zamknij

Wiadomości

Tragedia w Świerklanach: 21-latek uciekał przed policą. Uderzył w budynek (zdjęcia)

2022-01-15, Autor: 

Tragedia w Świerklanach. W budynek na ul. Kościelnej uderzył samochód osobowy. Niestety, nie udało się uratować kierowcy. Jak się okazuje, 21-latek uciekał przed policją. Wczoraj ukradł bowiem samochód.

Reklama

AKTUALIZACJA (godz. 12.05): mamy komunikat KMP w Rybniku:

Przed godzinę 10.00 Patrol Operacyjny rozpoznał skradziony wczoraj na terenie Świerklan samochód. Próbowali zatrzymać ten samochód używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Kierowca zaczął uciekać tym samochodem - tak nieszczęśliwe, że przy wyprzedzeniu innych pojazdów nie był w stanie zapanować nad kierownicą, uderzył w budynek. Wskutek obrażeń, zginął na miejscu.

Komunikat wydała też Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach:

Kierowcą okazał się 21-latek z powiatu rybnickiego. Na miejscu jest prokurator. Czynności mundurowych trwają.

Wcześniej pisaliśmy:

Informację otrzymaliśmy od naszego Czytelnika.

Śmiertelny wypadek w Świerklanach obok sklepu Netto (przed skrzyżowaniem Kościelna/Wodzisławska/3 Maja) ok godz. 9.40 kierowca wpadł w poślizg podczas próby hamowania i wjechał w budynek – czytamy.

Pojawiła się też informacja w mediach społecznościowych, że kierowca pojazdu uciekał przed policją – nie zatrzymał się do kontroli drogowej.

Podkom. Ryszard Czepczor z rybnickiej policji potwierdza, że doszło do tragedii, w późniejszym czasie będzie mógł przekazać więcej szczegółów.

Oceń publikację: + 1 + 79 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (46):
  • ~norton 2022-01-15
    12:59:07

    113 2

    Nagroda Darwina.

  • ~Maksymilian Popeć 2022-01-15
    13:13:09

    Durne pościgi policji przynoszą więcej szkód niż pożytku.

  • ~ 2022-01-15
    13:28:40

    ~Popeć - to wg. twojego toku rozumowania co miała Policja zrobic??? Patrzeć jak sobie jedzie i spokojnie dać mu odjechać kradzionym autem? A może mieli go zatrzymać pogłaskać i puścic dalej? Jakim ty tokiem facet rozumujesz?!
    Od tego jest Policja by reagować w takich sytuacjach, dali sygnały do zatrzymania się, kierowca nie reagował na nie to podjęli pościg. Szkoda chłopaka bo był bardzo młody, życie było przed nim.

  • ~Adam Styrczula 2022-01-15
    13:36:24

    206 8

    21 Lat synek. Odpowiedź jest prosta chłopakowi się robić nie chciało lepiej było coś ukraść szybką kasę zebrać i tak w kółko. Tylko każdy z tych ludzi co wolą właśnie iść ta droga nie pomyśli że ci ludzie co są okradani tracą w ten sposób dobytek ciężko zarobiony czasem przez wiele miesięcy a nawet lat. I nasuwa się pytanie skoro kończy się to w ten sposób lub na końcu sądem czy jest sens w tym. Nie lepiej iść do pracy zarobić i mieć z tego satysfakcję ze zarobiłem i to za moje? A na koniec pewnie multum ludzi wyleje szambo na Policje gdzie akurat w tej sprawie postepywali słusznie no bo przecież zginął mlody chłopak...

  • ~Kamil Kiermaszek 2022-01-15
    13:37:49

    8 245

    Ameryka i nudy na szychcie... I tak by go znaleźli po hu... Poscig.

