zamknij

Biznes

Przybędzie taksówek. Taksówkarze załamani

2009-11-27, Autor: 
Już w przyszłym roku, na ulicach naszego miasta pojawi się 65 dodatkowych taksówek.

Reklama

Pomimo protestu korporacji taksówkarskich, podczas ostatniej sesji Rady Miasta Rybnika, przyjęto uchwałę mówiącą o konieczności zwiększenia liczby licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką. - Na dzień dzisiejszy w Rybniku mamy 135 aktywnych licencji TAXI, po wprowadzeniu 65 nowych, ich liczba wzrośnie do 200. Takie działanie jest konieczne, gdyż pozwoli zwiększyć konkurencyjność na rynku taksówkarskim, dzięki czemu spadną ceny. Ponadto rybniczanie powinny móc znaleźć taksówkę w każdym miejscu i czasie, gdy tylko zajdzie taka potrzeba - argumentuje prezydent, Adam Fudali.Z argumentacją prezydenta całkowicie nie zgadzają się przedstawiciele korporacji taksówkarskich, którzy od nas dowiedzieli się, że liczba licencji wzrośnie o 65, a nie jak pierwotnie zakładano o 15. - W Rybniku już teraz mamy nadpodaż usług taksówkarskich. Nasze społeczeństwo zubożało i chętniej korzysta z tańszej komunikacji miejskiej. Nie mogę zgodzić się z tym, że wraz z pojawieniem nowych taksówek spadną ceny usług. A to dlatego, że ceny paliw są wysokie i jeszcze mają się zwiększyć - mówi Jerzy Kurzbart, prezes Radio Taxi Duet w Rybniku. - Prezydent i radni powinni wziąć pod uwagę to, że taksówkarze już i tak nie mają gdzie oczekiwać na klientów, bo brakuje miejsc postojowych. A wzrost liczby licencji na pewno nie poprawi tej sytuacji - dodaje.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (48):
  • ~Tomek 2009-11-27
    10:45:45

    0 0

    Będzie ciekawie. W Auckland w NZ kiedy otworzono rynek taksówkowy stała się rzecz niewyobrażalna (szczególnie "hardcorowych" liberałów). Ceny znacznie wzrosły! Taksówek przybyło, taksówkarze musieli dłużej czekać bezczynnie na klienta i tą bezczynność oczywiście też musieli mieć opłaconą. Skutek tego był taki że koszt przejechania 1 km wzrósł niemal 2-krotnie. Po ograniczeniu dostępu do zawodu taksówkarz znów wszystko wróciło do normy. Podejrzewam że w Rybniku tak nie będzie bo 200 taksówek na 140tyś ludzi (nawet biorąc pod uwagę niechęć polaków to taxi) to i tak mało. Ale może się mylę....

  • ~Pradom 2009-11-27
    11:52:05

    0 0

    W gospodarce wolnorynkowej na usługi nie wymagające żadnych kwalifikacji, poza posiadeniem prawa jazdy kat. B nie powinno być żadnych licencji!!! Jeśli taksówkarzy będzie za dużo, a ceny usług spadną to Ci po prostu powinni się przebranżowić. Nikt nie reglamentuje zawodu dentysty i nikt nie martwi się o co stanie się z dentystą jak Ci stracą klientów ze względu na większą konkurencję a przecież o przebranżowienie w przypadku dentystów znacznie trudniej niż taksówkarzy!!!
    Przykład Auckland jest ciekawy, ale ja w to w Rybniku nie wierzę. Ostatnio sporo jeżdzę do Bułgarii i ceny usług taxi są śmiesznie niskie (nawet dla Bułgarów) a taksówkarze zamiast czytaniem gazet zajmują się wożeniem klientów. Nikt nie blokuje postojów taxi, bo nie ma na to czasu. Wieczorem po piwku, czy w godzinach szczytu to coś wspaniałego!!!
    Ja polecam taksówkarzy z licencją, ale nie zrzeszonych z których sam korzystam 606501291

