zamknij

Wiadomości

To są szafki na rowery, czy noclegownie dla bezdomnych?

2019-07-30, Autor: 

Mają służyć rowerzystom, ale korzystają z nich także bezdomni. Mowa o szafkach rowerowych przy dworcu PKP w Rybniku. Stanową idealne miejsce do pica alkoholu poza okiem kamery, a także noclegownię.

Reklama

Przypomnijmy, w lipcu miała miejsce oficjalna prezentacja centrów przesiadkowych w Rybniku. Prezydent Piotr Kuczera pokazał, na jakiej zasadzie działają szafki na rowery przy dworcu PKP >>Centra przesiadkowe w Rybniku gotowe! Zobaczcie, jak wyglądają (wideo)<<

Zasada jest prosta. By zamknąć bezpiecznie swój rower w szafce, rowerzyści potrzebują kłódki – najlepiej solidnej. Bez tego urządzenia zabezpieczającego szafki stoją otworem przed każdym mieszkańcem.

Problem w tym, że nie każdemu bliska jest idea wykorzystywania ich, jako bezpiecznego miejsca do trzymania roweru. Z szafek korzystają również osoby bezdomne lub takie, które chcą wypić alkohol z dala od kamer monitoringu.

W tej sprawie napisała do nas Czytelniczka. Zrobiła zdjęcie wnętrza jednej z szafek. Znalazła tam puszkę po piwie i znoszoną kurtkę. - Okolica nie wygląda lepiej – dodaje zwracając uwagę na kolejne puszki walające na trawniku.

To był incydent, czy już problem, który będzie się utrzymywał? Trudno powiedzieć. Straż Miejska w Rybniku nie prowadzi odrębnej statystyki dotyczącej osób bezdomnych przebywających w szafkach w pobliżu dworca PKP.

- Od 1 czerwca nasi funkcjonariusze w pobliżu dworca PKP przeprowadzili natomiast 16 interwencji porządkowych, dotyczących zarówno spożywania alkoholu w miejscach publicznych, jak i zakłócania ciszy, spokoju czy porządku publicznego oraz zaśmiecania

- mówi Dawid Błatoń, rzecznik Straży Miejskiej w Rybniku.

Jak dodaje, interwencje te kończyły się mandatami oraz stosowaniem środków wychowawczych w postaci pouczenia.

Nic o bezdomnych w szafkach nie wiedział Urząd Miasta w Rybniku.

- Nie otrzymaliśmy jak dotąd tego typu informacji

– przyznaje Lucyna Tyl z biura prasowego magistratu.

Dodaje jednak, że miasto w przyszłości zamierza zabezpieczyć szafki rowerowe. Jak?

- Jest pomysł, by otwierały się dzięki aplikacji zainstalowanej w telefonach komórkowych

- wyjaśnia.

Szczegółów na razie brak, bo pomysł jest na wczesnym etapie.

Czy Waszym zdaniem Rybnik ma problem z osobami bezdomnymi?

Oceń publikację: + 1 + 88 - 1 - 16

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (35):
  • ~ 2019-07-30
    17:14:39

    Arteks - pamiętasz moje prorocze słowa??? już się spełniły!!! wystarczy być przewidującym, rozum i logika podpowiada, że to "centrum przysiadkowe dla meneli" jest idealnym miejscem dla takiego towarzystwa a procent korzystających z niego rowerzystów jest znikomy wręcz minimalny. Czasem stoi tam jeden rower czasem trzy rowery a na ogół ani jeden. Było to piękne, spokojnie i zielone zadrzewione miejsce w śródmieściu Rybnika a stało się miejscem rekreacji picia jaboli wieczorami przez meneli.

  • ~Kwinto 2019-07-30
    17:20:49

    Pouczenie? Trzeba było jednemu drugiemu przetrzepać te zapchlone kurtki, to więcej by tam nie wleźli. Czy w Rybniku nie może być normalnie i nowocześnie? Na bulwarach też na każdej ławce leży jakiś zapuchnięty żul.

  • ~wojto 2019-07-30
    17:29:46

    91 58

    Na pewno Rybnik ma problem ze smogiem i smrodzącymi dieslami. Na pewno ma problem z racjonalnym wydawaniem pieniędzy - patrz ostatnie wywalone w błoto worki do podlewania uschniętych drzew. Na pewno ma problem z budową dróg rowerowych zgodnie z przyjętymi "standardami" - jeszcze żadnej się tak nie udało wybudować. Mówienie że Rybnik ma problem z bezdomnymi, to tak jak mówienie że ma problem ze szczerbatymi, czy rudymi...