  • ~Kśek 2022-01-15
    13:39:18

    23 11

    Wasted

  • ~Maksymilian Popeć 2022-01-15
    14:03:16

    @bartez
    1. Od 30lat poilcja "walczy" z kradzieżami samochodów. Efektem tego jest tylko coraz większa profesjonalizacja złodzei. Efekt finalny ZEROWY.
    2. Jeśli mieczem próbuje się zabić komara w pokoju, można przy okazji zabić wszystkich współlokatorów.
    BTW Jak patrzę na te filmiki na YT jak policja robi sobie NFS na naszych drogach aż mi skóra cierpnie, bo ilość postronnych osób, który może zostać przypadkiem pokrzywdzona w jednym pościgu to nieraz setka ludzi. Jeśli ktoś tego nie rozumie, to nie wiem co musi mieć w głowie... Polska policja przejęła te "zabawy" na drodze z USA, w momencie gdy Ci dorośli do tego aby się z tego wycofywać.
    Rozumiem sytuację, gdy psychopata wpada do lokalu, zabija / porywa ileś ludzie i chce uciec samochodem. Ale 99% gonitw przez policję to przypadki, gdy ktoś miał w samochodzie skręta marihuany i dlatego nie zatrzymał się do kontroli.

  • ~marcin_14 2022-01-15
    14:09:49

    Czy ci panowie z prywatnej firmy ochroniarskiej zwanej "Policja", zdają sobie sprawę do jakiej tragedii mogli doprowadzić przez swoją nieudolność. To, że w tym miejscu nikt nie zginął to CUD! znaczy , że anioły mieszkańców czuwały nad nimi. Na pewno nad Panią sprzedawczynią z alkoholowego.
    Młody człowiek popełnił błąd. Do tej tragedii by nie doszło gdyby nie podjęty brawurowy pościg, firmy ochroniarskiej "Policja", która na dodatek poruszała się nieoznakowanym radiowozem. Można było to inaczej rozwiązać, nikt nie jest zwolniony z myślenia.
    !Tam mogło zginąć dziecko, dzieci wysłane przez rodziców na zakupy!

  • ~Fischer 2022-01-15
    14:15:37

    158 9

    Nie jestem fanem Policji ale jeszcze bardziej nie toleruję amatorów cudzej własności. Szkoda młodego człowieka. Popełnił kilka błędów. Zapłacił zbyt wysoką cenę.
    Gdzie jest napisane, że pościg policji był zagrożeniem dla kogoś na drodze lub w pobliżu? Jeżeli Maksymilian Popeć lub marcin_14 byli na miejscu i widzieli to proszę o opisanie całej sytuacji.

  • ~TAKI JA 2022-01-15
    14:33:41

    112 6

    ~marcin_14

    Dlaczego piszesz, że mogło tam być dziecko? Przecież mogłeś być Ty tam i kto by teraz pisał takie farmazony?
    Teraz mój Komentarz.
    Chciałem napisać coś dobrego, ale jedyne co mi się nasuwa to to, że homo sapiens (homo szkodnikus) sam się wyeliminował na zawsze. Nie jestem zwolennikiem Polskiego Wału, ale napiszę do Prezesa aby za takich szkodników nie był wypłacany zasiłek pogrzebowy. Z moich podatków zostanie wypłacone kilka tysięcy złotych aby z wszelkimi honorami został pochowany za moje pieniądze.

  • ~ 2022-01-15
    15:00:54

    121 7

    Popeć - no właśnie jeśli ktoś tego nie rozumie to nie wiem co musi mieć w głowie... że Policja jest od pilnowania porządku i reagowania na łamane prawo. Reakcja Policji w tym przypadku jak najbardziej prawidłowa! Czytając twoje komentarze coraz bardziej uświadamiam się w przekonaniu, że jesteś oderwany od rzeczywistości dając pełne przyzwolenie gangsterce na łamanie prawa choć w innych tematach też wypisujesz farmazony.
    Nie ma znaczenia czy ktoś miał w aucie skręta marychy jak to piszesz czy nie miał prawka, jeżeli nie zatrzymuje się do kontroli tylko podejmuje ucieczkę to już w tym momencie popełnia przestępstwo i Policja ma pełne prawo go ścigać.
    Nie usprawiedliwiaj bandyterki bo tylko się ośmieszasz. W tym przypadku szkoda tego chłopaka i szkoda jego rodziny bo zdaję sobie sprawę jaką traumę teraz przechodzą.

