zamknij

Wiadomości

Ten smog nas udusi! Dziś obowiązuje ostrzeżenie 3 stopnia

2021-01-04, Autor: 

Dziś służby monitorujące wydały najwyższy, bo 3, poziom ostrzeżenia dla przekroczenia pyły zawieszonego PM10 w powietrzu. Ujmując rzecz najprościej - nie ma czym oddychać!

Reklama

Prognoza dotyczy Zabrza, Bytomia, Piekar Śląskich, Rudy Śląskiej, Świętochłowic, Gliwic, Rybnika, Żor, Jastrzębia-Zdróju, powiatów: gliwickiego, tarnogórskiego, raciborskiego, rybnickiego, mikołowskiego, wodzisławskiego, pszczyńskiego, części powiatu bielskiego (gminy: Bestwina, Czechowice-Dziedzice, Jasienica, Wilamowice). W tych miejscowościach istnieje ryzyko przekroczenia poziomu alarmowego dla pyłu PM10 (150 µg/m³).

- Ze względu na pył zawieszony PM10, jakość powietrza szczególnie w godzinach porannych, wieczornych i nocnych będzie bardzo zła - czytamy w komunikacie Instytutu Ochrony Środowiska - Państwowego Instytutu Badawczego.

Obecnie w Rybniku sytuacja wyglada następująco:

O3: 1,5 µg/m3
C6H6: 5,9 µg/m3
PM10: 110,6 µg/m3
CO: 1,1 mg/m3
SO2: 13,5 µg/m3
NO2: 45,0 µg/m3

Normy przekroczone są o kilkaset procent:

Kto szczególnie mocno odczuje skutki smogu? Przede wszystkim osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób serca, układu oddechowego. osoby starsze, kobietyw ciązy oraz małe dzieci. Ostrzeżenie dotyczy szczególnie osób z chorobą nowotworową oraz ozdrowieńców.

Przypomnijmy o skutkach zdrowotnych wynikających z narażenia na smog opowiedział nam Prof. Zielonka: nie ma narządu, którego smog nie uszkadza

Oceń publikację: + 1 + 49 - 1 - 58

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~Fidzi 2021-01-04
    17:40:21

    Pojęcie "mgła" zniknęło z języka lewaków i zostało zastąpione pojęciem: "smog".
    Smog tu, smog tam, smog tam i tu!
    Wszystko jest smogiem!
    Wam już ten smog mózgi zlasował !!!!!
    A wyprowadźcie Wy się wszyscy do amazońskiej dżungli, zrywajcie zioła, śpijcie w szałasach i będziecie tacy EKO !!!!!
    Kurtka wodna (!), jak mówiła Bieńkowska: taki mamy klimat !!! Granice otwarte! Komu nie pasuje, to do Burkina Faso. Tam wszyscy żyjá EKO, bo muszą.

  • ~Kwinto 2021-01-04
    17:44:36

    ~Fidzi to idź pobiegaj, we mgle się przynajmniej fajnie oddycha. To że wieczorem zeszła mgła nie znaczy że nie ma złego powietrza. Wszystko od wczoraj wisi nad Rybnicką niecką.

  • ~Arteks 2021-01-04
    17:56:29

    @Fidzi - chcesz żyć po europejsku, używać wolności, dobrze zjeść, jeździć na zagraniczne wczasy? Potwierdzisz. To dlaczego dbałość o czyste powietrze jest czymś lewackim? Piszesz o otwartych granicach. Niech wyjadą ci którzy smrodzą i chcą to dalej bezkarnie robić. Są kraje gdzie ich przyjmą i gdzie palenie w piecu nie jest czymś nienormalnym. Polecam Albanię (jest też morze), Serbię (są góry) albo Mongolię (jest nawet pustynia). Jeśli ktoś się dostosował do dzisiejszych zwyczajów i współczesnego konsumpcjonizmu, to niech nie robi obciachu swoim kopcącym kominem bo siebie ośmieszam, a wszystkich naraża na smród i smog.

  • ~siarzewski 2021-01-04
    18:14:06

    ~Fidzi

    ni ma cie gańba pisać takie gupoty ?? Jeżeś Hanys ?? Przajesz Śląskowi i Ślązokom ??

    To nie truj. Proste jak szyb na grubie.

  • ~ 2021-01-04
    19:04:30

    89 44

    Przy tym smrodzie na dworze, to nawet psy nie chcą wychodzić sikać . Raz , że śmierdzi ,drugi - że już 4 stycznia a strzelają fajerwerkami jak głupi .Taka masa psów pouciekała ze strachu przed hukiem , że schronisko będzie za chwilę zapełnione znajdami . Warto żeby w przyszłym roku miasto wydało stanowcze wytyczne o strzelaniu , żeby strzelać można było tylko w określone dni i między określonymi godzinami .Podobnie ze strzelnicami obok Gzelu i na Paruszowcu.

