zamknij

Wiadomości

Tym dzisiaj oddychamy w Rybniku. Radny PiS zaproponował usunięcie czujników

2020-12-02, Autor: 

Znów „kisimy” się w smogu, ciężko oddychać, gdy normy jakości powietrza są wielokrotnie przekroczone. Tymczasem radny PiS zaproponował usunięcie czujników Airly. Dlaczego?

Reklama

Rybnik nadal świeci na fioletowo, nie da się oddychać. Smog sfotografowaliśmy dzisiaj rano z drona. Nie ma mowy o mgle, szara zawiesina rozciąga się od gruntu kilkadziesiąt metrów wzwyż. Wiele o jakości powietrza mówią nam czujniki Airly, które znajdują się w każdej dzielnicy naszego miasta. Dzięki nim wiemy, czym oddychamy. Tymczasem padła propozycja, by się ich pozbyć.

O sprawie poinformował radny KO – Łukasz Kłosek.

- Podczas prac komisji nad budżetem na 2021 rok jeden z radnych (PiS) zaproponował likwidację na terenie miasta czujników jakości powietrza Airly. To kwota 92 tys. zł rocznie – pisze na Facebooku.

Pozostawił też kąśliwy komentarz.

- Oni pewnie przechodzą na Nowogrodzkiej jakieś szkolenie. Mniej testów na Covid19 i można ogłosić, że wygrywamy walkę z pandemią, brak czujników to wygramy walkę ze smogiem Proste nie – dodaje.

Wiadomo, że pomysł nie przeszedł dalej, PiS był za, a Koalicja przeciw.

Jak udało nam się dowiedzieć, usunięcie czujników Airly zaproponował radny Mariusz Węglorz, który nota bene związany jest z Niedobczycami – jedną z najbardziej zasmrodzonych dzielnic Rybnika. Dlaczego zaproponował taki pomysł?

- Utrzymanie czujników Airly kosztuje ponad 90 tys. złotych rocznie. Zaproponowałem, by przesunąć te środki na sport. Wiadomo, że czujniki też są potrzebne, ale nie mamy pieniędzy na sport i dzieci, stąd taki pomysł. Zawsze możemy zostawić mniej tych czujników, nie musi ich być koniecznie 27. Uznałem, że warto to rozważyć – wyjaśnia radny PiS.

Przypomnijmy, że nie tak dawno pisaliśmy o tym, Rybnik jest 2. miastem pod względem rakotwórczego powietrza i największej ilości dni smogowych.

A co Wy sądzicie o pomyśle radnego PiS?

Oceń publikację: + 1 + 77 - 1 - 112

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (46):
  • ~zxr9 2020-12-02
    09:57:25

    Skoro radny partii rządzącej wyskoczył z takim pomysłem to powiedzcie mi ludzie jak w tej Polsce ma być dobrze??????????????

  • ~piotruos 2020-12-02
    10:04:30

    Mam jedno pytanie do admina może w końcu odpisze chyba że znowu schowa głowę w piasek. Cały czas pojawiają sie artykuły jaki to jest smog w Rybniku, ale wszyscy już o tym dobrze wiemy. Natomiast co Pan PREZYDENT KUCZERA robi w tym kierunku żeby tego smogu nie było. Mamy najwyższe podatki i wszystkie inne opłaty również, czyli kasa w budżecie powinna być !!! Natomiast jesteśmy zadłużeni po uszy wydajemy pieniądze na głupoty a na to co powinno być kasy brak.

  • ~MatiW 2020-12-02
    10:04:43

    Niech ktoś lub coś zmiecie już PiS z powierzchni ziemi. Nie dziwi mnie ich sojusz z kościołem katolickim bo ten sam ciemnogród. Czujniki podają że jest źle - usuńmy je, będzie dobrze. Jest za dużo chorych na COVID - przestanmy testować, powiemy że już po epidemii.

  • ~dralek 2020-12-02
    10:08:19

    No i poszlo zgloszenie radnego na miedzynarodowy konkurs "Idiot of the year". to nie zart. imiennie.

