zamknij

Wiadomości

ROW Rybnik z dużym sponsorem. Co to oznacza dla klubu?

Ta informacja wywołała poruszenie w rybnickim środowisku żużlowym. Polska Grupa Górnicza została sponsorem tytularnym drużyny ROW Rybnik na sezon 2019. Co to oznacza dla klubu i samego koncernu górniczego?

Przypomnijmy, wczoraj pisaliśmy o tym, że rybnicki klub żużlowy porozumiał się z Polską Grupą Górniczą. Koncern został sponsorem tytularnym, a to oznacza, że rybnickie „Rekiny” wystartują pod nazwą PGG ROW Rybnik >>Żużel: największe przedsiębiorstwo wydobywcze w Europie sponsorem tytularnym ROW-u Rybnik<<

Reklama

Zadowolenia nie kryje Krzysztof Mrozek, prezes klubu żużlowego, który nie ma wątpliwości, że współpraca będzie korzystna dla obu stron. - Zainteresowanie tak dużego podmiotu wsparciem naszego klubu jest potwierdzeniem potencjału promocyjnego sportu żużlowego, a także dowodem na to, że praca jaką wykonujemy w Rybniku przynosi pozytywne efekty i jest zauważana. To sukces całego rybnickiego środowiska żużlowego i wspaniałych kibiców, którzy są z drużyną na dobre i na złe – mówił wczoraj Krzysztof Mrozek.

Słowa o potencjale żużla potwierdza Tomasz Głogowski, rzecznik prasowy PGG. - Klub posiada wielkie sukcesy, tradycje, ma wiernych kibiców. Wiemy, że bardzo wielu pracowników naszych kopalń kibicuje klubowi żużlowego, więc dla nas ta wiadomość jest istotna. Dla nas rzeczą bezdyskusyjną był również fakt, że klub żużlowy z Rybnika bardzo dobrze się kojarzy wizerunkowo. I stąd decyzja o tym, że Polska Grupa Górnicza angażuje się w to przedsięwzięcie. Umowa jest na razie na rok i cieszymy się, że możemy klubowi pomóc - mówi Głogowski.

Jak dowiadujemy się na portalu Śląski Biznes, Polska Grupa Górnicza będzie miała pełny zakres brandowania. W nadchodzących rozgrywkach ligowych drużyna wystartuje pod nazwą PGG ROW Rybnik. Logo spółki pojawi się na stadionie, w programach zawodów, plakatach, innych materiałach promocyjnych jak billbordy, strojach żużlowców, motocyklach. - Zależy nam na tym, aby marka PGG dobrze się przy okazji żużla kojarzyła - wyjaśnia rzecznik spółki.

Dla koncernu znaczenie mają liczby. Jak dalej dowiadujemy się ze Śląskiego Biznesu, w ubiegłym sezonie na każdym meczu ligowym w Rybniku zasiadało średnio 9700 osób, a transmisje meczów na antenach Polsat Sport i Eleven oglądało od 120 do 180 tys. osób, w zależności od pojedynku. Miniony sezon Nice 1 Ligi Żużla doczekał się ponad 7700 publikacji, a ich ekwiwalent reklamowy przekroczył 37,3 mln zł, z tego na publikacje internetowe przypada ponad 22 mln zł.

Wiadomo, że PGG przekaże klubowi pieniądze. Jednak spółka nie ujawnia kwoty. - Umowa objęta jest tajemnicą handlową - mówi Tomasz Głogowski.
Można przypuszczać, że w grę wchodzą duże pieniądze. Temat sponsora tytularnego niejednokrotnie pojawiał się w kontekście ROW Rybnik. Prezes klubu zawsze powtarzał, że to nie sztuka wprowadzić nazwę sponsora do nazwy klubu, ważne, aby zrobić to za odpowiednią kwotę. Pewną wskazówką jest oficjalna oferta sponsorska ROW Rybnik, w której wartość reklamy sponsora tytularnego jest do ustalenia, ale ma wynieść co najmniej 500 tys. zł netto.

Dodajmy, że Polska Grupa Górnicza wspiera także piłkarzy Górnika Zabrze.

