zamknij

Wiadomości

Rybniczanie przyłapani na spalaniu odpadów. Jeden ciął tapczan piłą łańcuchową

2018-02-08, Autor: 

Strażnicy przyłapali wczoraj dwie osoby na spalaniu odpadów w piecu. W dzielnicy Śródmieście kobieta pozbywała się płyt meblowych. W tym samym rejonie miasta przyłapano mężczyznę, który postanowił spalić tapczan.

Reklama

W minioną środę dzielnicowy straży miejskiej otrzymał zgłoszenie mieszkańca naszego miasta, w sprawie spalania odpadów w dzielnicy Śródmieście. - Zgłaszający twierdził, podając konkretny adres, że właśnie ktoś spala tam odpady. Funkcjonariusze niezwłocznie udali się we wskazane miejsce i przyłapali sprawcę na gorącym uczynku – mówi Dawid Błatoń, rzecznik Straży Miejskiej w Rybniku.

Kobieta spalała płyty meblowe, za co została ukarana mandatem karnym w wysokości 500 zł.

W tej samej dzielnicy, na spalaniu pozostałości mebli został również przyłapany mężczyzna. 50-latek ładował do pieca pozostałości po tapczanie. Pomagał sobie elektryczną piłą łańcuchową. - Za ten czyn przeciw sprawcy zostanie skierowany wniosek o ukaranie do sądu – dodaje Dawid Błatoń.

Oceń publikację: + 1 + 60 - 1 - 19

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (27):
  • ~norton 2018-02-08
    12:12:27

    40 36

    Patrząc na ten grzyb na ścianach to widać, że rafio na bogatego

  • ~master4k 2018-02-08
    12:13:33

    72 26

    Gdyby głupota ludzka mogła latać, to wielu mieszkańców tego miasta przy prędkości nadświetlnej właśnie mijałoby Obłoki Magellana...

  • ~pawelbudowa 2018-02-08
    12:25:22

    78 90

    Ja nie widzę problemu. Wprowadzić ustawę o karaniu 5 000 za pierwsze przyłapanie spalaniu śmieci za drugim 25 000 za trzecim 50 000 i po problemie. Kasa na fundusz który by się dokładał do modernizacji tylko pompy ciepła, ogrzewanie na gaz prąd. Dofinansowanie do jakichkolwiek pieców węglowych to działanie bezsensowne. Jak to ma być eko to niech będzie eko.

  • ~Arteks 2018-02-08
    12:47:47

    @norton - a jakie są główne przyczyny biedy? Alkohol, papierosy, lenistwo, nieróbstwo...

  • ~robert102 2018-02-08
    13:05:06

    68 24

    do @maser4k - zanieczyszczenie w dzielnicy Zamysłów jest chyba największe, ale głupota niektórych mieszkańców tej dzielnicy -jakby mogła lecieć dotarła by na krańce wszechświata ! Panie Prezydencie proszę zając się tą dzielnicą - czym ludzie palą i samym problemem ogrzewania tamtejszych domów!!!

  • ~jaro_t 2018-02-08
    13:24:15

    71 16

    I pomyśleć, że to jest norma w co najmniej 10% mieszkań i domów opalanych węglem, która jest praktykowana z pokolenia na pokolenie. Powiedzcie, gdzie my mieszkamy? Możesz sobie wymienić kocioł CO, inwestować, ocieplać a sąsiad-patol "jedzie że aż furczy" a wszyscy to wdychamy...

  • ~MaciejK 2018-02-08
    13:59:32

    48 15

    nie od dziś wiadomo, że w naszym mieście mieszka wielu kretynów

  • ~peha 2018-02-08
    15:09:42

    33 14

    No niestety, jeżeli miasto im nie pomoże to będzie tylko gorzej. Może czas zmienić zasady przyznawania eko dotacji.

  • ~qdobp 2018-02-08
    15:10:15

    73 14

    ~Arteks
    Być może znasz te przypadki ze swojego otoczenia, jest jeszcze kalectwo, choroba, wiek który nie pozwala na zarobkowanie etc.

