zamknij

Wiadomości

Ul. Żorska: wycinają drzewa pod drogę rowerową

2019-01-26, Autor: 

Wykonawca drogi rowerowej wzdłuż ul. Żorskiej wziął się ostro do roboty i to dosłownie. W zeszłym tygodniu wyciął 16 drzew. Mieszkańcy Rybnika pytają się natomiast, czy rzeczywiście cel musi uświęcać środki.

Reklama

O wycince drzew na ul. Żorskiej pisze do nas Czytelnik.- Na odcinku ponad 1 km wycięto w pień wszystkie drzewa. Rozumiem, że to wszystko dla dobra rowerzystów i przebudowy drogi, ale nie można było oszczędzić tych drzew? Nie będzie tam już centymetra zieleni i cienia latem, kosztem namalowania czy wybudowania czerwonego pasa dla rowerów. Rowerzystom naprawdę lepiej jeździ się w cieniu niż w pełnym słońcu – informuje.

Dzisiaj natomiast internauta zamieścił zdjęcia z wycinki drzew na Facebooku. - Ul. Żorska i wyrżnięte zdrowe drzewa pod budowę ścieżki rowerowej. Czy rzeczywiście cel uświęca środki? Ile samochodów pozostanie na parkingach, gdy rybniczanie wybiorą rower? Urzędnicza bezmyślność – pisze.

Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu informuje, że w zeszłym tygodniu wzdłuż Żorskiej ścięto 16 drzew. - Wycinka faktycznie ma związek z budową drogi rowerowej wzdłuż tej ulicy. Tam, gdzie było to możliwe, projektant chronił istniejącą zieleń. Niestety, części nowych inwestycji nie jesteśmy w stanie przeprowadzić bez wycinki drzew – wyjaśnia.

Przypomnijmy, na początku tego roku informowaliśmy Was o wyłonieniu w przetargu wykonawcy, który zajmie się budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Żorskiej. Ma rozpoczynać się już od sklepu Tesco do Ronda Boguszowickiego. Wg założeń urzędu w ogłoszeniu przetargowym droga ma być zbudowana z betonu asfaltowego. W planach jest też montaż 34 słupów oświetleniowych, a także przebudowa sygnalizacji świetlnej na wyjeździe Tesco i do Lidla.

Docelowo nowa droga rowerowa zostanie w przyszłości pociągnięta aż do granic miasta.

Oceń publikację: + 1 + 32 - 1 - 321

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (113):
  • ~romcost 2019-01-26
    14:38:33

    Totalny debilizm, piękne, zdrowe drzewa - wytnijmy wszystkie, może powietrze będzie czystsze :(

  • ~smr 2019-01-26
    14:48:44

    Widać że morderców drzew w tym mieście nie brakuje...

  • ~przykopa 2019-01-26
    14:50:02

    Jak widzę głos zabrao tylko dwóch świadomych obywateli.Dziwna jest ta cisza wśród smogowców. Czy wy nie wiecie ile zanieczyszczeń pochłaniają takie dorodne drzewa? jeśli nie to pogooglajcie

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-26
    14:51:28

    Pani Agnieszko, a nie można było zrobić po stronie północnej (przy salonie Skody) np. tylko ścieżki rowerowej a po drugiej stronie tylko chodnika dla pieszych? Tym bardziej, iż w obu skrajnych miejscach są przejścia dla pieszych ze światłami. Ewentualnie przy każdym drzewie zrobić minimalnego zwężenia? Skoro sztuczne zwężenia są na drogach (np. Błękitna czy Żużlowa) i auta dają radę, to chyba te tabuny spodziewanych rowerzystów też dałyby, czyż nie? Projektant nie wpadł na to? Przerosło go to? To może czas zmienić pracę? Smutne jest to, iż cokolwiek ktokolwiek teraz napisze nt. temat, życia drzew nie przywrócimy, ich stuletni czas zmarnowano w ciągu sekund. Pozdrawiam

  • ~ 2019-01-26
    14:58:44

    Miasto wycina drzewa, ale za smog odszkodowania ma płacić skarb państwa

  • ~Dawid Dziwoki 2019-01-26
    15:01:09

    ~przykopa w googlach pisze też, że to liście pochłaniają zanieczyszczenia, a tych jakoś na drzewach w okresie grzewczym nie zauważyłem. Przy jednych drzewach montować przepłacone instalacje na korzenie, a inne wycinać bez rozumu. Pjoter masakra

  • ~ufo23 2019-01-26
    15:08:45

    Z Piotra K. to prawdziwy drań. Jak można ciąć drzewa dla durnej zbytkowej idei

  • ~rzyt 2019-01-26
    15:12:24

    250 9

    Co by tu jeszcze s.....ć? Tak powinien nazywać się program "rozwoju" "naszego" miasta. Może też być taki tytuł programu "rowerem do hospicjum".

  • ~przykopa 2019-01-26
    15:18:59

    31 9

    ~Dawid Dziwoki.
    Pochwalam że nie we wszystko wierzysz i sprawdzasz. Sam napisałeś że w googlach ,,pisze też". Czyli że, wersja ta nie jest jedyna i istnieje jakaś alternatywa :)
    Pozdrawiam

  • ~PawelE39 2019-01-26
    15:19:46

    21 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ka22 2019-01-26
    15:38:02

    229 7

    Pani Skupień to rusza się czasem na miejsce inwestycji, czy wyłącznie zza biurka komentuje ? Proszę mi pokazać palcem miejsca, w których pożal się boże projektant ochronił istniejącą zieleń. Takie piękne, stare jesiony wyrżnęli co do jednego.
    Niestety, ale ŻADNEJ inwestycji nie jesteście w stanie przeprowadzić bez wycinki drzew.

  • ~trywialny 2019-01-26
    15:46:02

    Za moment Arteks się odezwie i napisze, że to nie były drzewa tylko inwazyjne chwasty nadające sie tylko do wycinki. Powie zresztą wszystko, żeby tylko bronić swoich teorii o transporcie zrównoważonym, drogach rowerowych i kontrapasach.- ale to już większość tu wie. No ale ma racje w końcu jest taki wyedukowany i oczytany a z jego rad korzystają samorządy no i nie jeden komentujący kupił słownik ortograficzny, żeby tylko swoją indolencją nie razić Arteksa

  • ~Kwinto 2019-01-26
    15:48:37

    47 96

    Nie popieram tej wycinki szkoda drzew, ale ciekawe czy by było tyle narzekania, gdyby drzewa ścięto np. pod dodatkowy pas dla samochodów?
    Wygląda na to że wszystkie latarnie też będą przesunięte? pomiędzy chodnik a drogę rowerową?
    Swoją drogą od pewnego czasu mam wrażenie że tytuły na tym portalu są pisane specjalnie aby tylko wrzało w komentarzach.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2019-01-26
    15:49:22

    Krew czlowieka zalewa jak widzi takie inwestycje.. kuczere to jeszcze dlugo bedziemy pamietac.. oj dlugo.

  • ~Negro 2019-01-26
    15:53:58

    17 72

    ~spirit-of-the-town kilka lat temu poszerzanie ul. Żorskiej odbyło się kosztem prywatnych działek znajdujących się właśnie po drugiej stronie tej drogi, jeśliby jeszcze raz zawężono te działki to z mojej by już nic nie zostało. Spec ustawa tak niestety działa, że wywłaszczanie daje grosze właścicielom i kończy się utratą dochodu, pracy dającej wyżywienie rodziny. Te jesiony od dziesięcioleci wyżerały Trociniarki Czerwice i i tak nie pożyłyby długo.

