Miasto przygotowało nową odsłonę strony internetowej dedykowanej przedsiębiorcom i inwestorom. Na stronie www.rybnik.eu utworzona została zakładka Biznes, w której dostępne będą aktualności gospodarcze oraz informacje ważne dla przedsiębiorców i inwestorów.
- Celem jest ułatwienie przedsiębiorcom kontaktu z urzędem, a także czytelna prezentacja wszystkich niezbędnych informacji, w tym o ofercie inwestycyjnej miasta czy prowadzonych przetargach - mówi prezydent Piotr Kuczera.
Dodatkowo prowadzony jest również profil Rybnik dla Biznesu (https://www.facebook.com/RybnikDlaBiznesu) na portalu Facebook.
- Zwracam uwagę, iż w Urzędzie Miasta funkcjonuje jednostka, której zadaniem jest wsparcie i obsługa inwestora. Osobą kontaktową jest Dawid Strupowski, dlatego - w przypadku podejmowania ważnych decyzji odnośnie rozwoju swojej działalności - serdecznie zachęcam do zapoznania się z ofertą miasta i kontaktu z Panem Dawidem - dodaje prezydent.
Miasto przygotowało również film prezentujący potencjał gospodarczy, a także ukazujący istniejące oraz przygotowywane tereny inwestycyjne. Film opublikowany został na miejskim kanale w serwisie YouTube:
Informacje o nieruchomościach publikowane są również na miejskiej stronie internetowej pod adresem https://www.rybnik.eu/biznes/oferta-inwestycyjna/nieruchomosci-miejskie wraz z kartami informacyjnymi dla poszczególnych ofert. Dodatkowo wykonane zostały ujęcia w widoku 360 stopni, które w sposób bardzo atrakcyjny przedstawiają tereny inwestycyjne w mieście - https://biznes.rybnik.eu/.
- Dla części z tych terenów wykonane zostały już operaty szacunkowe i w najbliższym czasie będziemy mogli przeprowadzić przetargi na sprzedaż nieruchomości, część z tych terenów jest jeszcze w trakcie przygotowywania (trwają m.in. podziały nieruchomości lub ich uzbrojenie), ale jesteśmy oczywiście gotowi prowadzić rozmowy z potencjalnymi inwestorami i przestawiać konkretne harmonogramy prac - mówi Dawid Strupowski.
Magistrat uruchomił również bazę przeznaczonych na sprzedaż terenów i obiektów (hal produkcyjnych, magazynowych) należących do firm, spółdzielni, osób prywatnych, które położone są w granicach administracyjnych Miasta Rybnika. Informacje o nieruchomościach mogą zostać zamieszczone na miejskiej stronie internetowej po wypełnieniu stosownej ankiety i zapoznaniu się z zasadami prowadzenia i udostępniania bazy (szczegóły dostępne na stronie https://www.rybnik.eu/biznes/oferta-inwestycyjna/nieruchomosci-prywatne).
Obsługa inwestorów w Urzędzie Miasta Rybnika:
ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-200 Rybnik, p.255
tel. (+48) 501 110 265, (+48) 32 43 92 255
e-mail: [email protected]
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Chodził po gzymsie, spadł z wysokości. Czytelnik: był pod wpływem narkotyków (aktualizacja)
91426Nie żyje biznesmen z powiatu rybnickiego. Zginął w tragicznym wypadku samochodowym w Ustroniu
82018Tragedia na hałdzie w Radlinie. Przewróciła się ciężarówka, nie żyje kierowca (zdjęcia)
30684Wybory w Rybniku: czterech kandydatów na prezydenta. Kto nim zostanie? Na kogo oddasz głos przy urnie? (sonda)
24975„Kuchenne Rewolucje” będą dzisiaj „nadawać” z Rybnika
23681Damski bokser w rybnickim urzędzie miasta? Miał bić i poniżać pracownicę
+322 / -29Bezpośrednie połączenia kolejowe z Polski do Chorwacji? Konsulat zwrócił się z prośbą do Rybnika
+262 / -5Doszło do przestępstwa w UM Rybnik? Sprawa trafiła do prokuratury
+211 / -18Były urzędnik wydziału architektury: wygrałem w sądzie z UM. Złożył skargę na prezydenta
+188 / -44Jest plan i może wejść w życie całkiem szybko. Połączenia kolejowe Rybnik – Gliwice ruszą już od czerwca?
