zamknij

Wiadomości

Rybniczanie lekceważą maseczki? Minister zapowiada kontrole

2020-08-03, Autor: 

Choć rząd zniósł już lub złagodził wiele obostrzeń, w Polsce nadal obowiązuje stan epidemii. W pomieszczeniach zamkniętych takich jak: sklepy czy autobusy nadal należy nosić maseczki. Tymczasem wielu rybniczan zapomina o tej zasadzie lub lekceważy ją. Otrzymaliśmy list od jednej z rybniczanek w tej sprawie.

Reklama

Zapominamy o koronawirusie?

Pod koniec ubiegłego tygodnia otrzymaliśmy list od Karoliny - jednej z mieszkanek Rybnika. Porusza problem braku noszenia maseczek w autobusach:

Zwracam się z uprzejmą prośbą o poruszenie na portalu sprawy egzekwowania przepisów dotyczących noszenia maseczek w transporcie publicznym. Codziennie kilka razy korzystam z tego transportu i z rozżaleniem stwierdzam, że zdarzają się kursy gdzie nawet połowa pasażerów lekceważy przepisy dotyczące noszenia maseczek - nie zakładają ich w ogóle albo nieprawidłowo. Przy próbie zwrócenia uwagi na ogół kończy się niezbyt miłą wymianą zdań. Kierowcy ZTZ widzą te sytuacje i nie reagują - tylko raz w ostatnich tygodniach zdarzyło mi się być świadkiem sytuacji kiedy kierowca widząc osoby wsiadające do autobusu przez mikrofon wygłosił komunikat o konieczności założenia maseczki.

Wskaźniki epidemii znów idą w górę, również w Rybniku, a wśród osób tak jak ja zmuszonych codziennie do korzystania z transportu publicznego poczucie dyskomfortu z każdym dniem wzrasta gdy widzą jak wiele osób lekceważy przepisy. Dodatkowo mamy wakacje i widok w autobusie grup beztroskiej młodzieży bez maseczek (np. wracających z kąpieliska Ruda) jest dosyć powszechny.

Wysłałam już maila z podobnymi uwagami do ZTZ Rybnik, ale gdyby artykuł poruszający ten problem pojawił się również na rybnickim portalu, odzew byłby zapewne znacznie większy i być może udałoby się coś Państwu zdziałać.

Podobny telefon otrzymaliśmy od Izabeli – mieszkanki Chwałowic:

W minioną sobotę w Chwałowicach miał miejsce mecz piłkarski. Pobliską Biedronkę obległy rzesze fanów, którzy nie nosili maseczek w sklepie. Są badania, wzrasta zachorowalność na koronawirusa, a panowie wchodzą do środka i dyszą w szyje. Nic sobie nie robią z obostrzeń – zarówno w sklepie, jak i na boisku.

Panie w Biedronce zwracały uwagę, próbowały grzecznie wytłumaczyć, ale jak grochem o ścianę. Bić się przecież z takimi osobami nie będą. Nie jestem złośliwa, ale mam w domu starszą, chorą osobę. Mnie być może nic nie będzie, ale jak przyniosę chorobę do domu, to sytuacja może się pogorszyć.

Minister Szumowski: będą kontrole

Właśnie w tej ostatniej kwestii głos zabrał minister zdrowia Łukasz Szumowski. Zapowiedział, że w tym tygodniu rozpoczną się kontrole w sklepach.

- Kontrolę wykonywaną zarówno przez policję, jak i przez służby sanitarne, czy klienci noszą maseczki, czy personel nosi maseczki Nie ma żadnej wymówki. Za to, że ktoś nie ma maseczki, albo przyłbicy w zamkniętym pomieszczeniu, powinien dostawać mandat. To nie jest widzimisię moje, rządu, sanepidu, czegokolwiek, tylko chcemy bezpiecznie pójść do sklepu. To ochrona pracowników tego sklepu, naszych współtowarzyszy - nie nasza. Ta maseczka nie jest dla nas, jest dla innych – mówi minister zdrowia.

Łukasz Szumowski dodaje również, że jeżeli ktoś nie może nosić maseczki, to powinien mieć ze sobą przyłbicę.

Zapowiada, że służby państwa będą kontrolować też wesela pod kątem liczby bawiących się gości.

