Rybnicki magistrat informuje, że zaplanowane na dziś spotkanie dotyczące polityki rowerowej w Rybniku zostało przełożone na 17 stycznia (czwartek).
Spotkanie odbędzie się o 17.00, w sali 264 w Urzędzie Miasta Rybnika, przy ul. Bolesława Chrobrego 2.
- Na spotkaniu zostaną omówione projekty infrastruktury rowerowej w mieście, zarówno te obecnie realizowane jak i planowane. Obecny będzie również Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego, który przedstawi projekty Velo Silesia oraz Międzynarodowej Drogi Rowerowej EuroVelo biegnącej śladem postindustrialnych regionów w europie. Będzie okazja do dyskusji nad dalszym przebiegiem działań rowerowych w mieście – mówi Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.
Tagi: oficer rowerowy Rybnik, spotkanie oficer rowerowy, polityka rowerowa Rybnik, rowery Rybnik, Jan Fiałkowski
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
43488Można wnioskować o 45 tys. zł na wymianę pieca. Kolejki nie ma
41890Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
37471Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
29253W tym wypadku zginęła matka i jej 11-letnia córka. Policja prosi o pomoc (zdjęcia)
27882Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+318 / -19Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+187 / -2Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+153 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+141 / -10Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+143 / -19Komisarz wyborczy: T. Pruszczyński zrzekł się mandatu radnego Rybnika. „Decyzję podejmę po II turze”
37Szczepan Twardoch kontra Maciej Kopiec. Poszło o Łukasza Kohuta. Pisarz doczekał się odpowiedzi europosła
26Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
25Łukasz Kohut rozstanie się ze skłóconą Lewicą? Onet: wystartuje do Parlamentu Europejskiego z list KO
19"Spokojna kampania, niewchodząca w merytorykę". Piotr Kuczera zadedykował zwycięstwo zmarłej siostrze
18Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Gruby21 2018-12-20
10:42:10
Ciekawe czy pokażą projekt tunelu rowerowego pod Towarowym. Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić. Przyjdę posłuchać.
~ 2018-12-20
11:44:07
Muszą się naradzić w jaki sposób wyciągnąć kasa z naszych podatków.!!! I wymyślić jeszcze coś głupszego.??
~nowbody 2018-12-20
11:48:12
Piękny słoneczny dzień - smogu nie ma - rekreacja Urzędników w pełni.
Jeżdżę tędy wielokrotnie od lat , ale takiego tłoku rowerowego jeszcze nie widziałem.
Może dziś zrobić powtórne zdjęcie - będzie "ciekawie".
~ 2018-12-20
12:37:12
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~Tomek_81 2018-12-20
12:57:11
"okazja do dyskusji nad dalszym przebiegiem działań rowerowych" Po co? O dyskusji nad Brudnioka nikt nie słyszał a jest przecież wielki sukces i mieszkańcy zachwyceni.
~Jan R. 2018-12-20
13:35:19
By jeździć po rybnickich ścieżkach rowerowych muszę sobie kupić hulajnogę pick-up. Będę ją woził w bagażniku auta. Następnie trzeba zaparkować auto gdzieś na perepetiach Rybnika i hulajnogą dojechać do centrum albo gdzieś tam.
~ 2018-12-20
13:37:13
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~ 2018-12-20
13:37:28
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~ 2018-12-20
13:37:36
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~asdfzxc 2018-12-20
15:27:55
Kto i z jakich funduszy finansuje działanie tych wszystkich rowerowych oficerów, brygad i garnizonów?
~Kwinto 2018-12-20
17:14:03
Może faktycznie w styczniu pojawią się jakieś informacje odnośnie tunelu pod PKP towarowy, czy w ogóle da się to ogarnąć. Ciekaw też jestem czy nowa ścieżka na Raciborskiej doczeka się kontynuacji po remoncie skrzyżowania z ul. Sportową.
Kolejny rok z rzędu apeluję też aby przyjrzeć się leśnej ścieżce od Piasków w stronę Przegędzy i Kamienia, tym bardziej że już w przyszłym roku na ośrodku ma się zdecydowanie więcej dziać. Żal mi tych rodzin które z dziećmi przeciskają się rowerami pomiędzy drzewami bo droga jest zazwyczaj zalana. Wystarczyłoby parę wywrotek jakiegoś tłucznia, przynajmniej w tych najgorszych miejscach. Generalnie cały ten szlak prosi się o małą renowację.
~Piotr Czaja 2018-12-20
20:05:56
spotkanie w UM w klimatyzowanej sali-dlaczego nie na perkingu rowerowy?