Oceń publikację: + 1 + 85 - 1 - 17

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (13):
  • ~rzyt 2019-04-03 08:57:19

    Byleby tylko prezydent nie czuł się urażony. POPIS skutecznych negocjacji.

    19 24
  • ~ 2019-04-03 09:35:23

    A jo wom godom że i tak nie awansujom !!Ni Ma Ba Ta

    30 60
  • ~ 2019-04-03 09:43:50

    Ten sponsor powinien zażądać wymiany PANA PREZESA

    35 72
  • ~trywialny 2019-04-03 09:44:01

    Czytając nagłówek pomyślałem sobie- i bardzo dobrze, jeżeli ktoś chce wurzucać swoje prywatne pieniadze w błoto to jego indywidualna sprawa byleby miasto nie dawało pieniędzy podatników. Niestety wchodząc w artykuł widzę, że nadal pieniądze podatnika będą wurzucane są w błoto. Widać też, że górnictwo w tym kraju trzyma się bardzo dobrze, skoro może w taki sposób dysponować pieniędzmi. pieniądze społeczne/ państwowe nie powinny sponsorować sportu zawodowego. To powinny być pieniądze inwestowane w sport najmłodszych, sport amatorski, na krzewienie kultury fizycznej a nie na darmozjadów rządajcych coraz to wyższych pensji nie dając w zamian porządanych efektów. Nie wiem, czy ten pan rzucający narodowościowe przytyki i obrażający publicznie jest nadal prezesem ale na tego pana nie dałbym złotówki ani grosza.

    33 66
  • ~Terrorysta 2019-04-03 09:44:52

    noooo w końcu po 6 latach sponsor tytularny ! nie wierzę w awans i w żadne słowo wypowiedziane przez sternika tego klubu.

    32 55
  • ~goliat 2019-04-03 11:12:16

    Górnik Zabrze ani ROW Rybnik raczej nie będą się piać w górę tabeli. Jest tyle dyscyplin które przynoszą chlubę Miastu i które spożytkowałby by dobrze te pieniądze . No trudno , ich pieniądze ich wybór

    10 49
  • ~Dawid Dziwoki 2019-04-03 11:25:15

    Rozumie się, że długi pospłacane?

    12 21
  • ~Artur87rk 2019-04-03 11:26:18

    Orlen dal na jednego sportowca z WASZYCH podatkow 40.mln zl i jakos Was to nie wzburza. Orlen, Energa, Tauron, Pge , Azoty - panstwowe spolki, ktore inwestuja w sport. I co w tym zlego, ubedzi Ci z portfela. Ehhh wszystko zle. Wieczne narzekacze, na tym portalu.

    63 15
  • ~frbro 2019-04-03 11:50:23

    @Artur87rk po czym wnosisz, że nikomu tu to nie przeszkadza?

    To co napisałeś ma ładną, fachową nazwę - "Sofizmat rozszerzenia"

    4 22
  • ~norton 2019-04-03 11:57:34

    "Polska Grupa Górnicza będzie miała pełny zakres brandowania. "
    Halo czy ktoś to czyta? Czy mieszkamy w Polsce czy w Bantustanie?

    13 5
  • ~extraliga_2 2019-04-03 14:31:31

    Ja to widzę tak. Mrozek potrzebował tego tzw. sponsora tytularnego, żeby pokazać się swojej sekcie jako wiarygodny. Minister energii startuje do PE z naszego okręgu. Więc nie było problemem dogadać się w tej sprawie zapewne za niewielkie pieniądze.

    13 15
  • ~smr 2019-04-03 22:34:52

    No jak co to oznacza spadek do 2 ligi ;)

    0 9
  • ~rosthost1 2019-04-04 01:22:12

    Artur87rk -Orlen nie przynosił strat, nie był finansowany przez budżet kwota 2,5 mld złotych (spłacone choć 1zl? ) i promuje się na nowych rynkach. PGG promuje sie w Rybniku gdzie zakaz palenia węglem jest oczekiwany a smog największy! No będzie też w TV w polsce . ale po co????

    4 4

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Waszym zdaniem Kanał Śląski powstanie?




Oddanych głosów: 1695