  • ~Fidzi 2021-01-04
    19:08:41

    No i prowokacja się udała :))))))
    Ruszyli do boju wyznawcy "Smoga Wielkiego" ;)
    Jesteście przewidywalni, jak dzieci w przedszkolu.

  • ~Franz Kawka 2021-01-04
    19:13:09

    73 45

    Ludzie na spacer nie wychodzą, raz że są uziemieni przez covida a tu jeszcze smród nie z tej ziemi.

  • ~imrahil 2021-01-04
    19:30:54

    83 40

    I tak sporej grupie nic nie śmierdzi albo uważają że to samochody jeżdżą po nocach i smrodzą. Zobaczcie komentarze na Facebooku, tam to jest cała masa obrońców tego syfu.

  • ~ 2021-01-04
    19:34:41

    44 38

    Gienek i inne smrodziarze, macie nas na sumieniu

  • ~ 2021-01-04
    19:35:19

    79 30

    Fidzi, węch ci tez odebralo? Bo ze rozum, to na pewno

  • ~Wasz Stary 2021-01-04
    19:35:58

    44 20

    Hej Zak, w kwestii smogu i fajerwerków daję ci plusika, żółwika też bym przybił ^_^

  • ~ 2021-01-04
    20:45:58

    68 23

    Arteks na Twoim miejscu bym się tak nie rozpędzał, bo tutaj zgrywasz eko, a w innych wpisach bronisz największego w mieście, przestarzałego chwałowickiego kopiucha,
    wkrótce (za rok) kopciuchy z prywatnych domów znikną a na placu boju pozostaniesz tylko Ty, ostatni mohikanin dziadowania nawet nie węglowego, bo tak zacięcie broniony przez Ciebie chwałowicki kopciuch spala głównie niesprzedawalne odpady węglowe,
    jeszcze niedawno chwaliłeś się publicznie, jak to kupiłeś "nowoczesny apartament" w kilkudziesięcioletnim szwedzkim bloku ogrzewany w przestarzały sposób, tym zakupem jakoś nie dostosowałeś do dzisiejszych zwyczajów i współczesnego konsumpcjonizmu, co zarzucasz innym ,ale sam stałeś się źródłem małomiasteczkowego obciachu bo kopcący komin grzejący Twój blok wszystkich naraża na smród i smog

  • ~artefaks 2021-01-04
    21:10:23

    35 17

    Arteks. Ze wzruszeniem przeczytałem wpisy jak w sylwestra delektujesz się sałatką ( tak jak pewna ,,urocza krysia")oparty o grzejnik ogrzewany z ekologicznego kotła z 1940". Ja się też cieszę ,ale z innego powodu. 31 XII 2021 kończy się warunkowe dopuszczenie środowiskowe. Przyszły sylwester też może upływać na radosnej konsumpcji. Ale jeść musisz skończyć jeść jeszcze przed północą :)

  • ~Arteks 2021-01-04
    21:11:02

    29 50

    @pasażer - na twoim miejscu to bym się w ogóle nie odzywał bo ty wymieniając swój piec w 2017 roku na inny węglowy i chwaląc się tym publicznie (pod nickiem @ursus) dałeś się poznać jako "arcyjanusz". Trzeba nie mieć rozumu aby po tylu prasowych artykułach, nagonce na piece, informacji o przekroczeniach PM10 o 3000%, dyskusjach, edukacji medialnej - dalej widzieć przyszłość w węglu... Może jakiś zielony z Niemiec miałby objekcje co do naszych węglowych ciepłowni czy elektrowni jako producentów dwutlenku węgla ale ja nie jestem ekologiem ani tym bardziej fanatykiem. Zależy mi jedynie aby nie śmierdziało i aby nasze miasto nie było ośmieszane przez prymitywów którzy palą węglem i babrają się w brudzie wyłącznie z powodu skąpstwa lub zacofania. Kupując mieszkanie w apartamentowcu kierowałem się wygodą życia i tym, że tam gdzie są osiedla - jest wszystko pod ręką, dzięki czemu nie muszę dodatkowo jeździć zbyt często autem i pogarszać sytuację powietrza. Ciepłownie są w każdym mieście Polski - smog jest tylko tam gdzie nastąpiło przegięcie z ilością przestarzałych chałup opalanych piecami. Każdy fachowiec i ekspert to powie, że za fatalnym powietrzem w Rybniku, powiecie i całym regionie - stoi NISKA EMISJA. Dzięki wprowadzeniu uchwały antysmogowej nie mamy już komunikatów o przekroczeniach rzędu 2000-3000%, (a pamiętam, że byłeś jednym z ważnych krytyków tej uchwały). Nie musisz tego faktu uznawać tak jak ci którzy nie uznają tego, że Ziemia jest okrągła - ale musisz się dostosować i nadal narażać na śmieszność jakofundamentalista broniący smrodzenia.

