zamknij

Wiadomości

To będzie rozmowa ostatniej szansy? Górnicy z Rybnika gotowi do strajku

2015-01-12, Autor: 
Wczorajsza rozmowa o programie naprawczym związkowców ze stroną rządową zakończyła się fiaskiem. Górnicy opuścili salę obrad, ponieważ Jakub Jaworowski, sekretarz stanu w Kancelarii Premiera użył wyrażenia „nie pajacujmy”. Dzisiaj ze stroną społeczną spotka się premier Ewa Kopacz. Tymczasem górnicy z rybnickich kopalni są gotowi do strajku.

Reklama

Jak powiedział nam Waldemar Stelmach - przewodniczący NSZZ „Solidarność” KWK Chwałowice, górnicy czekają na wieści z Katowic. – Jeżeli rozmowy z premier Kopacz nie przyniosą skutku, będziemy strajkowali na dole. Protesty rozpoczną się prawdopodobnie od II zmiany – powiedział Waldemar Stelmach.

Zdaniem szefa NSZZ „Solidarność” KWK Chwałowice, przedstawiciele rządu nie wiedzieli wczoraj o czym mówią. – To co proponowali, nie wpisywało się w program naprawy Kompanii Węglowej. Rząd tak naprawdę nie ma pojęcia, ile pieniędzy idzie z górnictwa. Kopalniom potrzeba rozwoju, a nie likwidacji – wyjaśnił związkowiec.

Jak dodał Waldemar Stelmach, problemem rządu jest mała wiedza z branży górniczej. – Szkoda, że politycy z naszego regionu nie włączyli się jak dotąd do dyskusji – powiedział.

Przenieśmy się do KWK Jankowice. Już teraz wiadomo, że od godziny 14.00 górnicy tej kopalni rozpoczną strajk podziemny. – Otrzymaliśmy dyspozycję od centrali aby rozpocząć akcję protestacyjno-strajkową – zdradził Tomasz Napieralski, członek prezydium NSZZ „Solidarność” KWK Jankowice.

Jak informowały wczoraj ogólnopolskie media: związkowcy obruszeni zachowaniem strony rządowej podczas niedzielnych rozmów o programie naprawczym dla Kompanii Węglowej. Postanowili oni opuścić salę obrad. Po czasie delegacja rządowa przeprosiła górników za słowa Jakuba Jaworowskiego o „pajacowaniu”. Dzisiaj następna tura rozmów – tym razem z premier RP Ewą Kopacz.

AKTUALIZACJA (godz. 14.40): nasze kopalnie przystąpiły do strajku podziemnego. - Na powierzchnię nie wyjechało kilkuset górników z KWK „Chwałowice”, KWK „Jankowice”, KWK „Marcel” i KWK „Rydułtowy-Anna”, którzy również przystąpili do akcji strajkowej – informuje „Solidarność Górnicza”.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (65):
  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-12
    13:05:35

    53 0

    Wg związkowców i górników to super biznes,który jest przejadany przez Warszawę. Może by tak oddać te kopalnie w ich ręce,niech nimi zarządzają i płacą podatki tak jak inni przedsiębiorcy. Z zastrzeżeniem,że podatnik nie dopłaci 1 grosza i państwo nie zrobi interwencyjnego skupu węgla!

  • ~jarczyslaw 2015-01-12
    13:11:54

    47 0

    "Kopalniom potrzeba rozwoju..." - zgadzam się!!! 100% racji. Proponuję rozwój rozpocząć od redukcji zatrudnienia i zmniejszenia przywilejów.

  • ~Sterling 2015-01-12
    13:14:33

    50 0

    W pełni się zgadzam. Związkowcy powinni jak najszybciej przejąć władzę w Kompanii Węglowej. W mojej ocenie to jest jedyne rozwiązanie. Zamiast krzyczeć niech wezmą na siebie odpowiedzialność, bo krzyczeć to każdy potrafi.

  • ~ 2015-01-12
    13:18:21

    43 0

    oczywiscie związkowcy nie wezmą na siebie odpowiedzialności : oni potrafią tylko drzeć się, rozkradać i podjudzać załogę.

  • ~pit75rk 2015-01-12
    13:24:01

    44 0

    Gdyby nam zamknięto kopalnie to już nie będziecie narzekać na górnictwo bo bez niego tu wszystko upadnie i nawet internetu nie będziecie mieli krzykacze. Zrozumcie że to nie tylko górnicy ucierpią na tym ale i pani Stasia co ma sklepik na osiedlu, pan Janek, który wypieka chleb, wszystkie tzw puby, bary, a wielkopowierzchniowe sklepy poznikają bo nikt nie będzie kupował produktów bo nikogo nie będzie na nie stać. Każdego zapraszam na wycieczkę do Wałbrzycha by zobaczył jak tam jest po likwidacji kopalń.

  • ~sabaa 2015-01-12
    13:25:49

    24 0

    Za dużo przywilejów zabrać przywileje barbórka, 14, deputat węglowy i 25 lat pracy. Niech mi związkowcy i rząd pokaże kraj europy gdzie górnik idzie po 25 latach pracy na emeryturę. Dlaczego ja obywatel tego państwa mam dokładać do ich emerytur i ich zarobków.

