zamknij

Wiadomości

Tragiczny wieczór w Rybniku. Na ul. Żorskiej zginął przechodzień

2015-12-07, Autor: 
Tragedia na ul. Żorskiej. Wczoraj około godziny 19.50 został potrącony pieszy. Pomimo podjętej reanimacji mężczyzna zmarł.

Reklama

Do wypadku doszło na wysokości Tesco. - Jadący samochodem osobowym 38-latek kierował się do Żor. Przy zmianie pasa potrącił 51-letniego mężczyznę, który przekraczał jezdnię w niedozwolonym miejscu – mówi sierż. Katarzyna Musiolik z KMP w Rybniku.Na miejsce przyjechało pogotowie ratunkowe, niestety pomimo podjętej reanimacji mężczyzna zmarł. Kierujący skodą był trzeźwy.
Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~elmo 2015-12-07
    11:25:53

    34 0

    Przechodził poza, niestety oznakowane przejście na wysokiści tesco też nie należy do najbezpieczniejszych. Jadąc od stony świateł do ronda z " kulkami" nie raz słychać piski hamujących...

  • ~Kryszta 2015-12-07
    11:31:17

    24 0

    Kolejny pieszy ginie [*]. Oświetlenie rybnickich dróg pozostawia wiele do życzenia, czy te oszczędności są warte życia ludzkiego.

  • ~Arteks 2015-12-07
    11:33:39

    27 0

    @elmo - hamują bo niepotrzebnie się rozpędzają. A tak przy okazji to tam przydałoby się przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów i likwidacja pasów. Technicznie byłoby to wykonalne bo tam jest wiadukt i możnaby wykorzystać różnice w poziomach.

  • ~Arteks 2015-12-07
    11:36:07

    0 21

    @intel - pomijając awarie, napisz z ciekawości gdzie jest złe oświetlenie? Mamy świetnie oświetlone drogi. Przez ciągły moto-rozwój miasto ponosi co raz większe koszty utrzymania związane z oświetleniem, znakami, malowaniem i zimowym utrzymaniem tychże dróg.

  • ~ 2015-12-07
    11:38:00

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-12-07
    11:48:24

    0 20

    "Na miejsce przyjechało pogotowie ratunkowe, niestety pomimo podjętej reanimacji mężczyzna zmarł."- O której pojawiła się karetka?

  • ~Kryszta 2015-12-07
    12:16:00

    17 0

    Arteks świetnie oświetlone drogi? Weź się przejedź autem, po zmroku, najlepiej pochmurną, deszczową porą, gwarantuję Ci, że to że się lampy świecą nie wystarcza, żeby doświetlić, świateł samochodowych tez używam żeby nie było :), a ilość wypadków z udziałem pieszych w godzinach braku oświetlenia naturalnego tylko to potwierdza.

  • ~siwy_rybnik 2015-12-07
    12:16:57

    29 0

    Do tego musiało dojść. Delikwent przekonany był, że może przechodzić przez jezdnię w dowolnym miejscu, a obowiązkiem każdego samochodu jest ZAWSZE zatrzymanie się. Nie jest mi w ogóle żal tego człowieka, typowy KRETYN. Pewniactwo go zgubiło. Wczoraj po godz. 21:00 ni stąd ni zowąd na ulicę Wyzwolenia w niedozwolonym miejscu jakieś 70-80 metrów od mojego samochodu jakiś idiota w ogóle nie rozglądając się spokojnie wszedł sobie na jezdnię i jakby nigdy nic powoli sobie szedł na drugą stronę jezdni. Przejście dla pieszych było jakieś 200 metrów dalej. Na szczęście nic się nie stało, miałem tylko 40 km/h na liczniki, dość łagodnie udało mi się zahamować przed idiotą. Gdybym miał na liczniku z 60 km/h mógłbym już mieć problem z skutecznym zatrzymaniem samochodu przed idiotą. Na szczęście ja byłem tego świadom od początku, że przez ulicę Wyzwolenia powszechne jest bezmyślne przechodzenie sobie w dowolnym miejscu poza przejściem dla pieszych. W tym przypadku asekuracyjne zachowanie z mojej strony popłaciło. Jadąc nieco szybciej, idiota mógłby już być w kostnicy.

