zamknij

Biznes

Ryfama: to był dobry rok

2009-12-15, Autor: 
Mimo kryzysu gospodarczego i spadku sprzedaży, dla  Rybnickiej Fabryki Maszyn rok 2009 był drugim w historii pod względem wyników.

Reklama

- Pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce i kryzysu na wielu rynkach światowych mijający rok był dla nas udany - mówi Edward Kusak, prezes Rybnickiej Fabryki Maszyn RYFAMA, wchodzącej w skład GWARANT Grupy Kapitałowej S.A.

- Zanotowaliśmy ok. dwudziestoprocentowy spadek wartości sprzedaży w stosunku do roku 2008. Ale tamten rok był absolutnie rekordowy. Oceniając mijający rok trzeba wziąć pod uwagę kryzys i związany z tym spadek ilości składanych zamówień. A mimo tego osiągnęliśmy drugi wynik w historii RYFAMY. Wyniki netto mamy nawet lepsze niż w 2008 roku. Potrafiliśmy przekroczyć założony plan sprzedaży, której wartość osiągnie na koniec roku ok. 195 mln zł – ocenia prezes Kusak.

Zarząd Ryfamy z optymizmem patrzy w nowy, 2010 rok. Toczone negocjacje, ogłaszane przetargi, zaproszenia do rokowań czy w końcu zawierane kontrakty sygnalizują ożywienie na rynkach eksportowych. Widać też poprawę na rynku finansowym, gdzie banki ponownie finansują górnicze projekty. Zapowiedzią ożywienia eksportu jest realizowany przez RYFAMĘ kontrakt dla rosyjskiego koncernu węglowego o wartości 10 mln zł. Obecnie trwają w firmie odbiory techniczne.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~qwerty 2009-12-16
    09:11:02

    0 0

    podziekujcie raczej slabej zlotowce, a nie swoim wspanialym umiejetnosciom zarzadzania. gorzej tylko jak znow ojro bedzie po 3,5 a dolar po 2,5. polglowki sie beda cieszyly, ze "stac ich na wiecej" a firmy produkujace na eksport znow beda kwiczaly.

  • ~Arteks 2009-12-16
    10:47:52

    0 0

    Ta informacja Qwerty jest Ci wyraźnie nie na rękę nie? - ona nie pasuje do twojego scenariusza... ;P

  • ~ 2009-12-16
    15:07:49

    0 0

    Jasne i co z tego ze ryfama przekroczyla kontrakty na ponad 195mln jak tam ludzie zarabiają po 1400 do 1700zł netto i muszą harować a nad ich głowami stoją kierwonik szef produkcji i reszta bandy wiem co mówie robilem tam 3 lata

  • ~MON-BUD 2009-12-16
    20:58:54

    1 0

    a ja mam akcje ryfamy czy ktoś kupi?

  • ~speedway 2009-12-16
    21:26:10

    0 1

    MON-BUD- Akcje Ryfamy notowane są na warszawskiej GPW, więc daj zlecenie sprzedaży.

    tomekflak7 - jeśli jestem "biznesmenem" i podpisuję umowę z pracownikiem na 1400, to w czym problem? Ktoś go zmusił?A jak zmusiła go sytuacja i życie - to nie jest mój problem prawda?

  • ~MON-BUD 2009-12-16
    21:30:58

    0 0

    dzięki speedway

  • ~krokoss 2009-12-16
    21:33:44

    0 0

    1400 do 1700? to się ciesz, że na twoje miejsce nie znaleźli kogoś, kto byłby gotowy pracować za 1100 netto, bo nie porobiłbyś tam tych trzech lat :)

  • ~speedway 2009-12-16
    21:34:24

    0 0

    MON-BUD- Akcje Ryfamy notowane są na warszawskiej GPW, więc daj zlecenie sprzedaży.

    tomekflak7 - jeśli jestem "biznesmenem" i podpisuję umowę z pracownikiem na 1400, to w czym problem? Ktoś go zmusił?A jak zmusiła go sytuacja i życie - to nie jest mój problem prawda?

  • ~speedway 2009-12-16
    21:37:17

    0 0

    MON-BUD- Akcje Ryfamy notowane są na warszawskiej GPW, więc daj zlecenie sprzedaży.

    tomekflak7 - jeśli jestem "biznesmenem" i podpisuję umowę z pracownikiem na 1400, to w czym problem? Ktoś go zmusił?A jak zmusiła go sytuacja i życie - to nie jest mój problem prawda?

  • ~~BG 2009-12-16
    21:58:30

    0 0

    ~speedway jeżeli jesteś "biznesmenem" to pomyśl sobie że jesteś pracownikiem i jak będziesz pracował dla swojego szefa za 1400 zł a jak za 2400. Są ludzie którzy uważają że jak ich szefowi będzie dobrze to im też i na odwrót . czy nie uważasz że tak powinno być?