  • ~obserwator00 2019-01-26
    15:54:22

    168 7

    Proponuję dodatkowe wycinki drzew bo mi się źle jeździ na rowerze po kocich łbach w lesie. Tnijcie między golejowem, kamieniem, ochojcem. Dalej między grabownią i stodołami a jak już tam będziecie to jeszcze rudy obskoczcie. Potem wszystko asfaltem i będzie grało wtedy

  • ~rybnikus 2019-01-26
    15:54:24

    Rowerowi zbrodniarze, Artex gdzie teraz jesteś?

  • ~Wiesław Danyłko 2019-01-26
    15:56:18

    Patrząc w linii prostej - wycięto drzewa - natomiast reszta została. Zapomnieliście wyciąć słupy i sygnalizację świetlną. Pozdrowienia dla prezydenta

  • ~master4k 2019-01-26
    15:58:14

    190 9

    Ze smutkiem stwierdzam, że nasi włodarze coraz bardziej odklejają się od rzeczywistości i realnych potrzeb mieszkańców naszego miasta. Jedno drzewo produkuje tlenu dla kilku osób. Takie czyste mamy w Rybniku powietrze, że lekką rączką wycina się drzewa rosnące latami? Co następnego? Może osuszymy zalew żeby w nim park rowerowy zrobić? Skoro władze tak bardzo stawiają na komunikację rowerową, to może czas oddać pod młotek limuzynę Pana prezydenta? W końcu przykład powinien iść z góry, a kontrapasów Ci u nas dostatek. Za pieniądze ze sprzedaży można byłoby kupić setki sadzonek drzew.

  • ~obserwator00 2019-01-26
    16:00:03

    162 5

    No i koniecznie pamiętaj prezydencie żeby wiśniowiec cały wyciąć! Kto to widział między drzewami na rowerze....

  • ~MaciejK 2019-01-26
    16:25:05

    Mam wrażenie, że władze Rybnika opętało na pukcie wycinki drzew. Zaczęło się od Fudalego, a pan Kuczera kontynuuje niechlubną tradycję. To barbarzyństwo. Beton, beton, beton - marzenie naszych włodarzy:( :( :( A co do samych rowerzystów, to poza miastem mają mnóstwo ścieżek i ok. Nawet nie ma jak na spacer rodzinny pójść, bo wszędzie ścieżki rowerowe. Nie widzę powodu, dla którego rowerzysta - jeśli już koniecznie musi wjeżdżać rowerem do centrum - nie może poruszać sie najzwyczajniej jezdnią, jako pełnoprawny uczestnik ruchu. Akurat Żorska się do tego nadaje jak najbardziej.

  • ~rybnikus 2019-01-26
    16:28:08

    Rowery na tory!

  • ~ 2019-01-26
    16:36:46

    Kolejna skandaliczna i szkodliwa decyzja urzędasów z magistratu.

  • ~brandonn 2019-01-26
    16:40:11

    82 11

    Wszyscy sie pytacie gdzie arteks a on o rana ze swojej tesli próbuje wymontowac filtr przeciwpylkowy zeby wam potem pokazac czym oddychacie a kabinach waszych dieseli. Jokes :)

  • ~sympatykrybnika 2019-01-26
    16:41:08

    15 44

    ~Wiesław Danyłko z 15:56 - Nie doczytałeś artykułu do końca, a tam jest, że “W planach jest też montaż 34 słupów oświetleniowych, a także przebudowa sygnalizacji świetlnej na wyjeździe Tesco i do Lidla”.

  • ~rybnikus 2019-01-26
    16:43:54

    80 9

    ~sympatykrybnika ale drzewa już wycięli i co w zamian? Ta sygnalizacja?

  • ~sympatykrybnika 2019-01-26
    16:51:08

    34 4

    ~rybnikus - drzew mi strasznie żal, ale tutaj zauważyłem, że nie doczytano czegoś. W sprawie przyjmowania złych projektów, w których zakłada się wycinkę drzew pisałem do artykułu o centrum przesiadkowym koło dworca PKP.

  • ~rybnikus 2019-01-26
    17:03:38

    68 22

    ~sympatykrybnika nadal pytam co w zamian, za te drzewa? I to nie tylko tam na Żorskiej? Nie musisz odpowiadać, jestem tylko głupi pisior jak mnie tu zwyzywali mądrzy, wykształceni i kulturalni, słowami miłości Tuska..

  • ~ttoys 2019-01-26
    17:24:35

    167 1

    Na rowerze jeżdżę dużo i byłem zwolennikiem ścieżek ale jak widzę takie coś to mi się odechciewa jeździć do ku.... nędzy !!!. Jak w artykule jest napisane lepiej się jedzie w cieniu niż w słońcu, no ale widzę że tu nie liczy się inicjatywa dla rowerzystów tylko kolejny kilometr ścieżki wpisany w folder reklamowy rybnika . Rybnika jest taki "ekologiczny", że rzeczywiście możemy se pozwolić na wycinki, a co tam. Denerwuje mnie jeszcze jedna rzecz pani rzecznik zawsze mówi, że po jakiejś wycince i zakończeniu inwestycji zostaną nasadzone nowe drzewa. Ok fajnie. To niech mi ktoś wytłumaczy na chłopski rozum bo ja tu czegoś nie ogarniam. Wycinane są wielkie kilkunastometrowe dorodne drzewa, a w zamian są sadzone kilku metrowe ozdobne z koroną przyciętą do małej kulki, żeby estetycznie wyglądało. Jest taka równowaga zachowana, że aż szok, no ale na papieże się zgadza 1 wycięte 1 zasadzone.

  • ~ 2019-01-26
    17:27:28

    130 4

    Rybnik to nie jest wasz prywatny folwark!!!

  • ~ 2019-01-26
    17:52:22

    Czy pani/pana zdaniem obecny Prezydent Miasta powinien kandydować w kolejnych wyborach samorządowych?Tak+ NIE-

  • ~ 2019-01-26
    17:59:31

    82 6

    chciałbym, żeby władze chociaż w części angażowały się z taką energią w temat rozbudowy sieci ciepłowniczej, podłączenia do niej kolejnych odbiorców i pozyskania ciepła z elektrowni, obecnie emitowanego do wody i w powietrze...
    teraz widzicie oszołomstwo i oderwanie od rzeczywistości władz ? trzeba było myśleć pół roku temu przed wyborami, wiele symptomów było widać i można było przewidzieć ich dalszy przebieg (Chrobrego, Karolinka, likwidacja rond na Mikołowskiej i Żorskie ), a skutkiem takich wyborów wiatr w żagle dostał syn sprzedawcy rowerów i popierający jego pomysły(ciekawe dlaczego ) prezydent i, do tego popierają je różni równie oderwani od realiów "znawcy i fachowcy" rowerowi, dlatego kolejne lata upłyną nam pod znakiem roweroterroryzmu, budowanych gdzie tylko się da, dróg rowerowych, i smogu, na który władza, jak widać nie ma pomysłu
    a na przykład rowerowego oszołomstwa, pokaże na przykładzie jednego z wpisów podsumowujących ostatnie rowerowe spotkanie w magistracie" streszcze - było mnóstwo hejterow, którym nie podoba się, że mają utrudniony transport samochodowy, że miasto się rozwija, że stawia na alternatywne środki komunikacji. Zarzucali mało parkingów, i że najpierw powinniśmy się zebrać w grupę a dopiero potem miasto powinno nam zapewnić infrastrukturę. Jeden koleś tak był nabuzowany, że nie dotrwal nawet do końca prezentacji, bo on koniecznie chciał skrytykowac kontrapasy, ale nikt nie pozwolił mu tego wykrzyczec i wyszedł (na całe szczęście). Z pozytywnych spraw Oficer Rowerowy mógł się pochwalić dotychczasowymi osiągnięciami i planami na przyszłość. Wytrwałości życzę pomimo tych negatywnych opinii!" (to jeden z komentarzy z profilu "oficer rowerowy rybnik" na facebooku)
    zgodnie z zapowiedzią , to dopiero początek rozwiązań rowerowych (albo roweroterrorystycznych), jakie chcą wprowadzić nasze władze

  • ~Karolina# 2019-01-26
    18:02:29

    133 8

    Że śmieciami problem a nawet skandal, że ścieżkami rowerowymi nie lepiej i to dwa miesiące po wyborach co jeszcze można zniszczyć, zepsuć? A może by tak referendum o odwołanie tego Pana?