  • ~piotruos 2020-12-02
    10:08:35

    No i jeszcze jedno kiedy w końcu pojawi się ten artykuł na temat wydawanych pieniędzy na premie listopadowe dla urzedasów w Rybniku w czasach kiedy to wszyscy inni muszą zaciskać pasa??? Rozumiem że temat jest niewygodny ale to z naszych podatków więc mamy prawo wiedzieć!!!ADMIN OBUDŹ SIĘ W KOŃCU

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-12-02
    10:09:48

    55 27

    Mam nadzieje, ze radny Mariusz Węglorz zajmie stanowisko w tej sprawie.

    Watpie, ze chcial usuniecia czujnikow - a jezeli tak bylo to nie powinien juz byc czlonkiem PiS.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-12-02
    10:13:41

    94 35

    piotruos,

    masz racje z wydawaniem pieniedzy na glupoty..

    dlatego trzeba zamknac bankruta PGG - od razu uwolnimy sie od szkod gorniczych, ktore niszcza Rybnik i powoduja koszty, ktore ponosi miasto - naprawa drog, chodnikow i elewacji.

    Ty gorniku pasa zaciskac nie musisz.. ostatnio sie chwaliles jak to sobie kupisz TV za Barborke - z pieniedzy PODATNIKOW.

  • ~zxr9 2020-12-02
    10:19:20

    98 30

    Dobrze ze pojawiają się artykuły! Chociaż jak widać jeszcze ich chyba za mało skoro do niektórych nie dotarło że cos takiego jak smog istnieje - bo jak by dotarło to robili by cos w temacie wymiany pieców! Kuczera akurat cos w temacie smogu robi - czego nie można powiedzić o Śp poprzedniku! Przypominam że to nie prezydent Kuczera rządzi Polską tylko PIS i to partia rządząca jest za to odpowiedzialna!

    Zgadzam się, zostały uruchomione programy ale brakuje jeszcze drugiej rzeczy jaką jest karanie! Ostre karanie za trucie sąsiadów (zabijanie) - w erze dronów to naprawde powinna być krótka piłka a kary rzedu 5tyś! a nie 500zł.

  • ~ 2020-12-02
    10:26:57

    O nie, PGG nie można zamknąć. Gdzie chłopaki będą się bić członkami po twarzach.

  • ~jackman 2020-12-02
    10:28:52

    96 3

    Za tą samą kwotę musieliśmy w 2014/15 utrzymywać żonę radnego Węglorza, zatrudnioną w referacie po naborze, do którego oczywiście prawie nikt się nie zgłosił. W urzędzie miasta rządzonym przez BSR. O wyniki naboru i rezultaty rekrutacji redaktorzy portalu mogą się pewnie zgłosić do UM

  • ~Franz Kawka 2020-12-02
    10:30:24

    Czujniki to nie, sądy które można zdominować wstawiając posłusznych słupów. Czujniki to nie ludzie na ulicach, których można zastraszyć. A co najgorsze czujniki są bezstronne i pokazują prawdę i to jest największy problem dla PISu.

  • ~jolaw2 2020-12-02
    10:39:29

    48 10

    Tak , powinny być usunięte czujniki i zaprzestanie realizacji przeróżnych "papierowych projektów " które niczego nie zmieniają tylko stwarzają pozory czegoś bliżej nieokreślonego . Ostatnio czytałam , ze oczywiście nie wyrobią się z wymianą kopciuchów bo jest zbyt mało czasu . Tylko tyle , ze ten czas dany na wymianę trwał chyba z 5 lat.

  • ~Longina b 2020-12-02
    10:39:57

    71 17

    Według tego nieporadnego,zlikwidować czujniki,zaprzestać badań na Covid19i Polacy będą żyli długo i szczęśliwie.Tak jak Koreańczycy.Takie bzdety mógł wymyślić tylkoWYNGLORZ!