  • ~zbig67 2015-12-07
    12:28:42

    33 0

    nie przechodzi się w niedozwolonym miejscu. piesi się tak nauczyli, że myślą że mogą wpadać na ulicę bo kierowca ma psi obowiązek hamować na szlag by ich przepuścić.

  • ~Arteks 2015-12-07
    12:28:45

    0 16

    @intel - wczoraj wieczorem jechałem autem i nadal nie wiem co masz na myśli i które ulice bo ja nie spotykam jakichś niebezpiecznych miejsc i źle oświetlonych (chyba że jest awaria ale wtedy zgłaszam to do straży miejskiej)? Natomiast osoby które mają jakieś problemy z wzrokiem - chyba powinne udać się do okulisty (naprawdę nie żartuję) i to jak najszybciej. Stanowią duże zagrożenie, szczególnie teraz kiedy dni są krótkie. @siwy_rybnik - z przechodzeniem przez jezdnię w niedozwolonych miejscach jest tak samo jak z przekraczaniem dozwolonej prędkości, wszystkim z nas się to zdarza... Problemem Rybnika jest to, że tu przez ostatnie 25 lat totalnie zapomniano o pieszych, no może za wyjątkiem słynnego deptaka i pl. JPII. Poza tym nie robi się niczego aby zatroszczyć się o ich bezpieczeństwo np. nie tworzy bezkolizyjnych przejść dla nich. Np. byłyby bardzo potrzebne właśnie w okolicy Tesco czy Rudy/Carrefura, Chabrowej i paru innych miejscach. Miasto nie żałuje pieniędzy na budowę kolejnego bezsensownego ronda czy na nowe odcinki dróg ale jest niesamowicie skąpe jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych... Panie Kuczera - a może pan będzie prezydentem który zmieni politykę miasta w takim temacie jak bezpieczeństwo pieszych? Ilość wypadków w Rybniku z udziałem pieszych naprawdę zatrważa.

  • ~norton 2015-12-07
    12:37:14

    30 0

    Kolejny już wypadek w tym fatalnym miejscu. Szkoda życia pieszego ale przede wszystkim kierowcy, który do końca życia będzie miał traumę. Bo mógł jechać wolniej, bo mógł wogólę nie jechać - nie zazdroszczę :( Cudem jest, że jeszcze nikt nie zginął przy parkingu na Rudzie - latem stada ludzi przełażą do marketu. Nawet barierki nie są przeszkodą. Rozumu ludziom nie wymienimy a gadanie o braku kasy na pieszych jest całkowicie bezsensowne. Tam nie wolno było przechodzić !

  • ~WENUS 2015-12-07
    12:55:59

    22 0

    Wczoraj około 18 wracałam ul.Wyzwolenia i oczywiście nie na pasach przechodził zawiany koleś wcale się nie spiesząc. Ubrany był całkowicie na ciemno, że doprawdy słabo go było widać. Uważam,że powinien być obowiązek noszenia odblasków.

  • ~Arteks 2015-12-07
    12:59:06

    0 24

    @wenus - to może lepiej zamiast odblasków, wprowadzić prohibicję? ;)

  • ~Bialy29 2015-12-07
    13:16:56

    22 0

    Ten pieszy przechodził przez jezdnie na wysokości przystanku autobusowego. Żal człowieka [*]
    A karetka i policja bardzo szybko przyjechali, reanimacja bardzo długo trwała.
    Więc jak komentujecie a nie byliście na miejscu to nie krytykujcie.

