zamknij

Wiadomości

Prezydent Rybnika wprowadził dodatkowe godziny wjazdu na deptak

2015-01-04, Autor: bf
Korekta organizacji ruchu w Rybnickiej Strefie Śródmiejskiej: prezydent Rybnika Piotr Kuczera wydał rozporządzenie, w myśl którego od stycznia tego roku na deptak i rynek można wjechać również w godzinach popołudniowych. Kto może na tym skorzystać?

Reklama

Zgodnie z rozporządzeniem prezydenta Piotra Kuczery, handlowcy oraz dostawcy mogą od stycznia 2015 roku poruszać się po Rybnickiej Strefie Śródmiejskiej w godzinach 5.00 – 11.00 oraz 17.00 – 19.00. – Taki system będzie działał przez kilka miesięcy. Po tym czasie powrócimy do rozmów i zobaczymy czy formuła się sprawdziła – powiedział prezydent Rybnika.

Wielu rybniczan postulowało, aby pojawiła się możliwość półgodzinnego parkowania w RSŚ. Tego typu rozwiązanie ułatwiłoby pracę taksówkarzom dojeżdżającym np. do hotelu na rynku. – Jednakże, jak mówimy właśnie o tym miejscu, to dogodny dojazd znajduje się też z drugiej strony budynku. Z resztą wielokrotnie moich niemieckich gości  odbierałem z tyłu hotelu, co było nawet znacznie wygodniejsze dla klientów – wyjaśnił Piotr Kuczera, ale zaznaczył przy okazji, że ten temat należy jeszcze przedyskutować.

Prezydent poruszył ponadto drażniącą kwestię dyscypliny organizacji ruchu w RSŚ - jedne osoby mogą stać samochodami na rynku, inne zaś nie. - Będziemy musieli temu jakoś zaradzić, ale na dłuższą metę "partyzantki" też nie może być. Chciałbym, aby obowiązywała zasada "zero tolerancji", jeżeli ktoś usiłuje się od tych postanowień wymigać. To jednak wymaga dyscypliny od klientów, mieszkańców, również strażników miejskich i osób nadzorujących – dodał prezydent.

Magistrat zastanawia się też nad wprowadzeniem czasowo bezpłatnych parkingów w bliskim sąsiedztwie z Rybnicką Strefą Śródmiejską. Jak jednak zaznaczył Piotr Kuczera, prace nad tym rozwiązaniem nadal trwają.

Oceń publikację: + 1 + 9 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (65):
  • ~slawek5052 2015-01-04 08:17:18

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    37 0
  • ~ 2015-01-04 08:34:16

    A co z dojazdem zespołów do lokali muzycznych takich jak np KC gdzie trzeba wjechać na rynek samochodem by rozładować sprzęt muzyczny no i oczywiście go zabrać w godzinach nocnych

    8 0
  • ~antyfudali 2015-01-04 08:49:35

    Jak widać w Rybniku mimo zmiany prezydenta wiele się nie zmieniło. Pewnie stary wciąż miesza. Takie rozwiązanie to ochłap,inaczej tego nazwać nie można. Owszem,trochę pomoże,ale to wciąż nie to,czego oczekują mieszkańcy i przedsiębiorcy. Sklepy oddające towar po 17.00 mogą zyskać,podobnie mieszkańcy po pracy,ale zwykłym sklepom czynnym do 17.00 to co daje? Będą wtedy czekać na dostawę? A no tak,urzędnicy jak zwykle swoich godzin pracy pilnują dokładnie,ale innych mają gdzieś. Już grudzień pokazał,że wymyślenie tych przepisów było głupotą,bo wciąż są wyjątki. Przykład jarmark na rynku czy promocja samochodów koło Świerklańca - gdzie tu sprawiedliwość? Handlowcy wymęczeni nieudolnym remontem i tak się męczą z dostawami,choć deptak i tak nie jest tylko dla pieszych? Mówiąc krótko wkrótce się przekonamy,czy faktycznie mamy nowego prezydenta,czy tylko marionetkę.

    0 24
  • ~czarny_julek 2015-01-04 10:40:33

    slawek5052 - chodzi Ci o samochód Jaśnie Wielmożnego Prezesa Zarządu Izby Przemysłowo-Handlowej, czy tez może o wystające całymi dniami auta naszej ukochanej TVT..? Jeśli o mnie chodzi - najpierw należy zrobić z taksówkarzami, którzy w porach nocnych urządzili sobie tam postój. Nikt mi nie wmówi, że problemem dla bywalców lokali jest przejście 200m na ul.Raciborską - tam, gdzie złotówy parkować mogą. Miał być całkowity zakaz ruchu w określonych godzinach, a znów robi się burdel :/

    27 0
  • ~adi0665 2015-01-04 11:07:56

    Przedsiębiorcy od siedmiu boleści... Gdy człowiek ma ochotę posiedzieć w jakiejś kawiarni na deptaku w godzinach 19- 20 to już wszystko zamknięte na 20 spustów. A idąc tak nie raz deptakiem to o tej porze nie raz jest strasznie dużo ludzi którzy sobie chodzą ale wszystko zamknięte to wolą wybrać się do focusa lub plazy spędzić chwilę w kawiarni.

    12 0
  • ~superelektro 2015-01-04 11:13:36

    Ciekawe komu przeszkadzało poprzednie rozwiązanie, czyli wjazd na czas nie przekraczajacy 30 min, a nawet można było go skrócić, wyłączając z ograniczenia czasowego kurierów którzy mając kilka czy kilkanaście przesyłek mogli by nie wyrobić. Wystarczyło go jedynie konsekwentnie bez tzw. świętych krów egzekfować no i zamontować kilka progów zwalniajacych aby uniemozliwić półgłówkom wyścigi a w konsekwencji zniechęcić takich do wjazdu na deptak. Obecnie mają raj. Równo jak po stole więc pędzą z górki 40 - 50 km i tylko kwetią czasu jest kiedy kogoś rozjadą. W czasie 30 min można załatwić 99% spraw wymagajacych wjazdu z jakiejkolwiek przyczyny. A ci którzy muszą stać tam dłużej, prawdę mówiąc nie wiem po co, niech załatwiają jednorazowe pozwolenia. Jednorazowe, na konkretny dzień, a nie na czas od pierwszego do trzydziestego. Ja wpadam po śmieci aby je zabrać 2 - 3 razy w miesiącu i to w godzinach późno wieczornych lub wręcz nocnych kiedy to na deptaku najczęściej nie ma żywej duszy ale w świetle obecnie obowiązujących przepisów można by mi wlepić mandat pomimo że zajmuje to max 5 minut. Powtórzę jeszcze raz że moim zdaniem poprzednie rozwiązanie było znacznie lepsze od obecnego nawet po zmianie.

    6 0
  • ~superelektro 2015-01-04 11:58:11

    czarny_julek, to może wyłączyć z ruchu całkowicie całą strefę śródmiejską ? Był byś wtedy zadowolony ? Weź może i przejdź się Powstańców od świateł do bazyliki i policz puste lokale, zresztą na Sobieskiego też się zaczyna robić pustynia. Sklepy które przetrwały wykopki teraz są likwidowane gdyż są coraz większe problemy z dostawami. Mnie to zwisa, do mnie towar dociera nawet w teczce obym tylko zawsze miał tyle kasy aby ją zapełnić, ale np. do Żabki musi dojechać duży samochód gdyż oni mają całe palety, najczęściej kilka. Mają to wozić 500m z parkingu ? Też w efekcie prawdopodobnie zamkną gdyż w krótkim czasie zmieniło się już kilku ajentów, każdy myśli że ma pomysł który pozwoli mu się utrzymać. Tak myśli przez 2 - 3 miesiące i zmywa się.
    adi0665, gdzie Ty widzisz tych spacerujacych wieczorem, ja ich nie widzę nawet w dzień ( a mam czynne do 20 ) więc dla kogo miały by być te lokale czynne ? Przedsiębiorcy potrafią liczyć więc gdyby był ruch to mieli by otwarte znacznie dłużej. Trzymać otwarty do np. 2 w nocy lokal dla kilku sprzedanych piw ? To przecież nawet na prąd się nie zarobi a gdzie płaca obsługi ? Ja wiem że to są dwie zazębione sprawy. Są otwarte lokale => są klienci, są klienci => są otwarte lokale, ale najpierw klienci musieli by zacząć wymuszać dłuższe otwarcia poprzez dłuższe w lokalu przebywanie a nie zmywają się o 20 - 21 i później cisza. Dla kogo mają trzymać otwarte ? Dla idei ? Dla własnej satysfakcji ?

    4 0
  • ~adi0665 2015-01-04 12:55:24

    No to nie muszą otwierać jak jest to dla nich nie opłacalne... W takim razie focus i plaza zarobią pieniądze... Bo skoro wszystkim się to nie opłaca to Focus i Plaza też powinni zamknąć o 17 - 18 i do tego jeszcze najlepiej zgasić światło na mieście i spokój.