  • ~Abisall 2022-01-15
    15:07:46

    15 42

    "1. Od 30lat poilcja "walczy" z kradzieżami samochodów. Efektem tego jest tylko coraz większa profesjonalizacja złodzei. Efekt finalny ZEROWY"
    https://tiny.pl/914rm
    Tjaa, w linku wykres wg danych ze strony https://statystyka.policja.pl/
    Faktycznie ZEROWY efekt

  • ~ 2022-01-15
    15:09:33

    128 8

    I bardzo dobrze. Jednego chwasta gangstera mniej. Jako policja macie działać stanowczo. Tego wymaga od was każdy normalny obywatel. A wracając do chłopaka to i tak by z niego nic dobrego nie wyrosło skoro w wieku 21 lat wyprawiał takie numery. Gratuluję rodzicom "wychowania" synka :)

  • ~Moneta 2022-01-15
    15:22:03

    Po liczbie minusujących widać jak Polska dyszy żądzą zemsty i krwawej vendetty. Mało ludziom, że złodziej się zabił - powinni jego plemię zlikwidować trzy pokolenia wstecz i wysterylizować kuzynów.

    Widać, że 1000+ lat chrześcijaństwa się w Polsce nie udało - nie wydało owocu. Bo nawet starotestamentowe brutalne "Oko za Oko" to dla nich za mało. Koleś NIKOGO nie zabił.

    Policja ryzykowała niepotrzebnie życie: 1. swoje 2. przechodniow 3. zlodzieja.
    Samo zniszczenie samochodu (pomijajac smierc czlowieka) zniweczyło sens podjętych działań przez Policje.
    Celem powinno być ODZYSKANIE mienia a nie zniszczenie go.
    Własciciel odzyska kupę złomu z fragmentami mózgu. OC mu tego nie wypłaci, a gdyby miał AC lub ubezpieczenie od kradzieży - tym bardziej akcja policji robi się dla niego niepotrzebna. - Po to się ubezpieczył.
    Skradziony samochód i tak musi się gdzie zatrzymać. Przy obecnej technologii, kamerach, czytnikach rejestracji - nie ma bata, żeby prędzej czy później go gdzieś nie złapali.

    Szkoda auta, szkoda ludzkiego życia.

  • ~Dintojra 2022-01-15
    15:29:33

    94 8

    @marcin_14: "(...)Czy ci panowie z prywatnej firmy ochroniarskiej zwanej "Policja", zdają sobie sprawę do jakiej tragedii mogli doprowadzić przez swoją nieudolność.(...)
    Liczba przy twoim imieniu to wiek, czy IQ ? Policja mogła doprowadzić do tragedii ? czyli to Policja ukradła auto, a następnie nim uciekała ?
    Załóżmy, że typ pojechałby sobie dalej, gdzieś załadowałby sobie dawkę mefedronu lub innego shitu (a jak było widać żadnych oporów przed niczym nie miał) i następnie podbudowany tym, że nikt go nie ściga pojechałby na haju dalej.
    Niestety po drodze zabija jakieś człowieka np. przechodącego przez jezdnię.
    Wtedy do kogo byłyby pretensje ? ile byłoby tekstów jak to Policja nie łapie bandziorów.
    W sumie matka natura sama wyeliminowała chwasta.

  • ~Franz Kawka 2022-01-15
    15:33:30

    86 3

    ~Moneta coś ci się mocna pomyliło. Jeżeli człowiek jest pełnoletni powinien wziąć odpowiedzialność za to co robi. Uważam że pod ochrona powinny być przede wszystkim ofiary i zwykli ludzie i to nie jest żadna zemsta tylko prewencja.

  • ~Moneta 2022-01-15
    15:38:53

    10 75

    @Franc Kawka
    No ale w jakis sposób ta ochrona ofiary była przeciwskuteczna.
    Jeśli jest kradzież to chcesz odzyskać mienie a nie kupę złomu.
    Ofiara jest tak samo stratna jak była. Nie ma samochodu. Może nawet bardziej stratna, bo nie ma już szans na odzyskanie go.

