zamknij

Wiadomości

Szkoły w Rybniku jednomyślne. Będzie strajk!

2019-03-21, Autor: bf

Znamy wyniki referendum w 71. rybnickich placówkach. We wszystkich szkołach i przedszkolach, gdzie przeprowadzono głosowanie, odbędzie się strajk. Ten nastąpi już 8 kwietnia.

Przypomnijmy, wczoraj pisaliśmy o tym, że trwa referendum w placówkach oświatowych. ZNP w Rybniku uzyskało dane z 11. miejsc, które przyłączą się do strajku >>Referendum nauczycieli: 11 placówek w Rybniku za strajkiem!<<

Reklama

Jak mówi nam dzisiaj Kazimierz Piekarz, prezes ZNP w Rybniku, do strajku przystąpi 100% placówek, które włączyły się w spór zbiorowy. - To bardzo wysoki procent głosujących osób, którzy opowiedzieli się za strajkiem. Najniższy procent głosów „za” wyniósł 86, najwyższy 100. Nie spodziewaliśmy się tak wysokich wyników – wyjaśnia.

To oznacza, że w 71. szkołach i przedszkolach na terenie Rybnika nauczyciele przystąpią do protestu. - 8 kwietnia placówki będą strajkowały w czasie godzin prac. To samo tyczy się nauczycieli. Będą strajkowali w okresie swoich zajęć – dodaje Kazimierz Piekarz.

Oceń publikację: + 1 + 250 - 1 - 259

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (105):
  • ~kazo64 2019-03-21 18:21:09

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    30 33
  • ~trzynasty 2019-03-21 18:28:18

    Bardzo dobrze. Nie powinniście się cofnąć ani o milimetr. Ostatnie wypowiedzi obozu władzy ukazują wielką pogardę dla zawodu nauczyciela (celibat oszczerskiego, zarobki nauczyciela są zbliżone do zarobkow posłów - suski, jakiś bezradny z olsztyna mówiący o możliwości zmiany pracy). Niestety, nie jesteście w wiekszości elektoratem pissu, więc mają was w ciemnej dudzie. Związki nauczycielakie powinny mówić jednym głosem. Kolejnym krokiem jest pokazanie pissowi środkowego palca w nadchodzących wyborach.

  • ~Foxy_02 2019-03-21 18:33:50

    Z ostatniego ogłoszenia o pracę:

    sprzątaczka - wynagrodzenie netto miesięcznie 2248 zł
    nauczyciel stażysta - 1760 zł netto miesięcznie

    ... i wszystko w temacie, oczywiście przy całym szacunku dla ciężkiej pracy osób sprzątających.

  • ~cbabw 2019-03-21 18:47:37

    A 70 letni prezes ZNP w Rybniku Kazimierz Piekarz niech da pole do popisu młodym. Niech jak najszybciej idzie na emeryturę to dostanie przynajmniej 1100 zł trzynastki

  • ~szuiram 2019-03-21 18:55:15

    do kazo 64 Tobie to widze wszystko przeszkadza. Sygnały w nocy, nauczyciele itd. W kamasze? A Ty w wojsku byles? Zrobiles cos pożytecznego? Wątpie

    98 47
  • ~minowa 2019-03-21 18:56:51

    @kazo64, przyjemnie byłoby ci, gdybym cię wyzwał od leni ? Moze opowiesz nam o swojej pracy ?

    98 34
  • ~ryhor 2019-03-21 19:04:31

    Wszyscy chcą podwyżek i godnego życia. Niestety to zawód nie łatwy, ja podziwiam ich za cierpliwość dla dużych grup w klasach. Nie wspomnę o wycieczkach, obecnie młodzi nie mają oleju w głowie, a komórki, które za nich myślą...

  • ~master4k 2019-03-21 19:04:57

    Niech każdy nauczyciel zostanie nic nie robiącą, ładnie pachnącą i niewiele kumającą asystentką prezesa NBP. Wtedy problem niskich wynagrodzeń w oświacie zniknie definitywnie. Z resztą razem z samą oświatą.

    @ minowa

    kazo64 profesjonalnie zajmuje się negowaniem sensu dawania podwyżek innym zawodom.

  • ~kazo64 2019-03-21 19:12:21

    Szuiram-Słyszał Ty o ciszy nocnej?Nauczyciele,za te ich godziny przepracowane to dostają o wiele za dużo kasy.Dlaczego karty nie odbijają wchodzac do pracy i z niej wychodząc?

  • ~kazo64 2019-03-21 19:20:52

    Minowa~Jaka praca taka płaca.Czy nauczyciel to jakijś specjalny zawód?Ciekawe czy za strajk będą mieli zapłacone z publicznych pieniedzy?Jeśli tak to skandal.Jeśli sabotują swojego pracodawcę czyli Państwo to ten pracodawca powinien ich zwolnić dyscyplinarnie.Wtedy byłoby sprawiedliwie.Kilka pewnie chętnie Broniarz by przyjol do ZNP jako sprzątaczki to by wiecej zarobiły.

  • ~~flaszka0.49 2019-03-21 19:28:19

    To nic innego jak kampania wyborcza totalnej opozycji. Wszelkimi siłami, za wszelką cenę, chcą destabilizacji państwa, by wrócić do tego co było za Tuska, kradło się bez żadnego ryzyka, a Polskę traktowało się jako kraj teoretyczny. 8 lat zaniedbań POkemonów robi swoje.

  • ~ka22 2019-03-21 19:32:36

    ~master4k -- nie bądź niesprawiedliwy. Asystentka coś tam coś tam musi umieć. Bilet kupić, spotkanie umówić, terminów przypilnować. Za to dyrektorka Departamentu Komunikacji to jest inna para kaloszy. Słyszał kto kiedy, żeby w jakiejkolwiek sprawie zabrała głos ? Jedno słowo z jej nabotoksowanych ust ?

    86 27
  • ~kazo64 2019-03-21 19:40:57

    Ka22~Nikt w NBP nie jest opłacany z publicznych pieniędzy a nauczyciele i owszem.
    flaszka0.49~100/100.Trafiłeś w sedno.:)))

    82 99
  • ~rekin59 2019-03-21 19:58:58

    No to zbliża się koniec władzy bolszewickich oligarchów, którzy zapewnili sobie bezkarność przejmując prokuraturę. Upadek będzie bolesny, jedynie azyl u przyjaciela Putina pozwoli uniknąć sprawiedliwych wyroków.

  • ~ada24 2019-03-21 20:01:52

    kazo64 musiałeś mieć baaaardzo pod górkę w szkole skoro tak nienawidzisz nauczycieli. Współczuję ci bo teraz już nic nie da się zrobić;) Psy szczekają karawana idzie dalej...

