zamknij

Wiadomości

Prawoskrętem z Prostej na Żorską już nie pojedziecie. Dlaczego?

2019-06-24, Autor: 

Ten temat poruszyliście Wy – Czytelnicy. Chodzi o zlikwidowany prawoskręt na ul. Prostej, którym w szybki sposób mogliśmy dostać się na ul. Żorską. Dlaczego przestał istnieć?

Reklama

Temat likwidacji prowoskrętu został poruszony przez Was w artykule >>Ul. Miejska zamknięta dla samochodów? „Rozważamy to<< Oto jeden z komentarzy zamieszony pod tekstem:

- Dla tych, co nie wiedzą. Zlikwidowano (już na stałe) prawoskręt na ul. Prostej na rondzie przy stacji LOTOS. Popatrzcie sobie na korki od strony Żor i pomyślcie co będzie po wakacjach. Choć skoro nikt nie pomyślał przed, to teraz już nie ma sensu. Powie się ludziom, że to poprawa bezpieczeństwa.

Faktycznie, powyższy prawoskręt został rozkopany. Kierowcy chcący podróżować ul. Żorską muszą korzystać z ronda zamiast skrótu. Okazuje się, że likwidacja prawoskretu związana jest z budową drogi rowerowej wzdłuż Żorskiej. - Prace realizowane na prawoskręcie w rejonie ronda Żorskiego związane są z realizacją drogi rowerowej w ciągu ulicy Żorskiej. Docelowo nowe zagospodarowanie obszaru ronda oraz nowa organizacja ruchu likwidują prawoskrętzaś kierowcy trasę Prosta - Żorska będą realizować poprzez rondo – wyjaśnia Lucyna Tyl z biura prasowego UM Rybnika.

Decyzja miasta nie każdemu się podoba. Czytamy kolejny komentarz pod naszym wcześniejszym artykułem:

- Tym razem świadomie zlikwidowany jest ten prawoskręt obok Lotosa na Żorskiej/Prostej, bo wcześniej przy zlikwidowaniu prawoskrętu obok BP na rondzie Ligockim zasłaniali się tym, że to za rządów poprzedniego prezydenta padła taka decyzja, a teraz co mają do powiedzenia? W tym mieście zamiast nam mieszkańcom ułatwiać życie to się nam je utrudnia bez cienia wątpliwości.

Z drugiej strony likwidacja prawoskretu „zlikwiduje” też spryciarzy, o których swego czasu wspominał były senator RP – Tadeusz Gruszka. - Już kilkakrotnie byłem świadkiem niebezpiecznych sytuacji na rondzie Żorskim spowodowanych przez kierowców wjeżdżających na nie od strony restauracji McDonald’s. Rondo zbudowane jest w ten sposób, że prawym pasem, zgodnie z oznakowaniem, mają poruszać się bez wjazdu na nie samochody podążające do centrum miasta ulicą Żorską. Natomiast oddzielonym od niego wysepką lewym pasem samochody mają przejeżdżać przez rondo na wprost. Często na prawym pasie, w wyniku dużego natężenia ruchu ustawiają się samochody. Jeżeli lewy pas jest wolny, to wykorzystują to samochodowi "spryciarze", którzy dla ominięcia korka dojeżdżają nim do ronda i zamiast dalej jechać na wprost w ulicę Prostą zjeżdżają z niego w kierunku OBI. Bywa, że zjazd jest niemożliwy (korek na Żorskiej), przez co blokuje się całe rondo – pisał na swoim blogu Rybnik.com.pl.

Dodajmy, że na Prostej trzy lata temu już zlikwidowano jeden prawoskręt. Znajdował się przy rondzie Boguszowickim. Miasto tłumaczyło wtedy, że powodem tego była nadmierna prędkość kierowców w tym miejscu >>Prawoskręt na Rondzie Boguszowickim zlikwidowany, a kierowcy pomstują<<

Co sądzicie o zmianach na rondzie Prosta/Żorska?