  • ~ 2020-12-02
    10:44:11

    29 62

    a co te czujniki realnie dają ? bo to że problem istnieje wiadomo i bez nich, a poprawę jakości powietrza da eliminowanie najbardziej uciążliwych kopciuchów, a nie czujniki

  • ~Longina b 2020-12-02
    10:53:16

    43 12

    Panie NIEporadny coraz mniej testów na Covid i co z tego.W ciągu ostatnie doby zmarło 609 osób.Nie można zaklinać rzeczywistości.Jeżeli nie będzie czujników to nie będzie zadymienia i smrodu?Będzie takie samo zadymienie i smród,tylko ludzie nie będą o tym informowani!

  • ~zxr9 2020-12-02
    10:55:24

    65 9

    ~pasażer wg Ciebie rezonans magnetyczny który nie leczy raka a służy jedynie do diagnostyki nie jest potrzebny i powinno się wszystkie rezonanse, tomografy i wszelkiego rodzaju badania diagnostyczne zlikwidować? Powiem wam ze niestety ale żyjemy w bardzo głupim społeczeństwie i nic się w tej Polsce nie zmieni jeszcze przez wiele lat.. amen

  • ~Leon59 2020-12-02
    11:00:34

    46 17

    Powinni Airly zrepolonizować , prezesem ktoś z PiS i mamy w Polsce zielono.

  • ~Społeczny Rybnik 2020-12-02
    11:00:46

    43 22

    Nie wchodzę w partyjne spory.
    Interesuje mnie samorząd. Również zadaję pytanie:Co samorząd zrobił, aby ograniczyć smog?
    Wygląda to kiepsko.
    Niestety wiele budynków komunalnych należących do gminy Rybnik ogrzewana jest starymi piecami węglowymi.
    Czy ktoś pokarze sukcesy Pana Prezydenta na tym polu?

  • ~Leon59 2020-12-02
    11:04:33

    52 18

    ~piotruos tu masz kilka nagłówków o premiach w 2020 r :

    Emilewicz: 6 mln zł premii w ostatnim dniu urzędowania

    Raport NIK: Rząd PiS wydał na nagrody i premie prawie 420 milionów złotych! (do czerwca)

    Ardanowski w pół roku wydał jako minister ponad 272 mln zł na nagrody i premie

    a to tylko kropla.

  • ~ 2020-12-02
    11:07:55

    47 10

    Jak nie było czujników to każdy uważał, że problem jest tylko na Borki bo tam jest stacja na osiedlu domków a elektrownia i zalew są blisko więc wszystko jasne, tam musi być smog, ale u mnie w :

    - Popielowie
    - Zamysłowie
    - Boguszowicach
    - itp.

    nie ma smogu bo mieszkam daleko od stacji na Borki. Czujniki pokazują jaka jest aktualna sytuacja oraz to, że cały Rybnik tonie w smogu. Pokazują także, że na mapie Polski, po wprowadzeniu zakazu spalania węgla w Krakowie, Rybnik przejął pałeczkę(górnicy proszę bez nie śmiesznych żartów) lidera. Tak jak zxr9 napisał, jest to narzędzie diagnostyczne, które ucina dyskusje na poziomie farmazonów jak wyżej. Miałem znajomego mieszkającego na Nowinach na Wandy, on twierdził, że jak idzie do lasu to nie ma smogu w lesie, smog jest między domkami. Przypomnę dla nie znających Rybnika, bloki na Wandy są chyba najbliższymi blokami stacji na Borki....

  • ~ 2020-12-02
    11:13:14

    46 14

    Społeczny Rybnik - w ciągu ostatnich 10lat średnie stężenie PM10 spadło o 50%, liczba dni z przekroczeniami norm spadła o ok 70%. Wyobraź sobie teraz jak wtedy, całkiem niedawno było źle. Teraz zmieniło się to, że ludzie zyskali świadomość (Airly odegrało tu dużą rolę) w jakim syfie żyją, oraz że za ten syf to odpowiadamy my wszyscy kopcący węglem jak w XIX.

    Pomyślcie jak źle było 20lat temu, sam pamiętam jak stacja na Borki się tak zasyfiała, że trzeba było ją wyłączać. Dniowe średnie mieliśmy na poziomie 500ug/m3 dla PM10. Teraz przy 125ug/m3 wszyscy się duszą. Jesteśmy na dobrej drodze, ale zbyt mało radykalnych działań jest podejmowanych. Zakaz sprzedaży węgla indywidualnym odbiorcom powinien już od lat obowiązywać.