  • ~qwerty 2009-12-17
    09:51:25

    0 0

    Arteks - a czemu jest mi nie na reke? Mnie jak najbardziej na reke, bo ta informacja dobitnie wsjkazuje, ze w Rybniku Fudali nie stworzyl ZADNYCH porzadnych miejsc pracy. A chwali sie na prawo i lewo, ze jest takim wspanialym menedzerem i tyle dla nas zrobil. Do Ryfamy palca nawet nie przylozyl, z reszta nawet nie probuje mowic, ze mial jakikolwiek udzial w odbudowaniu Ryfamy.

  • ~MARIO777 2009-12-17
    12:04:02

    0 0

    Zgadzam sie z tomekFlak7...tez tam robilem co miesiac podnosili normy;niedosc ze musiales spieszyc sie by robote wykonac to trzeba bylo latac do komputera wpijac robote jak sie mialo pare roznych robot do wykonania to wiecej biegalo sie do komputera wbic nastepna robote niz wykonywalo prace..jeszcze moglbym rozpisywac sie na temat pracy w Ryfamie ale poprzestane na tym.

  • ~ziupo 2009-12-17
    14:09:24

    0 0

    A co Redakcja sądzi o wiadomych zwolnieniach, które zaczynają się w tym ponoć dobrze prosperującym przedsiębiorstwie? A może to nie pasuje do powyższej reklamy firmy i celowo zostało przemilczane?

  • ~ 2009-12-17
    16:54:31

    0 0

    A mi sie najbardziej "podoba" podejście prezesa i tej reszty elity do pracowników. Szczególnie gdy zbliża się okres - nazwijmy to- premii (200-300zł) wtedy zakradają się i wypatrują kiedy ktoś popelni bląd : usiądzie, zdejmie nauszniki, hełm itd itp. I co wtedy??? nagana:D:D a co za tym idzie - po premii:) no cóż, nikt nie pracuje tam z milosci do zakladu a robic gdzieś trzeba, pozdro dla Pracowników

    "Pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce i kryzysu na wielu rynkach światowych mijający rok był dla nas udany - mówi Edward Kusak, prezes..." dla kogo byl udany dla tego byl. O ile pamietam z powodu kryzysu, ktory tak strasznie dotknąl Ryfame nie dostalismy podwzyzki, ale to już szczegół...

  • ~Arteks 2009-12-17
    21:35:12

    0 0

    @Qwerty - a jeśli nauczyciel, urzędnik, kolejarz, pielęgniarka czy listonoszka zarabiają mało to też jest wina Prezydenta Fudalego ;P Skończ już Qwerty te swoje bałamuty i zacznij pisać tak jak parę lat temu kiedy dało się z tobą nawiązać całkiem ciekawą dyskusję. Teraz staczasz się co raz bardziej - naprawdę piszę to ze smutkiem ;)

  • ~ 2009-12-18
    08:59:42

    0 0

    On ma rację qwerty coś z tobą jest nie tak :D

  • ~marekm71 2009-12-18
    12:18:00

    0 0

    Najpierw Ryfamę sprywatyzowali, potem odmawiali zamówień by widać było że nie ma pracy, wartość spadła, mało było to z oddziałów zrobili spółki córki doprowadzili je do upadłości Ryfamę sprzedali, spółki za darmo z powrotem przejeli już bez ludzi i teraz jest parcy w huk, oto Polska prywatyzacja. Kupujesz za darmo pozbywasz się ludzi i masz Firmę, trzy w jednym za jednym razem.

  • ~adam9 2009-12-18
    17:50:44

    0 0

    http://fakty.interia.pl/polska/news/auschwitz-skradziono-napis-arbeit-macht-frei,1413280
    chyba go podpierdolili i powieszą na ryfamie

  • ~werkk 2009-12-19
    09:16:40

    0 0

    A jak wygląda sprawa w usługach szklarskich (szklenie okien) jest zastój czy coś ruszyło do przodu?

  • ~8monika 2009-12-22
    12:33:12

    0 0

    Mało znam temat Ryfamy i wiem , ze wypowiedzi ludzi nie znających tematu są przeważnie krzywdzące oparte na posłyszanych plotkach. Ale wierzę też niezmiernie byłym pracownikom składam im podziękowania za odwagę pisania o tym. Aktualnie zatrudnieni zazwyczaj nie mają odwagi i nie ma się co dziwić. ~x-treme - masz rację parodiując to zjawisko. Ciągle brak szacunku dla pracownika, ciągle brak godnego wynagrodzenia i szyderstwo ze strony Tych na których nie jednokrotnie pracują na nich niestety nie tylko na Ryfamie i może dlatego traktują to za coś nie normalnego bo występuje często . Myślę , że nie są warci tłumaczenia , że w wielu przypadkach szacunek jest ważniejszy od kasy .Więc bądźmy mądrzy i szanujmy siebie , a zaczną nas szanować .Bo każdy z nas jest wart szacunku .