  • ~jojo 2015-01-12
    13:26:39

    7 0

    STEFAN SIARZEWSKI a sprawdziłeś jaki jest bilans pomiędzy wszystkimi składkami jakie odprowadzają kopalnie a dopłatami jaki otrzymują z "twoich" podatków ? Przecież jak kopalnie stały dobrze finansowo to rząd wprowadził akcyzę na m. in. węgiel to dlaczego teraz jej np nie znieść ? To jest około 30zł za tonę x 10 000 T na dobę x 22 dni robocze to daje za samą akcyzę 6.600 000 zł to daje rocznie około 79 ml zł. a to jest tylko jeden ze składowych.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-12
    13:29:12

    19 0

    Idzie po 25 latach urobiony,zmęczony.Natomiast zaraz idzie do roboty na dół z powrotem albo na budowe...biorąc 3,5tys emerytury ;) PIT75-nie do końca,spokojnie...jak stocznie padali to wróżyli koniec Polski.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-12
    13:31:08

    10 0

    JOJO- a kiedy KW ostatni raz odprowadziła składki np do ZUS? 8 lat temu? Dalej,Bogdanka czy Silesia Czechowice też mają te same opłaty jakbyś chciał wiedzieć...

  • ~minowa 2015-01-12
    13:32:46

    13 0

    Od lat szczuje się na zarobki górników, na związkowców, no to teraz zawistnicy cieszą się, że wreszcie ktoś z tym zrobi porządek. Społeczeństwo jest tak głupie, że zwykłe pranie mózgów wystarcza. Polak sam nie zrobi nic, by poprawić swój los, ale będzie starał się innych zrównać do swojego badziewnego poziomu. To go cieszy i polepsza nastrój.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2015-01-12
    13:39:02

    0 0

    Kompania Węglowa w ostatnim okresie generuje ok. 200 mln strat miesięcznie na działalności operacyjnej i traci na każdej tonie wydobytego węgla 42 zł, a za listopad strata ta wyniosła już 66 zł. Straty na sprzedaży węgla w Kompanii Węglowej w ciągu 11 miesięcy wynosiły 1 mld 140 mln zł.” - to z raportu rządowego nt KW. Nie są to kłamstwa jak pewnie niektórzy zaraz tutaj powiedzą. Takie rzeczy są w sprawozdaniach finansowych, zachęcam do sprawdzenia.
    Minova bredzisz,95% społeczeństwa ma dość dopłacania do tej branży,nie obwiniam tylko górników i związki,ale również rządy PiSu,po części PO i zarządy! Ostatnimi ludzmi,którzy zrobili porządek byli Buzek i Steinhof!

  • ~qwerty1234 2015-01-12
    13:39:06

    0 36

    nic na m nie zabierzecie, kopalni nikt nie zamknie, brac gurnicza sie nie podda, nam sie nalerzy to za cieszko praca, trza bylo isc na gurnika sie uczyc, tera zazdroscicie, a my cieszko charujemy pod ziemiom, i mugl kaszy isc na gruba robic, nasze przywileje i nic wam do nich

  • ~Arteks 2015-01-12
    13:45:08

    19 0

    Niektórzy tak hejtują górnictwo a to tak naprawdę jedna z ostatnich liczących się branż w Polsce. I gdyby nie złe zarządzanie KW nadal mogło tak być. Niedawno słyszałem, że ok. 40% ceny węgla to różnego rodzaju akcyze, podatki itd. Może należałoby je poluzować jeśli ceny węgla na światowych rynkach spadły? Druga rzecz to większa elastyczność samych związkowców. Należałoby zawiesić np. na 2 lata różnego rodzaju dodatki, Barbórki itd. @pit75rk - w okolicy też są miasta w których umarł przemysł górniczy (Czerwionka, Wodzisław, Żory, Pszów) ale ich mieszkańcy w dużej mierze bazują na Rybniku i Jastrzębiu. Zamiast okazać jakąkolwiek wdzięczność, lubią sobie jeszcze pohejtować po naszym mieście...

  • ~kingaoliwia 2015-01-12
    13:47:01

    0 5

    szkoly byly otwarte trzeba bylo isc na kopalnie, tak a jak nie to pojedziem na warszawe zrobim conieco a wlasciwie to zapraszam na dol

  • ~ 2015-01-12
    13:49:22

    21 0

    Problemem branży są podatki które państwo PO/PSL wprowadziło na węgiel, przez 5 lat skoczyły one z 30 do 130 zł na tonę. Tak się wykańcza polski węgiel, aby móc wszystko rozwalić w puch.

  • ~Tomek_81 2015-01-12
    13:56:43

    25 0

    ~Szymon Czapla Problem nie jest chęć wykańczania kogokolwiek tylko tysiące ludzi którzy pasą się na kopalniach i do niczego nie są potrzebni. Praw ekonomi nie zmieni się kilofami i łańcuchami na zadymie w Warszawie. Pojedź do Czech to zobaczysz że może się opłacać i podatnicy do tego nie dopłacą.

  • ~ 2015-01-12
    13:58:15

    14 0

    Kilka lat temu w mediach opublikowano, ile zarabiają szefowie związków w górnictwie. Z tego, co pamiętam, najwięcej dostawał związkowiec z Chwałowic. Nie wiem, czy był to Pan Stelmach. Być może wtedy szefem był ktoś inny. Nie chcę podawać kwoty, którą wtedy ujawniono, bo większość z Was i tak nie uwierzy. Podpowiem, że nie była to kwota czterocyfrowa.

