zamknij

Biznes

Tauron uporał się z awariami. Klienci mogą starać się o bonifikaty. Na jakich zasadach?

2015-07-13, Autor: 
Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja S.A. poinformował dzisiaj, że energetycy zakończyli naprawianie sieci energetycznej. Klienci firmy, którzy nie mieli prądu przez ponad 24 godziny, przysługuje bonifikata. Co należy zrobić, by ją otrzymać?

Reklama

Przypomnijmy, gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania sporej części klientów Tauron Dystrybucja. - W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województw dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego) – powiedział Łukasz Zimnoch.

Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:
- ponad 3 000 zgłoszeń uszkodzonej infrastruktury
- ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia
- ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia
- kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć

Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim,  mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli. - W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie – dodał rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja.

Jak zaznacza dalej Łukasz Zimnoch, pomimo dołożenia wszystkich starań i pracy brygad przez 24 godziny na dobę, nie do wszystkich klientów udało się przywrócić zasilanie w wymaganym umową czasie. - Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury. Równocześnie informuję że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej – wyjaśnił nasz rozmówca.

Aby taką bonifikatę uzyskać, należy wypełnić wniosek umieszczony na stronie internetowej (pobierz wniosek o udzielenie bonifikaty) i przesłać go na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (12):
  • ~ 2015-07-13
    17:08:53

    15 0

    Chciałbym tylko się dowiedzieć co tauron rozumie pod wyrazem bonifikata. Jak ma ona wyglądać i czy warto w ogóle pisać te wnioski

  • ~xxxx 2015-07-13
    17:38:26

    29 0

    a co ze zniszczonymi produktami z lodówki ?

  • ~sonia020477 2015-07-13
    21:26:57

    3 1

    Dla zainteresowanych tematem: http://www.ure.gov.pl/pl/poradnik-odbiorcy/faq-czesto-zadawane-py/energia-elektryczna/3541,Czy-odbiorcom-energii-naleza-sie-bonifikaty.html

  • ~burak 2015-07-14
    00:07:55

    1 0

    Co do rozmrożonych produktów, można się starać o odszkodowanie z ubezpieczenia domu, o ile masz ubezpieczony środek domu, a nie tylko mury

  • ~zbig67 2015-07-14
    09:13:54

    25 0

    napisałem wniosek tylko dlatego że Tauron potrafi za 20 groszy ścigać ludzi za kradzież prądu.

  • ~lukrecja50 2015-07-14
    21:10:30

    11 0

    Mnie kiedyś Tauron przez rok czasu wysyłał upomnienia, straszył odłączeniem prądu twierdząc,że nie mam zapłaconego jednego rachunku. Dzwoniłam, wysyłałam ksero opłaconych rachunków, a oni swoje. Aż przy rozliczeniu rocznym okazało się,że mam wszystko uregulowane ,a moje zadłużenie według Tauronu to był źle zaksięgowany przelew. Pani z obsługi klienta zamilkła kiedy zapytałam kto tak wspaniale księguje wpłaty,że przez rok czasu straszono mnie odłączeniem energii. Nie połączono mnie też z działem księgowości bo ponoć to jest niemożliwe, a chciałam podziękować tej osobie że tak rzetelnie wykonuje swoją pracę.

  • ~daronati 2015-07-23
    23:19:56

    0 1

    u nas (niedaleko Rybnika) sąsiedzi dostali 500zł

  • ~ewa81 2015-07-25
    18:35:15

    3 0

    Ja dostalam bonifikaty 15,26 zl wiec kompletnie sie nie oplaci bo znaczek kosztował 5,50 polecony i priorytet porażka

  • ~GieKSa2 2015-07-25
    19:35:38

    1 0

    a po dwóch tygodniach powtórka? Dzis znów połowa regionu rybnickiego jest bez elektryczności!!! to gdzie tauron się z czymś "uporał"...? Może przewody sa już jak nici, a słupy jak patyczki do żymloków?

  • ~ 2015-07-25
    20:49:51

    0 2

    @gieksa2 przesadzasz, problemy z prądem miały tylko nieliczne peryferyjne dzielnice miasta i tylko niektóre okoliczne miejscowości - nawet nie wszystkie domy bo tylko niektóre fazy. Nie słyszałem aby gdzieś w centrum Rybnika lub jakieś osiedle czy zakład przemysłowy był pozbawiony prądu choćby na godzinę.

  • ~GieKSa2 2015-07-26
    17:50:39

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-07-27
    19:09:47

    0 0

    Witam. Szukam szukam i szukam wniosku o odszkodowanie za uszkodzony sprzęt w wyniku przepięcia. Byłabym wdzięczna gdyby ktoś poczęstowałby mnie linkiem. Ten na bonifikatę mam. Jest jeszcze coś takiego odszkodowanie za uszkodzony sprzęt. W serwisie mi pan powiedział jak mi płyta indukcyjna siadła po tej nawałnicy. Tym się nie chwalą. Z góry dziękuję.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.