zamknij

Biznes

Prywatny przewoźnik wozi do Katowic

2010-11-25, Autor: 
Od listopada firma Inter Sp. z o.o. prowadzi regularną komunikację autobusową z Rybnika do Katowic.

Reklama

Firma ze Strzelec Opolskich nie ukrywa, że do uruchomienia komunikacji na linii Rybnik – Katowice skłoniło ją zapotrzebowanie rynkowe - Zapotrzebowanie na kursy z Rybnika do Katowic jest spore. Do celu dojeżdżamy w 50 min. Pociągi jeżdżą o wiele wolniej – usłyszeliśmy u przewoźnika.

Komfort jazdy nie ma wpływu na cenę biletów. Kurs w jedną stronę, podróżującego na linii Rybnik-Katowice lub z powrotem, kosztuje zaledwie 10 zł (bilet normalny) albo 8 zł (bilet ulgowy). W przypadku kursu w obie strony – 18 zł za bilet normalny i 14 zł za bilet ulgowy. Na razie podróżujący nie mogą zakupić okresowych kart przejazdu, jednak firma Inter nie wyklucza w przyszłości uruchomienia również ich sprzedaży.Autobusy odjeżdżają z rybnickich przystanków: Dworzec Autobusowy, Policja, Bazylika. W dni robocze z kursów można skorzystać co godzinę. Rozkład dopasowano również do trasy na trasie Katowice-Kraków.

Przypomnijmy, w zeszłym roku rybniccy studenci zorganizowali akcję „Dojeżdżacie?-Dojeżdżamy!”, która miała nakłonić m.in. rybnicki PKS do uruchomienia dodatkowych połączeń do Katowic. PKS jednak, na to się nie zdecydował.
Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~auralfloat 2010-11-25
    11:59:51

    0 0

    Ze Strzelec Opolskich? Kto to pisał? Są Strzelece Opolskie? Nie. A więc winno być ze Strzelc Opolskich. Tak samo nie rozumiem podobno poprawnego przymiotnika "leszczyński" od Leszna. Chyba lesznieński powinno być.

  • ~agentka 2010-11-25
    12:11:35

    1 0

    Szkoda tylko, że kiedy ostatnio chciałam pojechać z tym przewoźnikiem z Katowic do Rybnika, mimo czekającej grupki ludzi odwołano planowy kurs. Mało solidnie jak na to, że działają od listopada. Skończyło się na tym, że czekaliśmy pół godziny na przystanku, aż ktoś postanowił zadzwonić do przewoźnika żeby się upewnić czy dojedziemy. Niestety musieliśmy wszyscy wracać pociągiem.

  • ~Madz 2010-11-25
    13:12:37

    0 0

    Można się dowiedzieć skąd odjeżdzają te busy w Katowicach?

  • ~Arteks 2010-11-25
    13:40:36

    2 1

    Pociąg ma miażdżącą przewagę nad autobusami tak samo jak autobusy mają przewagę nad busami... W pociągu można skorzystać z toalety, otworzyć okno, rozpłaszczyć się, wyciągnąć nogi, nie rzuca na wszystkie strony w czasie zakrętów, nie trzeba znosić z nagłych zahamowań pojazdu, przeważnie nie ma tłoku, nie stoi się w korkach i dojeżdża się z centrum do centrum. Pomijam już jakieś dyrdymałowate argumenty o ekologii, o tym, że jazda pociągu jest w miarę stabilna, cicha, że cała Unia Europejska wraca do komunikacji szynowej, że pociągi są dotowane z naszych podatków, a więc nikomu nie zrobimy na złość jeśli z nich nie korzystamy... Natomiast busy to tak samo dobra forma przemieszczania się jak riksze w XIX wieku... Oczywiście jeśli ktoś będzie zainteresowany aby zakosztować ukraińsko-mongolskich klimatów to nic tylko do busów!!!

    Co do godzin odjazdów to w tej chwili pociąg do Katowic jeździ co godzinę i dojeżdża w 65 minut. Bus nie dojedzie w godzinach szczytu w czasie krótszym niż 65 minut więc to nie jest żaden argument z tym krótkim czasem przejazdu. Nawet z Jastrzębia do Katowic busy zostały wyrugowane przez autobusy Drabasa i mają tam monopol. Busy nie nadają się na dalekie odległości i nie nadają się na przepełniony Śląsk. Widzę rolę dla busów np. w okolicy Sanoka, Limanowej i Strzelec Opolskich ale nie na gęsto zaludnionym Górnym Śląsku gdzie sieć kolejowa jest dobrze rozwinięta i zelektryfikowana.