  • ~Adam0148 2015-01-12
    14:06:44

    9 0

    @ stefan siarzewski z tego co pamiętam państwo ma zakaz dotowania górnictwa wiec nie wiem gdzie słyszałeś o dokładaniu pieniędzy z twojej kieszeni. Powiem ci więcej wole tych górników którzy wypracowują PKB niz szeregi urzędników którzy biora 13 pensje za nic za darmo za to ze traktują cie jak śmiecia jak przychodzi coś załatwić. ile ich juz jest 150 tys ? niech kazdy dostanie 13nastej pensji 1500 zl (do przykladu) to jest prawdziwe obciążenie dla budżetu i twojej kieszeni a nie górnicy. Wiec prosze cie idz dalej sluchac TVN'u. Pozdro !

  • ~ 2015-01-12
    14:07:14

    12 0

    -tomek-81
    Masz rację, też jestem za zdrowo rozsądkowym podejściem do tematu. Wiadomo że jest przerost na wielu stanowiskach. Jedynie gdzie ludzi brakuje to pracownicy fizyczni.

  • ~konsior 2015-01-12
    14:08:59

    10 0

    ~qwerty1234 Właśnie swoim wpisem udowodniłeś, że nawdychałeś się metanu i nie jesteś w stanie napisać jednego zdania w myśl ogólnie przyjętych zasad ortografii. Smutne jest, że nawet nie wiesz jak prawidłowo napisać słowo charakteryzujące wykonywany przez siebie zawód. Pewnie to jak pisze się "wczesna emerytura" i "wypłatka" to wiesz doskonale bo o wypłacaną "barbUrkę" nie pytam. Oby Wasza strona reprezentująca interes górników nie przedstawiała podobnego poziomu bo już po was. Aaaa wyrazy podkreślane na czerwono nie są podkreślane dla ozdoby.

  • ~ 2015-01-12
    14:09:55

    8 0

    `adam
    urzedników administracji publicznej jest przesżło 500 tyś...

  • ~ 2015-01-12
    14:11:21

    3 0

    http://www.solidarnosckatowice.pl/pl-PL/gornictwo_wplacilo_do_budzetu_panstwa_100_mld_zl.html

  • ~Adam0148 2015-01-12
    14:12:12

    6 0

    no widzisz i kto jest problem ? urzędnicy czy górnicy ?

  • ~ 2015-01-12
    14:17:38

    0 5

    http://www.solidarnosckatowice.pl/pl-PL/kto_do_kogo_doplaca.html#.VLKXiCUl1Jc.facebook

  • ~antyfudali 2015-01-12
    14:19:03

    2 0

    W mojej opinii jest to jak najbardziej próba wykończenia górnictwa,nasz rząd uwielbia rozpierniczać wszystko. Większość problemów wynika właśnie z działań władz,bowiem z jednej strony utrzymywanie akcyzy i twierdzenia o dopłacaniu się wykluczają,z drugiej zarząd kompanii nie jest przecież wybierany przez górników. Jak się marnie zarządza,nic dziwnego,że tak to wygląda. Daleki jednak jestem od twierdzenia,że na samych kopalniach jest wszystko w porządku. Tam także należy przeprowadzić solidną redukcję i maksymalnie ograniczyć marnowanie pieniędzy na utrzymanie niepotrzebnych etatów czy innych obciążeń tak,by w cenę węgla wliczona była jedynie pensja osób niezbędnych. Podsumowując - oczekuję,że górnictwo zostanie postawione na nogi,to jest zarówno osiągalne jak i niezbędne dla regionu i nie tylko.

  • ~ 2015-01-12
    14:19:37

    9 0

    Ogólnie chorym jest to że urzędy które nie wytwarzają żadnych dóbr mają wypłacane nagrody oraz trzynastki. Górnictwo jako samo w sobie produkuje konkretną rzecz za którą dostaje zapłatę i z tego jeszcze są odprowadzane składni i ubezpieczenia. Górnictwo jako jedna z niewielu branży ma oskłądkowane 100% pensji, nie tak jak inne gałęzie przemysłu gdzie 1750 na pasku reszta do koperty. Stąd potem problemy jak wysoki koszt pracy i drogi węgiel

  • ~ 2015-01-12
    14:31:28

    12 0

    Trzeba sobie powiedzieć szczerze że górnicy to jedyna grupa zawodowa w Polsce która zawsze dostawała to co chciała. Moim zdaniem górnicy sami doprowadzili do tego że jest tak ciężka sytuacja w tej branży. Rok w rok akcje protestacje, strajki, wydobycie wstrzymane bo górnicy po raz kolejny domagają się podwyżek. No i nie ma co ukrywać że zawsze te podwyżki dostawali, należy wspomnieć że nie były to kwoty rzędu 20 zł. Teraz wielkie oburzenie, bo kopalnie chcą zamykać. Może sposobem na ich uratowanie było by zabranie węgla lub barbórki, o samych kartkach nie będę wspomniał, bo to już jest największa głupota. Chyba lepiej pozbyć się pewnych przywilejów ale mieć pewność że każdego 10-go dnia miesiąca będzie wypłata. Z czegoś trzeba będzie zrezygnować żeby uratować te kopalnie. Ale na to związki zawodowe nigdy się nie zgodzą...