+147 / -4„Pan mieszka na Teneryfie”, „a pan nie ma rodziny”. Pytania, odpowiedzi i riposty kandydatów były ostre
39Michał Woś po akcji ABW w jego domu: „Nie dam się zastraszyć. Nie pozwolę na zastraszanie mojej rodziny”
37Nowy stadion w Rybniku? Zapytaliśmy miasto o konkrety
31Za nami debata kandydatów na prezydenta Rybnika. Jaką mają wizję na miasto? (zdjęcia)
30Wybory w Rybniku: czterech kandydatów na prezydenta. Kto nim zostanie? Na kogo oddasz głos przy urnie? (sonda)
29Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~predkront 2020-09-30
20:22:59
No naprawde jestem pod wrazeniem. Minelo ledwie 6 lat po objeciu fotela prezydenta a Wielmozny Pan Nauczyciel juz zorientowal sie, ze miasto sie zwija i trzeba sciagnac jakichs inwestorow. W takim tempie to strach sie bac co by bylo gdyby w Rybniku wydarzyla sie taka awaria jak w Warszawie, moze za kolejne 5 lat Pan Kuczera powolalby komisje, ktora znowu 5 lat by obradowala jak sie zabrac do sprawy. Brawo Panie Nauczycielu, zaplon masz Pan rewelacyjny! Przypominam, ze przez 6 lat Jasnienampanowania Pana Nauczyciela Kuczery liczba inwestorow w Rybniku wynosi okragle ZERO!!! Nie ma chyba drugiego takiego miasta w Polsce. Uwazam, ze Piotr Kuczera to prawdziwe nieszczescie dla Rybnika i najgorszy prezydent w Polsce!
[email protected] 2020-10-01
06:38:42
5 min szukania informacji dotyczących inwestycji na tym portalu informacyjnym:
Tesko Steel zakończył właśnie inwestycję wartą ponad 70 milionów złotych. W Rybniku powstało Stalowe Centrum Serwisowe. Z tej okazji prezydent Piotr Kuczera odwiedził niedawno firmę. Inwestycję udało się zrealizować na łącznej powierzchni ok. 6 ha, przy czym powierzchnia użytkowa hal nowej inwestycji to 11 300 m2, zaś budynku biurowego 2 400 m2
Źródło - https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,tesko-steel-zainwestowalo-w-rybniku-70-mln-zlotych-zobaczcie-na-co,wia5-3266-42412.html
Obecnie trwają pracę nad nową siedzibą bardzo znanej i cenionej w branży firmy informatycznej w okolicy biurowca K1 (jedyny taki obiekt biznesowy w subregionie zachodnim, budynek z tego co wiem jest całości jest zajęty przez start-upy, firmy informatyczne jak FireUp Software, SynHo czy tak znaną i cenioną firmę jak Politan). Ta przestrzeń biznesowa rozwija się i będzie się jeszcze bardziej rozwijać za kadencji Prezydenta Piotra Kuczery.
W tym roku oddaliśmy do użytku południową obwodnicę miasta, która uwolniła nowe tereny inwestycyjne i potencjał naszego miasta. Niestety, grunty pod inwestycje czy hale nie wybudują się w 6 miesięcy, odrobinę cierpliwości. To też chyba inwestycja zrealizowana przez obecnego Prezydenta.
Klamrą „Mniej niż okrągłe ZERO” Panie ~predkront niech będzie informacja sprzed kilku dni odnośnie planowanej inwestycji w hotel czterogwiazdkowy w samym centrum miasta.
