zamknij

Wiadomości

Rybniczanki przyłączą się do „Czarnego Protestu”. „To walka o naszą wolność”

2016-09-30, Autor: 

Jeszcze takiego protestu nie było w naszym kraju. W najbliższy poniedziałek na ulice wyjdzie tysiące kobiet, które są przeciwko ustawie antyaborcyjnej. Do „Czarnego Protestu” dołączą też rybniczanki. Część z nich pojedzie do Katowic, część będzie wyrażała swoje niezadowolenie na rynku w Rybniku.

Reklama

- To walka o naszą wolność, o to by nikt nie rozpatrywał nas w kategorii naszych macic. Jest to walka, by dziewczynki nie rodziły z np. kazirodczych gwałtów, by kobiety po poronieniu nie były stawiane przed obliczem sądu – mówią na wstępie Marta, Emilia i Paulina (nazwiska znane redakcji).

Jak zaznaczają nasze rozmówczynie, ustawa antyaborcyjna właściwe zablokuje przeprowadzanie badań prenatalnych, które niejednokrotnie ratowały zdrowie i życie dzieci.  - Poza walką o godność, „Czarny Protest” odbieram bardzo osobiście. Straciłam dwie ciąże i nie wyobrażam sobie sytuacji, że w tak trudnym życiowo momencie ktoś stawia mnie przed prokuratorem czy sądem i prowadzi dochodzenie – dodaje Marta.

Paulina również doświadczyła traumy. – Straciłam ciążę po 10 latach starań i podobnie jak koleżanka, nie wyobrażam sobie, by ktoś mnie miał za to obwiniać. Z drugiej strony lata temu pomagałam koleżance przy hipoterapii. Zajmowałam się dziećmi, które można to tak powiedzieć – skrzywdziła natura. One nie potrafią same dla siebie istnieć, a rodzice boją się o nie, płaczą, nie mają pomocy znikąd. Od wielu rodziców usłyszałam, że gdyby cofnęli czas, to podjęliby inną decyzję. To przykre, że odbiera się nam prawa do decyzji o własnym ciele, a dzieciom prawa do godnego życia – wyjaśnia.

Jak podkreślają nasze rozmówczynie, za hipokryzje odbierają argument zwolenników ustawy, że „dzieci zawsze można oddać do domu dziecka”. - Proces adopcyjny jest fikcją, cały przebieg trwa lata. Dla niektórych potencjalnych rodziców to całe wieki – wyjaśnia Marta. Przytakuje jej Emilia. – To logiczne, że rodzice będą chcieli adoptować zdrowe dziecko. Z racji wykonywanego zawodu niejednokrotnie miałam kontakt z pokrzywdzonymi maluchami. Próbujemy im pomóc, ale to walka z wiatrakami. Widać na ich twarzach cierpienie. Wielu rodziców przyznało mi się, że woleliby śmierć swoich dzieci przed tym, zanim oni umrą. Nie wyobrażają sobie co by się z nimi działo, gdyby ich zabrakło – mówi Emilia.

Nasze rozmówczynie pojadę w poniedziałek do Katowic. W naszym mieście również odbędzie się protest - o 17.30 na rybnickim rynku. Zapraszają do wzięcia udziału w wydarzeniu nie tylko panie, ale również swoich chłopaków/partnerów/mężów, by wspierali je w walce.

Co sądzicie o „Czarnym Proteście” i ustawie antyaborcyjnej?

Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~templariusz 2016-09-30
    17:38:43

    Nieważne o co i w jakim celu, ale ważne by zrobić na złość demokratycznie wybranej władzy. Wyglądacie jak te co są na tej naklejce na szybie tego samochodu :) i sami sobie wystawiacie świadectwo :)

  • ~Zoltan666 2016-09-30
    18:01:43

    Demokratycznie (na tą chwilę) 4 osoby się z tobą zgadzają a 10 sugeruje byś się stuknął między oczy, także uszanuj wolę demokratycznej większości...

  • ~Ancymon 2016-09-30
    18:33:11

    Żałosne że ktoś daje się wplątać w gierki takim starym raszplom jak Janda czy Olejnik ( znaczek tej czarnej czarownicy wspaniałe pasuje do ich oblicza ) ktòre pewnie dobrze wiedzą co to aborcja . Jak zwykle lewackie przykłady o ciąży po gwałcie kazirodczym .Mamy demokrację jeśli nie szkoda im czasu to niech sobie manifestują , ich sprawa .