  • ~uzurpator 2010-11-25
    14:16:32

    0 1

    w sumie korzystałem z ich usług już 4 razy, wygodne, nowe busiki, jedzie się naprawdę komfortowo (w przeciwieństwie do pkp i pks) i szybko (w przeciwieństwie do pkp i pks) :) aa i odnośnie jednego z argumentów arteksa; czy podczas 50minutowej jazdy naprawdędo szczęścia potrzebna jest toaleta? :P
    pozdro

  • ~ 2010-11-25
    14:48:40

    2 0

    ~Arteks i wszystkie te pseudo wygody w pociągu są Ci potrzebne na trasie liczącej 50 km?? Pseudo dlatego, że w naszych pociągach notorycznie smierdzi, jest pełno syfu a o "toalecie" to nie wspomnę, bo musi się naprawdę bardzo chciec, żeby w tym "luksusie" cokolwiek z siebie wydalić.

  • ~Damian-100 2010-11-25
    14:54:06

    1 0

    Arteks?? możesz mi powiedzieć kiedy ostatnio jechałeś na trasie Rybnik-Katowice w godzinach porannych lub popołudniowych?? Ja jeżdżę codziennie i z przykrością ( bo lubię podróże koleją ) muszę przyznać , że część twoich argumentów "za" mija się i to bardzo szerokim łukiem z prawdą! W godzinach, o których piszę możesz zapomnieć o wyciągnięciu nóg czy ciszy w przedziałach. Tłok wbrew temu co piszesz jest ZAWSZE! czasem zdarzy się wyjątek ale chyba tylko dla potwierdzenie reguły. Jadąc pociągiem w korkach się nie stoi to prawda ..ale nie ma co się łudzić ze pociąg do Katowic przyjeżdża punktualnie w 65min, zdarza się to zaledwie parę razy w miesiącu! Ja jestem bardzo za koleją ale niestety nie w polskim wydaniu. Składy kolejowe są przestarzałe, wyeksploatowane, przeważnie jest w nich okrutnie głośno a na dodatek jest w nich zimno albo tak gorąco ze ze nie można wysiedzieć ( pośrednich temperatur brak).Toalety oczywiście są ... i możesz z nich korzystać... jeśli chcesz zakosztować "ukraińsko-mongolskich klimatów. Dlatego póki ta sytuacja się nie zmieni to taka alternatywa jak busy, autobusy itp powinna być jak najbardziej dla mieszkańców naszego miasta dostępna!

  • ~Arteks 2010-11-25
    15:17:02

    0 1

    @Damian - czasem jeżdżę pociągami do Katowic. Tłoku nie pamiętam od conajmniej 8 lat - wtedy faktycznie się stałonawet całą drogę. Natomiast to, że obecne pociągi nie są idealne to nie jest powód aby zamieniać je na busy bo one też nie są idealne. To tak jakby zamiast estetcznego i nowoczesnego bloku komunalnego jaki miasto wybudowało na Kolejowej - wybudować dla ludzi namioty lub zakupić przyczepy campingowe... To nie polega na tym aby się fascynować głupimi busami bo one nie rozwiązują żadnego problemu, trzeba robić wszystko aby komunikacja kolejowa funkcjonowała lepiej bo to jest możliwe! W wielu województwach już nastąpiły niezwykle pozytywne przemiany. W Warszawie np. kolej zdobyła w ostatnich latach takie uznanie i tak poprawiono rozkłady oraz zmodernizowano tabor, że nawet prywatne firmy wożące autobusami (a nie busami!) rezygnują bo nie mają kogo wozić bo ludzie uciekają do kolei. Jeśli ktoś chce korzystać z busów - niech korzysta ale proszę nie PROMUJCIE I BROŃCIE czegoś co funkcjonuje tylko w Polsce, za wschodnią granicą i w Afryce! W Europie Zach. nie używa się busów do zarobkowego przewożenia ludzi - a to powinien być dla nas wzór, a nie wschód! Porównywanie taboru jest też nonsensem bo nawet stara jednostka jeżdżąca do Katowic od początku była projektowana jako pojad do wożenia ludzi. Nikt nie produkuje busów z myślą o zarobkowym wożeniu ludzi!!!

