zamknij

Wiadomości

RSM: szaro i buro na osiedlach. Zmieni to termomodernizacja

2013-12-04, Autor: 
Rybnicka Spółdzielnia Mieszkaniowa zaproponowała mieszkańcom niewielki wzrost stawki na fundusz remontowy. Jak zapowiada Stanisław Jaszczuk, jest to niezbędne do przeprowadzenia termomodernizacji bloków, bez której rybnickiej osiedla będą szare i bure.

Reklama

Do mieszkańców Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej trafiła już informacja o propozycji zwiększenia stawki na fundusz remontowy. – Wzrost wyniósłby „złotówkę” za 1m kw mieszkania. Ta kwota w perspektywie kilku lat może zmienić rybnickie osiedla nie do poznania – zapowiada Stanisław Jaszczuk, prezes RSM, który jednocześnie podkreśla, że jest to tylko propozycja i aby projekt został zrealizowany mieszkańcy muszą wyrazić zgodę.

Dodatkowa „złotówka” z funduszu remontowego pozwoliłaby na zgromadzenie wkładu własnego na termomodernizację bloków. – To pierwszy krok do pozyskania środków zewnętrznych na tę inwestycję m.in. z Wojewódzkiego Funduszu Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówi Stanisław Jaszczuk.

Termomodernizacja osiedli, zarządzanych przez RSM, według prezesa spółdzielni, przyniosłaby znaczące korzyści dla mieszkańców. – Zainwestowane w fundusz remontowy pieniądze zwróciłyby się przy obniżce rachunków za ogrzewanie, gdyż termomodernizacja zlikwiduje ubytki ciepła z budynków. Poza tym ta inwestycja wiąże się z odnowieniem elewacji na 10 – 15 lat, a remonty tak wysokich bloków są bardzo kosztowne – podkreśla Stanisław Jaszczuk.


Dodatkowo, dzięki termomodernizacji poprawi się estetyka osiedli i zwiększy się wartość mieszkań. – To jest ważna i potrzebna inwestycja. Bez niej na rybnickich osiedlach wciąż będzie szaro i buro. Ostateczna decyzja należy jednak do samych mieszkańców – podsumowuje prezes RSM.


Spotkania mieszkańców z zarządem RSM zaplanowano 10 i 11 grudnia, w Zespole Szkół nr 3 (ul. Orzepowicka 15).

 

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~balia111 2013-12-04
    09:04:38

    13 0

    Wszystko fajnie, ale ciekawe czy ta termomodernizacja to będą tylko same boki bloków tak jak na Orzepowickiej. Czy całość jak na Sławików czy Dworku?

  • ~Targenor 2013-12-04
    09:09:58

    31 0

    Ta "symboliczna złotówka" brzmi fajnie, ale to 1 zł / m^2. Co w sumie daje podwyżkę o tyle zł ile metrów ma mieszkanie. Dla mnie to np. 70 zł. Oczywiście rozumiem tą podwyżkę i się nie sprzeciwiam, ale piszmy całą prawdę, a nie półprawdę.

  • ~wulec 2013-12-04
    09:33:18

    3 0

    To jest na tych samych zasadach jak Dworek czy Sławików,czyli po 1zł od m. Zaczynają od Dąbrówki i Św Józefa. Całe bloki,a nie tylko boki.Chociaż ocieplenie boków też ma swoje dobre strony. NAJLEPIEJ SPYTAĆ TYCH CO MAJĄ MIESZKANIA "NAROŻNE"