Oceń publikację: + 1 + 128 - 1 - 42

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (50):
  • ~hexon 2020-08-03
    14:38:52

    Kolejna gówno-burza bez potrzeby!
    1. Kierowca nie ma prawa wymagać noszenia maseczek w pojeździe . To "naciągane prawo "(które sąd inaczej interpretuje) ma wyłącznie policja... Nie może nawet odmówić sprzedaży biletu z "obawy na swoje zdrowie" bo klient może nie nosić maseczki z powodów medycznych a do tego nawet zaświadczenia lekarskiego nie potrzeba.
    2. Nie widziałem w autobusie aby ktoś przez ostatnie miesiące nawet kichnął. Niestety przewrażliwione "paniusie" nie pozwolą nikomu uchylić maseczki z nosa przy 40+stC. Ostatnio widziałem jak taka pani uciekała z autobusu bo jakaś dziewczyna chciała usiąść obok niej..
    3. Faceci dyszący w szyję w Biedronce? Taaa miała pani pecha i na zboczeńca trafiła...
    4. Niestety gdy mamy za ministra lekarza który zamiast przysięgi Hipokratesa składał przysięgę Hipokryty to się kończy na takiej tresurze społeczeństwa.. Ludzie mają gdzieś podnoszenie odporności, zdrową żywność, mycie rąk.. Najważniejsze kapowanie sąsiada itp. bo kawałka szmaty na twarzy nie nosi!
    Żenada!

  • ~ 2020-08-03
    14:46:11

    Uważam, że maseczki wcale nie są takie złe. Sąsiadka jak założyła maseczkę, to nawet zaczęła mi się podobać.

  • ~ 2020-08-03
    15:29:29

    9 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-08-03
    15:32:22

    88 58

    hexon,

    nom, kolejny znawca prawa - a potem placz, ze Sanepid przywalil 30tys kary, a Sad to przyklepal.

    kary powinny byc bardziej rozsadne jak 30tys euro i do 5 lat pozbawienia wolnosci - trzeba leczyc glupote wsrod POlaczkow.

  • ~ 2020-08-03
    15:48:32

    74 29

    Zgadzam się. Kary za brak maseczki powinny być i winny być egzekwowane. Natomiast nie może być tak, że tylko obywatele muszą działać w obronie zdrowia publicznego. Sorry, ale gdzie jest w tym wszystkim rząd? Żeby tylko mówić: noście maseczki i trzymajcie dystans? Nadal nie reformujemy sanepidu (ostatnio szef GISu stwierdził, że oni se dyskutują czy kupić szczepionki jak wszyscy wokół to robią), nadal poniżej 6% PKB na służbę zdrowia, bo hajs musi iść na socjal i patoelektorat. Testy płatne po kilka stówek ( a nie... sejm ma darmowe), a sam zakres testowania to ułamek tego co na zachodzie (podobno te słynne, polskie tanie testy nadal zalegają w magazynach). MEN to jakaś parodia, która zamiast dać wytyczne jak sobie radzić przy wzroście zakażeń, okroić program na potrzebny prawdopodobnej pracy zdalnej zrzuca wszystko na dyrektorów (którzy wiadomo, że wybiorą najbezpieczniejszą opcję, czyli zamykamy) więc oboje pracujący rodzice zaś będą się gimnastykować. Jestem jak najbardziej za tym , żeby nosić te zas... maseczki, trzymać dystans, nie brać udziału w wielkich imprezach, ale niech rządzący przestaną pajacować. i ogarną sferę publiczną oraz administracyjną

  • ~Fidzi 2020-08-03
    15:52:59

    Racibórz "Auchan". Kilka kilometrów od szpitala w którym umierają ludzie z Covid-19. Kasjerki w większości bez masek, ekspedientki na serach i wędlinach w przyłbicach, ale ... podniesionych na wysokość czoła, 1/4 klientów bez masek, ochrona pochowana gdzieś w "kanciapach".
    Zwróciłam uwagę w punkcie obsł.klienta, to spotkałam się z oznakami zdumienia i pretensji. Powinny być zniedione wyjątki (sama mam astmę i niewydolność lewej komory serca, ale maskę noszę), naloty policji, kary do 30tys.zł i karne zamykanie marketów na dwa miesiące za brak reakcji na klientów i obsługę bez masek.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    16:03:48

    Jak władza okupacyjna zrobi nakaz zgodny z konstytucją, czyli ustawą a nie rozporządzeniem - to się dostosuję.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2020-08-03
    16:16:23

    80 48

    Marcin Kuczera,

    Normalni ludzie dbaja o swoich bliskich, ale rozumiem, ze dla ciebie ich zycie jest g..no warte? :)))

    kwint esencja elekoratu PO.

