zamknij

Wiadomości

Pracownicy Plazy: gdzie mamy parkować?

2012-09-14, Autor: Wacław Wrana
Tydzień temu Rybnik Plaza wprowadziła odpłatne parkowanie na terenie swojej galerii. Darmowo nie mogą parkować tam nawet pracownicy. Okazuje się, że osoby pracujące w Plazie nie mogą też skorzystać z ulgowych, płatnych karnetów miesięcznych na parkingach miejskich.

Reklama

Przepisy parkowania na parkingach miejskich w centrum Rybnika mówią, że mieszkańcy i osoby pracujące w Śródmieściu mogą skorzystać z ulgowych biletów. Taki miesięczny karnet dla pracowników kosztuje 50 złotych. W środę zadzwonił do naszej redakcji zbulwersowany pracownik Plazy, który poinformował, że gdy poprosił o wydanie takiego karnetu, Rybnickie Służby Komunalne odesłały go z kwitkiem. Dlaczego? Zgodnie z rozporządzeniem prezydenta Rybnika, Plaza nie jest objęta wspomnianą ulgą.

Sprawdziliśmy. Rzeczywiście, w rozporządzeniu nr 103/2012 wydanym przez prezydenta Rybnika, napisano, że z ulg w parkowaniu mogą skorzystać m.in. mieszkańcy i pracownicy nieparzystych numerów ulicy Raciborskiej, a więc budynków znajdujących się naprzeciwko Plazy. Tak więc, pracownicy galerii skazani są na zakup karnetów o pełnej odpłatności, czyli 100 zł. - Przy naszych zarobkach to absolutnie nie wchodzi w grę. Naprawdę nie wiem, gdzie będziemy zostawiać nasze samochody – mówi załamany pracownik Plazy.

 

Gdy spytaliśmy samego prezydenta skąd wziął się ten absurdalny przepis, Adam Fudali nie krył zaskoczenia. - Trudno mi powiedzieć. Jedno jest pewne: gdy powstawało zarządzenie nie było jeszcze mowy o tym, że parkowanie na Plazie jest odpłatne. Na pewno w obecnej sytuacji przyjrzę się treści tego zarządzenia – mówi i prezydent. I dodaje: - Problem z parkowaniem w centrum mają wszystkie duże miasta i nie da się znaleźć rozwiązań, które zadowolą wszystkich.

 

A my dodajmy, że martwić nie muszą się pracownicy Focusa. Galeria Focus Mall znajduje się na terenie strefy objętej ulgową odpłatnością za parkowanie na parkingach miejskich.

 

Więcej na temat odpłatnego parkowania w galeriach handlowych:

 

> Koniec darmowego parkowania na Plazie

 

> W Focusie też zapłacimy za parking

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (78):
  • ~ 2012-09-14 07:54:27

    byłem kiedys w stanach, jechałem z takim kolesiem do firmy, z 40 km, wyjechaliśmy wcześniej ,nie bylo korków itp, podjechaliśmy pod wieżowiec , parking wielkości Carrefour x2 , i ten amerykaniec (a parking prawie pusty) staje na samym początku tego parkingu, wysiadamy z auta i idziemy idziemy , pytam sie go dlaczego nie stanął zaraz pod drzwiami, on mi na to, no jak to ? Ci którzy przyjadą później mogą się spóźnić do pracy, jak przyjadą ludzie w interesach musza stanąć blisko , nie moga sie denerwować brakiem miejsca.
    pracownicy plazy albo nie powinni zajmować parkingu, ew. w ostateczności powinni płacić tyle co ja , bo to ja jestem dla nich, a nie oni dla mnie , rachunek jest prosty, omijam szerokim łukiem miejsce gdzie nie mogę spokojnie zaparkować. i jade gdzieś indziej.

    2 0
  • ~truskaweczka 2012-09-14 08:21:30

    Nie tylko parkingi na Plazie świecą pustką lecz cała galeria, brak tzw "przypadkowych" klientów którzy wracając po samochód wstąpili na "przypadkowe"zakupy. Pan prezydent może pomyśli ile pieniędzy by wpadło do kasy miasta za wykup karnetów przez pracowników, bo przecież lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu:)

    0 0
  • ~mailo 2012-09-14 08:24:07

    w Rybniku w centrum nie ma miejsca gdzie pracownicy mogli by zaparkować za darmo. Swoją droga nawet taki Carrefour ma swój parking dla pracowników. Przecież nie jesteśmy metropolią w której nie dało by rady wygospodarować przestrzeni do zaparkowania samochodu.