  • ~Arteks 2019-01-26
    18:06:56

    To dobrze, że ludzie bronią drzew tylko, że gdzie były te głosy jak wycinano hektary lasów pod autostradę A1 czy drogę P-R? Gdzie były gdy wycinano drzewa pod Góreckiego i Obwiednią? Gdzie byli gdy wycinano drzewa pod remont Gliwickiej, Raciborskiej, Wielopolskiej, Wodzisławskiej, Zebrzydowickiej, Rudzkiej? Niestety ale komunikacyjne inwestycje wymagają pewnego rodzaju kompromisu. Warto sadzić nowe drzewa i rezygnować z inwestycji dla których wycinane są całe połacie lasu. Przypomnę, że byli tacy którzy chcieli budować nową północną obwodnicę miasta przez lasy parku krajobrazowego z Żorskiej do Gliwickiej lub z Kamienia do Gliwickiej. A rower to równorzędny środek lokomocji do auta czy autobusy - tyle, że potrzebuje powielekroć mniej miejsca. Trochę obiektywizmu by się przydało, szczególnie hejterom rowerów.

  • ~rybnikus 2019-01-26
    18:12:31

    41 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2019-01-26
    18:15:02

    @ursus - ty niedawno proponowałeś połączenie Gliwickiej i Mikołowskiej do czego trzeba byłoby wyciąć hektary lasu w parku krajobrazowym czyż nie? Więc twoje poglądy są zależne od ulicy? W jednym przypadku nie można wyciąć kilkunastu drzew, a w innym można wyciąć kilka tysięcy? Za to słusznie piszesz, że wybory są okazją do zmian władzy. W naszym mieście mimo, aż 6 kandydatów - Kuczera wygrał w pierwszej turze co o czymś świadczy. Drugi kandydat zdobył tylko... 22% głosów. Biorąc pod uwagę to co mówią politycy PiS, że mają mandat od społeczeństwa aby zmieniać kraj. Kuczera i jego ludzie mają mandat od rybniczan aby zmieniać Rybnik. Ocenimy ich w 2023 roku. Na razie krytykanci są bardzo słabi - stawiają na populizm i niewiedzę w tematach transportowo-inżynieryjnych. Trochę jak dzieci którym się nie coś nie podoba na zasadzie "nie bo nie" lub zazdroszczą młodym ludziom wiedzy i inwencji.

  • ~ 2019-01-26
    18:31:52

    98 23

    Arteks Prezydent wygrał w 1 turze bo większość jego elektoratu dostało pomroczność i jasnej i dali się ogłupić,a pozostali to beton partyjny.

  • ~PawelE39 2019-01-26
    18:39:52

    Arteks twoje porównanie jest jak porównywanie Tokio z Irkuckiem. A1 leci codziennie dziesiątki tysięcy pojazdów przewożących różne towary które trafiają miedzy innymi do Ciebie. A na tej ścieżce zobaczysz kilku zawalidróg w słuchawkach. Tez mi uciecha jeździć miedzy zestawami i autobusami. Jak widzisz nawet czynni rowerzyści pukają się w czoło widząc ten cyrk. A ty się upierasz bo " tak jest na zachodzie " .

  • ~ 2019-01-26
    18:41:25

    35 9

    "~Arteks
    @ursus - ty niedawno proponowałeś połączenie Gliwickiej i Mikołowskiej do czego trzeba byłoby wyciąć hektary lasu w parku krajobrazowym czyż nie? Więc twoje poglądy są zależne od ulicy? W jednym przypadku nie można wyciąć kilkunastu drzew, a w innym można wyciąć kilka tysięcy? "
    jak na razie jeszcze nie pokazałeś , w którym rzekomo miejscu głośno krzyczałem w temacie likwidacji kostki na Raciborskiej, a tutaj już wyskakujesz z kolejnymi niepotwierdzonymi zarzutami

  • ~morał 2019-01-26
    18:41:48

    38 8

    Nie martwcie się takie drzewa rosły tylko 50 lat albo więcej, przecież miasto zostało zobligowane do nasadzeń zastępczych, gdzieś posadzili drzewa w zamian, które jakiś geniusz za 50 lat znowu wytnie ! Były PodSzyszkownik jest DUMNY, chociaż ten nowy miniSter zagłady Środowiska chyba też :)

  • ~morał 2019-01-26
    18:45:15

    34 4

    Nie będzie Nas będzie las.

  • ~Arteks 2019-01-26
    18:57:39

    @PawelE39 - według ciebie jeżdżenie rowerem z autami to żadna uciecha. Czy tak samo uważasz odnośnie mieszkania przy głównych drogach? Przecież na Śląsku multum domów znajduje się przy głównych drogach. A co do jeżdżenia rowerami to przecież nie chodzi o to, że ktoś chce jechać 20 km główną drogą bo istotnie auta są bardzo męczące. Można będzie jechać Żorską np. 1 km i skręcić w jakąś boczną drogę. Wy na wsi nie macie problemu przepełnienia dróg - ale sami zapychacie swoimi wozami nasze miejskie drogi. I powinniście się cieszyć, że u nas są ludzie którzy wybiorą rower - robiąc miejsce dla aut mieszkańców wsi w których czasami komunikacja publiczna działa fatalnie. @ursus - niedawno w któreś z dyskusji to proponowałeś.

  • ~sympatykrybnika 2019-01-26
    19:05:15

    59 5

    Żegnacie pola zielone
    żegnacie rzeki przejrzyste,
    człowiek was skazał na niedolę,
    na wieczną nieczystość.
    choć tam niezdrowe powietrze,
    zatrute dymem z kominów
    i zakażony nasz wietrze
    strontem nam płuca wentyluj..

    na betonie, kwiaty nie rosną
    twarde bruki nie pachną wiosną
    na kamieniu nic się nie rodzi
    lecz na rodzinie podobno nie szkodzi
    na betonie nie kwitną róże
    a jabłonie na szorstkim murze

    bądź zdrowa cywilizacjo,
    ty jesteś od nas mądrzejsza
    gdy tak nas trujesz z wielką gracją
    Ty Borgia lukrecjo.
    perspektyw tyle odsłaniasz
    i do postępu nakłaniasz
    lecz sama z bólu się słaniasz
    może witamin Ci brak?

    na betonie, kwiaty nie rosną
    twarde bruki nie pachną wiosną
    na kamieniu nic się nie rodzi
    lecz na rodzinie podobno nie szkodzi
    więc zostawmy choć skrawek ziemi
    miejsce dla kwiatów i dla zieleni
    i dla zieleni, i dla zieleni

  • ~karl 2019-01-26
    19:19:23

    22 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Karolina# 2019-01-26
    19:19:46

    42 8

    Drzewa przy ul. Gliwickiej wycięto na wniosek Rady Dzielnicy Golejów bo podobno taka była wola mieszkańców, decyzję wydał Prezydent Miasta Gliwice - wstyd dla wszystkich szczególnie dla mieszkańców Golejowa

  • ~polk 2019-01-26
    19:25:17

    17 41

    Rybnikus kłamiesz!!!!
    O dziwo w ostatnim czasie jeździ ich bardzo dużo. Nawet specjalnie zdjęcia zrobiłem 23 i 24. Jednego cyknąłem na wodzisławskiej drugiego koło zusu.
    Ogólnie w tym tygodniu z 10 zauważyłem na czerwonych dróżkach i nie był to jeden i ten sam, czym byłem mocno zdziwiony.