  • ~norton 2019-07-30
    18:13:43

    To teraz miasto wynajmie za grubą kapustę ochronę, która będzie kontrolować te blaszoki. Gdybym był prezydentem juz dawno kopnąłbym w 4 litery tych fantastów od rewolucji rowerowej w Rybniku. Podobnie zresztą jak tych, którzy wpadli na genialny pomysł ławeczek na ulicy miejskiej. Ale do tego trzeba mieć odwagę.

  • ~dr_Moriarty 2019-07-30
    18:26:33

    Buhaha. Kolejny gigantyczny sukces raciborskiego politologa i rybnickiego historyka.

  • ~ 2019-07-30
    18:33:10

    62 7

    To sie moze skonczyc tragedia, Miasto powinno te boksy zabezpieczyc natychmiast.

  • ~Adam Nowak 2019-07-30
    18:52:08

    3 8

    ?

  • ~Adam Nowak 2019-07-30
    18:56:17

    14 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~wojto 2019-07-30
    19:05:10

    norton - rewolucja rowerowa? Rewolucja to była jak samochody zawładnęły całym miastem. Teraz jest powolny, żmudny i długotrwały proces przywracania miasta ludziom. Smutne jest to że tyle ludzi tego nie ogarnia.

  • ~Piotr Czaja 2019-07-30
    19:14:34

    86 10

    no i dobrze że je w jakiś sposób zagospodarowali-inaczej cały Rybnik zawłaszczył by Arteks - może są bezdomnymi ale potrafili udowodnić głupotę władz miasta i ich bezsensowne decyzje

  • ~norton 2019-07-30
    19:46:57

    72 14

    wojto masz rację. Pomyliłem się. To nie rewolucja - to pseudo rewolucja. Posiadacze samochodów też są obywatelami Rybnika i płacą duże podatki. Najczęściej większe niż rowerzyści. I miasto tak samo jest kierowców samochodów jak pozostałych obywateli.

  • ~mario87 2019-07-30
    20:03:09

    90 15

    Nie można pojąć całej tej inwestycji w infrastrukturę rowerową z której nikt nie korzysta. Na czerwonych pasach śmierci nikt nie jeździ codziennie jeżdżę przez miasto i nie spotkałem tam ani jednego rowerzystę za to na chodniku już tak. O ile ścieżki mają sens w miejscach rekreacji ( np. obok zalewu) o tyle nie rozmumiem malowania tych pasków wszędzie do słownie wszędzie utrudniając przejazd komunikqcji miejskiej. O ile jestem w stanie zrozumieć kontrapasy o tyle nie rozumiem po co rysować te pasy na drodze na której rowerzysta może normalnie się poruszać Byłem już świadkiem koło Kauflandu jak autobus nie mógł przejechać ponieważ na środkowym pasie stał samochód. Proponuję żeby osoba która jest odpowiedzialna za tą infrastrukturę wzięła sobie na wstrzymanie bo chyba żadna miasto nie ma tak idiotyczne prowadzonych ścieżek rowerowych. Rybnik to nie Warszawa gdzie taka infrastruktura ma sens ale nie robi się tego kosztem na przykład prawoskrętow. Chcieliście mieć mniej samochodów? To teraz macie więcej stojących w korkach.
    Co do samego centrum przesiadkowego to parking który tam powstał oceniam na plus ponieważ odwożąc kogoś na autobus trzeba było stanąć na McDonalds tak samo pas Kiss nad drive. Co do samych skrzynek na rowery nie będzie to miało nigdy wzięcia tak jak rower miejski, Rybnik to nie Warszawa.

  • ~rob78 2019-07-30
    20:27:18

    19 17

    Czy rowerzysta na czerwonej ścieżce ma zawsze pierwszeństwo?

  • ~pprywatne 2019-07-30
    20:53:56

    29 4

    Pamiętacie, że tylko czekać aż się tam wprowadzą.

  • ~pprywatne 2019-07-30
    20:54:47

    59 3

    Mam wrażenie, że tych żuli szybko przybywa ostatnio w Rybniku. Czy się mylę?