Oceń publikację: + 1 + 31 - 1 - 236

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (56):
  • ~karolVTEC 2019-06-24
    12:31:29

    Głupota sięgająca orbity Saturna. Dla wszystkich pięciu rowerzystów, którzy tamtędy przejadą w ciągu roku stworzy się utrudnienie dla setek samochodów tam jeżdżących. Czy w urzędzie trwa kampania "zirytujmy jak najwięcej osób"? Dodam, że nidy nie zrezygnuję z samochodu na rzecz roweru czy autobusu, gdyż chcę do celu dojechać komfortowo w klimatyzowanej kabinie, jak cywilizowany czlowiek, a nie upocony jak świnia i poirytowany czekaniem na przystanku. Nie pozdrawiam ćwierćinteligenta, który to wymyślił.

  • ~mdarek 2019-06-24
    12:40:10

    Uwierzcie mi, że to będzie katastrofa.
    Po pierwsze wszyscy, którzy od Żor będą chcieli jechać w kierunku ul. Prostej (w stronę Kamyczka) będą stali w korku z powodu aut które wcześniej stały na prawoskręcie a teraz będą musiały jechać rondem.

    Po drugie zrobi się korek na Żorskiej od strony Tesco, bo wszystkie auta od Żor będą wjeżdżać na rondo. Do tego mało kto używa kierunkowskazów więc dynamika wjazdu na rondo od strony Tesco spadnie znacznie.

  • ~ 2019-06-24
    12:47:54

    zaraz pojawi się komentarz samozwańczego "eksperta" i dowiecie się, że jesteście zacofani i prymitywni w swoim myśleniu, nie mogąc pojąć, jak "nowoczesne" i innowacyjne rozwiązania wg. najnowszych trendów w światowej urbanistyce, serwują nam nasze władze, a że skutek będzie odwrotny do zamierzonego, to jak zwykle nieistotne
    bez odbioru

  • ~hermann 2019-06-24
    12:53:24

    36 64

    "Do tego mało kto używa kierunkowskazów więc dynamika wjazdu na rondo od strony Tesco spadnie znacznie."
    To może wystarczy jeździć przepisowo...?

  • ~DobryK 2019-06-24
    12:57:26

    Logika naszego urzędu:
    Chwalimy się tym że zamiana ronda Mikołowskiego na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną poprawia przepustowość po czym likwidujemy prawoskręt na ul. Prostej żeby znacząco zmniejszyć przepustowość
    Szanowny Panie Kuczera, w UM wszyscy zdrowi?

  • ~DobryK 2019-06-24
    13:01:38

    71 3

    @Hermann, "wystarczy jeździć przepisowo" to tak łatwo powiedzieć, ale nie każdy kierowca wie że używa się kierunkowskazów na rondzie
    Swoją drogą gdyby każdy jeździł przepisowo to nie byłoby wypadków ani mandatów :)

  • ~lewsky 2019-06-24
    13:05:52

    Tym i kilkoma innymi decyzjami p. Kuczera stracił mój głos w następnych wyborach. Sam dużo jeżdżę na rowerze, ale nie można robić takich poważnych zmian dla kilkuprocentowej społeczności rowerzystów.

  • ~mdarek 2019-06-24
    13:09:23

    71 3

    ~hermann
    Jeśli ktoś jedzie od Żor i ma kierunkowskaz to ja jadąc od Tesco i tak nie wjadę na rondo, dopóki nie będę miał 100% pewności, że auto naprawdę skręca w kierunku OBI (czytaj zjedzie z ronda). Jeśli ktoś zmieni zdanie i mimo kierunkowskazu pojedzie na rondzie prosto to ja będę winny wymuszenia pierwszeństwa.
    Także przepisowa jazda nic nie zmienia w moim zaufaniu do innych kierowców. Poczekam.

  • ~Ryszard 123 2019-06-24
    13:11:52

    Dlatego zdecydowanie pieniądze za zakupy wolę zostawić w sąsiednich Żorach .Szkoda mojego czasu na bezsensowne stanie w rybnickich korkach .Można by powiedzieć na koniec tylko ludzi żal

  • ~mdarek 2019-06-24
    13:12:06

    140 3

    Jeszcze jedno.
    By zmieścić ścieżkę rowerową zabrali (kupili) teren salonu Skoda, OBI, OPEL itd.
    Więc pytam, dlaczego nie kupili 2m terenu przy stacji LOTOS. Ścieżka by się zmieściła a prawoskręt został po staremu.