  • ~siwy_rybnik 2015-12-07
    14:10:18

    20 0

    Może to się niektórym nie spodobać, możecie mnie uznać za idiotę. Jako kierowca, NIGDY nie wsiadam za kółko po wypiciu alkoholu oraz NIGDY nie pędzę po mieście. Jako pieszy, NIGDY nie przechodzę w innym miejscu przez jezdnię niż w miejscu odpowiednio oznaczonym. Czy tak trudno dopasować się do tych oczywistych zasad? Jeśli idiota po mieście pędzi 100 km/h i rozwali się na jakimś drzewie, to mam uważać, że to wina drzew i trzeba drzewa powycinać? Jeśli idiota wchodzi nagle na jezdnię w niedozwolonym miejscu i kierowca nie ma możliwości nagle wyhamować, to mam współczuć temu idiocie i należy robić wszystko aby jechać po mieście za każdym razem 20-30 km/h, aby przypadkiem śmiertelnie nie potrącić idioty? Nie wpadajmy w paranoję, jeśli idiota wchodzi na jezdnię nagle w niedozwolonym miejscu, to tylko wyłącznie on jest winny temu jeśli cokolwiek się złego wydarzy. Albo edukujmy idiotów albo akceptujmy ich samowolkę. Ja wolę to pierwsze rozwiązanie. Jeśli chcemy mieć miasto przyjazne pieszym, to zróbmy w Rybniku drugą Wenecję (tą znajdująca się na lagunie) - tam w ogóle nie można się poruszać samochodami po dużym obszarze (nawet nie da się tam wjechać samochodem). Normalnością w miastach jest to, że jest wiele samochodów oraz wielu pieszych. Na Zachodzie w miastach ginie o wiele mniej pieszych niż w PL, a nie każde miasto jest przyjazne dla pieszych, niektóre mają gorsze rozwiązania dla pieszych niż np. Rybnik.

  • ~Mareek 2015-12-07
    14:34:19

    16 0

    Arteks pojedz sobie na Raszowiec albo do starych Boguszowic to zobaczysz jak są oświetlone przejścia. Są latarnie ale w ciągu ulicy, brak doświetlenia samego przejścia. Każde przejście powinno mieć oświetlenie z góry, dobrze wtedy widać przechodniów nawet przy padającym deszczu po zmroku

  • ~auralfloat 2015-12-07
    16:37:00

    3 0

    ~siwy, prawdę piszesz, a prawda nie jest poprawna. Jeśli mamy przestrzegać przepisów, a to robimy, to niech każdy ich przestrzega.

  • ~polk 2015-12-07
    17:19:45

    0 3

    ~siwy_rybnik, ~auralfloat jeśli już powołujecie się na przestrzeganie prawa warto by było je samemu znać.
    Zapewne żaden z was nie czytał Art 13 ptk 2 i ptk 3. PORD.

  • ~siwy_rybnik 2015-12-07
    17:40:48

    3 0

    @polk - nie czytałeś dokładnie tego co ja napisałem. Ja nie pisałem nic o przestrzeganiu prawa. Pisałem tylko jak się zachowuje rozumny człowiek, a kiedy człowiek jest idiotą. Dzieci w przedszkolu już wiedzą o tym, że przez jezdnię przechodzi się tylko w oznakowanym miejscu, tam gdzie jest przejście dla pieszych (w tym celu mówi się, że istnieje coś takiego jak "zebra"). Dziecko w przedszkolu wie w którym miejscu należy przejść przez jezdnię, a w którym to jest zabronione. Dziecko w przedszkolu nauczone tych podstawowych zasad trzyma się ich. A 51-latek miał poziom inteligencji na poziomie niższym niż przedszkolak, dlatego też zginął w głupi pomysł. W skrócię mówiąć - BYŁ IDIOTĄ. Chyba to jest oczywiste, ze 51-latek powinien być bardziej myślacy oraz rozsądny niż dzieciak 4-5 letni. Przedszkolak potrafi zrozumieć, że od przechodzenia przez jezdnię jest przejście dla pieszych, a człowiek 51-letni miał z tym problem. Sorry, ale ja nie zamierzam współczuć idiotom. Świadoma decyzja kolesia była taka, że przeszedł w niedozwolonym miejscu. Na pewno pierwszy raz w życiu tego nie zrobił. Dopóki się udawało, to było fajnie - raz mu nie wyszło i kolesia już nie ma z nami. Nie chodzi o przepisy prawa, idiotów trzeba tępić. Na miejscu tego kierowcy mógł się każdy znaleźć. Nie przesadzajmy i nie wymagajmy okierowców, że jadąc samochodem ciągle będą się rozglądać po bokach, czy ktoś przypadkiem nie chce wejść na jezdnię w niedozwolonym miejscu. W jakimś celu wymyślono przejścia dla pieszyc

