zamknij

Wiadomości

Przyłapani na spalaniu odpadów. Strażnicy wypisali trzy mandaty

2017-01-20, Autor: 

Wczoraj (19 stycznia) strażnicy z eko-patrolu kontrolowali czym mieszkańcy Boguszowic dogrzewają swoje mieszkania. Okazało się, że trzy osoby spalały odpady. Funkcjonariusze znaleźli płyty meblowe oraz ramy okienne.

Reklama

Straż Miejska w Rybniku przypomina, że termiczne przekształcanie odpadów drewnianych, nasączonych żywicami, klejami, bądź innymi substancjami, które pod wpływem wysokiej temperatury przekształcają się w trujące związki, jest zabronione. Każdy ze sprawców został ukarany maksymalnym mandatem karnym w wysokości 500 zł.

Statystyki od 1 do 15 stycznia 2017 r:
- liczba kontroli 136
- nieprawidłowości dotyczące nieprawidłowej gospodarki odpadami ciekłymi: 9
- niep[rawidłowości dotyczące gospodarki odpadami stałymi: 3
- nieprawidłowości dotyczące termicznego przekształcania odpadów art. 191 ustawy o odpadach: 6

Oceń publikację: + 1 + 75 - 1 - 45

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (55):
  • ~psotnik 2017-01-20
    18:15:50

    Ja rozumiem smog, spalanie itp. ale szczerze? Już powoli się nawet nie chce wchodzić na portal. W koło tylko smog, smog, smog opisujecie. Nie ma innych tematów? Naprawdę ? Jakoś na początku zeszłego roku były a na koniec jakżeście się rozszaleli to ręce opadają.

  • ~minowa 2017-01-20
    18:43:50

    47 59

    I wczoraj i dziś w pobliżu ZSB, na narożniku ul. Świerklańskiej i Kowalczyka palono zielone gałęzie drzew iglastych. Dymu pełno. Ścinają tam drzewa i palą obcinane od pni gałęzie. Kogoś z "miejskich" to interesuje ? A może to ich robota ?

  • ~menworld 2017-01-20
    19:09:54

    Moi drodzy czytelnicy, smog to tylko dobry temat do walki i pretekst zachodu aby zmusić zwykłych obywateli do ich źródeł dochodowych (gaz, ciepłociąg). Uwierzcie mi, 25 lat temu było sto razy więcej przemysłu i nawet nikt na to nie zwracał uwagi. A drugi mocny argument to jest problem nie w spalaniu ale w BIEDZIE obywateli!! ludzie nie mają pieniędzy.. palą byle czym bo ich nie stać.. Problem powinien być rozwiązany w sposób - aby umożliwić ludziom lepiej zarobić no ale.. a powiem Wam prawdę, tu chodzi o to aby zmusić ludzi do przejścia z pieca na gaz albo ciepłociąg, ale nie bez powodu.. oczywiście media nas naciskają bo co oni mają z węgla? a z gazu no już dużo lepiej, można zarobić, a po drugie wiemy dobrze, że z kopalniami walczą, ale tylko z tego względu, że się ich BOJĄ!.. to ostatnie zakłady, które mogą się zbuntować i zjednoczyć.. to wszystko idzie z góry, jest rozkaz i tyle, nie bez powodu niemieckie media polskojęzyczne nawet o tym mówią na ogólnych stacjach. Wiem, że to trochę górnolotne ale choć trochę uwierzcie, o ile mój post ujawnią. Proszę tylko o to aby przekonywać ludzi nieświadomych w czym tkwi naprawdę problem. Pozdrawiam

  • ~ 2017-01-20
    19:52:24

    99 40

    #menworld duża PIONA dla Ciebie panie kolego !! może i nie 25 lat temu ale kilka la temu .. nie było segregacjo .. ludzie palili dosłownie wszystko ... począwszy od pampersów skończywszy na oponach (czyt. sąsiadów ma się różnych) i ludzie żyli ... chorowali ale nie na SMOG.. odkąd zaczeła sie segregacja ... to jest akurat bardzo dobrym pomysłem bo jest mniej syfu wrzucanego do pieców.. ale dalej jest .... problem jest w tym że dziwnym trafem ludzie nauczyli się "mierzyć" "liczyć" zawartość syfu w powietrzu i co ? ... nagle pan "kowalski" który nie chorował musi czekać 10 gdz w WSS 3 w Rybniku b nagle zaczął smog przeszkadać ... gdzie syfu palonego jest mniej ... coś tu jest nie tak ...

  • ~MTWWD 2017-01-20
    20:04:49

    Za komuny rzech zamontowoł piec na gaz i rzech nim polił. Teras pala mułem bo na gaz mi nie styko i muł jest najtańszy.
    A chętnie bych przeszoł zaś na gaz bo niema chasio do wyciepywanio.

  • ~ 2017-01-20
    20:08:30

    98 22

    Dziennikarze dalej nie potrafią pojąć, że dużej większości ludzi nie stać na wymianę swoich systemów ogrzewania. Dodatkowo uszczypliwie "atakuje" te osoby. Nie popieram spalania śmieci, ale może dziennie pisać czemu są takie daremne zarobki. Nie możecie zrozumieć, że jeżeli każdy miał zachodnią wypłate nie bawiłby się w palenie ram okiennych czy mebli tylko dom ogrzewałby gazem a dzisiejszy wieczór spędzał w kinie czy z rodziną na feriach. Ja wyjechałem kilkanaście lat z tego kraju, bo wiele spraw, które dzieją się w Polsce są dla mnie dziwne, dziwna jest także postawa dziennikarzy.