  • ~Konrad Klink 2020-08-03
    16:19:46

    52 20

    @ Marcin Kuczera, a co w rozporządzeniu ministra Ci się nie podoba? Rozporządzenie nie wprowadza prawa i nie trzeba go stosować bo nie jest ustawą?

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    16:20:14

    26 50

    @pogromca szkodników, ale szybko szufladkujesz, że nie lubię okupanta to muszę być zwolennikiem poprzedniej złodziejskiej ekipy ?
    Miłego życia między TVP i TVN jakby nie było innych kolorów...

    A co do koronawirusa, miałem w marcu.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    16:24:32

    38 61

    @KonradKlink to, że ograniczenie praw obywatelskich (a takim jest nakaz chodzenia w maseczce) można wprowadzić jedynie na mocy ustawy. Konstytucja to dokładnie precyzuje.
    Wszystkie sprawy kierowane przez policję do sądów jak ktoś odmówił przyjęcia mandatu są odrzucane i nie są to fanaberie starej gwardii.

    Tak więc sobie okupant może sobie swoimi rozporządzeniami rozporządzać w domu.

  • ~Fidzi 2020-08-03
    16:47:28

    64 28

    Marcin Kuczera,
    Poczytaj art 161 par.2 Kodeksu Karnego !!!! Takich, jak Ty powinno się z tego paragrafu ścigać !!!
    "Kto wiedząc, że jest dotknięty chorobą weneryczną lub zakaźną, (...), naraża bezpośrednio inną osobę na zarażenie taką chorobą, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5." Kwalifikowana postać tego czynu - do lat 10 !!!!!
    Dopóki się nie odezwałeś, nikt nie wiedział, żeś głupi. Prawo stosuje się w całości, według ich hierarchii i nigdy w oderwaniu od innych przepisów.

  • ~ 2020-08-03
    16:50:09

    36 41

    do Marcina - widz, że już nikt i nic, nie posprząta tego bajzlu w głowach, jaki wyrządził im TVN i Gazeta Wyborcza! Napisz sprayem na każdej ścianie w swoim domu tak. „W demokratycznych wyborach wygrał PIS, i to z dwukrotną przewagą nad PO. Zdobył drugi raz większość parlamentarną, co jest ewenementem w Europie po II wojnie światowej”.
    Dlaczego ciągle mniejszość obraża większość?

  • ~Fidzi 2020-08-03
    16:52:20

    60 16

    Marcin Kuczera,
    Odwołując się od mandatu spróbuj wejść do sądu, na salę rozpraw, bez maseczki !
    Ciekaw jestem, jak na taką demonstrację zareaguje sędzia: dowali Ci grzywnę, czy też w imię wyimaginowanych wolności konstytucyjnych pozwoli Ci sapać, kaszleć, kichać i pluć na "jego" sali?

  • ~ka22 2020-08-03
    16:56:42

    81 16

    Ręce opadają na większość komentarzy. Nie będę nosił maski bo już chorowałem, bo na złość babce uszy sobie odmrożę, bo taki jestem jaebisty i nikt mi nie będzie mówił co mam robić. Banda mazgajów, maski im niewygodne. Nikogo nie obchodzi, czy wam maski pasują, bo nie siebie chronicie, tylko innych. A jak nie, to kara administracyjna nakładana przez sanepid na mocy specustawy i tyle

  • ~Konrad Klink 2020-08-03
    16:57:06

    41 6

    @Marcin Kuczera my chyba już dyskutowaliśmy na ten temat. Czyli Rozporządzenie o Znakach i Sygnałach Ministra Infrastruktury też nie jest konstytucyjne? To rozporządzenie a nie ustawą. Ogranicza twoja wolność przemieszczania się.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    17:02:22

    18 37

    @Konrad Klink - oceniaj jak chcesz, ja wiem jak to sądy (mimo wszystko niezalezne) oceniają. A oceniają to tak, że nie podchodzą do sprawy i oddalają pozwy bez tracenia czasu.
    @KA22, ok, niech i będzie kara administracyjna, z odsetkami zwrócą

    Wytłumaczcie mi, dlaczego aktualna władzuchna nie może tego zrobić lega-artis ? To takie dla nich trudne ? A zakaz wchodzenia do lasów to po co był ?