  • ~ 2020-12-02
    11:15:53

    20 23

    zxr9 wspomniany rezonans jest elementem diagnostyki, której następstwem jest odpowiednia terapia, w tym przypadku jest jednak inaczej, bo wskazania czujników nie przekładają się na nic, masz rację że żyjemy w głupim społeczeństwie które nie dostrzega różnicy, kierując się ślepymi ideami

  • ~ 2020-12-02
    11:18:32

    38 17

    Tak jak tu pisze od lat, kopciuchy, Wasz czas się kończy. Wielokrotnie tu pisałem, że ci, którzy będą się najdłużej upierać przy węglu najwięcej stracą. UE zakaże nam takiego kopcenia jakie ma teraz miejsce i to ekspresowo, choćby dlatego że będzie im to na rękę. Kopalnie należy ekspresowo zamykać, węgiel na czas transformacji importować. Elektrownie węglowe wygaszać i zastępować w pierwszej fazie gazowymi, wiatrowymi, słonecznymi i w końcu atomowymi.

  • ~ 2020-12-02
    11:24:49

    36 11

    Panie Pasażer to co Pan pisze to nie prawda. Średnie roczne zapylenie maleje, maleje też liczba dni z przekroczeniami norm. Napisałem to w poście powyżej. Problem w tym, że dla większości dzieje się to zbyt wolno, bo mają dość wdychania smrodów sąsiada oraz fakt, że pomimo dużej poprawy nadal jest katastrofalnie.

    Anegdota o tym, że japońscy naukowcy mieli zbadać powietrze w Katowicach w okolicy lat 70 i stwierdzić, że nie jest możliwe aby ludzie przeżyli w takim środowisku może być prawdziwa. Sam jak byłem młody też nie czułem dyskomfortu dopiero 15-20lat temu zacząłem zauważać problem i dostrzegłem, że to nie wcale "zimowe powietrze" a syf i zanieczyszczenie, którego w tym powietrzu nie musi być.

  • ~ 2020-12-02
    11:26:56

    39 23

    Ciekawe kiedy miasto zacznie robić spisy , kto na czym i czym pali ?
    przecież można robić to już . Przesunąć kilku niepotrzebnych urzedników i sprawa załatwiona , można to zrobić w reżimie sanitarnym Wielu osobom dałoby to do myślenia i przypomniało o zbliżającym się terminie na wymianę .

  • ~lok 2020-12-02
    11:28:22

    20 5

    panie mariuszu pan jest D...LEM !!!

  • ~Oldmax58 2020-12-02
    11:33:04

    16 11

    No cóż powiedzieć : Radek Sikorski miał rację co do *** .

  • ~Noname1212 2020-12-02
    11:40:44

    10 20

    Czy ktoś się może zająć tym wysokim stężeniem CO w zagłębiu rury?

    https://www.windy.com/pl/-st%C4%99%C5%BCenie-CO-cosc?cosc,52.119,16.527,4

  • ~ 2020-12-02
    11:50:40

    26 29

    ~piotr.kowalski.
    Unia od nas żąda mniejszego zużycia CO2 wiesz dlaczego, bo Niemcom go brakuje, to jak u nas w Rybniku ze sportem, jednemu weźmie drugiemu da. Jesteście ślepi. Niemcy rezygnują z atomu, ale otwierają elektrownie węglowe, francuzom ostatnio zabrakło energii, wiec odpalili uśpioną elektrownie węglowa. Będą dążyć aby u nas zamykać kopalnie, bo oni odkupią i uruchomią je za bezcen. Dlaczego?, oni u siebie będą mieli spokój z opinia publiczna( bo kopalnie będą u nas, a węgiel pojedzie do nich). Fitowoltaika? Niemcy już maja problem z jej odbiorem ( u nich foto ma już chyba każdy Niemiec, stąd problem) w lecie- a zima?= węgiel.
    Nasz rynek tez nasyci się fotowoltaika, elektrownia tez nie będzie miała co z tym zrobić, wejdą kolejne opłaty, co nie będzie się już w ogóle kalkulować.
    A wy będziecie fedrować węgiel za grosze swojemu niemieckiemu Panu. Wtedy tez smogu nie będzie, Niemcy Wam zamkną dzioby. Obyście jeszcze nie zapłakali.