  • ~Demos e Totalis 2016-09-30
    19:05:38

    A to heca...zdumiewają mnie rozliczne "tezy" np. "decydowanie o własnym ciele", Jakim ciele? Czyżby? Czyim? Raczej o życiu lub nie życiu drugiego człowieka. A to już coś zuuupełnie innego. Interesujące, że pewni ludzie chcą mieć tzw. swobodę w tej "decyzyjności", mówiąc, że to przejaw wolności (!), praw (!), demokracji (!). Czyżby...? ;-)

  • ~Michalina Fabian 2016-09-30
    19:18:00

    Czytam te wasze komentarze I czlowiekowi zle Sie robi. Zdaje Sie Ze to slaskie powietrze nawalilo wam w tych deklach. Zdaje Sie Ze wielu Tak wiele Ma do powiedzenia nie znajac projektu ustawy, nie majac świadomości jakie beda jego konsekwencje . Ja to tylko sie zastanawiam czy ci , którzy najwiecej "szczekają " kiedykolwiek spędzili choc chwilke z Dzieckiem niepełnosprawnym ( akurat ja. Powodu zawodu tak) czy choc
    Raz dyskutowali z matka wychowująca takie dzieci. Czy jeden. Drugim Stawał w zyciu przed dylematem co zrobic gdy na szalce stawia sie własne zycie i zagrożona ciaze . Ja mama dwójki cudnych dzieci nie jestem za aborcja ale tez nie wiem co zdecydowalAbym gdyby los pokierował tak losem ze musiałabym decydować lub okazałoby sie ze ciąża pozamaciczna usunięta nie moze byc bo ktoś tak zdecydował Ale chce by w moim
    Kraju. Decyzja należała do osoby ktorej dotyczy . Aborcje były sa i beda jak to tu to w innym kraju jak nie
    Legalnie to w podziemiach jakis zapizdzialych "ala " gabinetów bedzie ginęło wiecej osob i rezykowalo zycie . Ale
    Zdaje sie
    Tym jakże pobożnym zwolennikom PiSu Rozumy wyparowaly!

  • ~hardmark 2016-09-30
    19:40:45

    Wolność to prawo wyboru. Jeżeli wybrańcy/pomazańcy Narodu chcą w jakikolwiek sposób ograniczać prawo wyboru to należy to piętnować.
    KIEDY przyszli po Żydów nigdy nie protestowałem. Nigdy nie byłem przecież Żydem.
    KIEDY przyszli po komunistów nigdy nie protestowałem. Nigdy nie byłem przecież komunista.
    KIEDY przyszli po socjaldemokratów nie protestowałem.
    Nie byłem przecież socjaldemokratą.
    KIEDY przyszli po związkowców nie protestowałem. Nigdy nie byłem przecież związkowcem.
    KIEDY przyszli po Mnie nigdy Nikt protestował. Nikogo nigdy już było.

    Dziś watykańskie pachołki przychodzą po kobiety. Jeżeli nie zaprotestujemy to kto będzie nastepny? W poniedziałek melduję się na Rynku a Ty?

  • ~jaczyk 2016-09-30
    19:43:59

    14 83

    Bóg "zrobi ci zdjęcie..."

  • ~Sylwia Stempniak 2016-09-30
    19:46:06

    74 38

    My jedziemy się Katowic ale duchem będziemy też w Naszym mieście:)

  • ~Borner Roksana 2016-09-30
    19:47:54

    78 36

    Jestem co prawda z jastrzębia ale postaram się być z Wami.

  • ~terrorist 2016-09-30
    20:22:42

    50 76

    O badaniach prenatalnych w ustawie nie ma ani słowa. widzę że niektórzy nie opanowali jeszcze sztuki czytania. projekt ustawy posiada raptem 2 kartki A4, ale lepiej powielać bzdury lewackich mediów.

  • ~RMG 2016-09-30
    20:27:11

    38 20

    Ancymon: Co Ty ku*&wa nie powiesz...

  • ~piotrekdec 2016-09-30
    21:24:26

    72 28

    katoczekści przegięli pałę; od zawsze chcieli kontrolować ludzi od sypialni po grób (rozkopywany zresztą) i jeśli nie powiemy im no pasaran! to powoli będzie się to stawać rzeczywistością; kto myśli, że to "po to żeby aborcja była w każdej klinice" łyka łgarstwa naczelnego katoginekologa terlika, albo ma po prostu ma zadatki na niewolnika

  • ~siarzewski 2016-09-30
    22:17:54

    59 27

    Dziewczyny jestem w wami ;-)

  • ~ 2016-10-01
    01:35:01

    46 16

    Terrorist, nie bądź ignorantem. W projekcie ustawy nie wszystko jest napisane wprost, ale wystarczy chcieć posłuchać mądrzejszych i wszystko stanie się jasne. Polecam!

  • ~Janusz Piotrowski 2016-10-01
    04:26:29

    36 61

    "(...) One nie potrafią same dla siebie istnieć, a rodzice boją się o nie, płaczą, nie mają pomocy znikąd. Od wielu rodziców usłyszałam, że gdyby cofnęli czas, to podjęliby inną decyzję. To przykre, że odbiera się nam prawa do decyzji o własnym ciele, a dzieciom prawa do godnego życia – wyjaśnia (...)"Paulina z Rybnika.

    Panaceum na niepełnosprawność tudzież upośledzenie- zabić tak by nie żyło ... żeby nie narodziło się wcale! I jeszcze nazwać "prawem do godnego życia".

    Droga Paulino.
    Wyłącz telewizor na okres minimum 3 miesięcy. Ekran komputera oraz tabletu, czy też telefonu również. Przestań czytać- czytać cokolwiek. Wyłącz radio w pracy, kuchni, samochodzie- niech nie szemra. Masz bowiem światopoglądową sieczkę w głowie.
    Paulino zawalcz o siebie.
    Trzymam kciuki ...
    ... i się pomodlę.