  • ~kyjusl 2009-11-27
    11:57:21

    0 1

    Znam trochę specifikę pracy i zasad obowiązujących w poruszanym temacie (nie jestem taksówkarzem, ani nikt z mojej rodziny, znajomych itp)) i nie zgadzam się z twierdzeniem, że wzrost ilości licencji pozwoli obniżyć koszty-to nieprawda-ceny za usługę są tak skalkulowane, że nie ma większych możliwości manewrów. Druga sprawa przy krótkich odległościach żaden taksówkarz nie zejdzie z ceny, bo po kilkugodzinnym postoju np. zimą gdzie w sam. pracuje silnik, aby było ciepło, jakoś musi zarobić na życie. Kolejna sprawa-dalsze kursy i tak są dogadywane na zasadzie "ile Pan weźmie za kurs do ...." i Pan taksówkarz podaje kwotę nie zawsze zgodną z taryfikatorem, bo inaczej klient zrezygnuje z usługi. itd. Uważam, że powinno się najpierw zrobić sondę jakie jest zapotrzebowanie na nowe licencje, a dopiero potem tak dużą transzę nowych uprawnień "wrzucić na rynek". PS. Zawód taksówkarza to nie takie kokosy jak się niektórym wydaje. Podobny problem był niedawno w K-Koźlu i ciekawskich odsyłam do poszperania w tej kwestii w internecie-sprawa była bardzo ciekawa !!!!!!!!!!

  • ~Pit 2009-11-27
    12:30:33

    0 0

    Kolego "pardom" przeczytaj to co sam napisałeś i zastanów się nad sensem tych wypocin. Oba zawody, o których piszesz można uprawiać pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień do ich wykonywania. Taksówkarz musi mieć prawko i licencję, dentysta dyplom i prawo wykonywania zawodu (każdy lekarz ma swój numer). Bez żadnych uprawnień to można sobie założyć zajebisty biznes jak np. komis telefonów komórkowych ;)

  • ~Pit 2009-11-27
    12:32:39

    0 0

    Ja też znam specyfikę pracy taksówkarzy. Widząc mnie wsiadającego do auta na bani, zwykle próbują mi zafundować wycieczkę krajoznawczą po mieście, w którym mieszkam prawie 30 lat :)

  • ~ 2009-11-27
    13:19:50

    0 0

    Ja jestem za wolnym rynkiem i to klienci powinni weryfikować rynek a nie licencje i ograniczenia.
    Idąc tym tropem może wprowadzmy licencje na "L"-ki 50 licencji i koniec cała reszta won z rybnika- śmiech na sali.
    Niech zostamną najlepsi a nie wybrańcy którzy mają tzw. monopol na działalność.

  • ~Pradom 2009-11-27
    13:32:07

    0 0

    Pit, a czy wiesz ile jest licencji dla dentystów w Rybniku, bo ja nie wiem. A może nie ma takich licencji i każdy kto ma odpowiedznie wykształcenie (także nie licencjonowane) i uprawnienia, może otworzyć praktykę dentystyczną w Rybniku, Warszawie i gdzie mu się zamarzy. Każdy tak może zrobić na wolnym rynku, tylko nie taksówkarz, który potrzebuje limitowanej ilościowo licencji. LICENCJE są złe z definicji, tym bardziej jeśli dotyczą profesji tak nieskąplikowanej jak zawód taksówkarza.

  • ~JP2 2009-11-27
    15:01:50

    0 0

    Ja mieszkam koło posterunku milicji wiec jak potrzebuje darmowy przewóz dzwonie na 997 i wsio . Bo po to oni są, po są oni :)

  • ~Pit 2009-11-27
    15:22:31

    0 0

    Pardom, częściowo masz rację, w Rybniku może praktykować dowolna liczba lekarzy. Szkopuł w tym, że liczba studentów przyjmowanych na akademie medyczne jest ograniczona, a co za tym idzie liczba stomatologów jest regulowana. Nie każdy może być lekarzem :) Ograniczenia dostępności zawodów różnie się nazywają i różnie się objawiają, ale dotyczą każdej niemal profesji. Pozdrawiam!

  • ~Lokalny 2009-11-27
    17:20:15

    0 0

    W dzisiejszych czasach postoje są zbędne. Przecież i tak zawsze dzwoni się po taksówkę. Zobaczcie jak to jest rozwiązane w innych dużych miastach. Jeżdżę taksówkami w delegacji w innych miastach i np. w Warszawie taksówki są tańsze niż w Rybniku! Mało tego, jakość obsługi jest wyższa. Tam jak dzwonię na centralę np do Ele Taxi to Pani telefonistka ma mój numer, pamięta gdzie ostatnio zamawiałem taksówkę i jak taksówka dojedzie to dzwoni, że już czeka pod danym adresem. W Rybniku jak zadzwonię do np Bravo Taxi to Pani telefonistka wysyła taksówkę, taksówka czeka 10 minut i odjeżdża. Jak chcę jej podać numer, żeby jak dojedzie dać mi znać to mówi, że ona tak nie może... szkoda słów. Niech skończą się licencje i zacznie wolny rynek. To dla klientów wyjdzie tylko na dobre, a jak komuś praca taksówkarza się nie opłaca, to niech zmieni zawód.