  • ~auralfloat 2010-11-25
    15:18:36

    0 0

    Arteks, zapomniałeś chyba o nagłych zahamowaniach pociągów (np. wspomnianej relacji) w polu, z pozornego bezsensu. Rzuca na wszystkie strony - torowiska mamy dość wiekowe. Czasami nie ma gdzie siąść w pociągu tej relacji. A jeśli chodzi o ekologię, to faktycznie, kolej nie jest wcale bardziej ekologiczna od transportu samochodowego. Busy są dobrym rozwiązaniem uzupełniającym komunikację - ważne by nie były przeładowane i przyjeżdżały na czas oraz jechały jak najkrótszą trasą. Drabas spokojnie wypiera PKS czy to cieszyński czy katowicki bo po prostu jest szybszy i sprawniejszy (fakt, że nieraz przeładowany) - jedzie prosto do celu nie zjeżdżając do Mikołowa czy Łazisk. A te "Strzelece Opolskie" to gdzie leżą, wiem gdzie Strzelce Opolskie? Sieć kolejowa jest faktycznie dość gęsta w woj. śląskim i zelektryfikowana, ale co z tego skoro podróżowanie koleją to nadal koszmar (chyba, że kogoś stać na EuroCity na dalekie trasy).

  • ~ 2010-11-25
    15:25:16

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu dodawania opinii. Redakcja

  • ~Arteks 2010-11-25
    15:33:34

    0 0

    @aurafloat - za infrastrukturę w PL odpowiada Ministerstwo Infr-y. Nasi posłowie nie robią nic aby lobbować za remontami umierających niektórych linii na Śląsku (np. trasy do Wisły, Pszczyny czy Cieszyna). Za przewozy regionalne w obrębie województwa w 100% odpowiedzialność ponosi Zarząd Województwa Śląskiego. Przez ostatnie 4 lata nic nie zrobili na Śląsku - w przeciwieństwie do innych regionów, które zaczynają kopiować pozytywne wzorce z aglomeracji zachodnich stawiając na transport szynowy (Zachodniopomorskie, Mazowsze, Pomorze, Dolny Śląsk, Małopolska, Wielkopolska). Tylko ściana wschodnia i Śląsk niewiele lub nic w tym zakresie nie robią. Ale nawet to nie jest powodem aby się cieszyć z jakichś głupich busiarzy i to na trasie która została wyremontowana w latach 2006-9. Może jeszcze nie wszystkie odcinki ale większość wyposażona jest w tor bezstykowy więc nie pisz czegoś o czym nie masz pojęcia OK? Wielu znajomych mówi, że czasem w razie awarii auta czy jakieś specyficznej sytuacji skorzystałoby z pociągu bo on stanowi autentyczną alternatywę. Ale przesiąść się z auta na busa to tak jakby zmienić rower na hulajnogę... Aurafloat - z problemu chyba zgadzają się wszystkie siły polityczne od lewicy i RAŚ po BSR, PiS czy PO bo w zasadzie wszyscy są za tym aby usprawnić transport szynowy w naszym regionie. Szkoda, że nie przystąpią do czynów ;) Busy to transport dla zdesperowanych - bez bagażu, bez choroby lokomocyjnych, lubiących niewygodę, ryzyko jazdy i niepewność czy dotrą.

  • ~Arteks 2010-11-25
    15:44:31

    0 0

    @shiphol - mam na myśli wożenie zarobkowe ludzi! Na zachodzie busy są używane np. jako przewóz pracowników na budowę 10 km, przewiezienie jakieś delegacji z dworca do hotelu 3 km, dowóz dzieci do szkoły w innej miejscowości 10 km lub przewóz chorych ze szpitala na rehabilitację do jakiegoś ośrodka oddalonego o 20 km. NIKT NA ZACHODZIE NIE UŻYWA BUSÓW W CELU ZAROBKOWEGO WOŻENIA LUDZI! A jakby jakiś Niemiec zobaczył zatłoczonego busa z Żor do Rybnika to nie tylko uśmiechnąłby się z politowaniem ale na pewno sfilmował to jako atrakcję turystyczną tak jak my filmowalibyśmy myjących odzież w rzece we wschodniej Azji albo marokańczyka na wielbłądzie... Ja chcę wam wykazać patologię takiego sposobu podróżowania - a nie zakazać komukolwiek czegokolwiek. Mieszkańcy naszego miasta powinni cieszyć się z nowoczesnych rozwiązań na miarę XXI wieku. A busy to nie są te czasy i ten kierunek. To tak samo jakby z powrotem wrócić do handlowania marchewką i masłem na rynku. Jestem przekonany, że byliby chętni na takie zakupy w tym miejscu. Tylko czy reszta mieszkańców powinna wspierać coś co było dobre 20-30 lat temu? To, że kolej nie funkcjonuje idealnie to nie jest powód aby zastępować ją czymś innym. A dla mnie jako kierowcy w Rybniku każdy dodatkowy pojazd to potencjalnie większe korki, problemy z przepustowością przystanków, większe natężenie ruchu i więcej spalin. Policzcie sobie ile taki busiarz wykonuje rozruchu silnika w ciągu tych kilkunastu odjazdów i przyjazdów w czasie doby?!