    Autorowi "bf" gratuluję przytoczenia cytatu- rozumiem, że "w biegu" ...
    Nr@
    Młody

  • ~rob78 2016-10-01
    08:04:16

    53 21

    Cała ta aborcja to temat zastępczy. PIS se wymyślił zrobimy super restrykcyjny projekt ustawy aborcyjnej, rzucimy to mediom i niech sie ludzie żrą i obrzucają błotem, a my będziemy mieć ubaw. Po paru miesiącach troche złagodzimy projekt i znowu mamy pare miesięcy spokoju, za jakieś 1,5 roku zrobimy kosmetyczne zmiany i wprowadzimy ustawę i wywiążemy się z obietnicy wyborczej. W tym czasie nikt się nie będzie interesował Misiewiczami, Ziobrami czy Trybunałem, a i Antek będzie mógł w spokoju prowadzić swoje śledztwo smoleńskie.

  • ~Abisall 2016-10-01
    09:18:48

    43 11

    @~rob78 Może i temat zastępczy ale zauważ że ten zastępczy temat dotyczy zdrowia, życia i podstawowych praw conajmniej połowy społeczeństwa. Często w nieodwracalny sposób ingeruje w życie całych rodzin. Misiewicze, Ziobry i Macierewicze co by nie zrobili to ich działania albo da się odwrócić albo w mniej lub bardziej kosztowny sposób naprawić a jednak konsekwencji jakie niesie sprawa tej ustawy nie da się naprawić. Dlatego uważam że mówienie z lekceważeniem o aborcji jako o temacie zastępczym, mniej ważnym jest niewłaściwe. Owszem zgadzam się ze temat aborcji wyciągany jest dla odwrócenia uwagi od spraw innych ( nie pamiętam czyje to słowa " Kiedy pojawiają się problemy gospodarcze wyciaga się aborcję" ) ale na pewno nie jest to temat drugorzędny. Pokazuje to też jak bardzo lekceważone są prawa kobiet skoro sprawę dotyczącą ich życia i zdrowia traktuje się jako zasłonę dla brudnych parykularnych interesów partii u władzy -niezależnie od tego jaka by to partia nie była.

  • ~terrorist 2016-10-01
    09:41:02

    23 20

    Droga Chantalle, to jest prawo. jeśli coś nie jest napisane to nie istnieje. A może ktoś zwrócił uwagę, że ustawa dopuszcza aborcję w przypadku zagrożenia życia matki? aaaa, no tak, w telewizji nie mówili. Których chcesz 'mądrzejszych' słuchać? zawsze ktoś opowiada się po jakiejś stronie, obiektywnych i bezstronnych do mediów nie zapraszają, bo są "nudni".

  • ~Abisall 2016-10-01
    09:59:17

    30 6

    @~terrorist Ciekawe w którym miejscu... Bo podejrzewam że chcesz podnieść paragraf 4 artykułu 152 "§ 4. Nie popełnia przestępstwa określonego w § 1 i § 2, lekarz, jeżeli śmierć dziecka poczętego
    jest następstwem działań leczniczych, koniecznych dla uchylenia bezpośredniego
    niebezpieczeństwa dla życia matki dziecka poczętego."
    Z tym że tu jest bardzo wielkie ALE w postaci zapisu "bezpośredniego niebezpieczeństwa" czyli wedle literalnego brzmienia nie będzie konsekwencji karnych jedynie wtedy gdy podczas ratowania życia kobiety dojdzie do przerwania ciąży. A to nie jest tożsame z dozwoloną aborcją

  • ~Olafik 2016-10-01
    10:36:07

    38 22

    Janusz Piotrowski, pomódl się raczej za siebie, nic to co prawda nie pomoże, ale będziesz miał mniej czasu na wypisywanie idiotyzmów

  • ~Janusz Piotrowski 2016-10-01
    11:20:41

    28 52

    Mogę wiedzieć skąd Twoja agresja do mojej chęci pomodlenia się za obcego mi człowieka? Prawda powiadasz? .,.. . Dobrze. W takim razie posłuchaj jak brzmi: "(...) Wielu rodziców przyznało mi się, że woleliby śmierć swoich dzieci przed tym, zanim oni umrą (...)".
    Wiesz co to jest? To jest homosovieticus- moralna rzeźnia. Faszyzm, komunizm pomieszane we łbie w jedno. Rzeźnia. Czy naprawdę sądzisz, by jakikolwiek rodzic, nawet ten, który by w ten sposób pomyślał (czego akurat nie wykluczam) podzieliłby się tą swoją myślą, chwilową słabością z tymi aktywistkami?
    Podzieliłby się z dziewczyną, która twierdzi że śmierć jest prawem do godnego życia?Te facetki powinny być odizolowane od wykonywanych obowiązków zawodowych. Koniec. Kropka (nie nad i)

  • ~amik 2016-10-01
    13:45:37

    45 13

    Jeśli ktoś pisze o wiedźmach latających na miotle to niech popuka się ostro w czoło. Demokracja polega na tym, że kobiety mają takie samo prawo wyboru jak faceci. Tymczasem wygląda na to, że banda niewydarzonych seksualnie ... ma prawo decydować o tym, co kobieta może lu nie może zrobić. Ustawa antyaborcyjna to dla mnie również świadome tworzenie przez władze państwowe podziemia aborcyjnego. Ciekawe kto u kogo w rodzinie (jakiegoś polityka) prowadzi taki właśnie gabinet. Jestem przekonana, że gdyby zrobić legalną aborcję to paradoksalnie zmniejszyłaby się jej skala. No i portfele Panów ginekologów .....