    0 0
  • ~sonia020477 2012-09-14 08:29:56

    Jak wiele innych także pracuję w centrum Rybnika i nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek ktoś proponował mi darmowy parking.
    Tak to już jest w dzisiejszych czasach że za wszystko trzeba płacić nie da się tego uniknąć więc nie rozumiem skąd ten bunt.

    0 0
  • ~szpicherka 2012-09-14 08:49:56

    To absurd i paranoja! W Plazie dotychczas pracownicy mogli parkować na najwyższym poziomie parkingu, wjerzdzali za okazaniem przepustki. A w Fokusie?? Nie ma takiej mowy!!! Administracja i ochrona straszą,że za parkowanie pracowniczego auta na Fokusie grozi kara i to nie mala bo liczona w EURO. To smieszne, bo gdzie Ci pracownicy maja parkować?? Nie kazdy mieszka tak blisko,że moze podejsc pieszo do pracy.. jeśli ma sie juz auto to sie nim jeździ! Jeśli własciciele galerii nie chcą aby z parkingu korzystali pracownicy pobliskich banków,sklepików, zwykli spacerowicze, to niech dla własnych pracowników zrobią abonament za parkowanie. Miesieczna opłate za parkin na plazie czy fokusie. Sadze, że znalazlo by sie duzo chetnych osob do wykupienia takiego karnetu. Każdy kto pracuje w plazie czy fokusie po 12 godzinnej zmianie wolalby miec auto pod nosem na parkingu niz lecieć i gdzieś niewiadomo jak daleko gdzie zostawil auto!
    Warto pomyśleć!

    0 0
  • ~aguleczka2003 2012-09-14 09:22:45

    No i tu bym polemizowała bo... nie stać ich na bilet za 100 zł a na dojazd samochodem ich stać??? sama dojeżdżam więc wiem ile to kosztuje, paliwo + inne opłąty opbowiązkowe, na pewno wychodzi drożej niż autobus. Niestety dojazd autobusem nie jest taki wygodny jak dojazd samochodem ( pradktycznie od drzwi do drzwi bez fatygi) a tu trzeba się pofatygować na przystanek, a potem przejść z Placu Wolności do pracy....

    0 1
  • ~ktosiaaaa 2012-09-14 09:38:01

    parking jest pusty bo nie ma samochodow pracownikow. gdy pracownicy beda stawali na tych prankingach to znowu beda pelne i potencjalni klienci i tak nie beda mieli gdzie zaparkowac. przeciez ile jest sklepow w plazie w kazdym pracuja najmniej 2 osoby a w niektorcyh sklepach nawet 6!!

    0 0
  • ~jacek3329 2012-09-14 09:53:42

    Nie do końca kapuję o co chodzi. Wydawało mi się że Plaza i Focus to własność prywatna i miastu nic do tego, co oni sobie tam wyprawiają ze swoimi parkingami. Jeżeli okazałoby się, że miasto miało udział finansowy (m.in. z moich podatków) w budowie tych parkingów, albo zwalnia ich z podatków (przez co my musimy łożyć więcej kasy tam gdzie dzięki temu zabrakło kasy miastu), to ja chcę udział w zyskach. Bo to jest komercja a nie działanie miasta na rzecz obywateli.

    0 0
  • ~BzK 2012-09-14 10:07:35

    Każdy mądry teraz pojedzie do SCC. Miejsc parkingowych jest ponad 3500, 90% darmowych. W BB 3 centra są każde ma bezpłatny parking. Tylko Rybnik idzie w złą stronę. Wystarczyło by zrobić, że każdy klient kupując dostaje paragon z kodem kreskowym i z nim ma bezpłatne parkowanie.

