zamknij

Wiadomości

Sondaż wyborczy: Adam Fudali wygra wybory w I turze

2014-10-28, Autor: 
Aż 70,6% rybniczan, którzy zamierzają udać się do urn popiera urzędującego prezydenta – Adama Fudalego. To najważniejszy wniosek płynący z sondażu wyborczego wykonanego przez pracownię badawczą BioStat na zlecenie Rybnik.com.pl.

Reklama

Wybory rozstrzygną się w I turze?

Sondaż ankieterzy pracowni Biostat przeprowadzili w dniach 20-24 października na reprezentatywnej losowej próbie 1112 dorosłych mieszkańców Rybnika. 26% mieszkańców zapytanych w sondażu (291 respondentów) zadeklarowało, że na pewno nie pójdzie do urn. Blisko 6% wyborców deklarujących odwiedzenie urn nie zdecydowało jeszcze na kogo postawi swój głos.

Według sondażu, gdyby wybory odbyły się w drugiej połowie października, prezydentem Rybnika zostałby Adam Fudali (poparcie 70,6%), na drugim miejscu uplasowałby się Piotr Kuczera z poparciem 12,5%. Kolejne miejsca zajęli: Aleksander Larysz 3,7%, Stefan Dąbkowski – 2,8%, Piotr Masłowski – 2,7%, i Jan Lubos – 1,9%.

Szacowany statystyczny błąd sondażu wynosi około 3,5%.

Wyniki sondażu wskazują więc jednoznacznie, że gdyby do wyborów doszło w trzeciej dekadzie października, rozstrzygnięcia zapadłyby już w I turze.

> Sondaż prezydencki w Rybniku - zobacz komentarz politologa - dra Tomasza Słupika

Rafał Piszczek z Pracowni Biostat zwraca uwagę na różnicę pomiędzy tym, ilu rybniczan zadeklarowało swoje poparcie, a przewidywaną rzeczywistą frekwencję wyborczą. - W wyborach samorządowych w roku 2010 frekwencja wyniosła około 40% uprawnionych do głosowania. Analizując deklarowany wskaźnik aktywnego udziału w wyborach należy mieć na uwadze czynniki, które z reguły obniżają jego poziom już przy urnach, takie jak migracje, zaangażowanie obywatelskie czy nawet sytuacja pogodowa. Rzeczywista frekwencja wyborcza jest zazwyczaj niższa od deklarowanej w sondażu – zauważa Rafał Piszczek.


Opis próby

Sondaż został zrealizowany metodą wywiadu bezpośredniego w miejscu zamieszkania respondenta. Ankietyzację przeprowadzono w każdej dzielnicy Rybnika (proporcjonalnie do liczby ludności). Uwzględniono cechy demograficzne: płeć i wiek. Rejestrowano wykształcenie respondenta.

Mieszkańców zapytano czy planują wziąć udział w wyborach. Następnie, osobom wybierającym się na wybory zadano pytanie „Na którego spośród kandydatów na Prezydenta Miasta Rybnika planujesz oddać swój głos”. Lista kandydatów zgodna była z ostateczną listą kandydatów zarejestrowanych w Państwowej Komisji Wyborczej.

> Zobacz pełne wyniki sondażu, w tym podział poparcia ze względu na wiek i wykształcenie
Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 21

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (53):
  • ~spzoo 2014-10-28
    10:59:34

    34 0

    Czy ktoś z was uczestniczył w tym sondażu? 1112, czyli co setny dorosły rybniczanin. Powinno się nosić po mieście.

  • ~ 2014-10-28
    11:05:28

    42 0

    nie uczestniczyłem

  • ~lalafit 2014-10-28
    11:09:17

    44 0

    Skąd takie absurdalne wyniki? Przepraszam bardzo, ale żyjemy w Polsce, a nie w Rosji i nikt nie był poinformowany o takim sondażu. Albo to jakiś super wykupiony sondaż przez Fudalego i mamy do czynienia z kolejnym przekrętem, albo po prostu wypowiadały się osoby widmo. Dziwnym trafem... tyle ankiet było i Fudali, Masłowski i Larysz szli łep w łep. Skąd się wziął Kuczera i 70 % poparcia na Fudalego. Sorry panie prezydencie, ale takie straszenie kandydatów, takim artykułem nic nie da ;) - ktoś się tu boi o fotel.