  • ~auralfloat 2010-11-25
    16:30:08

    0 0

    Arteks, które to z tras kolei szynowych są bezstykowe w woj. śląskim? Może myli ci się ze Wielką Brytanią albo Słowacją?

  • ~ 2010-11-25
    17:28:38

    0 0

    ~Arteks czy Ty wiesz w jakim kraju żyjesz? Pociąg rzeczywście ma przewagę nad wszelkiego typu busami itp, ale to musi być pociąg z prawdziwego zdarzenia a nie to co jeździ po naszych szynach. Skoro koleje wyglądają u nas tak jak wyglądają to dlaczego odbierasz komuś szybszego i jezdzącego z dużą częstotliwością transportu. Ja jeżdze samochodem więc publiczny transport w takiej formie w jakiej on teraz jest mam głęboko w d... ale każde udogodnienie dla ludzi jest dobre. Jeszcze jeżeli będą jeździć tak jak maja na rozkładzie co godzinę to wg mnie to jest dla tej całkiem sporej liczby ludzi dobra wiadomość. Dzisiaj słyszałem chyba w Antyradiu że PKP bierze się znowu za likwidację połączeń min. z Katowic do Rybnika, więc to jest jedyna prawdziwa a nie wirtualna, widziana tylko w Twojej wyobraźni alternatywa. Pewnie, że to nie jest przyszłość, ale ludzie nie majacy samochodu a dojeżdzający do Katowic do pracy/szkoły mają to w dupie. Oni chcą dojechać na miejsce jak najszybciej a nie tłuc się w zdezelowanych śmierdzących wagonach. Wg Ciebie skoro nie mamy w Polsce metra w największych miastach, Maglevow, TGV, czy całej sieci lotnisk regionalnych to powinnismy chodzić piechotą, bo busy nie są przyszłościowym rozwiązaniem. Pewnie że nie są tylko nie mają żadnej realnej alternatywy. To że ludzie wolą jeździć busami niż korzystać z pseudo oferty PKP chyba coś znaczy.

  • ~Damian-100 2010-11-25
    17:33:46

    0 0

    Arteks... z takim zawzięciem bronisz kolei, że naprawdę wątpię iż jeździsz kolejami regionalnymi na tej trasie w godzinach, których wspominałem. Jeśli twierdzisz, ze nie ma tłoku to proponuje np juto wrócić z Katowic do Rybnika o godz. 15.22 i zobaczysz jak luźno i przyjemnie sie tym pociągiem podróżuje. Mówisz, że jazda busami to samo zło ..ale chyba nie dostrzegasz dlaczego na te busy znajdują sie chętni! Bo po postu kolej u nas ( w Rybniku) nie oferuje niczego lepszego ( a wręcz przeciwnie). Przytaczasz przykłady zmian w Polsce ... ale póki co u nas sie nic nie dzieje. Dlatego jeśli ktoś ma ochotę to niech jedzie busem ..a gwarantuje Ci , że każdy z nas jeżdżących pociągami nawet nie pomyśli o busie jeśli na kolei będzie wyglądało tak jak namalowałem to w swoich poprzednich wypowiedziach. Zapamiętaj te busy pojawiły sie tylko dla tego , ze tak marna jest jakość usług świadczonych przez koleje w naszym regionie!! Możesz mi powiedzieć czy Rybnickie władze miały może jakiś projekt uruchomienia własnego transportu kolejowego tak jak to jest realizowane np w trójmieście?

  • ~Damian-100 2010-11-25
    17:36:28

    0 0

    ups. powyżej miło być ... "tak jak to namalowałeś..."

  • ~Damian-100 2010-11-25
    17:38:08

    0 0

    ups. powyżej miło być ... "tak jak to namalowałeś..."

  • ~qwerty 2010-11-25
    19:22:59

    0 0

    Arteks broni kolei, bo chyba jest jakims kolejowcem, albo moze nawet zwiazkowcem kolejowym ;) Arteks - "w pociagach zwykle nie ma tloku"? Ty chyba nei ogladasz TV. Popatrz sobie na dantejskie sceny, ktore co weekend maja miejsce w pociagach relacji Krakow-Czestochowa. A rzecznik PR (o ile dobrze pamietam) bezczelnie w telewizji mowi, ze oni nie reklamuja sie jako polaczenia komfortowe, tylko tanie. Nic tylko pi...nac takiemu bucowi.