  • ~artefaks 2022-01-15
    15:44:48

    15 70

    W łapaniu krasnali , minionków i innych baśniowych postaci które zagrażają wodzowi mają 100 % skuteczność ,bo poszli do tych czynności najlepsi funkcjonariusze. Tu jak widać jest trochę gorzej

  • ~Moneta 2022-01-15
    16:09:21

    17 55

    I jeszcze jedno.
    Zlodzieja nie spotkała sprawiedliwość. On umknął sprawiedliwości. Tak powiedzielibyśmy np. o zbrodniarzu wojennym (Goering), który przed wydaniem wyroku połknął truciznę - nie dosięgła go sprawiedliwość - oszukał system. Miał oczywiście kilka miesięcy, żeby psychicznie cierpieć (o ile był do tego zdolny), ale ostatecznie zrobił unik.

    U złodzieja samochodu nawet tego nie było. Zniknął w kilka sekund. Bez żalu, bez kary, bez odpłaty. Równie dobrze mógłby uciekać pieszo i zabić się ślizgając się na skórce banana.

  • ~Maksymilian Popeć 2022-01-15
    16:32:44

    7 52

    @Abisall - i co wnioskujesz z tych wykresów w ilości ukradzionych aut??
    Na efekt zmniejszenia się kradzieży ma wpływ głównie dostępność do godnej roboty z odpowiednią płacą oraz łatwiejsze i zyskowniejsze alternatywne możliwości do robienia pieniędzy na przestępczym rynku.

  • ~Franz Kawka 2022-01-15
    17:30:45

    60 5

    ~Moneta prewencja zadziałała jak najbardziej bo więcej aut już ne ukradnie i nie będzie więcej ofiar. Mnie los przestępców mało obchodzi.

  • ~Arteks 2022-01-15
    17:31:02

    92 8

    Policjanci zachowali się w pełni profesjonalnie goniąc złodzieja, a dodatkowo wykazali się spostrzegawczością skoro wychwycili w trakcie jazdy skradzione auto. Złodziej zamiast zatrzymać się, poniósłby karę za swój czyn zgodnie z kodeksem ale zachował życie. A tak naraził kogoś na stratę, omal nie zabił innych, a w końcu w młodym wieku, pozbawił sam siebie życia. @artefaks - ty masz mózg Minionka - dlatego produkujesz takie głupie teksty. ;P

  • ~Moneta 2022-01-15
    17:50:37

    10 61

    @Franz Kawka
    Dowiedz się co to prewencja i potem pisz.
    Prewencja to sieć informatorów, prewencja to GPS w samochodzie na wypadek kradzieży prewencja to praca z młodzieżą, zanim zejdzie na zła drogę.
    Akcja policji niczemu nie zapobiegła, jestem przekonany, że za rok przeczytasz podobny artykuł o kimś innym.
    Jeśli znasz angielski to poczytaj sobie o triathloniście Johnie McAvoy'u (albo obejrzyj filmy na Youtube). Koleś był strasznym bandytą (napady z bronią w ręku na konwoje z gotówką), się zrehabilitował, zresocjalizował i teraz zajmuje się między innymi prewencją, pracując z młodzieżą z nizin społecznych, w których się sam wychował. To jest PREWENCJA. Wyciąganie przestępcom potomków z ich drogi. W Polsce to się kwalifikuje, jako socjal dla bandytów. Ale cóż. Oni stoją cywilizacyjnie kilkadziesiąt lat do przodu.