  • ~Anonymous 2014-10-28
    11:16:22

    29 0

    spzoo odsyłam do wyszukiwarki/książek w celu wyszukania definicji sondażu. Przecież wiadomo, że nie będą przeprowadzać próbnych wyborów, tylko korzystają z zaawansowanej statystyki i rozkładu prawdopodobieństwa. Być może nie wiesz, ale sondaże przeprowadzane na zlecenie TVNu, TVP i innych stacji są przygotowywane na grupie badawczej max. 5000 osób (w ogromniej większości przypadków jest to 1000). Oblicz sobie ile to 5000 z 30 000 000 (tyle jest u nas uprawnionych do głosowania) i powiedz jak to możliwe, że sondaże przedwyborcze są tak dokładne? Biorą przekrój społeczeństwa, swoimi metodami dzielą je na grupy i do każdej z grup dzwonią. To tak w ramach wytłumaczenia czym jest sondaż. Akurat w ten sondaż nie wierzę z dwóch powodów: 1. Ankieterzy spotykali się z badanymi, którym wstyd było powiedzieć, że nie pójdą na wybory :) dlatego aż 73% deklaruje udział.. Przez telefon łatwiej byłoby im powiedzieć, że ich to nie obchodzi. Po 2 jeśli już ktoś powiedział ankieterowi, że weźmie udział bo mu było głupio to przeważnie są to osoby, które nie interesują się polityką regionalną i jedyną osobą, którą znają jest Adam Fudali. Taka smutna prawda. Chociaż i tak wydaje mi się, że AF znowu wygra. Jego siłą jest słaba opozycja :) to w sumie jak w sejmie :) Pozdrawiam!

  • ~Sterling 2014-10-28
    11:24:34

    15 0

    Anonymous - odniosę się do ostatniej części twojej wypowiedzi. Według mnie, jeżeli opozycja nie zrobi czegoś nadzwyczajnego w tym ostatnim okresie, to nie będzie miała szans w ostatecznym starciu.

  • ~spzoo 2014-10-28
    11:25:28

    15 0

    ~Anonymous... ja się pytam kto z czytelników portalu mającego tysiące odsłon dziennie był pytany w tym sondażu. Rozumiem co to jest próba badawcza. Bo to jest ponad 1% uprawnionych do głosowania, czyli co setna osoba w mieście! Ktoś powienien o tym wiedzieć, mówić. Mam wątpliwości co do rzetelności pracy ankieterów.

  • ~toomann 2014-10-28
    11:26:45

    14 0

    Dobrze pisze ANONYMUS - siłą AFy jest brak JEDNEGO silnego kontrkandydata. Jakby wszystkie Kuczero-Laryszo-Masłowskie (alfabetycznie ułożyłem - nie wg preferencji) dogadali się i wystawili jednego, to AFa "mo ciepło w galotach". A tak - jest jeden znany i wyeksponowany z racji pełnionego urzędu i cała masa planktonu, który gryzie się między sobą.

  • ~miastowy 2014-10-28
    11:35:28

    14 0

    Akurat opozycja w Rybniku się wzajemnie nie gryzie. Podgryza delikatnie Fudalego, ale mało skutecznie. Wyniki tego sondażu były do przewidzenia bez badania. Świadczy to nie tyle o super pozycji władz, ale o słabości opozycji.

  • ~Sterling 2014-10-28
    11:39:50

    20 0

    toomann - nie zgadzam się. Jeżeli opozycja wystawiłaby w pierwszej turze tylko jednego kandydata tym bardziej nie miałaby szans. A jeżeli Fudali zostanie prezydentem już w pierwszej turze, to będzie to duży wstyd dla każdego z jego kontrkandydatów.