  • ~foka 2018-02-08
    15:33:01

    97 26

    Mnie nurtuje jedno pytanie dlaczego nasze blokowiska są w dalszym ciągu ogrzewane z ciepłowni - wiadomo ciepłownie spalają największy syf do tego dochodzą straty na sieci ciepłowniczej....
    Z tego co mi wiadomo ponad 80% blokowisk w naszym mieście ma gaz.
    Jaki więc problem aby w każdym bloku/klatce/pionie zainstalować taki super nowoczesny super ekologiczny kocioł gazowy ,albo pompę ciepła lub ogrzewać mieszkania prądem.....
    Nikt z bloków nie musiałby wtedy pokrywać strat na sieciach ciepłowniczych etc. bylibyście super eko.
    Myślicie że jeżeli macie ciepło z ciepłowni to nie zatruwacie środowiska? Ja mogę zainstalować sobie kocioł gazowy (jak będę maił gazociąg w granicy działki) - ale jak wszyscy to wszyscy....
    Spróbujcie jeden z drugim ogrzać swoje kilkadziesiąt metrów w bloku przez miesiąc prądem - potem proponujcie to właścicielom domów, ciekawe o ile wzrosną wam rachuniki.
    Oczywiście nie popieram spalania odpadów czy też wyrobów drewnopodobnych.
    Obecna ustawa anty smogowa zrobiła bogatszymi włąsciecli składów opału.
    Dotychczas do ogrzania domu o powierzchni 180 metrów powierzchni użytkowej (nowe budownictwo bardzo dobrze izolowane) wystarczało mi około 2.5 - 3 tony flotokoncentratau który spalałem od góry (zero dymu).
    Na ten sezon zakupiłem 4 tony węgla które niestety nie wystarczą......(opał zakupiony u autoryzowanego partnera PGG - ciekawe z czym zmieszany.....)
    Coś tu nie gra....

    Gdyby w waszych wspaniałych ciepłowniach które ogrzewają Wasze mieszkania zakazano spalania mułów fotów a nakazano spalać węgiel już oczy by wam sie otwarły.
    Arteks mógłby wtedy rozwijać Swoje rozważania na temat skąd bierze się bieda....

    Komuś doradzać pierwsi - na własne podwórko nikt nie spojrzy

  • ~ 2018-02-08
    16:07:25

    33 4

    Wielkie rybnickie cięcie piłą elektryczną.

    Dwa razy do roku wielkogabarytowe są wywożone, ale słyszałem, że jedni gabarytowe traktują jak skład opału, biorąc to co inni wywalają...

  • ~ 2018-02-08
    16:35:53

    48 5

    jak by sprzedawali wegiel tak jak Austriakom Niemcom i niewiadomo komu jeszcze po 200zl to by problemu nie bylo!

  • ~polk 2018-02-08
    17:09:19

    11 22

    @foka masz dobry tok myślenia ale nie do końca. Zgadzam się, że ciepłownia kopci jednak ciepło z ciepłowni ogrzewa paręnaście tysięcy mieszkań, więc w przeliczeniu na jedno mieszkanie to zanieczyszczenie nie jest aż tak duże. Druga sprawa poruszana przez Ciebie nt ogrzewania mieszkania kotłem gazowym. Jak dla mnie bardzo dobry pomysł. Sam wolałbym mieć taki niż miejskie ogrzewanie. Nie płacić za straty, remonty i utrzymanie ciepłociągu. Raczej to niemożliwe bo tutaj dochodzi problem z usytuowaniem mieszkania. Jedno ma trzy ściany zewnętrzne, inne mieszkanie jest w środku i każde z nich wymaga innego zapotrzebowania na energię i więcej płacili by właściciele zewnętrznych mieszkań, a to już byłoby trochę niesprawiedliwe. Dodatkowo jedne bloki są ocieplone inne nie, znów różnica. Podzielniki niwelują tą różnicę bo w zależności od położenia mieszkania są jakieś współczynniki, które brane są pod uwagę przy obliczaniu wysokości kosztów ogrzewania. Przy grzaniu gazem takie współczynniki również musiały by być brane pod uwagę co jest raczej niemożliwe.

  • ~ 2018-02-08
    17:21:52

    26 31

    Cieplownia ogrzewajaca tysiace ludzi wydziela dym 1/1000 tego co wydziela moj sasiad ogrzewajacy tylko swoja i zony d...

  • ~imrahil 2018-02-08
    18:11:28

    18 20

    ~foka - chyba, żartujesz, że se w nowym dobrze ocieplonym domu strzeliłeś kotłownię na paliwo stałe? ktoś ci kazał czy sam wpadłeś na tak genialny pomysł? pomijam dyskusyjność określenia " bardzo dobrze izolowane"

  • ~Kwinto 2018-02-08
    18:15:35

    31 3

    ~pawelbudowa
    50000zł kary? mimo wszystko proponowałbym przejść się po mrozie i ochłonąć. Nie popieram spalania śmieci, ale powoli te wasze kary bedą większe niż za morderstwo. Uwierz że 500, 1000 i 1500zł za trzecie takie wykroczenie wystarczą. Kolejna sprawa jak tutaj można wkładać wszystkich do jednego worka? ktoś na rozpałkę użyje za mokrego drewna i ma dostać tyle kary co ten kto pali śmieciami plastikiem i meblami? Mimo wszystko powinien powstać jakiś taryfikator jak w przypadku wykroczeń drogowych.