  • ~ 2016-10-01
    14:24:33

    37 17

    Pod względem moralnym dziecko - w dowolnej fazie swojego życia (łącznie z prenatalna) ma takie samo prawo do życia jak ja czy wy wszyscy. I o ile możemy nie doprowadzać do poczęcia nowego człowieka, o tyle jeśli już ono jest,.to jakkolwiek ładnie czy eufemistycznie się to nazwie, to jest to zakończeniem życia tego człowieka. Hasło, ze mogę robić z moim brzuchem co chcę, to tak jakby np zabic uprzykrzonego męża siedzącego w fotelu, bo to mój fotel i moge z nim zrobić co chcę. Niemniej jednak uważam, że obecne prawo, które mamy w tej kwestii jest najlepszym, jakie może być w świeckim demokratycznym państwie. Rozluźnienie tych warunkow to nie są żadne prawa kobiety, tylko zabranie praw tym, którzy mają tego pecha, ze nie potrafią jeszcze manifestowac. Ale zaostrzenie tej ustawy tez nie byłoby dobre, spowoduje to wiele skutków gorszych niż sama aborcja

  • ~ 2016-10-01
    14:27:13

    14 21

    Hardmark - a gdzie byłeś, kiedy przyszli po dzieci, które głosu nie mają? Patrz, jak twój tekst cie oskarża ...

  • ~rybnikus 2016-10-01
    15:06:39

    25 49

    Czy może być coś bardziej ohydnego niż matka mordująca swoje dziecko dla swojej wygody?

  • ~kurier 2016-10-01
    15:28:08

    54 19

    Kolego rybnikus, nie wiem dlaczego katolik uważa za morderstwo pozbycie się chorego płodu który zagraża zdrowiu matki, a nie widzi nic złego w piciu alkoholu do upadłego? Dlaczego do niedawna kościół chronił księży pedofilów? Dlaczego kościół wspiera niezgodne z naturą życie bezżenne duchowieństwa czy zakonnic?

  • ~rybnikus 2016-10-01
    15:30:58

    16 34

    ~kurier nie jestem twoim kolegą bo kłamiesz jak ci z PO, przesylabizuj ze zrozumieniem co napisałem.

  • ~ 2016-10-01
    17:06:02

    13 11

    Rybnikus i Kurier - przeciwne stanowiska, a tak samo nieładny poziom "dyskusji":(

  • ~hardmark 2016-10-01
    22:28:37

    28 14

    KasiaT jestem zawsze po stronie słabszych. Ten protest jest po to aby pokazać watykańskim pachołkom ,że nie zgadzamy się na państwo wyznaniowe, na narzucanie "jedynie słusznej" wiary.Kościół wraz ze służbą (politycy PiS,PO,SLD,Nowoczesnej etc.etc) nie narzucał CAŁEMU Narodowi swoich wymyślonych praw i obowiązków. Za poprzedniego rządu walczyliśmy o wolność internetu (podobno wymysł jakiegoś szatana) i wywalczyliśmy. Dziś walczymy o to aby ludzie (watykańczycy) ,którzy nie maja pojęcia o rodzinie decydowali jak ta rodzina ma wyglądać. Dajmy wybór a każdy zrobi po swojemu. Każdy wybór wiąże się z następstwami.

  • ~ 2016-10-01
    22:45:07

    13 18

    Hardmark, widzę, że rozmawiamy poważnie, wiec odpowiem, choć generalnie rozmowy o aborcji uważam za bezsensowne. Mówisz, że jesteś po stronie słabszych - dlaczego więc stajesz po stronie dorosłej silnej kobiety, a nie po stronie jej dziecka, które nie jest ani dorosłe, ani silne i nie potrafi się samo bronić? Choć jestem za niezmienianiem obecnego konsensusu, to uważam, że Kościół nie tylko ma prawo się wypowiadać w kwestii dopuszczalnosci zabójstwa, ale wręcz obowiązek. Kościół nie może milczeć gdy krzywdzi się kogokolwiek, a szxzegolnie jeśli krzywdzony sam bronic się nie umie. Dlaczego nie manifestujesz by dać ludziom wybór: kraść czy nie kraść? Po co w ogóle prawo? Niech jest wybór. Wnerwił mnie sąsiad - niech mam możliwość usunięcia go. Dlatego nie wolno liberalizować obecnego prawa, zwyczajnie nie wolno. To się może nie podobac, ale pewnych rzeczy przyzwoitosc nie dopuszcza. Jak juz o sąsiadach - tez mi się jeden nie podoba, szkodzi nam i dla wszystkich byłoby lepiej (taka jest przynajmniej moja opinia) gdyby go usunąć, odetchnęlaby jego rodzina i pół naszej ulicy. Ale przecież nie wyjde na ulicę żeby wywalczyć prawo legalizujace zabójstwo sasiadow... Jednak nie jestem również za zaostrzeniem tego co mamy teraz. To wypracowana przez wiele lat ugoda, funkcjonowała dobrze, rozwalenie tego w którąkolwiek stronę spowoduje więcej złego niż dobrego