  • ~polk 2019-06-24
    13:15:16

    To jest chore co się w tym mieście odp......a!!!
    Najpierw likwidują jeden prawoskręt i głupio się tłumaczą, teraz w ogóle się nie tłumaczą tylko stwierdzają, że mają mieszkańców w czwórce z tyłu.
    Arogancja i buta władzy sięgnęła chyba zenitu a głupota dużo dalej niż orbita Saturna!

  • ~master4k 2019-06-24
    13:16:24

    97 4

    Poprawa przepustowości poprzez zmniejszenie przepustowości? Jak widać upały i racjonalne myślenie zdecydowanie nie idą w parze. Co ciekawe osobiście nie widziałem, żeby ktoś w tym miejscu sprawdzał przepustowość, co ma zasadnicze znaczenie przy tego typu pracach. Kolejna inwestycja pt. idziemy na żywioł prowadząc rozpoznanie bojem. Ciekaw jestem po jakim czasie padnie decyzja o odkręceniu całego przedsięwzięcia. Ponadto argument dotyczący "spryciarzy" jest od czapy, bo czy naprawdę z powodu kilku osobników ma cierpieć cała niekombinująca reszta? Lokalizacja ścieżki w tym miejscu nie wykluczała mądrzejszych rozwiązań.

  • ~ 2019-06-24
    13:17:56

    113 4

    Jak można było zlikwidować ten prawoskręt dla dosłownie kilku rowerzystów ,którzy przejadą tam w skali roku - słusznie ktoś powyżej napisał! Gdy istniał jeszcze do niedawna i tak były korki w godz.szczytu, że pociągało się od Mc. Donalds do Tesco centymetr po centymetrze to ja się pytam co teraz będzie się tam działo?? Z góry współczuję kierowcom i sobie samemu również.

  • ~qwer 2019-06-24
    13:20:39

    138 3

    Jestem pewien że to jeden z tych pomysłów które zrodziły się na niedzielnym obiedzie ;)

  • ~trewq92 2019-06-24
    13:30:44

    115 3

    Jedno jest pewne - na trzeźwo wymyślić się tego nie da ;) Myślałem, że szczyt został już osiągnięty, ale niestety nie... Co będzie dalej, strach się bać.

  • ~magol 2019-06-24
    13:32:21

    99 3

    A ja zauważyłem coś takiego, gdy działały światła obok Lidla to żorska się korkowała,a teraz nie działają i ruch przebiega płynnie nawet na skrzyżowaniu obok Lidla.Moze się mylę

  • ~rzyt 2019-06-24
    13:33:25

    67 11

    A może da się przez stację zrobić prawoskręt;))
    Poważnie zaś; "nasze" władze chyba popierają lewoskręt i lewicowość, więc likwidacja prawoskrętów i prawicy to ich program.
    Pomysłów schizofreników ciąg dalszy....

  • ~pprywatne 2019-06-24
    13:45:14

    Następny Prezydent Rybnika będzie miał masę pracy aby doprowadzić miasto z powrotem do ładu.

  • ~hermann 2019-06-24
    14:18:02

    15 4

    ~mdarek oczywiście masz rację, zasada ograniczonego zaufania. Natomiast w praktyce ten kierunkowskaz jednak jest ważny. Ggyby wszyscy byli tacy przezorni jak Ty...

  • ~Józef Bąk 2019-06-24
    14:22:59

    78 14

    Brawo Brawo Brawo dla naiwnych ktorzy wybrali Pjotera:) tak jak w Warszawie was dymaja.... ale w sumie jeden i drugi robi wszystko dla miłosnikow pedalów

  • ~Lateks 2019-06-24
    14:32:52

    67 4

    Połowa mieszkańców miała w poważaniu wybory, jedna czwarta ślepo popierała Kuczerę. Więc niech się Arteks cieszy, a urzędnicy niech na żorskiej zrobią parklet, nasadzą platany i zrobią plażę. W końcu sam się na urząd nie wybrał...

  • ~zik2022 2019-06-24
    14:35:42

    71 5

    To kpina to co się dzieje w Rybniku z ulicami z powodu ściežek rowerowych. A wszyscy wiemy kto za to odpowiada.