  • ~palaczzasypowy 2019-07-30
    21:37:38

    79 11

    nie siadać na ławki w centrum,są śmierdzące,zaszczane,zapchlone przez żulostwo,miasto daje do tego przyzwolenie nie robiąc z tym nic,a teraz jeszcze zaplęgli się w jakiś szafkach,rybnik za rządów PO to klęska.

  • ~kuczera 2019-07-30
    21:44:16

    46 7

    W takich centrach przesiadkowych to nie wiadomo czy menel jedzie rowerem czy rower jedzie menelem...

  • ~ 2019-07-30
    21:57:06

    51 6

    Monitoring jest? Jest. Straż Miejska jest? Jest. No to za flaki z żulami. I nie tylko z szafek ale ogólnie. To się im otwiera jakieś jadlodziejnie to znowu kontener kąpielowy a oni mają nas wszystkich gdzieś i zasmrodza każde miejsce.

  • ~PewienRybniczanin 2019-07-30
    22:19:14

    69 3

    No, ale pamiętajcie, że jednak dzielą się oni na osoby bezdomne, które chodzą do Brata Alberta i starają się żyć normalnie i często wychodzą z tych problemów, ale i na takich co są typowymi "menelami". Z resztą menel wcale nie musi być osobą bezdomną. Najgorsze jest to, że zachowują się gorzej niż zwierzęta. W minioną niedzielę idąc z rynku w stronę poczty, byłem świadkiem jak taka osoba zwana MENELEM nagle położyła na ziemię puszkę piwa, zdjęła spodnie i bezczelnie opierając się o mur zrobiła tzw. dwójkę... W biały dzień około południa, w samym centrum miasta. Idąc dziś z parkingu wielopoziomowego zauważyłem w przejściu w stronę ulicy Gliwickiej niespodziankę na samym środku chodnika i nie wyglądało to na coś pozostawionego przez zwierzę. Chyba, że coś wielkości osiołka... Na Placu Wolności też nie ma co siadać bo przecież codziennie siedzi tam jakiś pan, który pije piwo i przeklina na wszystko co zobaczy. I albo miasto zrobi coś z tym, albo będzie coraz gorzej.

  • ~Marcin Magoń 2019-07-30
    22:50:15

    64 1

    Najlepszy tekst: Nikt z Urzedu Miasta o tym nie wiedzial. A czy ktos tam wie ze naprzeciwko UM gdzie sami postawili laweczki na ktorych siedza tylko Panowie i chleja piwko i winko - Tam patroli nie widac! Wczesniej na tym portalu byl artykul o tym. Na Rynku, skwerach itp jest ich mnostwo. Nie ma sie co oszukiwac przybylo ich sporo w Rybniku.

  • ~ 2019-07-30
    22:58:02

    56 4

    UM egzystuje latami w niewiedzy.
    To dzięki temu mamy takie wynalazki jak czerwone plamy namazane na ulicach i metalowe puszki na rower za kilkaset tys. zł.
    Do wyborów mogą nas jeszcze czymś jeszcze głupszym zaskoczyć.

  • ~ 2019-07-30
    23:08:21

    57 5

    ~palaczzasypowy - 100% racji Ci przyznaje, w centrum obrzydzenie usiąść na ławkach, gdzie nie spojrzysz żule i menele okupują ławki, a szczególnie na pl. Wolności i to pod okiem kamer. Ten śmieszny parklet pod Hermesem i drugie takie nie wiadomo coś pod U.M. daje wręcz przyzwolenie żulom to okupowania tych ławek. Nie dziwię się tym mieszkańcom, że tak walczyli o to by nie pod oknami nie robic im kolejnego centrum przysiadkowego dla meneli. Jak widać decydenci z U.M. nic nie robią sobie z głosów mieszkańców dlatego należy o tym pamiętać w wyborach

  • ~Aneta Faikis 2019-07-30
    23:35:31

    43 3

    "- Jest pomysł, by otwierały się dzięki aplikacji zainstalowanej w telefonach komórkowych
    - wyjaśnia."
    Rozumiem, że montaż na tych skrzyniach, (które mnie akurat jakieś mini-cele więzienne przypominają), tego otwierania to z naszych podatków?
    A jak ktoś nie używa w telefonie aplikacji, bo telefon ma tylko do dzwonienia? Albo jak mu padnie bateria?... Na pewno w UM wpadną na kolejny szlachetny pomysł...