  • ~szuiram 2019-03-21 20:03:26

    kazo64 w NBP nit nie jest opłacany z publicznych pieniędzy?? W Narodowym Banku? Nie wierze że tacy idioci jeszcze żyją! Ludzie trzymajcie mnie Pani Botox z NBP ni jak sie ma do nauczyciela. Człowieku lecz się i to od zaraz!!

    88 24
  • ~kazo64 2019-03-21 20:08:41

    Ada24~Jeśli pracodawca nie zapłaci za nic nierobienie a nawet za sabotaż to ty go nienawistnikiem nazywasz?

    27 46
  • ~kazo64 2019-03-21 20:11:00

    Muszę ponowic moj wczorajszy post .

    W Szwecji szkoła to normalny zakład pracy, do którego przychodzi się na godz.8, a wychodzi o 16. W tym czasie nauczyciel ma lekcje, które zajmują ok. 30 proc. jego czasu. Gdy nie uczy, zajmuje się sprawdzaniem prac czy konsultacjami z uczniami. Ma też krótką przerwę na kawę i godzinną na lunch.
    Do lekcji przygotowuje się w pracy. Szkoła zapewnia mu gabinet, który dzieli z innymi trzema nauczycielami. Również w czasie wakacji nauczyciele siedzą w szkole i zajmują się przygotowywaniem do nowego roku szkolnego. Urlop przysługuje im w wymiarze takim jak w innych zawodach.

  • ~kazo64 2019-03-21 20:15:19

    Szuiram~Jeśli czegoś nie wiesz,a kłamiesz to przynajmniej zadaj sobie trud i sprawdz a potem obrażaj.

    27 28
  • ~MaciejK 2019-03-21 20:27:04

    Brawo! Super jestescie! Trzymam kciuki!

    49 55
  • ~kazo64 2019-03-21 20:28:17

    Szuiram~Jak finansowany jest NBP?
    W związku z tym „Gazeta Wyborcza” przyjrzała się pieniądzom, z których utrzymuje się bank. Rzeczywiście - na bieżącą działalność NBP nie składają się podatnicy. Instytucja bowiem finansuje się praktycznie sama.

    39 19
  • ~MaciejK 2019-03-21 20:35:59

    Kto wie, moze dzieki Wam to bedzie poczatek konca? Trzymajcie sie!!!!

    57 54
  • ~Grzegorz Sosna 2019-03-21 20:36:59

    Nauczyciel : Dzień dobry proszę wyciągnąć karteczki, będzie zapowiedziany sprawdzian.
    Uczniowie: Dzień dobry, ale my dziś strajkujemy.
    Tyle uzyskają nauczyciele z indolentem na związkowym czele.
    Część dalsza
    Dyrektor : drodzy rodzice nie możemy sklasyfikować dzieci ponieważ strajkując nie uzyskali żadnych ocen.
    Rodzice : no to macie problem ponieważ nie wykonaliście nalezycie swojej pracy i będziecie musieli za to zapłacić.
    Tak działa niewidzialna ręka sprawiedliwości dziejowej ;-)

  • ~minowa 2019-03-21 20:45:34

    @kazo64, nauczyciele tylko czekają, aby zlikwidować KN i rozliczać ich ORAZ ICH PRACODAWCÓW wg Kodeksu Pracy. Nie ma to jak pracować od 8-16 i mieć gdzieś wycieczki (czyli pracę) 2-3 DOBOWE z uczniami, konferencje, wywiadówki czasem do 21.00, szkolenia i kursy w soboty, niedziele (w dodatku płacone przez samych nauczycieli), dyskoteki szkolne, itp . Nauczyciele mają dość zagracania mieszkań książkami, materiałami. Mają dość kupowania za własne pieniadze drukarek, tuszu do nich, monitorów, klawiatur, komputerów, myszy i oprogramowania. Maja dośc wynoszenia sprawdzianów do domu i sprawdzania ich godzinami, często do północy. Piszesz, że pracujesz "w oświacie" i masz wyższe wykształcenie. Ja też mam i moja żona też ma, nauczycielka od 32 lat w rybnickich szkołach. Nauczycielka takich przedmiotów i w takich klasach, gdzie poprawienie 1 sprawdzianu zajmuje nawet 10 minut. Pomnóż to sobie przez 25 uczniów i przez 6 uczonych klas. A sprawdzian jest co 2 tygodnie, bo jak nie ma to młodzież NIE UCZY SIĘ systematycznie (sa wyjątki) a systematycznosć w przedmiotach, których uczy, to podstawa. Zapewne to wszystko znasz, pracujac od wielu lat "w oświacie." A państwo NIE MA PIENIEDZY na stworzenie i utrzymanie miejsca do pracy nauczycieli w szkole prze 8h. I dlatego jest to idiotyczne pensum 18h i dlatego jest KN. Nasi krewni są zawsze bardzo oburzeni, dlaczego żony nie widać na pogrzebach swoich wujków, szwagrów, itp. A żona wtedy im odpowiada - "bo w szkole nie ma urlopu". Tak, nie ma urlopu w IX, X, XI, XII, I (II), III, IV, V i VI miesiącu roku. I wbrew potocznemu mniemaniu, nie ma wolnego w okolicy Świąt Bożego Narodzenia ani Wielkiej Nocy. Ani w Wigilię, ani w Sylwestra. A na zwolnieniu lekarskim płaci się jedynie za 3,6h pracy nawet, gdy ma się stałe nadgodziny.

  • ~tf2 2019-03-21 20:49:36

    Może uczciwie powiedzmy jaką mają stawkę na godzinę?
    Okaże się, że grubo powyżej średniej w budżetówce.

  • ~master4k 2019-03-21 20:52:20

    @ ka22

    To ona w ogóle mówić potrafi? Widać posiada inne talenty. Jakie dokładnie? Trudno definitywnie stwierdzić. Pozostaje jeno zacytować klasyka Tadeusza Sznuka: nie wiem, ale się domyślam.

    @ kazo64

    Powiadasz, że nie operuje publicznymi środkami? To niby skąd one pochodzą? Od niedawno zmarłego bezdomnego?

    Za wiki:
    "Funkcje podstawowe
    Narodowy Bank Polski, jak większość banków centralnych w gospodarkach rynkowych, pełni trzy podstawowe funkcje:

    Bank emisyjny – NBP ma wyłączne prawo emitowania znaków pieniężnych będących prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Narodowy Bank Polski określa wielkość ich emisji oraz moment wprowadzenia do obiegu, za którego płynność odpowiada. Ponadto organizuje obieg pieniężny i reguluje ilość pieniądza w obiegu.

    Bank banków – NBP pełni w stosunku do banków funkcje regulacyjne, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa depozytów zgromadzonych w bankach oraz stabilności sektora bankowego. Organizuje system rozliczeń pieniężnych, prowadzi bieżące rozrachunki międzybankowe i aktywnie uczestniczy w międzybankowym rynku pieniężnym. Narodowy Bank Polski jest odpowiedzialny za stabilność i bezpieczeństwo całego systemu bankowego. Pełniąc funkcję banku banków, sprawuje kontrolę nad działalnością banków, a w szczególności nad przestrzeganiem przepisów prawa bankowego. Ponadto NBP nadzoruje systemy płatności w Polsce.