  • ~Arteks 2019-06-24
    15:46:46

    Pamiętam dyskusję w której wielu kierowców zwracało uwagę na to, że jest to miejsce w którym notorycznie wymusza się pierwszeństwo, a wielu kierowców tam "cwaniakuje". Nasz spec od dróg Koper jest z Żor, pewnie codziennie tam jeździ, może też miał tam jakieś niebezpieczne sytuacje, wkurzył się i wykorzystał budowę drogi rowerowej do likwidacji tego problemu. Dobrze zobaczyć jak coś będzie działać w praktyce. Pamiętam już kilka przykładów narzekań kierowców by okazało się, że obecne rozwiązania inżynieryjne są lepsze niż poprzednie (np. likwidacja Ronda Mikołowskiego, likwidacja ustąp pierwszeństwa na 3 Maja/Piłsudskiego czy wprowadzenie innej organizacji ruchu na Byłych W. P.) @lateks - tych którzy nie idą na wybory możesz dopisać zawsze do zwolenników rządzących. Nie idą bo nie widzą potrzeby zmiany. Ostatnio przed wyborami też niektórzy straszyli, że nie zagłosują na Kuczerę z powodu: zamkniętego wiaduktu na Kolejowej, nietrafionych według nich inwestycji czy kontrapasów. A co się okazało? Uzyskał najlepszy w historii wszystkich wyborów prezydenckich wynik w naszym mieście! Jak już wspomniałeś temat, porównaj to z twoim wynikiem na radnego który był kompromitujący. ;( @karolVTEC @mdarek - lubicie jeździć autem? Ja też. Ale bądźcie świadomi, że korki powodujemy my wszyscy - kierowcy. Nie szukajmy winnych wśród tych którzy zmieniają inżynierię ruchu ale wśród nas - kierowców. Rzeczywiście aut jest zdecydowanie za dużo w naszym mieście i okolicy - a jeśli czegoś jest za dużo, trzeba ludziom umożliwić inne alternatywy i zachęcać w różnych sposób do tego aby nie jeździli "wszędzie" autami. Takie gęsto zaludnione kraje jak Holandia, Niemcy czy Szwajcaria zatkałyby się już z 30 lat temu - gdyby nie polityka zrównoważonego transportu, która w naszym mieście dopiero jest bardzo powoli wprowadzana. @ursus - jesteś niespójny bo jeśli sam kogoś nazywasz "ekspertem" to nie dodawaj potem "samozwańczy" bo to przeczy jedno drugiemu. Ja się posiłkuję w różnych poglądach opiniami ekspertów, a ty czym? Niczym... - jak typowy nudziarz i internetowy "Janusz". Ostatnio już tylko zostały ci zaczepki personalne. Treści brak. @Ryszard123 - jeżdżenie do sąsiadów na zakupy do marketów można w obecnych czasach uznawać za rodzaj filantropii i pomocy wobec nich. Ostatnio w naszym regionie zamknięto 4 markety z powodu niskiej rentowności w tym jeden w Żorach. A u nas ciągle powstają nowe i zawsze są pełne ludzi... Ale jest jeszcze lepsze rozwiązanie. Ponieważ najczęściej robimy wszyscy zakupy artukułów spożywczych to warto o tym pomyśleć jak się wybiera miejsce do zamieszkania i sprawdzić czy w okolicy są markety, jakie, ile itd. Jak się ma spacerkiem do takiego marketu parę minut - auto na takie zakupy jest zbędne. No i jaka satysfakcja, że się mniej spali paliwa, idąc spala się kalorie, korzysta się ze słońca, nie marnuje się czasu i nie narzeka się potem w dyskusjach na korki... Same zalety. :) Natomiast co innego jeśli chodzi o zakupy poważniejszych rzeczy bo ich po prostu tam nie kupisz. W Rybniku kupisz wszystko - od płyty winylowej po... dowolnie wybrane auto z większości światowych marek. W Żorach kupisz to samo co w Biedronce na Nowinach...

  • ~wojto 2019-06-24
    15:59:03

    65 3

    Urzędnicy nie słuchają ani rowerzystów ani samochodziarzy. Często jadę rowerem Żorską i jak dla mnie ta ścieżka będzie praktycznie utrudnieniem i zwiększeniem niebezpieczeństwa niż dotychczas. Ścięte drzewa nie były wart tej inwestycji! A rozjuszanie kierowców, przez likwidację prawoskrętów przy tego typu inwestycjach uważam za głupotę i niepotrzebne dodatkowe nakręcanie nienawiści między uczestnikami ruchu.