  • ~Arteks 2017-01-20
    20:15:28

    @pete83 - świat idzie z postępem czyż nie? Kiedyś benzyna była z ołowiem, w szpitalach używano eteru, a w dachach domów był azbest. Piszecie, że 25 lat temu ludzie palili wszystko. Wcale bym w to nie wątpił. Nasze społeczeństwo jest dość prymitywne. Wystarczy sobie przypomnąć jak do niedawna zaśmiecone były lasy, różnymi odpadami. Warto jednak się ocknąć. Społeczeństwo się wzbogaciło, stać nas na wiele więcej niż 25 lat temu, wiemy dużo więcej o środowisku, o chorobach na które wpływ ma smog. To co kiedyś było powszechne i dozwolone - dzisiaj jest już passe. Za palenie śmieci można dostać niemały mandat. W przeciwieństwie do was ja się bardzo cieszę, że ludzie nauczyli się mierzyć skalę zanieczyszczeń, możemy się porównywać i niestety z powodu popularności mułu i flotu na Śląsku - Rybnik i inne miejscowości Śląska są często w czołówce zanieczyszczeń AQI w Polsce. Może wam to nie przeszkadza ale świadomi mieszkańcy, władze miasta i województwa mają tego dość. Na tym świecie jest już tak, że zawsze ostateczne postęp zwycięża. Ignorantów podobnych do was będzie ubywać, a wszyscy będą musieli się dostosować do nowych przepisów i zachowań.

  • ~ 2017-01-20
    20:28:32

    53 78

    Bardzo dobrze! Trucie ludzi przestanie się opłacać :)

  • ~DARK7711 2017-01-20
    20:28:51

    104 9

    Smog, Smog a jaka alternatywa w Rybniku , EC Chwałowice ledwo zipie kotły sie sypią , a na modernizacje szans niema, gdy była możliwość to miasto powiedziało będzie nowy blok w elektrowni i on da ciepło wyszło inaczej. Sieć gazowa szkoda gadać tak rozbudowana, przepustowość magistrali ..., . Sieć Elektryczna też jedzie ostatkiem możliwości mocowych ... .

  • ~ 2017-01-20
    20:29:26

    8 39

    Minowa, a zgłosiłes?

  • ~SunShine11 2017-01-20
    20:39:15

    88 35

    Widzę że nie tylko mnie to już bulwersuje, że takich jest więcej jak nie tu to na FB. Na fb napisałam komentarz do jednego postu i ciekawe czemu ktoś to usunął.
    Nic tylko smog, smog, i co najśmieszniejsze właśnie: kolejka w szpitalu bo ludzie kaszlą z tego powodu ..... kurcze nagle ludzie postawili diagnozę że to wina smogu a parę lat temu nie? Ciekawe. Druga sprawa: nagonka na tych co spalają śmieci.... a może ktoś by się ich spytał dlaczego, z jakiego powodu, ale najłatwiej - "mandat", Kara", "zastraszyć"," kontrola" oooo i Pan Kuczma zaraz do prokuratury bo trzeba biednego upodlić jeszcze bardziej!!!! . Robimy to na co pozwalano przez dziesięciolecia jak palimy i co palimy... i nagle wielcy ekolodzy się odezwali że SMOGGG ale nie dają na to lekarstwa, jak pomóc. Próbują atakami nas zmusić do zmian. Tu właśnie Ci na "górze" powinni taki program wymyślić aby ludziom pomóc. Ta dotacja co jest w Rybniku jest dla bogatych. A nie dla przeciętnego Kowalskiego a nie mówię już o tych całkiem biednych. Nie chodzą Ci mądrale od domu do domu i pokarzą ludziom jak palić po tzw. "nowemu" - bo ludzie przez lata palą po"staremu". Nie chce mi się już pisać !!!!

  • ~Wiedzma_1 2017-01-20
    20:40:17

    56 86

    Czy naprawdę głupotę ciemniaków trzeba tłumaczyć biedą? Wypowiedzi niektórych na tym portalu wskazują że mają ubogie zwoje mózgowe. Chcesz wdychać trujące powietrze - nikt nie borni, wdychaj. Chcesz, napal plastikiem w swojej kuchni i zrób sobie inhalacje, ale nie wypuszczaj tego w eter , bo ja mam PRAWO oddychać czystym powietrzem!!! Polacy są najgłupszym narodem w Europie, będą trwać w swym uporze i udowadniać, że są najmądrzejsi, to nic że skala zanieczyszczeń powietrza nieubłagania pokazuje, że jesteśmy jak zadupie najmniej rozwiniętych krajów na końcu świata....

  • ~tomek325i 2017-01-20
    21:11:42

    77 19

    Możecie dawać kary jakie chcecie, dopóki starszego społeczeństwa nie będzie stać na opał bo będą mieli 1000zl emerytury a na lekarstwa wydają połowę tego to doputy będzie syf w powietrzu... Co innego Ci których stać na opał a dalej palą czym popadnie bo ciągle mu mało na koncie :/ takiemu powinni dać 5000zl kary a nie 500zl...

  • ~Andrzej Kapias 2017-01-20
    21:26:08

    9 18

    Menworld - coś z Tobą chyba nie tak.

  • ~ 2017-01-20
    22:01:23

    33 35

    @tomek325 mylisz się, starsze społeczeństwo na Śląsku dobrze prosperuje bo miało dobre zarobki w czasach pracy, a to przekłada się na dobre emerytury. Mało kto ze starszych ludzi umierając nie zostawia ogromnych oszczędności na koncie czy w skarpetach. No chyba, że przeznaczą to wcześniej ojcu Rydzykowi lub innym zakonnikom. Sami sobie odmawiają wygód by ich pieniędzmi cieszyć się miał ktoś inny. Każdy kto pali odpadami obojętnie czy młody czy stary musi wiedzieć, że truje i powoli zabija bliźnich.