    Centralny bank państwa – NBP prowadzi obsługę bankową budżetu państwa, prowadzi rachunki bankowe rządu i centralnych instytucji państwowych, państwowych funduszy celowych i państwowych jednostek budżetowych oraz realizuje ich zlecenia płatnicze.".

    Jeżeli NBP obraca pieniędzmi państwowymi, to ostatecznie czyimi pieniędzmi właściwie obraca...? Musisz samemu ruszyć głową. No chyba, że posiadasz ją tylko po to, żeby Ci do karku nie napadało.

    42 19
  • ~ankagok 2019-03-21 20:54:15

    do ~Foxy_02
    "Z ostatniego ogłoszenia o pracę:
    sprzątaczka - wynagrodzenie netto miesięcznie 2248 zł
    nauczyciel stażysta - 1760 zł netto miesięcznie"

    Poproszę o link do oferty pracy dla sprzątaczki. Rozumiem, że to ogłoszenie istnieje?

    76 22
  • ~kazo64 2019-03-21 20:58:53

    Minowa~Jakoś nie zauważyłem postulatu innego jak 1tys zl.Nie lepiej zastrajkowac za likwidacją Karty Nauczyciela?
    Ależ się rozpisałaś.Tyle żali!!Zmień zawód i masz problem z głowy ,może na fryzjera psów tak jak Tusk radzil stoczniowcom bo doprowadzil do jej upadlosci?

    68 61
  • ~kazo64 2019-03-21 21:09:01

    Master 4k.~Mogłeś zacytować tylko 1 zdanie tj.Z JAKICH PIENIEDZY JEST FINANSOWANY NBP.???A tak czytam te twoje wypociny i za chiny ludowe tego tam nie widze.
    Jeśli ja obracam 100zl w ręce to bedzie zaraz 200zl.Bo wg ciebie obracanie się samofinansuje;)))

    26 26
  • ~mewa74 2019-03-21 21:16:35

    Popieram, choćby z szacunku dla tych, którzy wykształcili mnie, moje dzieci. Tak samo jak popieram protest szkolnej administracji i obsługi, a także wcześniej służby zdrowia.

    91 49
  • ~Agakk 2019-03-21 21:35:40

    oj jacy Ci nauczyciele poszkodowani :) brak urlopów, mając wolne między świetami pracują tylko gdzie :P
    Zakupy, komputery itd wszystko kupują, kurcze a ponoć tak małą zarabiają ? chyba mają tajne tanie sklepy :)
    Jak to jest mało zarabiasz a do pracy autem jeździsz ? hm na powietrze ono jest ?
    kurcze dziecku od przedszkola to papier ksero kupić i całą wyprawkę :)
    Szkoła podobnie, a to komitet, a to to ciągle coś :)
    NIKT nie wspomni o zniżkach dla nauczycieli ? można tak wymieniać i wymieniać, a czemu żaden z tak zapracowanych owych nauczycieli nie wystawi paska, pitu itd i pokaże światu ile zarabia i ile godzin był w tej szkole ciężko męczącej :)

  • ~mewa74 2019-03-21 21:46:01

    Agakk, nikt Cię jeszcze nie uświadomił, że składka na komitet nie jest obowiązkowa? Samochód dzisiaj to nawet uczniowie posiadają. Paski nauczycieli można na fb zobaczyć. Może to ja mam szczęście trafiać na dobrych ludzi (wszędzie). Studia medyczne to ciężka praca studenta, ale bez wiedzy przekazanej przez świetnych rybnickich fachowców, mnie i rodzeństwu byłoby ciężej, dzięki wspaniałym pedagogom mamy wykształcenie. To samo nasze dzieci. Wypominacie nauczycielom dwa miesiące wakacji, hmmm jak podajecie wymiar swojego urlopu to też wliczacie sobie soboty, niedziele i wypadające święta np. 15.08.?

    82 43
  • ~Agakk 2019-03-21 22:11:37

    @mewa74 ale piszesz głupoty :) skoro mało zarabiasz to jak stać cię na utrzymanie nawet starego grata ? Paski na fb, pasek bez dodatków itd. chłopie nie opowiadaj bajek, dziś studia to jak przejście przedszkola na trochę wyższym etapie :) Jeżeli 74 to twój wiek to uczyli Cię jeszcze prawdziwi nauczyciele a nie to co dziś jest. Urlopu normalny człowiek ma 26 dni i chyba o tym wiesz, 2 miesiące wakacji, 2 tygodnie ferii, przerwa świąteczna, weekend majowy itd a normalny pracownik ma tylko 26 dni urlopu. Każdy tylko płacze że niema, nie zarabia a pracy ma tyle że ręce opadają, głowa rozrywa bo tyle zajęć, zawsze można zmienić pracę albo można było uczyć się za lekarza który też ponoć mało zarabia :)

    70 65
  • ~Agakk 2019-03-21 22:13:01

    @mewa74 *miało być 74 jako rocznik :) a nie wiek

    12 16
  • ~kazo64 2019-03-21 22:19:24

    Najdziwniejsze jest to że ci "nauczyciele "nawet liczyć nie potrafią jeśli marzy im sie powrotPO do władzy.Niech przytoczą ile im podniosl Tusk w ciagu 8 lat swoich nierządow?

    79 46
  • ~mewa74 2019-03-21 22:20:30

    Agakk, nie jestem nauczycielem i nie zarabiam mało. Dzięki dobrym, mądrym nauczycielom mam pracę, która pozwala mi na dużą samodzielność finansową, ale nie o mnie tutaj. Skoro w tak pobłażliwy sposób wypowiadasz się o obecnych nauczycielach, to może warto przejść na edukację domową? Mnie kształcono trochę dawno temu ;), ale dzieci, wnuki jakoś na jakoś ich kształcenia w państwowych placówkach nie narzekam. Naprawdę nie znacie pań z przedszkola, które dzieci kochają? Świetnych pań z nauczania?Itd. Nikt już nie pamięta, że I LO słynie między innymi ze świetnych nauczycieli fizyki? jak wysoko nasze szkoły średnie są w rankingu Perspektyw. Tak, uważam, że jest to zawód społecznego zaufania i nauczyciele powinni dużo zarabiać.
    Agakk, po raz kolejny wliczasz nauczycielom do urlopu soboty i niedziele. Takie ferie to nie dwa tygodnie tylko 10 dni.

    69 37
  • ~rosthost1 2019-03-21 22:23:14

    Skąd biorą się pieniądze na nauczycieli i NBP?? I to VAT 23 % który dawno powinien być niższy i podatki z produkcji jak produkcja klejone to będziemy dopłacać do górnictwa i oświaty.