  • ~ 2020-12-02
    12:02:29

    17 9

    Głupi pomysł i to podwójnie: likwidacja i cel: marnotrawstwo.
    Dzięki tym czujnikom dowiedzieliśmy się, że problem istnieje w innych częściach Polski (mimo, że w wielu miastach tych czujników jest mało) oraz potwierdziło się, że zakaz w Krakowie niewiele zmienił.

  • ~ 2020-12-02
    12:10:48

    20 13

    Panie Goliat, znów wybiórcza prezentacja faktów. Odnośnie Francji:

    "W ostatnich tygodniach Francja ponownie uruchomiła elektrownie węglowe. Rosnące zapotrzebowanie krajowe na energię elektryczną, w połączeniu z czasowym wyłączeniem niektórych elektrowni jądrowych i farm wiatrowych, zmusiło zarządcę sieci do uciekania się do najbardziej emisyjnego źródła energii."

    Czyli WYŁĄCZONO niektóre elektrownie jądrowe i farmy wiatrowe. Te urządzenia też kiedyś trzeba serwisować. Na takie wypadki powinniśmy mieć elektrownie z turbinami gazowymi, podobnie jak Francja. Tego typu elektrownie najłatwiej włączyć i wyłączyć.

  • ~jolaw2 2020-12-02
    12:13:01

    19 5

    miasto Rybnik czuwa nad podróżą dokumentów w tej sprawie..i wędrują wędrują informacje , ostrzeżenia ....Główny Inspektor Ochrony środowiska pisze , Wojewoda śląski pisze , Prezydent Miasta Rybnika pisze ...pozory zachowane..efektu zero

  • ~ 2020-12-02
    12:23:04

    22 18

    Co do Niemiec czychających na nasze złoża węgla i fotowoltaiki to tych bredni nie chce mi się nawet komentować. Przypomnę jedynie, że to nie w zimie mamy największy deficyt prądu a właśnie w środku lata, gdy akurat przypadkiem fotowoltaika pracuje w dogodnych warunkach.

    Ale nie, węglowe dziady i tak lepiej wiedzą. Mój dziad fedrował i palił w piecu, ojciec też to ja, syn i wnuki też będą. Przy okazji zrobimy sobie parę nieśmiesznych żartów na dole i bezie ubaw po pachy, w końcu to polski podatnik funduje.

  • ~Marek Czerepkowski 2020-12-02
    12:40:21

    13 3

    Niech głupszego od siebie poszuka.

  • ~corona 2020-12-02
    13:01:07

    15 27

    Jak tam Wasza fotowoltaika szury? Produkcja idzie pełną parą? Macie ciepło z tego? Czy już z sieci szarpiecie w dzień?

  • ~ 2020-12-02
    13:16:20

    22 17

    Panie Corona, trafił Pan w punkt.

    Wczoraj był ładny słoneczny dzień, spokojnie można było wygenerować parę kWh , dziś niestety prymitywni smrodziarze zasnuli niebo gęstym dymem i uzyski są mniejsze. Brak bezpośredniego nasłonecznienia, tylko światło rozproszone.

    Czyli osoby, które zainwestowały w fotowoltaike są karane za swoje ekologiczne podejście przez okolicznych prymitywnych trucicieli, któzy kradną ich potencjalne pieniądze, jakie mogliby zaoszczędzić/wygenerować gdyby słońce nie musiało się przebijać przez zadymione niebo.

    Bardzo się cieszę, że Pan Panie Corona zauważa, że szare zasnute dymem niebo niekorzystnie wpływa na ekologiczne źródła energii elektrycznej.