~Arteks 2018-12-20
20:59:24
@asdfzxc - prezydent z miejskich funduszy. Z tych samych z jakich są finansowani inni urzędnicy w tym ci od dróg, podatków, inwestycji, meldunków czy rejestracji aut. Co cię w tym dziwi? Bo mnie to, że przez lata w 140 tys. mieście nie było ani jednej osoby która odpowiadałaby za ruch rowerowy. Przykładowo w mieście Gdynia oprócz oficera rowerowego, prezydent ma pełnomocnika odpowiedzialnego za politykę rowerową oraz... Radę Rowerową i to od lat(!) U nas też by się przydały jakieś zmiany w urzędzie bo ewidentnie Wydział Dróg jest niewydolny w wielu sprawach i trochę jakby został w tyle za zmianami jakich potrzebuje Rybnik. Może wreszcie w tej kadencji Kuczera coś zmieni bo w poprzedniej zostawił wszystko po staremu.
~ 2018-12-20
21:44:39
w listopadowym numerze Gazety Rybnickiej czytamy w artykule na temat kontrapasów:
"Urząd miasta tłumaczy zmianę organizacji ruchu realizacją projektu, który jest konsekwencją przyjętego przez radę miasta planu zrównoważonej mobilności miejskiej, a na realizację którego miasto
otrzymało unijne dofinansowanie. Jednym z jego założeń jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego poruszających się po śródmieściu.(...)
Wygląda więc na to, że klamka zapadła. Kierowcom pozostaje ewentualnie poszukanie innych dróg w tej części miasta.(...)
Wkrótce kontrapasy dla rowerzystów zostaną też wytyczone na jednokierunkowych ulicach Szkolnej i Poprzecznej w dzielnicy Smolna, a pasy dla rowerzystów na ul. Wodzisławskiej i Zebrzydowickiej. Rozpoczęła się też budowa tzw. centrów przesiadkowych przy dworcach autobusowym i kolejowym. W najbliższych latach planuje się też budowę ścieżek rowerowych wzdłuż głównych arterii naszego miasta. – Najtrudniej walczyć ze
starymi przyzwyczajeniami(...) Gdy powstał kontrapas na ul. Chrobrego, głosów sprzeciwu też było wiele, a dziś wszystko normalnie funkcjonuje. Potrzeba czasu; jestem przekonany,
że wiosną wielu mieszkańców przesiądzie się na rower. (...) Dlatego we wprowadzaniu w życie planu zrównoważonej mobilności miejskiej
będę bardzo konsekwentny. A wyniki ostatnich wyborów utwierdzają mnie w przekonaniu, że działania te popiera spora część mieszkańców – komentuje prezydent Piotr Kuczera."
z artykułu wynika, że decyzje dawno zapadły, a całe spotkanie ma mieć charakter tylko informacyjny, do tego przytoczony przykład Chabrowej wskazuje na to, że prezydent funkcjonuje w innej rzeczywistości
do tego czytamy: "Trudno powiedzieć dlaczego, ale z kontrapasów wciąż korzysta w Rybniku niewielu rowerzystów." szkoda, że to spostrzeżenie nie dało nic do myślenia osobom odpowiedzialnym za ich powstanie, dalej brną w swoich pomysłach
"Obecny będzie również Oficer Rowerowy Województwa Śląskiego, który przedstawi projekty Velo Silesia oraz Międzynarodowej Drogi Rowerowej EuroVelo"
słabo, oni dopiero projektują i odkrywają Amerykę, a tymczasem Małopolskie już zbudowało wiele świetnie poprowadzonych (nie kolidujących z drogami samochodowymi )tras rowerowych i buduje kolejne, widać tutaj , jak nasze województwo jest w tyle, dlatego bierzcie przykład z lepszych, a nie wymyślajcie czegoś na siłę, jak to ma miejsce w naszym mieście
~Arteks 2018-12-20
21:53:02
@ursus - skoro chwalisz Małopolskę to ja pochwalę Kraków - tam kontrapasy są na co drugiej ulicy jednokierunkowej w Śródmieściu. Kierowcy się z tym już dawno oswoili i nie budzą dla nich żadnych kontrowersji. Może z tego powodu, że kontrapasy są tam od lat? Może na początku budziły? Ale kto te jeszcze pamięta lub jest w stanie sprawdzić? U nas też wszyscy się przyzwyczają - ty też. Alternatywy nie ma. Gdyby była to przecież ty czy inni podawalibyście alternatywne przykłady na rozwiązanie korków w mieście w stosunku do planu mobilności zaakceptowanego przez poprzednią Radę Miasta. Ale alternatywy nie ma.