  • ~Arteks 2021-01-04
    21:17:29

    18 58

    @artefaks - i to jest właśnie wspaniałe w mieszkaniu w bloku - o wszystko za mnie ktoś zadba, jak w dobrym hotelu. Nie muszę się martwić o jakieś terminy - bo o to się martwi za mnie spółdzielnia, właściciele ciepłowni, a nawet politycy. Mam cieplutko i czyściutko.
    Koszt niemały, bloki spółdzielcze nie są dla biedoty - ale naprawdę warto. I dlatego w dużych miastach tak dużo się buduje bloków - szczególnie z myślą o młodych którzy się szanują. Dzisiaj w radiu mówili, że w Rydułtowach po jakąś dotację na wymianę pieca ludzie stali całą noc. To się nazywa desperacja i ciągłe dziadowanie. Jak nie z brudem to z martwieniem się o kasę, a jak nie o to to o fachowca, a jak nie o to to o awarie...

  • ~ 2021-01-04
    21:55:52

    50 7

    Arteks, wiedziałem że prawda Cię zaboli, dlatego dla odwrócenia uwagi, skupiasz się na tym co potrafisz, czyli wymyślaniu kolejnych niestworzonych historyjek o mnie, chociażby o tym że" wymieniłem piec w 2017 roku" (dobre), czy to że moi przodkowie pochodzą z Przemyśla (jeszcze lepsze, skąd Ci się to bierze?) i zaśmiecaniem nimi komentarzy
    ale niestety przed faktami nie uciekniesz, a broniąc swojego śmierdziucha (ciekawe że sam tak robisz, ale za każdym razem zarzucasz to mojej osobie, pomimo że nigdzie nie staję w obronie kopciuchów, zarówno małych jak i dużych), stajesz w jednym rzędzie z płaskoziemcami i piętno tego będzie się za Tobą ciągnęło
    chwalisz się że "kupiłeś mieszkanie w apartamentowcu" tak zwykłe mieszkanie w kilkudziesięcioletnim szwedzkim bloku ma tyle wspólnego z apartramentem , co rum z rumakiem

  • ~ 2021-01-04
    22:02:08

    39 7

    ~artefaks
    obawiam się że ten cud techniki III Rzeszy niestety z braku alternatywy, za rok będzie dalej zatruwał nam życie, a nasz przyjaciel będzie dalej nas uświadamiać (?), oszukując się jakie to "nowoczesne i ekologiczne" źródło ciepła ogrzewa jego "apartament"

  • ~Arteks 2021-01-04
    22:08:11

    12 41

    @pasażer - jakiś czas temu napisałem ci, że obrońcy smrodu się będą wstydzić tego, że walczyli o możliwość legalnego smrodzenia. Dzisiaj większość poznikała z "gańby" (tłumaczenie dla ciebie "z wstydu") z tego portalu, a ty zmieniłeś nicka aby cię nie kojarzono z "dziadkiem Ursusem". A i tak zostałeś już "na posterunku" tylko ty i @artefaks... Nikt, nawet związkowcy już nie bronią węgla - pogodzili się z tym, że trzeba odejść od tego surowca. A ty naprawdę przeszedłeś wszystkich w swojej walce o smród. Potrafiłeś ględzić w obronie pieców nawet sam do siebie w sylwestrowy wieczór. To przejdzie do historii tak samo jak twoje chwalenie się wymianą pieca na węglowy w 2017 roku... Z świecą szukać takich dziwolągów jak ty.

  • ~ 2021-01-04
    22:35:29

    28 8

    Arteks nudzisz powtarzając swoje brednie
    gdzie "ględziłem w obronie pieców nawet sam do siebie w sylwestrowy wieczór" ?
    gdzie "chwaliłem się wymianą pieca na węglowy w 2017 roku" ?
    wskaż albo skończ powtarzać swoje kłamstwa pod moim adresem
    " Z świecą szukać takich dziwolągów jak ty."
    masz rację, w swoich bredniach jesteś nie do pobicia