Źródło - https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,obok-bazyliki-powstanie-4-gwiazdkowy-hotel,wia5-3273-46145.html
Podsumowując, uwalniamy i promujemy nasze tereny inwestycyjne, wspieramy i promujemy części naszego miasta jako obszaru związanego z nowymi technologiami (okolice biurowca K1). Ponadto dbamy o jeszcze lepsze skomunikowanie naszego miasta po to aby przyciągać nowych inwestorów, ale to dla Pana „mniej niż okrągłe ZERO”. Czy można więcej? Jasne, że tak dlatego cały czas wspieramy obecnego Prezydenta w realizacji jego planów. Proszę poczekać do końca kadencji i wtedy ocenić 9 lat prezydentury Piotra Kuczery.
Serdeczności
~predkront 2020-10-01
07:45:40
Panie Knesz, z mojego punktu widzenia Pan po prostu potwierdza to co napisalem, zeby nie napisac, ze sie Pan osmiesza. :))))
Tesko Steel nie jest inwestorem, ktorego sciagnal do Rybnika Piotr Kuczera. To jest tylko kontynuacja tego, co bylo juz wczesniej, nieprawdaz? Takim sposobem to mozna wszystko zakwalifikowac do sukcesow obecnej wladzy, bo w kazdej firmie cos sie dzieje, ale Piotr Kuczera nie ma z tym zadnego zwiazku. Gdyby prezydentem byl Mis Yogi to Tesko Steel zrobiloby to samo.
Dalej: "Obecnie trwają pracę nad nową siedzibą bardzo znanej i cenionej w branży firmy informatycznej w okolicy biurowca K1 ..."
Aha, super trwaja prace. To znaczy co sie konkretnie dzieje? Jakis wiezowiec jest budowany pod ten projekt, cos powstalo fizycznie czy tylko gadka-szmatka, ze moze cos kiedys?
"W tym roku oddaliśmy do użytku południową obwodnicę miasta, która uwolniła nowe tereny inwestycyjne i potencjał naszego miasta"
Buahahaha!!! Obwodnica jest inwestycja miejska, nie prywatna. Terenow inwestycyjnych i bez obwodnicy bylo w Rybniku od cholery, niestety zainteresowanie nimi pod rzadzami Piotra Kuczery jest ZEROWE.
Kolejna perelka: "Klamrą „Mniej niż okrągłe ZERO” Panie ~predkront niech będzie informacja sprzed kilku dni odnośnie planowanej inwestycji w hotel czterogwiazdkowy w samym centrum miasta. "
Hehe, ile kosztuje nocleg w tym hotelu? AAaaaa, no sory, przeciez to powstanie moze kiedys dopiero, na laptopach jakichs marzycieli. Zapowiedzi to juz slyszelismy dziesiatki i nic z tego nie wyszlo.
Leciemy dalej: "Podsumowując, uwalniamy i promujemy nasze tereny inwestycyjne, wspieramy i promujemy części naszego miasta jako obszaru związanego z nowymi technologiami (okolice biurowca K1)."
No rewelacja!! Uwalniacie i promujecie! Niesamowite! A moze Pan powiedziec jaki konkret wynika z tego uwalniania i promowania? Bo chyba jak na 6 lat rzadzenia Piotra Kuczery to konkret jest ZEROWY, nieprawdaz?