  • ~TooSlow 2009-12-31
    19:29:40

    0 0

    Na tyle wyceniają twoją pracę, ile ona jest w tej chwili faktycznie warta. Jeżeli się nie podoba, to otwierać drugą Ryfamę, jeździć polonezem jako prezes, płacić pracownikom 2 razy tyle ile płaci Ryfama, ale brać zamówienia na granicy opłacalności, żeby pracownicy mieli nad czym się opierd..ć i nad czym myśleć, bo fizyczny pracownik chce myśleć, bo myśli ma wspaniałe i wie, jak usprawnić swój zakład pracy i jak wykonać konkretne zamówienie. Jemu nie są potrzebni prezesi, zusy, urzędy skarbowe, wewnętrzne kontrole. Z tego co piszecie, nie są mu nawet potrzebne kaski na głowie, ale nie daj Boże jak się cegiełka na łeb zwali, wtedy winny prezio i spółka, która rządzi tym skrzywdzonym prywatyzacją zakładem! Więc pracownicy Ryfamy, życzę wam w Nowym Roku podwyżki, bo zasługujecie, nowego Prezesa, bo może nie będzie drażnił swoim jestestwem, dużo pracy, a właściwie tyle, ile każdy z was by chciał, życzę chwili na wolnomyślicielstwo w czasie pracy, dobrej kawy na przerwie i każdemu po paczce na przyszłe Boże Narodzenie, takiej dużej, albo lepiej, bonów na 1000zł na każdego członka waszych rodzin. Te warunki pomogą wam się rozwijać wewnętrznie, pozwolą na godne życie, wreszcie będziecie mogli - bez trosk i obaw - rozmnażać się na potęgę, wychowując nowe pokolenie pracowników Ryfamy! Ogólnie więc życzę wam, by wasz zakład upadł w nowym, 2010 roku!

  • ~ 2010-01-01
    19:55:30

    0 0

    Jak słysze ludzi co sie nie znają na temacie to chętnie bym im mordy strzaskał po pierwsze jak sie wypowiadacie musicie znać sie na temacie i na tym jak na Ryfamie wygląda wszystko a nie snuć swoje domysły i pisać same bezsensowne sprawy a jak wy zarabiacie po 1000 zł u jakiegos prywaciarza to trza sie było uczyc i isć na kopalnie głąby ja pracowalem na ryfamie a teraz pracuje na kopalni i zarobie 2600zł bez żadnej soboty i moge sie posmiac z takich frajerów jak wy

  • ~kasia85856 2010-01-07
    05:04:47

    0 0

    chciałem tylko zapytac jak sie mają wasze zarobki do wypowiedzi pana prezesa cytuje "- Pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce i kryzysu na wielu rynkach światowych mijający rok był dla nas udany - mówi Edward Kusak, prezes Rybnickiej Fabryki Maszyn RYFAMA, wchodzącej w skład GWARANT Grupy Kapitałowej S.A.

    - Zanotowaliśmy ok. dwudziestoprocentowy spadek wartości sprzedaży w stosunku do roku 2008. Ale tamten rok był absolutnie rekordowy. Oceniając mijający rok trzeba wziąć pod uwagę kryzys i związany z tym spadek ilości składanych zamówień. A mimo tego osiągnęliśmy drugi wynik w historii RYFAMY. Wyniki netto mamy nawet lepsze niż w 2008 roku. Potrafiliśmy przekroczyć założony plan sprzedaży, której wartość osiągnie na koniec roku ok. 195 mln zł – ocenia prezes Kusak.". z tego co wiem to w 2009 nie było podwyżki płac bo był " kryzys" ciekawe co w tym roku zaoferują.No i jeszcze jedno, związki zawodowe nie są poto żeby sobie były, jeżeli nic nie będą robic, to czemu mamy płacic za nic nierobienie!!!!!!!!!!!!!

  • ~ycek 2010-01-07
    13:25:45

    0 0

    Zyski to bynajmniej są ale głupiego gazu Co..itd.. niemają ludzi od dziś na urlopy wysłali masakra ,gdzie ta kasa, wiecej somochodów niech zakupią bo te BMW mają stare a do serwisu niech dokupią jeszcze z pare aut bo miejsce w około obróbki jest a zarobki do dupy ludzie co mają po 20-25 lat przerobione ,wynagrodzenie na ręke wynosi zaledwie 1600 smiechu warte, ciągłe straszenie jak ci cos niepasuje to won lub nagana, dawno powinna kontrola na zakład wejśc bo ktos niezle ścieme wali i kase na uczciwych pracownikach trzepie .

  • ~ycek 2010-01-07
    13:31:40

    0 0

    A co do Gwaranta to jedna wielka banda kredytów naciągneli ,i najlepiej z ryfamy kase ciągnąc ,długi spłacać i doprowadzać do powolnego upadku zakładu.

  • ~ycek 2010-01-07
    13:38:06

    0 0

    Zyski to bynajmniej są ale głupiego gazu Co..itd.. niemają ludzi od dziś na urlopy wysłali masakra ,gdzie ta kasa, wiecej somochodów niech zakupią bo te BMW mają stare a do serwisu niech dokupią jeszcze z pare aut bo miejsce w około obróbki jest a zarobki do dupy ludzie co mają po 20-25 lat przerobione ,wynagrodzenie na ręke wynosi zaledwie 1600 smiechu warte, ciągłe straszenie jak ci cos niepasuje to won lub nagana, dawno powinna kontrola na zakład wejśc bo ktos niezle ścieme wali i kase na uczciwych pracownikach trzepie .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5077