  • ~ka22 2020-08-03
    17:11:26

    25 23

    Marcin Kuczera - obecna władzuchna to banda złodziei i rasa panów stojących ponad prawem, ale w naszym interesie jest te maski nosić. Zakaz wstępu do lasów był po c.uj i to jest jedyny zakaz, który łamałam świadomie.

  • ~Fidzi 2020-08-03
    17:15:51

    52 13

    Marcin Kuczera,

    Właśnie przez takich, jak Ty zostaną skreślone zdrowotne wyjątki od nakazu noszenia maseczek, wprowadzone kolejne obostrzenia i ponowny lockdown w wielu zakładach pracy. Bo banda kretynów uznała się za ekspertów od wirusologii i chorób zakaźnych, nie mówiąc już o wiedzy prawniczej!

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    17:28:53

    21 34

    @Fidżi, wyobraź sobie, że miesiąc temu byłem na rozprawie w sądzie w Gliwicach. No niestety mamy tu przypadek "nie założy Pan, to Pana nie wpuścimy" - ok, to mi zależało żeby tam wejść (reprezentowałem powoda).
    A co w środku ? Wszyscy udają że nosza maseczki, nosy na zewnątrz, sędzinie w jednej z odsłon się zapomniało, w kolejnej miała itp.
    Takie tam malowanie trawników na zielono.

    Co do lockdownu - kolejnego nie będzie. I tak już na jesień wszystko pierdynie w budżecie, bo się skończą fundusze, więc przy okazji polecam szporować. Lockdown to byłby taki "shutdown -h now" - albo jak kto woli "kill -9" (dość hermetyczne).

    Jeżeli już okupant nie potrafi przestrzegać prawa (czego wyznacznikiem są sądy), to i owszem, sklepy mają prawo postawić kiziora na wejściu i powiedzieć że masz Pan/Pani zalożyć bo nie wpuścimy albo nie obsłużymy przy kasie jak zostanie zdjęta.
    Skoro to prywatne przedsiębiorstwa to tak jak w prywatnym domu możesz gościa nie wpuścić jak butów nie ściągnie (zaraz mi się kolenda przypomina hehehe, kazać księdzu zdjąć buty ;)

    Tyle że istytucje Państwowe musza się trzymać litery prawa, więc niech to zrobią do porządku i cała ta dyskusja będzie bezprzedmiotowa.

    Przy okazji, czytałem ostatnio rozdział o grypie hiszpance w książce "co nas (nie) zabije". Duże zgromadzenia/skupiska, to jest problem.
    A teraz wystarczy zerknąć na plażowiczów nad bałtykiem, na Rudzie itp...

    Tak jak rząd udaje że rządzi, tak ludzie udają że słuchają. To ja już wolę oficjalnie się postawić.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    17:32:52

    14 33

    i jeszcze do @Fidzi apropos "Właśnie przez takich, jak Ty zostaną skreślone zdrowotne wyjątki od nakazu noszenia maseczek,"

    Miałem zator płucny który skończył się częściowym zawałem płuca.
    Noszenie maseczki powoduje w tych obszarach (objętych zawałem, czyli nie pracujących) zbieranie się śluzu i kaszel. Nie sa to duże obszary więc normalnie nie wpływają w żaden sposób na wydolność krążeniowo oddechową. Natomiast zaleceniem jest się wentylować porządnie (rowerek, pływanie itp) co zauważalnie działa pozytywnie.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    17:53:17

    12 27

    @fidżi
    "Poczytaj art 161 par.2 Kodeksu Karnego !!!! Takich, jak Ty powinno się z tego paragrafu ścigać !!!
    "Kto wiedząc, że jest dotknięty chorobą weneryczną lub zakaźną, (...), naraża bezpośrednio inną osobę na zarażenie taką chorobą, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5." Kwalifikowana postać tego czynu - do lat 10 !!!!!
    Dopóki się nie odezwałeś, nikt nie wiedział, żeś głupi. Prawo stosuje się w całości, według ich hierarchii i nigdy w oderwaniu od innych przepisów."