  • ~MQ 2015-01-12
    14:33:03

    14 0

    Po pierwsze usunąć z kopalń związki zawodowe. Niech sobie działają ale niech utrzymują się ze składek a nie pieniędzy kopalni. Tak prawdę mówiąc to w zasadzie największy szum robią związkowcy. Jak zlikwidują kopalnie górników przeniosą do innych kopalń a związkowcy zostaną z ręką w nocniku. Jest o co walczyć, fajnie się siedzi za biurkiem i krzyczy a na konto wpływa tyle samo albo i więcej od tego co dostają ci którzy naprawdę ciężko pod ziemią zapieprz.... Podzielam zadnie przedmówców związki niech przejmą zarząd w KW lub kopalniach i pokażą jak się rządzi. Druga sprawa to taka, że przez wiele lat stawiało się tylko na górnictwo i teraz jak przychodzą chude lata i trzeba coś naprawiać to zaczyna być gorąco bo w pobliżu żadnej alternatywy dla zwalnianych z kopalń ludzi nie ma.

  • ~sianko 2015-01-12
    14:38:05

    5 0

    Szymon Czapla - ciekawe czy w firmach tez całość odkładają .

    A co do sprawy: dobija mnie głupota ludzi jak łatwo dają się zmanipulować liczbami które sobie ktoś zinterpretował tak jak mu to pasuje a nie jak sprawy wyglądają w rzeczywistości. Dla wyjaśnienia:
    1) Akcyzę za węgiel ponosi ostateczny odbiorca - tylko firmy. Gospodarstwa domowe są zwolnione z tego obowiązku.
    2) Vat także jest ponoszony przez ostatecznego odbiorce produktu, dlatego nie rozumiem dlaczego KW twierdzi, że podatek VAT ją dobija.
    3) Natrafiłem na informacje jakoby KW odprowadzała podatek od osób fizycznych - no ciekawe jak spółka akcyjna miała by to robić. Podejrzewam, że chodzi o składki które płaci za pracowników. Dla przypomnienia powiem, że taki podatek płaci w tym kraju KAŻDY w wysokości uzależnionej od dochodów. I uprzedzam ludzi którzy będą pisać, że górnicy płacą więcej. A co, maja płacić tyle samo jeśli pracują tylko 25 lat?
    4) Skoro spółka przynosi straty to podatku CIT też nie płaci.
    Każdy inny przedsiębiorca w tym kraju także płaci wszystkie te podatki co KW, a rzadko który otrzymuje przywileje.

  • ~borok 2015-01-12
    14:43:02

    7 0

    WYSTARCZY NARESZCIE KTOS TO ZAKONCZY DOFINANSOWYWAC COS NIEOPLACALNEGO. ZABRAC KORYTA WYSTARCZY


  • ~kufelko 2015-01-12
    15:02:59

    3 0

    Górnicy nie dajcie się oszukać, jak trzeba wyjdźcie na ulice!

    Polskie społeczeństwo mami się bredniami, że istnieje coś takiego jak wolny rynek, który ureguluje wszystko oraz to, że branża górnicza jest nierentowna. To to samo co powiedzieć Holendrom, że produkcja serów, mleka, tulipanów oraz rybołówstwo jest nierentowne i rząd nie będzie do tego dopłacał. Nie ma czegoś takiego jak wolny rynek. Gimbusy z KNP twierdzą, że wolny rynek jest, ale wy ludzie twardo stąpający po ziemi pod ziemią wiedzcie, że nie ma. Kursy walut, ceny surowców, żywności, akcji przedsiębiorstw podlegają spekulacjom i mają przynieść wymierny zysk tym, którzy tym sterują, a krótkowzroczni tchórzliwi politycy wybierają oszustwo zamiast odwagi, swój interes, zamiast przyzwoitości, zdradę zamiast empatii i troski o rodaków.

    Skoro mamy dużo węgla i spore zapasy to trzeba go sprzedawać za granicę wszędzie gdzie się da. Kopalnie mają upadać wszędzie tylko nie u nas. Taką strategię stosują wszyscy rządzący w swoich krajach poza Polską, gdzie mierni politycy uważający się za mężów stanu, a tak naprawdę bardzo często drobni złodzieje tak jak Ci z PiS czy PO, po prostu dbają jedynie o swój interes, a nie o interes kraju i rodaków. Przehandlowali by wszystko za paręset złotych. Gdyby zdjąć z nich garnitury i wycisnąć z nich nadęte ego okazała by się zupełna bezideowość, pustka i pierwotne instynkty. Większość z nich nigdy by nie było w stanie poprowadzić rentownie kiosku czy kwiaciarni.

  • ~sabaa 2015-01-12
    15:05:53

    0 6

    Zabrać przywileje i do 67 lat pracować jak każdy obywatel tego kraju a jak się nie podoba praca na kopalni to możesz zmienić prace na murarza,malarza,kasjerkę. A jak nie to do 75 roku praca dla górników bez emerytur bo ich składki nawet nie wpływają tylko rząd im umarza płatności.

  • ~chammomila 2015-01-12
    15:58:27

    3 0

    A niech strajkują , niech własnymi rękami dorżną trupa i niech poleci te 50-60 tysięcy ludzi na bezrobocie. Potem niech wejdzie prywatny kapitał i pokaże im co to znaczy prymat ekonomii.