  • ~foka 2018-02-08
    19:09:37

    20 4

    ~imrahil a czemu nie - jeśli brak innych opcji a dom budujesz za swoje a nie za pieniądze z banku w kredycie na 400 tyć to inaczej patrzysz na pieniążki :)
    Na chwlie kończenia budowy usłyszałem w UM że nie dostane dotacji na jakiekolwiek ekologiczne źródło ogrzewania.
    Gazu u mnie w dzielnicy brak propan butan odpada (kotłownia poniżej poziomu gruntu.
    Kupiłem kocioł zasypowy (w trzeciej klasie) - miasto jeszcze kilka lat wcześniej finansowało zakup takich ekologicznych kotłów.Jeśli wiesz jak palić w kotle zasypowym wygenerujesz mniej zanieczyszczeń niż z podajnikowego.
    Za zaoszczędzone w ten sposób pieniążki wolałem sobie założyć solary (oczywiscie też za swoje bez dofinansowania) niż pchać się w jakieś drogie technologie.
    Przy obecnych temperaturach rozpalam w piecu około 14 pale metodą kroczącą do 21-szej to wystarczy. (podajnikowy będzie działał cały czas.
    Co do izolacji domu to mur wykonany w technologi czterowarstwowej (8 styropian 10 ceramika max 8 styropian 22 ceramika max) to mało?
    Dach dwie warstwy wełny na krzyż 20 i 10 cm...

  • ~foka 2018-02-08
    19:11:29

    9 0

    Dom oddany do użytkowania w 2010 roku

  • ~kurier 2018-02-08
    19:20:44

    14 15

    Karać, karać, karać za patologiczne zachowania. A do takich należy palenie śmieci. A jeśli ktoś nie zapłaci kary niech te kary odrobi. Nie pozwólmy się truć przez takie nieodpowiedzialne osobniki.

  • ~imrahil 2018-02-08
    19:44:01

    5 20

    ~foka - jak na dzisiejsze czasy to dom przeciętnie izolowany, ale to nawet nie problem. problem w tym, że wpakowałeś się w drogie i obsługowe źródło ciepła. nie chce mi się kolejny raz tłumaczyć podstawowych faktów, np. że kotłownia węglowa to nie tylko kocioł. jak znam życie to sobie zafundowałeś kaloryfery albo układ mieszany.

  • ~Majster Awes 2018-02-08
    20:28:05

    3 6

    chyba troche przesadzacie z tymi karami pieniężnymi. ściągalność tych kwot pewnie byłaby bliska 0. najpierw trzeba mieć z czego zabrać. lubie tłumaczenia, że to bieda. nie wiem, być może, ale nie każdy. litości. prędzej mówiłbym o wątpliwej chytrości.

  • ~Lateks 2018-02-09
    00:51:07

    18 2

    Czytam te wasze komentarze i naprawdę Korwin ma rację że idiotów jest więcej niż ludzi mądrych. I żeby nie było nie popieram spalania śmieci w piecu, wiem co to są kleje które stosuje się w meblach itp.
    Ale nie zgodzę się że uchwała antysmogowa cokolwiek pomoże w tym temacie. Zresztą dobry przykłady podaje ~foka , najwięcej do powiedzenia mają ludzie którzy chcą wyciągać pieniądze z kieszeni innych. Normalnie myślenie rodem z PRL-u. Ciekawe jak dziś by wyglądały Arteksy gdyby im nie dano za półdarmo mieszkań. Zresztą oczy by otwarli dopiero gdyby ktoś im kazał wpłacić po 50tys zł na termomodernizacje tych króliczoków. ~polk wspominasz o równym traktowaniu właścicieli mieszkań, a co to kogo obchodzi?
    Bieda to nie są nałogi, bieda to nie jest życie na socjalu z miasta mieszkając w komunalnym mieszkaniu i pobierając zasiłki.
    Arteksie prawdziwa bieda to kiedy w rodzinie pojawia się choroba, kiedy człowiek musi się roztroić między opieką nad chorą żoną, dzieckiem, rodzicami, dziadkami, a pracą i teoretycznie "normalnym" życiem. Tego nie widać, tacy ludzie nie latają po zasiłki, dotacji też nie dostaną bo ich na to nie stać. A branie kredytów w takim czasie to jak podcinanie gałęzi na której się siedzi.