    11 0
  • ~hub381 2015-01-04 14:30:13

    Nadal są lepsi i gorszsi i uprzewilejowani ...

    8 0
  • ~superelektro 2015-01-04 15:25:06

    adi0665, gastronomia to akurat nie moja branża, nawet nie chciął bym w niej robić, więc nie jestem miarodajny aby osądzać czy nos jest dla tabakiery czy tabakiera dla nosa, ale kiedyś uczono mnie że klient "kupuje nogami" ( z czym się zgadzam gdyż doświadczyłem tego na własnej skórze w czasie kiedy w Katowicach miałem sklep do którego trzeba było wejść po kilkunastu schodach ) i jeżeli nogi niosą go do Focusa to siłą rzeczy nie ma go na deptaku. Jeżeli go nie ma, to nie ma dla kogo trzymać otwartego do północy lokalu. Dodatkowo w Focusie bez szemrania zapłaci za wspomnianą kawę 3 X tyle co w innym lokalu gdyż tu wypada być i bywać, a w lokalu na deptaku pomimo że jest tańsza to i tak będzie marudził że drogo. Ciekawe jak długo utrzyma się jeszcze PIANKA na Powstańców, gdyż zadymy tam nie widać. Było trochę ludzi w dzień otwarcia deptaka ale na tym się skończyło. Chodzę koło niej 2 -3 razy w czasie dnia i widać co prawda klientów ale na ogół są obsadzone dwa, góra trzy stoliki, więcej jeszcze nie widziałem. Chyba że chodzę w takich akurat godzinach ? Dziś wieczorem specjalnie pójdę zobaczyć.

    4 0
  • ~Arteks 2015-01-04 17:14:55

    Z przykrością stwierdzam, że tą decyzją Kuczera włącza wsteczny bieg dla Rybnika. Wsteczny, dlatego że strefy pieszych to podstawa prawie każdego miasta na zachodzie Europy. Jeśli on takich rzeczy nie rozumie to znaczy że albo nigdzie nie bywa, albo ma fatalnych doradców albo słucha wyłącznie jednej strony czyli dostawców i handlowców, a ma w nosie resztę mieszkańców miasta. Przerabialiśmy dyskusję na ten temat kilka miesięcy temu i prawie nie było tu na forum pieszych i klientów którzy nie poparliby pomysłu poprzedniej ekipy. Z wielu względów ale przede wszystkim bezpieczeństwa, większej wygody robienia zakupów czy o wiele sympatyczniejszych spacerów w których nie przeszkadzają zaparkowane auta. Pomijam już walor estetyki że przez ostatnie miesiące na nowo można było podziwiać piękno rybnickich ulic czy Rynku, niezastawionych autami! Wielu młodych mieszkańców taki widok oglądało pierwszy raz w życiu... Jaka przyjemność siedzenia w ogródku jakiegoś lokalu gastronomicznego na Rynku w sytuacji kiedy pomiędzy 17.00 a 19.00 ciągle ktoś będzie ruszał, odjeżdżał, hamował, parkował? Słuchanie handlowców chyba powinno być mniejszym priorytetem niż słuchanie pieszych - od których ich biznesy zależą. Przyjmuję tę decyzję z wielkim niezadowoleniem. Jeśli Kuczera bardziej chce być zaściankowym prezydentem to niech przywróci ruch przez cały dzień. Będzie tak chaotycznie i beznadziejnie jak przed wprowadzaniem tych zasad i tak jak jest w zacofanych miastach i krajach.

    0 6
  • ~ 2015-01-04 18:12:15

    To żenujące jak Piotr K ulega naciskom ,wpływom, dobrym radom kilku właścicieli obszczanych kibli w knajpach na rynku...

    12 0
  • ~Mario 2015-01-04 18:13:04

    Uważam że wjechać na rynek powinien każdy ale za stosowna opłatą jaka? nie wiem to nie ja ustalam zasady gry ale powiedzmy 10 zł/h
    ciekawe ile aut byśmy wtedy widzieli zaparkowanych w okolicy rynku? :)

    6 0
  • ~antyfudali 2015-01-04 18:28:05

    No,widzę,że Arteks znów wygłasza jakieś abstrakcyjne teorie. " prawie nie było tu na forum pieszych i klientów którzy nie poparliby pomysłu poprzedniej ekipy"? A to dziwne,bo ja pamiętam,że artykuł opisujący te zmiany miał jedną z wyższych ilości komentarzy. Dlatego,że każdy chciał napisać "popieram"? Już nie wspomnę,że skoro to był taki dobry pomysł,to czemu wyborcy kazali tej ekipie odejść? Z jednym tylko mogę się zgodzić - w rejonie deptaku jest beznadziejnie. A wszystko przez takiego jednego,ponoć posiadającego handlowe doświadczenie,który do centrum wpakował 2 centra handlowe. Tam już nigdy nie będzie dużego ruchu klientów. Nie będzie,bo handlowcy praktycznie nie mają tam szans być konkurencyjni wobec galerii. A dalej to już transakcja wiązana - ubywa sklepów,ubywa ludzi. Życzę powodzenia tym tak chętnym na gastronomię koło rynsztoka na betonowej pustyni. Osobiście jednak powiedziałbym,że jesteście w mniejszości - większość i tak zje w galerii albo daleko od centrum.

    4 0
  • ~dhakarey 2015-01-04 18:33:22

    ~Arteks - "...strefy pieszych to podstawa prawie każdego miasta na zachodzie Europy." - masz rację, ale w miastach TURYSTYCZNYCH, które zapewne odwiedzasz. Mam rodzinę w Remscheid, gdzie na nowo otwierają wjazd do centrum (z ograniczeniami), bo im prawie padł. A tam gdzie jest turystyka faktycznie takie ograniczenia są potrzebne, bo chodzi o bezpieczeństwo dużej ilości turystów. Poprzednia ekipa i Ty robicie to dla idei/mody, a tak naprawdę to powinno się robić do faktycznych uwarunkowań na danym terenie. "Pomijam już walor estetyki że przez ostatnie miesiące na nowo można było podziwiać piękno rybnickich ulic czy Rynku, niezastawionych autami" - Ciekawe stwierdzenie. Tym bardziej, że przez te ostatnie miesiące mimo iż nowe przepisy działają, to słupek był schowany, a część kierowców się nie zastosowała do ograniczeń. Więc skoro twierdzisz, że można było się cieszyć wolnym rynkiem (mimo, że trochę aut jeździło) to znaczy, że nie zauważyłeś nawet tych parunastu aut w ciągu dnia. A oto chodzi, aby ruch i postój były maksymalnie ograniczone, a nie całkowicie zamykać.

    3 0
  • ~Arteks 2015-01-04 18:33:34

    @anty.fudali - bełkoczesz w kółko o tych centrach handlowych a gdyby ich nie było Rybnik byłby zaściankiem. Trochę połaziłem po mieście przed świętami i takich tłumów jak w Rybniku w centrum miasta - łącznie z Focusem, Plazą, Rynkiem i innymi ulicami mogą nam pozazdrościć wszystkie inne śląskie miasta. A co do deptaku to co raz mniej jest tam pustych lokali no ale lepiej w kółko fandzolić głupoty mimo że one już są nieaktualne... Zgodnie z twoim ostatnim zdaniem, trochę się obawiam czy Kuczera nie będzie za dobry dla wszystkich i w końcu stanie się marionetką - w tym przypadku dostawców i niektórych handlowców. Bo niektórzy sami popierali zakaz ruchu bo doskonale zdawali sobie sprawę, że samochody często odcinają ich wystawy od ...przechodniów.

    0 3
  • ~Arteks 2015-01-04 18:39:14

    @dhakerey - ale jakie to uwarunkowania powodują potrzebę ruchu samochodowego po deptakach wymyślonych jako strefy dla pieszych?! Jeśli uważasz że deptaki są niepotrzebne, wpuśćmy normalny ruch samochodów z Gliwickiej na Raciborską przez Sobieskiego i Rynek. Na pewno wielu kierowców by się ucieszyło. ;)

    0 9
  • ~antyfudali 2015-01-04 18:55:10

    Nic nie bełkoczę - idź zapytaj kogoś,kto wie,jak wyglądało prowadzenie tam interesu przed centami handlowymi,a jak wygląda obecnie. Mówiąc krótko - mnie wiesz,ale strasznie się wymądrzasz. Okej,Ty możesz sobie lubić centra handlowe,bo jak widzę tematyka rentowności lokali przy deptaku całkowicie Ci zwisa. Nie Twój problem,dla Ciebie najważniejsze,żeby w Twoich imaginacjach Rybnik stał się nie wiadomo jaka atrakcją. A prawda jest taka,że do bycia atrakcją turystyczną,to Rybnikowi daleko. Nie twierdzę,że jest brzydki,ale atrakcją nie jest. Coraz mniej pustych lokali? Zamiast tak pierniczyć,może się przejdź tamtędy. Bo na przykład ja wiem o co najmniej dwóch,które się obecnie zamykają.