    13 15
  • ~mewa74 2019-03-21 22:25:15

    Agakk, 74, to numer pewnego budynku. W tym roku, to już studiowaliśmy.

    6 2
  • ~mewa74 2019-03-21 22:29:57

    Niestety, nie można edytować. Nie narzekam na *jakość kształcenia.

    8 2
  • ~master4k 2019-03-21 22:40:47

    @ kazo64

    Spróbuję jeszcze raz. Będę pisał powoli, bo wiem, że czytasz powoli: skąd NBP ma pieniądze? Jakoś przecież te pieniądze musiał wcześniej zgromadzić, żeby być bankiem prawda? Bank bez pieniędzy nie ma prawa istnieć (no chyba, że chodzi o bank nasienia). Więc jak? Ukradł te pieniądze? Znalazł? Może od kogoś pożyczył? Nic z tych rzeczy. Bank został zasilony środkami publicznymi i takimi środkami operuje. A publiczne pieniądze pochodzą z podatków. Płacisz może podatki czy jeszcze jesteś na etapie kieszonkowego?

    A mówi o tym m.in. ten fragment:
    Centralny bank państwa – NBP prowadzi obsługę bankową budżetu państwa, prowadzi rachunki bankowe rządu i centralnych instytucji państwowych, państwowych funduszy celowych i państwowych jednostek budżetowych oraz realizuje ich zlecenia płatnicze.".

    W tej kwestii wypowiedział się kiedyś NSA, który wyraźnie stwierdził w wyroku, że "...majątek NBP jest mieniem publicznym".

    Over and out.

    30 14
  • ~grekos 2019-03-21 22:49:36

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    4 7
  • ~kazo64 2019-03-21 23:09:49

    Master~No i dalej mącisz i manipulujesz.NBP NIE JEST FINANSOWANY z budżetu PL!!!!Prostego zdania nie potrafisz zrozumiec to ja juz nic nie poradze,może to wina twojego nauczyciela?

    18 38
  • ~kazo64 2019-03-21 23:26:40

    Niemcy

    Tygodniowy czas pracy niemieckiego nauczyciela uzależniony jest od landu. Średnio wynosi 38 godzin w szkole podstawowej, 27 w niższych klasach szkoły średniej i 24 w klasach wyższych. Nauczyciel, który skończył 50. lat, uczy dwie godziny krócej, a po 60-stce 4 godziny krócej. Poza szkołą niemiecki nauczyciel ma obowiązek oceniania prac uczniów, kontaktowania się z rodzicami, i wykonywania prac administracyjnych. Nauczyciele ma status pracownika służby cywilnej i jego urlop wyliczany jest jak każdemu innemu urzędnikowi. Wakacje szkolne przekraczają ustawowy wymiar urlopu nauczycielskiego, dlatego dni gdy dzieci nie ma w szkole, przeznaczane są na doskonalenie zawodowe, przygotowanie lekcji lub odebranie godzin ponadwymiarowych przepracowanych w czasie roku szkolnego.
    By zostać nauczycielem, trzeba spełnić wiele warunków, a droga kształcenia jest tu kręta. Najpierw należy skończyć studia uniwersyteckie i odbyć praktyki pedagogiczne. Wymagane są dwa egzaminy państwowe. Nauczyciele zatrudniani są przez władze regionalne według kryteriów ustalonych przez ministerstwo oświaty. Gdy brak im kompetencji, mogą zostać zwolnieni z pracy.

    Ps.Ciekawe jak długo taki niemiecki Broniarz chodziłby po wolności?

    48 31
  • ~charles 2019-03-21 23:46:37

    Tak przeglądam temat i widzę, że wypowiedzi komentatora kazo64 wzbudzają wiele emocji. Rybnicki ekspert, naprawdę super!

    22 11
  • ~kazo64 2019-03-22 00:19:56

    Francja

    We Francji w podstawówkach nauczyciele pracują 27 godz. tygodniowo, a w gimnazjum – 23. Minimalny czas pracy nauczyciela to 21 godzin, plus dwie godziny przeznaczone na nadzór nad uczniami. O pensum decyduje przygotowanie do zawodu, czyli zdobyte kwalifikacje. Urlop nauczyciela odpowiada okresowi trwania wakacji szkolnych. Jest to czas pełnopłatny.

    36 13
  • ~kazo64 2019-03-22 00:22:17

    Finlandia

    W fińskim systemie edukacyjnym nauczyciele pracują w podstawówkach tyle co w Polsce. Zupełnie inaczej wygląda natomiast okres wakacji. Ponieważ nauczyciel to pracownik służby cywilnej, wszystkim pracującym wg zasady ogólnego wymiaru czasu przysługuje urlop wg zasad określonych dla pracowników służby cywilnej. W zależności od przepracowanych lat jest to 38, 28 lub 23 dni. W każdym przypadku nauczyciel wykorzystuje swój urlop w czasie dni wolnych od zajęć.

    25 11
  • ~kazo64 2019-03-22 00:29:40

    Hiszpania

    By zostać tutaj nauczycielem, nie wystarczy tytuł magistra. Należy też przejść przez studia pedagogiczne. Chętny do pracy w szkole publicznej musi zdać specjalny konkurs. Zależnie od regionu, nauczyciel w Hiszpanii spędza w pracy 25-30 godzin, podczas gdy w innych zawodach liczba ta wynosi 35. Za to urlop jest taki sam jak w innych przypadkach w służbie cywilnej. Nauczycielom przysługuje miesiąc płatnego urlopu w lecie. Do tego bonusem jest 8 dni w czasie świat Wielkanocy i 15 dni w czasie świat Bożego Narodzenia. Nauczyciele wykorzystują swoje urlopy podczas letnich wakacji. Pracują jednak kilka dni po zakończeni roku szkolnego i przed jego rozpoczęciem.

    Ps.Wychodzi na to że polscy nauczyciele mają najwięcej wolnego w Europie przy najmniejszej efektywności.Jak sie takich ludzi nazywało dopowiedzcie sobie sami.

    51 34
  • ~ 2019-03-22 00:48:23

    Jak najbardziej jestem za tym, żeby nauczyciele godnie zarabiali, ale niech to będzie płaca adekwatna do jakości ich pracy, a nie ilości dyplomów czy stażu. Niestety wielu nauczycieli zdecydowanie pomyliło się wybierając swój zawód i ani nie ma w nich pasji, ani umiejętności przekazania wiedzy, ani nawet nie potrafią zbudować sobie autorytetu.