  • ~sympatykrybnika 2021-01-04
    22:36:21

    13 18

    Lepiej późno niż później.
    Właściciele domów od I kwartału 2021 roku będą musieli zgłaszać, czym je ogrzewają - poinformowała p.o. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego Dorota Cabańska. Taka ewidencja* ma pomóc w walce ze smogiem.
    W tym ogólnokrajowym systemie będą gromadzone informacje na temat źródeł emisji w sektorze komunalno-bytowym.
    W ewidencji, oprócz danych o źródłach ciepła, docelowo znajdą się też informacje na temat otrzymanej pomocy finansowej na wymianę kotła grzewczego czy termomodernizację budynku. Ewidencja będzie również na bieżąco uzupełniana np. przez kominiarzy, którzy przeprowadzają okresowe przeglądy w budynkach.
    Za brak złożenia deklaracji będzie grozić grzywna, wymierzana na zasadach ogólnych Kodeksu wykroczeń, a więc od 20 zł do 5000 zł.
    Ewidencja będzie miała połączenie z innymi ewidencjami i rejestrami, np. z Centralnym Rejestrem Charakterystyki Energetycznej Budynków, i to właśnie z niej pobierane będą niektóre dane, te najbardziej podstawowe, niezbędne do oceny domów.
    Docelowo w ewidencji mają się znaleźć informacje dotyczące ok. 5 mln budynków w całym kraju.
    ________
    * to Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)

  • ~Arteks 2021-01-04
    22:53:11

    15 34

    @sympatykrybnika - no i dobrze. Niech wreszcie posiadacze pieców się trochę wysilą, wypełnią odpowiednie druki, odwiedzą urząd. Niech się poczują napiętnowani. @pasażer - dziaduniu, ty się chyba nie czujesz (tak jak nie czujesz smrodu jaki produkujesz)... Nie dość, że jesteś męcząco-nudny, to nawet nie pamiętasz jak w sylwestrowy wieczór pisałeś takie same pierdy jak dzisiaj - nikt ci na to nie odpowiedział, bo wszyscy się w jakiś sposób bawili lub fajnie spędzali czas. Wszyscy oprócz ciebie... Trzeba naprawdę być walniętym aby w takim momencie dyskutować sam z sobą o piecach. Jeśli tego nie pamiętasz to co się dziwić, że nie pamiętasz innych faktów ze swojego życia jakimi się podzieliłeś, chyba nie do końca zdając sobie sprawę z obciachu jaki tym zrobiłeś. Wymieniając piec węglowy na węglowy 4 lata temu okazałeś się ignorantem i arcyjanuszem. Możesz mnie nienawidzić za wypominanie tego - ale nie zarzucaj mi bredni. To ty tworzysz brednie twierdząc, że ciepłownie tworzą problem mimo, że wszyscy wiedzą, że to NISKA EMISJA jest problemem. Jakbyś powiedział coś takiego publicznie na jakimś spotkaniu - byłbyś wyśmiany!

  • ~artefaks 2021-01-04
    23:20:10

    33 11

    Jeśli Sympatyk wymienił kocioł 4 lata temu to zgodnie z obowiązującym prawem może go użytkować przez jeszcze 6 lat. Jeśli Arteks nie przestanie się ogrzewać z wunderwaffe a'la 1940 zgodnie obowiązującym prawem od 2002 . To ustanowi niebezpieczny precedens w przestrzeganiu prawa, dając do ręki niebezpieczny oręż i argument następnym w kolejce by nie wymieniać. Arteks jesteś na mapie drogowej zawalidrogą powodując korek w płynnym realizowaniu harmonogramu wymiany.
    Nie wstyd być obrońcą smrodu i industrialnego zacofania ?

  • ~Arteks 2021-01-04
    23:28:42

    12 31

    @artefaks - ja niczego nie bronię tylko się pytam - czy ty i @pasażer macie filtry na kominie? Gdyby mieliście takie filtry wy i inni smrodziarze - Rybnik byłby tak samo przeciętnie zanieczyszczonym jak np. Gorzów, Lublin i inne polskie miasto. Niestety 14 tys. dzikusów ze swoimi piecami - daje czadu psując nam opinie i powietrze... Nie jest wam wstyd, że wyprodukowany przez wasze piece syf puszczacie w powietrze bez żadnego oczyszczenia? Kiedyś cię prosiłem abyś zrobił zdjęcia kopcących kominów ciepłowni? Czemu tego nie zrobiłeś? Z prostego powodu - jesteś "cieńki bolek" który nie potrafi udowodnić swojego twierdzenia. Kominy ciepłowni jak raz zakopciły - to od razu była afera bo zareagowali na to natychmiast okoliczni, czujni mieszkańcy. Ciepłownia się tłumaczyła z awarii i ponownego rozpalania, a ja przypuszczam, że mogło wtedy dojść do awarii instalacji filtrującej. A chałupy mogą kopcić codziennie, bezkarnie, a zdjęcia tych kopciuchów można obejrzeć w różnych fotogaleriach w tym na "Karnym kopciuchu".