  • ~ 2020-12-02
    13:30:48

    14 19

    ~
    ~piotr.kowalski, ja naciskam sobie na telefonie przycisk i mam ciepło, żeby nie było.

    Powiedz mi dlaczego Francja nie odpaliła swoich kotłów gazowych?....a węglowe?
    Ja Ci odpowiem, tylko czy Ty znasz odpowiedz?
    Tak na marginesie, poczytaj coś zachodniego, olej te wszystkie polskie bzdety, jak nie umiesz użyj translatora, da radę.

  • ~rkraj 2020-12-02
    13:37:01

    15 14

    Panie radny PIS ! nie bój (albo bój) ! Ludzie w obecnej dobie mają swoje czujniki i stacje METEO oraz jest Internet w którym udostępnia się POMIARY ! Widać jak strasznie chcecie wprowadzić i utrzymać CIEMNOGRÓD ! ale tego już się nie Da powstrzymać ! lepiej by było tą KARMĘ obrócić ale w DOBRĄ stronę , ale CZY to jest MOŻLIWE do ZROBIENIA ?

  • ~ 2020-12-02
    14:07:09

    15 20

    Na marginesie, wiecie jak nieekologiczna jest utylizacja peneli foto oraz akumulatorów z samochodów elektrycznych.? Właśnie o tym nikt ni wspomni,a tacy eko jesteście.

  • ~ 2020-12-02
    14:37:40

    12 3

    Odnoszę nieodparte wrażenie że ktoś chce z nas zrobic ciemniaków ale to się nie uda bo w Polsce jest na szczęście dużo ludzi inteligentnych i przewidujących więc wymówka na temat finansów jest bynajmniej slaba.

  • ~comhui69 2020-12-02
    15:03:49

    18 6

    Duma naszego narodu. Kto go wybrał do rady? Powinien wziąść i na kolanach, w zębach przynieść wszystkie diety radnego, który pobrał z powrotem do budżetu.

  • ~ 2020-12-02
    15:13:14

    14 13

    Panie Goliat, widzę, że muszę Panu wszystko dokładnie opisać. Sytuacja we Francji:
    - 28 z 56 reaktorów jest w trakcie konserwacji, konserwacje przeciągają się m.in poprzez covid
    - kaprysy pogody sprawiły, że uzyski z wiatru są niższe od zakładanych
    Czyli POŁOWA elektrowni jądrowych jest wyłączona, uzyski z wiatru są niższe od zakładanych dlatego TYMCZASOWO uruchomiono elektrownie węglowe. Francja posiada 4 elektrownie węglowe, które odpowiadają za 2% (DWA PROCENT) francuskiego wytwarzania energii elektrycznej o ile są włączone.

    Elektrownie w Polsce:

    - 50,53% węgiel kamienny
    - 19,05% węgiel brunatny
    - 14,41% żródła odnawialne
    - 5,83% przemysłowe
    - 5,10% wodne
    - 5,07% gazowe

    Źródło to raport PSE (Polskie Sieci Elektroenergetyczne) za rok 2018 Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.

    Czy dostrzegasz Pan Panie Goliat pewną dysproporcję pomiędzy od 0 do 2 % dla Francji oraz prawie 70% dla Polski?

    Co do utylizacji akumulatorów i paneli PV to proszę otworzyć okno i popatrzeć w stronę Rydułtów tam ma Pan bardzo ekologicznie zagospodarowaną hałdę skały płonej Charlottę, dobrze widoczną z kilometrów. Podobnie jak ekologicznie są zagospodarowywane popioły i żużle powstałe z spalenia węgla, że już nie wspomnę o tych krystalicznych wodach tryskających przez lata z wyrobisk górniczych.