  • ~ 2022-01-15
    18:21:25

    59 5

    ~marcin_14 tragedia było to że w momencie nie zatrzymania się do kontroli od.rwzu szczyla nie odstrzelili i narazili postronnych ludzi na niebezpieczeństwo

    ~Moneta Skończ mieszać w to wszystko jakieś ideologie i religie. Skończyły się czasy nadstawiania drugiego policzka. Ktoś kto zachowuje się w ten sposób powinien zostać wyeliminowany ze społeczeństwa najszybciej jak to możliwe. Czy to z mózgiem na ścianie czy w więzieniu. Nie zatrzymał się do kontroli, podjął ryzyko i nie wyszło. Ja jako obywatel nie mający nic do ukrycia grzecznie poddaje się kontroli drogowej. Zatrzymuję pojazd, otwieram szybę i grzecznie czekam z rękoma na kierownicy i nie. Nie jest to służalcza postawa. Gdyby taki gno*ek przejechał ci syna czy córkę to miałbyś pretensje do policji że była opieszała i nic nie zrobiła tylko grzecznie czekała aż jaśnie pan przejedzie się samochodem po wsi i znudzony odstawi go gdzieś w rowie tak? 5000 na stół że sekcja wykaże że był nafukany i pewnie wiózł jakąś amfe lub maryśkę.

    ~Moneta tak to była prewencja. Policja nie jest od tego żeby uczyć twoje dziecko jak należy się zachowywać w społeczeństwie. Od tego jesteś ty jako rodzic. Masz tłuc do pustego łba jak mantrę co wolno a czego nie wolno. Z resztą każdy dojrzały emocjonalnie człowiek doskonale to wie.

  • ~Marcin Olma 2022-01-15
    18:26:23

    70 8

    Ludzie, którzy obwiniają policję, muszą się leczyć psychicznie. Szkoda rodziny, właściciela pojazdu i budynku. Im mniej złodziei tym lepiej! Amen! Chwast wyrwał się sam.

  • ~romcost 2022-01-15
    18:47:19

    52 6

    Policjantów wynagrodzić, a szkodami wyrządzonymi przez szczyla obciążyć rodzinę, niech płacą za to co wychowali.

  • ~Fischer 2022-01-15
    18:50:57

    33 4

    Czytając komentarze, których autorami są Moneta, marcin_14, Kamil Kiermaszek, artefaks i Maksymilan Popeć zaczynam wierzyć w osławiony gen sprzeciwu. Nie mam go i nie żałuję. Dlaczego mam być wyrozumiały wobec tych, którzy nie chcą się uczyć na cudzych błędach? Ile razy mając rację musiałem odpuścić, by nie narazić się na głupie i niewybredne komentarze i pozwoliłem komuś "popełnić błędy"?
    Zdarzyło się tak, że musiałem za nie płacić. :(
    Dla wyjaśnienia: nie mówię tu o dzieciach, które takie błędy mogą popełniać ale one mają do tego prawo.

  • ~Moneta 2022-01-15
    19:10:28

    6 52

    @Onyx1
    Inaczej bys mowil, jesli ten szczyl by zapakowal w grupe przedszkolakow albo matke z dzieckiem wychodzaca z tego sklepu. Tak mialbym o to pretensje, jesliby zginal przy tym poscigu ktos z mojej rodziny. Pozwalbym policje o uzycie nieadekwatnych srodkow, spowodowanie zagrozenia zycia i wysokie odszkodowanie. Jesli niewygralbym w dzikim kraju poszedlbym do strasbourga, gdziekolwiek.

  • ~picia82 2022-01-15
    20:27:09

    29 3

    ~Moneta
    2022-01-15
    19:10:28
    2 12
    @Onyx1
    Inaczej bys mowil, jesli ten szczyl by zapakowal w grupe przedszkolakow albo matke z dzieckiem wychodzaca z tego sklepu. Tak mialbym o to pretensje, jesliby zginal przy tym poscigu ktos z mojej rodziny. Pozwalbym policje o uzycie nieadekwatnych srodkow, spowodowanie zagrozenia zycia i wysokie odszkodowanie. Jesli niewygralbym w dzikim kraju poszedlbym do strasbourga, gdziekolwiek.

    Moneta a co byś napisał jak by go puścili i też by potrącił kogoś??
    Pewnie wtedy by była nagonka na policję że nie zareagowali!!