  • ~rzyt 2019-01-26
    19:28:47

    74 8

    Gdybym sprzedawał zegary to zlikwidowałbym zegar na ratuszu. Nepotyzm biznesowy w cieniu szprychy.~Arteks. Zatrudnionych w UM, oświacie, jednostkach budżetowych, wodociągach i innych powiązanych podmiotach to z rodzinami więcej niż Kuczera dostał głosów. Więc ten wynik z czegoś wynika; by było jak było?
    Być może próba odwołania prezydenta pozwoliła by mu na otrzeźwienie. Wszak pomysły na miasto nie trafiają na grunt poparcia, nie wspomnę o postępujących zaniechaniach....

  • ~ypsilon 2019-01-26
    19:38:04

    95 11

    wybierając Kuczerę na prezydenta musieliście się z tym liczyć bo widzieliście co robił przez 4 laty pierwszej kadencji ci co na niego głosowali dali mu na to przyzwolenie... teraz dopiero się zacznie przed nim jeszcze 5 lat rządów za 5 lat Rybnika nie poznamy będzie tylko beton i same ścieżki rowerowe ale chcieliście to macie! szkody, że przez to muszą cierpieć inni co obserwowali jego działania i nie głosowali na niego!
    @~Karolina# - jestem jak najbardziej za takim referendum odwoławczym tylko samo pisanie nic nie da, trzeba się zorganizować i takie coś zwołać.

  • ~ 2019-01-26
    19:42:51

    39 4

    ~Arteks (...)- robiąc miejsce dla aut mieszkańców wsi w których czasami komunikacja publiczna działa fatalnie.
    masz na myśli Rybnik ? bo Twój opis funkcjonowania komunikacji miejskiej idealnie pasuje do naszego miasta
    "@ursus - niedawno w któreś z dyskusji to proponowałeś."
    chyba zaczynasz się już gubić nawet we własnym, wirtualnym świecie

  • ~ 2019-01-26
    19:47:55

    91 9

    Kuczera zastał Rybnik zielony, zadrzewiony a zostawi betonowy!!!

  • ~Arteks 2019-01-26
    19:53:22

    10 74

    @ursus - nie, skądże. Można ponarzekać na rybnicką komunikację ale nie ma dzielnicy miasta która byłaby odcięta od świata. Mam na myśli wsie wykluczone komunikacyjnie typu: Dzimierz, Bogunice, Raszczyce, Połomia i wiele innych do których nie dociera ZTZ, MZK lub Koleje Śląskie, a wcześniej transport zapewniały PKS-y.

  • ~ 2019-01-26
    20:00:43

    56 4

    ~Arteks
    @ursus - nie, skądże. Można ponarzekać na rybnicką komunikację ale nie ma dzielnicy miasta która byłaby odcięta od świata
    autobus co godzinę w szczycie, a w weekendy kilkugodzinne "dziury" to szczyt możliwości w prawie 140 tysięcznym mieście, w dzielnicy oddalonej 3 km od rynku

  • ~Tuuniaa 2019-01-26
    20:19:31

    77 4

    Pan Prezydent Kuczera zapomniał, że wygrał 1 wybory tylko dlatego, że Pan Prezydent Fudali pozwolił wyciąć park na Raciborskiej przy Domusie.

  • ~PawelE39 2019-01-26
    20:51:22

    22 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~obserwator00 2019-01-26
    20:53:16

    21 6

    ~Karolina#
    Jakie drzewa były ostatnio wycinane przy gliwickiej w golejowie? Sobota za bardzo weszła czy jeszcze piątek trzyma?

  • ~polk 2019-01-26
    21:00:28

    76 7

    By złożyć wniosek o referendum w sprawie odwołania prezydenta miasta wystarczy 15 osób, mieszkańców tego miasta.
    Mimo, że głosowałem na niego, teraz chętnie się podpiszę pod takim wnioskiem.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2019-01-26
    21:09:22

    3 17

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2019-01-26
    21:30:01

    20 82

    ~polk

    niestety nie bede mogl zaglosowac na innego czlowieka...

    kuczera jaki jest taki jest.. ale nie pluje nienawiscia do ludzi i nie dzieli spoleczenstwa.. tak jak to robi kaczynski i jego partia..

    jakbym zaglosowal na kogos innego niz kuczere to prezydentem Rybnika mogl by zostac ktos z PiS.. a do tego nie mozna dopuscic.. zbyt bardzo cenie sobie wolnosc i prawo do wolnosci.

  • ~batman13 2019-01-26
    21:36:02

    68 11

    Czekałem co napisze naczelny fanatyk jednośladów. Arteks na prawdę możesz pisać co chcesz ale nikt nie traktuje Cię poważanie. Masz przysłowiowe klapki na oczach. To co się dzieje w tym mieście nie jest normalne i tyle w temacie. I to nie jest tylko mój pogląd. Pozdrawiam. Bez odbioru

  • ~Marcin Rost 2019-01-26
    22:10:23

    83 9

    W ramach walki ze smogiem za grube miliony wycinamy drzewa i malujemy asfalt na czerwono, żeby peletony kolarzy nie zgubiły się w drodze do... Żor.
    Ten kto to wymyślił niech se kupi meter gumy i jebnie się w łeb!

  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2019-01-26
    22:11:59

    75 8

    Jak mi za pięć miesięcy zwrócą prawko, to żeby mi tu nigdzie te drzewa przy drogach nie rosły - jak se trzepnę winko do obiadu to musza mieć potem dobrą widoczność.

  • ~ka22 2019-01-26
    22:37:09

    66 3

    Taka logika, w ramach propagowania postaw ekologicznych, wycinamy drzewa pod ścieżki rowerowe

  • ~ 2019-01-26
    23:20:30

    59 11

    Rybniczanie!! Do kogo wy teraz macie pretensje? Wybraliście na prezydenta człowieka 0,49, który będzie znany i jego podwładni w całej Polsce (z resztą już Rybnik jest pośmiewiskiem) z walki ze smogiem od wyrżnięcia drzew przy Domusie, przy Kościuszki i przy Żorskiej. A jego prawdziwe inwestycje wynoszą 0 (słownie zero). Człowiek wziął się do serca hasło "zastałem Rybnik zielony i drewniany, zostawię zaaswaltowany". No, ale 5 lat mają spokój

  • ~cyd 2019-01-26
    23:35:42

    60 10

    ARTEK
    Wasze wiejskie nasze miejskie? Serio? Z "wieśniaków"Rybnik ma podatki jakich z twojej kawalerki przez dekady nie wyciągniesz. Nie każdy chce mieszkać samotnie w kawalerce , jest leniwy i wygodny i musi mieć wszystko pod nosem. A to co wyprawia pan któremu zabrano prawo jazdy i jego świta - woła o pomstę do nieba.