    3 0
  • ~dhakarey 2015-01-04 18:56:03

    ~Arteks, ja cię proszę... Jeżeli taka strefa jak nasza ma miliony turystów, to wpuszczenie samochodów robi zagrożenie dla ich bezpieczeństwa, w związku z tym wprowadza się coraz większe ograniczenia w ruch, a w finale tworzy się deptak. To są te uwarunkowania. W Rybniku jest na odwrót, ruch pieszych w centrum staje się coraz mniejszy (nie mówiąc o turystyce, której tu prawie w ogóle nie ma). I czy ja gdzieś napisałem o otwarciu ulic? Zacytuj mnie gdzie to napisałem.... Non stop piszę o MAKSYMALNYM ograniczeniu ruchu, ale nie o całkowitym zamknięciu centrum. Czytaj ze zrozumieniem.

    2 0
  • ~dhakarey 2015-01-04 19:03:45

    ~Arteks i jeszcze jedno, Ty się przede wszystkim znasz na transporcie miejskim, Ja nie , to się nie wypowiadam. Za to Ja mieszkam w strefie i tu pracuję i wiem jak to wygląda, a Ty tylko tu spacerujesz. Też jestem przeciwnikiem robienia z rynku autostrady i darmowego parkingu, ale nie jestem egoistą aby ludziom odciąć dojazd do domów i firm, bo taka moda. Jeszcze raz, MAKSYMALNE OGRANICZENIE RUCHU, ale nie zamykanie, bo i po co!

    9 0
  • ~Arteks 2015-01-04 19:20:59

    @anty.fudali - ja nie muszę nawet pytać. Ja widzę ile nowych biznesów się pojawiło na deptaku i jak w tych nowych sklepach czy lokalach gastronomicznych dba się o wystawy. Narzekają ludzie bez pomysłów i ci którym nie chce się nawet porządnej wystawy sklepowej zrobić... Z drugiej strony Focus czy Plaza to takie "miasta w mieście" z różnymi dobrymi sklepami, których nie mielibyśmy w mieście gdyby nie one. I bardzo dobrze że w centrum bo w tych miastach gdzie postawiono centra handlowe poza centrum tak jak sugerowały niektóre mądrale z forum - ruchu pieszych w centrum już w ogóle nie ma. Sama decyzja o Focusie czy Plazie była jedną z najlepszych w ostatnich 20 latach w Rybniku, natomiast niedobrze się stało, że zaniedbano miejskie deptaki. Decyzja o remoncie Sobieskiego czy Powstańców była spóźniona o conajmniej kilka lat. @dhakarey - ja też nie jestem egoistą. Każdy jednak który w określonym miejscu kupuje mieszkanie - musi zdawać sobie sprawę z plusów i minusów danej lokalizacji. Natomiast wjazd samochodów do godz. 11.00 jest dobrym kompromisem. Ja nie zauważyłem aby w centrum Rybnika ruch pieszych był mniejszy niż kilka lat temu. Nasz Rynek należy do jednych z bardziej ruchliwych miejsc pod kątem pieszych jakie znam w promieniu 50 km. I właśnie ruch na Rynku mnie najbardziej irytuje. Czy pieszy może pojawiać się na autostradzie? Wiadomo że nie. Tak samo auta nie powinne pojawiać się na Rynku! Najlepiej w ogóle a jeśli już to tylko do ustalonej z handlowcami 11.00.

    0 4
  • ~ 2015-01-04 20:13:26

    Jestem mieszkanką centrum i niestety już miałam problemy a mianowicie Straż nie wpuściła do mnie dostawców z meblami. Wiadomo , że z nimi nie ma dyskusji "dostawa mebli od tej do tej i koniec". Panowie objeżdżali pół Rybnika i dostali się do mnie od ul. Chrobrego i Zamkowej, byli źli i na mnie się skupiło. Druga sytuacja miała miejsce w Święta kiedy to okazało się , że taksówka nie podjedzie pod moją kamienicę po gości !!! I tu się już wkurzyłam!! Moja teściowa to starsza osoba i nawet te kilkadziesiąt metrów które musiała pokonać aby podejść pod Apollo to dla niej spory wysiłek. Mam wrażenie że nowe przepisy bardzo ograniczyły moje prawa i to mi się nie podoba.
    Ograniczyć wjazd owszem ale nie zakazywać całkiem bo to naprawdę utrudnia życie nam mieszkańcom centrum i właścicielom lokali.

    2 0
  • ~antyfudali 2015-01-04 20:26:21

    Pewnie,po co pytać,jeszcze by się okazało,że nie pasuje do przedstawianych tez. Wybacz Arteks,ale skoro dla Ciebie ładna wystawa to wszystko potrzebne do określenia,że biznesy mają się świetnie,to nie ma o czym gadać. Widzisz tylko czubek własnego nosa i tyle.
    "ustalonej z handlowcami 11.00. " - to zwykłe kłamstwo. Nikt z handlowcami czegoś takiego nie ustalił. To była przemądrzała decyzja pewnego "ja wiem wszystko najlepiej".

    1 0
  • ~dhakarey 2015-01-04 20:34:32

    Arteks - jak moja prababka kupowała tu kamienice, to ta ulica była dwukierunkową!! A mieszkańcy za wjazd do 11 mają wpadać w zachwyt, tak? Czyli jak zrobię większe zakupy, albo chce przywieść materiały budowlane do domu, to mam zostawić je w aucie na noc i rano wjechać? Czy mam zapakować na taczkę i przejechać po płycie rynku? (w końcu mamy XXI wiek) " Ja nie zauważyłem aby w centrum Rybnika ruch pieszych był mniejszy niż kilka lat temu." A ja tu mieszkam i zauważyłem, że jest mniejszy ... "Czy pieszy może pojawiać się na autostradzie? Wiadomo że nie. Tak samo auta nie powinne pojawiać się na Rynku!" to co piszesz, to są właśnie uwarunkowania na danym terenie - autostrada 140 km/h i zakaz poruszania się dla pieszych. Rybnicki rynek - ograniczenie 20 km/h. Wtedy sprawdza się, jaki strumień pieszych się przemieszcza i ogranicza ruch nawet do zera. Jak na Sobieskiego, czy Kościelnej będzie taki ruch, jak na Krupówkach w Zakopanym, to sam będę postulował o zamknięcie tych ulic dla ruchu samochodowego. A ruch jest wiadomo jaki...

    5 0
  • ~Arteks 2015-01-04 20:39:31

    @anty.fudali - włodarze są od tego aby dbać o miasto pod każdym kątem, a tak się składa że wielu handlowców czasami nie mieszka nawet w Rybniku... Tak więc dojazd do godz. 11.00 jeśli chodzi o dostawy to ogromny kompromis pod ich adresem. Ale jak się da palec to niektórzy chcą całą rękę - ze szkodą dla pieszych. Jeśli uważasz że to jest złe to dlaczego Kuczera w ogóle nie uchyli tej decyzji i nie wpuści auta przez całą dobę tak jak do niedawna?

    0 8
  • ~Arteks 2015-01-04 20:46:04

    @anty.fudali - wystawy to tylko jedna z wytycznych która potwierdza, że poza remontami, kamienic, oświetleniem detali niektórych kamienic i remontami deptaka, wielu handlowców widzi potrzebę zmian skoro chcą konkurować z centrami handlowymi. Wyglądają naprawdę o niebo lepiej niż kilka lat temu. Wystarczy spacer żeby zauważyć jakieś "przebłyski zmian". Dawno nie widziałem w niedzielę tak wielu spacerujących na deptaku i oglądających wystawy sklepowe jak w grudniu zeszłego roku. Natomiast niektórzy zawsze będą ględzić ale przypominam że to nie jest portal dla kur domowych tylko dla mieszkańców naszego miasta! Przypomnę że temat dotyczy niefortunnej decyzji Kuczery którą włączył wsteczny bieg w centrum Rybnika.

    0 9
  • ~dhakarey 2015-01-04 20:46:32

    Artex - " ja też nie jestem egoistą." Przykro mi, ale pod tym względem jesteś. Nawet nie starasz się spojrzeć przez pryzmat prowadzącego tu firmę, nie wspominając o mieszkańcach strefy. Ciągle piszesz: mi przeszkadza, mnie irytuje i że wszyscy myślą tak jak ja. Każdy ma prawo do swojej opinii to fakt, ale pozwól się wypowiedzieć innym i przedstawić swoje zdanie. Prezydent Fudali przez ostatnie lata miał ten sam tok myślenia. Wiedział więcej od wszystkich i tylko on miał rację.... i już nie jest prezydentem. Dobry włodarz to taki, który wysłucha wszystkich stron i wybierze najlepszą wersję, albo mniejsze zło. Prezydent Kuczera powiedział, że zobaczymy jak te przepisy się sprawdzą i za pół roku wrócimy do tematu. Ale podkreślił, że to od Nas wszystkich zależy jak to będzie wyglądało dalej...