  • ~Arteks 2021-01-04
    23:33:55

    7 28

    @artefaks - nie @sympatyk wymienił piec tylko @pasażer - raptem poza tobą 3 aktywne osoby w dyskusji, a ty mylisz adresatów moich pretensji za zacofanie. Nietrzeźwy?

  • ~ 2021-01-04
    23:38:04

    28 8

    ~Arteks
    nie mając kolejny raz niczego mądrego do napisania, przyczepiłeś się do pory, w której z doskoku odpowiedziałem na twoje kłamliwe wypociny pod moim adresem i podniecasz się tym dorabiając w swoim umyśle kolejne historyjki,
    tylko gdzie w moim wpisie "bronię smrodzenia" co mi zarzucasz, a które jest twoją domeną ?
    widać nienawiść skierowana w moim kierunku odbiera ci i tak już niewielkie resztki rozsądku i sprawia, że bez skrupułów posuniesz się do każdego możliwego kłamstwa i próby manipulacji
    reszty wpisu nie ma nawet sensu komentować, gdyż nie chcę zniżyć się do poziomu który tutaj prezentujesz swoimi wpisami,widać że za wszelką cenę chcesz mnie wciągnąć w swoje prymitywne gierki słowne, jak ciasny trzeba mieć umył na tak prymitywną zabawę ?

  • ~artefaks 2021-01-04
    23:41:11

    11 3

    errata ; Oczywiście chodzi o1 stycznia roku 2022 ( nie 2002)

  • ~Arteks 2021-01-04
    23:47:12

    10 30

    @pasażer - stałeś się symbolem dogmatycznej obrony pieców, palenia mułem, smrodu, dziadowania. Możesz być z tego dumny - lub się tego wstydzić. Innej możliwości nie ma. ;P

  • ~ 2021-01-04
    23:57:18

    26 8

    ~Arteks
    wielokrotnie pokazałeś że pisanie, najczęściej bez treści, lepiej ci idzie niż czytanie, tym bardziej ze zrozumieniem
    pytasz "czy mam filtr na kominie" tymczasem już ci tłumaczyłem, że używana przeze mnie pompa ciepła nie używa komina, a przez to nie posiada filtra, niestety kolejny raz udowadniasz, że jesteś odporny na wszystko co nie pasuje do Twojej odrealnionej wizji świata
    a teraz Ty odpowiedz jakie filtry posiada kopciuch grzejący Twój blok i jak skuteczne są one w działaniu ?
    ja wiem jakie, ale Ty wolisz nie wiedzieć ? nie dziwię się, bo z ekologią i czystym powietrzem maja one bardzo niewiele wspólnego, a tak swoje dziadowanie będziesz próbował wytłumaczyć rzekomą niewiedzą

  • ~ 2021-01-04
    23:59:51

    29 9

    ~Arteks
    w którym miejscu ?
    jak narazie to Ty bronisz kopciucha grzejącego Twój blok, a przyparty do muru wijesz się jak piskorz i starasz się przypisać mi wszystkie swoje najgorsze cechy

  • ~ 2021-01-05
    00:10:25

    36 5

    Ja tylko skomentuje jedno stwierdzenie kolegi Arteks: "Może jakiś zielony z Niemiec miałby objekcje co do naszych węglowych ciepłowni czy elektrowni jako producentów dwutlenku węgla "
    Zielony z Niemiec miałby obiekcje? Niech sobie na własne podwórko spojrzy najpierw. Niemcy to największy emitent co2 w UE czyli 22% całkowitej emisji (polska 10%), kraj o największym produkcji oraz zużyciu węgla brunatnego na świecie (więcej niż USA i Chiny razem wzięte), kraj który porzucił energetykę jądrowa na rzecz konwencjonalnej (gazowa).
    I oni mają nas pouczac co to jest zielona energia i krzyczeć na nas że nasza energetyka jest emitentem co2? No bez jaj...

    @Arteks,
    Jeszcze jedno. Póki co to Ty jesteś emitentem pyłu w stosunku do tych z domków jednorodzinnych ogrzewających się gazem. Więc z tym byciem eko to średnio ci wychodzi ;-) a dopiero fajnie będzie jak w chwalowicach zmienia ciepłownie na zasilana gazem. Już teraz koszt ogrzewania mieszkania ciepłownia miejska jest 2x wyższy niż koszt ogrzewania gazem ziemnym domku jednorodzinnego (w przeliczeniu na tą samą powierzchnię ogrzewana, identyczna izolacyjność ścian). Oj dopiero wtedy będzie płacz jak to drogo...