  • ~Moneta 2022-01-15
    20:57:18

    6 37

    @Picia82

    Nic bym nie zrobil. Idac tym tokiem rozumowania wspolwinnym jest jego instruktor nauki jazdy.

    Nie krytykuje policji za dzialanie, ale za dzialanie bez sensu. Jesli uruchamiasz syreny to wiesz ze koles, ktory ukradl samochod sie nie zatrzyma tylko bedzie uciekal, wiec albo masz drugi samochod policyjny przed nim, ktory wie o akcji i go zablokuje albo jedziesz za nim bez syren (radiowoz nieoznaczony) i ewentualnie w szczerym polu go gonisz (znowu ze wsparciem kogos), albo (w duzych miastach) wysylasz policyjny helikopter wtedy koles slyszy, ze nie ma szans na ucieczke.
    Prowokowanie kolesia do ucieczki w tych warunkach atmosferycznych szczegolnie w temperaturze bliskiej zera, sliska nawierzchnia - jest proszeniem sie o to co nastapilo.

  • ~picia82 2022-01-15
    21:13:21

    22 3

    ~Moneta
    Idąc tym tropem myślenia, że Policja nie zareagował a złodziej kogoś zabił po przez potrącenie, to zacytuję Ciebie: "Pozwalbym policje o uzycie nieadekwatnych srodkow, spowodowanie zagrozenia zycia i wysokie odszkodowanie. Jesli niewygralbym w dzikim kraju poszedlbym do strasbourga, gdziekolwiek."

    Bo nie reagowanie też jest użycie nieadekwatnych środków które spowodowały zagrożenie

  • ~ 2022-01-15
    21:15:35

    31 3

    ~Moneta idź pieprzyć farmazony gdzie indziej. Na prawdę nie da się czytać tych durnych wypocin. Prawo mamy kulawe i nic tego już nie zmieni. Do póki polskie służby nie będą kompetentne, dobrze wyszkolone a nie jak obecnie chłopaczki z ulicznej łapanki z testami psychologicznymi bez oglądania kandydata to nie można małpie dać brzytwy. Brzytwy w postaci szerokich uprawnień takich jak taranowanie pojazdów, strzelanie do wyjątkowo groźnych napastników. Nie robią tego bo się boją. Boją ciągania po sądach, boja przekroczenia uprawnień czy pokrywania szkód z własnej kieszeni. Zobacz że w tak cywilizowanym kraju jak USA straż pożarna się nie patyczkuje. Jedzie, taranuje, nie zatrzymuje się i niczego się nie boi bo jadą ratować życie i widzą że nikt nie będzie ich ciągał po sądach za pogięcie kawałka blachy na kółkach. Kilka lat temu w Wielkiej Brytanii policja dostała uprawnienia do taranowania samochodem jednośladów. Dzięki tym uprawnieniom liczba przestępstw z wykorzystaniem tychże spadła o ponad 90 procent. Powtórzę to jeszcze raz. Służby mają mieć posłuch, mają być błyskawiczne, stanowcze i konsekwentne w działaniu i przede wszystkim nie bać się działać. Dzisiaj zwyrodnialcom nic nie grozi bo sądy są kulawe. Za zabicie człowieka prowadząc samochód po alkoholu grozi dzisiaj do 6 lat. Za zabicie 5 osób na raz grozi do 15 lat bo wtedy jest to katastrofa w ruchu lądowym. Rozumiesz? Za 5 osób do 15 lat!! Wyjdzie za 8 i dalej będzie wariował. Ten naród trzeba trzymać krótko za mordę.

  • ~Moneta 2022-01-15
    21:19:50

    4 32

    @picia 82
    ale koles do momentu rozpoczecia poscigu stwarzal takie samo zagrozenie, jakby jechal dzien wczesniej wlasnym samochodem. Twoj argument jest bez sensu. Twoj argument mialby sens jesli podjeliby poscig dlatego, ze jechal brawurowo, erratycznie cokolwiek. Tego nie bylo. Podjeli poscig, bo dostali wiadomosc ze to nie jego samochod. Nie dlatego ze niebezpiecznie jechal. Od tego momentu zaczela sie niebezpieczna jazda. Wysil sie i wymysl cos lepszego.