    7 0
  • ~antyfudali 2015-01-04 20:57:38

    Z całym szacunkiem,ale z wierzenia,że jakikolwiek urzędnik faktycznie "ma misję wobec społeczeństwa",to ja wyrosłem już dawno. Ty też powinieneś. Prawda jest taka,że mogą sobie podejmować różne dziwne decyzje,testować szkodliwe rozwiązania,a formalnie i tak nikt im nic nie zrobi. Oderwać od koryta jest ciężko.
    "wielu handlowców czasami nie mieszka nawet w Rybniku" - a co to ma w ogóle do rzeczy. Ja piszę o tych,którzy cierpią z powodu głupich przepisów tj. o mieszkańcach tego rejonu i o dostawach do sklepów.
    11.00 to nie kompromis,to ochłap. Dawne przepisy tj. do pół godziny były lepsze. Wystarczyło tylko dopilnować,by nie wjeżdżał byle kto.
    Co do decyzji Kuczery,to może jego zapytaj. Ja z nim na piwo nie chodzę,więc nie wiem. Zapewne jednak nie uszło Twoje uwadze,że Kuczera nie ma w Rybniku władzy absolutnej i i tak musi się liczyć z pewnym przyssanym do stołka arogantem. Może tu jest problem.

    3 0
  • ~Arteks 2015-01-04 21:08:26

    @dhakerey - ale niektórzy mogą również powiedzieć, że Fudali przegrał bo tolerował parking na rynku... ;) Niestety nie masz żadnych argumentów na to aby strefa dla pieszych nią nie była. Dziwne że w społeczeństwach bardziej cywilizowanych, bogatszych i o wiele bardziej zmotoryzowanych każdy wie co to jest zrównoważona polityka transportowa, każdy wie co to są strefy dla pieszych, nikt nie ma pretensji o drożyznę na parkingach w centrach miast... Chciałbym przyśpieszyć czas i żeby chociaż trochę szybciej te nowinki mogły być przeniesione także do Rybnika... :) Możliwe że w zachodnich miastach też ludzie na łamach prasy dyskutowali na te tematy... 30-40 lat temu. Dzisiaj nikt do tego nawet nie wraca. Jeśli chcemy rewitalizować centrum miasta - musimy ograniczać w nim uciążliwy ruch samochodowy. Możemy też nie robić nic - i zostaniemy w tyle za innymi.

    0 9
  • ~antyfudali 2015-01-04 21:38:52

    Wiesz Arteks,nadajesz się na polityka. Jak ja uwielbiam takie uzasadnianie przez powoływanie się na jakieś abstrakcyjne w społeczeństwa bardziej cywilizowanych, bogatsze, nie kłócące się o drożyznę na parkingach (jak bogatsze,to co się mają kłócić,to nie z nich się robi dziadów), czy puste frazesy o niezostawaniu w tyle. Tylko że z tego nic nie wynika.
    Dla mnie liczą się fakty, były prezio za punkt honoru wziął sobie przerobienie centrum na same kafejki mając gdzieś,że czasem od wielu lat istniały tam firmy zajmujące się czym innym. Ale oczywiście to ich wina,że tam się znalazły,przecież mogły przewidzieć,że jakiś "geniusz" stwierdzi,że to nie ich miejsce. Najpierw oberwali wieloma miesiącami z takim syfem przed placówkami,że głowa mała. Żadne wyszukane reklamy nie miały szans przebić się do ludzi,że jednak warto tam iść na zakupy mimo bagna i pracującej koparki. A gdy się okazało,że niektórzy i tak nie chcą się ulotnić,to zafundował im zakaz dostaw (przy okazji zabezpieczając się przed za szybkim ukazaniem się efektów fuszerki dumnie zwanej rewitalizacją). Żeby jednak nie mówili,że zły,to przesunął troszkę czas,a za to oczekiwał reelekcji. A może jeszcze by mu pomnik postawić?
    Podsumowując,nie mieszkasz tam,nie prowadzisz tam biznesu,a jednak uważasz się za wszechwiedzącego na temat sytuacji w tamtym rejonie. Czemu? Bo Tobie się podoba,że 2 samochody mniej w ciągu godziny się tam pojawią. A że komuś to przeszkadza? A tam,przecież trzeba dbać o wszystkim,np. o Arteksa :)

    6 0
  • ~Arteks 2015-01-04 22:30:09

    @anty.fudali - poczytaj sobie dyskusje pod tematami związanymi ze strefą ruchu. Nawet wielu moich różnych wrogów poparło to rozwiązanie. Wszyscy którzy chociaż trochę obserwują trendy rozwojowe różnych miast. Nawet ktoś mądrze napisał, że handlowcy powinni skupić się bardziej na klientach niż... dostawcach. Bo tak naprawdę żyją z klientów.

    0 5
  • ~antyfudali 2015-01-04 23:50:29

    "Jeśli chcemy rewitalizować centrum miasta - musimy ograniczać w nim uciążliwy ruch samochodowy" - To ja zaproponuję rozszerzenie strefy tylko dla pieszych także o okolice obu centrów handlowych. W końcu trzeba myśleć o pieszych. Ich bezpieczeństwo sporo się podniesie,gdy nie będą musieli idąc do centrum przeciskać się przez ruchliwe drogi. Do tego zanieczyszczenie powietrza w centrum znacząco spadnie. Warunki konkurencyjności między handlowcami z deptaka i z galerii się wyrównają. No same plusy. A jak będą narzekać,to się im powie,że takie są przecież trendy rozwojowe i że powinni myśleć o klientach,nie dostawcach. No przecież nie chcemy zostać w tyle,prawda? No i Arteks tak mówi,a on przecież zawsze wie lepiej. :D
    A poważnie - opinie jakiś ekspertów,których problemy mieszkańców i handlowców z okolic deptaka interesują tyle co zeszłoroczny śnieg,to ja mam w nosie. To nie oni ponad pół roku musieli się męczyć z brudem przed sklepem. To nie oni bezskutecznie próbowali przyciągać klientów ciekawymi wystawami,które tak Ci się podobają,nie mając szans wygrać z koparką. Wreszcie to nie oni muszą się zastanawiać,skąd wziąć na haracz dla ZUS,bo pewien "jaśnie wszechwiedzący" za grubą kasę budował rynsztok. W chwili obecnej zastosowanie się do życzeń mieszkańców i handlowców jest zwykła przyzwoitością i naprawą błędów poprzednika. Uszczelniony stary system, czyli do pół godziny z odcięciem różnych cwaniaków,to najlepsze rozwiązanie.

    2 0
  • ~orient 2015-01-05 09:08:38

    Sondy internetowe są jakimś małym wyrazem opinii mieszkańców. Większość poparła zakaz ruchu pojazdów w ścisłym centrum. Dedykuję to nowemu prezydentowi z którym wiązaliśmy wszyscy takie nadzieje: http://www.rybnik.com.pl/sonda,co-sadzisz-o-zaproponowanych-przez-prezydenta-ograniczeniach-w-parkowaniu-w-srodmiesciu-,son4-787-page1.html

    0 1
  • ~John 007 2015-01-05 10:20:41

    Witam,
    Zapewne wielu ludzi bywało już w wielkich europejskich miastach i tam ( odnoszę wrażenie) panuje prosta zasada :samochodem parkujemy wszędzie ale jeden warunek - nie przeszkadzamy innym - tyle w temacie .Wszystko jest dla rozumnych i myślących ludzi.
    Co do kawiarenek: chodżmy , pijmy kawę i inne cudne napoje , uśmiechajmy się do siebie, niechaj życie w naszym mieście przypomina życie ludzi w europejskich ( jak wspomniałem ) miastach , bo Rybnik jest miastem fajnych ludzi i niech będzie fajnym miastem.
    I jeszcze jedno - jak zabraknie nas ( klientów) w polskich małych kawiarenkach to nie dziwmy się pózniej ,że lokale są czynne do 18:00 lub 19:00 ...jest klient jest lokal , sklep itd.
    miłego dnia , do zobaczeniaq w ...kawiarni.