  • ~ 2009-11-27
    19:10:45

    0 0

    Bardzo dobrze, bo u nas to zdzierają na maksa.

  • ~Wachu 2009-11-27
    20:42:52

    0 0

    Dokładnie tak jak pisze Lokalny w Warszawie jest taniej i lepsza jest jakość obsługi (oczywiście jak ktoś nie wygląda na frajera którego można zawieźć 200 metrów dalej objeżdżając przy okazji cała okolicę)
    U nas Pan Złotówa robi wielką łaskę że poczeka chwilkę a kilka razy w nocy trafiłem na tego samego typa który narzekał ze będzie musiał z daleka wracać do Rybnika bo brałem akurat kursy do Chałupek a gdy chcieliśmy kurs do Ostrawy to nie zgodził się jechać (tak jakby cham nie wliczał sobie drogi powrotnej do zapłaty)
    A już indywidua stojące na parkingu w Rybniku na Dąbrówkach to za samo podejście do klienta powinny mieć zabrane licencje.

    JP2 sądząc po twoich wpisach to raczej nie pały cię wożą tylko karetka z psychiatryka.

  • ~JP2 2009-11-27
    21:52:43

    0 0

    Wachu- czy jak Cie tam zwią . A czy tobie to wszystko nie wydaje sie smieszne hehe Przecież takie czasem zaawansowane bzdury tu czytam ,że nie pozostaje tu nic jak samemu sie rozerwać . Karetka z psychiatryka hmmm Czemu nie ;)

  • ~eloo 2009-11-27
    22:46:25

    0 0

    trzeba se radzic tak jak co niektorzy z taxi co sie dorobili mercedesow ale to trzeba śmigać po nocach i wozić pijanych po kulalu i dyskotekach a nie o 20-tej koniec bo co tam.Połowa taxiarzy to emeryty co chodza spac po wiadomosciach.

  • ~piwi 2009-11-28
    00:45:44

    0 0

    Większa ilośc licencji niczego nie zmieni. Juz teraz mmamy conajmniej kilku wozaków, bo trudno ich nazwać taksówkarzami gdy poda sie np. adres na ul. Kościuszki to on jedzie wg GP-sa bo nie wie gdzie to jest. A dla mnie kiedyś taksówkarz to była alfa i omega jeżeli chodzi o znajomość miasta obojętnie jakiego.A Radio Taxi Duet to chyba najgorsza firma w Rybniku. Bardzo mocno na tą opinię zapracowała niejaka pani Krysia która wystawała na Dąbrówki, chyba już przeszła na zasłużony odpoczynek bo jej nie widuję.
    W chwili obecnej korzystam z usług jednego taksówkarza do którego mam pełne zaufanie i do tej pory mnie nie zawiódł.

  • ~kasia89.21 2009-11-28
    01:03:47

    0 0

    A my w Rybniku mamy smieszne kolorowe taksowki wlasnie bravo..ja korzystam akurat z duetu bo nie sa jak choinka.i mysle ze wiecej taksowek nie potrzeba . no chyba ze ktos za to cos ma?????

  • ~kasia89.21 2009-11-28
    02:03:30

    0 0

    kasia89.21 zgadzam sie z toba BRAVO totalna zenada chyba maja tyle kitu na tych autach ze tak kleja ktory by chcial jezdzic reklamowka...dzwonilem tylko raz i przyslali mi jakiegos golfa i dziekuje bardzo wole busem pedzic albo z innymi

  • ~fummercedes 2009-11-28
    02:11:49

    0 0

    najwieksza glupota odbierac chleb taksowkarza .to normalne przeciez ze czym wiecej taksowek tym drozej .bedzie pare takich co beda jezdzic prawie za free ,ale to nie bedzie taksiarz tylko jakas szmata .jakis emeryt co ma 4 kola i jeszcze dorabia.a co do kolezanki to tez bym niechchcial jezdzic reklamowka .pozdrawiam caly rkm rybnik

  • ~werkk 2009-11-28
    08:37:46

    0 0

    To jest kapitalizm moim zdaniem wo-gule nie powinno być urzędowej regulacji ilości licencji na taksówki dlaczego akurat taksówkarz ma być uprzywilejowany. Czy jak otwierano w Rybniku markety ktoś liczył się z sklepikarzami odbierano im tak samo chleb. Nie ma innej działalności gospodarczej która była by limitowana wiec limitowanie ilości taksówek nie powinno mieć miejsca bo jest niezgodne z wolnym handlem.