  • ~falcon86 2016-10-01
    22:45:08

    16 29

    Walka o wolność? Dobre sobie... Jak można pozwolić na legalizację morderstwa? Miarą człowieczeństwa jest stosunek do najsłabszych. Oszalałe z nienawiści feministki chcą doprowadzić do ekspansji kultury śmierci w Polsce, nazywając ją wolnością wyboru i prawami reprodukcyjnymi. Żadna normalna kobieta nawet nie dopuszcza do siebe myśli o możliwości zabicia własnego dziecka. Takie czyny mogą popełnić tylko jakieś zwyrodniałe jednostki. Uważam, że ten znaleziony na youtube utwór to doskonałe podsumowanie tej poniedziałkowej hucpy
    https://www.youtube.com/watch?v=WiD2xbs71Uc

  • ~rybnikus 2016-10-01
    22:57:32

    7 25

    ~hardmark, watykańskie pachołki ci sie nie podobają to napisz o swoich Płatnych Zdrajcach Pachołkach Rosji. I pamiętaj, NIE ZABIJAJ.

  • ~Dariusz Kuniszyk 2016-10-01
    23:38:36

    23 19

    Chciałabym Wam podziękować za to, co robicie! To wspaniałe i niesamowicie WAŻNE. Nie potrafię nawet odnaleźć ubrać w słowa całej swojej wdzięczności i szacunku wobec Waszej postawy.
    Urodziłam w wieku 18-stu lat. Z ojcem dziecka rozstałam się o wiele wcześniej, zanim dowiedziałam się o ciąży. Poradziłam sobie, nie byłam sama – miałam wsparcie rodziny, ale i strony,jak ta, filmiki antyaborcyjne, wypowiedzi ludzi, którzy dokonali aborcji, wylały na mnie kubeł zimnej wody, kiedy byłam w ciąży.
    Nie chciałam usunąć dziecka, ale wszystko co wymieniłam, sprawiło że miałam jeszcze więcej siły, zaparcia, radości z bycia matką, choć młodą matką. Dzisiaj mój synek kończy 3 lata… Wow. Każdego dnia czuję się jak tego pierwszego, gdy okazało się, że jestem w ciąży – bo każdy dzień to wyzwanie… Mój syn ma najlepszego ojca na świecie – człowieka, który zobaczył mojego synka i po jakimś czasie nazwał go jego własnym dzieckiem.
    Teraz jestem w 8 miesiącu drugiej ciąży i to jest dziewczynka. Wspaniały ojciec moich dzieci, kiedy poznaliśmy płeć, powiedział „Zawsze chciałem mieć parkę i pierwszego chłopca”! Dziękujemy Wam, że mimo strachu, nie odebrałam mu tej możliwości.

  • ~takiuj 2016-10-02
    08:38:45

    13 34

    Zebyście na ulice wyszły za lepsza robotą, lepiej płatną i żeby prywaciorz Was szanował to by było elegancko. Jak trza było protestwować przeciwko umowom śmieciowym to wielce nikt urlopu nie dostał. Wy zdania nie macie u Waszego pracodawcy, a Wy zdanie chcecie mieć na temat aborcji ? Śmieszne kobieciny jesteście.

  • ~ 2016-10-02
    11:23:32

    10 19

    Popieram akcję!
    Jestem także tego zdania, że w Polsce nie powinny rodzić się dzieci. To nie jest państwo przyjazne rodzinie i dziecku. Zamiast placu zabaw - parking. Zamiast 500zł lepiej dać gejom albo odprowadzić podatek na nachodźców do UE.
    Dodatkowo jeszcze na dzieciach zarabiają gdzie popadnie a z dochodów dzieci utrzymuje się emerytów. Patologiczne społeczeństwo uważa, że posiadanie kilku dzieci, to jakaś ujma. Tak więc powinno być: pełne dofinansowanie do antykoncepcji, najlepiej podawać ją w wodociągach! Oczywiście jakby nie zadziałało to dozwolona aborcja "socjalna". W przypadku dziecka chorego, które przez kaprys (religię) rodzącej będzie krzywdzone, to jak rodzice zgodzą się go urodzić - podpisują deklarację, że na własny koszt a nie koszt państwa będzie wychowywane i finansowane. Oczywiście nie ma także mowy o żadnych invitro dla staych bab, które zwlekały z urodzeniem dziecka do starości a potem chcą sztcznie urodzić na koszt państwa. Żeby nie było sytuacji w ktróej fanatyczna lewacka lesbijka w ramach "manify" robi sobie invitro żeby następnego dnia zrobić aborcję.
    Jestem ciekawy ilu się zdecyduje na dzieci i ilu będzie chciało być świadomymi rodzicami. Gwarantuję, że Polska zniknie do 100 lat z mapy.
    Dla ratowania sytuacji powstanie program 10 000+, ale i tak nikomu się nie będzie opłacało. Tak więc popieram!