  • ~wojto 2019-06-24
    16:00:15

    45 2

    Aha no i dlaczego pod wiaduktem na Chwałowickiej nie budują ciągu rowerowego??? To już jest kpina do kwadratu przy tego typu inwestycji.

  • ~Adam Sobik 2019-06-24
    16:51:08

    44 10

    Witam. Może niech Prezydent w Rybniku zlikwiduje wszystkie jezdnie i zrobi drogi dla rowerzystow. Chyba zapomniał skąd bierze pieniądze, może dla przypomnienia podatki drogowe, podatki od stacji paliw, podatki w paliwie. Rybnik staje się coraz bardziej korkujacym się miastem. Dlaczego w oclsciennych miastach aż chce się jechać a w Rybniku jakaś chora polityka. Tak jak z parkingiem pokojowym w centrum miasta
    Brawo dla.wlodarzy miasta

  • ~AlexRk 2019-06-24
    16:52:09

    62 10

    0,49 krok po kroku rujnuje poruszanie się samochodem po Rybniku.
    #dziękujemy

  • ~Arkadiusz Mokrzycki 2019-06-24
    17:01:03

    35 3

    @DobryK
    Zdrowi może i tak ale trzeźwi to raczej nie ...

  • ~Arkadiusz Mokrzycki 2019-06-24
    17:04:06

    39 3

    Gdzieś w necie kiedyś czytałem że jeden ze sprzedających na Allegro zastanawia się jaka jest hierarchia w Allegro a mianowicie czy debil jest przełożonym kretyna czy na odwrót. Widać nie dotyczy to tylko Allegro...

  • ~ 2019-06-24
    17:07:13

    12 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-06-24
    17:07:27

    16 51

    Nareszcie ten prawo skręt zlikwidowano, CWANIACZKI z SZO i nie tylko będą stać jak wszyscy normalni, a jak jest korek to wszyscy stoją. A jak niema to zawsze jakiś niedojda skracał swój "czas" wyprzedzając i nieprzepisowo skręcał w prawo z ronda. NARESZCIE JAKIEŚ MĄDRE POSUNIĘCIE!! Można by dużo pisać, ale mądrzy zrozumieją , a z innymi niema co się w błocie tarzać bo pomyślą że to fajne. Pozdrawiam normalnych kierowców.

  • ~Arteks 2019-06-24
    17:09:17

    12 64

    @Adam Sobik - bardzo błędny pogląd. Bo miasto tak naprawdę z aut nic nie ma jeśli chodzi o finanse... Tylko opłaty rejestracyjne i parkingowe trafiają do miejskiej kasy z aut. A cały koszt utrzymania dróg pochodzi z podatków - na które składamy się wszyscy. Dlatego prezydent musi dbać o różne interesy - także rowerzystów. Rybnik jest co raz bardziej zakorkowany? Tak to fakt. Powodują to auta oraz... wieloletnie zaniedbania związane z dbaniem o alternatywne środki transportu w mieście. Ciekawe, że miasto wydało setki milionów złotych na drogi - a jak sam stwierdzasz, efektu z tego nie ma. Dobrze, że się opamiętano i chociaż niewielki procent przeznacza się na inwestycje dla pieszych czy rowerzystów. Inwestycji w transport zbiorowy niestety nie ma. Chociaż duży plus władze miasta mają u mnie za poprawę komunikacji szynowej między Rybnikiem, a Wodzisławiem. Jeszcze jedno - jakie są twoje propozycje do tego aby zlikwidować korki? Wprowadzić zakaz poruszania się w dni nieparzyste autom których rejestracja kończy się na literę parzystą? W niektórych krajach świata są już takie rozwiązania. ;) A może masz jakieś indywidualne, opracowane przez siebie propozycje? Zamieniam się w słuch.

  • ~Dador 2019-06-24
    17:40:45

    23 26

    Prawoskręt, mimo iż był jaki był, to do końca nie spełniał swojej funkcji. Ile razy musiałem ustępować wspomnianemu anonimowemu "cwaniakowi", który jadąc za mną nie zmieniał pasa i wjeżdżał na rondo po czym kręcił w prawo. Niestety na tym wjeździe trzeba było mieć oczy dookoła głowy. Jeszcze gdy doszedł Mcdonalnd to już w ogóle się porobiło nieciekawie. Osobiście mnie to ani grzeje ani ziębi. Przyzwyczai się człowiek, tak jak do braku prawoskrętu przy BP na Żorskiej. Proszę pamiętać, że za jakiś czas otworzą dla ruchu starą Żorską, więc się co nieco rozładuje. A brak świateł na Brzezińskiej faktycznie pomaga. Rybniccy kierowcy naprawdę są uprzejmi i dość często i szybko wpuszczają, więc zestawy jadące z Tesko Steel może i mają nawet mniejszy problem z włączeniem się do ruchu niż zazwyczaj.