  • ~ 2014-10-28
    11:42:12

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2014-10-28
    12:10:21

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~karolVTEC 2014-10-28
    12:24:17

    29 0

    Wygląda na to, że czekają nas kolejne lata stagnacji, wyprzedaży gruntów pod hipermarkety, degeneracji gospodarczej, coraz droższych parkingów i rozrostu niższej klasy społecznej w naszym mieście.

  • ~ESR6cki 2014-10-28
    12:40:59

    21 0

    Pierwszy raz słyszę o takim sondażu w mieście - nie byłem odpytywany, nie widziałem ankieterów, a wynik (przy całym szacunku do firmy BioStat) jawnie sugeruje, że całe te badanie jest mało wiarygodne. Dobrze że nie wynikło z niego poparcie rzędu 101%, jak te oficjalne dla Putina na Rosji i Ukrainie.

  • ~MQ 2014-10-28
    12:44:23

    29 0

    Pomijając sympatie czy antypatie do kandydatów. Prezydenci miast podobnie jak prezydent RP nie powinni piastować swoich stanowisk dłużej niż dwie kadencje. Potem kadencja przerwy i ewentualnie dalsza możliwość kandydowania. Nie da się ukryć po dwóch kadencjach wpada się w rutynę i zaczyna się tworzyć osobisty folwark. Wystarczy spojrzeć na sam początek prezydentury p. Fudalego czy p. Sochy (biorę tych dwóch panów, bo w regionie to najdłużej urzędujący prezydenci) i na obecną. Widać zmęczenie materiału. A tak prawdę mówiąc to dziwnie wysoki wynik. Ile osób ze znajomych bym nie zapytał, ile głosów bym nie słyszał w mieście prawie nikt nie będzie głosował na p. Fudalego. Mimo to jakby nie spojrzeć to większych zmian w regionie chyba nie będzie o ile będą jakiekolwiek.

  • ~ 2014-10-28
    12:50:16

    41 0

    Wygra Fudali i na to nima mocnych.Młodzioki bydą dalij szukac roboty zagranicą a ci bardziej wyuczeni we wielkich miastach ani myslą wracac do Rybnika..Zostaną starziki na pynzyji i byda polic dalij mułym.bo wongiel im wzieni.

  • ~Arteks 2014-10-28
    13:00:28

    0 33

    @jureq - głupi tekst bo przecież cały czas następuje rotacja demograficzna i zastępowanie stanowisk osób które przechodzą na emeryturę, a miejsc pracy w Rybniku jest stosunkowo dużo. A myślisz że wielkie miasta oferują super stanowiska dla pedagogów czy osób niewykwalifikowanych? Nigdzie w Polsce osoba bez pomysłu na siebie - nie zarobi. Jeśli zresztą w takich kategoriach myśleć to w Czerwionce, Żorach, Wodzisławiu, Pszowie, Piekarach, Czeladzi, Świętochłowicach w ogóle możnaby zgasić światło i nic nie robić bo przecież sytuacja na rynku pracy tam jest tragiczna, porządnej pracy na miejscu nie ma w ogóle - a mimo to nawet tam życie jakoś się toczy. Czasami właśnie kosztem sąsiadów ale się toczy. O pogromach czy atakach na urzędy miejskie nie słyszałem. Niektórzy być może myślą o przeprowadzce do takich miast jak Rybnik jeśli mają tu pracę i mają dość dojazdów.

  • ~Sterling 2014-10-28
    13:03:04

    0 6

    Podam jeden przykład. Ankietę, którą zrobił Fudali można różnie oceniać, ale nie ulega wątpliwości, że to BSR jako jedyny dotarł z jakimś tematem do wszystkich mieszkańców Rybnika. W tym czasie, żaden opozycyjny komitet nawet nie podejmował takich prób. I między innymi w tym względzie widać dużą różnicę.

  • ~ 2014-10-28
    13:06:36

    0 4

    Jeżeli by to była prawda, no to mamy sytuację, jaką opisywałem, czyli mamy w Rybniku małego Putina. Prawdopodobnie zostało sfałszowane losowanie do Obwodowych Komisji Wyborczych, to są początki lustrzanego odbicia jakie mają miejsce w Rosji, oczywiście w mniejszej skali. Mam jednak nadzieję, że mieszkańcy nie popełnią tego błędu.