  • ~hynio1960 2017-01-20
    22:28:12

    36 13

    kabel jak podczas wojny funkcjonuje brawo sąsiedzi

  • ~tomek325i 2017-01-20
    22:42:04

    71 7

    @orient - ale ja nie mówię o emerytach górniczych... Nie wszyscy pracowali na kopalni i mają gigantyczne emerytury :) jest mnóstwo osób starszych na rencie - co oni mają powiedzieć? Wszystkich do jednego wora nie wolno wrzucać... A swoją drogą jak zwykle Polska zaczyna robić wszystko od dupy strony. Najpierw zarobki a później regulacje co do ogrzewania, bo ja mogę nawet i prądem ogrzewać ale nie przy takiej cenie i zarobkach. W Skandynawii gdzie zarabia sie kilka razy wiecej niz w Polsce prad kosztuje grosze w porównaniu z Nami :/

  • ~Ewa Kowalska 2017-01-21
    00:04:14

    95 38

    Arteks Tys je gorol ze Jastrzymbio abo jaki ci.l co mo umowa ze gazowniom abo cieplowniom. Moj opa polil waglym tata poli waglym i jo sie na tym smrodzie wychowol i mozesz wiezyc czy niy jak jada nad morze to mie tam w porcie smrod nie dziwny bo je zech twardy i serce tyz mom ze waglo a niy jak Ty ze luftu co mu smierdzi. Zol mi Cie i jak Ci sie nie podobo tu na slasku to bij we bieszczady abo na mazury yno noe nazekej ze tam niedzwiedzie a tam kopruchy. Je zes miynki.

  • ~ 2017-01-21
    00:18:16

    47 23

    Ewa Kowalska - dobry wpis ;-)))

  • ~lukrecja50 2017-01-21
    01:22:12

    61 6

    A co nasze władze robią w tym kierunku by powietrze było czystsze? Po pierwsze to akcja wysyłania SM i walenia ludziom mandatów. A podejrzewam,że taki ktoś kto musi wyciągnąć z portfela 500 zł za jakiś czas odbije to sobie i znów podhajcuje jakimiś szmatami. Oczywiście nie popieram palenia śmieci. jak jeszcze władze miasta walczą ze smogiem? Były telebimy czy coś w tym stylu- pieniądze wyrzucone w błoto bo co mi da odczyt jak tak czy tak smród mnie dusi. te cyferki na wyświetlaczu nie poprawiają jakości powietrza. Dotacje na piece, na solary - dobra rzecz ale ile ludzi skorzystało, wymieniło no i co jest lepsze powietrze jak ludzie wymienili? jakoś tego nie widzę, nie czuję, jest gorzej niż było. dajmy na to że cała dzielnica miasta przejdzie na ogrzewanie prądem czyli ZERO zanieczyszczeń i co wtedy ??? Czy w tej dzielnicy poprawi sie jakość powietrza, smog zniknie? jakoś w to nie wierzę. za to nasze władze dają pozwolenie na wycinkę drzew i to dużych, starych przy ulicach które coś tam powietrze filtrują, za to nasadzają małe które często po zasadzeniu usychają . Na Niedobczyckiej miasto sprzedało lasek pod zabudowę, wykarczowano około 100 letni lasek i wybudowano 3 domy bunkry - tylko bić brawa. jak gdzieś w mieście jest skrawek zieleni to wykarczować postawić Biedronkę albo obi, w koło wybetonować zrobić parking. Smog to nie problem palenia węglem czy miałem, kiedyś więcej ludzi paliło tymi paliwami, a i dorzuciło oponę czy szmaty, kopciły zakłady pracy, browar i szło czym oddychać. Smog to problem wynikający też z urbanistyki czy jak się to zwie miasta. z pewnością bloki okalające miasto maja wpływ na cyrkulację powietrza w mieście. jedni twierdzą,że spaliny nie przyczyniają się do smogu, no to dobra kładziemy sie pod rury wydechowe i wdychamy bo nie zaszkodzi. jeśli chcemy by było dobrze to nie można narzucać na wszystkich ludzi wymianę pieców na gaz bo nie wszystkich na to stać. Rozwiązanie jest proste w miastach gdzie sa drastycznie przekroczone normy zanieczyszczenia niech zainstalują osobne liczniki na prąd i wszyscy ogrzewamy domy prądem, ale niech ten prąd ustawowo będzie kosztował tyle samo co kupno mułu na okres grzewczy. Tylko na takie rozwiązanie trzeba ustawy. Niech dopłaca nasze państwo, niech się dorzucą ekolodzy służba zdrowia ( bo nie będzie musiała leczyć tych przyduszonych smogiem. Skoro rząd znalazł kasę na 500+ to i na dotacje niech też znajdzie. Niech takie rozwiązanie wprowadza na próbę na miesiąc , potem przeliczą i zobaczą czy smog jest czy ogrzewanie prądem pomogło. Nakazy by ludzie montowali nowe piece, podłączali się do gazu jest ok jeśli kogos na to stać, a jeśli ktoś zarabia 1300 zł to choć by chciał to nie ma się za co podłaczyć do gazu. Powietrze za oknem nie jest moją własnością, jest własnością naszego państwa i by było czyste trzeba takich ustaw by każdego było stać na ogrzewanie prądem czy gazem, a nie tylko tych co mają wysokie dochody.

  • ~exx 2017-01-21
    07:30:30

    32 75

    Ewa K tego się nie da czytać, co za kalectwo. G... mnie obchodzi, że twój opa sie wychowal na smrodzie, powietrze ma być czyste a jak ci się nie podoba to 500zł i w drugą strone to się nie zmieni, radzę przywyknąć albo się wyprowadzić pod hałdę.