  • ~Arteks 2013-12-04
    09:53:03

    10 0

    Fundusz remontowy jest obecnie bardzo wysoki. Nie możnaby tego robić z funduszu remontowego + ewentualnie zaczekać na jakieś programy unijne czy ewentualnie kredyty z banku ochrony środowiska? Złotówka to niby niewiele ale po co dodatkowo obciążać lokatorów skoro jest odpowiedni fundusz? No i jeszcze jedna ważna sprawa. Jeśli już dojdzie do termomodernizacji to BŁAGAM nie róbcie tego na jakieś głupie kolorki czy wzorki tak jak na Chalotta czy Wyzwolenia. Weźcie przykład z osiedla Tysiąclecia w Katowicach. Bloki są w odcieniach szaro-białych z jakąś domieszką czerni. Wygląda to mega-efektownie. Sławików jest zrobiony poprawnie, bardzo ładnie na karminowo odnowiono blok na 3 Maja (z Warką) ale już na Dworku wszystko psują jakieś idiotyczne i niepotrzebne prostokątne wzorki... Nie popełniajmy błędy spółdzielni i wspólnot z innych miast które koloryzowały swoje bloki do tego stopnia, że powstały absolutne koszmary!

  • ~exitcosmo 2013-12-04
    10:15:48

    0 1

    Bardzo kolorowo jest w Knurowie i raczej nie jest to żaden koszmar.

  • ~auralfloat 2013-12-04
    12:03:00

    12 0

    RSM nie jest w stanie przedstawić członkom spółdzielni dokładnych rozliczeń i na co w ogóle idą pieniądze wpłacane do kasy. RSM to studnia bez dna. Jakiekolwiek podwyżki nie są podyktowane żadnymi podwyżkami w czasie rzeczywistym. Koszty utrzymania wspólnot mieszkaniowych są wyższe, ale dokładnie wiadomo na co idą pieniądze, czym się zajmuje księgowość i przede wszystkim - bloki we wspólnotach są już dawno ocieplone i lepiej utrzymane. Przykładów by mnożyć. RSM można by łatwo zlikwidować, ten socjalistyczny twór, tylko trzeba "pospolitego ruszenia". Mam też pytanie, czy Jaszczuk dostaje połowę pensji (to z racji jego niepełnosprawności, w zasadzie wykonuje połowę pracy)?

  • ~THE Bill 2013-12-04
    12:17:58

    6 0

    Na Dworku nie ma mieszkań "środkowych". Wszystkie są narożne (oprócz kawalerki). A co mają powiedzieć mieszkańcy ostatnich pięter? Samo ocieplenie ścian bez ingerencji w dach tak naprawdę niewiele mi da. A co do kolorów Arteks widać, że ten trend kolorowych bloków zostanie na Dworku utrzymany. Skoro już trzy są w taki sposób malowane to i reszta pewnie tak pójdzie. Ma to swój urok.

  • ~ 2013-12-04
    14:24:07

    2 0

    No ja się nie dziwie że to wszystko jest kosztowne.Na Św.Józefa 8 klatek robią pół roku,gdzie można by było je zrobić w miesiąć.Około 8 pracowników dziennie przyjeżdza grabią,przenoszą z miejsca na miejsce i zajmują sie pierdolami juz jakieś 3 miesiące i to wszystko za nasze pieniądze.

  • ~dziera 2013-12-04
    14:37:56

    10 0

    Ja się pytam do cholery gdzie są nasze składki z poprzednich lat.Ja płacę 1600 rocznie na fundusz.Na całą klatkę to jest ok. 50000 uśredniając.A na Dąbrówkach nawet porządnego placu do dzieci nie ma.A to jest k...a tylko jedna klatka!Niech się pan Jaszczuk puknie w głowę z podwyżką i niech się wyliczy najpierw z poprzednich lat.A ci co piszą że im podwyżka nie przeszkadza to niech se baranka strzelą w mur i policzą ile w przeciągu lat zapłacili do RSM mnożąc przez kilkanaście tysięcy mieszkań.