  • ~Arteks 2021-01-05
    11:41:37

    6 11

    @blamaż - Niemcy emitują więcej dwutlenku węgla od Polski, masz rację bo mają bardzo dużo elektrowni na węgiel brunatny tylko zauważ, że tam NIE ŚMIERDZI! To kolejny dowód na to co piszę, że ciepłownictwo czy energetyka przyczyniają się do zanieczyszczenia dwutlenkiem węgla czyli tzw. zmian klimatycznych ale dzięki filtrom nie powodują dyskomfortu życia. I zauważ, że tak samo jest w Polsce. W każdym mieście jest ciepłownia - ale tylko tam gdzie jest przerost chałup opalanych węglem - jest problem ze smogiem. Bo smród z jakim mamy problemy na Śląsku to zdiagnozowana od lat przez ekspertów i naukowców tzw. niska emisja. Ogrzewanie gazem to jakiś nieznaczny ułamek w naszym mieście. Z 18 tys. chałup, 14 tys. ma kopciuchy, a i tak jest to wynik lepszy niż kilka lat temu bo do niedawna mieliśmy 16,5 tys. kopciuchów. A przecież te dane nie obejmują powiatu i okolicznych miast! Popatrz jakie są jeszcze inne skutki uboczne: do tych 14 tys. chałup trzeba dowieźć 14 tys. razy opał (zakładając raz w roku, niektórzy kupują opał w ratach kilka razy w roku) powodując dodatkowy ruch na drogach, dodatkowe pylenie w czasie jazdy, dodatkowy smog transportowy, podrażanie gospodarki śmieciowej dla całego miasta przez produkcję popiołów. Ciekawe, że żaden producent tego świństwa nie chce zostawić go sobie na swoim placu! ;) A do ciepłowni można dowieźć opał pociągami (w naszym przypadku taśmociągiem), można też łatwiej wykorzystać przemysłowo duże ilości popiołów. Piszesz, że będzie jakiś płacz mieszkańców bloków. Nie spodziewałbym się. Tak samo jak nie było go przy termomodernizacji bloków - które spółdzielnie i wspólnoty pokrywają ze środków lokatorów czy kredytów które potem są przez nich spłacane. Ale mieszkańcy bloków są jacyś bardziej świadomi, mniej skąpi, bardziej dostosowawczy społecznie, bardziej nowocześni. Zauważ, że zdecydowana większość zabudowy jednorodzinnej nie przeszła remontu elewacji (nie mówiąc o termomodernizacji). Albo zamieszkują je osoby biedne i niezaradne albo niedbaluchy.

  • ~Arteks 2021-01-05
    11:49:26

    9 12

    @pasażer - jakie wicie się i co za obrona? Od kilkunastu lat mam jeden i ten sam pogląd. Zdecydowanie lepiej być podpiętym do ciepła systemowego w którym obsługą kotłów zajmują się specjaliści, a o jakość powietrza dbają odpowiednie instalacje zgodne z ustawą o ochronie środowiska niż smrodzić bez filtra, bez certyfikacja z jakiegoś pieca Made in Janusch. Nie przypisuję ci najgorszych cech - to ty sam o nie zabiegasz jako zwolennik mułów, obrońca kopcenia piecami chałupowymi, przeciwnik uchwały antysmogowej, fanatyk i ostatnio kłamca który najpierw chwalił się nowym piecem z podajnikiem, a teraz pisze o pompie ciepła... Ja kiedyś słusznie zapowiadałem, że będziesz się kiedyś wstydził swojej aktywności w obronie smrodu. Nie myślałem, że nastąpi to tak szybko... Bycie dziadem węglowym to siara czyż nie? ;)

  • ~Anna Ryż 2021-01-05
    11:59:03

    11 4

    Ten pierwszy wpis mnie poraził. Nie wiem, czy "Fidzi" to dorosły facet czy facetka, ale dobrze zrobi jak sam wyjedzie z Polski i tym samym średni IQ Polaków wzrośnie.

  • ~ 2021-01-05
    13:17:03

    12 0

    @Arteks,
    Przypominam Ci że odniosłem się tylko do Twojego stwierdzenia, że: " Może jakiś zielony z Niemiec miałby objekcje co do naszych węglowych ciepłowni czy elektrowni jako producentów dwutlenku węgla " więc nie zmieniaj tematu bo moja wypowiedź dotyczy emisji CO2 przez Niemcy vs zieloni. A to czy śmierdzi to nie jest temat mojej wypowiedzi.

    Ale skoro ją zacząłeś to powiedz mi skąd wiesz że w Rybniku jest 18 tys chałup z których 14 tys ma kopciuch? Skoro nikt nie był w stanie przeprowadzić ich inwentaryzacji (bo ponoć się nie da...) to skąd to wiesz? Tylko nie pisz że to jakieś szacunki bo to wiarygodność na poziomie prognozy pogody na 2 tygodnie...