  • ~betta 2017-01-21
    08:45:08

    40 45

    czytam tylko że bieda i bieda.ludzie nie mają pieniędzy to spalają krzesła i butelki. tak,ja mieszkam w bloku,i przrepraszam bardzo czy mnie się ktoś pyta czy mam co msc prawie 600zł czynszu za 50 m?
    a jeszcze energia i gaz 300 zł co drugi msc
    no nikt się nie pyta ,i trzeba płajkać płacić
    fajnie jak sie ma domek , i z 200 m, i garaż i ogródek i co tam jeszcze
    ale w okresie zimowym(!)to już nie ma kasy na opał
    to sprzedać i przeprowadzić się do kawalerki,proste
    a nie szukać wymówek by truć

    powietrze jest okropne.dosłownie 'kręci' w nosie i gardle.,a się duszę
    niestety nie można przestać oddychać
    trzeba coś z tym zrobić,i to szybko

  • ~przykopa 2017-01-21
    09:58:45

    43 6

    ~DARK7711 2017-01-20 20:28:51
    Smog, Smog a jaka alternatywa w Rybniku , EC Chwałowice ledwo zipie kotły sie sypią , a na modernizacje szans niema.....

    ~Dark
    Wieszcz Arteks twierdzi że to są bajki....
    Bo u niego tylko się odkręci przy oknie takie kółeczko i już jest fajne ciepełko.

  • ~ 2017-01-21
    11:01:21

    28 3

    ~przykopa, widzimy tu lobby producentów kotłów naciąganej piątej klasy, a nasze władze poszły po najmniejszej linii oporu, robiąc "coś"za pomocą kieszeni mieszkańców, ku uciesze podobnych sobie , którzy twierdzą,że czyste powietrze im się należy (z czym się zgodzę), ale nie mają realnych pomysłów na realizację tego pomysłu. Cały proces ma trwać 10 lat , w tym czasie narzekający na powietrze nie powinni mieć prawa głosu, bo przecież już coś się dzieje, trwa program wymiany kotłów, co jednak, gdy po latach okaże się, że powietrze nie uległo znaczącej poprawie ? winni będą zapewne znowu Żydzi, Masoni i cykliści, tym czasem wydaje się, że jest szybki sposób poprawy spalin bez wymiany kotłów, jeden z wiodących producentów sterowników do kotłów wraz z naukowcami Politechniki Śląskiej skonstruował domowy elektrofiltr, urządzenie kosztuje ok 1/5 ceny nowego kotła i jest wpinane pomiędzy kocioł a komin, do tego działając pozwala na przesunięcie urządzenia z klasy 3 wg normy 303-5 do klasy 4 lub nawet 5 w odniesieniu do emisji pyłu. Odpowiada to emisji pyłu na poziomie poniżej 40 mg/mn3 (dane ze strony producenta), gdyby władze ruszyły głowami i poszły tą drogą ,mogłyby jako miasto pertraktować w kosztach zakupu - co najmniej kilka tysięcy sztuk, to już niezły hurt i do tego załatwić dofinansowanie np z funduszu ochrony środowiska, można by szybko i sprawnie rozwiązać problem smogu, potrzeba by niestety zaangażowania włodarzy (z czym jest ciężko) a i lobby kotłowe nie zarobiłoby kokosów, do tego oczywiście zakaz sprzedaży wyrobów węglopodobnych na składach i w marketach

  • ~buchu 2017-01-21
    11:15:14

    28 7

    Nie wiem jak inni ale ja na załączonych zdjęciach do artykułu nie widzę aby spalane były odpady. Nie żebym był zwolennikiem ich spalania ale posiadanie w piwnicy płyt wiórowych i innych "odpadów" nie świadczy o ich spalaniu a za to chyba nie należy się mandat bo prawo tego nie zabrania. Takie artykuły jak ten ma na celu tylko i wyłącznie zastraszanie. Metoda rodem różnych służb z PRL przejęta przez SM. Dowodem na spalanie "śmieci" to pozytywny wynik na obecność różnych substancji w pobranym popiele lub zdjęcie zapalonych śmieci. Aby kogoś ukarać mandatem to musi zaistnieć fakt popełnienia wykroczenia a nie podejrzenie dokonania wykroczenia bo wtedy takie podejrzenie trzeba udowodnić. Czyżby Polska była już państwem policyjnym, w którym władza tylko nakazuje i zakazuje nie oferując nic w zamian mimo iż wszytko co władza posiada zawdzięcza obywatelom. Smutne w tym wszystkim jest to, że dużo obywateli zgadza się z takim postępowaniem władz i na to przyzwala nawet za cenę decydowania na co mają wydać swoje uczciwie zarobione pieniądze bo władza każe kupić to albo tamto zasłaniając się dobrem obywateli. Jeżeli władzy zależało by na dobru obywateli to stanowiła by takie prawo , które umożliwia rozwój obywateli a nie zakazuje i nakazuje. Prawo nie ma chronić ludzi głupich i cwaniaków a ludzi słabych i skrzywdzonych.

  • ~Ja_2 2017-01-21
    11:34:20

    23 44

    Moment, moment. Cała ta sprawa odnosi się do zatruwania sąsiada przez sąsiada. Doskonale , że Pani Dominika z poprzedniego artykułu rybnik.com.pl rozpoczęła kampanię na rzecz spraw sądowych, bo rzecz tak się skończy w tej kwestii. Popieram Arteksa i wszystkich zdrowo a nie tanio myślących. Trudno, nic za wszelką cenę. JAk Cię nie stać nie mieszkaj "na bogato" ( często w nieciekawych domkach ), tylko przeprowadź się na osiedle a nie truj innych !