    4 0
  • ~ 2015-01-05 11:48:59

    Jak czytam te komentarze to mam wrażenie że piszą to gimnazjaliści na wagarach (dla zabicia czasu) wydaje mi się że dostawców i TAXI nie powinien taki zakaz obowiązywać, godziny zakazu pozostawił bym takie jak obowiązują od 1 stycznia, jeżeli ktoś chce szybko coś załatwić (60%komentujących ten post) to ma parking naprzeciw targu, na Skłodowskiej czy za ArtCafe tam można się zatrzymać na kilkanaście minut i szybko coś załatwić w rynku, parkingi nie kosztują 200 zł za dzień, a jeżeli kogoś stać na buty za 200 zł czy kurtkę za 600 to mi nie pie.....! że nie stać na 5 zł parkingu, wydaje mi się że bardziej cały ten zamęt o strefę RSŚ wywołują pracownicy sklepów którzy naprawdę mają problem z parkowaniem bo 8 godzin mnożąc przez 25 dni w miesiącu daje nam ładną kwotę do zapłaty, rozwiązanie problemu nie polega na obrzucaniu błotem Kuczery czy Fudalego ale logicznego podejścia do tematu w gronie zainteresowanych widzę tu kilku pieniaczy którzy tak naprawdę chcą tylko wywołać wojnę pomiędzy ludźmi i tylko to jeżeli chodzi o wjazd na rynek wprowadził bym jednorazową opłatę za wjazd max 10 min w kwocie 2 zł

    4 0
  • ~antyfudali 2015-01-05 13:43:22

    Wydaje mi się,że nie do końca masz rację. Problem dotyczy jedynie dostawców sklepów i mieszkańców. Nikt nie oczekuje,że klienci dostaną zgodę na wjazd,faktycznie im wystarczą normalne parkingi. Przy okazji jednak zwróć uwagę,że na krótki czas parking w którejś galerii wychodzi taniej niż miejski. Jak sądzisz,który będzie wybierany częściej i które sklepy mogą liczyć na więcej klientów te z galerii czy z deptaka? Mylisz się sądząc,że zamęt wywołują pracownicy sklepów,bowiem żaden z nich nie jest tak szalony by oczekiwać,że zostawi sobie samochód na deptaku na ponad 8 godzin. Ich więc totalnie nie interesuje czy będzie wjazd w określonych godzinach czy na pół godziny.
    Jak dla mnie to problemem są jedynie ludzie niezwiązani z tą strefą,nie potrafiący totalnie wczuć się w jej problemy i nie mający pojęcia,jak rzeczywiście wygląda tam sytuacja. A fakty są nieubłagane - decyzje władz jedynie dodają problemów,wszelkie pozytywne wpływy są znikome. Opowieści o ilości ludzi i obrotach lokali w okolicy to zwykłe bajki,ta strefa umierała wcześniej i umiera dalej.

    2 0
  • ~antyfudali 2015-01-05 15:13:51

    " A co do deptaku to co raz mniej jest tam pustych lokali no ale lepiej w kółko fandzolić głupoty mimo że one już są nieaktualne..."
    Lokale puste/do wynajęcia: Dawna Cepelia,Original Jeans,dawny Getinbank koło skrzyżowania,"Tak dla Rybnika", "Twoja szafa" ,Pamiątki (prawie naprzeciw),Cytrusek,"obok Apteki pod Bazyliką" , na Św. Jana obok nowo tworzonej kawiarni - w sumie 9 sztuk.
    Lokale zamykane wkrótce: Darbut na Kościelnej,perfumeria na Św. Jana. Dane na 5.1.2015 Pytanie - Kto fanzoli głupoty i ma nieaktualne dane?

    1 0
  • ~superelektro 2015-01-05 16:06:05

    Pominąłeś biuro nieruchomości koło samej bazyliki, no i lokale na piętrze w których też była prowadzona działalność. Mega-bitserwis komputerowy, od 1 stycznia w likwidacji, biuro nieruchomości Metropolis, z tego co jest mi wiadome to właścicielka punktu usług krawieckich również myśli o likwidacji, a wszyscy oni przetrwali najtrudniejszy okres kiedy to nie można było nawet dojść do sklepów a co dopiero dojechać. Zgodnie z obietnicą, w dniu wczorajszym przeszedłem po godzinie 20 koło Pianki na Powstańców aby policzyć klientów. I byli, całe 4 osoby przy 2 stolikach. A czynna jest do 21. Na podstawie tego co widzę prawie codziennie uważam że i tak zbyt długo. Wygląda mi na to że właściciel ma zamiar przerwać tę złą passę i przyzwyczaić potencjalnych klientów że jest długo czynna. Sądzę że gdyby o godzinie 20 w lokalu było 20 - 30 osób to nie było by żadnego problemu z wydłużeniem godzin otwarcia. Ciekawe co nastapi wcześniej. Zwiększy się ilość klientów czy właścicielowi braknie kasy i cierpliwości.

    3 0
  • ~superelektro 2015-01-05 16:49:04

    Pominąłem jeszcze lokal obok totka na styku Mikołowskiej i Powstańców który od połowy ubiegłego roku czeka na uzytkownika. Słowem bryndza, a mnożenie zakazów tylko ją pogłębia.

    2 0
  • ~dhakarey 2015-01-05 17:27:50

    Krzysztof Kowalczyk - tu nie chodzi o parkowanie. Miasto daje możliwość wykupienia abonamentu miesięcznego dla przedsiębiorców na najbliższym parkingu za 50zł/miesiąc, dla mieszkańców 30zł/miesiąc. Chodzi tylko o sam dojazd pod posesję i załatwienie swojej sprawy (przedsiębiorcy: dowiezienie/wywiezienie towaru, odebranie pieniędzy z utargu, itp., a w przypadku mieszkańców załatwienie życiowych spraw jak zapakowanie auta na wakacje, przywiezienie zakupów, zapakowanie opon do wymiany sezonowej, przywiezienie starszego/chorego członka rodziny, materiałów budowlanych, itd itp) Do parkowania albo ktoś ma miejsce na posesji, albo wykupiony parking. Tu chodzi tylko o postój (nie parkowanie). I o ile dla przedsiębiorców te godziny powinny wystarczyć, to dla mieszkańców te godziny są dyskusyjne...

    2 0
  • ~superelektro 2015-01-05 20:27:49

    Będę mało oryginalny i zapytam po raz kolejny. Komu przeszkadzało poprzednie rozwiązanie ? Wystarczyło tylko konsekwentnie przestrzegać dozwolonego czasu postoju. Mnie obecne przeszkadza o tyle że np. dziś mam zamiar zabrać śmieci ze sklepu. Jest tego duży karton i wjadę na deptak gdyż nie będę go taszczył kilkaset metrów. Tym samym świadomie złamię zakaz wjazdu po godzinie 19 więc jakiś nawiedzony strażnik miał by prawo mnie ukarać. Co by się stało gdybym mógł legalnie wjechać na te 5 minut, wpakować karton do samochodu i odjechać, czyli zrobić to samo co i tak zrobię ? Przez ponad 5 minut koło sklepu nie przeszedł " pies z kulawą nogą " więc komu by to przeszkadzało ? Czym późniejsza godzina tym mniej przechodniów na deptaku, tak przechodniów a nie spacerowiczów gdyż każdy skulony zmyka jak najszybciej do miłego ciepełka. Najprościej jest regulować wszystko przy pomocy zakazów i nakazów tak jak to robi obecny rząd a za jego przykładem administracja lokalna. Tylko na ogół przynosi to skutek odwrotny od zamierzonego, a można zapytać nawet wszystkich zainteresowanych jak to widzą i na tej podstawie podjąć wyważoną decyzję. A jeżeli już zostaje ustanowiony jakiś zakaz to musi dotyczyć wszystkich bez wyjątków, aby nie demoralizować pozostałych którzy tego zakazu przestrzegają.