  • ~ 2010-11-25
    20:57:47

    0 0

    Z tekstów Arteksa można wywnioskować, iż jest użytkownikiem pokroju pewnej grupy słuchaczy, pewnej rozgłośni, ergo argumenty do niego nie docierają, za to ślepo wierzy w swoją rację - jako wyznawca motta - Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza.

  • ~ 2010-11-26
    00:40:34

    0 0

    ~auralfloat - jednak Strzelec Opolskich i leszczyński. Tak napisane w Piśmie. Dla pewności sprawdziłem przed chwilą. Słownik Poprawnej Polszczyzny pod redakją Stanisława Szobera. I to jest dla mnie argument, a nie to że nie rozumiesz. Chyba że książkę na stos...;)

  • ~ 2010-11-26
    11:06:41

    1 0

    Rybniczanom gratulujemy pięknego i nowoczesnego dworca PKS, prawdziwy "state of the art" :)

  • ~uzurpator 2010-11-26
    12:35:16

    0 0

    arteksowi muszą chyba dużo płacić za promowanie ("oczywistego") dobrego wizerunku pkp :P

  • ~dominika40 2010-11-26
    14:13:44

    0 0

    Moim zdaniem dobrze,że jest konkurencja. Rybnicki dworzec PKS-u z pewnością nie przyciąga klientów. Nie wiem czy jeden przystanek można nazwać dworcem??? Z jaką częstotliwością jeździły PKS-y do Katowic ? Z pewnością busów jeździ sporo, tak,że każdy może dobrać wygodnie godzinę odjazdu. Wiadomo,że 2 czy 3 kursy autobusów do gustu wszystkim nie przypadną. Naszą kolej to dziś raczej można zaliczyć do bezpieczniejszej formy podróżowania. Raczej na trasie Rybnik_ Katowice katastrof kolejowych się nie odnotowuje. Zaś co do komfortu podróżowania pociągami z tego powodu,że posiadają toalety...... to i tak nie polecam korzystania z nich.

  • ~c182 2010-11-26
    18:00:20

    0 0

    Jak to wcześniej ktoś napisał, polecam użytkownikowi Arteks przejechanie się pociągiem w godzinach szczytu, ja mam wątpliwą przyjemność jeżdżenia na trasie do Katowic 6 razy w tygodniu i mam bardzo odmienne od niego zdanie co do jakości usług PKP, a przede wszystkim stwierdzenia, że w pociągach nie ma tłoku. Jeżeli jakaś firma proponuje lepsze warunki i przede wszystkim szybszą podróż, to takie ślepe wychwalanie przewagi pociągów nad busami jest nie na miejscu. Pragnąłbym również zwrócić uwagę, ze przynajmniej wg rozkładu w dni robocze ta firma oferuje też kursy, kiedy akurat nie ma żadnego połączenia kolejowego, więc może to być też pewne uzupełnienie.

  • ~Porta 2010-11-28
    02:22:43

    0 0

    Bardzo dobra linia autobusowa! Czas przejazdu rzeczywiście w granicach 50 minut, nowy wygodny busik z dużą ilością miejsca na nogi (nie to co PKS albo nawet Travel Bus, nie mówiąc o busikach do żor), bilety za 8-10 zł i co najważniejsze kursuje co godzinę, a w niedziele co półtorej. Myślę, że spokojnie sobie poradzi linia na rynku, konkurenci jak PKP czy nawet Travel Bus, który jedzie przez Mikołów, nie są w stanie zagrozić nowej firmie, jeśli chodzi o pasażerów, którzy chcą się dostać bezpośrednio do Katowic.

  • ~Porta 2010-11-28
    02:28:19

    0 0

    Arteks: Ale ty wygadujesz głupoty - w godzinach szczytu bus dojeżdża w ciągu mniej niż godziny. Jedyne korki jakie ma, to w centrum, potem wjeżdża na A1 i A4, a zjazd w katowicach bardzo blisko PKP. Miejsca na nogi jest sporo, nawet są pasy na wszystkich fotelach, to są nowe busiki i aż się zdziwiłem, bo firma musiała chyba z milion zł zainwestować w to. I nie pisz głupot o transporcie szynowym, bo w całej europie jeździ mnóstwo firm autobusowych, zajmujących się transferem międzymiastowym albo miasto-lotnisko. Nasza kolej jest w opłakanym stanie i jeździ nią głównie biedota i studenci.