Byla super koniunktura gospodarcza wlasciwie na calym swiecie, a pomimo to za panowania Pana Nauczyciela nic kompletnie sie w Rybniku nie dzieje. Wystarczy nawet wlaczyc glowna strone rybnik.com.pl i sa tam tylko bzdetne informacje typu "pies sie wysral na chodniku" albo "zbiorka krwi gdzies tam", albo "altanka na dzialce sie komus spalila". Ten portal schodzi na psy jak i cale miasto pod rzadzami Piotra Kuczery. Strefa przemyslowa przy elektrowni lezy i kwiczy, teren przy Urzedzie Miasta - jak byl syf tak syf jest nadal, pusty plac straszy. Teren przy Hallera, syf jak byl tak jest nadal, pusty plac straszy. Piotr Kuczera nie potrafi znalezc inwestorow nawet na najbardziej atrakcyjne tereny w centrum miasta, a co dopiero mowic o jakichs innych! Pod wzgledem inwestycyjnym za rzadow Kuczery Rybnik to jest dno kompletne, zupelnie nic sie nie dzieje, a to co Pan wypisal, nawet gdyby to wszystko faktycznie istnialo to pasowaloby to do Pcimia Dolnego, a nie do miasta wielkosci Rybnika. 6 lat pod rzadzami Kuczery Rybnik bezpowrotnie stracil, mam nadzieje, ze w nastepnych wyborach Kuczera nie dostanie nawet 5 % poparcia, bo inaczej Rybnik stanie sie tylko dobrym miejscem do zycia dla emerytow i nikogo wiecej! Dno i meter mulu!
~Marcin74 2020-10-01
10:47:47
Pan Knesz standardowo próbuje wcisnąć mieszkańcom półprawdy i przeinaczenia uprawiając słabiutki „marketing” tłumaczący nieudolność swoją i reszty władz Miasta. Tesco Steel zwyczajnie się rozbudowało i zupełnie niepotrzebna jest im „południowa obwodnica miasta”. W rozbudowie Tesco Steel nie ma grama zasług ze strony urzędu miasta. Wręcz przeciwnie, miejscy urzędnicy żądają od rybnickich firm jednych z największych podatków w Polsce. Co do K1, to wystarczy prześledzić rybnickie fora i zobaczyć co właściciele firm, które się tam mieszczą myślą o rybnickich władzach. Jakie mają zdanie o ich działaniach „wspierających” rybnickich przedsiębiorców. I nie panie Knesz, firmy zatrudniające 10-15 osób to nie są inwestycje na skale ponad 100 000 miasta. To kropelka w morzu potrzeb. Kropelka, z której co miesiąc zdzieracie podatki, aby móc sobie wypłacić uposażenia. Podsumowując: nic nie wspieracie (właściwie to działacie dokładnie wbrew temu czego oczekują rybnickie firmy). „dbamy o jeszcze lepsze skomunikowanie naszego miasta” skończyło się tym, że droga, która miała być bezpośrednim połączeniem Rybnika z autostradą, stała się zwykła obwodnicą bez znaczenia dla zakorkowanego centrum i reszty dzielnic z nowymi korkami przy rondzie w Żorach. A prośba o czekanie 9- lat na efekty, kiedy po prawie 7 latach widać, że to nie jest Prezydent, który sobie radzi, jest już zwykłą bezczelnością w stosunku do mieszkańców Miasta.
~Arteks 2020-10-01
18:31:53
Radny Knesz to jeden z najaktywniejszych radnych w naszym mieście. Budzi mój pełny respekt. Mimo to nie mogę się zgodzić z jego samozadowoleniem z działalności rządzącej miastem obecnej ekipy. Radny miesza inwestycje miejskie ze ściąganiem inwestorów których zwyczajnie nie ma. Fajnie, że są ciekawe plany związane z nowym hotelem czy biurowcem - ale po 6 latach prezydentury oczekiwalibyśmy nie planów - tylko zrealizowanych inwestycji. Prezydentura Kuczery trochę wpadła w taką senną fazę. Poza tym prezydent bardzo stracił na szacunku nie tylko przez aferę 0,49 - ale przez zakręcenie fontann, kiepskie wyniki finansowe miasta oraz niespójność swojej polityki. A co najważniejsze - nierealizowanie swoich programów i niezachowywanie jakichś priorytetów ważności. Zamiast remontować/budować kolejne OSP i drogi dla kilku domów na peryferiach - powinien zdecydowanie zadbać o Śródmieście które świadczy o całym mieście i przynosi mu duże przychody. Wszyscy wytykają pogorszenie za czasów Kuczery: bezpieczeństwa w naszym mieście jeśli chodzi o wypadki na drogach, kwestie związane z czystością, parkami, parkowaniem byle jak i byle gdzie czy zielenią miejską która nie działa tak dobrze jak przez lata. Kuczera nie jest też prawie w żadnej dziedzinie innowacyjnym prezydentem. Kiedyś od Fudalego i jego pomysłów potrafiły czerpać nawet Katowice...