  • ~Kaziaaa 2015-01-12
    16:33:43

    17 0

    mając prywatną firmę nic od nikogo nie dostaje się, szanuje górników i ich prace, ale jak można dostawać premie gdy są straty? maja tyle zusu nie zapłaconego, chłopy powinny wywalić te związku które ich doją, biurokracje zmniejszyć, pozbyć się dodatków i wrócą na dobrą drogę. Tylko płaczecie że górnictwo to Polskę utrzymuje a prawda jest taka że to prywaciarze ją utrzymują. Nikt niema takich przywilejów jak górnicy, wszyscy tacy słaby jak chodzą do pracy, 25lat mija i powrót na kopalnie lub budowlanki zabierając młodym robote, zaniżając stawki za prace, bo taki emeryt idzie sobie dorobić a nie zarobić. W końcu coś się z tym skansenem zaczeło robić.

  • ~Tomi3 2015-01-12
    16:42:30

    4 0

    żal mi ludzi którzy największą przyjemność mają jak ktoś ma gorzej niż oni a jak słyszę ile to zarabiają górnicy to mnie krew zalewa kto zarabia i na jakich kopalniach bo na pewno nie ci co pracują na dole modne teraz stało się opluwanie górników jako ludzi którzy doprowadzają budżet państwa do zapaści a ile podatków akcyz watów i innych zobowiązań finansowych płacą kopalnie a już najbardziej żal mi ludzi którzy podszywając się pod górników piszą o przywilejach i jak im się one należą robią to chyba tylko po to by wkurzyć resztę społeczeństwa .Na koniec mam tylko jedno pytanie do ludzi którzy krzyczą zamknąć kopalnie a co z ludźmi którzy tam pracują wywalić a co potem zastanówcie się co potem

  • ~dadon 2015-01-12
    17:14:26

    10 0

    fajnie się strajkuje , jak za to płacą ( a powinny płacić związki które strajk wywołały ). Ogólnie to zatroskani związkowcy niech zrezygnują z biurek i pensji na kopalni i utrzymują się ze składek, niech przestaną rozdzielać fundusz socjalny, niech zamkną związkowe spółki które doją kopalnie - to tak na początek. Po drugie nie ma dochodu - nie ma premii ( czyli 14, barbórki, deputatu, flapsa itp ). Po trzecie nie ma dochodu - nie ma pensji dal prezesów i dyrektorów. Po czwarte koniec z komunistycznymi przywilejami typu wcześniejsza emerytura, dopłaty do wczasów, do dzieci, deputat dla emerytów. Po piąte czas spłacić stare zaległości np ZUS ( no bo składki nie zapłacone ale emerytury wszyscy biorą - osoby prowadzące działalność jak się tylko spóźnią za zapłatą jednej składki to m.in. przez 6 miesięcy nie mają ubezpieczenia chorobowego o komorniku który zaraz konta blokuje nie wspomnę ). Do tego jeszcze należy dołożyć lewe przetargi, zakupy za ceny kilkukrotnie przewyższające rynkowe ( i jakoś nikt z zarządu tego nie widzi ) i nadwyżki etatów w biurach, bezsensowne prowadzenie sprzedaży detalicznej która kosztuje więcej niż jest dochodu z niej. Ktoś pisał, że związki mają przejąć zarząd w kopalniach - one już od dawna rządzą tylko z "tylnego siedzenia" , bez odpowiedzialności a jak coś to strajkują przeciw de facto własnym porządkom.

  • ~coco39 2015-01-12
    17:16:27

    0 0

    ~sabaa ty człowieku albo zmień dilera ewentualnie bierz 1/3 dawki bo ci mózg wypaliło.
    Ponadto niech chociaż jedna osoba pokaże że przekazał chociażby 1 zł z swojej pensji na górnictwo bo ja tego na pensji nie zauważyłem aby mi potrącono.Tylko nie piszcie ze z podatków to idzie bo tak można wymieniać w nieskończoność że idzie z naszych podatków.Z podatków idzie na straz miejską na policję na służbę zdrowia na pensję Fudalego Kuczery i na wszystko inne czego można się przyczepić i na "kuroniówkę" itd. można wymieniać. Ale tak jak ktoś napisał to że ktoś ma się lepiej odemnie to nie szukać poprawy u siebie ale jaszczyć na tego drugiego.