  • ~rzyt 2019-06-24
    17:52:44

    48 5

    ~Arteks, masz mistrza "nasz spec od dróg....", któremu nawet Żory nie proponowały pracy. Zachowujesz się jak Bóg Wszechwiedzący.....pokory Ci potrzeba.

  • ~ 2019-06-24
    18:34:11

    11 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rybnikus 2019-06-24
    20:01:34

    27 5

    Rybniczanie przecież to wszystko dla naszego dobra a winne są poprzednie rządy, szczególnie PIS i tylko rowery uratują w Rybniku naszą aktualną cywilizację.

  • ~ 2019-06-24
    20:14:45

    27 4

    Tak jak napisał Arteks kasa na te poronione i głupie pomysły z ścieszkami rowerowymi idą z naszych podatków.Było by lepi żeby kasa
    poszła na mądrzejsze pomysły.!!!

  • ~ 2019-06-24
    20:30:07

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu nie złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-06-24
    20:35:28

    8 12

    Mały sondaż na tą chwilę 4 do 17, 4 normalnych kierowców 17 cwaniaków. Pozdrawiam normalnych kierowców. Jak zawsze w mniejszości. Nie raz jak zatrąbiłem na cwaniaczka to się chciał w tym błocie naparzać. I to przekrój społeczeństwa.

  • ~Arteks 2019-06-24
    20:42:48

    5 38

    @DamiM - czytaj ze zrozumieniem bo przypisujesz mi coś czego nie napisałem (i nie jesteś pierwszy). Wszystkie inwestycje w drogi, chodniki czy drogi rowerowe pochodzą z podatków na jakie się składamy. Kierowcy aut nie dodają z tego nic. To co płacimy za paliwo trafia do koncernów paliwowych, producentów ropy i budżetu państwa. I dlatego prezydent Kuczera słusznie zaczął inwestować także w rowery. Ta roszczeniowość kierowców wynika tylko z tego, że przez całe lata - większość inwestycji szła do nich, na inne cele były ochłapy. Trochę się to zmieniło na plus chociaż i tak biorąc pod uwagę np. inwestycje pokroju wielopoziomowca czy drogi PR i drogi śródmiejskiej vs. inne inwestycje - to mamy zdecydowany przerost inwestycji drogowych nad innymi.
    @rzyt - a tobie brakuje dobrego smaku pisząc takie teksty - które mogą być dla ludzi wierzących bluźniercze. @maxo - warto być uprzejmym na drodze ale nie pozwalać na cwaniactwo. Przykładowo w okolicy pl. Armii Krajowej wielu wyłudza wpuszczenie omijając korek innym pasem. Czy dla takich warto być uprzejmym. Ja uważam, że nie.

  • ~rybnikus 2019-06-24
    20:54:19

    33 4

    Arteks policzymy w zimie te twoje rowery?

  • ~ 2019-06-24
    20:56:13

    17 0

    Oczywiście CWANIACZEK miał niby pierwszeństwo, ale nie objechał ronda do okoła, co by mu dawało faktyczne pierwszeństwo. Ręce opadają. Pozdrawiam normalnych kierowców.

  • ~harrykeogh 2019-06-24
    21:03:51

    34 1

    Powiem tylko tyle, zwężać drogę w miejscu w którym notorycznie tworzą się korki - to może wymyślić tylko ciężki idiota. Skoro mają być ścieżki rowerowe to dlaczego nie wykupiono od lotosu tego 1,5 m parkingu ( który i tak jest przeważnie pusty, poza tym jest tam dużo miejsca) i tam nie zrobiono ścieżki? Wzdłuż całej drogi się dało a tu nie?
    Po prostu żenada. No ale prezydent tamtędy nie jeździ więc go to wali.
    I jeszcze taka dygresja odnośnie cwaniaków wykorzystujących wjazd na wprost do skrętu w prawo. Jest chyba w tym kraju takie coś jak policja. Więc jeśli wiemy, że gdzieś są notorycznie łamane przepisy to wystarczy ruszyć 4 litery i zrobić porządek. Kilka razy 300- załatwiłoby sprawę.