    59 11
  • ~Iwona Krystyna Pawlovicz 2019-03-22 04:52:21

    ~~kazo64 w Narodowym Banku Polskim według ciebie nikt nie jest opłacany z publicznych pieniedzy????Hahahahaha mogłeś z tym niezwykle dowcipnym stwierdzeniem poczekać na 1 kwietnia

    29 19
  • ~Barakuda 2019-03-22 06:18:09

    Kazo64 to jedź do tej Szwecji. Aaa, i weź ze sobą kolegę Flaszke0, 49. Po pierwsze to co piszesz porównując naszych nauczycieli do Szwedzkich to zwykle bzdury. A po drugie to porównaj też zarobki. A po trzecie skoro rządzi aktualnie twoja ulubiona partia to do nich napisz, żeby zrobili tak jak jest w Szwecji to się wszyscy ucieszą bo narazie dzięki pani Zalewskiej w polskiej szkole jest jak w Bangladeszu (przepełnione klasy, głodowe pensje i chaos ). Najbardziej szkodliwy rząd po 89 roku.

    39 48
  • ~rosthost1 2019-03-22 07:27:35

    Barakuda - to ty rzady Mazowieckiego i kopacz musiales przespas przepic albo byc na gangi.

    36 19
  • ~ 2019-03-22 07:54:32

    Nie wiem po co te elaboraty o roznych krajach Europy, jak tam zarobki sa tyle razy wyzsze, ze musieliby pracowac 160 godzin tygodniowo, zeby porownac to z zarobkami nauczycieli w Polsce

    23 16
  • ~Bernard Jona 2019-03-22 08:06:23

    Gdyby szkoła to był normalny zakład pracy gdzie obowiązują prawa jak w innych zawodach to, nie byłoby takiej sytuacji że dzieci brane są na zakładników a rodzice muszą się martwić.

    34 32
  • ~Jacek Kamiński 2019-03-22 08:14:57

    Do Kazo 64
    Zapytujesz "ile im podniósł Tusk". Odpowiadam: aż 44%. Zatem w przyszłości najpierw sprawdź, później zadawaj pytania, bo ta odpowiedź nie służy Twej narracji o Tusku - wcieleniu zła wszelkiego.

    30 32
  • ~obserwator444 2019-03-22 08:22:09

    Godziny pracy nauczycieli jednego z rybnickich liceów:
    Matematyka: pn- śr 9:00-13:30, czw-pt 8:00 – 9:40
    Polski: pn: 11 – 15:30, wt: 9:00 – 11:30, śr: 9:00 – 14:45 (w tym 45 min przerwy), czw: 8:00 – 11:30, pt 11:30 – 14:30
    Historia + WOS: pn: 14 – 17 ( w tym 45 min przerwy) wt: 10 – 13:30, śr: 8:00 – 14:30, czw: 10 – 13:30, pt: 11:30 – 15: 30
    Chemia: pn: 11:30 – 16, wt: 12.45 – 15.30, śr: wolne, czw: 8 – 13.30 ( w tym 45 min przerwy), 8 – 14.30 (w tym 45 min przerwy)

    Trzeba coś jeszcze dodawać? Chciałbym tyle pracować...

    52 42
  • ~rekin59 2019-03-22 09:26:25

    Obecna władza zamieniła państwo w Komitet Obrony Prezesa przy Korycie i rozwiązuje tylko te problemy, które mogą mu zaszkodzić i tam ładuje pieniądze gdzie to mu pomaga. Tematy niewygodne są zamiatane a fabrykowane tematy mające zaszkodzić opozycji, Przykładem słynne aresztowania do celów medialnych a potem brak dalszego ciągu.

    27 32
  • ~Lahcim 2019-03-22 09:28:42

    Brawo, strajkować aż do skutku. Są pieniądze na kupowanie głosów to powinny być i na podwyżki dla nauczycieli. W końcu "wystarczy nie kraść" i się znajdzie.

    Szkoda, że ci co negują ten strajk nie zdają sobie sprawy jak ważni są dobrzy nauczyciele dla rozwoju całego społeczeństwa.

    36 34
  • ~minowa 2019-03-22 09:34:54

    @bserwator 444 i inni:
    Kiedy wreszcie d was dotrze, że nauczyciel pracuje nie tylko w szkole na lekcjach ? Tak trudno to pojąć ?

    44 28
  • ~~flaszka0.49 2019-03-22 09:40:50

    rekin - paranoję można leczyć, takim wpisem kompromitujesz siebie i opozycję

    14 18
  • ~minowa 2019-03-22 09:52:40

    @obserwator444:
    Po co brednie wypisujesz ? Kto ci to zlecił ? Jeden nauczyciel z uprawnieniami do nauki 5 przedmiotów w liceum ? Nawet kłamać nie potrafisz. Tylko po co to robisz ?

    25 17
  • ~Lahcim 2019-03-22 09:53:28

    ~flaszka0.49 ~kazo64
    czy wy na prawdę widzicie tylko pozywywy w partii rządzącej? aż ciężko mi w to uwierzyć. No chyba, że dostajecie pieniądze za te komentarze.

    20 19
  • ~~flaszka0.49 2019-03-22 10:07:37

    lahcim - ja zawsze tylko odpowiadam na zaczepki kolegi rekina - nic więcej, - proszę bądź uważny w czytaniu

    15 5
  • ~ka22 2019-03-22 10:07:45

    ~Lahcim -- może i biorą, ale prędzej boją się, że nowy rząd zabierze im 500+ i nie będą mieli na flaszkę

    16 20
  • ~rob78 2019-03-22 10:19:31

    ~flaszka0.49 ~kazo64 a który z Was to niejaki ~rybnikus ? :) styl pisania fanatycznych komentarzy identyczny:) Siejecie niezły zamęt pod tematami, już wiemy, że pis to samo dobro, najuczciwsi z uczciwych, znany deweloper z Żoliborza obalił komunę, A w Smoleńsku na bank był zamach.

    20 21
  • ~Barakuda 2019-03-22 10:21:21

    Kolego Rosthost1 jak myślisz dlaczego środowisko nauczycieli nie głosuje na PiS i PiS się z nimi nie liczy bo i tak ich głosów nie zdobędzie ? Tak, tak... Ponieważ jest wykształcone i inteligentne.

    24 37
  • ~ka22 2019-03-22 10:24:15

    Popieram strajk nauczycieli. Doskonale wiem, jak muszą się czuć z tymi paskudnymi komentarzami ludzi, którzy rzucali kamieniami na szkołę. Popieram, bo miałam szczęście do nauczycieli. Miałam też szczęście wyrwać się wcześniej z podstawówki by zacząć naukę w dobrym gimnazjum. Dopiero tam pozwolono mi rozwinąć skrzydła.
    Popieram pomimo tego, że hejtowani tutaj nauczyciele hejtowali strajkujących młodych lekarzy, nie usiłując nawet zrozumieć ich argumentów. Bo wiem, że moi nauczyciele tak by nie postąpili.

    35 25
  • ~~flaszka0.49 2019-03-22 10:29:15

    nikt tak nie dzieli społeczeństwa jak barakuda - 8 lat zaniedbań POkemonów robi swoje.