@predkront - nie uważam tak jak ty, że Kuczera jest najgorszym prezydentem w Polsce. Dzisiaj pokazywali filmik z prezydentem Sieradza który potrącił pieszą i uciekł z miejsca wypadku... Są też prezydenci którzy nie są w stanie bez przygód wybudować nawet bloku komunalnego - jak np. nasz sąsiad. Kuczera doprowadził do szczęśliwego końca budowę ekspresówki - jedynej takiej w naszym regionie i jednego z największych parkingów na Śląsku (szkoda, że nie potrafi tego obrócić w sukces finansowy i zarabiać na kierowcach nie-rybniczanach). Ale nie można odmówić, że dla kierowców i rowerzystów pozostawi po sobie solidne inwestycje.
[email protected] 2020-10-02
08:01:43
~predkront podałem źródła nie dla efektu poparcia tezy, tylko po to aby go przeczytać i na tej podstawie budować swoją opinię. W artykule przeczytasz
„Podczas prezentacji oddanych do użytkowania budynków członkowie zarządu Tesko Steel Sp. z o.o., zwracali uwagę na bardzo dobrą współpracę z władzami Miasta Rybnika, podczas realizacji inwestycji.
- Z punktu widzenia możliwości dalszego rozwoju firmy Tesko Steel szczególnie istotna jest budowa rybnickiego odcinka Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna, a także trwająca budowa nowej drogi gminnej - łącznika ul. Giedroycia i ul. Brzezińskiej”
Jeśli Twoim zdaniem inwestor, który raz wybuduje zakłada w mieście związuje się z nim na zawsze to jesteś w błędzie, tylko dobrze poprowadzone negocjacje UM i zarządu Tesko Steel oraz m.in. inwestycje po stronie miasta (w.w drogi) doprowadziły do finału jakim jest inwestycja na poziomie 70 mln zł i rozbudowa zakładu. Proszę Cię nie pisz o Misiu Yogi bo próbując deprecjonować działania Prezydenta Piotra Kuczery tak naprawdę pokazujesz swoją ignorancję. Z szacunkiem do Ciebie, ale to prawda, jak chcesz w ten sposób prowadzić dyskusję to znajdź sobie innego adwersarza.
Odnośnie okolic biurowca K1 – obecnie swoją siedzibę przenosi tam firma, która obecnie jestem jednym z liderów w swojej branży (informatycznej) w Polsce. W przyszłym roku zaczynamy tam pierwszy etap inwestycji w układ komunikacyjny (droga za komendą). Nie do moich kompetencji należy udzielanie wszystkich szczegółów całej inwestycji. To są konkretne plany i działania, o których będzie informował Prezydent nie ja.
„Buahahaha!!! Obwodnica jest inwestycja miejska, nie prywatna. Terenow inwestycyjnych i bez obwodnicy było w Rybniku od cholery, niestety zainteresowanie nimi pod rządami Piotra Kuczery jest ZEROWE.”
Rozumiem, że za kadencji Prezydenta Piotra Kuczery zainteresowanie „tymi terenami” było „zerowe”, a za poprzednich władz było ogromne, inwestorzy bili się o każdy cm2 ziemi, tylko, że nikt nic nie kupił… Twój argument ma z założenia fałszywą tezę więc w zasadzie nie ma o czym dyskutować. Najlepsze tereny inwestycyjnej z założenia „schodzą” jako pierwsze, później robi się już tylko trudniej, chyba że budujesz nową obwodnicę miasta, która jest dobrze skomunikowana z A1 i uwalnia nowe tereny inwestycyjne i wzmacnia potencjał inwestycyjny całego miasta. Żeby to zrobić trzeba tak spiąć budżet miasta z inwestycją na ponad 400 mln zł, pozyskać fundusze UE i kredyt z najmniejszym oprocentowaniem w całej UE. No, ale Twoim zdaniem Miś Yogi robi to przy porannej kawie.