    Odnośnie jeszcze artykułu ws. P. Dominiki - chwila, a ten sąsiad to nie wdarł się bezprawnie na posesję tej Pani poprzez zanieczyszczanie jej powietrza ? To tak niby można wchodzić na czyjąś posesję bez pytania a inaczej obłudnicy niby nie ???!!!
    Truciciele powinni placić za leczenie swoim sąsiadom !!!

    Przeciwnicy piszą, że zawsze tak było. Owszem było, ale jestem przekonany, że dzięki temu że było - czyli dzięki Wam - dzisiaj ludzie masowo chorują na raka a Wam dalej coś nie pykło w główkach i zero refleksji !!!

    Egon z Rybnika - Śmierć rybnickiemu smogowi !

  • ~szela00 2017-01-21
    11:48:58

    41 10

    Do
    betta.
    Mieszkając w bloku też przyczyniasz się do smogu. Bloki w Rybniku są bardzo ciasno między sobą ułożone co nie sprzyja dobrej cyrkulacji powietrza. Przykład z przed kilku dni:w centrum mgły ze smogu nie było za to całe Nowiny były spowite bardzo gęstą smogową mgłą.
    Po za tym ciepło w kaloryferach nie bierze się znikąd. To elektrociepłownia w Chwałowicach dostarcza je do naszych mieszkań a podejrzewam ,że palą tanim opałem. Jak zaczną palić tylko węglem to do czynszu 600 zł dolicz sobie jeszcze z 200 zł /m-c.
    M
    Także wszyscy w większym lub mniejszym stopniu przyczyniamy się do smogu i trzeba być niezłym hipokrytą ,żeby

  • ~szela00 2017-01-21
    11:50:48

    43 8

    komentarz poprawiony....
    Do
    betta.
    Mieszkając w bloku też przyczyniasz się do smogu. Bloki w Rybniku są bardzo ciasno między sobą ułożone co nie sprzyja dobrej cyrkulacji powietrza. Przykład z przed kilku dni:w centrum mgły ze smogu nie było za to całe Nowiny były spowite bardzo gęstą smogową mgłą.
    Po za tym ciepło w kaloryferach nie bierze się znikąd. To elektrociepłownia w Chwałowicach dostarcza je do naszych mieszkań a podejrzewam ,że palą tanim opałem. Jak zaczną palić tylko węglem to do czynszu 600 zł dolicz sobie jeszcze z 200 zł /m-c.
    M
    Także wszyscy w większym lub mniejszym stopniu przyczyniamy się do smogu i trzeba być niezłym hipokrytą ,żeby tego nie wiedzieć.
    Pozdrawiam. Mieszkanka Nowin.

  • ~przykopa 2017-01-21
    12:17:02

    27 0

    ~ursus 2017-01-21 11:01:21
    ~przykopa, widzimy tu lobby producentów kotłów naciąganej piątej klasy, a nasze władze poszły po najmniejszej linii oporu, robiąc "coś"za pomocą kieszeni mieszkańców, ku uciesze podobnych sobie , którzy twierdzą,że czyste powietrze im się należy (z czym się zgodzę), ale nie mają realnych pomysłów na realizację tego pomysłu. Cały proces ma trwać 10 lat

    Tu nie chodzi zdecydowanie o to by rozwiązać problem , ale żeby ,, go rozwiązywać ". Nie chodzi o to by złapać króliczka , ale żeby go gonić i robić przy tym biznes.
    Jeśli by się tak racjonalnie zastanowić to są trzy możliwości innego zagospodarowania odpadów węglowych , bez których nie sposób wydobyć węgla :
    1. Ograniczenie pracy sortowni ( i oszukiwaniu przy okazji odbiorców węgla).
    2.Produkcja z odpadów brykiet itp . W rezultacie tak , czy tak odpady te zostaną sprzedane i spalone ( czy bardziej ekologiczne , to jest bardzo dyskusyjne).
    3. Wywalenie odpadów na hałdy . Czy ktoś jeszcze pamięta palące się w sposób niekontrolowany hałdy ?

    Jeśli odpady węglowe nie zostaną zagospodarowane przez człowieka. To zrobi to sama natura.

  • ~awas 2017-01-21
    13:19:16

    39 5

    exx - jak takiś mądry to się sam wyprowadz ale ze Śląska.
    szela00 - bardzo mądrze i dobrze napisała i uświadomiła tu nie jednego co mieszka w bloku a ciepełko w kaloryferach skąd się bierze? no właśnie!

  • ~betta 2017-01-21
    13:47:27

    14 29

    no widzisz podejrzewasz że elektrociepłownia pali tanim opałem.ale na 100% tego tego nie wiesz.to raz.a dwa weź pod uwagę że ja ten wysoki czynsz mam calutki rok.a mieszkańcy domów to budzą się chyba przed sezonem grzewczym i jęczą że tyle trzeba zapłacić
    myślę ze odkładanie przez półroczny okres letni bardzo by sprawę finansów ułatwiło
    i proszę nie porównujcie 'przeciętnego blokusa' do 'panów' na 200 metrowych włościach.ja tych pampersów i butelek plastikowych do pieca nie wrzucam

  • ~cabrio 2017-01-21
    15:16:25

    41 19

    Jak się komuś nie podoba to zawsze się może wynieść ze śląska i Rybnika a nie ciągle narzekać na powietrze nie pasuje to wynocha na mazury do lasu

  • ~major666 2017-01-21
    15:58:13

    29 13

    kiedyś było tak: wychodziło się na dwór i pierwsze hasło: "ale mgła, fuj jak śmierdzi dymem z kominów". Nikt tego specjalnie nie mierzył i nigdzie się nie mówiło o tym. I się żyło :)

  • ~ 2017-01-21
    16:31:59

    22 1

    Kto jest winny wysokiego zanieczyszczenia? To oczywiste - osoby zarządzające tym miastem. Na głupią drogę kasa liczona w miliardach PLN się łatwo znalazła a nowej elektrociepłowni nawet brak w planach. Ludzie nie chcą się przyłączać bo muszą za podłączenie płacić ceny z kosmosu? Zróbcie tak żeby nie musieli, wliczyć koszt przyłączenia do rachunku i rozbić na lata.