  • ~Amor27 2016-10-02
    12:03:54

    1 9

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~elegant 2016-10-02
    12:57:52

    15 5

    Kasiu T. dziękuję.Jesteś jedną z niewielu osób na tym portalu,która potrafi mówić o problemie nie używając języka nienawiści.Pełna zgoda w temacie aborcji,aby trzymać dotychczasowy kompromis.Jeszcze raz dziękuję tym,którzy potrafią rozmawiać bez obrzucania się inwektywami.

  • ~telesrele 2016-10-02
    14:26:42

    12 9

    Problem w tym, że dzieci poczęte nie mają żadnych praw. W dokumentach wszelakich jest tylko data narodzin i od tego dnia dziecko podlega wszystkim przepisom prawnym. Gdyby wpisywano datę poczęcia, to wtedy aborcja byłaby morderstwem ściganym z przepisu prawa. Trudno jednak wyobrazić sobie sytuację, gdy kobiety po każdym poczęciu (udokumentowanym przez lekarza) biegają do urzędu w celu rejestracji. Śmieszne ? Może i tak, ale PiS jest w stanie wprowadzić nawet to.

  • ~takiuj 2016-10-03
    06:44:25

    5 20

    Bóg zadbał o odpowiednia pogode dla Was, obyście wszystkie od jutra na rewiyr poszły a prywaciorz papiery na łopacie wyłożył :)

  • ~piotrekdec 2016-10-03
    08:27:47

    19 10

    Dariusz Kuniszyk no i co ta ckliwa historia ma udowadniać (zresztą można podejrzewać, że wklejana na zasadzie ctrl+c i ctrl+v); kobiecie było ciężko, była sama ale urodziła i znalazł się nawet królewicz z bajki, nieswojego dzidziusia pokochał i żyli długo....; cieszymy się twoim szczęściem; nie za bardzo tylko ta egzaltowana historia dotyczy tematu

    KasiaT: nie manipuluj, po pierwsze komórka po zapłodnieniu to nie "człowiek" ponieważ są jeszcze fazy pośrednie, a to że uważasz inaczej to nie medycyna ale ideologia, KRK ma pewną wizję, Ty się z nią zgadzasz ale, że to prawda obawiona to - musisz sobie zdawać sprawę - to oczywiste jedynie dla członków tego (jednego z wielu) kościołów i musisz to zaakceptować; ALE NIE TO JEST ISTOTĄ PROBLEMU I NIE TEGO DOTYCZY TEN PROTEST! więc tej kwestii nawet nie warto podnosić

    obecne prawo z 93 roku jest takie jak chcesz żeby było (zresztą sama o tym pisałaś), nie musisz rzucać pseudoanalogiami o fotelu porównywanym do brzucha aby to zobrazować (bo to nie analogia ale demagogia);
    nie wiem po co zniżasz się do poziomu żenujących wpisów prezentowanych przez takich użytkowników jak Amor27 czy tf2
    (pierwszy z nich bredził o stosowaniu aborcji zamiast antykoncepcji, a drugi w sumie do końca nie wiadomo o czym, ale było coś o gejach i lesbijkach, które wykorzystują in vitro tylko po to żeby wykonać aborcje; i tak oto dyskusja sprowadzana jest do poziomu absurdu, ale im o to przecież chodzi)

    obecnie - przecież dobrze wiesz - nie jest legalna "aborcja na życzenie" (to stwierdzenie już jest nieźle nacechowane w sposób stygmatyzujący kobiety, które to niby mają taką ochotę między wizytą u fryzjera, a zakupami), choć owe zabiegi i tak są wykonywane i tego nie zmienisz choćbyś nie wiem jak się rozczulała nad zarodkami;

    obecny protest to powiedzenie "stop" zboczeńcom, którzy chcą nakazać donoszenie płodów z połową mózgu na wierzchu i jednym okiem, a który to może tylko umrzeć, nierzadko w męczarniach;

    to powiedzenie "stop" psychopatom, którzy chcą zrobić z kobiet przedmioty, które można zgwałcić, a następnie postawić nad nimi prokuratora aby nie pozbyła się słodkiego ciężaru i daru życia przekazanego w jakże pięknym akcie być może "mającym znamiona czynu zabronionego"

    to powiedzenie stop odebraniu prawa do badań i zabiegów prenatalnych no bo płód jest najwyższą formą człowieczeństwa i żaden lekarz nie będzie się do niego zbliżał bo go jeszcze uszkodzi podczas owego zabiegu;

    w takim kierunku idą te zmiany więc nie wiem po co wklejacie tu bzdurne historyjki albo pisać o zabijaniu męża na fotelu
    (świat który wam odpowiada już istnieje, a zgodnie z projektem psychopatów z wpływowej ale równie niebezpiecznej i już nieźle skompromitowanej sekty ordo iuris, ma być jeszcze bardziej barbarzyński, więc o co wam jeszcze chodzi?)