    A skąd Pan szanowny wie, że jestem chory ? Przechodziłem w marcu, 2 tygodnie i krzyku (w tym przypadku). To co, nadal jestem chory ?
    Inwektywy to najłatwiesze, do tego jakieś wyrwane z kontekstu insynuacje, że chory jestem... coś innego wymyśl.

  • ~Fidzi 2020-08-03
    17:53:44

    33 11

    Marcin Kuczera,

    Pierdyknąłeś długi elaborat z którego nic nie wynika.
    Wlazłeś na salę z maską na gębie ? Nie wrzeszczałeś: "KONSTYTUCJA! , KONSTYTUCJA! " ?
    Czegoś tu nie rozumiem; piszesz, że sądy anulują mandaty za nienoszenie masek, a jednocześnie przyznajesz, że Ciebie zmusili i Ty się temu podporządkowałeś? Taki WALCZAK ???!!!
    No, No, No : "aleś ty mnie zaimponował!"

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    17:57:34

    11 28

    @artefaks - wiesz, dla mnie ludzie nazywający mnie 5tą kolumną, ukrytą opcją itp będący u władzy zawsze będą okupantem. Do tego wyjątkowo niesmacznym patrząc na ich romans z instytucją tuszująca pedofilię.

    Btw, nie oglądam telewizji, nie wiem co mówią TVNy.

  • ~Fidzi 2020-08-03
    18:05:00

    27 14

    Marcin Kuczera,

    Znam takich co chorowali na Covid i odporności nie nabyli ( brak p/ciał). Również taką osobę, która p/ciała miała, ale po dwóch miesiącach uległy anihilacji. Zatem, to że chorowałeś nie zwalnia Cię z troski o innych. Nadal możesz przenosić wirusa. I wbij sobie do głowy jedną informację: drugi raz może Ci się nie udać lekko przejść zakażenia, organizm już jest osłabiony !!!

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    18:07:36

    11 23

    @Fidżi - tak, ugiąłem się ponieważ chciałem załatwić tę sprawę która miała być już załatwiona przed tym całym covidowym cyrkiem.
    Podjąłem świadomą decyzję, że poudaję (jak wszyscy w około).

    Jakby mi ochroniarz w sklepie powidział że mnie siłą zatrzyma a miałbym interes, to też bym włożył. Mam taką ładną z przyjaznym gestem lichockiej między literami P oraz S.
    Ale ponieważ szarpanina nie sprawia mi przyjemności, to unikam marketów..

  • ~czlowiek_w_masce 2020-08-03
    18:10:17

    32 12

    Śmieszni jesteście (choć jak się pomyśli że macie więcej niż 5 lat to bardziej żałośni). Nie będę nosił bo tamten też nie nosi. To może kradnijmy bo inni kradną, zabijajmy bo inni zabijają. Nie będę nosił bo mam jakieś (urojone) przeciwwskazania. Tylko lekarza twierdzą, że bardzo niewiele jest przeciwwskazań do maski, a już praktycznie wcale do przyłbicy! Ale polaczki oczywiście byle na przekór. I wspominanie jak to "przecież nawet premier mówił...", albo inne bzdury typu "przecież taki wirus i tak przelezie przez dziure w masce..."

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    18:14:16

    14 22

    @Fidżi - a przyszło Ci do głowy z tymi przeciwciałami np to, że te testy są o kant d... roztrzaskać ?
    Że np testy immunologiczne dają wyniki "false positive" jeżeli ktoś się zaszczepłi na grypę ? Że te z wymazów, z DNA to po pierwsze trzeba nie spieprzyć wymazu, a poza tym ich trafność też jest nie idealna ?
    Czasem mam wrażenie że gdyby zaprząc generator liczb losowych to by też podobne wyniki podawał...

    Chcesz się bać ? Masz powody, nic o tym tak na prawdę nie wiemy, a instytucje państwa są w rozsypce. Znajomy przez 2 tygodnie (po wyniku który dał pozytyw, założmy że był to prawdziwy pozytyw) nie był w stanie się dodzwonić do sanepidu żeby określić z kim się spotykał. I teraz to już nie ważne. A nie był w stanie się dodzwonić nie dlatego że wszystkie linie są zajęte, a dlatego że w sanepidzie nie odbierają połączeń. A to to właśnie - nie odbierają !