  • ~ 2017-01-21
    17:58:53

    14 29

    @ursus ale niby dlaczego chciałbyś aby miasto kupowało fizycznym osobom filtry? Ciągle coś oczekujecie, że ktoś za was coś zrobi, a gdzie jakakolwiek odpowiedzialność właścicieli domów? Palicie jakimiś odpadami górniczymi i zabijacie siebie i sąsiadów i jeszcze w prezencie wam miasto ma założyć filtr albo wymienić piec bo "łaskę robimy". Dobrze, że wreszcie się władze biorą się za przebrzydłe kopciuchy.

  • ~imrahil 2017-01-21
    19:27:56

    8 26

    ~ursus - darmowych filtrów się zachciało i co jeszcze? zdajesz sobie sprawę z tego że taki filtr musi być zasilony. pewnie byś go wyłączał tłumacząc się biedą. może do tego dotacja na prąd, żebyś nie kopcił? poza tym zdajesz sobie sprawę, że przy twoim, przykopy czy innej minowy kopciuchu i waszym sposobie palenia taki filtr trzeba by może czyścić codziennie? poza zakazem spalania śmieci, mułu czy flotu powinien wejść w życie zakaz dymienia. dymisz zbyt długo - płacisz mandat. oczywiście nie 500 zł ale minimum 2 tys. zł. wtedy może w końcu ludzie nauczyliby się dobrze spalać węgiel, który obecnie jest zbyt tani, co widać po zadymionej okolicy. akurat rozmawiałem ze znajomym spoza Śląska. jego rodzice mają dwa razy niższą emerturę niż emerytowany górnik, kocioł na ekogroszek, węgiel po 800-1000 zł/t, normalną temperaturę w domu i nie zadymiają okolicy.

  • ~szela00 2017-01-21
    20:28:27

    21 6

    Betta...
    Troszkę powiało zazdrością z Twojego komentarza...
    Ja przyznaje się bez dwóch zdań, że też troszkę zazdroszczę ludziom, którzy mają tę możliwość mieszkać w domku.Mamy niepewne czasy i my jako mieszkańcy bloków jesteśmy w 100% uzależnieni od dostawców energii,wody czy ogrzewania.Jak nam odetną dostęp do w.w. mediów to jesteśmy w czarnej d...e a mieszkaniec domu będzie się smiał z nas bo może mieć swoją studnie,ogrzewać dom kiedy. A my,blokersy co?
    To tak po za tematem.
    Ja osobiście nie znam nikogo kto ma dom i ogrzewa go tzw.smieciami. Z resztą widać po
    działaniach Straży Miejskiej, że odsetek ujawnionych domów jest niewielki.

  • ~imrahil 2017-01-21
    20:56:34

    7 17

    ~szela00 jaką zazdrością? mieszkam w domu, grzeję bez paliwa stałego taniej niż 99% ogrzewających paliwem stałym, do tego mam wygodniej. jak sobie to urządziłem. a powyżej po prostu stwierdzam fakty - tam gdzie węgiel jest droższy, nie ma takiego problemu ze smogiem. ludzie grzeją albo wydajniej (więcej energii z tej samej ilości paliwa), albo niewiele muszą dopłacić do czystszego medium. ja również uważam, że spalanie śmieci to rzadkość. smog mamy ze źle spalonego węgla. tyle się mówi o doborze kotła, spalaniu od góry itd. od lat jak grochem o ścianę. na szczęście nadchodzi uchwała antysmogowa i konieczność instalacji kotłów klasy V.

  • ~szela00 2017-01-21
    21:20:08

    3 0

    Imrahil:mój komemtarz był do Betty co też zaznaczyłam na początku komentarza.
    Pozdrawiam.

  • ~ 2017-01-21
    22:23:13

    14 1

    ~imrahil , ~orient , widzę, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Waszą mocną stroną, nigdzie nie napisałem, że chcę od miasta darmowy filtr, napiszę jeszcze raz dokładniej, abyście zrozumieli, że miasto może skoordynować całą akcję, pozyskując dofinansowanie z zewnątrz

    ~orient, jeżeli wg Ciebie sortowany węgiel z Chwałowic (bo takim palę) jest odpadem górniczym, to co nim nie jest ? bo piszesz do mnie „Palicie jakimiś odpadami górniczymi i zabijacie siebie i sąsiadów i jeszcze w prezencie wam miasto ma założyć filtr albo wymienić piec bo "łaskę robimy". Dobrze, że wreszcie się władze biorą się za przebrzydłe kopciuchy.”