  • ~ 2014-10-28
    13:23:54

    11 0

    ~toomann - siłą Fudalego jest wykończanie kandydatów poprzez sądy i kłamanie - składanie fałszywych zeznań w sądach, czego pomimo że na sali siedzi i milczy przez cały proces prokurator nie widzi. Milczy bo boi się coś Fudalemu spieprzyć. Jędrośka miał 10.5% dlatego jest od zeszłych wyborów do teraz ciągany po sądach. Przypomnijcie sobie Makosza. Wykorzystanie wizualizacji UM, przeszło bez zarzutów. TRAGEDIA 2 kadencje i koniec bo później tworzą się mafie i demokracja leci na zbity pysk.

  • ~Wuipe 2014-10-28
    13:33:52

    13 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rybnikus 2014-10-28
    13:34:14

    0 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hindenburgstrasse 2014-10-28
    13:35:36

    11 0

    Szczerze mówiąc mam poważne wątpliwości co do metodologii tego badania. Skąd firma BioStat, która raczej nie zajmuje się badaniami sondażowymi wśród ludności (sądząc po ich stronie) miała operat losowania mieszkańców Rybnika? Skąd wiedzieli, ile jest mieszkańców i jaka jest ich struktura wiekowa w danej dzielnicy, skoro UM takie dane udostępnia raz na 6 lat i to niepełne (bez płci i wieku)? Wątpliwości budzi także czas badania - tuż po festiwalu otwarcia nowego deptaka. Należałoby jednak odczekać przynajmniej z tydzień. Last but not least, badań wyborczych nigdy nie przeprowadza się metodą PAPI czy CAPI! Już w badaniach metodą CATI pojawia się poważny błąd wynikający z tego, że respondenci odpowiadają nie zgodnie z przekonaniami, tylko dostosowują odpowiedź do tego, co chce (w ich mniemaniu) usłyszeć ankietujący, a co dopiero w wywiadzie w cztery oczy. CBOS i inne duże ośrodki badawcze wydały miliony złotych na badania, żeby oszacować ten właśnie błąd.

  • ~niuti 2014-10-28
    13:38:35

    12 0

    nic tylko ręce załamywać....ja pier...Jo wom pszaja...następne wybory za 4 lata :D

  • ~IS 2014-10-28
    13:46:37

    17 0

    Ciemny lud Rybnika dostanie jeszcze w dniu wyborów instrukcję w kościołach jak mają głosować, dlatego Wszyscy musimy zrobić co tylko można by rozwalić UKŁAD rządzący Rybnikiem od kilkunastu lat - ludzi świadomych tego co dzieje się w tym mieście jest niestety bardzo mało, to w głównej mierze wina biernych lokalnych mediów (także tego portalu) , często będących elementem tego UKŁADU. A dla ciemnego ludu wystarczą lasery na placu budowy... Brzydzę się Platformą po tym jak zmarnowali 8 lat ale zagłosuję na kogokolwiek kto da szanse na zmianę!

  • ~Afordancja 2014-10-28
    14:02:20

    4 1

    @~hindenburgstrasse Nie chcialbym sie czepiac, ale z ich strony doladnie wynika, ze zajmuja sie m.in. sondazami ;) . Dane co do struktury mieszkncow mogna zrobic innym wczesniejszym badaniem...z reszta o ile sie mozna pomyilc przy takich wynikach? I tak struktura mieszkancow nie musi miec wiele wspolnego ze struktura faktycznie glosujacych (i tu jest pewnie blad bo jakos dziwnie duzo ludzie zdeklarowalo glosowanie, z reszta jak we wszystkich ankietach) no i "bledem" jest czas ankiet, no ale zapewne zamawiajacy tak sobie zyczyl bo mu sie np. oplacalo..taki marketing..Z reszta, moze zle pamietam daty (jestem ostatnio zakrecony) ale odczekano prawie tydzien.Wyniki oczywiscie sa znieksztalcone, ale tendencja jest oczywista i chyba jednak bliska prawdy..