  • ~tosia10 2020-08-03
    18:15:54

    40 14

    Warzywniak na Reymonta. Właścicielka i pracownik bez maseczek tak jak i połowa kupujących. Nikomu się krzywda nie stanie jak na parę minut na czas robienia zakupów założy maseczkę. Nie rozumiem ludzi, którzy plączą się po całym mieście nigdzie nie zakładając maseczki i przenoszą to świństwo na innych. Ludzie szanujmy się nawzajem!!!

  • ~prs 2020-08-03
    18:18:52

    28 26

    Władze Holandii postanowiły wycofać się z zalecania obywatelom noszenia maseczek w przestrzeni publicznej. Eksperci przekonują bowiem, że nie ma żadnych dowodów na skuteczność maseczek, natomiast nieumiejętne ich używanie prowadzi do zwiększenia zagrożenia.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    18:21:34

    11 29

    @tosia10 - no tak, ja się dziwię też jak można chodzić do kościoła a do komunii... no ale pewnie te konsekrowane dłonie czynią cuda...

  • ~Fidzi 2020-08-03
    18:29:59

    23 7

    Marcin Kuczera,
    I testy, i badania, a nawet zabiegi mogą wyjść nie tak, jak zakładają osoby biorące w nich udział. Mam rozumieć, że jeżeli zachorujesz i będziesz potrzebował operacji, to się jej nie poddasz, bo mogą wystąpić powikłania?
    Człowiekowi o osobowości socjopatycznej, onastawionej na NIE wszelkim normom społecznym i prawnym, nie sposób wyjaśnić zasad przyczyno-skutkowych ich zachowania w grupie społecznej. Dlatego kończę z Tobą tą bezproduktywną dyskusję.

    Człowiek_w_masce,

    Masz absolutną rację!!!
    Zastanawia mnie jeszcze jeden aspekt. Jak to jest, że lekarze POZ, którzy byli oskarżani o branie łapówek za L-4 , w chwili obecnej nie chcą tej kasy i dają L-4 na telefon? Obłowili się już, czy też mają świadomość zagrożenia i wolą trzymać dystans?

  • ~Arteks 2020-08-03
    18:35:10

    27 25

    Rządzący niestety nie dają dobrego przykładu. Najpierw minister zdrowia mówił w wywiadzie, że maseczki są bez sensu i ich noszenie nic nie da, potem premier mówił przed wyborami, że jest już bezpiecznie i nie musimy się bać koronawirusa. Poza tym dlaczego ministrowie i ich rzecznicy nie dają przykładu i nie zakładają masek w czasie konferencji prasowych? Dali by świetny przykład społeczeństwu zamiast działania na odwrót. Czyżby maseczki były dla nich niewygodne w mówieniu? A zwykli ludzie też przy zakupach mówią i jakoś się da. Ludzie już mają dość nie tylko samego reżimu epidemiologicznego co sprzecznych komunikatów.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    18:51:26

    17 22

    @Fidżi, no ok, jestem aspołeczny. Aspołeczny jest również rząd Holadnii o Szwedzkim nie wspominając. Komu decydować o tym co jest normą społeczną a co nie jest ? To powidz mi, rząd który jak to ładnie Arteks napisał co chwilę wydaje sprzeczne komunikaty jest społeczny czy aspołeczny ? Mi to raczej przypomina rozhisteryzowaną babę, tego nie znoszę.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    18:56:49

    14 21

    i do Fidżi jeszcze raz mimo że już skończyłeś:
    "I testy, i badania, a nawet zabiegi mogą wyjść nie tak, jak zakładają osoby biorące w nich udział. Mam rozumieć, że jeżeli zachorujesz i będziesz potrzebował operacji, to się jej nie poddasz, bo mogą wystąpić powikłania?"

    Źle rozumiesz. Poddałem się zabiegom różnym, jeden mógł skończyć się śmiercią co było wyraźnie napisane w dokumencie który podpisywałem.

    Chodzi o to, że obecne testy, to nie są wieloletnie, sprawdzone procedury medyczne z obszernymi statystykami. To jedna wielka prowizorka. Nawet z czystem genomem Covid19 jest problem.
    Wiesz, jakbym wisiał na rwącej się linie nad przepaścią to byłby za improwizacją, bo nic innego nie pozostało, ale w obecnej sytuacji nie widzę powodu do paniki.