    3 0
  • ~ 2015-01-05 21:22:52

    a co z dojazdem do apteki na rynku jest ich kilka do apteki powinien byc dojazd za darmo i postuj ale tylko jak jestesmy w aptece

    0 0
  • ~Arteks 2015-01-05 21:35:33

    @anty.fudali - a jednak ty fandzolisz bo celowo mieszasz główny deptak z okolicznymi ulicami i jeszcze nadużywasz faktów bo np. Darbut nie likwiduje się tylko będzie przeprowadzał remont... A jeśli nawet jakaś drogeria ma się zlikwidować to uważasz, że to przez brak dojazdu czy przez brak klientów? ;) A jeśli już interesują cię inne ulice to dlaczego nie chcesz zauważyć, że na innych prawie nie ma pustych lokali? Cytrusek przeniósł się na pl. Wolności. A jeśli chodzi o inne wymienione przez ciebie sklepy to ich nazwy za wiele mi nie mówią, najlepiej byłoby jakbyś zapytał mieszkańców czy za nimi tęsknią i czy zauważyli ich brak. W takiej samej konwencji możnaby wymieniać nowe lokale które się pootwierały na Powstańców/Sobieskiego - np. nowe sklepy obuwnicze, jubilerskie czy conajmniej dwa lokale gastronomiczne. Jeśli uważasz, że rotacja lokali to coś złego to uprzejmie informuję, że także w Plazie czy Focusie niektóre sklepy znikają by pojawiły się inne, w Plazie są z 3 lokale puste od dość dawna. W Katowicach na głównej ulicy miasta 3 Maja też są puste sklepy, a Zenit przerobiono niedawno na... ciucholand. Czyli to nie jest jakiś problem rybnicki. Ciągle próbujesz zwalać winę na władze miasta, a może to wolny rynek powoduje że dzieje się tak a nie inaczej. Może koszt wynajmu niektórych lokali jest zbyt wysoki, może niektórzy nie potrafią dobrze prowadzić biznesu i bankrutują... A jeśli są winne władze miasta to... czy za rok wszystkie lokale będą pełne? Odpowiedz. ;)

    0 1
  • ~Arteks 2015-01-05 21:38:06

    @superelektro - przede wszystkim przeszkadzało tym mieszkańcom, którzy nie mogą swobodnie spacerować czy przechodzić tymi ulicami! Deptaki to tak naprawdę inaczej chodniki - chodniki nie służą ani do parkowania, ani do jazdy samochodów. I tak jest w całej cywilizowanej Europie.

    0 3
  • ~antyfudali 2015-01-05 22:37:21

    Arteks - Nie zarzucaj mi mieszania faktów,bo do takiego mistrza jak Ty,to mi daleko. Stwierdziłeś,że liczba pustych lokali spada,to dostałeś sporą listę pustych. Nie znasz nazw? Żaden problem,zrób sobie spacer,sam je znajdziesz. Wybitnie rzucają się w oczy,bo pominąłem opcje typu "Wynajmę na piętrze". Nie widzę sensu prowadzenia śledztwa,czemu tak jest,istotne jest to,że skoro aż tyle stoi pustych,to lokacji tej daleko do określenia "salon regionu". W kwestii definicji deptaka - św. Jana też była objęta remontem,choć fakt,że przy fieście została pominięta,bo wciąż nie była skończona. Licz ją jak chcesz. Kościelna to wciąż stara nawierzchnia, zalicza się tylko to strefy "utrudnione dostawy". Nikt za usuniętymi sklepami nie tęskni? To co? Twierdzisz,że te nowo powstałe wywołają tęsknotę,skoro nawet nie miały czasu wyrobić sobie opinii? Zdecyduj się o czym gadasz. 3 puste lokale Plazy chcesz porównać z 8 licząc tylko Sobieskiego i Powstańców z mojej listy? Jak dla mnie to świadczy to o tym,że Plaza jest atrakcyjniejsza. No to po co było budować rynsztok,skoro Tobie do szczęścia wystarcza Plaza? I tak - winię władze miasta za tę sytuację,bowiem fakty są nieubłagane - atrakcje typu wielomiesięczne odstraszanie klientów dotyczyły RSŚ, nie galerii. Dostawy towarów - galerie nie mają ograniczeń. Bliskość do parkingu,cena za parking na czas zakupów - znów wygrywają galerie. Mówiąc krótko - rola deptaka to tylko odpoczynek dla zmęczonych zakupami w galeriach.

    0 0
  • ~dhakarey 2015-01-05 22:50:54

    Arteks - " a jednak ty fandzolisz bo celowo mieszasz główny deptak z okolicznymi ulicami " tak samo Ty mieszasz rynek z deptakiem. Deptak wchodzi w skład RSŚ i trzeba to traktować jako całość. Kościelna czy Korfantego nie jest deptakiem, a wjazdu nie ma!! " przede wszystkim przeszkadzało tym mieszkańcom, którzy nie mogą swobodnie spacerować czy przechodzić tymi ulicami!" Rozmawiałem z wieloma osobami gdy wjazd był od 6 do 9 rano i zawsze reakcja była taka sama. Pytanie, czy uważasz, że rynek powinien być zamknięty dla ruchu samochodowego? Odpowiedź: tak. A co Pan/Pani powie na to, że dostawy będą noszone z parkingu, a mieszkańcy nie posiadający miejsca postojowego na posesji nie mogą podjechać nawet pod dom. Odpowiedzi: ale przecież jak będzie padało to towar się zniszczy! a jak dostawcy mają towar w zimę przewieźć! jakto mieszkańcy nie mogą podjechać pod dom? To była rozmowa z około 30-toma osobami. Tylko jedna osoba mi powiedziała, że rynek powinien być całkowicie zamknięty. A swoją drogą w prawie budowlanym jest przepis mówiący o swobodzie dojścia i DOJAZDU do posesji, więc w przypadku mieszkańców tak naprawdę przepisy łamią inne prawo. "I tak jest w całej cywilizowanej Europie." Podałem Ci miasto w "cywilizowanej" części Europy które z tego wychodzi (wpuszcza ruch do centrum miasta), ale wprowadza ograniczenia wjazdu względem emisji spalin (nie dotyczy się to mieszkańców). Podaj mi miasto na zachodzie NIE ZWIĄZANYCH Z TURYSTYKĄ z zamkniętym centrum do 150 tyś.mieszkańców

    1 0
  • ~antyfudali 2015-01-05 23:02:14

    Skoro tak tęsknisz za "cywilizowaną Europą" to dlaczego tam się nie przeniesiesz? Sorry,ale nam do nich za wiele brakuje - brutalne, ale niestety prawdziwe.
    Nie piernicz o przeszkadzaniu sporadycznych samochodów mieszkańcom,bowiem i oni sporadycznie potrzebują podjechać. Prawda jest taka,że takie samochody przeszkadzają tylko tym,którzy widzą tylko czubek własnego nosa,bowiem gdzie indziej pracują i gdzie indziej mieszkają,więc nie mają żadnych podobnych problemów,a elementarnej empatii nie posiadają za grosz. Na podobnej zasadzie to ja bym się mógł wypowiadać np. o zaletach mieszkania w okolicach szpitala. Nie mieszkam tam,więc nie wiem,na ile dokuczliwa jest karetka na sygnale w środku nocy. Ale w przeciwieństwie do Ciebie,ja nie komuś takiemu nie wmawiałbym,że to drobnostka.
    Moje rokowania dla deptaka i RSŚ - marne. Stawiam na zwiększanie się ilości pustych lokali,częstą rotację firm. Strefa będzie wymierać dalej,zgodnie z życzeniem naszego półbyłego fascynata galerii i hipermarketów. Tego tytułu nikt mu nie odbierze.

    0 0
  • ~dhakarey 2015-01-05 23:14:46

    Arteks - Część miast "cywilizowanej Europy" ma metro, to mamy je w Rybniku wybudować? Duże miasta mają trzypasmówki, to w Rybniku mamy też robić? itd. Możemy się wzorować na krajach zachodnich, jaki i wschodnich!!!! Ale do wprowadzenia konkretnych rozwiązań trzeba popatrzeć przez pryzmat LOKALNY. Pisałeś, że na zachodzie w centrum nikomu nie przeszkadzają drogie parkingi. To wprowadźmy w centrum Rybnika opłatę 5zł za godzinę, według Ciebie tak powinno się zrobić bo tak jest na zachodzie! Tylko dlatego, żeby ludzie tu autami nie przyjechali... Ale jakoś nie wierzę, aby przyjechali autobusem.... Ale widzę, że podanie Tobie już z dziesięciu argumentów nic nie wnosi, bo wiesz jak jest na zachodzie, a tam wszyscy są nieomylni, a świat jest idealny, prawda?

    1 0
  • ~Arteks 2015-01-05 23:20:58

    @anty.fudali - no ale jeśli 5 lat temu było 20 pustych lokali to ewidentnie nawet na tym twoim przykładzie widać, że liczba pustych lokali nie tylko się nie zwiększa ale się zmniejsza. Nie wiem czemu ciągle chcesz widzieć wszystko w ciemnych barwach i ciągle wracasz do okresu remontu, skoro już nawet handlowcy o tym koszmarze zapomnieli. Żadnej modernizacji nie da się zrobić bez skutków ubocznych, bez błota, utrudnień w dojściu i dojeździe. No chyba że zamkniętoby biznesy na kilka miesięcy całkowicie. ;) Może galerie mają lepszy dojazd ale... czynsz u nich jest kilka-kilkanaście razy większy niż w innych miejscach Rybnika. Coś za coś. A jeśli chodzi o puste lokale to przyczyn może być wiele. Może wynika to z zachłanności wynajmujących? Nie wiem ale są niektóre lokale zajęte przez wiele lat, a są takie że od kilku lat stoją puste. Gdyby winić za to galerie handlowe to dlaczego w Żorach czy Wodzisławiu też sporo jest pustych lokali mimo że tam nie ma Plazy czy Focusa? @dhakerey - na zachodzie to jest standard i to czy miasto jest turystyczne czy nie - nie ma żadnego znaczenia. Spotkałem się z tym w praktycznie każdym niemieckim, austriackim czy szwajcarskim mieście. A najbliżej Rybnika w Opawie, Ostrawie, Frydku-Mistku czy Bohuminie. Tam też są niepełnosprawni, też są mieszkańcy kamienic, też są ludzie starsi...