  • ~ 2015-01-12
    17:21:28

    6 0

    Mój ojciec pracował na kopalni przez 28 lat, teraz ma zniszczone płuca, słuch, wzrok, kręgosłup itd itp.. W zeszłym roku półtora miesiąca spędził w szpitalu pulmonologicznym.. Jeśli ktoś uważa, że górnikom należy zabrać wcześniejsze emerytury to polecam mu zjechać na dół i pracować chociaż jeden dzień - będzie wiedział dlaczego mają wcześniejsze emerytury.. ŻADEN GÓRNIK NIE DOŻYŁ BY gdyby mieli pracować dłużej.. już po 23, 24 latach pracy na dole lekarze nie chcą nawet podpisywać badań okresowych górnikom bo mają tak duże ubytki słuchu i wady wzroku albo tak zmniejszoną pojemność płuc że muszą płacić łapówki lekarzom żeby móc dopracować do 25 lat i dostać emeryturę.. To ciężka praca! Ale ani ja ani mój ojciec nie popieramy strajków górników - strajkując podcinają gałąź na której siedzą.. każdy dzień przestoju kopalni to POTĘŻNE STRATY FINANSOWE... więc jeśli kopalnia przynosi straty, (a niestety tak bywa że jeśli pokłady węgla znajdują się zbyt głęboko to koszt wydobycia tego węgla znacznie wzrasta) to jeśli będą strajkować to NIE POMOGĄ KOPALNI TYLKO JĄ DORŻNĄ... i tyle.. aby kopalnie nie przynosiły strat, albo aby przynajmniej te straty ograniczyć należało by WYPROWADZIĆ ZWIĄZKI ZAWODOWE Z KOPALŃ bo tak się składa że kopalnie utrzymują NIEROBÓW pracujących sobie w biurach związków na powierzchni a tych związków jest od groma.. i zmniejszyć wypłaty wszystkim prezesom.. proste.. (TO JEST OPINIA MOJEGO TATY)

  • ~dadon 2015-01-12
    17:31:05

    13 0

    Jolanta Bigos - jeśli ktoś ma problemy ze zdrowiem z powodu pracy to powinien móc z tej pracy odejść -tylko, że to dotyczy niewielu, większość tych przepracowanych, schorowanych górników w dniu przejścia na emeryturę doznaje ozdrowienia i zaraz lecą do innej pracy ( przeważnie "na czarno" ) bo przecież w domu się nudzi a z emerytury nie wyżyje. Do tego dochodzą ci którzy na przodku pracowali, albo i nie, przez kilka lat a potem wygodna posadka ale "uprawnienia dołowe" lecą choć zjeżdżali na dół raz na miesiąc na spacerek - i też po 25 latach emeryturka, nawet związkowcy zza biurka tak mają - czas z tym skończyć to tylko jedna z patologii. A co do pracy to w innych krajach w ciężkich warunkach pracuje się kilka lat a potem przechodzi na mniej szkodliwe stanowiska - ale u nas na to się nikt nie zgodzi.

  • ~coco39 2015-01-12
    17:33:06

    0 2

    ~Kaziaaa i co dobrze prosperujesz na tej prywatnej działalności? to módl się aby górnictwo istniało bo jak padnie to i twoja firma padnie zastanów się kobieto ile ludzi co jest twoimi klientami żyje z górnictwa !!! jeśli ono padnie ja nie zrobię łazienki bo nie będą mieli kasy aby mnie zatrudnić ty tak samo nie sprzedasz nic bo jak nie będą mieć pensji nic nie kupią a po zmierzchu to możemy wyjść jedynie do.... kotłowni bo nie wiadomo kto na twoim moim podwórku się przyczai aby coś zwinąć.

  • ~dadon 2015-01-12
    17:37:33

    6 0

    ~coco39 o czym ty gadasz, jakie łazienki i zakupy, przecież górnicy tak źle zarabiają, że ledwo na życie starcza, oni już prawie głodują - nawet tutaj niektórzy o tym piszą jak to źle kopalnie płacą :) a jak się spytasz któregoś to nawet 2000 na rękę nie ma.

  • ~Margro1 2015-01-12
    17:38:33

    8 0

    Rozumiem rozgoryczenie pracowników zamykanych kopalń, ale dziś rano słuchałem wypowiedzi jednej z takich pracownic która skarżyła się, że media mydlą ludziom oczy tym ile to w górnictwie się zarabia. Ta pracownica oświadczyła, że jako pracownik kopalni to ona wcale nie zarabia więcej niż przeciętny sprzedawca w sklepie, zapomniała chyba sobie do swojej pensji doliczyć deputatu węglowego, kartek żywnościowych, Barbórki, oraz 14 pensji. Kto tu teraz komu mydli oczy?

  • ~coco39 2015-01-12
    17:38:53

    6 0

    ~dpa a czyja wina to jest ze górnicy na emerytuze ida do pracy? górników czy rządu? Moim zdaniem rządu poinien wprowadzić takie regulacje aby osoby na emeryturze z przywileju nie mogły podjąć pracy przecież rząd jest od tych spraw .Po drugie mylisz się ze doznają cudownego ozdrowienia raczej gotówka przekazana przez firmy prywatne lekarzowi powoduje to uzdrowienie.

  • ~dadon 2015-01-12
    17:45:35

    5 0

    ~coco39 przepisy regulujące dorabiania na emeryturze są, dlatego napisałem, że oni często na czarno robią żeby je ominąć. a co do ozdrowienia to oni chcą pracować i nawet nie potrzeba łapówek do tego tylko chore jest to, że zdrowy facet idzie na emeryturę (której tak naprawdę nie wypracował) i żyje za składki innych którzy muszą pracować do 67, na dodatek ponieważ utrzymują takich górników, mundurowych itp to nigdy nawet nie zbliżą się do takich emerytur jak mają uprzywilejowani. Co więcej wiele składek za górników nie zostało i pewnie nie zostanie zapłacone czyli inni będą pracowali dłużej żeby było z czego wypłacać - ot taka to sprawiedliwość - wywalczona kilofem i kaskiem w Warszawie.