~ 2018-12-20
22:01:15
kontrapas + 2-3 szerokie pasy dla samochodów, przy głównym ruchu omijającym centrum miasta, to nie to samo, co mamy obecnie w Rybniku, dlatego tam nie było się do czego przyzwyczajać, gdyż jedno nie koliduje z drugim
~Antyk 2018-12-21
06:50:00
A ja czekam na pierwszy wypadek z ofiarami ściśle związany z kontrapasami !!! I będę szczerze zadowolony, no i dodam, że prawie na pewno sprawa będzie umorzona, bo zrobiliście z tego "sztandarowy" hicik potrzebny ledwo kilkunastu osobom na rowerach- no ale na pewno będzie odczytywana w wielu statystykach wielu urzedów, czy instytucji-taki lans, ale i winnych wypadku na pewno nie będzie!!! Aha minusy mam w miejscu gdzie plecy tracą swoją dźwięczną nazwę
~Kwinto 2018-12-21
07:21:01
~Antyk to tylko świadczy o tobie i o tym że fala hejtu kilku osób w końcu doprowadzi do jakiejś tragedii . Zawsze znajdzie się jakiś półgłówek co specjalnie będzie zajeżdżał drogę rowerzystom . Na jakiś wypadek w kopalni też czekałeś bo przez węgiel źle ci się oddycha?
~Antyk 2018-12-21
08:31:25
kwinto-"znajdzie się jakiś półgłówek co specjalnie będzie zajeżdżał drogę rowerzystom"....zatem proszę cię nie zajeżdżaj nigdy drogi ani rowerzystom, ani nikomu....
~colombo01 2018-12-21
09:01:31
wykorzystanie dawnych tras kolejowych zdecydowanie rozwinęłoby rozwój tras rowerowych. Byłoby z sensem i praktycznie. Bezkolizyjnie i z pięknymi widokami.
~Arteks 2018-12-21
10:22:52
@Antyk - tylko szaleniec czeka na wypadki i tylko szaleniec czerpałby z nich zadowolenie. ;((( Przed czasami internetowymi nie zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że w społeczeństwie mogą być takie kreatury. @colombo01 - w Rybniku też jest spory kawałek leśnej ścieżki rowerowej uruchomiony na dawnym nasypie po linii kolejowej. Nawet całkiem malowniczy. Natomiast jeśli chodzi o inne to w okolicach Jastrzębia powstaje "Żelazny szlak rowerowy" - ale tam kolej się zwinęła, a u nas działa i ma się dobrze. :)
~Arteks 2018-12-21
10:29:40
@ursus - ale przecież jeśli ktoś nie chce przejeżdżać przez centrum Rybnika nie musi tego robić. Góreckiego-Budowlanych-Obwiednia czy Wyzwolenia-Kotucza to umożliwiają. A to, że kierowcy chcą "zaoszczędzić" na paliwie to druga sprawa. To nie rowery i kontrapasy stanowią problem ruchu w mieście ale zbyt duża ilość aut. Przez to potem pojawiają się głosy, że centrum jest nieprzyjemne do życia. Ograniczenie ruchu samochodów ogólnie w Rybniku, a szczególnie w centrum to poza smogiem najważniejsze wyzwanie dla władz miasta. I to jest zawarte w planie mobilności który jest realizowany. A jak sam widzisz - histerie kierowców nie zniechęcają władz miasta do wdrażania tego planu. :)
~ 2018-12-21
22:45:02
Arteks "@ursus - ale przecież jeśli ktoś nie chce przejeżdżać przez centrum Rybnika nie musi tego robić. Góreckiego-Budowlanych-Obwiednia czy Wyzwolenia-Kotucza to umożliwiają. A to, że kierowcy chcą "zaoszczędzić" na paliwie to druga sprawa. To nie rowery i kontrapasy stanowią problem ruchu w mieście ale zbyt duża ilość aut."
jak myślisz, czemu samochody jeżdżą przez centrum, nie dlatego, żeby zaoszczędzić na paliwie, korzystając z podawanych przez ciebie przykładów, jeździ się jeszcze gorzej,wolniej, stojąc na wszelkich możliwych skrzyżowaniach, ludzie po prostu wybierają mniejsze zło, dlaczego w cywilizowanym świecie wjeżdżając na obwodnicę miasta jedziemy cały czas z pierwszeństwem przejazdu, a skrzyżowania mają formę wjazdów i zjazdów ? co by było gdyby np na DTŚ zamiast wjazdów i zjazdów były ronda lub światła ? właśnie takie drogi czy obwodnice, odciążają centra miast "kanalizując" przelotowy ruch samochodowy, jak myślisz, gdyby obwodnicą dało się szybciej i sprawniej objechać miasto, ktoś pchałby się niepotrzebnie do centrum ?