  • ~dominika40 2010-11-28
    21:27:59

    0 0

    PKP jak nie zacznie dbać o wygląd i czystość wagonów i dworców to zostanie jej wożenie węgla,albo będą wozić tylko swoich pracowników.Na bieżąco nie jestem, ale jakieś 4 lata temu byłam świadkiem jak pracownik PKP kupował bilet z Rybnika do Opola za niecałe 3 zł. I to był bilet miesięczny- tańszy niż na podróż w jedną stronę.
    Dworce wszyscy wiedza jak wyglądają! Nie raz było by mi wygodniej pojechać do Rybnika po pracy pociągiem- bo jak w centrum ma się coś do załatwienia w pobliżu dworca to pociągiem z np Niedobczyc jest nawet szybciej (korki na Wodzisławskiej).Ale jak ziąb na dworze to w poczekalni zaczekać się nie da- bo zamknięta,podobnie z kasa biletową....a w pociągu poszukiwać konduktora mi sie nie uśmiecha.Sami są sobie winni bałaganu, niechlujstwa i niegospodarności.

  • ~qwerty 2010-11-29
    23:54:47

    0 0

    wozenie wegla juz tez nie za bardzo ...

  • ~Arteks 2010-12-01
    00:40:43

    0 0

    No i co miłośnicy busów??? Jak tam busiki? Dwie godzinki do Katowic w taką pogodę no nie i koczowanie na węźle autostradowym hehehe? ;) Widziałem dzisiaj ten szajs na mieście - zwykłe busy, takie jak do przewozu mebli tylko z szybami. Powiedzcie mi zacofańcy którzy popieracie mongolizowanie transportu osób czy wiecie ile rocznie ginie osób w wypadkach drogowych? Nie wiecie? W skali Polski to ok. 5500 nieszczęśników!!! A w wypadkach kolejowych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu zginęło 5 osób - SŁOWNIE 5!!! To zaledwie 0,05%... Jeśli nie przemawia do was to, że jeżdżąc busami cofacie się w rozwoju to powinniście mieć świadomość tego, że prawdopodobieństwo wypadku busa jest conajmniej kilkudziesięciokrotnie większe od wypadku pociągu. Bo pociągi i torowiska przechodzą notoryczne kontrole. Jeśli jest jakieś zagrożenie to obniża się prędkość a niebezpiecznego taboru nie wypuszcza się w trasę. Busów nikt nie jest w stanie przypilnować, a w przepełnionym busie na autostradzie jadącym 100 km/h, który zderzy się z tirem może nie przeżyć żaden z pasażerów... Popatrzcie - w jednym wypadku busa w Drzewicy zginęło 17 osób. 3x tyle niż we wszystkich wypadkach kolejowych razem wziętych w Polsce po 2000 roku!!! Niesamowite to jest. (Oczywiście mając na myśli wypadek kolejowy chodzi mi o zderzenie bądź wykolejenie pociągów, a nie zderzenie z autem na przejeździe bo to jest wypadek z którego również zazwyczaj żywo nie wychodzą prowadzący pojazd, a nie pasażerowie pociągu).

  • ~Arteks 2010-12-01
    00:45:03

    0 0

    @dominika - jeśli już wspomniałaś dworzec to powiedz mi czemu pasażerowie rybnickiego dworca są obsługiwani w super komfortowych warunkach po remoncie, na miejscu jest informacja głośnikowa, czynne kasy, kioski, gastronomia, poczekalnia... A jeśli ktoś chce jechać busem to nie może liczyć na nic! Nawet nie ma pewności czy dany bus odjedzie. W Katowicach nie ma żadnego profesjonalnego dworca z którego mogłyby odjeżdżać busy. No ale dlaczego ma być inaczej skoro busowozy przybyły do Polski od naszych wschodnich sąsiadów w tym samym czasie co handel na chodnikach z łóżek polowych... Dzisiaj nikt normalny nie kupowałby już ruskiej i chińskiej tandety z łóżka. Dziwi mnie że są dziwacy którzy chcą podróżować busami jak za naszą wschodnią granicą :P

  • ~qwerty 2010-12-01
    13:09:06

    0 0

    z ciekawosci sprawdzilem rozklad i jestem pod wrazeniem. Kursy co godzine przez caly dzien. Dobrze skorelowane z przyjazdami IC z Wawy. A PKP (czy kto tam obsluguje linie Katowice-Rybnik) niech padnie. Niech wywala tych nierobow, co siedza i nic nie robia i trzeba ich dotowac. Teraz na restrukturyzacje i porzedne podejscie do klienta jest za pozno. W koncu doczekalismy takich czasow, ze oplaca sie prywatnemu zarabiac na przewozach, na ktore panstwowy potrzebuje grubych milionow dotacji. To pierwsza jaskolka dobrego. Jeszcze tylko uwolnia tory spod monopolistycznej okupacji i PKP z ta cala banda zwiazkowych nierobow zostanie zaorane, a 30 letnie kible odda sie na zlom.