    26 25
  • ~tf2 2019-03-22 10:30:08

    Wykształcone? Jak wielu z nas, ale czy inteligentne? Te dwie kwestie najwyraźniej nie zawsze się pokrywają Mi gdy nie odpowiadała pensja przyszło do głowy przekwalifikowanie się i znalezienie pracy w innej branży.
    Nigdy nie brałem udziału w strajku i nie szantażowałem pracodawcy (w tym przypadku dzieci) na zasadzie "daj, bo tak".

    31 29
  • ~obserwator444 2019-03-22 10:40:35

    ~minowa napisałem, że są to godziny pracy nauczycieli a nie nauczyciela. Czterech różnych przykładowych nauczycieli. Nie wiem jak bardziej łopatologicznie mam ci to wytłumaczyć. Każdy może wejść w internetowy plan zajęć jakiejś szkoły i sprawdzić. Proszę mi wytłumaczyć co takiego robi nauczyciel dodatkowo? Sprawdzenie kartkówek? Niech to zajmie jeszcze godzinę dziennie. Sumarycznie średnio wyjdzie 4-5h pracy. Może masz na myśli przygotowanie lekcji? Już widzę jak nauczyciel ze stażem przygotowuje się do lekcji jak od lat klepie to samo....

    23 26
  • ~obserwator444 2019-03-22 10:47:16

    ~minowa swoją drogą poraża mnie twoja inteligencja. Jak wydedukowałeś/aś, że jedna osoba może uczyć czterech przedmiotów w jednym czasie? :) Proszę o wytłumaczenie

    17 13
  • ~truman20 2019-03-22 11:26:24

    ~minowa - " że nauczyciel pracuje nie tylko w szkole na lekcjach" - no i co w związku z tym? Dlaczego nie mogliby pracować normalnie 8h w szkole i robić tego samego w zakładzie pracy jak każdy inny pracownik każdej innej branży na rynku pracy?

    ~minowa - "Nauczyciele mają dość zagracania mieszkań książkami, materiałami. Mają dość kupowania za własne pieniadze drukarek, tuszu do nich, monitorów, klawiatur, komputerów, myszy i oprogramowania" - biurek, krzeseł, dywanów, ołówków, długopisów itd... Nie wiem jak jest teraz w szkołach, ale za moich czasów były ogólnodostępne drukarki, kserokopiarki i komputery w szkołach. Ja wiem, że jak nauczyciele mają możliwość, to wolą iść prędko do domu a potem się męczyć po nocach. Dlaczego nie mogą zostać w szkole i zrobić tego samego? W domu trzeba mieć cholernie dobrą samodyscyplinę żeby pracować i to w momencie jak cała rodzina jest w domu, bo wtedy wszystko rozprasza. Dlatego ja jestem jak najbardziej za podwyżkami dla nauczycieli, ale wtedy trzeba zmienić system nauczania i lekcji tak, aby mogli wszystko załatwić w 8h w zakładzie pracy a potem spokojnie wrócić do domu jak większość innych branż. Tylko nie pisz, że państwa nie stać na utrzymywanie 8h czasu pracy nauczycieli, bo to jest ŻADEN argument. Na utrzymywanie setek tysięcy niepotrzebnych urzędasów kasa jest, ale na potrzebnych nauczycieli już nie ma.

    31 9
  • ~Jacek Kamiński 2019-03-22 11:39:05

    Do obserwator 444
    Czy wziąłeś pod uwagę, iż wybrani przez Ciebie nauczyciele mogą mieć tylko część etatu? Jest on 40 godzinny, w tym 18 przy tablicy. Przemyśl to, bo publikowanie takich danych jest podobne do stwierdzenia, że dyrygentowi płacą za półtorej godziny, bo tyle trwa koncert.

    27 15
  • ~rosthost1 2019-03-22 11:39:22

    ~Barakuda - a może mają ciepłe posady i wiedzą że strajkiem w okresie matur mogą wywalczyć tysiaka. Obecnie na rynku pracy poszukiwanych jest wielu fachowców, inteligentnych ludzi za całkiem dobre pieniądze. Nie widzę odpływu nauczycieli ze szkół!! Czyli nie jest tam tak źle????

    20 19
  • ~rosthost1 2019-03-22 11:44:44

    ~Barakuda - jak stawiali by inteligencje ponad chamstwo wobec dzieci to strajk byłby we wrześniu a nie w kwietniu. Tu widać że to polityka. Każdy jest za tym aby nauczycieli dobrze opłacać bo to przyszłość. Ale teraz to nie inteligencja nauczycieli się wybija.... tylko tysiak.

    18 19
  • ~ 2019-03-22 11:57:09

    Ha ha, a co dalby strajk we wrzesniu?? Nikt by sie nie przejal postulatami nauczycieli w najmniejszym stopniu

    21 10
  • ~kazo64 2019-03-22 12:30:06

    Każdy nauczycieli mówi że mało zarabia no to wyliczę np. nauczyciela dyplomowanego z dwudziestoletnim stażem pracy. "Nauczyciel z wieloletnim stażembrutto zarabia 3 483 zł !" do tego dodać też brutto wysługę lat - jak nauczyciel z stażem wieloletnim to 20% więc 696,60 to razem 4 179,60 zł, do tego dodatek motywacyjny około 100 do 200 zł zależy od dyrektora, dodatek za wychowawstwo 125,00 zł, do tego za godziny doraźnych zastępstw 1h brutto = 46,44 zł, czy nadgodziny zwykłe to też 1h= 46,44, do tego dodaj 1/12 trzynastki, do tego dodaj "14" , którym jest świadczenie urlopowe płatne z ZFŚS, jak szkoła posiada klasy dwujęzyczne i masz tam godziny to dodatkowo dochodzi 22 zł/h, więc już godzina to 68,44 zł brutto, a bywa tych godzin ze 20 w miesiącu i więcej. Dodać tu należy nagrody a także dotacje na sfinansowanie studiów podyplomowych czy różnego rodzaju kursów. Większość nauczycieli ma 1 etat + godziny ponadwymiarowe czyli łącznie półtora etatu, a oprócz tego jeszcze dochodzą godziny doraźnych zastępstw. Gdybym policzyła to wychodzi u niektórych nawet i 8 000,00 zł brutto. Każdy z nas płaci podatek, to zrozumiałe oraz składki ubezpieczeniowe. Kiedyś z składek będziecie mieć emeryturę i to wcale nie małą. Więc dostajecie netto i wtedy krzyczycie - że mało.