    ~imrahil 2017-01-21 19:27:56 „(…)pewnie byś go wyłączał tłumacząc się biedą. może do tego dotacja na prąd, żebyś nie kopcił? poza tym zdajesz sobie sprawę, że przy twoim, przykopy czy innej minowy kopciuchu i waszym sposobie palenia taki filtr trzeba by może czyścić codziennie”
    dlaczego wszystkich zniżasz do Twojego poziomu myślenia? stać mnie było na wymianę pieca na ekogroszek nie patrząc na miejską dotację ,stać mnie na dobry opał do niego, to jeżeli będzie potrzeba, stać mnie będzie na filtr i jego zasilanie nie bój się o to

    w odróżnieniu od Was przedstawiłem propozycję szybkiego i sprawnego rozwiązania problemu , a ton i forma Waszych wypowiedzi wskazuje jedynie na chęć wyładowania własnych żali i frustracji oraz bicia piany na portalu, bez konkretnych szybkich i sensownych działań

  • ~imrahil 2017-01-21
    22:31:20

    4 16

    przecież jest tańsze rozwiązanie niż te filtry - zakaz dymienia i ostre karanie za dymienie. wtedy niektórym będzie się opłacało kupić porządny kocioł i paliwo albo ocieplić dom i zmienić system grzewczy. inni budując nowy dom pomyślą o tym (zresztą pakowanie węgla do nowych domów to wyraz nieprzemyślenia sytuacji, właściwie powinno być zabronione tak jak będzie w Wodzisławiu na działkach z gazem). a jeszcze inni nauczą się takiej obsługi kotła, żeby nie dymił, spalą przy tym 20-30% mniej opału. rozwiązania są proste. ten twój elektrofiltr się nie sprawdzi w kopciuchu.

  • ~ 2017-01-21
    23:48:00

    11 21

    @szela00 dlaczego podajesz się za mieszkańca bloku, skoro mieszkasz w domu prywatnym opalanym mułem? To dla was kończą się beztroskie lata i choćbyście nie chcieli, włączycie wkrótce myślenie. Do niedawna prawie każdy z was palił śmieci - oczywiście nikt ci się do tego nie przyzna bo teraz jest z tego wstyd i grozi za to kara. Ale do niedawna paliliście wszystko, a niektórzy podjeżdżali nawet pod śmietniki na osiedlach i zabierali stare meble, odzież, kartony i wszystko co dawało się spalić aby tylko zaoszczędzić parę groszy. Jeśli ktoś z twoich bliskich zachorował na raka to... nie jest wcale wykluczone, że z powodu wdychania tak złego powietrza.

  • ~Dolnad Tramp 2017-01-22
    08:00:33

    6 17

    szela00
    .wiadomix że każdy woli żyć komfortowo.nie tylko ja.
    oczywistością jest że 200m z ogródkiem jest lepsze niż 50 m.
    ale jeszcze lepsza jest willa z basenem w pięknym ciepłym kraju.
    od dobrego zawsze znajdzie sie lepsze
    temat jest jednak o tym że jak cię na coś nie stać to tego nie masz.
    nie stać sie na ogrzanie domu to go sprzedaj i kup mniejsze mieszkanie
    dlaczego inni maja płacić ZDROWIEM za komfort że kogoś na cos nie stać a upiera się by to mieć? dla mnie niepojęte

  • ~przykopa 2017-01-22
    08:08:15

    16 4

    Dane spisane z dokumentów certyfikacyjnych dopuszczających wegiel do obrotu

    FLOTOKONCENTRAT KWK SZCZYGŁOWICE
    Specyfikacja w stanie analitycznym:
    Ciepło spalania 30-32 MJ/kgWartość opałowa 27-29 MJ/kgGranulacja 40-60 mmWilgotność 8-12 %Popiół 8-12 %Siarka całkowita 0,3-0,5 %
    Flot węglowy


    Flotokoncentrat inaczej flot węglowy jest to materiał opałowy charakteryzujący się bardzo stabilnym a przy tym także ekonomicznym spalaniem. Sam flotokoncentrat dosyć często nazywany jest także „floto węglem” i zaliczany jest do bardzo wydajnych paliw przeznaczonych do spalania w kotłach tradycyjnych, węglowych.
    Flotokoncentrat śmiało może zastąpić tradycyjny węgiel kamienny, ponieważ posiada bardzo porównywalną wysoką sprawność wytwarzania ciepła. Do zalet tego materiału opałowego można zaliczać również jego nieznaczną wilgotność dzięki czemu może być spokojnie przechowywany w różnych warunkach atmosferycznych. Jako materiał zaliczany do ekologicznych paliw stałych charakteryzuje się również podczas procesu spalania wytwarzaniem minimalnej ilości popiołu jaka pozostaje po całkowitym spaleniu tego materiału. Dlatego też stosowany może być na szeroką skalę jako produkt opałowy w gospodarstwach domowych dzięki swoim ekologicznym predyspozycjom paliwa ekonomicznego i czystego i jako produkt o bardzo konkurencyjnej cenie.

    czyli :
    -niska zawartość wilgoci
    -siarka 0,3-0,5 % ( mniej niż w ,,ekogroszku")
    - wytwarza minimalną ilość popiołów
    - stosowany może być na szeroką skalę jako produkt opałowy w gospodarstwach domowych dzięki swoim ekologicznym predyspozycjom paliwa ekonomicznego i czystego

    Nie wiem czy przetworzenie najprostszych podstawowych informacji jest takie trudne ???

  • ~szela00 2017-01-22
    08:17:11

    11 6

    Orient.
    Dziękuję za informację, do dnia dzisiejszego myślałam,że mieszkam w bloku... Podaj mi proszę,w którym domu mieszkam,udam się do niego czym prędzej.
    A tak w ogóle to trochę empatii i dystansu życzę niektórym komentujacym,mniej narzekania a więcej pogody ducha.
    Życzę miłego dnia.