  • ~grzmal 2015-12-07
    18:35:54

    0 0

    siwy..."Pisałem tylko jak się zachowuje rozumny człowiek, a kiedy człowiek jest idiotą'.....a ty tu wystapiłes jako ten pierwszy, czy raczej jako ten drugi???

  • ~Arteks 2015-12-07
    18:48:39

    0 6

    @siwy_rybnik - cenię twoje wypowiedzi i zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno kierowca jak i pieszy muszą uważać. Żorska jest tak ruchliwą trasą, że przechodzenie jej w miejscu niedozwolonym grozi właśnie takimi konsekwencjami wobec ewentualnego pieszego. Natomiast możnaby szukać jakichś rozwiązań które bardziej chroniłyby pieszych. Takim rozwiązaniem jest: uspokajanie ruchu w śródmieściu, budowa bezkolizyjnych przejść dla pieszych, zwiększanie strefy dla pieszych, ograniczanie prędkości, częstsze patrole w centrum miasta.

  • ~Arteks 2015-12-07
    18:50:20

    0 10

    @mareek - rzadko zdarza mi się taki "cufal" ale dosłownie wczoraj(!) wieczorem jechałem do Boguszowic właśnie ul. Raszowiec i wracałem przez zwał. Nie zauważyłem w okolicy Raszowca czy Starych Boguszowic jakichś niebezpiecznych i źle widocznych przejść dla pieszych. Droga przez zwał - owszem nieoświetlona ale tam nie chodzą piesi (chociaż przydałby się znak zakaz ruchu pieszych!).

  • ~siwy_rybnik 2015-12-07
    19:19:15

    6 0

    @Arteks - sporo racji masz w tym co piszesz. Poruszanie się pieszo po Rybniku nie jest specjalnie przyjemne (oczywiście są pewne wyjątki). Na pewno należałoby podjąć działania zmierzające do ograniczenia ruchu samochodów po mieście, zwłaszcza w centrum. Jednakże do tragicznego zdarzenia doszło w niedzielny wieczór, czyli wtedy gdy ruch w mieście jest znacząco mniejszy niż normalnie. Niestety, ale ludzi z myślenia nie można zwalniać. Niestety, ale pieszy jest najsłabszym uczestnikiem ruchu drogowego, ma najmniejsze szanse na przeżycie podczas jakiegokolwiek wypadku drogowego. Praca od podstaw szwankuje. Wielu moich znajomych jest święcie przekonanych, że PIESZY MA ZAWSZE PIERWSZEŃSTWO. Nie wiem na jakiej podstawie takie zdanie ludzie sobie wyrobili tak powszechnie. Naiwność oraz niewiedza często jest przyczyną tragedii na drodze. Odnośnie osób, które uważają, że Rybnik jest miastem słabo oświetlonym. BZDURA totalna, na tle innych miast Rybnik bardzo dobrze się prezentuje odnośnie oświetlenia ulic oraz różnych punktów w mieście. Wystarczy zobaczyć jak się jeździ w nocy po miastach województwa opolskiego - tam to czas jakby zatrzymał się 20 lat temu. Ogólnie nie ma co zwalać wszystkiego na pieszych. Ogólnie panuje patologia na polskich droga. WIelu uważa się, że im wolno więcej. Jakże często człowiek jest oślepiany z przeciwko, gdyż kierowcy celowo jadą na tzw. "długich" światłach. Ogólnie nie szanujemy się na drodze. Najlepsze rozwiązania nie zmienią mentalności ludzi.