    A no i co do mieszkań. Tak będzie płacz bo koszt paliwa gazowego vs węglowego jest znacznie wyższy a to przełoży się na ceny ciepla dla odbiorców. I to że ktoś ma termomodernizację bloku nic nie zmieniło bo aktualnie po termomodernizacji płaci dokładnie tyle samo co 6 lat temu przez termomodernizacja. A teraz dodajmy do tego różnice w cenie paliwa gaz vs węgiel.

  • ~Arteks 2021-01-05
    13:31:21

    7 11

    @blamaż - nie dziwi mnie to bo do pieca czy węgla to jeszcze niektórzy się przyznają, tłumacząc się na różne sposoby dlaczego tak brudno żyją. Ale do smrodu - to nie ma zbyt wielu chętnych aby "wzięli to na klatę". Ci odważni przyznają, że z piecem węglowym w domu wiążą się same uciążliwości, a nawet zdecydowanie więcej osadzającego się pyłu niż bez pieca. Nie było i nie będzie płaczu na blokowiskach bo już obecnie mieszkania w spółdzielniach nie są tanie ani w zakupie, ani w utrzymaniu. Ale... wygoda kosztuje. Przeszliśmy termomodernizację za którą zapłaciliśmy krocie - ale dzięki temu zużycie ciepła spadło, a osiedla wyglądają jak nowe. :) Poza tym gazu i jego cen boją się tylko... mieszkańcy obiektów nieocieplonych. Wszyscy którzy już przekształcili chałupy w domy i grzeją gazem, mówią, że rachunki im nie wzrosły. Ilość chałup kopcących jest przerażająca czyż nie? Dane pochodzą z Urzędu Miasta. Ja też nie sądziłem, że może być w Rybniku aż 16,5/14 tys. kopciuchów. Stawiałem na 4-6 tys. To dramat naszego miasta. ;(

  • ~cyd 2021-01-05
    14:27:18

    12 7

    Artex - co byś nie pisał, jakbyś się nie miotał, mieszkanie masz ogrzewane węglem, więc w twoim pojęciu jesteś dziadem węglowym. Na blokowisku na Nowinach nie ma apartamentowców - to stare post PRL - owskie blokowisko, jakich pełno na Ukrainie. Te lokale, po mieszkaniach w familokach są po prostu najtańsze - i nie ma co się obrażać na rzeczywistość. To twoja sprawa jak mieszkasz ale "nie róbmy z szamba perfumerii" jak mówi klasyk:)

  • ~Arteks 2021-01-05
    14:34:14

    8 13

    @cyd - dziad to ktoś kto zatrzymał się w czasie... i dokłada do pieca. Na Ukrainie ludzie nie żyją od dawna jak dziady bo wszyscy się ogrzewają gazem. A blokowiska wymyślono na zachodzie w Szwecji i do dzisiaj stanowią trzon każdego dużego miasta na świecie. W bogatych miastach stołecznych, powstają całe dzielnice bloków. Większość Europejczyków mieszka w blokach. Natomiast dziady mieszkają z piecami węglowymi pod jednym dachem, dziady grzebią się w popiele, dziady w swoich guminiokach chodzą do piwnicy dokładać do pieca, prawdziwy dziad nie wie, że można żyć godnie lub nie chce tak żyć. ;P Super, że dożyliśmy czasów w którym kopcąca chałupa stanowi obciach, a taki styl życia określany jest jako prymitywny, dziadowski lub patologiczny.

  • ~cyd 2021-01-05
    17:31:29

    12 8

    Artexie dobrze wiesz, że mieszkasz w mieszkaniu opalanym węglem bo jak już wspomniałem te lokale, po mieszkaniach w familokach są po prostu najtańsze - i nie ma co się obrażać na rzeczywistość.
    A Szwecja leży na północy nie na zachodzie:)

  • ~ 2021-01-05
    18:21:11

    9 10

    Nigdy ale to nigdy nie wypowiadam się w tematach smogu, smrodu i węgla. Tym razem zrobię wyjątek bo już nie mogę niestety czytać tych, bzdur co niektórzy wypisują i z całą stanowczością przyznam rację Arteksowi!!!
    Ma rację i ja mam te same spostrzenia co Arteks. Dlaczego będąc teraz w zimie na spacerze w dzielnicach domków jednorodzinnych muszę się stamtąd ewakuować bo nie ma tam czym oddychać, smród nie do opisania. Ilość razy kiedy zakopcił komin ciepłowni z Chwałowic można policzyć na palcach - jedynie chyba po rozruchu kotła i to jeszcze chwilowo.
    Rzadko kiedy zgadzam się z Arteksem ale wreszcie to powiem oficjalnie! - w tej kwestii ma rację co do ogrzewania domów węglem w tych czasach - to po prostu wstyd, brud i smród a także trucie niewinnych, którzy ogrzewają dom gazem lub pompą ciepła.