    24 49
  • ~arkussinus 2019-03-22 12:55:50

    skoro już tak "podliczacie" godziny u niektórych nauczycieli, to policzcie godziny lekarzy, którzy gdyby policzyć im dyżury, fuchy w przychodniach, prywatne praktyki, to wyjdzie niektórym, że doba ma 36 godzin!!! Na pewno wielu się przekonało na własnej skórze, że lekarz miał być w przychodni NFZ od 10:00, a łaskawie przybył o 11:30 i jeszcze....musiał coś zjeść...zeszło do 12-tej, a potem: następny, następny , i dwadzieścia numerków odhaczył i jeszcze zdążył na prywatną praktykę od 14:00, bo tam musiał być punktualnie, bo za poważniejsze pieniądze i to czasem bez kasy fiskalnej

    36 5
  • ~Lahcim 2019-03-22 14:25:52

    ~kazo64
    zapomniałeś dodać koszty wody, z której korzystają w szkolach. A ci co robią dwójke w szkole to w ogóle okradają państwo. Do tego ładowanie telefonów z gniazdka w szkole.

    8 tyś. butto zarabiam po 8 latach od skończenia studiów. Wiec takie zarobiki (jeśli przyjąć że to co piszesz to prawda) przy tak dużym stażu nie są wybitnie wyskokie. Wg. mnie nauczyciele powienni zarabiać bardzo dobrze, żeby do tego zawodu siągać najlepszych specjalistów. Przyłoży się to później na rozwój całego społeczeństwa.

    24 7
  • ~kazo64 2019-03-22 14:38:35

    Lachcim~No to dlaczego nie strajkujesz jak masz za mało?Co boisz się że by cię pracodawca wywalil na zbity p...?

    11 16
  • ~Lahcim 2019-03-22 14:44:09

    ~kazo64
    Nie strajkuje bo wiem, że z roku na rok dostanę podwyżkę. Czasami tylko inflacyjną czasami coś więcej. I wiem, że co 2-3 lata mogę iść i poprosić o awans. I jest duża szansa, że ten awans dostane dobrze robię swoją robote. Poza tym i tak już nie jestem w stanie wszystkiego wydać w miesiącu. Niestety nauczyciele nie mogą powiedzieć tego samego.

    25 9
  • ~ 2019-03-22 15:15:48

    Kazo, masz urojenia. Niestety, bo kazdy nauczyciel bylby bardzo zadowolony z polowy urojonej przez ciebie kwoty

    16 9
  • ~kazo64 2019-03-22 15:24:45

    ~ No to Cię zmartwię. To jest szczera prawda. Jeszcze trzeba tu dodać że na dzień nauczyciela mają nagrody najmniej z 500 zł a najwięcej 7 tysięcyzłotych( na wniosek dyrektora z MEN) lub od Prezydenta Miasta 5 lub 3 tys.. Zobacz ile jest chętnych a miejsc brak, zobacz oferty w kuratorium, Wydziałach Edukacji czy w samych szkołach

    15 30
  • ~Przyjaciel4567 2019-03-22 16:11:00

    Ucznie nie będą wyuczeni i rok wydłużycz nauka

    2 10
  • ~minowa 2019-03-22 16:35:52

    @kazo, jeszcze policz nagrody jubileuszowe i podziel je na 60 m-cy (są co 5 lat) i odprawę emerytalną (podziel np. na 480 m-cy). A nastepnie podaj nam gdzie pracujesz i ile zarabiasz a ja doliczę ci resztę profitów. Bedzie OK ?

    20 11
  • ~kazo64 2019-03-22 16:51:40

    Minowa~Ja nigdy nie strajkowałem jak inne darmozjady.Jak Wy możecie uczyć w szkołach jak nie potraficie liczyć???Lub co gorsza celowo dezinformujecie!Najlepiej dodajcie postulat ÷gwarancjii zatrudnienia abyście do emerytury byli przyspawani do stołków a ludziom kit wciskali ze zarabiacie 1800zl.TyPOwa POlszewixka obłuda sabotaż i dywersja na zdrowej tkance polskiego narodu!!!

    19 35
  • ~rekin59 2019-03-22 19:42:11

    Pis to stan umysłu, dyktatura ciemniaków,

    21 15
  • ~Barakuda 2019-03-22 19:44:49

    Kolego Rosthost1 strajk aby był skuteczny musi być przeprowadzony w najbardziej dotkliwym dla pracodawcy momencie. Policjanci zaczęli strajk tuż przed marsze 11 listopada. Czy wtedy był to strajk polityczny? Bzdury! Tylko dlatego coś wywalczyli bo walczyli o swoje tak jak teraz nauczyciele. Proponowanie nauczycielom aby strajkowali w czasie wakacji jest nawet nie idiotyczne jest śmieszne a można znaleźć takie wypowiedzi gwiazdy TVPis Pana Rachonia. Na propagandową TVPis bez mrugnięcia wydano extra 1,2 mld złotych. To co jest ważniejsze i co powinno być ważniejsze TVPis czy edukacja?

    17 11
  • ~kazo64 2019-03-22 21:06:02

    Nauczyciele POczekajcie na Tuska na białym rumaku,on Wam da strajk!Wy go będziecie witać białymi różami a on Was POczęstuje gradem kul tak jak zrobił z górnikami.Dla niego idolem jest Macron i już dawno jest nauczony jak ma rozprawiać się z ludem pracującym miast i wsi.Jeszcze b płakać bedziecie za Jarkiem-wróć,wróć.

    19 24
  • ~Barakuda 2019-03-22 21:32:17

    Kolego Kazo, gradem kul to poczęstowano nie górników tylko bandę nawalonych w sztok facetów że sztylami od kilofów demolujących Warszawę. I nie da się tego porównać ze starszymi kobietami z białą różą w ręku demonstrującą np. w obronie sądów. To jest właśnie efekt chłamu jaki wysyła TVPis do tej mniej bystre części społeczeństwa...

    18 18
  • ~kazo64 2019-03-22 21:46:41

    Baracuda~Ja nie wiem jaką ty tv oglądasz ale masz wyprany mózg.Tusk kazał strzelac do górników w Jastrzębiu a w Warszawie jego podopieczni kopali po głowach i bili patriotow na Marszu Niepodleglosci.Może te dwa incydenty ci sie pomyliły bo stałeśtam gdzie stało ZOMO A ty w pierwszym szeregu.

    13 17
  • ~Piernik Mały 2019-03-22 23:16:22

    kazo64
    Nauczyciele nie mogą odbijać kart zegarowych, bo ich praca nie kończy sie o 15.00. W zasadzie NIGDY się nie kończy... Jestem nauczycielką i nie pamiętam, kiedy miałam wolny weekend... Wiecznie siedzę nad sprawdzianami albo coś przygotowuję do szkoły...
    40 godzin w tygodniu? Zapewniam Cię, że każdy nauczyciel o tym MARZY!!! Byłabym najszczęśliwszą osobą na świecie, gdybym pracowała tylko 40 godzin.... Poza tym drobnym szczegółem bardzo swoją pracę kocham i nie zamierzam jej zmieniać. Wszystkim, którzy radzą nam zmianę pracy proponuję się zastanowić co by było, gdyby rzeczywiście wszyscy nauczyciele to zrobili...