  • ~Fidzi 2020-08-03
    19:13:39

    31 20

    Marcin Kuczera,

    Ostatni raz:
    Spójrz ile masz minusów pod swoimi "wypocinami".
    Przyporządkuj to do powiedzenia: " Jeśli jedna osoba mówi ci, że jesteś pijany, możesz to zignorować. Jeśli mówią ci to dwie osoby, możesz zacząć się niepokoić. Jeśli wszyscy dookoła ci to mówią, to idź do domu i połóż się spać."

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-03
    19:30:16

    18 26

    @Fidżi - spodziewałem się minusów, a jakby inaczej.
    Nie wszystko co się mówi czy pisze musi być popularne. W ten sposób pewien pryszczaty minister ostatnio wymiękł i nie przekazał związkowcom dobrej nowiny bo bał się hejtu.

    Gdyby za komuny wszyscy grzecznie siedzieli w domach i słuchali władzy ludowej, to i czerwca 1989 by nie było. W żaden sposób nie przekonasz mnie, że plusy czy minusy oznaczają że jestem głupi lub mądry. To tylko podoba mi się lub nie podoba mi się. Jak już pisałem - nie muszę się podobać.

  • ~hromqwe 2020-08-03
    21:12:19

    4 4

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Fidzi 2020-08-03
    21:17:41

    16 15

    ~Marcin Kuczera,

    Jakby Cię tu sprofilować? " Jestem taki mądry, fajny, wyjątkowy i dlatego nikt mnie nie rozumie!" "Jestem, jak ci rewolucjoniści, którzy postawili się większości", "Bez takich, jak ja nie byłoby rozwoju i przełomów", "W imię wyższych celów muszę znosić brak zrozumienia i ostratyzm!"
    Wiesz, jak nazywa się taka postawa?
    MEGALOMANIA, NARCYZM lub tak, jak wcześniej napisałam: socjopata.

  • ~Stasek 2020-08-03
    22:08:50

    9 6

    Mi dzisiaj facet w dyskoncie sapał, że za blisko w kolejce stoję a sam w maseczce zakrywajacej tylko usta... Taki typowy Janusz zgaszony w 2 zdaniach...

  • ~RybnikJoCiPrzaja 2020-08-03
    22:14:57

    11 5

    Są różne opinie specjalistów co do skuteczności noszenia masek, są także głosy, że dają złudzenie bezpieczeństwa i przez to inne środki zapobiegawcze są pomijane, maski mogą być źle noszone, dotykane brudnymi rękami, można dyskutować aspekty prawne itp. To wszystko prawda, ale zupełnie po ludzku - skoro takie rozporządzenia zostały wprowadzone i wiele osób ma podstawy, żeby uważać to za zwiększające ich bezpieczeństwo to można zwyczajnie pomyśleć o innych i nie wywoływać w nich niepotrzebnego stresu. Są osoby starsze, w grupie podwyższonego ryzyka i po prostu mają prawo się obawiać. To nie jest żaden spór ideologiczny czy wyraz poparcia lub protestu za czymś lub przeciw.

  • ~Maksymilian Popeć 2020-08-03
    22:43:42

    12 7

    Marcin wyluzuj :) Nam jest w tej chwili znacznie bliżej już do Białorusi niż do Niemiec, Holandii czy o Szwecji nie wspominając. Dyskusja o tym, że rozporządzenie o noszeniu maseczek jest niezgodne z konstytucją, w państwie którego ostatnie wybory odbyły się w ustroju całkowicie przypominającym PRL, jest zwyczajnie bezprzedmiotowa. Przecież historia z maseczkami i w ogóle podejściem do Covidu to u nas to absurd za absurdem w wypowiedziach czołowych polityków. Gdyby oni przynajmniej mieli jakiś dobrych doradców medycznych... Wstaliśmy z kolan, stoimy na głowie i wypadałoby sobie przyrodzenie przykryć teraz maseczką ... Jakiekolwiek merytoryczne dyskusje tutaj w komentarzach są zupełnie bezsensu.

  • ~ 2020-08-03
    22:52:58

    2 4

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Marcin Kuczera 2020-08-04
    11:41:12

    5 4

    @Fidżi - gratuluję zdolności, myślę że cokolwiek byś nie robił, to marnujesz się w obecnej pracy. Profilowanie to jest to.