  • ~przykopa 2017-01-22
    08:18:29

    16 3

    A teraz najbardziej elementarne informacje na temat ekogroszku :

    - nazwa handlowa określająca paliwo stałe produkowane z węgla kamiennego lub brunatnego przeznaczone do produkcji energii cieplnej .

    reasymując :
    Marszałek województwa chce wydać całkowity zakaz spalania węgla brunatnego. Który jednocześnie będzie dopuszczony ( bo ma na to certyfikat)do obrotu jako paliwo ekologiczne ( ekogroszek ).

    A teraz osobiste pytanie do Arteksa :
    - czy to jest arogancja , czy ignorancja ?

  • ~przykopa 2017-01-22
    08:37:46

    19 3

    ~Dolnad Tramp 2017-01-22 08:00:33


    ......temat jest jednak o tym że jak cię na coś nie stać to tego nie masz.
    nie stać sie na ogrzanie domu to go sprzedaj i kup mniejsze mieszkanie
    dlaczego inni maja płacić.....

    Donald .Podstawą egzystencji tego kraju jest to, ze jest jeszcze w tym kraju paru wariatów którym się jeszcze czegoś mimo piętrzących się trudności chce. Mieszkańcy osiedli ( w większości , nie wszyscy) uwłaszczyli się na mieniu spółdzielni ( czyli na mieniu społecznym) dochodząc w ten sposób do posiadania swoich mieszkań. O co ci chodzi , o to żeby w podobnie cwaniacki sposób przejąć teraz za bezcen majątek innych ludzi ?
    Ludzi którzy nie otrzymali tego w prezencie. Lecz wyłożyli własne środki i inwencję ?
    Wybacz ale porównać to można jedynie do polityki rozkułaczania i bezprawnego zawłaszczania cudzego majątku prowadzonej w latach 50 tych

  • ~imrahil 2017-01-22
    10:33:37

    3 14

    ~przykopa - piszesz głupoty. nawet jeśli te śmieci są kaloryczne, to nie da się ich spalić prawidłowo w domowych warunkach przez ich fizyczną budowę - całe złoże paliwa nie ma dostępu do powietrza, więc pełno syfu się nie dopala. poza tym wysoka kaloryczność paliwa i co za tym idzie moc kotła to przekleństwo - przez to tacy jak ty ograniczają dopływ powietrza do paleniska. dlatego stężenie CO w powietrzu przy smogu to wielkość taka jak w kominie zawodowej elektrowni. dlatego masa niedopalonego pyłu. zapytaj grzejących ekogroszkiem przy jakim paliwie dla grzania ciepłej wody latem mają mniej problemów z kominem, kotłem i smrodem (czyli które paliwo lepiej spalają) - bardziej kalorycznym czy mniej kalorycznym. do tego okaże się że w kg spalają podobną ilość tego tańszego i mniej kalorycznego.

  • ~imrahil 2017-01-22
    10:34:39

    3 14

    a jak jeszcze taki cwaniak doleje wody do flotu, bo ma pył to całą gadkę o kaloryczności szlag trafia, bo spora część energii idzie na odparowanie tej wody a nie ogrzanie domu

  • ~ 2017-01-22
    14:55:10

    9 2

    ~imrahil a słyszałeś o palnikach retortowych przystosowanych do spalania flotokoncentratu ? są stosowane od dawna, już w starych kotłach klasy 3, można wbrew temu co piszesz

  • ~ 2017-01-22
    20:43:27

    10 0

    Byłem w UM zapytać czy będą dotację do pieców klasy V, urzędniczka zapytała czy mam dostęp do gazociągu, odpowiedziałem że tak, ale nie chce być uzależniony od dostawcy, bo cenię sobie niezależność. Zostałem poinformowany, że marszałek województwa jest jak Margaret Thatcher i jak ona będzie walczył z górnictwem i że muszę przejść na gaz bo takie będzie prawo. Odpuściłem z węglem zapytałem o pellet, usłyszałem z kolei, że biomasa nie jest ekologiczna, bo też jest przez nią zapylenie. Wyszedłem z argumentem, że gazociągiem będzie jak z wodą (dla niewtajemniczonych: na zebraniach była mowa, że kanalizacja będzie w stosunku do wody 1:1, a dzisiaj mamy 1:2), a póki państwo, miasto nie będzie miało wpływu na ceny to ja dziękuje.

  • ~przykopa 2017-01-22
    22:48:04

    5 1

    ~imrahil 2017-01-22 10:33:37
    ~przykopa - piszesz głupoty. nawet jeśli te śmieci są kaloryczne, to nie da się ich spalić prawidłowo w domowych warunkach przez ich fizyczną budowę - całe złoże paliwa nie ma dostępu do powietrza, więc pełno syfu się nie dopala. poza tym wysoka kaloryczność paliwa i co za tym idzie moc kotła to przekleństwo.

    Człowieku skąd się urwałeś. Jakie śmiecie ja palę ? Skąd ty wiesz jakiego typu mam piec ? Jakiej mocy , jak dobrany i w jaki sposób regulowany ?
    Coś tam próbujesz dywagować o stratach niezupełnego spalania. Słyszysz że gdzieś dzwoni , ale nie wiesz w którym kościele....

  • ~imrahil 2017-01-23
    06:31:48

    2 5

    przykopa jak przychodzi do konkretów to argumenty się kończą. Wyjaśnij w takim razie o co ci chodzi, bo pewnie nikt nie rozumie twoich "argumentów". Twój kocioł (nie piec do pieczenia) mnie nie interesuje, najważniejsze że go wymienisz i dyskusja się skończy

  • ~MTWWD 2017-01-23
    09:08:55

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~slavomir1970 2017-01-25
    10:42:50

    2 5

    nima nic lepszego na rozpalka jak ramy okienne

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5251