  • ~Arteks 2010-12-01
    21:08:15

    0 0

    @qwerty - pisząc takie pierdy o wywaleniu nierobów co siedzą i nic nie robią w kolejowych Przewozach Regionalnych tak naprawdę szkodzisz PO. Bo koleje regionalne w 100% zależą od sejmiku i Zarządu Wojew., który u nas jest przecież w rękach platformy ;) Dyrektor PR Gardoń to człowiek Śmigielskiego, tak samo szefowie wydziału komunikacji który zajmuje się koleją. Jeśli ich nazywasz nierobami - może masz rację. Ja nie przeczę, że w PO nierobów nie brakuje! ;) Qwerty tak samo jak wychodzą pomału z użytku stare żarówki - tak czas przyzwyczaić się, że PKP nie zajmuje się już przewozami lokalnymi... Od początku 2009 r. 100% odpowiedzialności za przewozy lokalne, pracowników czy tabor ponosi UrzMarsz, który ma bezpośredni wpływ na spółkę PR (łącznie z obsadą dyrektora). Z drugiej strony pasażerowie kolei mają komu się skarżyć - każde pismo czy skarga musi być rozpatrzone przez Urz. Marsz. Spóźnienia też nie da się zamieść pod dywan bo w przypadku jeśli jest spowodowane winą PKP PLK - Urząd Marsz. otrzymuje odszkodowanie - każdy więc tego pilnuje jak tylko może aby uważać na niepotrzebne spóźnienia. A dzisiaj kolega z Katowic do R-ka jechał swoim autem dwie godziny! To bus pewnie jechał 3 godziny hehehe Ale ja zawsze mówię - niech ludzie jeżdżą czym chcą - niech jednak mają świadomość, że jeżdżenie busami jest niewygodne, niebezpieczne i w razie awarii, niezabrania pasażera itd - nie ma się nawet komu poskarżyć. Tylko zacofańcy chwalą coś co jest domeną biednych krajów Afryki i Azji.

  • ~dominika40 2010-12-02
    01:16:25

    0 0

    ~Arteks. Dawno nie byłam na dworcu PKP w Rybniku, wiem,że był remont i to dobrze,ze jest tam tak jak piszesz.Ale ile jest takich dworców? Ja najczęściej podróżuje z dzielnicy Niedobczyce w kierunku centrum, a w Niedobczycach wszystkie 3 dworce są tak samo komfortowe jak wspomniane przystanki z których odjeżdża bus do Katowic.Poczekalnie, kasy biletowe zamurowane, pozamykane, zabite dechami.Więc ja żeby skorzystać z komfortowego dworca w Rybniku musiała bym dotrzeć autobusem do Rybnika i wsiąść do pociągu relacji Rybnik-Rybnik .Te dworce w Niedobczycach nawet toalety typu "TOY-TOY nie posiadają wiec na mój rozum to już nie jest dworzec bo ani kas, ani poczekalni, na Towarowym chyba nawet rozkładu nie uświadczysz,ani WC.Jeden kwiatek wiosny nie czyni.Ja po prostu nie korzystam z usług PKP, a jak komuś się podoba podróżować z takich dworców "widmo" to już jego sprawa. Czasem ludzie nie maja wyboru jak mieszkają np w Suminie, albo podróżują ci którzy mieszkają o rzut beretem od stacji.Ale nie da się ukryć,że kolej powinna dbać o wszystkie dworce by było pomieszczenie poczekali, suche wybielone, (nie musi być marmurów), niech jest kasa i toaleta. U naszych sąsiadów Czechów w niektórych miastach są dworce pamiętające lata powojenne- stare modele lamp na peronach, okienka kasowe tak samo stare jak sam budynek dworca,ale wszystko funkcjonuje, jest odmalowane, jest czysto.pociągi między mniejszymi miejscowościami kursują co 30do 60 minut.miła obsługa.

  • ~ 2010-12-03
    14:31:35

    0 0

    Z Rybnika do Katowic w 50 minut busem? Ha Ha Ha Wszystkim chętnym życzę powodzenia w godzinach szczytu, a w takich się najczęściej jeździ. W 50 minut to zajedzie najwyżej do Bełku.

    Kolej jest zdecydowanie lepszym środkiem transportu, tylko jest jedno ale.