    Tak przy okazji zastanów się co to jest szacunek do samego siebie. Jeżeli pozwalał bym władzy bezkarnie wchodzić dołem i wychodzić górą, to bym nie mógł spojrzeć w lustro. Wolisz uległość za każdą cenę ? Ok.

    A wracając do profilowania, opisz proszę osoby które wstydzą się swojego imienia i nazwiska występując pod nickiem.

  • ~smr 2020-08-04
    11:43:15

    3 7

    A czego się spodziewcie po pisowskim elektoracie ...

  • ~Wiki Cincio 2020-08-05
    10:45:44

    5 4

    Przepraszam bardzo! A ci co koronawirusa mieli! To co z nimi?! Nie potrzebne są im maski już! Naprawcie to i nie słuchajcie się tej baby. Bo ja jako ozdrowieniec nie będę chodzić w tej głupiej masce! Bo po co! Nikogo już nie zarażam i nikt mnie nie zaraźi! Więc proszę niech minister zdrowia coś z tym zrobi! Mi po koronawirusie w tej masce kręci się w głowie z dusznoty! A jeszcze do tego maska mi nie potrzebna! Tylko grzybicy płuc się nabawię! Proszę zróbcie coś z tym bo to skandal. Jedynie ozdrowieńcy to się boją mandatu przez takich nachalnych ludzi, którzy nie pomyślą że przecież nie którzy już mieli tego koronawirusa i są już zdrowi! Proszę zróbcie coś z tym!

  • ~ka22 2020-08-05
    10:56:39

    5 4

    Wiki Cincio - przechorowanie COVID 19 nie daje trwałej odporności. Przeciwciała znikają po ok 2 -3 miesiącach. Jeśli masz problem z noszeniem maseczki, polecam przyłbicę

  • ~Wiki Cincio 2020-08-05
    13:27:26

    4 3

    ~ka22 przepraszam, ale się mylisz bo przyłbica to tylko dodatek. Bez maski nic nie daje. Wpisz w przeglądarkę czy ozdrowieniec może znów zachorować na koronawirusa albo zarażać!Pisze jasno że nie. Maska mi i innym ozdrowieniecom już potrzebna nie jest. Ale wam co jeszcze koronawirusa nie mieli i się boicie to w masce sę chodźcie. A przeciwciała są do śmierci. Uaktywniają się znów przy chorobie co jest to udokumentowane naukowo. Jest tak bowiem przy każdym wirusie itd. Koronawirus będzie jak grypa i będzie się na niego chorować co jakiś czas. Ale łagodniej się go przejdzie niż za pierwszym razem. Wiem to bo moja siostra miała go 2 razy. Za drugim razem już nie zarażała nikogo. Za pierwszym to parę osób. Widzę że pani się panicznie boi się tego wirusa. Ale on taki zły nie był. A mam choroby współistniejące. Przeżyłam go, bo najwidoczniej żyć miałam

  • ~ka22 2020-08-05
    15:47:10

    3 1

    Tak,przyłbica jest mniej skuteczna, ale jest lepsza niż nic. Proszę spróbować opluć sobie rękę przyłożoną do twarzy bez przyłbicy i z przyłbicą
    Przechorowanie COVID 19 nie daje trwałej odporności, najlepszym dowodem jest siostra, która chorowała dwa razy. Owszem, układ odpornościowy ma pamięć immunologiczną i reaguje odpowiednio szybko ( na tej bazie działają szczepionki ) więc mogła przechodzić to lżej.  Jest jednak pewien odsetek osób, które nie wytwarzają przeciwciał. Do nich zaliczają się osoby, u których do zwalczenia infekcji przyczyniły się cytokiny i leukocyty a nie przeciwciała. I właśnie te osoby przechodzą chorobę najciężej ( tzw. burza cytokinowa )
    Dyskusja jest trochę bezcelowa. Jeśli za brak maseczki  wprowadzone zostaną dotkliwe kary finansowe, jak np. w Niemczech czy Włoszech, zweryfikują one pewne postawy
    Zdrowia życzę

  • ~Grzegorz Chudecki 2020-08-06
    17:41:04

    3 0

    może kiedyś ludzie zaczną myśleć, narazie myśli za nich telewizor i przez nich będziemy musieli hodować grzyby i bakterie w kawałku szmaty która przed niczym nie chroni

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3586