  • ~rybnic 2013-12-04
    14:38:04

    12 0

    Na podjęcie decyzji mieszkańcy też mieli ograniczony czas,o którym Prezes nie wspomniał (????) Plany remontów zostały wywieszone na tablicach ogł. w klatkach schodowych 12.11.2013r ( z możliwością wyboru do 15.11.2013r oraz wariantu I,II) Panie prezesie a dlaczego plany remontów już zniknęły z waszej/naszej strony intern.Pozdrawiam

  • ~ 2013-12-04
    14:38:20

    2 0

    Jestem za! Tylko niech najpierw dokoncza ocieplac te bloki ktore zaczeli - duzo niskich jest ocieplona tylko z jednej strony. Tragicznie to wyglada! Przyklad? blok na Bialych, blok na Wysokiej. I niech sa kolorowe, Slask nie musi byc szary.

  • ~dziera 2013-12-04
    15:41:10

    7 0

    ~Nti zgadzam się nie musi być szary,ale niech to robią za pieniądze uzyskane od nas w minionych latach!!!

  • ~THE Bill 2013-12-04
    15:45:49

    1 0

    @ Raymund na Dworku dwa bloki w ciągu sezonu zrobiła pewna firma z Wodzisławia Śl. Tempa oszałamiającego nie mieli. Współczuje ludziom, którzy w letnie upały nie mogli otworzyć okna bo wszędzie styropian, a okna zaklejone folią.

  • ~1floyd 2013-12-04
    16:37:23

    6 0

    A może by tak sprzedać niepotrzebne mienie typu pawilony, a nie wynajmować za śmieszne pieniądze znajomym i dokładać do interesu. Przeprowadzić reorganizację w samej spółdzielni, zlikwidować zbędne etaty. Na pewno kasa na docieplenia się znajdzie.

  • ~raluca 2013-12-04
    17:10:05

    11 0


    Wstyd panie Jaszczuk wyciągać łapy po nasze pieniądze zbyt mały fundusz remontowy macie??A co przez tyle lat zrobiliście z tych pieniędzy??Pomijam wyremontowane klatki w których mieszkają pracownicy spółdzielni bądz osoby działające w Radach komunistycznych tworach.Niech pan dopowie iż ta symboliczna złotówka to 10lat płacona ma być a kto zagwarantuje że zrobicie te modernizacje nikt.Mieszkam w bloku 43 na Wawelskiej czekamy na pomalowanie klatki, wymianę drzwi no i oczywiście winda która jak jedzie to w mieszkaniach drgają szyby mamy niepełnosprawne dziecko w bloku podjazdu też nie potraficie zrobić a bloki chcecie malować niech pan podejdzie i zwiezie wózek z dzieckiem bądz wciągnie do góry matka prosiła pisała i CO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~ 2013-12-04
    17:31:30

    10 0

    sratata mieszkalem 28 lat na chabrowej jedyny duzy remont w mojm bloku to wymiana okien na klatkach schobowych to ze klatki schodowe pomalowali ras na 6 lat pytam sie gdzie sa te wszystkie pieniadze Qurwa

  • ~dziera 2013-12-04
    17:45:35

    4 0

    Po prostu nie dajmy się gnojom i darmozjadom,którzy nas oszukują i wciskają kity i spotkajmy się 11 za tydzień na zebraniu Wszyscy!!! Nie dajmy sobie w kasze dmuchać,my będziemy płacić a oni gówno robić.Moderator niech się zastanowi zanim usunie mojego posta czy wyrządził więcej złego niż zażąt (specjalnie z błędem bo to nie jest zarząd) który ch..a robi!

  • ~Baraqda 2013-12-04
    19:44:38

    3 0

    Witam!