  • ~fotokinia 2014-10-28
    14:05:07

    5 1

    Witam, mieszkam w Boguszowicach na ul Rajskiej i u mnie był ankieter z identyfikatorem firmy Biostat i przeprowadził taki sondaż.

  • ~Sterling 2014-10-28
    14:21:46

    3 0

    Można zaprzeczać wynikom poprzez podważanie metodologii badania, jednak nie zmieni to samego wyniku który nie pozostawia złudzeń, przynajmniej na ten moment.

  • ~magdalenap 2014-10-28
    14:22:28

    24 0

    I tak wygra A.Fudali, głosują starziki, którym wszystko jedno, Będziecie mieć jeszcze więcej rond (i ozdób na nich za setki tysięcy), banków i rzeczy robionych pod wybory na szybko. Nadal nie będzie można parkować nigdzie w centrum za darmo (legalnie). Ja stąd wyjechałam bo tutaj dla młodych ludzi nie ma miejsc pracy ani żadnej przyszłości. Dał by sobie człowiek spokój i zadbał o zdrowie, a nie... Powodzenia Rybniczanie i współczuję.

  • ~spzoo 2014-10-28
    14:31:01

    3 0

    sterling.. najgorsze jest to, że masz rację. Prawdziwe opinie pewnie są bardziej płaskie, ale ... Kilka procent w jedną czy drugą nic nie zmieni.

  • ~MQ 2014-10-28
    14:34:14

    13 0

    Prezydent bez większości w RM niewiele może, nie wszystko stracone :)

  • ~danielv12 2014-10-28
    14:47:20

    16 0

    Takie publikacje przed wyborami,to nic innego jak popieranie konkretnego kandydata i wpływanie psychiczne na wyborców "skoro taką ma przewagę to nie ma sensu głosować na innego" nie wiedziałem,że ta piękna stronka tak stoi za aktualnym wodzem.

  • ~trend 2014-10-28
    15:10:31

    4 0

    po co te wybory? karty już rozdano...

  • ~spzoo 2014-10-28
    15:28:20

    5 0

    fotokinia- jak to wygladało? wiedzieli, że przychodzą akurat do Ciebie bo masz określona płeć, wiek itd? Pokazali ci całą listę, czy tylko zapytali na kogo zagłosujesz? Odbyło się to w drzwiach, w mieszkaniu?

  • ~hardmark 2014-10-28
    16:03:07

    11 0

    Był u mnie ankieter 1. Czy weźmie pan udział w wyborach? Czy będzie pan głosował na Adama Fudali czy na innego? (odp. na innego a na kogo? odp.- Aleksander Larysz) "... to będzie nr .......4. Potem pytania o wykształcenie i wiek.
    Więc jak ktoś nie wysłuchał do końca pytania to szybko odpowiedział Tak na dwa pierwsze a reszta była już najmniej ważna.
    Sondaż miał miejsce w godzinach dopołudniowych gdy w domach są tylko w większości emeryci ,dzieci albo w ogóle nie było nikogo.

  • ~hindenburgstrasse 2014-10-28
    17:13:13

    11 0

    No jeśli to było tak jak pisze @hardmark to ten sondaż można wyrzucić do śmieci. Drugie pytanie powinno wyglądać tak, że przedstawia się respondentowi listę, a on sam wybiera, kogo chce. Pytanie "Czy zagłosujesz na A. Fudalego..." sprawia, że część osób odpowiada, że tak z lenistwa albo z chęci przypodobania się ankieterowi albo z nieznajomości nazwisk innych kandydatów.

  • ~zofia.kos 2014-10-28
    17:48:05

    7 0

    U nas w domu była ankieterka wieczorem pytała czy wybieram się na wybory i miała listę z nazwiskami