  • ~Mareek 2015-12-07
    20:26:00

    5 0

    Tak, centrum miasta pięknie oświetlone, z tym mogę się zgodzić. Natomiast jazda ul. Boguszowicką albo Małachowskiego (za wyj. świateł dla pieszych choć i tak dziś przeleciał chłopak przez ul a miał czerwone) to już ryzyko, jadąc rano do pracy przed każdym z przejść przy ww ulicach zwalniam z 50 do 30 km/h a niecierpliwcy za mną chętnie by mnie wyprzedzili. Powtarzam - oświetlenie przejść przy podanych ulicach - beznadziejne

  • ~polk 2015-12-07
    20:32:16

    0 1

    Siwy chyba nawet nie przeczytałeś tego artykułu, kto podałem. Może się zdziwisz ale "zebra" nie jest jedynym miejscem gdzie pieszy może przejść przez jezdnię. Wcześniej pisałeś, że jakiś pieszy przechodził przez jezdnię a 200m dalej były pasy. Zaskoczę Cię: miał do tego prawo! Zgodzę się z Tobą, że grom pieszych uważa, że ma wszędzie pierwszeństwo ale niestety tego uczą durne kampanie w TV. Nieszczęsne "10 mniej" a na filmie głupek, który wchodzi na pasy bez jakiegokolwiek sprawdzenia czy coś nie nadjeżdża, a winny kierowca bo jechał o 10 za dużo.
    @Arteks często jeżdżę droga Przez Zwał do rodziców i niekiedy naprawdę dużo tam pieszych. W weekendy, święta ludzie chodzą tam na spacer by podziwiać widoki.
    Trochę przesadziłeś z zamknięciem tej drogi dla pieszych, to nie ich wina, że mimo hektarów miejsca nie zrobiono tam chodnika. Miasto powinno wybudować go od Prostej aż do Małachowskiego i chyba już się za to zabrali, chodnik jest na razie od Prostej do Królewioka.

  • ~___ 2015-12-07
    22:48:17

    3 0

    masz rację Arteks, piesi najlepiej jeżeli będą chodzić na przełaj lasami, albo po rantach,jak no po nowoczesnej arterii wybudowanej za panowania "doświadczonego samorządowca" łączącej Nowiny i Orzepowice, na której nie ma nawet pobocza ( o chodniku czy pasie dla rowerów nie wspomnę ) ,za to jest obsrtojona barierkami, by przypadkiem pieszy nie miał gdzie uciec przed samochodem

  • ~ 2015-12-07
    22:54:56

    4 0

    Szkoda że nie ma obowiązku noszenia odblasków po zmroku także w terenie zabudowanym, a także głupi wstyd większości osób przed ich noszeniem.

  • ~Arteks 2015-12-07
    23:52:03

    0 0

    @____ - takie dziwactwa nie tylko za Fudalego bo za Makosza też budowano drogi bez chodników... Do dzisiaj mi trochę wstyd jak widzę, że ktoś idzie poboczem np. w kierunku Jankowickiej... Przy czym akurat Góreckiego czy droga przez zwał możnaby rozwiązać zupełnie w inny sposób czyli w jednym i drugim przypadku wytyczyć jakiś utwardzony dukt bo jedne i drugie okolice mają charakter spacerowy. Kolega mówił mi, że widoki z hałdy na zwale północnym są świetne, widziałem już parę zdjęć w necie i mogę to potwierdzić. Natomiast między Rondem Chwałowickim a Wodzisławską powinien pojawić się chodnik. To jest zresztą kapitalny przykład jak w Rybniku traktowało się przez lata pieszych - ignorowano ich potrzeby. Liczyły się tylko auta... @polk - piesi na drodze przez zwał naprawdę mogą stanowić zagrożenie - wytyczyłbym dla nich drogę spacerową po hałdzie, a na drodze ustawił zakaz poruszania się ich w tym miejscu. Na szczęście jak tam parę razy jechałem, pieszego jeszcze nie zauważyłem. Ale na hałdzie widziałem już ludzi i to z aparatami czy kamerami...