  • ~Arteks 2019-06-24
    21:23:01

    8 37

    @harrykeogh - właśnie tam jeździ codziennie najważniejsza osoba w mieście jeśli chodzi o transport. ;) Więc nie sądzę aby chciał sobie coś pogorszyć. Jestem przekonany, że w tym przypadki droga rowerowa jest pretekstem aby zlikwidować niebezpieczne miejsce na które skarżyli się sami kierowcy. Ja sam pamiętam w kilku dyskusjach pojawiały się wątki o cwaniactwie korzystających z tego prawoskrętu i wciskania się z ominięciem ronda. A jeśli nie lubisz stać w korkach a lubisz auto - dogadaj się na dojazdy w kilka osób - może ubędzie dzięki temu w godzinach szczytu kilka aut? Zacznijmy jako kierowcy coś robić, a nie tylko krytykować władze miasta. To trochę też przypomina sprawę smogu - jak można walczyć ze smogiem kiedy tak wielu mieszkańców akceptuje dymiący piec w swoim domu?

  • ~ 2019-06-24
    21:43:01

    21 3

    "Co sądzicie o zmianach na rondzie Prosta/Żorska?"
    po co ? tylko aby generować ruch na portalu ? "wszechwiedzący" z namaszczeniem portalu i tak wie najlepiej i to on będzie wykładał mądrości prostaczkom (w swoim mniemaniu), podpierając się "opiniami ekspertów" i " najnowszymi trendami", a że skutek zmian będzie odwrotny ? i tak każde odmienne zdanie jest gaszone, a adwersarz jest atakowany i przyrównywany do zacofanych, prymitywnych itp, dlatego docelowo szkoda klawiatury i Wam, drodzy komentujący proponuję to samo, to będzie najgorsze, co może taką osobę spotkać

  • ~eljot13 2019-06-24
    22:08:56

    20 3

    W niedalekiej przyszłości specjalista- jak to powiedział ~Arteks - najważniejsza osoba od transportu w mieście- uzna pewnie, że trzeba zlikwidować to rondo a w jego miejsce pojawi się sygnalizacja świetlna. Już teraz mamy ją nieomal na każdej ulicy w mieście. Jedni mówią, że ruch jest dzięki temu płynny, inni stoją i mięsem rzucają bo korki jak były tak są dalej tyle, że porozrzucane tu i tam. No ale ktoś na tym zarobi, miasto zapłaci bo przecież innych wydatków nie ma. Czy kierowcy są roszczeniowi- ~Arteks chyba przesadzasz. Nie ma żadnego problemu, aby ścieżki rowerowe powstawały obok, jest bardzo dużo miejsca, wystarczy dla jednych i drugich. Zamiast wychodka dla psów i obesr..nych trawników w środku miasta czy dzikich parkingów dla właścicieli samochodów i przydrożnych komisów- mogą pojawić się wspomniane dróżki dla rowerzystów. Wystarczy chcieć i słuchać.

  • ~ 2019-06-24
    22:57:30

    29 3

    Paraliżu miasta ciąg dalszy oraz kolejny powód by omijać Rybnik jeszcze większym łukiem

  • ~rzyt 2019-06-24
    23:00:46

    16 3

    ~Arteks masz rację, niech będzie Arteks Wszechwiedzący by Cię nie urazić. Być w opozycji do Twoich opinii to bluźnierstwo. Piszę specjalnie dla Ciebie, bo wiem jak lubisz gdy tak jest. Zmień swój avatar; proponuję jakiś wiosenny kwiat ;))

  • ~ 2019-06-25
    00:32:40

    15 0

    mdarek - dzięki nam powstał ten artykuł to my pierwsi zauważyliśmy ten problem i o nim napisaliśmy pod wcześniejszym artykułem, że nawet nasze komentarze wrzucono do treści artykułu. Dziękuję Redakcjo za zauważenie oczywistego problemu, z którym na codzień będziemy się zmagać jako kierowcy.