  • ~Arteks 2014-10-28
    18:16:27

    0 5

    @hindenburgstrasse - pracownie sondażowe w ostatnich kilku latach popełniły kilka spektakularnych porażek. Np. w 2011 nie dawały żadnych szans na wejście do sejmu Ruchu Palikota, a wiadomo jak było... W najbardziej słynnych wyborach w 1995 cały czas wskazywały na zwycięstwo Wałęsy, a wygrał Kwaśniewski. I to mówimy o porażkach tych największych i najbardziej znanych. Więc tu sami przekonamy się na ile poważny był sondaż przeprowadzony przez Biostat oraz czy zwycięstwo Fudalego będzie tak spektakularne jak wskazują to sondaże czy też będzie inaczej. @IS - to co piszesz to nieznajomość zasad demokracji. Ludzie wcale w dzisiejszych czasach nie są ani tępi ani ciemni jeśli chodzi o wybory. Co najwyżej je olewają i w ogóle nie idą. Ale w wielu miejscowościach Polski włodarze ponoszą spektakularne klęski co świadczy o tym, że ludzie w pewnym momencie mówią danej osobie dość. Taki fajny przykład był w Chorzowie 4 lata temu gdzie Koppel przegrał mimo, że był prezydentem przez 19 lat! Wyborcy nie chcieli aby nadal rządził miastem. Jeśli w Rybniku wygra Fudali i to tak spektakularnie to znaczy, że ludzie akceptują jego politykę i dają mu tym samym prawo do rządzenia miastem przez kolejną kadencję.

  • ~ 2014-10-28
    18:21:28

    5 0

    Mieszkam na Meksyku i u mnie też była ankieterka. Zapytała, czy wybieram się na wybory, a następnie na kogo oddam głos, przedstawiając mi listę kandydatów.

  • ~donia96 2014-10-28
    21:53:46

    0 20

    D...ła i inni zróbcie coś dla Rybnika a potem możecie komuś kłody pod nogi dawać !! Ja jestem za Adamem bo widzę jaki piękny Rybnik się robi za jego kadencji i ma mój głos i mojej rodziny

  • ~Kinia 2014-10-29
    00:01:19

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2014-10-29
    00:38:06

    7 0

    Jeśli faktycznie ten sondaż wyglądał tak, jak napisał ktoś powyżej, że podstawowe pytanie brzmiało - czy będzie pan głosował na Fudalego ? , to przypomina mi się tekst z dawnych czasów - w szkole dzieci mają napisać wypracowanie pt. "Kto jest twoją ulubioną postacią historyczną i uzasadnij, dlaczego Lenin". Inna sprawa to media, które wykorzystuje się w kampanii przedwyborczej. Bardzo lubię ten portal, ale niestety jest on bardzo mało znaczący. Co innego taki np. Polsat. Oglądałem w sobotę żenującą relację na żywo z Ryjka. 2 godziny, z czego 40 minut reklam. Wiało nudą. Ale pokazano jednak park tematyczny nad Nacyną i zrewitalizowany deptak. Wystąpił oczywiście Pan Prezydent i przy okazji wręczania nagród nie omieszkał przypomnieć telewidzom o tych rybnickich "cudach". Przecież ktoś mógł tego nie zauważyć. Cały sobotni Ryjek będzie w Polsacie pod koniec listopada, czyli już po wyborach. Po co więc puszczono na żywo te okrojone fragmenty ? Wytłumaczenie jest chyba bardzo proste.

  • ~ 2014-10-29
    01:28:37

    5 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~bazyl1973 2014-10-29
    06:39:10

    12 0

    Witam. Czytając wpisy wszystkich Państwa nasuwa mi się jeden wniosek - może skończmy z obrzucaniem się podejrzeń, obrażaniem a zabierzmy się do roboty bo tylko od nas szaraczków zależy kto stanie na czele. Narzekamy że młodzież nie ma pracy zresztą inni też to spróbujmy dać szansę innym na wykazanie się i pokazanie co są warte ich obietnice. Jak nie dadzą rady będą znowu następne wybory. Nie dajmy się zwariować i omamić na zasadzie chleba i igrzysk(deptaki, wizualizacje i inne pięknie wyglądające "pomysły). A młodzież ma atuty w ręku i broń którą mogą wpłynąć na wynik wyborów. Mają takie plastikowe coś co nazywa się dowodem osobistym i służy nie tylko do kupowania napojów ognistych i szlugów. Mają siłę portali i internetu. Zwołajcie akcję dla młodych - Jestem dumny bo jestem z Rybnika - na przykład. A nie jo ci przaja. Bo tak to można lekko i czule zagadać do lipsty jak się "coś" chce.
    Jeśli tao badanie choć w mały stopniu pokazuje jakie mogą być wyniki to ciśnie się na usta jedno stwierdzenie - QUO VADIS biedny Rybniku.