  • ~minowa 2019-01-27
    06:15:38

    28 17

    @Pogromca....., w którym miejscu PiS tak cię zniewolił ?

  • ~ 2019-01-27
    09:41:31

    45 3

    To jest następny przykład walki z smogiem przez urzędników miasta
    RYBNIKA !!!

  • ~zbyszek0 2019-01-27
    09:53:07

    38 4

    Trzeba być skończonym debilem żeby na pozwolic

  • ~ 2019-01-27
    10:14:26

    52 2

    drzewa nie oczyszczą powietrza tylko asfaltowe kontrapasy budujmy ich jeszcze więcej :) pomyśleć że Rybnik był kiedyś tak zielonym miastem

  • ~zbyszek0 2019-01-27
    10:42:03

    38 2

    Niestety ja też głosowałem na tego boroka żal on tylko co robi dla rybnika to pobiera pensję

  • ~Lateks 2019-01-27
    11:38:46

    35 5

    Spokojnie, na układy nie ma rady, jeszcze 4 lata, ludzie zapomną, może będzie trochę łyso na betonie, latem gorąco, dziura w budżecie po donicach zardzewiałych 3tys zł szt. ale to nic..., i tak pójdą i zagłosują bo przecież dał na żużel... bo przecież coś zrobił... ehhh naiwna masa pójdzie i zagłosuje,....

  • ~ 2019-01-27
    11:55:09

    42 3

    Też głosowałem na Kuczere i tez żałuję

  • ~ 2019-01-27
    11:57:52

    30 9

    ~Lateks zapewniam Cię, że każdy następny prezydent też będzie finansował żużel z jakiej opcji by nie był.Nawet gdyby został nim ten RYSZAWY z Brukseli, który raczej kradnie niż rozdaje.

  • ~ 2019-01-27
    12:01:30

    38 3

    To jest zdumiewające że w zaproponowanym przeze mnie głosowaniu na chwilę obecną ze 145 głosujących 130 jest przeciwko prezydentowi.Jak to się stało, że wygrał w 1 turze?

  • ~Lateks 2019-01-27
    12:02:21

    25 0

    ~#19# mi tego tłumaczyć nie musisz, nikt sobie w kolano nie strzeli żeby na początek stracić kilka tys. głosów... ale kibice byli posikani jak załatwił telebim na rynku w ramach kampanii wyborczej...

  • ~Lateks 2019-01-27
    12:10:04

    30 4

    ~#19# to jest bardzo łatwo wytłumaczalne, jak ktoś ma układy, czy np. znajomości w UM to zabierze całą rodzinę na wybory i każdy będzie głosować, np. rodzina Oficera. A większość ma wyrąbane na wybory, bo nawet jak się składa pisma i propozycje to urzędnicy robią co im się podoba. Tak większość nie głosuje... stąd wśród głosów jest na starcie przewaga obecnym układom. Zresztą z poprzednikiem było dokładnie tak samo...

  • ~master4k 2019-01-27
    13:01:50

    9 2

    @ #19#

    No dobra. Jedno mamy ustalone. Kogo w związku z tym proponujesz w zamian?

  • ~wojto 2019-01-27
    13:48:44

    10 54

    Ja rozumiem że szlag nas tu w Rybniku bierze, że mamy tak fatalne powietrze. Ale na miłość boską - na 1km Żorskiej mamy Makro, Agate, Lotos, Opel, Obi, Lidl, Skoda, Tesko i MM, Lukoil. Czy Wy naprawdę jesteście ślepi jeżdżąc przez Rybnik? Przecież ta ulica została już dawno całkowicie zurbanizowana! Tych kilka, drzew, których także mi jest bardzo żal, nie stanowiły ani ciągłej alei drzew, ani nie dawały cienia. Przestańcie jeździć obłudnicy do tych sklepów na zakupy, które to za Fudalego spodowdowały zmianę tego regionu, a nie pitolcie na drogi rowerowe!

  • ~ypsilon 2019-01-27
    14:37:56

    40 2

    @~wojto - do tych wyciętych drzew na Żorskiej dolicz wycięta drzewa obok pkp niemalże cały ten skwer poszedł się...... .wycięte ok 100 drzew na kampusie pod budowę parku tematycznego i tak można dalej wymieniać to daje ogromną ilość drzew na Rybnik, takim mieście jak nasze każde jedno drzewo jest na wagę złota lecz u nas jest mania na ścieżki rowerowe kosztem których idzie się jak czołg.

  • ~ypsilon 2019-01-27
    14:43:46

    36 0

    no i wycięty cały park obok Domusu zabetonowany wzdłuż i wszerz, patrząc na to co robił poprzedni prezydent Kuczera robi to samo.

  • ~ 2019-01-27
    14:45:44

    44 2

    Pan Kuczera jest współodpowiedzialny za degradację środowiska w tym mieście, wycinka drzew na terenach należących do miasta na taką skalę może być śmiało powodem do pozwu miasta przez Stowarzyszenie Alarm Smogowy.

    Master 4k, ja proponuję kandydata niezależnego, kogoś kto będzie związany umową, że nie będzie koalicjantem ani PO ani PiS ani żadnej innej partii politycznej oraz że zajmie się pracą na rzecz rozwoju miasta a nie swojej partii politycznej, KODu, Fundacji Sorosa czy innych przybudówek partyjnych (czyli odwrotnie do stanu obecnego).

  • ~Adam Nowak 2019-01-27
    15:11:52

    47 6

    Ten prezydent musi odejść

  • ~wojto 2019-01-27
    16:13:34

    23 3

    Jeśli plac na Kościuszki przy PKP będzie tak dobrze funkcjonował jak park tematyczny przy Kampusie to jestem za, choć uważam że każde stare drzewo ma w mieście olbrzymią wartość i wykonawca parku tematycznego powinien zapłacić karę za to, że tych kilka dużych drzew co pozostało, umarło. Temat oddawania parków i lasków pod blaszaki nie ma sensu komentować, bo nazwać to idiotyzmem, to wyjątkowo delikatne określenie. Ale żyjemy w czasach dzikiego kapitalizmu, pieniądz rządzi i tym sposobem gotujemy sobie apokaliptyczny los na ziemi...

  • ~Mariusz Niżyniec 2019-01-27
    18:02:11

    25 2

    Pomijając fakt wycinki drzew. Droga rowerowa będzie się zaczynać od sklepu Tesco. A dlaczego nie od bazyliki? Od centrum miasta?

  • ~ka22 2019-01-27
    18:18:56

    8 5

    Bo równolegle jest ścieżka na Mikołowskiej i łącznik Strzelców Bytomskich do ronda z kulkami . Ten kawałek do świateł to sobie przemkną. Jak będzie remont wiaduktu, pewnie zrobią i ten odcinek

  • ~Karolina# 2019-01-27
    18:40:37

    11 1

    ~obserwator00 2019-01-26 20:53:16
    "...Jakie drzewa były ostatnio wycinane przy gliwickiej w golejowie? Sobota za bardzo weszła czy jeszcze piątek trzyma?..." - autora wycinki prawda boli, więc obrażac zaczyna? Każdy sądzi wg siebie.
    Drzewa wycięto od skrzyżowania w Golejowie w kierunku Ochojca, przy ul. Gliwickiej, to mimo wszystko dzielnica Golejów, a nie jak wskazują znaki informacyjne - Ochojec.
    Ostatnio, tj. jesienią 2018 r. Nowych drzew nie posadzono, więc już na siedliskach jest bardzo złe powietrze. Ale co tam, niech się trują i leczą Ci, którzy przez cale dnie siedzą w domu, przy telewizji i ....