  • ~Arteks 2019-06-25
    11:01:41

    3 15

    @bartezz - wspomniano też o wpisie senatora Gruszki który pisal o niebezpiecznych sytuacjach i "spryciarzach" skracających sobie korek. Więc jest obiektywnie. Jako kierowcy zmagamy się przede wszystkim z największym problemem - zbyt dużej ilości aut w kraju i naszym mieście. Obowiązkiem władz miasta są działania aby powstrzymać moto-hegemonię. @rzyt - tak samo jak u @ursusa - same frustracje i głupawe sarkazmy w moją stronę, zero treści. A tymczasem co chwilę miasto czymś pozytywnym zaskakuje i może za kilka lat dojdzie do faktycznej równowagi jeśli chodzi o dostęp do infrastruktury auta vs. rowery - wbrew abnegatom i motokultystom.

  • ~ 2019-06-25
    16:04:47

    15 2

    ~Arteks 2019-06-25 11:01:41
    " moto-hegemonia
    abnegat"
    myślisz, że jak napiszesz poważnie brzmiące wyrazy (nie wnikam, czy je wogóle rozumiesz", to zaraz będziesz zgrywał eksperta
    "tak samo jak u @ursusa - same frustracje i głupawe sarkazmy w moją stronę, zero treści. " nie zacytuję tu prymitywnych epitetów, jakie z manią wyższości kierujesz w moją stronę
    odpowiedz sobie sam, wielokrotnie pokazywałeś, że każda opinia niezgodna z tym, co myślisz ma wg Ciebie zero treści
    " może za kilka lat dojdzie do faktycznej równowagi jeśli chodzi o dostęp do infrastruktury auta vs. rowery "
    jak narazie mamy w mieście roweroterroryzm wprowadzany pod szyldem "nowoczesnych trendów i rozwiązań" trzeba być kompletnie ślepym, ale zapatrzonym bezkrytycznie w idee, by tego nie dostrzegać

  • ~ 2019-06-26
    08:37:48

    10 0

    Arteks - ty i te twoje pięć groszy zawsze musisz coś swojego wrzucic! Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem tytył artykułu : "Ten temat poruszyliście Wy - czytelicy" więc w czym masz znowu problem???....

  • ~Arteks 2019-06-26
    10:55:37

    0 9

    @bartezz - żadne 5 groszy tylko konkret. Poza mną inni czytelnicy też zwrócili uwagę na kierowców "cwaniaków" i niebezpieczne zachowanie kierowców w tym miejscu, którego nie będzie po likwidacji tego prawoskrętu. Chcesz zobaczyć świetnie funkcjonujący prawoskręt? Przejedź się na Budowlanych koło Shell. Tam jest wszystko ok, prawoskręt jest długi, nikt niczego nie wymusza. :)

  • ~ 2019-06-26
    13:42:21

    6 2

    Arteks - ale w tytule artykułu nie wspomniano o żadnym wpisie byłego senatora tylko artykuł powstał dzięki nam czytelnikom ~mdarek i ~bartezz czyli mnie. Widzę, że zrzera cię chyba zazdrość dlatego, że to komentarz ~mdarek i mój zostały docenione i wziętę pod uwagę przez Redakcję, na bazie, których powstał cały artykuł a ty tyle widzisz piszesz i nic z tego nie powstało co było by obiektem zaintetesowania Redakcji i utworzeniem z tego specjalnego artykułu na portalu.

  • ~kicekiuszatek 2019-07-30
    17:02:21

    1 0

    czemu rybnik pisze o pierdolalach co wogole ludzi nie interesuje a wogole nie pisze o sciezce rowerowej na Zorskiej jeszcze studzienki wystaja prawie 5 cm na gorze kolo ronda boguszowickiego a juz puscili ruch od ligoty az do ronda boguszowickiego zalosne i Kuczera nazywa to sciezkami rowerowymi

  • ~kicekiuszatek 2019-07-30
    17:02:43

    0 0

    czemu rybnik pisze o pierdolalach co wogole ludzi nie interesuje a wogole nie pisze o sciezce rowerowej na Zorskiej jeszcze studzienki wystaja prawie 5 cm na gorze kolo ronda boguszowickiego a juz puscili ruch od ligoty az do ronda boguszowickiego zalosne i Kuczera nazywa to sciezkami rowerowymi

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5318