    Do rzeczy, są opracowania, niestety tylko angielskojęzyczne, które pokazują, że w przypadku samochodów elektrycznych koszt ekologiczny produkcji, użytkowania i utylizacji porównywalnych samochodów spalinowych i elektrycznych i tak znacznie lepiej wypada dla samochodu elektrycznego. Jeżeli mówimy o 100% elektrycznym samochodzie w porównaniu z spalinowym to ogólna emisja CO2 nawet zakładając, że jest ładowany z emisyjnego źródła prądu, jest obniżona od 17 do 30%. Tak wynika z raportu EDF z lutego tego roku

  • ~Arteks 2020-12-02
    21:03:55

    9 7

    To nie jest nic nowego. Słyszałem już o takich inicjatywach w Małopolsce. Zdaje się, że władze Rabki, Suchej Beskidzkiej i Nowego Sącza też chciały usunięcia czujników aby nie zniechęcać do zimowych odwiedzin turystów czy w przypadku Rabki kuracjuszy(!). Najlepiej zrobiły Żory. Zgodziły się na czujnik? A jakże. Tylko jeden. Od roku nie działa więc problemu nie ma. Ale czujnik airly w Żorach jest? A jakże.

  • ~Dintojra 2020-12-03
    13:58:26

    2 1

    @zak: "Ciekawe kiedy miasto zacznie robić spisy , kto na czym i czym pali ? przecież można robić to już ."
    Serio pytasz ? a to nie nijaki Jarosław Wieczorek po raz drugi wysłał do samorządów pismo, w którym nakazał ograniczenie do minimum kontroli pieców. ??? ten Wieczorek to przedstawiciel - uwielbianej przez takich jak ty - administracji rządowej na stanowisku wojewody !
    Więc nie ośmieszaj sie z takimi pytaniami.

  • ~Dintojra 2020-12-03
    14:14:11

    5 1

    i jeszcze jedno:
    @goliat: "Unia od nas żąda mniejszego zużycia CO2 wiesz dlaczego, bo Niemcom go brakuje, to jak u nas w Rybniku ze sportem, jednemu weźmie drugiemu da. Jesteście ślepi. Niemcy rezygnują z atomu, ale otwierają elektrownie węglowe,(...)"
    Genialny przepis na zyskanie poklasku populistów :) wystarczy w swoich wypocinach użyć słowa "Niemcy" trochę pomanipulować faktami i sukces murowany prawda panie goliat ?
    Po pierwsze CO2 się (niestety) nie zużywa, a emituje !
    Po drugie otwierają nie elektrownE, a elektrowniĘ... niby tylko jedna kreseczka pod E, ale jednak czyni to różnicę :)
    Datteln 4 otwarto mimo sprzeciwu rządowych ekspertów, bo rząd federalny chciał uniknąć wypłaty 1,5 mld € odszkodowania, oczywiście marna to pociecha, że ta elektrownia jest znacznie "czystsza" od jej starszych odpowiedników, oraz to że 63% Niemców jest przeciwko decyzji o uruchomieniu tej siłowni.
    "Zapomniałeś" też dodać taki niewygodny szczegół burzący twój obraz wrednych germańców tj. to, że do 2023 zamkną 12 z 42 elektrowni węgłowych, a pozostałe do 2038... możesz podać datę jaką ustalił rząd polski w kwestii odejścia od energetyki węglowej ???
    Na koniec taka uwaga: otwierając okno w Niemczech wietrzę mieszkanie, otwierając okno np. w Rybniku wietrzę Rybnik :(
    Konkludując nie zajmuj się podwórkiem sąsiadów, a zajmij swoim.

  • ~Bozena Weglarz 2020-12-04
    08:27:53

    6 3

    W pierwszej chwili bylam oburzona pomyslem,a po chwili pomyslalam-a co tak na prawde nam z tych czujnikow,czy one zmniejszaja smog?Co nam z tego,ze wiemy ze jestesmy otruwani?I bez czujnikow smrod jest niemilosierny! Wisi mi czy czujniki sa czy nie! Wazne dla mnie jest,czy smog jest czy go nie ma? A to kazdy WIDZI i CZUJE.Zapraszam na Zamyslow! Jaki to problem wzorem Krakowa wyznaczyc termin likwidacji kopciuchow,krotki termin! I nie placzcie ze nie macie pieniedzy.Nie widze w Rybniku biedy.Starczy popatrzec na parkingi pod Marketami i kolejki do kas! Przez calky rok!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5035