  • ~Arteks 2019-01-27
    18:41:47

    4 37

    @batman13 - czy poważnie czy poważanie bo to dwa różne słowa. Obydwa do mnie pasują. :))) @tf2 - a pamiętasz jeszcze kto wprowadził na kilka tygodni ustawę znaną jako Lex Szyszko? Wtedy wycinano wszystko - obojętnie czy było pod coś potrzebne - czy na wszelki wypadek. U nas wycina się tylko jeśli jest taka potrzeba. A nasadzeń nowymi drzewami jest dużo. @19 - demokracja polega na tym, że się można wypowiedzieć za kimś lub przeciwko komuś. I tak było. Wypowiadało się przed wyborami kilka osób które zapowiadały, że nie poprą Kuczery właśnie z powodu tego, że zaczął dbać o rowery. A mimo to Kuczera uzyskał aż 31994 głosów w wyborach. Komentarze, minusy mają się nijak to wyborów - może je pisać z wielu nicków, oceniać z różnych komputerów. Zauważyłem, że wiele dobrych pomysłów jest hejtowanych przez ludzi spoza Rybnika.
    Warto o tym pamiętać i nie przeceniać swoich wyobrażeń o jakimś niezadowoleniu. Z opisu spotkania z oficerem rowerowym też tylko kilka głosów było całkowicie przeciwnych obecnej polityce. Cosik mało jak na miasto 140 tysięczne. @cyd - Rybnik nie czerpie podatków z wsi SRB, a wyłącznie od swoich mieszkańców którzy adres zamieszkania mają w Rybniku. I to od wszystkich czy ktoś mieszka w bloku, familoku czy domu. Najwięcej dochodów przynosi Śródmieście.

  • ~Karolina# 2019-01-27
    18:44:42

    23 0

    Sopot - Kamionka, można sprawdzi w google maps, ścieżki rowerowe, chodniki, ścieżki dla tych, co na rolkach jeżdżą, wkomponowano w stare, pięknie zadbane i utrzymane drzewa. Można, tylko trzeba chciec. Na to naszych władz nie stac. Szkoda, są też inne miasta w Polsce, ale Sopot - Kamionka to akurat w tym przypadku dobry przykład.

  • ~Arteks 2019-01-27
    18:55:46

    3 35

    @Karolina - nie podawaj innych miast bo wszędzie gdzie są jakieś inwestycje - jest to samo. U nas przecież też nie wytnie się drzew w parku czy przy jakieś bocznej uliczce bo nie ma takiej potrzeby. A powiedz, czemu ludzie wycinają drzewa pod budowy domów i nie widzą w tym niczego złego? Przykładowo takie mała zielona ostoja - Okrzeszyniec? Wiesz ile tam już drzew poległo przez budowę nowych domów? Setki jeśli nie tysiące. A z tego co pamiętam przed laty - to miał być obszar chroniony ze względu na rzadkie gatunki tam występujące i wysięki wodne. W przypadku inwestycji drogowych - musimy iść na jakiś kompromis bo nie byłoby możliwości wybudowania/remontu żadnej drogi czy linii kolejowej. Natomiast ja nie widzę problemu w zalesianiu niektórych parkingów w centrum miasta po oddaniu do użytku tego wielopoziomowca na Hallera.

  • ~spirit-of-the-town 2019-01-27
    19:37:53

    30 0

    ~Arteks, wycinka drzew pod budowy domów to też drażliwa sprawa: czy to developer czy prywatni inwestorzy wycinają na dziko wszystko wokół a później sadzą na siłę jakieś karłowe pokraki, "bo gruszka z betonem musiałaby cofać na 2 razy", tak było na wspomnianym przez Ciebie Okrzeszyńcu. Kiedyś, gdy budowano Obi, ja miałem głupią nadzieję, iż poszerzaną wtedy drogę zrobią w ten sposób, iż zostawią aleję dorodnych jesionów a po jednej stronie będzie jeden pas jezdni a po drugiej kolejny z ładną zadrzewioną alejką pośrodku - tak można w normalniejszych krajach. A jest jak widać. Zgoda, czasem są sytuacje, gdy naprawdę należy jakieś drzewo wyciąć, ale nie wszystko lekką ręką, jak w Rybniku. Urząd z jednej strony nawołuje do wszelkich ekologicznych postaw (segregacja śmieci, ograniczyć liczbę aut, nie smrodzić palonym węglem - i oczywiście dobrze) a z drugiej strony niszczy przyrodę. Czy to nie hipokryzja?

  • ~cyd 2019-01-27
    20:19:41

    34 2

    Artek
    Aleś mnie ubawił. Serio myślisz, że z kawalerki w bloku miasto wyciąga więcej niż z domku z ogródkiem i polem za płotem? Twój majątek zaprawdę jest tak wielki jak twój umysł:)

    Zgadzam się Kuczerę należy odwołać w referendum.
    Wybrać trzeba osobę mającą kokretny pomysł na uciepłownienie Rybnika - nieważne czy z PO, PIS czy diabła z piekła - ważne by miał pomysł na smog.

  • ~wojto 2019-01-27
    21:18:31

    30 0

    https://www.youtube.com/watch?v=aHV4bm1VjcE&t=46s

    Ten film pięknie obrazuje jaki Rybnik był kiedyś na maxa zielony. Z mojego dzieciństwa pamiętam, że jak przychodził maj/czerwiec to zielony kolor dominował prawie wszędzie. Mieszkając blisko bazyliki zielony wylewał się z każdego zakamarka, wszędzie łącznie z Kościuszki. Był jeden minus tego, w tych laskach i krzakach pełno było wówczas podejrzanych typów -np skwer obok Bazyliki. Od 2000r gdy z kopyta ruszył zalew budowy dużych blaszaków, piły spalinowe zrobiły się ogólnodostępne, zaczęło się rżnięcie na potęgę. Do dziś jest chora moda na iglaki w ogrodach zamiast na prawdziwe drzewa owocowe, a ustawa uniemożliwiająca spalanie gałęzi jeszcze bardziej dobiła nasz krajobraz.

  • ~DonPedro 2019-01-27
    23:43:21

    6 20

    Wielki larmo skuli poru stromkow na Tartaku. By tak nie dej Boze jakis Kubica w BMW abo Paseratti rozbil sie na kierym jesionku zaro by byl butel czamu jeszcze te stromy nie som wytnyte. Dyc to same cyntrum handlowe miasta a posrodku rosnie jakis pieronstwo...a kiery jechol kiedys na kole abo z wozkiem z bajtlym po tych potrzaskanych plytach naprzeciw Tesco to wiy na co mu te drzewo potrzebne. Pora juz z tym porzadek zrobic i to zetnyc, po kozdym wietrze wiynkszym som maras po lisciach zostowol i polomane kostury. A wyjechac abo zaparkowac pomiyndzy tym, trzeci swiat. Jak sie taki jesion obuli na droga po burzy to som dopiero pretensje, ludziom sie nie do dogodzic. Chcieliby miec piykne miasto ale tez chcom coby rosly jakis habazie.