  • ~1floyd 2015-01-12
    17:45:38

    9 0

    Skoro górnicy stoją murem za swoimi kolegami z branży to niech są lojalni do końca. Nie ma problemu, niech idą po 25 latach na emeryturę, ale do 67 roku niech płaci im kopalnia, a po 67roku ZUS. Tak samo z obecnymi odprawami. Czym się różni górnik który traci pracę od piekarza który traci pracę?. Jeden max 3 mies odprawa a drugi x 24. Urlop górniczy owszem, ale nie pieniędzy podatnika tylko innych górników. A jak się nie podoba to zawsze można znaleźć inną pracę. Niech wszyscy górnicy wrzucą do czapki swe całe wynagrodzenia, i podzielą na wszystkich potrzebujących górników. Emeryci niech dorzucą swój węgiel. Zobaczymy czy rzeczywiście są tacy solidarni z sobą. Już przerabialiśmy rewolucję w górnictwie kosztem społeczeństwa. Więcej już nie potrzeba.

  • ~zbig67 2015-01-12
    19:28:28

    5 0

    nikt tu nie pisze że problem siedzi w kompanii węglowej, problem w postaci około 400 urzędników (po co?) którzy pewnie zarabiają po kilkanaście tysięcy (jak prezes zarabiał 80 tys to czemu nie?) biedny górnik dołowiec nie rządzi i nie ma nic do gadania a pracę traci jako pierwszy! poza tym te durne podatki i akcyzy, po to żeby doić górnictwo ile się da! założę się że każda kopalnia sprywatyzowana przyniesie nagle zysk wiec po co likwidować ? lepiej oddać górnikom w zarządzanie. niech ustanowią swoje władze, płace i przywileje. a podatki tylko te niezbędne bez jakichś durnych "podatków od wyrobisk"

  • ~smr 2015-01-12
    19:32:54

    5 0

    Śmiechu warte te strajki, tylko nimi rujnujecie swoje zakłady a potem narzekacie ... żenada

  • ~Arteks 2015-01-12
    19:42:01

    10 0

    Dzisiaj Durczok w TVN zadał pytanie komuś z ministerstwa dlaczego w te 4 kopalnie które mają zostać zlikwidowane zainwestowano w ostatnich kilku latach 700 mln zł. Niestety nie dostał konkretnej odpowiedzi. Dlatego, że górnictwo w Polsce jest źle zarządzane, nie ma określonej strategii i w połączeniu ze spadkami cen węgla - po prostu zaczęło znowu przynosić straty. No ale jak ma ich nie przynosić skoro inwestuje się w kopalnie które zaniedługo chce się zamknąć? Już takie rzeczy przerabialiśmy w czasach Buzka. Też mówiono o uzdrowieniu branży i... tak naprawdę tylko zdegradowano Śląsk.

  • ~sabaa 2015-01-12
    19:47:49

    2 0

    Widać teraz po poparciach kto tu siedzi i debatuje większości górnicy ci co tylko w Polsce pracują.
    ~coco39 a co do ciebie to ty sobie zmień dilera a jak pracujesz na kopalni to nie wciągaj metanu w masce pracuj.
    To z czego jak nie z naszych podatków zus dokładają to z czego maja dopłacane do strat skąd państwo bierze pieniądze jest jeszcze jedna możliwość zadłuża się albo sprzedaje zakłady które budowali nasi dziadkowie rodzice. Jak praca jest tak ciężka na kopalni jak tu wszyscy piszą to można zmienić zakład pracy gdzie dostaniecie wynagrodzenie na które zapracujecie i nie piszcie że aż tak ciężko pracujecie bo na 8 godzin pracy może czystej pracy to jest 3 godziny.

  • ~jamaju 2015-01-12
    19:59:39

    5 0

    Ach te mityczne podatki płacone przez górnictwo... Dlaczego nie napiszecie też, że 50% z tych "podatków" to składki na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i PIT od wynagrodzeń pracowników? Kolejne 35% to podatek VAT od sprzedanego węgla. Cała reszta podatków czyli PFRON, FGŚP oraz podatki "branżowe", to raptem 15%, co w przeliczeniu na tonę węgla daje jakieś 15 zł... Tylko nie mówcie, że oprócz przywilejów które już macie, chcielibyście jeszcze być zwolnieni z ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego...

  • ~piotrekdec 2015-01-12
    20:13:15

    3 0

    jamaju: z CITu poniekąd są bo skoro firma przynosi straty to go nie płaci, jednocześnie wyciąga łapy po dofinansowanie budżetowe na bieżącą działalność

  • ~Abisall 2015-01-12
    20:22:27

    1 0

    Ciekawa analiza http://www.rolandberger.pl/news/2014-01-16-gornictwo.html

  • ~eloo 2015-01-12
    20:24:35

    0 1

    uzdrowic kopanie- pozbierac wszystko darmozjadą z gory, zostawic wegiel,14, kartki i inne tylko dla tych co jeb....ą zmazani po jaja w marasie bo im sie nalezy a nie babie co siedzi w biurze trzeba dac bony na zarcie bo pracuje w ciezkich awrunkach.Kto nadal marudzi to chetnie obejrze rozliczenie roczne jednej marudy z drugą

  • ~Abisall 2015-01-12
    20:27:29

    2 0

    A jeśli się chce komu przegryzać przez analizy to tu też ciekawa " Ukryty rachunek za węgiel-ANALIZA WSPARCIA GOSPODARCZEGO
    DLA ELEKTROENERGETYKI WĘGLOWEJ ORAZ GÓRNICTWA W POLSCE" http://www.wise-institute.org.pl/common/files_download.php?fid=36

  • ~mewa74 2015-01-12
    21:13:31

    2 0

    kingaoliwia, taaaaa, szkoły górnicze otwarte i szli do nich ci, którzy nie nadawali się do żadnej innej.