  • ~ 2015-12-08
    01:24:41

    0 1

    ~siwy, słowa "idiota" użyłeś 14 razy. nie umiesz obrażać ludzi bardziej urozmaiconym słownictwem?

  • ~siwy_rybnik 2015-12-08
    09:37:36

    3 0

    @Zoltan - jak widać u Ciebie występuje ogromny problem w czytaniu z zrozumieniem. Słowo IDIOTA w tym przypadku oznacza tylko jedno: ktoś z własnej głupoty zginął na drodze. To nie był nieszczęśliwy wypadek, tj. ktoś sobie szedł normalnie, spokojnie po mieście, przechodził w właściwym miejscu i nagle ni stąd ni zowąd zginął na drodze, nie mając szans na uniknięcie tragedii. Rozumny człowiek zachowałby się inaczej i by nie było tragedii. Jeśli uważaś, że nie mówimy o IDIOCIE, to proszę napisz Ty dokładne uzasadnienie pod treścią artykułu (dotyczącego tego wydarzenia). Jak na razie Twoja ograniczona świadomość sprowadza się do tego, że nie potrafisz się wypowiedzieć na temat, tylko uprawiasz hejting, kwitując jednym zdaniem wpisy innego użytkownika. Jak na razie nic innego nie napisałeś, nic co by dotyczyło tematu artykułu. Jeśli potrafisz napisać swoją merytoryczną argumentację na temat powyższego artykułu, to z wielką ochotą to przeczytam. Jeśli NIE i potrafisz jedynie się czepiać innych, to znaczy, że masz ograniczoną świadomość - mówiąc wprost, istnieje duże prawdpodobieństwo, że cierpisz na kretynizm. Masz szansę się wykazać, a jeśli cierpisz na kretynizm, to trudno - nie mam z Tobą o czym pisać, z człowiekiem, który potrafi rozumować na poziomie niższym niż dziecko 4-5 letnie. Ponieważ wierzę, że nie cierpisz na kretynizm, to obdarujesz nas tutaj swoją ciekawą oraz wyczerpującą wypowiedzią na temat tego co zostało przedstawione w treści artykułu. Czekam z niecierpliwością.

  • ~ 2015-12-08
    12:17:21

    0 0

    ~siwy, jak na osobę, która zarzuca innym hejt wyjątkowo łatwo przychodzi ci nazywanie ludzi "idotami" i "kretynami". artykuł jest ogólny i nie opisuje okoliczności wypadku a rzeczywistosc nie zawsze jest tak prosta jak twoje myślenie. twoje komentarze z "merytoryką" nie mają wiele wspólnego, to raczej ględzenie pt.:"jaki to ja jestem mądry".

  • ~elizabeth 2015-12-09
    08:19:19

    3 0

    Jak czytam wypowiedzi, że to niby pan miał pierwszeństwo, mimo, że przebiegał przez jezdnię w miejscu absolutnie niedozwolonym, to sobie myślę, że wcale mnie nie dziwi, że tylu pieszych ginie w Polsce na drogach. Trzeba zmienić mentalność, kierowców już dawno jest przewrażliwiona, natomiast pieszych wręcz się cofa. "Święte krowy" myślą, że kierowca auta zawsze ma wyhamować, a jezdnia czasami jest mokra, oblodzona. Ja sobie nie wyobrażam, żeby wchodzić na PASY dopóki nie nawiążę kontaktu wzrokowego z kierowcą i nigdy nie mam problemu z przejściem i jeszcze podziękuję. Wręcz sobie nie wyobrażam żeby w innych okolicznościach wchodzić na pasy. W krajach od nas lepiej rozwiniętych jeśli ktoś wchodzi na jezdnię w niedozwolonym miejscu jest uznawany za samobójcę. Biedny ten kierowca, który zabił tego pana, biedny... Przez czyjaś głupotę inne osoby mają wyrzuty sumienia i przeżywają traumę...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5270