  • ~ 2019-07-30
    23:35:33

    63 5

    brawo, w końcu menele są prawdziwymi obywatelami miasta, a ty szary mieszkańcu masz, stać cię na dom, mieszkanie, czy nie daj Boże samochód to płać !
    ~norton 2019-07-30 18:13:43
    " Gdybym był prezydentem juz dawno kopnąłbym w 4 litery tych fantastów od rewolucji rowerowej w Rybniku. "
    nie bardzo wypada, prezydent może swoimi Mercedesami jeździć tylko po podwórku, pozostaje tylko elektryczny rower, a czy przypadkiem nie "sprzedał" go ojciec pewnego młodego absolwenta, dla którego powstalo stanowisko rowerowego "fachowca", by ten mógł wyrobić potrzebny do uzyskania uprawnień architektonicznych staż ?
    ciekawe, czy w nowym wcieleniu będzie też forsował swoje oderwane od rzeczywistości pomysły ?
    a "naczelny komentator" nie odpowie, bo właśnie wrócił pociągiem i chciał zgodnie z zasadą "(nie)zrównoważonego transportu, przesiąść się na schowany w boksie rower, niestety nie ma do niego dojścia, bo trwa tam impreza i jedynym sposobem jest dołączenie do niej na zasadzie " kierowniku, daj na nalewkę"
    "Nic o bezdomnych w szafkach nie wiedział Urząd Miasta w Rybniku.

    - Nie otrzymaliśmy jak dotąd tego typu informacji
    – przyznaje Lucyna Tyl z biura prasowego magistratu."
    ta wypowiedź pokazuje tylko, jak oderwani od realiów są decydujący o losach miasta

  • ~gosiabartek 2019-07-31
    07:24:33

    40 0

    Wcześniej bezdomni spali w krzakach, ktore zostały wycięte, ale teraz mają całkiem komfortowe warunki. Własne M.

    Kolejna kwestia to spożywanie alkoholu! Na centrum przesiadkowym ale i w pasażu przylegajacym do niego budynku. Notorycznie stoją pozostawione butelki po alkoholu, a co gorsza cały pasaż jest zasikany i nie raz w wymiocinach.
    Pod drziami wyjściowym z klatki stłuczone butelki.
    I nie raz można tam spotkać Pana sikajacego wprost na drzwi wejściowe do klatki.
    Do tego wszystkiego hałas ! Mało tego,że piją to jeszcze wrzeszczą jak opętani!

  • ~wojto 2019-07-31
    07:37:46

    13 30

    mario87 - Oczywiście że Rybnik to nie Warszawa... Aczkolwiek jeśli porównać ilość rowerzystów jeżdżących w centrum Rybnika 10 lat temu i dziś, to przyrost jest o jakieś 60tyś %. Faktem jest, że po czerwonych pasach jeździ mało osób, ale jeśli twierdzisz, że nikt nie jeździ, to albo kłamiesz albo jesteś ślepy. Widać też, że z roweru nie korzystasz i nie potrafisz sobie przez to uzmysłowić sensu tychże bardzo ułatwiających życie czerwonych pasów. Np. przy Kauflandzie są wyjątkowo na plus, jest mocno pod górkę, jedzie się dość wolno i auta wcześniej wyprzedzały tam człowieka niezgodnie z przepisami – na trzeciego, na błysk szprychy. Jeżdżę też bardzo często autem po mieście i dla mnie w żadnym miejscu nie pogorszyła się jazda autem w związku czerwonymi pasami. Trzeba być albo niepełnosprawnym umysłowo albo ruchowo ażeby gdzieś one faktycznie doskwierały.

  • ~wojto 2019-07-31
    07:46:45

    11 27

    @norton - mylisz się. Nowoczesne miasto jest dla LUDZI a nie dla samochodów. Podążając dalej tą drogą, która trwała od dekad i która zabierała całą przestrzeń miasta na samochody - miasto stawało się coraz bardziej wymarłe. W Rybniku Sobieskiego i centrum znów nieco się zaludniło dopiero po ostatnich (nie do końca technicznie dobrze wykonanych) przebudowach placu przy starym i nowym kościele)

  • ~norton 2019-07-31
    09:00:27

    23 8

    Wymarłe to miasto się stawało z powodu banków, które zajęły cały rynek i po godzinie 16 nie było czego tam szukać. Jak na razie samochody nie są autonomiczne a posiadają kierowców i pasażerów. I te osoby są właścicielami miasta. Rower przykuty do stojaka staję się łatwym kąskiem dla złodziei, w blaszokach śpią bezdomni. Po ścieżkach rowerowych jeżdzi mało kto - raczej desperaci nie bojący się o swoje życie.