  • ~ 2022-01-15
    21:23:52

    33 2

    A teraz gadasz jak potłuczony bo w sumie nikomu nic się nie stało oprócz tego młodego zwyrodnialca. Tam na co dzień siedzi mnóstwo ludzi. Piją piwo, dzieci z rodzicami jedzą lody. Gdyby to się wydarzyło w lato ten wypadek byłby we wszystkich serwisach w Polsce bo nie skończyłoby się na 1 osobie.
    Dariusz Szlachetka zabił po narkotykach 5 osób w tym 2 dzieci dostał 12 lat.

    Pamiętasz wypadek z Kamienia Pomorskiego gdzie rodzina wyszła na noworoczny spacer? 6 osób zabitych przez ćpuna. 15 lat więzienia.
    Czemu zabił? Bo policja nie zareagowała w odpowiednim momencie a taki matoł jak ty mówi dajmy mu dojechać spokojnie do domu. Odstawi samochód jak się znudzi, zapłaci grzywnę i nie ma tematu.
    To jest prawo?

  • ~Fischer 2022-01-15
    21:25:35

    23 2

    Moneta czy dobrze zrozumiałem? Jak spada temperatura, to robi się zimno. Jest dodatkowo spadnie deszcz, to zrobi się ślisko. Mam spać w samochodzie, bo Policja nie może prowokować gościa, który będzie chciał ukraść mi auto. Dobrze Cię zrozumiałem?
    Przy okazji: rozumiesz znaczenie słowa prowokacja/prowokować?
    Napisałbym więcej ale jest ślisko. Dobrze, że mam smartfona. Obejrzę sobie After Life na Netflix ale w samochodzie. Żeby nie prowokować, żeby nie prowokować, żeby nie prowoko....

  • ~Moneta 2022-01-15
    21:25:55

    3 27

    @Onyx1
    1. Zgadzam sie w tym, ze polcja jest niekompetentna i prawo kulawe.
    2. Nie zgadzam sie, ze cywilizowanym krajem jest USA. To kraj 3 swiata. Cywilizowane jest wschodnie i zachodnie wybrzeze, reszta to dzicz, zachowuje sie jak dzicz. Policja zachowuje sie jak przystalo na wojska okupacyjne we wrogim kraju, z ta roznica...ze jest to ich wlasny kraj. Ale wiedzialem, ze dla wiekszosci tutaj piszacych hameryka to raj, wzor wszelkich cnot. Ogladales pewnie filmiki o amerykanskich gliniarzach ze spluwami i ci to bardzo imponowalo... widzisz w cywilizowanych krajach to niepotrzebne. Kanada sobie inaczej radzi i jest o wiele bezpieczniejsza. USA to bogaty kraj 3 swiata. Zaden wzor.

  • ~picia82 2022-01-15
    21:27:51

    20 1

    ~Moneta

    Frazując do twojej wypowiedzi, to gdyby nie ukradł samochodu to by go nie ścigali. A co mieli zrobic zauważyli kradziony samochód zareagowali. Jak ty byś widział że ktoś na twoich oczach ukradł komuś torebkę albo telefon to byś nie zareagował??

  • ~Fischer 2022-01-15
    21:28:25

    21 1

    Jprd! Za parę lat będą to wykładać: logika Moneta.

  • ~Moneta 2022-01-15
    21:35:02

    2 25

    @picia82
    No przeciez bym sie nie rzucil ratowac czyjejs torebki. Co tam moze byc? Wpadne pod samochod i wlascicielka torebki mi wyplaci odszkodowanie? Zdrowia mi to nie wroci. Co wiecej jesliby mi ukradli portfel tez sie nie bede pocil biegajac tylko zadzwonie do ubezpieczyciela, zeby mi karty poblokowal. I zglosze na Policje. Jak im zlodziej wpadnie to beda mieli zeznania kolejnej ofiary do sprawy.