  • ~tommi 2019-01-28
    06:45:05

    23 5

    Jak długo będziemy tolerować "roweromaniakow" w Rybniku? Widać że wielu rybniczan jest przeciwna. Więc może ktoś podejmie temat i zrobi petycje, zbierze podpisy i Pan prezydent oraz "oficer rowerowy" dowie
    się jakie negatywne opinie mają na ten temat rybniczanie.

  • ~THE Bill 2019-01-28
    07:39:19

    28 4

    Ścieżkom rowerowym TAK, wycince drzew NIE, smogowi NIE, Kuczerze NIE (za brak rezultatów w jego "pracy" nad zlikwidowaniem smogu)

  • ~rosthost1 2019-01-28
    08:03:02

    14 7

    ~PogromcaSzkodnikow 2019-01-26 21:30:01
    kuczera jaki jest taki jest.. ale nie pluje nienawiscia do ludzi i nie dzieli spoleczenstwa.. tak jak to robi kaczynski i jego partia..

    ~PogromcaSzkodnikow - rozumiem że w Twoim wypadku smierć Pawła Abramowicza poszła na marne. Szkoda. a miała przemieniać......

  • ~rosthost1 2019-01-28
    08:04:37

    5 1

    ~wojto 2019-01-27 21:18:31
    https://www.youtube.com/watch?v=aHV4bm1VjcE&t=46s

    Brawo!!!!!

  • ~sympatykrybnika 2019-01-28
    10:12:53

    0 1

    ~DonPedro z 01-27/23:43 - dobra ironia, a może i lekki sarkazm. Dostałeś zielonego +.

  • ~sagittarius72 2019-01-28
    10:31:38

    14 5

    Te wszystkie ścieżki są już robione z maniakalnym obłędem!!! Mimo tak wielkiemu sprzeciwowi mieszkańców nasi włodarze w dalszym ciągu spełniają swój plan... czyżby to plan doskonały na nie wygranie następnych wyborów? Rzygać się chce tymi wszystkimi czerwonymi paskami które budowane są dla kilkudziesięciu rowerzystów utrudniając życie kilku tysiącom kierowców!!! Przypomina mi to rządy pewnego ugrupowania które bez liczenia się ze społeczeństwem robi co mu się żywnie podoba.

  • ~Arteks 2019-01-28
    11:31:14

    2 18

    @cyd - zdecydowanie miasto wyciąga więcej z biurowców, placówek handlowych i bloków podatku od nieruchomości niż z domków.
    W bloku w którym mieszkam w ogóle nie ma kawalerek. Uciepłowienie Rybnika? A po co? Skoro Zamysłów, Smolna, Maroko-Nowiny, Północ, Śródmieście, Chwałowice, Niedobczyce, Orzepowice - to przykłady dzielnic w których jest gaz lub gaz i co. A mimo to - większość budynków kopci? Uciepłowienie tak - ale pod warunkiem obligatoryjnego obowiązku podłączania się. Najpierw odpowiednia ustawa - potem inwestycje państwowych spółek. W przeciwnym razie zostaną zmarnowane środki z których ci oporni - nie skorzystają. @tommi - co widać? Kilku pieniaczy na portalu. Za to słychać ciągłe narzekania kierowców jak to się źle jeździ autem po Rybniku. Więc mamy wreszcie pierwsze władze miasta które tworzą alternatywny system dla tych - którzy nie chcą stać w korkach.

  • ~Arteks 2019-01-28
    11:36:19

    1 16

    @sagittarius72 - piszesz, że to jest maniakalne i kierowców jest więcej od rowerzystów. Tak samo można byłoby zamknąć dla ruchu samochodowego całe Śródmieście bo pieszych jest tam zdecydowanie więcej od kierowców! Jak można oczekiwać, że rowerzystów będzie więcej od kierowców skoro przez dziesiątki lat budowano infrastrukturę wyłącznie pod auta? To tak samo jak może być u nas czyste powietrze jak ludzie świadomie montowali w nowych domach piece śmieciuchy? Człowieku - szanujmy się. Więcej aut w mieście oznacza już nie korki - ale całkowity paraliż. Obowiązkiem miasta jest kształtowanie tak transportu aby nas to nie spotkało. Rowery nie są jedynym składnikiem takiej polityki ale jednym z kilku.

  • ~tommi 2019-01-28
    11:56:28

    16 2

    Arteks jaka alternatywę dla ruchu miejskiego? Pozabierane dróg samochodych kosztem dróg rowerowych którymi niewiele osób jeździ jednocześnie zabranie palcu parkingowego przy ul Hallera ( jaki był ale był) i nie oddania do użytku w wyznaczonym terminie inwestycji parkingowej. Z góry skazanej na niepowodzenie przy wyborze firmy? Władza jest ewidentnie zaaferowana jedynym dzialajacym szpitalem w Rybniku na ul Rudzkiej i jej spektakularna a jednak wątpliwa reklama dla Rybnika . Tymczasem prawdziwy szpital huczy od kłopotów.

  • ~Arteks 2019-01-28
    12:15:20

    2 13

    @tommi - jakie zabieranie skoro drogi są wspólne, utrzymywane z budżetu miasta i należą do wszystkich użytkowników - a nie tylko aut.
    To proces porządkowania i rozdzielania ruchu który umożliwia równorzędne traktowanie wszystkich pojazdów. A ponieważ rowery są powielekroć mniej uciążliwe dla miejskiej tkanki - władze miasta liczą, że jak pojawi się infrastruktura - pojawią się też rowerzyści. Coś w tym jest bo rowerzystów na naszych drogach przybywa. Jeszcze kilka lat temu zimą rowerzystów w ogóle nie było. Teraz jeżdżą nawet zimą. Co do parkingu to jaki widzisz problem? Chciałbyś aby dalej straszyły w centrum klepiska-złomowiska? Obydwa szpitale jakie są w mieście mają status placówek wojewódzkich i nie należą do miasta.

  • ~tommi 2019-01-28
    12:44:14

    15 3

    Jaki widzę problem z parkingiem? Chciałbym żeby jakiś był w centrum. Jak na razie Hallera stary został zabrany a nowy nie otwarty. Co się tyczy rowerów to dranstwem jest fakt że na 3Maja miejsce parkingowe samochodowe zostalo zabrane na poczet ukazania ile rowerow mieści się w zamian za jeden samochod.gdzie miejsca na chodniku obok w kierunku banku ok 2o mb. Co dało by większy efekt gdyż było by naprzeciw wejścia od do galerii. Cała sprawa tworzenia dróg rowerowych w misce wygląda jakby ktoś podpisał cyrograf z diabłem i za wszelką cenę je budował nie zważając na środki i cele. Przekornisc Polaków sprawi że prezydent zostanie zapamiętany wyłącznie jako osoba która zakorkowała miasto. Niewielu będzie widziało pozytywy dróg rowerowych bo wolą jeździć wokół miasta, gdzie cisza i spokój. Przytaczanie argumentów że w Europie to już działa są nietrafione. Inwestycja w drogę rowerowa na Raciborskiej i rozebranie kostki celem wyłożenia asfaltu to kolejna niegospodarność urzędu. Wiele chodników w centrum miasta wymagających natychmiastowego remontu. Np chodnik na ul Kotucza od domusu do Hibera. Dramat.