Odnośnie hotelu… to co może zrobić UM to zmienić plan zagospodarowania przestrzennego, sprzedać grunt, doprowadzić drogę pomóc w znalezieniu personelu i obiecać współpracę przy organizowaniu dokumentów, pozwoleń, zgód itd. (inaczej w PPP, ale to inna rozmowa). Każda inwestycja (niezależnie czy prywatna czy publiczna) niesie za sobą ryzyko, zwalanie, że coś inwestor nie wybudował na Prezydenta Kuczerę jest trochę niepoważne.
„No rewelacja!! Uwalniacie i promujecie! Niesamowite! A moze Pan powiedziec jaki konkret wynika z tego uwalniania i promowania? Bo chyba jak na 6 lat rzadzenia Piotra Kuczery to konkret jest ZEROWY, nieprawdaz?”
Proszę przeczytać jeszcze raz akapit wyżej dotyczący terenów inwestycyjnych w naszym mieście. Uwolnienie terenów inwestycyjnych oraz lepsze skomunikowanie naszego miasta z A1 nastąpiło… 5 miesięcy temu. Jeśli oczekiwał Pan, że w 2 lata pierwszej kadencji Prezydent Kuczera „ogranie” kolokwialnie rzecz ujmując inwestycję na niespełna a 0,5 mld zł to myślę, że Pana założenia są z dziedziny science fiction. Dopiero za 2-3 lata będziemy mogli ocenić czy ta inwestycja miała realny wpływ na zainteresowanie inwestorów naszym miastem i jego terenami inwestycyjnymi.
Teren przy elektrowni nie jest super terenem inwestycyjnym (gdyby był, to już dawno za poprzedniej władzy zostałby sprzedany, nieprawdaż?), zdecydowanie lepsze skomunikowanie mają tereny przy drodze Pszczyna – Racibórz (lepsze dojście do A1). Nie udało się ich sprzedać z obecnej i poprzedniej władzy to nie takie proste, ale nie wiem czy Pan czytał ten artykuł i widział film z terenami inwestycyjnymi – cały czas staramy się te tereny sprzedać i jestem przekonany, że to się nam uda, ale najpierw pewnie zejdą lepiej skomunikowane grunty, które obecnie uwolniliśmy (zarówno nasze jaki i prywatne w tych okolicach).
Odnośnie Hallera…. Ten teren za BSR był wystawiany na sprzedaż kilka razy i nie było nabywców dlatego Prezydent Kuczera podjął decyzję o miejskiej inwestycji na tym terenie. Pierwszy etap – parking, którego celem było skoncentrowanie samochodów z tego placu na mniejszej przestrzeni. Udało się to zrealizować. Teraz miał być budowany obiekt z 80 mieszkaniami komunalnymi, centrum Aktywności Kulturalnej oraz pasażem handlowym. Niestety z powodu ogromnego obciążenia budżetu naszego miasta podatkiem od wyrobisk górniczych oraz start w budżecie z powodu COVID musimy tą inwestycję odroczyć. Tutaj jednak prosiłbym o wyrozumiałość, bo jednak z tego Prezydenta ten teren wygląda, a nie straszy.
P.S Porównywanie inwestycji drogowych na poziomie 400 mln zł, inwestycja prywatna na poziomie 70 mln oraz organizowanie przestrzeni w mieście pod pierwsze centrum związanego z IT i nowymi technologiami przy biurowcu, którego nie może poszczycić się żadne inne miasto w Subregionie Zachodnim do inwestycji z Pcimia Dolnego jest z Pana strony sporym nadużyciem i zwykłym narzędziem manipulacji / perswazji (niepotrzebne skreślić).