  • ~ichbineinrybniker 2009-11-28
    10:22:45

    0 0

    A Pani Kasia89.21 to chyba dwiema taxami naraz jeździ, bo sama swoje posty komentuje:]

  • ~ichbineinrybniker 2009-11-28
    10:26:29

    0 0

    ...no właśnie ichbineinrybniker... masz rację a w dodatku to pewnie jej facio jest taksiarzem w Duecie a nie w tych jeżdżących słupach reklamowych z choinką wielkanocną na dachu;]

  • [email protected] 2009-11-28
    14:28:25

    0 0

    Nie zgadzam się z żadnym z tych wpisów

  • [email protected] 2009-11-28
    14:34:43

    0 0

    Osoby które tu piszą to laicy więc oczym pisać? Napisze tylko tyle że licencje taxi są płatne i to do U.M. więc wszystko to powinno tłumaczyć

  • ~arturrybnik 2009-11-28
    14:43:55

    0 0

    99% taksówkarzy to ludzie najgorszej rasy, tylko patrzą żeby klienta przekręcić, może trochę młodszych nie takich zmanierowanych się wreszcie trafi. Najlepiej jak ktoś by zainwestował i kupił flotę 65 taksówek to może ci dorabiający emeryci by trochę ochłoneli.

  • ~dizers 2009-11-28
    19:59:27

    0 0

    bardzo dobrze ,taryfiarze to PASOŻYTY I CHAMY !!!!!!!!! (może nie wszyscy)

  • ~Arteks 2009-11-28
    21:44:17

    0 0

    Mi się zdarzało wiele razy w życiu korzystać z taryf w Rybniku i zawsze byłem zadowolony - przynajmniej z tych zrzeszonych gdzie można wezwać taksówkę na telefon. Jeden mnie kiedyś oszukał ale to był jakiś dziad nie należący ani do Duetu, ani do Brava ani do ROW. Mam pewien pomysł który mógłby wyrugować tych taksówkarzy którzy traktują to jako dodatkowe zajęcie i szkodzą taksówkarzom pełnoetatowym. W wielu krajach zachodnich taksówki są w jednym kolorze. A gdyby tak miasto ogłosiło, że od 1.01.2011 wszystkie taksówki w Rybniku muszą być koloru np. niebieskiego??? Co o tym sądzicie?

  • ~JP2 2009-11-28
    22:30:19

    0 0

    A ja na to ,że nijaki "eloo" poniżej napisał w dwóch zdaniach wszystko na ten temat . Cała prawde . Wiec nie ma co sie spuszczac nad innymi pomysłami tylko jak sie chce to sie ma . Dziekuje nie mam pytan :)

  • ~Wojt21 2009-11-29
    07:57:46

    0 0

    Kapitalnie problem rozwiązano w Świnoujściu.. nie wiem czy w Rybniku to by się przyjeło. Natomiast nad morzem ( być może przez ogromną ilość turystów) jedna firma taxiarzy.... wprowadziła przewozy po 5 zł na terenie miasta. Tzn wiem że w rybnickich korkach to byłaby jazda za freee... wiec to odpada. Kilka razy w życiu jechałem taksówką w rybniku i nie bardzo je polecam. W sobotnią noc, panowie z placu wolności zaśpiewali 50 zł do niedobczyc, gdy to raptem 8 km z centrum. Pozdrowienia dla Pana Mariana, fajna atmosfera w taxi i rozsądna cena ;-))

  • ~rybnickicaly 2009-11-30
    16:35:55

    0 0

    Ci bardzo starzy radni chyba nie mają pojęcia ile taxówkarz kasy zarabia !- No bo jak się ma 2000,- diety i emeryturę to = najedzony głodnego nie jest w stanie zrozumieć . Fudalizm zaczyna i tę gałęź zatruwać. Szkoda że nie można jakiegoś "marketu z taxówkami" otworzyć ! Szanowna Rado Miasta , Was trzeba czymprędzej wymienić !