  • ~ 2022-01-15
    21:41:16

    6 5

    Nigdzie nie napisałem że USA to kraj cnót. Nie wierzę we wszystko co widzę w tv. Nie uważam że policja wali tam kulami do każdego kto źle spojrzy. Na YT jest taki fajny fragment w którym o broni i możliwości obrony wypowiada się Cejrowski. Można faceta lubieć lub nie ale mimo wszystko polecam. Powiedział że tam w Arizonie lub Teksasie są rancza. Niejednokrotnie oddalone od siebie o 5, 10 km. Ktoś włamuje ci się na posesję na której jest twoja żona i dzieci. Co robisz? Zanim zadzwonisz na policję, zanim przyjedzie szeryf ciebie i twojej rodziny dawno już nie ma. Dla tego ludzie mają strzelby. Mają się bronić wszelkimi sposobami. U nas wejdzie ci do domu, ty go poturbujesz nie daj Bóg zabijesz i jesteś latami ciągany po sądach. Nie masz w tym kraju praw rozumiesz to czy nie? U nas też powinna być broń.
    Po 1 każdy złodziej mając tego świadomość zastanowiłby się 10 razy.
    Po 2 nikt nie strzela do człowieka tylko dla tego że wszedł mu na posesję. W pierwszym odruchu pytasz co się stało no chyba że kręci ci się po domu o 3 w nocy.
    Po 3 przeciwnicy posiadania broni używają argumentu że broń służy do zabijania i mielibyśmy dziki zachód. Nie prawda. Jak będziesz chciał zabić zrobisz to młotkiem, nożem czy śrubokrętem

  • ~picia82 2022-01-15
    21:46:28

    19 1

    ~Moneta
    Już to widzę ukradli Ci portfel głosisz im na Policje zaznaczając, ale nic się nie stanie jak go nie złapiecie najwyżej użyje mojego dowodu do zaciągnięcia kredytu, ale przynajmniej obejdzie się bez ofiar i pościgu. No cóż spłacę te kilka set tysięcy ale nikt nie ucierpii.

  • ~Moneta 2022-01-15
    21:52:09

    3 19

    @ Onyx
    duzo i nie na temat. W Kanadzie, Australii tez sa rancza oddalone o 10 mil i co z tego. Malo ludzi ma pozwolenie na bron a jak ma bron nielegalnie to idzie do pierdla na lata za sam fakt. Mozesz miec pozwolenia na bron dla tych, ktorym panstwo nie jest w stanie pomoc, a mozesz miec puszczone na zywiol. Cywilizowane kraje nie maja masakr w kosciolach a dzieci nie musza sie uczyc jak barykadowac klase w wypadku ataku wspolobywatela. Cywilizowane kraje maja prewencje, jaka jest dostep do darmowej opieki medycznej dla najbiedniejszych w tym do opieki psychiatrycznej. W Stanach tego nie ma i masakry robia zwykle ludzie, ktorzy w normalnym kraju by siedzieli od lat na oddzialach.
    Widac sie tak podjarales tym Cejrowskim i jego g0wnoprawdami i tak ci zostalo.

  • ~Moneta 2022-01-15
    21:53:42

    1 19

    @pisia82
    a po cholere nosisz dowod?

  • ~picia82 2022-01-15
    22:03:11

    20 2

    ~ Moneta

    A po cholere wychodzić z domu. Przynajmniej nikt Cię nie potrąci, nikomu nic nie ukradniesz, i nikt Cię nie okradni!

    Powiem Ci twój tok myślenia jest fascynujący.

  • ~TAKI JA 2022-01-16
    09:10:08

    8 1

    ~Moneta

    Podziwiam Ciebie. Już przeszło tysiąc minusów pod(nad) Twoimi komentarzami a Ty dalej walczysz. Jest to książkowy przykład jaką wielką moc ma głupota ludzka. Nie jest to krytyka Twojej osoby, ale pokazanie pewnych prawidłowości w życiu.
    Pozdrawiam i życzę zdrowia

  • ~Piotr Szyposzyński 2022-01-17
    23:55:39

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4911