  • ~Arteks 2019-01-28
    13:27:30

    3 13

    @tommi - no sam zobacz, parking na Hallera zabrali, nowy nie oddany do użytku - a w centrum nie ma żadnego problemu z zaparkowaniem. Bo mamy jako chyba jedyne miasto w Polsce - przerost miejsc parkingowych nad potrzebami. Ja nie znam drugiego miasta które miałoby tyle placów parkingowych w centrum co nasze. Zamiast tego można by przeznaczyć te parkingi pod nowe budynki lub tereny zielone. Żałosne, że ty ubolewasz nad symbolicznym zabraniem jednego miejsca na 3 Maja - które w zamierzeniu miało dawać do myślenia - jak bardzo dużą powierzchnię zabierają auta. A nie przeszkadza ci to, że auta zagracają nam centrum i psują estetykę wielu miejsc. Nie rób z naszych mieszkańców ciemnoty. Ludzie podróżują, uczą się, pracują, mają rodziny za granicą - a tym na równowagę w transporcie i przykrócenie motokultu jest czymś chwalonym. Bo są z tego same plusy dla centrów miast. Boli cię zamiana uciążliwej dla rowerzystów kostki na asfalt. A nie boli rozebranie prawie nowego mostu nad Nacyną czy dużego odcinka zmodernizowanej Wodzisławskiej przez budowę drogi P-R i Śródmiejskiej? Po prostu brak obiektywizmu i trochę brak edukacji. Jeśli miasto nie tworzyłoby alternatywy dla ruchu samochodowego - mielibyśmy totalny paraliż. Te korki które mamy obecnie to tylko przedsmak szalonej polityki priorytetu dla aut na jaki pozwalaliśmy przez lata.

  • ~tommi 2019-01-28
    14:42:25

    9 1

    Apteka Ty chyba żartujesz z tym miastem na Naczynie? To akurat znacznie poprawi transport i możliwość omijania centrum dla Rybnika. Choć wcześniej j nikt o tym nie informował lub ja nie wyczytalem i dziwiło mnie że drogę zamykają na 8 miesięcy. Oczywiście że przeszkadzała ani niegospodarność na Raciborskiej, bo jeźdzena rowerze od 40 lat i nigdy mi kostka nie przeszkadzała. Oczywiście że przeszkadza mi niegospodarność na 3 mają. Przemawiają do mnie jedynie słuszne, racjonalne argumenty. A ten jest idiotyczny. No i najważniejsze skoro nie ma problemu z parkowaniem w centrum obecnie to dlaczego prezydent tyle zainwestował w coś co miało działać i w moim przekonaniu rozwiązać problemy parkowania w centrum. Centra przesiadkowe na Rudzie i Domusie proponował już Fudali. Jednak wtedy proponowane były autobusy darmowe i to rozumię. Choć sam pomysł dla wyznawcy "motokultu" słaby, żeby nie powiedzieć kiepski

  • ~obserwathor 2019-01-28
    15:53:00

    8 1

    ~tommi nie kop się z koniem, szkoda Twojego pisania, on żyje w swoim urojonym świecie

  • ~ 2019-01-28
    15:56:13

    6 2

    ~Arteks
    "@ursus - ty niedawno proponowałeś połączenie Gliwickiej i Mikołowskiej do czego trzeba byłoby wyciąć hektary lasu w parku krajobrazowym czyż nie? Więc twoje poglądy są zależne od ulicy? W jednym przypadku nie można wyciąć kilkunastu drzew, a w innym można wyciąć kilka tysięcy?"
    dalej czekam , aż mi pokażesz gdzie
    przy okazji, gdzie jest gorsze powietrze, w lesie, czy w mieście, gdzie każde drzewo jest na wagę złota, czy dla mieszkańców lepiej, by ruch tranzytowy przebiegał przez miasto, czy go omijał ?

  • ~Joanna Rostek 2019-01-28
    16:00:56

    13 0

    Karygodna !!!! decyzja UM . Ciekawe czy ktos personalnie za to odpowie . Ale wieloletnich drzew Rybnikowi nie zwroci .

  • ~ 2019-01-28
    16:03:16

    12 0

    jak napisał naczelny komentator:
    "A czy za waszymi najazdami personalnymi stoi jakiś autorytet który zganiłby to co robią u nas władze miasta i oficer? Czy tylko wy i wasze niezaspokojone aspiracje polityczne i abnegacja wszystkiego co robią władze miasta? "
    a drugi:
    "stop pisowskiej szczujni"
    wkrótce zapewne odezwą się obrońcy obecnego układu, którzy będą próbowali dorobić polityczną ideologię do pomysłu odwołania nieudolnych władz

  • ~tommi 2019-01-28
    16:08:05

    9 1

    Świeży news. Od lutego problemy z parkowaniem przestaną istnieć .
    Do Obserwator dlaczego mam nie rozmawiać ?
    Dlatego, że jak się nie zgadzam Arteksem to wyzywa mnie od niewykształconych?
    To tylko jemu wystawia świadectwo.
    Rozmowa i owszem ale merytoryczna. Wyłącznie. Na odpowiednim poziomie.

  • ~obserwathor 2019-01-28
    16:17:51

    9 0

    ~tommi jak masz na to energię i myślisz, że będzie to rozmowa merytoryczna z obu stron, to powodzenia :)

  • ~Teddy 2019-01-30
    19:56:48

    7 1

    Pozdychamy ze smogu z powodu debilizmu kilku oszołomów, którzy wyrżną wszystkie drzewa pod durne ścieżki rowerowe po których nikt nie jeździ !!!

  • ~Arteks 2019-01-30
    20:35:07

    3 8

    @tommi - nie nazwałem cię niewykształconym tylko napisałem: "Po prostu brak obiektywizmu i trochę brak edukacji". Wykształcenie zdobywa się latami, a edukację w takich tematach jak urbanistyka czy problemy transportowe - można uzupełnić chociażby czytając artykuły czy książki na takie tematy lub słuchać osoby które się tym interesują. W przypadku Raciborskiej było święte oburzenie - a w przypadku drogi dla aut gdzie również mamy do czynienia z "marnotrawstwem" (burzenie i odbudowa nowego mostu nad Nacyną i demolka zmodernizowanej Wodzisławskiej w okolicy Hetmańskiej) - nazywasz "żartem". A przecież to jest identyczna sytuacja. Kilka lat temu wykonano coś - co teraz się rozbiera i buduje na nowo. @teddy - ale rowery smogu nie produkują, w przeciwieństwie do domów jednorodzinnych i aut. Niedawno byłem w przychodni na Parkowej i ku mojemu zdziwieniu - sporo takich samych topól jak na Żorskiej zostało wyciętych. W ich miejscu parkują teraz auta... Ale nikt tematu nie podniósł z powodu tendencyjności. Dla aut można robić wszystko wycinając lasy czy ciągi drzew - dla rowerów nie wolno bo nagle ci sami kierowcy zamieniają się w ekologów. @obserwathor - ja się ciągle kopie z końmi. I coś czasami dociera. Już nikt nie pisze w komentarzu, że ludzie kopcą z biedy - a jeszcze niedawno "walczyłem" z tym głupim argumentem i chyba wygrałem. :) Więc powoli... ale kropla drąży skałę. Za kilka lat wielu się będzie dziwiło, że kontrapasy czy drogi rowerowe mogły budzić jakiekolwiek kontrowersje. Jeszcze bardziej młodzi ludzie będą się dziwić, że ich rodzicom i dziadkom chciało się używać niewygodnych pieców do ogrzewania domów. Trzeba tylko czasu.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5077