  • ~Lateks 2018-02-09
    00:59:51

    20 3

    I żeby nie było naprawdę znam dużo takich osób które marzną tylko dlatego że bały się kupić 5 ton flotu i kupiły zgodnie z tą uchwałą 2 tony węgla. A wartość energetyczna jest jeden do jednego. Może by mogły nie jeść i pewnie by na insulinie zaoszczędziły... ale mieszanie nałogów z biedą naprawdę jest żenujące, tylko że biedni ludzie mają swoją godność i nie będą latać i się użalać bo na to nie mają ani czasu ani siły.

  • ~Arteks 2018-02-09
    11:02:05

    4 14

    @lateks - mieszkania w blokach nie są za darmo tylko kosztują czasami nawet 180-250 i więcej tys. zł. Ich mieszkańcy płacą czynsze 400-800 zł miesięcznie, płacą ok. 2,80 zł za m. kw. ogrzewania. I ponoszą 100% wydatków jeśli chodzi o termomodernizację, windy, sprzątanie, oświetlenie klatek i podwórek, place zabaw, koszenie trawy itd. Mieszkania komunalne z kolei są faktycznie za darmo ale mogą je otrzymać tylko osoby które mają niskie dochody, zazwyczaj są to mieszkania o słabszym standardzie w familokach czy kamienicach. Nie wiem o co się dąsasz bo często lubimy mówić, że w takich Niemczech ludzie mają wysokie zarobki, wysoki poziom życia, wysoki socjal itd. Ale tam problem smrodu i kiepskiej jakości domów zlikwidowano budując mnóstwo komunalnych wielorodzinnych bloków - którymi ty się brzydzisz, a jakoś ci Ślązacy którzy wyjechali do reichu, w nich mieszkają - wcale na nie narzekają. A jeśli już ktoś mieszka w domu prywatnym - ma pełną świadomość i odpowiedzialność, że musi go stać na ekologiczne ogrzewanie. W Polsce mamy jakąś paranoję. Według ciebie mieszkańcy tych kilku tysięcy nowych domów które nabudowały się w ostatnich 20 latach z śmieciuchami w środku - powstały z biedy, a wszyscy ich właściciele walczą z chorobą i marzną z braku mułu? Totalne bzdury opowiadasz których się już nie da słuchać. Ile jest tych biednych osób w mieście którzy dorobili się domów i... teraz nagle nie stać ich na ich utrzymanie? Czemu nie sprzedają domu i nie przeniosą się do bloku albo czemu skoro mają taki duży dom, nie zaproszą do mieszkania w nim i dzielenia kosztów swojej rodziny? A co do tych których według ciebie nie stać na węgiel - dlaczego tak jest? Dlaczego nie pracują, nie mają rent, nie mają emerytur? Pytałeś ich o to? Szukacie głupich pretekstów aby bronić różnych społecznych patologii - a powinniśmy je wszyscy potępiać. Osoby które palą śmieci - trują siebie i innych. Niektóre choroby o których piszesz - rozwijają się właśnie dzięki takim nieodpowiedzialnym trucicielom.

  • ~Arteks 2018-02-09
    11:08:30

    4 10

    @majsterawas - ale to nie jest żadna bieda. W skarpecie 20 tys. na "czarną godzinę" ale palić można starymi łóżkami. W Rybniku robiono bardzo dokładną analizę "biedy" i tylko 2% mieszkańców to osoby narażone ma prawdziwą biedę. Im bez problemu mogą pomóc miejskie ośrodki zajmujące się pomocą i zapomogami. Ale 98% to ludzie którzy żyją na normalnym poziomie i sami swoją własną pracą, muszą zapewnić sobie poziom życia w na jakim chcieliby żyć. Jeśli ktoś lubi swój domek na peryferiach, ogród, latanie z kosiarką i dojazdy po wszystko - to powinien najpierw obliczyć nie tylko czy będzie go stać na jego wybudowanie - ale czy będzie go mógł utrzymać tak aby nie być uciążliwością dla innych. Tak to działa na całym świecie we wszystkich gospodarkach rynkowych. A u nas niektórzy próbują wmawiać "że ich nie stać na ogrzewanie czymś innym". Pazerność? Nieodpowiedzialność? Aspołeczność?

  • ~Majster Awes 2018-02-09
    12:41:42

    3 0

    Arteks, staram się nie generalizować. z pewnością są w rybniku ludzie biedni, ale błagam przecież nie każdy który jedzie meblami żyje w skrajnej biedzie. palenie śmieciami jest już nieakceptowalne prawnie i społecznie. tak samo jak kradzieże, a przecież biedni mogliby kraść bo ich nie stać. mi też nie podoba się uchwała, bo muszę więcej odłożyć na opał. cóż. życie.

  • ~ 2018-02-09
    14:55:38

    1 1

    ~Lateks swieta prawda!!!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4888