  • ~arturrybnik 2009-12-01
    08:40:46

    0 0

    A dlaczego taksówkarze mają być lepiej traktowani, zezwoleń powinno być tyle ile chętnych. Jak równość to wydawajmy też ograniczoną ilość zezwoleń na sklepy z butami, piekarnie, banki, bary, kioski itd. Jak ktoś uważa że za mało zarabia na taxi to nikt mu nią nie każe jeździć. A skoro jest tyku chętnych to znaczy że zarabia się dobrze. (znajomi taksówkarze sami mówią że wychodzą jakieś 5-10 tyś miesięcznie) a to widać bo jakie auta kupują, budują domy i co źle im idzie ?

  • ~zenek65 2009-12-01
    10:10:37

    0 0

    bywam czasem w Warszawie i bywa że korzystam z taxi, oczywiście z zaufanej korporacji i tu zaskoczenie nocny kurs(ok.1.00 w nocy, ubiegły tydzień) przez pół Warszawy za 14 zł, szok u nas za taką jazdę min 50 zł, bo przecież w nocy jest drożej. Taksówki w Rybniku są stanowczo za drogie i dobrze, ze ich będzie więcej.

  • ~fummercedes 2009-12-01
    10:54:29

    0 0

    po prostu prezydenta wyrzycic z koryta co on robi z tym rybnikiem male firmy pomalu plajtuja bo rybnik sprzedal same biedronki plaza po co focus jak juz jest jedno . nowa droga WYZWOLENIA , nio ludzie jak to wyglada przeciez tam nie ma zadnych szkodow ani nic takiego a jak sie jedzie.. zostawcie taryfiarzy w spokoju . no ale jak ten rybnik jest tak zadlożony to nowe licencjie trzeba sprzedac . proste rozumowanie. chyba duzzooooooooooooo mieszkancow nie bedzie chciec takiego prezydenta...

  • ~fummercedes 2009-12-01
    10:57:06

    0 0

    wszystkie drogi zrobione na odpiepsz by to ta unia wiedziala to nic by nie dostali

  • ~rallyrychu 2009-12-01
    16:58:57

    0 0

    Jakby było tak jak mówią taksówkarze to nie znalazłoby się 65 chętnych na nowe licencje skoro to taka kiepska robota

  • ~slmen 2009-12-01
    20:59:57

    0 0

    Nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi - dentyści mają uprawnienia lekarskie do wykonywania zawodu, taksówki licencje, jak by ktoś nie wiedział to wspomniane "eLki" też mają rejestr i muszą spełniać wymogi formalno prawne. Skąd taka obawa o utratę chleba przez taksówkarzy ?? Skoro spod Plazy na Nowiny koszyuje 30 zeta, Rybnik - Wodzisław 80 zeta a zupełnie inne miasto i kurs Gliwice-Zabrze kosztuje 40zeta. Hmm może jak będzie w Rybniku 300 taxi to kurs Plaza-Nowiny będzie za 15zł a oto ciekawostka kurs odwrotny Wodzisław-Rybnik 60zł pod takie same adresy :) Moim zdaniem taxi powinno mieć minimalne wymagania czyli prawko kat B, kasa fiskalna, samochód sprawny i zadbany a nie takie jak tu się widuje jeżdżące ruiny gdzie okno latem się nie otwiera, klima nie działa bo szkoda kasy na jej nabicie a za miastem jedzie nadal 50km/h bo ma wybite zawieszenie.

  • ~slmen 2009-12-01
    21:01:14

    0 0

    Zobaczcie tylko zdjęcie :D:D stare Audi kontra Mercedes (już nie pierwszej młodości)

  • [email protected] 2009-12-01
    21:28:38

    0 0

    Za kurs Plaza-Nowiny płaciłem ostatnio 15zł w nocy z licznikiem w dłoni(taksówkarza:).

  • ~Mietek K. 2009-12-01
    21:40:54

    0 0

    P. Fudali powinien się zainteresować dotacją do linii E-3, 311, 216 a nie ciągle gadać, że "Rybniczanie nie jeżdzą tymi liniami" a nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma (czyt. taksówki).