    0 4
  • ~Arteks 2015-01-05 23:32:32

    @dhakerey - nie wiem dlaczego tak na mnie najeżdżasz. A może lepiej poczytałbyś w necie o wygaszaniu ruchu, o tworzeniu nowej miejskiej przestrzeni przyjaznej dla ludzi? O miastach moto-kultu i moto-techno w których nikt nie chce mieszkać? O zmianach jakie dokonały się w miejskiej urbanistyce i czego zazdroszczą mieszkańcy amerykańskich miast - europejskim. Oczywiście że z dobrych wzroców zachodnich należy korzystać. To oni w końcu pokazali wartości związane z ekologią i to z zachodniej Europy idzie kultura, moda czy trendy prawie w każdej dziedzinie życia. Nie czarujmy się - Polska to europejski zaścianek. Te zmiany wprowadzone przez Fudalego są tak naprawdę opóźnione o jakieś 10 lat i nie są za bardzo restrykcyjne, one są nawet dość łagodne. Co do parkingów skoro już poruszyłaś ten temat - oczywiście że jeśli chcemy zmniejszyć uciążliwość ruchu w mieście i odciążyć wąskie miejskie ulice - musimy zdopingować mieszkańców do tego aby z aut korzystali rozsądniej. Innego wyjścia po prostu nie ma. Inaczej będziemy musieli ciągle budować nowe parkingi by po ich zapchaniu budować kolejne. A taka ciekawostka - nie wiem czy już to wiecie ale kilka marketów w naszym mieście w tym roku chce uruchomić system bramkowy. To kolejny przykład, że nawet sieci handlowe nie chcą już tolerować swoich parkingów darmowych "postojowców" i zdają sobie jeszcze bardziej wagę z wartości każdego miejsca parkingowego bo parkingi nie są z gumy, a aut przybywa. Osobnym tematem jest zbior-kom.

    0 4
  • ~antyfudali 2015-01-06 02:05:27

    No właśnie - kolejne slogany,kolejne zarzucanie oponenta wątpliwej jakości przykładami z różnych stron świata. A niech się męczy i dedukuje,czemu mimo braku galerii w Żorach jakiś sklep jest pusty lub czego może tak europejskiej Polsce zazdrościć jakiś Amerykanin,dla którego pewnie jesteśmy jakąś republiką byłego ZSRR. Niech żyje kopiowanie obcych wzorców bez zastanowienia,czy pasują do naszych realiów.
    Temat jednak dotyczy dodatkowych 2 godzin na wjazd. Wygląda na to,że wszyscy uważają to za złą opcję.Mieszkańcy i przedsiębiorcy RSŚ,bo i tak są ograniczani i powoli wyniszczani. Miłośnicy zakupów w galeriach,bo im jakiś dostawczak przeszkadza w spokojnym piciu piwa czy oglądaniu światełek w nowej fontannie. Ale chociaż władze mogą się pochwalić szukaniem kompromisów. Zawsze będzie wymówka,że przecież próbowali. W sumie ich testowanie nie boli. Oni mają wysoką,miłą pensję.Pracownik i przedsiębiorca zdobywają nowe doświadczenia wędrując salami Urzędu Pracy. Ech,takie życie ...

    1 0
  • ~antyfudali 2015-01-06 02:06:38

    Tak więc drodzy mieszkańcy RSŚ,bądźcie wdzięczni,że nie musicie mieszkać w mieście motokultu,chociaż z siatami biegać będziecie po kilkaset metrów. Sport to zdrowie jakby ktoś nie wiedział.
    Drodzy przedsiębiorcy z RSŚ,nie martwcie się o jakieś ZUSy,czynsze, bądźcie dumni ze wspaniałych galerii,których sąsiedzi nam zazdroszczą.
    A wszyscy pamiętajcie - samochód powiedzmy 200 metrów od Rynku w kierunku bazyliki to zło wcielone,bo tam mają być tylko piesi. Tako powiedział kiedyś jaśnie oświecony Prezydent i tak ma być. Samochód w podobnej odległości od Rynku w galerii handlowej to "zmniejszanie uciążliwości ruchu w mieście i odciążanie wąskich miejskich ulic". Niech żyje żelazna logika tego rozwiązania.

    1 0
  • ~ 2015-01-06 09:26:03

    Na moje pytanie nikt nie odpowiedział

    0 0
  • ~antyfudali 2015-01-06 10:17:34

    A jakiej odpowiedzi oczekujesz? W Rybniku przecież wprowadza się światłe rozwiązania dotyczące wygaszania ruchu i tworzenia przyjaznej dla ludzi przestrzeni miejskiej. Co prawda okazuje się,że przyjazne to one są dla osób mieszkających i pracujących poza centrum,ale kto by się martwił takimi drobiazgami. Ważne za takowy przyjezdny siedząc na rynku zamiast 3 samochodów zobaczy tylko 2.
    A właśnie Arteks - jaki sens ma porównywania ilości pustych lokali sprzed 5 lat z obecnym stanem,gdy na ten wzrost nie miały wpływu obecne testy dotyczące zasad wjazdu? Obiecywałeś salon regiony,a tu nikt się o puste lokale nie bije.

    1 0
  • ~jamaju 2015-01-06 10:46:48

    @Arteks - wymieniłeś kilka miast w których niby centra są zamknięte dla ruchu, więc dla Twojej informacji - w Ostravie w"Strefie pieszej" usługi transportowe są możliwe w godzinach od 18.00 do 10.00, w Bohuminie w godzinach 18.00-20.00 i 6.00-10.00. Podaj zasady obowiązujące w innych miastach, na przykłady których się powołujesz.

    3 0
  • ~Arteks 2015-01-06 14:30:44

    @jamaju - dzięki za uzupełnienie. Możliwe że tam są ustalone takie godziny. Strefa pieszych w Ostrawie jest naprawdę gigantyczna. Przejście od okolic mostu z czołgiem do Elektry zajmuje chyba z 15 minut i nie ma tam żadnego ruchu (przynajmniej w godzinach jakie podałeś) i to nie tak jak w Rybniku od kilku tygodni ale od conajmniej kilkunastu lat... Nie słyszałem żeby ktoś to podawał jako zły przykład, wręcz przeciwnie wiele razy spotkałem się z Katowiczanami którzy podawali Ostrawę jako przykład normalnego miasta z życiem nocnym i życiem dziennym na deptakach. I zdaje się że Katowice też idą w tym kierunku. Prawie w samym centrum Ostrawy powstało niedawno centrum handlowe Karolina, znacznie większe od Focusa. Strefa parkingowa obejmuje całe śródmieście Ostrawy, a komunikacja miejska funkcjonuje tak, że możemy tylko marzyć o takim systemie opartym o tramwaje i trolejbusy które kursują co kilka, kilkanaście minut po całym mieście...

    0 5
  • ~Arteks 2015-01-06 14:42:28

    @anty.fudali - ciężko z tobą rozmawiać bo jesteś urbanistycznym dyletantem. Ale może przykład Katowic coś ci uzmysłowi - dopóki miasto budowało spektakularne inwestycje drogowe (tunel, nowe drogi) - centrum miasta wymierało, w weekendy czy wieczorami nie było w ogóle ludzi w centrum, co najwyżej spóźniony student idący z imprezy czy ktoś kto się przesiada z tramwaju na autobus czy na pociąg. Odkąd wyremontowano niektóre deptaki, pojawiły się na nich ogródki piwne latem, ludzie zaczęli odwiedzać Stawową czy Mariacką. Wybudowanie centrum handlowego przy dworcu przywróciło ruch pieszych na wymierającej 3 Maja. Odkąd Uszok zaczął słuchać urbanistów i fanów miasta Katowice zaczęły odżywać m.in. dzięki zakazowi ruchu pojazdów na conajmniej 5 znanych mi ulicach które przekształcono w deptaki (Staromiejska, Mariacka, Stawowa, Rynek, 3 Maja) a jest ich na pewno więcej. Przypuszczam że tam też na forach hejtownicy Uszoka i jego przeciwnicy protestowali przeciwko takim rozwiązaniom, pozornie wyglądającym na utrudnianie handlu. Ale dzięki takim proeuropejskim rozwiązaniom, urbanistycznie Katowice udało się reanimować. My w Rybniku takich problemów z bezruchem pieszych nie mamy bo u nas od lat ludzie lubią chodzić po śródmieściu ale auta na deptaku są absolutnym "faux-pas" i one psuły klimat naszego Śródmieścia i stanowiły zagrożenie dla pieszych.