    Na zachodzie i Czechach czyli w normalnych "cywilizowanych" krajach środki na infrastrukturę wyjade się odpowiednio:
    1. 60% na drogi,
    2. 40% na kolej.

    W dzikim kraju, gdzie kolej jest na poziomie Afrykańskim (czytaj w Polsce) wydaje się odpowiednio:
    1. 95% na drogi,
    2. 5% na kolej.

    To na poziomie centralnym (Warszawa), natomiast na poziomie regionalnym (Katowice) to Urząd Marszałkowski w Katowicach czyli zleceniodawca przewozów regionalnych w województwie nie robi nic, aby standard kolei poprawić. Po prostu mamy dziki kraj, gdzie niczego nie można dobrze zorganizować.

  • ~ 2010-12-03
    14:36:34

    0 0

    Ale mimo to wolę kolej z powodu mimo wszystko większego komfortu podróży. Można rozprostować nogi, usiąść, przeczytać gazetę, książkę, wyciągnąć laptopa, pouczyć się na studia. Czas jazdy uważam za nienajgorszy (z Rybnika do Katowic 1 godzina i 6 minut). Autobusem jeżdżę rzadko, bo nie mieszczę się dobrze z nogami, po za tym w prywatnych firmach rzadko można usiąść. Kilka razy jechałem Drabasem do Jastrzębia i było to raczej traumatyczne przeżycie. Wszyscy ściśnięci jak sardynki w puszcze w jadącym bez żadnego uszanowania przepisów busie.

  • ~Teddy 2010-12-05
    21:51:06

    0 0

    ~Arteks... a kiedy ty ostatnio jechałeś pociagiem do katowic?? Bo twój opis kojarzy mi się raczej z epoką cesarza Franciszka Józefa niż z realiami na PKP. Wyremontowano linie do Katowic po to, żeby pciągi dalej jeździły 1:25?? Nie kupią na PESA Elfa bo się nie opłaca?? A przesiadałaś się ostatnio w Katowicach - high life i desperados. Kiedyś z Rybnika leciało się bezpośrednim do Krakowa, do Jeleniej a teraz?? Nie wspomnę już o tym, ze przesiadki musisz planować co najmniej z godzinną przerwą, żeby się nie okazało, ze Ci zabraknie czasu, żeby wskoczyć do następnego bo poprzedni się spóźnił. A w zeszłym roku z Wawy do Katowic jechałem piętrowym na stojąco, taki był "luz" w pociągu - planowanie logistyczne zawiodło na całej linii. Według mnie, albo niech wpuszcza tu konkurencję, albo niech pozwijają szyny bo szkoda, żeby niszczały przy takiej logistyce

  • ~wiosna_69 2010-12-05
    22:10:55

    1 0

    Szkoda tylko że "ten" prywatny przewoźnik często nie jeździ albo mija przystanek , szczególnie obok Policji w Rybniku albo odwołują kursy z Katowic do Rybnika ..
    Po co pisać w rozkładzie godziny skoro bus najzwyczajniej w świecie nie przyjeżdża?
    Owszem maja wygodne samochody ale co po za tym?Trochę to niepoważne.

  • ~Goskass1 2010-12-07
    10:51:11

    0 0

    skad odjezdzaja busy z Katowic ? Jest gdzies zamieszony rozkład ? z góry dzieki

  • ~AlicjaeR 2010-12-09
    14:43:23

    0 0

    Busy nadal jeżdżą i pasazerowie mają się dobrze ...to tak do wiadomości marudera ~Arteks

  • ~AlicjaeR 2010-12-09
    14:44:43

    0 0

    http://www.bus-inter.pl/index.php

    to dla ~goskass1

  • ~kurier 2010-12-09
    23:20:12

    2 0

    Busy będą miały powodzenie dopóty dopóki któryś z nich nie rozwali się na autostradzie i nie będzie z 10 trupów. Jeżdżę dużo po drogach i brak mi słów jak bardzo busiarze narażają na wypadki pasażerów i innych użytkowników dróg. Niedawno znajomy policjant powiedział mi, że jak skontrolowali busy jeżdżące na Rybnik-Żory to wystawili kilkadziesiąt mandatów - w każdym pojeździe albo za dużo pasażerów, albo zatrzymują się w miejscach niedozwolonych albo wyprzedzają na chama inne pojazdy albo mają usterki zagrażające pasażerom. Ja jeżdżę też różnymi gratami i mam tego świadomość ale nie wożę tym ludzi. Naprawdę to dziwne, ze w dzisiejszych czasach takie coś ma rację bytu. To sie nadaje do wożenia paczek i ziemniakow - nie ludzi...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5040