    24 11
  • ~kazo64 2019-03-23 01:53:08

    Piernik mały~Gadka szmatka!!!A do toalety to macie czas iść?Jeśli byś pracowała na linii produkcyjnej to byś na pampersy nie zarobiła.Każdy człowiek się uczy całe życie.Ja przepraszam ale nie potrafię słuchać takich bredni jak to nauczyciel dużo traci czasu na sprawdzanie klasówek itd itp. (DLACZEGO W SZKOLE NIE SPRAWDZACIE)?Czyżby takie imbecyle uczyły nasze dzieci jak ten stolarz co za każdym razem przed użyciem młotka czyta jego instrukcję obsługi???Boże strzeż polskie dzieci i młodzież przed takimi nieudacznikami co mają ich uczyć wychowywać a mają non stop problem z kartkówkami co od kilkunastu lat te same sprawdzają!Dlatego w rankingu uniwerków UJ zajmuje miejsce w 2giej 500ce na świecie mając takich "profesorów"Wy tam w tej "edukacjii"żyjecie w jakimś matriksie.Pozdrawiam.

    16 23
  • ~kazo64 2019-03-23 02:17:09

    Piernik mały~No sorry ale po przeczytaniu tych twoich żali nad samą sobą że nie dajesz rady i taka zapracowana jesteś że nie pamiętasz kiedy miałas ost.wolny weekend to powiem tak -że cię jeszcze nie wywalono z tej roboty to się dziwię.ale pewnie dlatego że jesteście przyzwyczajeni do komunistycznych czasów ;czy się stoi czy się leży ....tyś się należy.Wy po prostu edukację traktujecie jako ciepła posadke .No po prostu ręce opadają jakie geniusze w XXIw siedzą w ZNP.Szkoda że nie wspomniałas o dyskotekach wycieczkach i innych imprezach którymi sie zajmujecie zamiast przylożyć sie do tego za co wam my wszyscy płacimy czyli NAUCZANIEM!

    13 23
  • ~Barakuda 2019-03-23 06:14:51

    Koleżanko Piernik Mały, nie ma sensu podejmować polemiki z PiSowskimi trollami bo to orka na ugorze. Zresztą dostają za to 3,50zł za każdy tego typu wpis od Szefernakera więc piszą te bzdury i się tego nie wstydzą. Szkoda klawiatury. I tak dobrze, że jest ich tylko czterech na cały Rybnik ;)
    Każdy średnio inteligentny człowiek wie to o czym napisałaś a wasz zawód jest bardzo poważany dlatego 90% obywateli was popiera i trzyma kciuki za powodzenie strajku. Nie odpuszczajcie...

    22 13
  • ~jojoxxx 2019-03-23 08:03:24

    Jeżeli nie chcecie żeby wasze dzieci uczyły konowały to nauczyciele muszą dobrze zarabiać. W innym wypadku wszyscy zdolni pójdą pracować gdzie indziej :)

    Ps. To samo się tyczy naszej władzy :)

    18 5
  • ~Lahcim 2019-03-23 08:20:34

    ~Piernik Mały
    A najlepsze jest to, że jeśli "szeregowy poseł" nagle stwierdziłby, że jednak popiera protest nauczycieli to taki ~kazo64 znalazłby pińcet argumentów za strajkiem i do tego zacząłby się jeszcze wypierać, że kiedykolwiek miał coś przeciwko.

    Pozwodzenia i walczcie o swoje. Jak już pisałem, jest pieniądz na kupowanie głosów to powinien znaleźć się na podwyżki.

    Za sam koszt dofinansowania TVP i religii w szkołach, każdy nauczyciel mógłby dostać prawie 430zł podwyżki. Pamiętajcie o tym.
    1,36mld zł na religie + 1,2mld zł na TVPis na 500tys. nauczycieli = 5120zł rocznie = ~430zł miesięcznie.

    16 11
  • ~rob78 2019-03-23 08:31:56

    ~Barakuda, nawet czterech takich matołów na cały Rybnik to zbyt dużo. Pisałem wcześniej, to jedna osoba, max 2, o różnych kontach. Po prostu trza ich ignorować, bo każda odpowiedź, to dla nich/niego karma. Jak można wymyślić, że ktoś na linii produkcyjnej pracuje w pampersie? Tego by nie wykombinował pięciolatek z bujną wyobraźnią:) Może faktycznie dostają kasę za te wpisy, bo nie wierze, że dorosły ZDROWY człowiek może pisać takie idiotyzmy. Albo to zwykła prowokacja.

    14 9
  • ~arkussinus 2019-03-23 09:10:36

    kazo co ty na to?? "Skandal na SOR-ze w Dąbrowie Górniczej. Kobieta mdleje, ratownik odchodzi.." powiesz może brawo? POchwalisz to tak bardzo jak wrednie oczerniasz nauczycieli?

    12 9
  • ~rob78 2019-03-23 09:40:16

    ~arkussinus, jako to co? Zaraz Ci napisze że za Tuska to by ta kobieta umarła.... Nie prowokujcie tego pajaca....

    9 11
  • ~Barakuda 2019-03-23 11:59:24

    Rob78 zwróć uwagę, że ci rozdwojeni panowie milczą. Widać odsypiają piątkową libacje. Obudzą się koło 15.00 to zaczną Pisać... ;)

    9 8
  • ~minowa 2019-03-23 19:07:54

    @kazo64 co do toalety to wyobraź sobie 3 kolejne przerwy dyżuru po kolei. Niemożliwe ? A jednak tak.

    7 6
  • ~ARKA 2019-03-23 20:17:07

    teraz mają szansę te podwyżki otrzymać , za poprzedniej władzy to by dostali pałą po plecach i gumową kulkę między oczy.

    10 9
  • ~ankagok 2019-03-26 07:48:44

    Mamy w naszym mieście radną, która pracuje w szkole. W oświadczeniu majątkowym jest czarno na białym ile zarabie za 20godz. lekcyjnych tygodniowo (wg planu lekcji w szkole). Kwota netto (na rekę) powyżej czwórki ...

    2 4
  • ~Jan Orzechowski 2019-03-28 10:54:09

    Jaki strajk . Może ktoś pokaże lub powie gdzie za 18 godzin tygodniowo i tyle wolnego dostanie takie pieniądze . A ilu rodziców posyła na korepetycje dzieci .Czy oni mają uczyć dzieci w szkole czy uczyć byle jak

    1 4
  • ~Jan Orzechowski 2019-03-28 10:54:57

    Jaki strajk . Może ktoś pokaże lub powie gdzie za 18 godzin tygodniowo i tyle wolnego dostanie takie pieniądze . A ilu rodziców posyła na korepetycje dzieci .Czy oni mają uczyć dzieci w szkole czy uczyć byle jak

    0 4

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy na Żorskiej powinna działać sygnalizacja?




Oddanych głosów: 700