  • ~werkk 2009-12-02
    08:16:25

    0 0

    Nie rozumie po co jakiekolwiek ograniczenia to już nie komunizm tylko kapitalizm. czy ktoś się litował nad sklepikarzami jak powstawały markiery ilu musiało zwinąć interes? a niech ich jest i 5000 ważne żeby spaniali wymagania jakie obowiązują. Nikt nie limituje ilości gabinetów lekarskich, stomatologicznych kancelarii prawnych, biur rachunkowych, projektowych. a każdy by z nich chciał najlepiej być sam w Rybniku bo wtedy klient nie miał by wyboru.A kim to jest p. taksówkarz że ma mieć taka ochronę. co mnie to obchodzi czy zarobi czy nie to jego problem jak przyciągnąć klienta. Ale tak to jest jak całe życie się nic nie robiło tylko siedziało i kombinowało jak wykolegować klienta. A pyzatym jak popatrzycie kto siedzi w taksówce to sami emeryci.

  • ~KeRim 2009-12-02
    14:17:47

    0 0

    złodzieje mają pretensje, że przybędzie więcej złodziei! jak można odbierać starym wyjadaczom ten i tak malutki kawałek ukradzionego chleba? Pozdrawiam uczciwych taksówkarzy! Życzę upadku całej reszcie!

  • ~slmen 2009-12-02
    19:57:08

    0 0

    silvex czyli trafiłeś na jednego z nielicznych uczciwych a tych już można na palcach policzyć
    tak na marginesie to za 15 zeta kurs Plaza-Nowiny spalił paliwa za 5 zeta a reszta to jego przychód no minus podatki czyli i tak 5 zeta miał na czysto za 15 min kuru tam i nazot

  • ~grzegorz410 2009-12-05
    14:40:16

    0 0

    5 zł za paliwo na trasie plaza-nowiny?? to chyba starym ziłem który pali 35 litrów na 100 km:)

  • ~taxibugio 2009-12-07
    10:18:37

    0 0

    bedzie przesada, ciekawe gdzie sie wszyscy pomieszcza ! Fudali oszalales !!!

  • ~qwerty 2009-12-08
    17:08:46

    0 0

    Madrosci komentujacych - taksiarz zarobil 5 zeta w 15 minut w sobote w nocy. Licza tylko spalone paliwo, nie licza kosztow amortyzacji, ubezpieczenia, rzeczonej oplaty za licencje. Pewnie polowa nawet nie wie co sklada sie na koszt utrzymania auta. Nie licza, ze raz na 2-3 miesiace jakis kulturalny klient zarzyga taksowke na poczatku np. sobotniego wieczoru, co kosztuej 100 zeta za pranie + strata dochodu z calego wieczoru.
    Nie licza, ze sa dni (wiekszosc tygodnia), gdzie taksiarz w 8h zrobi ledwie 10 takich kursow, na ktorych zarobi 5 zeta. Wszyscy madrzy, chcieliby jezdzic taksami S klasami za 5 zeta z Plazy na Nowiny. Tylko jakby mieli stanac na postoju caly dzien, to juz by tak nie podskakiwali. P.S. nie jestem taksiarzem.

  • ~ 2009-12-09
    18:05:45

    0 0

    qwerty Nic się nie znasz na matematyce, więcej taksówek, większa konkurencja, mniejsze ceny jak karp po 6,95 ;-)

  • ~madzial 2009-12-10
    14:10:27

    0 0

    Już nie krytykujcie tak Bravo są niepunktualni to fakt,aż pewnego dnia jadąc za inną firmą (row) odczytałam adres strony internetowej.Hm pisze tam rewolucja cenowa, najtańsze Radio w regionie ,więc postanowiłam spróbować.Za tą samą trase zapłaciłam 15zł,gdzie w Bravo płace do diś 9zł.Dzięki lepiej jeżdzić starym Polonezem a mieć 6 zł. w kieszeni.

  • ~p1chrunch 2016-11-06
    00:19:52

    0 0

    Dajmy taksówkom kasowniki na e - karty normalne i ulgowe, no i mamy dodatkowy pomysł na zrównoważoną komunikację miejską.

  • ~p1chrunch 2016-11-06
    00:25:32

    0 0

    Byłby to autonomiczny system komunikacji miejskiej. ZTZ płaciłby po prostu taksówkarzom za nieregularne (bo przecież odbywające się na różnych) kursy w tych wozach, o ile odbywałyby się na terenie miast - członków ZTZ. Powstał by też miesięczny bilet taksówkowo - autobusowy z wszystkimi liniami ZTZ, kosztujący 128 złotych, który umożliwiałby nieregularne kursy poza obszar miejscowości - członków ZTZ. Co Wy na to?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.