  • ~ 2015-01-13
    00:07:10

    0 2

    Trzeba było iść do tej szkoły, ale widocznie twoje IQ nawet na nią było za niskie i się nie dostałeś biedaczku !, , każdy ma prawo założyć związek i zastrajkować, może spróbujcie i nie gdaczcie bo wygląda to jak 'mamo, a on zabrał mi lizaka i teraz ma dwa... mazgaje zazdrosne!

  • ~lolol 2015-01-13
    03:17:45

    0 3

    Ej sponsorzy co tam dopłacacie do górnictwa i czujecie się oszukani, ok, rozumiem, ale miejcie na uwadze że dopłacacie też do policji, straży miejskiej, straży pożarnej, wojska, nauczycieli i przede wszystkim do hołoty w warszawie na którą płacą wszyscy najwięcej więc nie róbcie tylko z górnictwa problemu, bo to chyba wynika raczej z zazdrości że sąsiad górnik "Ma". Jeśli wykończą górnictwo to wiedzcie, że wasz sponsoring na pewno nie zmaleje ! a przełoży się to negatywnie na zakupy w rejonie gdzie zwyczajnie obroty "pieniężne" zmaleją, co niewątpliwie przełoży się na ilość waszych etatów. Więc się uspokójcie z hejtami ! Dziękuję :)

  • ~lolol 2015-01-13
    03:26:38

    1 0

    mewa74@ - Ty pewnie skończyłeś szkołę informatyczną i świetnie nadajesz się do pisania głupich komentarzy w internecie. Pewnie siedzisz na bezrobotnym i trzeba cię sponsorować jak górnictwo !

  • ~Afordancja 2015-01-13
    10:05:47

    0 0

    @~lolol sugerujesz, że górnictwo to taka "budżetówka" i to normalne, że się do nich dopłaca?

  • ~pypek 2015-01-13
    12:04:08

    4 0

    Głupota albo zdrada
    - Jeżeli projekt zostanie wprowadzony w życie, to polskie górnictwo będzie zaspokajało tylko 65 proc. potrzeb naszego rynku energetycznego. Znaczy to, że oddajemy 35 proc. Rosjanom. Jesteśmy już od nich uzależnieni w gazie, w ropie a teraz rząd opóźnia budowę terminalu gazowego a jednocześnie uzależnia nas od importu węgla. Moje osobiste zdanie jest takie, że jeśli to nie głupota, to jest to zdrada narodowa - TO JEST ZASADA RZĄDZENIA NASZYM PAŃSTWEM ,ZDRADA NARODOWA , WSZYSTKO ZLIKWIDOWAĆ I SPROWADZAĆ I KUPOWAĆ OD RUSKICH ,ZDRADA

  • ~Tomi3 2015-01-13
    12:25:36

    5 0

    Pracuję na KWK i po tej nagonce jaka jest na górników powiem wam jedno mam serdecznie w dup..e te tak zwane przywileje górnicze chcę pracować i normalnie zarabiać tak żeby stać mnie było na bezpłatną służbę zdrowia i bezpłatną szkołę czy mój kraj naprawdę nie potrafi zadbać o swoich obywateli czy żeby było normalnie trzeba wyjeżdżać na zachód normalna umowa normalne zarobki i tu nie chodzi tylko o górnictwo tyle że górnicy jeszcze mają siłę walczyć i jeszcze jedno nie czarujmy się jak ktoś pracuje na dole to nie rzadko nawet do 67roku nie dożywa

  • ~pypek 2015-01-13
    12:28:06

    5 0

    Importując węgiel, utrzymujemy za granicą ok. 20 tys. miejsc pracy, a nie stać nas na utrzymanie 8 tys. w kraju? - pytał w "Faktach po Faktach" Jerzy Markowski, były wiceminister przemysłu i handlu oraz gospodarki. Markowski powiedział, że Polska przez najbliższych 50 lat jest energetycznie skazana na węgiel. Widzą to - jak podkreślił - zagraniczni inwestorzy, którzy chętnie inwestują w polskie górnictwo.

  • ~markrotka 2015-01-13
    13:09:28

    2 0

    nikt nie pomoże polskiego górnictwu. nikt! każdy znał problem (PO, PiS, SLD, PSL, TR, UPR) i zamiatał go pod dywan. w spółkach siedzą pasibrzuchy, a górnicy są ciemnym ludem, którym rządzą sprzedani już dawno związkowcy. ręka rękę myje!

  • ~borok 2015-01-13
    15:56:27

    0 4

    owsiak wam za rok da 36 ml . poproscie go NA RZECZ RATOWANIE BIEDNYCH GÓRNIKÓW

  • ~marys76 2015-01-13
    21:17:10

    0 0

    Bieda górnicza: http://natemat.pl/129957,biedni-gornicy-schowali-swoja-liste-plac-ze-wstydu
    To są TYLKO ich stawki, do tego wszelkie dodatkowe profity: bony żywnościowe, jednorazowe wypłaty na cele rzeczowe itp.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4922