  • ~artefaks 2021-01-05
    20:34:35

    11 8

    Arteks. Brak argumentów z twojej strony powoduje natychmiastowy wzrost agresji i ataki personalne. Gdyby twoja percepcja pozwalała na logiczne wyciąganie wniosków to byś zrozumiał że @Pasażer dysponuje pompą ciepła , a sympatyk zaś wymienił źródło ciepła. Ale jak sam piszesz, nie możesz oderwać myślenia od alkoholu którego widocznie się organizm sugestywnie dopomina. Ja ci nie wymawiam , jak masz finanse i zdrowie to używaj. Delirium widocznie się rządzi swoimi prawami

  • ~Arteks 2021-01-05
    21:19:17

    6 10

    @bartezz - dzięki za zrozumienie i to, że chociaż różnią nas poglądy na wiele spraw - potrafisz zachować obiektywność. Nie mieszkamy w regionie gdzie się mało zarabia. Nie ma u nas bezrobocia, a emerytury należą do największych. To zła wola tych którzy nas trują i mamy prawo ich krytykować, a nawet obśmiewać jeśli to miałoby się przyczynić do przyśpieszenia w pozbyciu się kopciuchów. @cyd - widać, że nie masz pojęcia o wartości czy cenie utrzymania mieszkań. Pozostań w swojej niewiedzy. Jeśli odziedziczyłeś starą chałupę - nie jest ci potrzebna wiedza ile kosztuje zakup mieszkania, czynsze czy wynajem. Ale wiedz jedno - o ile familoki i obiekty postindustrialne odzyskują dawny blask dzięki rewitalizacjom, a osiedla już odzyskały po masowych termomodernizacjach to niestety dzielnice chałupowe wyglądają jak oazy biedy, a większość chałup jak zaniedbane slamsy. Rozejrzyj się dookoła. Większość nie przechodziła remontu, czasami od momentu powstania w latach 60 czy 70. @artefaks - brak argumentów z twojej strony czy @pasażera spowodował, że musicie się dostosować do tego co ustalili rządzący. Możecie co najwyżej poględzić i potęsknić za mułem. Gdybyście reprezentowali jakiś poziom - ktoś by was słuchał. A tak zostaliście ostatnimi dziadami broniącymi pieców, palenia mułów czy wynoszenia popiołów... A @pasażer pod innym nickiem chwalił się, że w 2017 r. wymienił piec węglowy na piec z podajnikiem. Przez długi czas prowadziłem z nim dyskusje i zupełnie nie docierało do niego, że są inne sposoby na ogrzanie chałupy. Więc teraz zwyczajnie kłamie - bo pojął, że piec węglowy to obciach. I to jest dla mnie wielka satysfakcja, że ktoś nie chce się przyznawać do tego czego bronił setką komentarzy do niedawna. ;P

  • ~ 2021-01-06
    13:53:34

    4 2

    Arteks - potrafię zachować się obiektywnie mimo różnicy poglądów w wielu dziedzinach i nie masz ma za co dziękować, bo rzeczywiście trzeba być strasznie zacofanym mentalnie i intelektualnie by trując innych nie widzieć w tym niczego złego. Ja mam prawo oddychać czystym powietrzem bez smogu, takie prawo daje mi konstytucja. Mamy 2021 rok a niektórzy zatrzymali się jeszcze w ubiegłym wieku. Każdemu mojemu znajomemu co ma kotłownię i ogrzewa dom węglem bez znaczenia jaki ma piec czy "made in Janusz" - jak to mówisz : ) czy markowy i z podajnikiem mówię to samo ta epoka minęła i czas przejść na ogrzewanie gazem, prądem, pompą ciepła czy woltaiką. Sorry ale taka prawda jeżeli mamy się wszyscy wzajemnie szanować.

  • ~ 2021-01-06
    14:37:44

    4 2

    artefaks - co jak co ale sugerowanie Arteksowi " delirium alkoholowego" podczas pisania komentarzy to tak jakby powiedzieć, że prawdziwa....( pani swiadcząca usługi.... na tel.) jest dziewicą??? Ja pisząc komentarze na tym portalu już dobre kilka lat i nieraz drocząc się z Arteksem nie uraczyłem jeszcze ani RAZU! POWTARZAM!!! ani RAZU - jakiegokolwiek komentarza napisanego "pod wpływem" przez Arteksa!!! Nie mam w tym żadnego celu by go bronic bo nawet nas ( bartezza i Arteksa) różnią duże różnice w niektórych dziedzinach życia i funkcjonowania ale Arteks pisze komentarze przynajmniej zachowując trzeźwy umysł nawet pisząc odmiennie do światopoglądu dla niejednego z nas.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319