  • ~piotrekdec 2016-10-03
    08:28:15

    15 7

    telesrele: nie zdziwię się jak dojdzie do sytuacji gdy zamiar poczęcia
    będzie należało zgłaszać w odpowiednim (a jakże!) NARODOWYM urzędzie,
    sam akt będzie wykonywany pod nadzorem, a po poczęciu kobieta
    otrzyma wpis do dokumentacji o prokuratorze prowadzącym ciąże

  • ~koles6 2016-10-03
    09:09:13

    15 3

    to chyba nie tylko decyzja kobiet, nie raz dotyczy to także mężów, partnerów. 13 latki w ciąży, wyniki gwałtów, ciąże pozamaciczne, wcześnie wykryte wady genetyczne. Łatwo powiedzieć, że lepiej urodzić i oddać, ale kto takimi dziećmi się zajmie? Znam rodzinę gdzie jest dwoje dzieci którymi trzeba sie zajmować 24h na dobę, rodzice boją się co się stanie z ich dziećmi gdy ich zabraknie. Takie życie to codzienna walka i poświęcenie.
    Nie jestem za aborcją dla kobiet które wpadły i im to nie bardzo pasuje, bo zyjemy w XXI wieku i mamy dostęp do antykoncepcji zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.
    Jestem za aborcją dla ciąż powstałych w wyniku gwałtu, w wypadku dziewczynek, zagrożenia życia matki czy wad genetycznych u dziecka. Życie jest jedno, nasze, powinno być odpowiedzialne.

  • ~Frigg 2016-10-03
    09:28:09

    1 2

    Moim zdaniem obie strony konfliktu stosują pewne uproszczenia, żeby nie powiedzieć manipulacje. O obecnych przepisach związanych z aborcją, swego czasu Aleksander Kwaśniewski powiedział, że to "kompromis" z okresu, w którym podpisywany był konkordat. Uproszczeniem i manipulacją jest twierdzenie, że osoby protestujące opowiadają się za aborcją tylko dla swojej wygody, chodzi bowiem o takie prawo w szczególnych sytuacjach, gdzie czyn tej dobry byłby zarówno dla matki, jak i dziecka. Wiem - gdzie tu dobro dziecka, jeśli wybór jest po między: żyć lub nie ? - ale mówimy też o jakości życia, ciężkie uszkodzenia płodu, pewne choroby genetyczne ... to moim zdaniem przesłanki za ..., po to medycyna się rozwija, żeby i w takich sytuacjach - jakby nie było - pomagać. Niemniej aborcja, dla wygody, traktowana jako jeszcze jeden "środek antykoncepcyjny" to błąd, tak nie można, i już. Mówienie jednak o krzywdzonych dzieciach, nie jest potrzebne i zamazuje obraz sytuacji, jakoś nie słyszę żeby ta część zatroskanej o życie dzieci europy przypomniała sobie w ostatnim czasie o ... paradoksalnie ... życiu dzieci w Afryce, które np, umierają z głodu w sytuacji gdy my - wszyscy wspólnie - tyle jedzenia marnotrawimy ... Na pewno nie jest to temat łatwy, tym bardziej powinniśmy - jako społeczeństwo - wypracować kompromis. Podobnie było z In Vitro, teraz modna jest naprotechnologia ...,a In Vitro nie jest finansowane, aborcja ..., który z lekarzy powołujący się na klauzulę sumienia w latach 80-tych tego nie robił ? W tamtym okresie czasu to faktycznie była zastępcza antykoncepcja, a słyszeliście o iniekcji z mydlin wywołującej zapalenia ? Aborcja była i będzie, w tej czy innej wersji. Kwestia czy kompromisowo ją uregulujemy, czy pozwolimy żeby stało się tak, jak z prohibicją z USA w XX wieku.

  • ~siarzewski 2016-10-03
    09:36:38

    16 8

    Drodzy katotalibowie. Jeśli nie chcecie przerywać ciąży - nie róbcie tego. Ale nie wtrącajcie się w życie innych.

    Jakże proste, a jakże trudno pojęte.....

    Nie różnicie się niczym od muzłumańskich talibów....

  • ~siarzewski 2016-10-03
    09:39:08

    17 7

    Aha - jeszcze jedno.

    Przypominam wszystkim religijnym fundamentalistom, że aborcja w całym cywilizowanym świecie, jest normalną i powszechną praktyką medyczną.