  • ~jedrek_1_1 2014-10-29
    08:12:22

    11 0

    ~donia Rybnik pieknięje, zgoda. Użyję na to metafory zawodowej. Z miastem jest dokładnie jak z Fudalim. Można pokazać śliczne obrazki, porobić fotki itd ale w środku to chory organizm, który może podupaść w każdej chwili. Jeżeli Twoja rodzina woli patrzeć na światełka stawiane na weekend, zamiast perspektywy miasta i przyszłości np. młodych to ma do tego wyborcze prawo. Fudali nie potrafi przeciąć wstęgi, stawiają go na siłę do sadzenia drzewek itd Opamiętajcie się. My nie wiemy kto rządzi tym miastem, ale na pewno nie pan Adam.

  • ~Sterling 2014-10-29
    10:37:52

    7 0

    Jedyne w czym ta firma prawdopodobnie się pomyliła to frekwencja (chociaż nigdy nic nie wiadomo). Poza tym, pokazali pewną tendencję, która na pewno jest widoczna i jeżeli opozycja nagle nie zrobi czegoś spektakularnego, to te wyniki niewiele będą się różniły po głosowaniu.

  • ~piotrekdec 2014-10-29
    13:08:05

    3 0

    hindenburgstrasse: niejeden także twierdzi-co pewnie wiesz, iż sama pokazywana lista powinna być losowo zmieniana; jeżeli "badanie" rzeczywiście odbyło się tak jak to odpisywano (hardmark) to równe jest pytaniu: "kto jest twoim autorytetem i dlaczego lenin"; wszystko powyżej nie zmienia jednak faktu, iż najprawdopodobniej drugiej tury nie będzie

  • ~Arteks 2014-10-29
    13:11:09

    0 5

    @piotrekdec - z drugiej strony można też założyć że ktoś kto opisał tu wizytę ankietera - zwyczajnie kłamie. Przekonamy się o wartości tego sondażu w dniu wyborów.

  • ~piotrekdec 2014-10-29
    13:14:44

    0 0

    hindenburgstrasse: czy nie uważasz, że nadużyciem jest tu stwierdzenie iż dobór próby odbył się metodą stricte losową (stawiałbym tu raczej na dobór warstwowy)

  • ~piotrekdec 2014-10-29
    13:16:45

    2 0

    oczywiście, że można

  • ~Sterling 2014-10-30
    09:35:27

    5 0

    Podsumowując, wynik jest druzgocący, ale do wyborów jest jeszcze ponad dwa tygodnie i w tym czasie może dużo się zmienić. Fudali "na wstępie" ma wygraną, ale czy to się zmieni zależy przede wszystkim od opozycji.

  • ~Komandor 2014-11-01
    20:16:36

    3 0

    Jeżeli nadal obecni włodarze będą zasiadać na stołkach w Urzędzie Miasta Rybnika, to nigdy nie będą rozliczeni za inwestycje, które nie były konieczne. Rybnikowi potrzebne są zmiany w ekipie rządzącej, aby miasto mogło wyglądać dobrze nie tylko w centrum. I nie tylko w okresie przedwyborczym. Piastowanie urzędu przez te same osoby nie wnosi nic korzystnego. Monotonność, kumoterstwo działa na szkodę w prawidłowym funkcjonowaniu budżetu miejskiego. Oddanie głosu na stare władze, to tak jak zaciągnięcie hamulca ręcznego do kolejnego okresu przedwyborczego.

  • ~pepi 2014-11-18
    16:28:30

    3 0

    Aż się zarejestrowałam, żeby skomentować. Ładna mi reprezentatywna... aż tak się pomylić?

  • ~brusli 2014-11-20
    15:45:43

    1 0

    Wcale nie aż taka duża pomyłka. W granicach błędu statystycznego...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4855