  • ~pprywatne 2019-07-31
    11:12:24

    10 1

    Arteks, czemu cicho siedzisz?

  • ~leokadia 2019-07-31
    12:24:17

    7 0

    gosiabartek w Rybniku jest przyzwolenie władz na spożywanie(ćpanie) alkoholu na Rynku a ty tu o jakimś pasażu,a centrum przesiadkowe jest ok takie darmowe szafki na bagaż tylko kłódkę swoją wystarczy mieć

  • ~wojto 2019-07-31
    12:55:15

    6 9

    @norton - Chcesz powiedzieć, że teraz tych banków na rynku jest mniej???
    Oczywiście, że miasto jest także dla ludzi z samochodów, ale nie tych którzy podjeżdżają do McDriva i jadą dalej! Wysyp blaszoków, Plaza i Focus wyssały w pewnym momencie całe nasze centrum, bo ludzie jechali tam, parkowali i tyle ich widzieliśmy na rynku i w okolicach.

    Idąc Twoim płytkim tokiem rozumowania - samochody stojące pod domem są łatwym łupem złodzei, tworzone są nawet mafie związane z tym biznesem. Samochód zasmradza okolicę i nawet latem nie usiądziesz w pobliżu drogi, bo diesle z wyciętym DPF-em są u nas smutną normą. A ile żuli jeździ po pijaku swoimi samochodami a ile śpi w garażach po samochodach... Już całkowicie pomijam kwestie zdrowotne braku ruchu, przy poruszaniu się tylko wirtualnie w fotelu kierowcy - wszyscy potem płacimy za choroby takich ludzi. A wypadki i utrata zdrowia i życia - gdzie Ty żyjesz, że tego nie widzisz???

  • ~gosiabartek 2019-07-31
    16:27:29

    12 0

    leokadia, centrum przesiadkowe przy dworcu pkp jest kolejnym miejscem, gdzie jest notorycznie spożywany alkohol! A szafki służa za noclegownię! Widzę to co dzień więc proszę nie pisz , że to takie wspaniałe miejsce! Praktycznie każdej nocy na ławkach siedzą "menele" pija ,wrzeszczą tuż pod oknami. Śmiecą w pasażu, gdzie jest wejscie do klatki.
    Pod drzeiami notorycznie szkło, butelki, puszki po aloholu! Do tego sikają tam!
    Następnym razem rozejrzyj wokół! Zobacz jak wyglada nie tylko samo centrum przesiadkowe, ale też okolica!

  • ~norton 2019-07-31
    22:52:34

    4 3

    wojto kończą się argumenty - zaczynasz obrażanie.
    Jeśli ktoś płaci podatki to pewnie odprowadza składkę zdrowotną i nie my płacimy za jago leczenie a NFZ do którego zmuszony jest odprowadzań ciężko zarobione pieniądze. Poczytaj na ten temat - skończysz opowiadać głupoty.
    Plaza i Focus są w samym centrum - jest taka dzielnica. I ktoś wyraził zgodę na powstanie tych okropnych, do niczego nie pasujących molochów w najbliższej okolicy rynku.

  • ~wojto 2019-08-01
    08:18:59

    1 4

    Mylisz się i to znacznie, część podatków idzie do samorządów, część do budżetu centralnego. Z budżetu idą dalej te pieniądze do NFZ. I taka osoba, która prowadzi niezdrowy tryb życia i często choruje, ma przewlekłe ciężkie choroby "ciągnie" z NFZ-tu taką kasę, jak cieknący wąż wodny. Osoba która dba o siebie, inwestuje w swoje zdrowie, rusza się - statystycznie jest zdrowa, znacznie dłużej żyje w pełni zdrowia - nie obciąża systemu.

  • ~Dropsik Dropsik 2019-08-22
    20:24:07

    2 0

    A narzekali na prezydenta, że w mieście powstaje mało mieszkań komunalnych :) na Kościuszki i budowlanych właśnie kilka powstało.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5303