  • ~ 2016-10-03
    10:15:22

    15 4

    Bóg jest łaskawszy od fanatyków religijnych. Zapis z Biblii: Księga Wyjścia 21,22: Gdyby mężczyźni bijąc się uderzyli kobietę brzemienną powodując poronienie, ale bez jakiejkolwiek szkody, to [winny] zostanie ukarany grzywną, jaką nałoży mąż tej kobiety, i wypłaci ją za pośrednictwem sędziów polubownych. Czyli sami zobaczcie - Bóg był wyrozumiały w przypadku poronienia kobiety nawet zdrowego płodu. Wystarczyło zapłacić odszkodowanie. A teraz fanatycy próbują sugerować, że dla "jakiegoś niezrozumiałego" dobra kobieta ma rodzić świadomie chore dziecko lub ma być zagrożone jej życie przez płód. Dla mnie to taki sam absurd jak inny fanatyzm kiedy jakaś religia zabrania transfuzji krwi... Ludzie, czy nie pomyślicie czasem, że robicie z Boga bezduszną istotę przez swoje fanaberie? Duchownym bardzo łatwo wymachiwać aborcją bo... temat ich nie dotyczy gdyż żyją w celibacie (przynajmniej w teorii) ale prawie każda osoba może stanąć oko w oko przed takim dylematem. Jest wiele religijnych krajów typu Włochy, Hiszpania, Meksyk, Stany Zjednoczone - ale nikt nie popiera tam zakazu aborcji w przypadku uszkodzonego płodu czy niebezpieczeństwa życia matki bo to coś szalonego, a nie dobrego.

  • ~kasiulla_90 2016-10-03
    10:58:48

    21 4

    Nie podobają Ci się związki partnerskie? NIE ZAWIERAJ ICH,
    Nie lubisz pornografii? NIE OGLĄDAJ,
    Nie podobają ci się "rurki" czy różowe koszule? NIE NOŚ
    JESTEŚ PRZECIW ABORCJI - NIE DOKONUJ JEJ

    Żyj SWOIM życiem a nie cudzym,

    Odechciewa się wiary w Boga, gdy widzi się ludzi " pobożnych katolików" którzy w jego imieniu chcą zawładnąć życiem drugiego człowieka.
    Brak tolerancji, akceptacji dla "INNEGO" człowieka,
    Dla nich człowiek wyznający inne zasady, wiary jest GORSZY.

    Życie jest JEDNO i KAŻDY ma prawo przeżyć je po swojemu.

    Wierzysz w Boga, wyznajesz jego przykazania - nie dokonasz nigdy aborcji.. świetnie! ale to TWOJA decyzja - i JA ją szanuję.
    Za to JA nie wierzę tak jak ty i też chcę mieć możliwość decyzji - USZANUJESZ TO?

    Do zobaczenia DZIŚ na rynku w Rybniku!!!!

  • ~ 2016-10-03
    13:36:22

    5 10

    RYBNICZANIE I PO CO WAM PLUSKADEŁKO BYŁO ? KTO Z TEGO BEDZIE KOŻYSTAŁ JAK NIE BĘDZIE DZIECI ? (zreszta mogę pomóc w aborcji za free ) ABORCJA TO ZABIJANIE DZIECI ,ZA EUTANAZJA TEZ PEWNIE JESTEŚCIE CO ???

  • ~ 2016-10-03
    14:12:07

    7 0

    Jako czlowiek o prawicowych przekonaniach popieram liberalizaje aborcji. Po pierwsze: Wiekszosc tego chce, ale bez szkody dla przeciwnikow: aborcja nie bedzie nikomu narzucana, jezeli ktos nie chce z powodow swiatopogladowych - jego wybor. Aborcja nie moze zastepowac antykoncepcji - musi byc dostepna antykoncepcja bez ograniczen z tabletka po na czele. Promocja podwiazywania nasieniowodow, sterylizacji! Darmowa sterylizacja osob narazonych na urodzenie dzieci z wadami. Poza tym popieram, bo wieze w sel

  • ~ 2016-10-03
    14:14:24

    4 0

    -Ekcje naturalna. Osobniki wadliwe same sie wyeliminuja ze spoleczenstwa. Invitro oczywiscie dozwolone, 100% odplatne dla osob po 30 tce.

  • ~1floyd 2016-10-04
    17:20:11

    2 0

    Czasy świętej inkwizycji minęły bezpowrotnie. Obecnie liczy się dobro i zdrowie przyszłych matek. Ktokolwiek myśli że, w dobie internetu i wyjazdów zagranicznych zabroni aborcji zdesperowanej kobiecie jest głupi. Jeżeli ktoś podejmuje taką decyzje, jest naprawdę zdesperowany i gotowy na wszystko. Test ciążowy wyjdzie pozytywnie , to nie pójdzie do ginekologa w przychodni tylko pojedzie np. na Węgry i tam dokona aborcji. No chyba że na granicach będą przeprowadzane obowiązkowe badania. To czy ktoś chce urodzić czy nie to jest jego i tylko jego decyzja. I z nią będzie żyła do końca swoich dni. Stwórzmy najpierw warunki do rodzenia, wychowania dzieci, na poziomie rozwiniętych krajów Europy. Nie tak dawno głodowali rodzice dzieci przewlekle chorych. I co się zmieniło? Jaką mają pomoc od państwa?

  • ~ 2016-10-08
    16:46:19

    3 0

    Janusz , kiedyś "młody" . Nie kompromituj się.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5004