Życzę udanego weekendu
[email protected] 2020-10-02
08:44:07
Cześć Marcin74!
Tesco Stell pozostało i zainwestowało w tym mieście ponieważ zarząd reprezentujący inwestora, widział duże wsparcie Prezydenta Piotra Kuczery cyt. „Podczas prezentacji oddanych do użytkowania budynków członkowie zarządu Tesko Steel Sp. z o.o., zwracali uwagę na bardzo dobrą współpracę z władzami Miasta Rybnika, podczas realizacji inwestycji.” To nie jest lanie wody, mówiłem jakie inwestycje zrobiło miasto po to aby stworzyć warunki dla inwestycji na poziomie 70 mln zł. Jeśli uważasz, ze lepsze skomunikowanie miasta z A1 i droga pod sam zakład nie jest atutem dla Tesco Stell to ja wysiadam, chyba się kompletnie nie znam na potrzebach dużych inwestorów. Mówienie o tym, że miasto nie miało wpływu na tą inwestycje nie jest półprawdą z Twojej strony tylko jest zwykłym kłamstwem, nawet nie manipulacją.
Odnośnie biurowca K1 i forów to nie musi mi Pan mówić co piszą na forach bo tak się składa, że pracuję w tym biurowcu, przenieśliśmy siedzibę naszej firmy z Raciborza właśnie tutaj. Widzę potencjał w tym miejscu i osobiście będę przyglądał się jak ta przestrzeń się zmienia. Nie pisałem o inwestycjach na poziomie 10-15 osób tylko o inwestycji firmy informatycznej (zatrudniającej znacznie większą ilość osób) oraz Tesco Steel – inwestycja na 70 mln. Chyba, że chodziło Panu o start-upy, to tak one są bardzo potrzebne i w początkowej fazie wzrostu nie generują zatrudnienia powyżej 10-15 osób.
Jeśli uważa Pan inwestycję drogową, która znacznie skróciła czas dojazdu i wyjazdu z naszego miasta, której wartość przekroczyła 400 mln zł za zwykłą obwodnicę miasta to ja już na to nic nie poradzę.
Odnośnie czekania na efekty 9 lat… pisałem już koledze wyżej, pierwsza kadencja to zmontowanie inwestycji na poziomie 400 mln zł, to chyba druga (po kanalizacji za św. Prezydenta Adama Fudalego) tego typu inwestycja w tym mieście w ciągu 3 dekad. Skończyliśmy ją w tym roku i w tej kadencji zobaczymy jakie owoce przyniosła. Okres dwóch kadencji biorąc pod uwagę to z czym musimy się zmierzyć jest moim zdaniem dobrym adekwatnym okresem, a przypominam, że wydamy (my mieszkańcy) ok. 100 mln zł z podatków na termomodernizację i wymianę źródeł ciepła w naszym mieście (trzecia co do wielkości inwestycja w tym mieście od 3 dekad). Za kadencji tego Prezydenta mamy dwie ogromne inwestycje już prawie za sobą, a które łącznie opiewają na kwotę 0,5 mld zł.
Gdybym osobiście podejmował decyzje o dwóch najważniejszych priorytetach inwestycyjnych w Rybniku to wybrałbym dokładnie te same dwa: lepsze skomunikowanie miasta z autostradą oraz wymiana źródeł ciepła na niskoemisyjne w budynkach należących do miasta. Dlatego jako radny miasta wspieram właśnie tą politykę i tego Prezydenta. . Realizacja tylko tych dwóch działań (przypomnę 0,5 mld zł) jest ciężka, długa, a pierwsze efekty będą widoczne dopiero pod koniec tej kadencji.
Pozdrawiam
~rzyt 2020-10-02
09:13:58
Panie Knesz, łącznik Giedroycia Brzezińska to jeszcze nieskończona inwestycja, która tworzy już problemy. Tiry czekające na wjazd do Tesko od Giedroycia zmuszają omijających do łamania przepisów; na zakręcie i podwójnej ciągłej jadą na czołowo z tymi od strony Brzezińskiej z góry.