    O jakiej termomodernizacji tutaj mowa? Bo akurat czytałem, co ma zostać zrobione i akurat nie było tam nic o ocieplaniu bloków.
    Było o wymianie wind, wymianie liczników wody, drogach, malowaniach, ALE NIC O OCIEPLENIACH BLOKÓW!!! Nie róbcie ludziom wody z mózgu. Gdzie sBaraqda

  • ~Baraqda 2013-12-04
    19:45:41

    0 0

    Nie dokończyłem... Gdzie sBaraqda

  • ~Baraqda 2013-12-04
    19:51:30

    9 0

    Gdzie są pieniądze za czynsz i fundusz? Przez 10 lat jak mieszkam w bloku pomalowano raz klatkę i wymieniono windę, bo stara po prostu się rozsypała. Dosłownie! Wymiana windy raz na 40 lat. Malowanie raz na 10 lat. Gdzie są pieniądzie, które płacę.
    Zobaczcie jak wyglądają bloki w Raciborzu! A tam jest mniejszy czynsz.
    Moim zdaniem podwyżka ma na celu pokrycie debetu wynikającego z nieopłaconych czynszów innych mieszkańców. Spółdzielni nie chce się nic robić w tym kierunku, bo z płacących łatwiej zedrzeć.
    Ostatnio przy bilansie rocznym zamieszczono informację, że blok w którym mieszkam jest zadłużony na ponad... 700 000 zł!!!!
    Kto, pytam, pozwala tak zadłużać mieszkania? Gdzie jest i co robi kierownictwo, które ma zarządzać tymi zasobami?????

  • ~zazula 2013-12-04
    22:25:03

    1 0

    Popieram wypowiedź Targenora, jeżeli jest potrzeba podwyżki-OK,ale nie od m2, wszystkim równo,można chyba obl. średnią?Bo ew. korzyści to chyba będą mieli wszyscy równe? Pytanie inne-może ktoś wie,dlaczego lokatorzy mieszkający na parterze, I i II piętrze płacą za windę-chociaż z niej nie korzystają,jako że w NRD-owcach zatrzymują się co II piętro?Żeby było ciekawiej,OPŁATA ZA WINDĘ NALICZANA JEST OD M2!!!Miesięcznie na konto spółdzielni wpływa tylko z mojej kieszeni 14 zeta, co rocznie daje niezłą kasę 168 zł.Pomnóżmy to razy 6-to już prawie tysiąc z jednej klatki. I na co idzie ta kasa???I dlaczego to jest naliczane?

  • ~jarczyslaw 2013-12-04
    22:37:22

    3 0

    Droga Spółdzielnio - oprócz termomodernizacji przydała by się porządna DERATYZACJA. Nie wiem jak jest w innych dzielnicach ale na północy roi sie od szczurów, a teraz szczególnie wciskaja się do budynków.

  • ~stanislaw_paluch 2013-12-05
    07:04:55

    3 0

    To nie jest "niewielki wzrost stawki". W przypadku mieszkania 50-metrowego to 600 zł więcej na rok. W przypadku większego mieszkania rocznie to prawie 1000 zł więcej!

  • ~THE Bill 2013-12-05
    10:46:07

    1 0

    Wzrost czynszu o 1 zł na m2, ale druga złotówka jest przesunięta z opłaty stałej za ogrzewanie. To w przypadku mieszkania 50 m2 daje nie 600, a 1200 zł rocznie. 55 mieszkań to 66 tys rocznie. Wzrost ma być na 7 lat (tak podała adminstracja) to daje 462 tys zł, i tyle mniej więcej wykonawcy biorcą za ocieplenie bloku. Pisza o 1 zł, ale poczekajcie na rozliczenie za ogrzewanie i się przerazicie

  • ~IS 2013-12-16
    13:08:00

    0 0

    Po podwyżce stawka funduszu remontowego ma wynosić 3 zł/m2. We WSPÓLNOCIE MISZKANIOWEJ z ul. Reymonta taki sam zakres prac (a nawet większy) na podobnych budynkach wykonano przy stawce 2,40 zł/m2. Dlaczego ta sama usługa zamawiana masowo dla kilkudziesięciu budynków ma być o 30% droższa od usługi zamówionej dla 3 budynków??? Odpowiedź niech każdy dopowie sobie sam...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5273