    0 5
  • ~dhakarey 2015-01-06 16:11:45

    Katowice deptak: "Oprócz tego tramwaje, mieszkańcy, którym MZUiM wydał zaświadczenie na podstawie złożonego wniosku o możliwość dojazdu do posesji, oraz dostawcy - ci mogą zatrzymywać się maksymalnie 20 minut i wyłącznie w godzinach od 6 do 10 oraz od 18 do 22" Fragment z artykułu z http://katowice.gazeta.pl/

    1 0
  • ~antyfudali 2015-01-06 17:02:54

    Szukając dzięki google informacji o wypadkach z pieszymi w Rybniku trafiałem głównie na wypadki na przejściach dla pieszych. Jedyny wyjątek - syn posła PiS wjechał w ogródek piwny na rynku. Ciekawe - jechał z dostawą towaru? Mówiąc krotko bajki o strasznym niebezpieczeństwie z powodu samochodu dostawczego manewrującego między pieszymi,opowiadaj komu innemu. Aha, Twoje "faux-pas"' dla mnie znaczy tyle co papier toaletowy.
    W temacie opłacalności biznesu w RSŚ nie widzę powodu dalej dyskutować z takim dyletantem jak Ty. Chcę dowodu. Zapraszam jakiegoś zwolennika ograniczonych dostaw do wykorzystania któregoś wolnego lokalu na handel i pokazania wszystkim,jak się to łatwo robi. Przemądrzały Śmigielski byłby idealnym kandydatem (interwencja Polsatu u optyka). Ktoś podejmie wyzwanie?

    2 0
  • ~max660 2015-01-06 20:28:26

    no to się Pan Kuczera wykazał ja też prowadzę działalność na Sobieskiego i uważam ze głupotą jest zezwalanie na wjazd pod sklepy dłużej niż było dotychczas.Niestety na rynku i deptaku nadal jak "święte krowy" parkują te same PERSONY,Prezes Izby,telewizja i wielu innych WIELKICH tego miasta. tylko dla ich wygody żeby nie chodzić za dużo nadal mają przepisy w głębokim poszanowaniu,dlaczego ?dlatego ze KOLESIOSTWO Rybnika działa nadal czy Fudali czy Kuczera będzie rządzić nie ma znaczenia bo inni ważni pozostali.Deptakt to deptak i koniec zakaz wjazdu dla dobra i zdrowia spacerowiczów.a każda dobrze zorganizowana firma potrafi logistycznie się ustawić do zaopatrzenia w ciągu 2 godzin dziennie.podejrzewam ze NOWY PAN Prezydent wyciąga dłoń dla KOLESIÓW!!! Lepiej stworzyć DARMOWE PARKINGI to pomoże i da wiele więcej niż debaty i inne zbędne dywagacje na ten temat

    0 0
  • ~orient 2015-01-06 21:28:06

    @antyfudali widzę że ignorujesz sondę tego portalu w której większość internautów wypowiedziało się za stworzeniem strefy bez samochodów. Jeśli jesteś handlowcem to musisz pamiętać że jesteście w mniejszości wobec mieszkańców i pieszych. Spaliny z ruszającego auta dla kogoś kto sączy piwko w ogródku piwnym to nic przyjemnego tak samo jak wyjście do miasta z małymi dziećmi z którymi trzeba się przeciskać między zaparkowanymi na rynku autami lub uważać czy jakiś dostawczak nie rozjedzie dziecka... Kiedyś Makosz usunął z rynku handel i targowisko - też się to niektórym nie podobało. Teraz przyszła kolej na likwidację "parkingu rynkowego". Ja to popieram i jeszcze raz powołam się na sondę - większość biorących udział też ją poparło. Panie prezydencie Kuczera proszę liczyć się nie tylko z handlowcami ale także mieszkańcami miasta którzy chcą pospacerować z dala od samochodów. Takich miejsc wolnych od aut w naszym mieście jest naprawdę niewiele.

    0 3
  • ~antyfudali 2015-01-06 22:26:20

    Niczego nie ignoruję. Najwięcej głosów w tej sondzie dostała opcja "za restrykcyjne",jednak Wy wolicie liczyć sumę głosów "właściwe" i "za łagodne". Cóż,nie ma się co dziwić,każdy patrzy na czubek własnego nosa. A że niestety mieszkańcy i przedsiębiorcy RSŚ to mniejszość wobec całości mieszkańców Rybnika,to i tak się dziwię,że za restrykcyjne dostało tyle głosów. No i mamy dokładnie to,o czym piszę od dawna - ważniejsze jest dobre samopoczucie przy piciu piwa niż fakt,że w efekcie ktoś inny wyląduje w UP. Istotniejsza jednak jest inna kwestia - czy nowe przepisy faktycznie redukują ilość aut? No właśnie z tym jest problem. O ile wcześniej opcję wjechania mieli mieszkańcy i dostawcy (taka była teoria),o tyle teraz w wyznaczonych godzinach może wjechać każdy. Co więc mamy? Samochodów niekoniecznie jest mniej,jedynie zmieniły się godziny,w których jeżdżą. Do 11 jest prawie autostrada na wjeździe. Parking rynkowy? No tak,widziałem tu kiedyś fotkę,jak to wyglądało. Same zwyczajne osobówki. Zamiast jednak do roboty zagonić SM,za winy paru cwaniaków płacą mieszkańcy i przedsiębiorcy. A właśnie ... osoby z miejscem parkowania poza RSŚ i tak wjeżdżają o każdej porze,choć z tym stanie poza RSŚ bywa różnie. Czyli mamy równych i równiejszych. Promocję samochodów na placu koło Świerklańca widziałeś? Tak pewnie wygląda to "zero tolerancji".

    3 0
  • ~orient 2015-01-06 22:32:22

    @antyfudali a nie jest to kwestia tylko wygody i trochę lenistwa naszych rybnickich handlowców? Skoro w innych miastach się da? Potraficie tylko utyskiwać na galerie ale tam ludzie mogą swobodnie chodzić. Nikt ich nie ochlapie, nikt na nich nie zatrąbi, nikt ich nie potrąci. I powinniście bardziej zadbać o interes kupującego a nie o swój.

    0 2
  • ~antyfudali 2015-01-06 23:01:05

    Jedziesz na parking galerii,przechodzisz góra kilkaset metrów,głównie pod dachem i masz wszystkie sklepy galerii w zasięgu. Co według Ciebie mają zrobić przedsiębiorcy z deptaka,by zaoferować coś podobnego? Fundować klientom parkingi? Biegać za nimi z parasolem? Zablokować skrzyżowanie Powstańców/Sobieskiego,żeby samochód pieszego nie ochlapał? A może złożyć się na zadaszenie całości RSŚ? O cenach miejskich parkingów decyduje UM,o ile nic się nie zmieniło,to do 4 godzin stanie w galerii jest tańsze. W tym temacie dopiero się zastanawiają ... no tak,a ponoć Fudali miał kiedyś gotowy plan na wszystko. Może więc przed próbami krytykowania rybnickich handlowców podasz jakieś realne możliwości ich konkurowania z galeriami?

    2 0
  • ~dhakarey 2015-01-07 00:27:27

    ~anty.fudali ~orient dodajmy, że w obu galeriach rozładunek znajduje się pod zadaszeniem w budynku, a towar dowozi się wózkami, gdzie nie ma czynnika pogodowego (pod dachem nie pada deszcz, ani śnieg). Ankieta jednoznacznie mówi, iż przepisy są zbyt restrykcyjne. " Skoro w innych miastach się da?" Mam dostawców z różnych części kraju i wszyscy psioczą, że Rybnik zrobił to zbyt restrykcyjnie. Są miasta typu Kraków, Cieszyn, Wadowice itp. gdzie turystyka wymusza ograniczenie ruchu, OGRANICZENIE, a nie eliminację. Mam dostawcę, który jak wraca z trasy z Czech to przywozi mi towar koło północy i według przepisów nie może wjechać... Zapewne kogoś przejedzie w nocy!! Sklep Humana ma rzadko dostawy, ale dużym ciężarowym. Wcześniej przywozili towar koło 20 i spokojnie rozładowywali. Teraz przyjeżdżają koło 9 i blokują ulicę. W ogóle między 9 a 11 zrobiło się niebezpiecznie, bo ruch z całego dnia skumulował się w tych godzinach. A jako mieszkaniec najczęściej korzystam z wjazdu pod posesję (nie parkowanie!!!!!) miedzy 17 a 22, czasami w ciągu dnia. A między 6 a 11 to może parę razy w roku.

    3 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy w Rybniku powinien obowiązywać zakaz spalania węgla?




Oddanych głosów: 4057