Panie Knesz widział pan w XXI wieku budowę drogi bez kanalizacji sanitarnej i deszczowej? Taka inwestycja to marnotrastwo. Deszczówkę zastępuje tzw. rybnicki rynsztok skutecznie ograniczający wjazd do posesji.
Życzę Panu zdrowia, bo w tych czasach jest to bardzo ważne. O przemyślanych decyzjach raczej w tej RM i z tą ekipą rządzącą nie liczę, gdyż problem wydziału komunikacji was przerasta.
[email protected] 2020-10-02
09:36:29
Arteks dziękuje z Twoje słowa i przyjmuję to łyżkę dziegciu. Odnośnie inwestorów wypowiedziałem się w poprzednich komentarzach najlepszym posunięciem związanym ze zwiększeniem potencjału inwestycyjnego naszego miasta jest inwestycja w lepsze skomunikowanie Rybnika z A1. Myślę, że przyznasz mi rację, że dwa okoliczne miasta, które dobrze się rozwijają (Gliwice i Żory) mają ogromny atut w postaci idealnego skomunikowania z autostradą. Jeśli chcemy tu zapraszać inwestorów (mówię głównie o produkcji / centra logistyczne) to oni muszą zobaczyć dobry teren inwestycyjny, jak najlepszą komunikację z autostradą i pozostałymi okolicznymi miastami. Bez inwestycji w południową obwodnicę miasta, która komunikuje Rybnik z autostradą sprowadzanie inwestorów jest w moim przekonaniu nieefektywne. Na szczęście już tego problemu w znacznej części się pozbyliśmy, ale dopiero od… 5 miesięcy kiedy oddaliśmy drogę do użytku. Nasze wyniki finansowe są związane z inwestycjami, które Prezydent uznał za kluczowe (droga Racibórz – Pszczyna, oraz wymiana źródeł ciepła), a które opiewają na łączoną kwotę 0,5 mld zł. Do tego doszły niezależne od nas czynniki zewnętrzne, a mianowicie podatek od wyrobisk górniczych (ok. 80 mln zł do oddania) oraz pandemia.
Odnośnie Śródmieścia, zgodzę się z Tobą, że nadchodzi czas zmian i remontów. Zgodzę się z Tobą, że płyta rynku nadaje się do wymiany, oraz że kamienica w centralnej części rynku straszy (ta po McDonlads), ale ona jest w prywatnych rękach. Musisz przyznać, że jednak zmieniamy przestrzeń również w Śródmieściu, mam na myśli okolice placu wolności (nawet udało się to zagrać z działaniami spółdzielni, która odnowiła elewacje), okolice Bazyliki, UM i zamkowej oraz uporządkowanie przestrzeni przy Hallera gdzie powstał parking wielopoziomowy.
Arteks cenię Twoje uwagi i wierz mi, że mają one znacznie w postrzeganiu przez mnie przestrzeni naszego miasta. Nie ze wszystkim się jednak zgadzam bezkrytycznie.
Tak na koniec, nigdy nie popadam w samouwielbienie i nie uważam się za alfę i omegę. Czuje pokorę przed widzą i doświadczeniem, której z pewnością mi brakuje. Szanuje krytykę, a najbardziej doceniam jak ktoś trafnie diagnozuje problem i wskazuje konkretne rozwiązania. Nie lubię tylko jak ktoś w ordynarny sposób próbuje narzucić swój punkt widzenia jako prawdę objawioną tylko po to aby poniżyć i zdeprecjonować dokonania obecnego Prezydenta Miasta. Jeśli moje komentarze tak wybrzmiewają to tylko dlatego, że jest to najczęściej forma sporu, która rządzi się trochę innymi prawami
[email protected] 2020-10-02
09:39:32
~rzyt dziękuje za informację, poruszę ten temat na kolejnej Komisji Komunikacji i Transportu Zbiorowego.