    0 0
  • ~Tomek_81 2012-09-14 10:11:02

    Miasto od kilku lat chce sprzedać teren za UM. Gdzie wtedy ludzie będą parkować?????????? Prywatny inwestor nie zrobi parkingu za 1,5 tak jak teraz. Jeśli nawet to obieca, skończy się tak samo jak z szumnie zapowiadanym przez doświadczonego samorządowca lodowiskiem koło Carrefoura czy browarem w Focusie

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 10:29:47

    100 zł to nie jest jakoś bardzo dużo za komfort dojazdu blisko miejsca pracy. Drodzy pracownicy, musicie być wyrozumiali bo z kolei do centrum miasta chcą wjechać także osoby które załatwiają sprawy w jakichś urzędach, przyjeżdżają na szkolenia, imprezy czy konferencje, robią zakupy itd. Dlatego "za darmo umarło" - nie w dzisiejszych czasach kiedy w samym Rybniku zarejestrowanych jest kilkadziesiąt tysięcy pojazdów. Mogę podpowiedzieć że są jeszcze bezpłatne parkingi w Rybniku niezbyt daleko od centrum np. za Ryfamą oraz w okolicach Domusu. Można też zaparkować na parkingu Tesco i podejść spacerkiem "bulwarami Nacyny". Jeśli ktoś mieszka w miejscowościach które mają świetne połączenia ZTZ np. Gaszowice, Jejkowice, Zwonowice, Radlin, Rydułtowy, Jankowice, Rudy - to może zacząć do pracy dojeżdżać autobusami. Wyjdzie go z pewnością taniej i nie będzie się musiał martwić o szukanie wolnego miejsca parkingowego, które mogłyby zostać dla tych, którzy nie mają jak do Rybnika dojechać komunikacją publiczną.

    0 1
  • ~morfeus12 2012-09-14 10:38:59

    MIASTU OD LAT BRAKUJE ODWAGI ZEBY WZIĄĆ SIĘ ZA SIEBIE I WYBUDOWAC W MIEJSCU PARKINGU NA 3-GO MAJA LUB NA HALLERA KILKUPIETROWY, PORZADNY PARKING. TYLKO TAKIE URBANISTYCZNE ROZWIAZANIE PARKINGU Z KILKOMA PIETRAMI I WYJAZDAMI NA PRZYNAJMNIEJ DWIE GLOWNE ULICE COS ZALATWI!!! CIAGLE TYLKO BRAC I NIC NIE DAWAC...

    1 0
  • ~g2mk 2012-09-14 10:49:48

    Ekhm... A niby dlaczego miasto (czyli między innymi ja) powinno dotować opłaty za miejsca parkingowe firmom? Czy Plaza przypadkiem nie powinna zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego zapewnic odpowiedniej ilości miejsc parkingowych swoim pracownikom, czy pracownikom firm podwynajmującym lokale? "Trochę" już mnie zaczyna męczyć zamiana centrum na wielki plac parkingowy m.in. dla właścicieli/pracowników tamtejszych firm i nieudolność miasta w uregulowaniu tej kwestii :|

    0 0
  • ~ 2012-09-14 10:52:50

    Mam pytanie. Dlaczego Plaza i Focus nie zastosują ulg za parkowanie dla swoich pracowników, na własnych parkingach, a ma to robić Miasto , obniżając tym samym wpływy z podatków dla Rybnika?

    0 0
  • ~mmm1 2012-09-14 11:00:36

    Wszyscy nagle takie super rozwiązania mają a ciekawa jestem czy sami do pracy dojeżdżacie autobusami albo zostawiacie samochody na parkingach znajdujących sie kilka kilometrów dalej? nie każdy ma możliwość dojechania autobusem i nie zawsze sie bardziej opłaca dojeżdżanie czasem 2 autobusami jak nie ma bezpośrednio połączenia A poza tym o której odjeżdżają ostatnie autobusy? Czasem trzeba czekać na przystanku godzine a czasem przed 21 odjeżdża ostatni. Sama pracuje w plazie i wiem jak to wszystko wygląda klientom wydaje sie że równo o 21 wszyscy pracownicy wychodzą do domu a tak naprawde nieraz wychodzi sie ok 23. Nieraz spotkałam sie z pretensjami ze strony klientów że o 21 zamykamy sklep a oni dopiero weszli bo przecież gdzie nam sie spieszy. Tylko że po zamknięciu trzeba jeszcze posprzątać co trwa ok 30 min Zmiana wystaw (kilka razy w miesiącu) min godzine oczywiście nie można tego robić w trakcie otwarcia sklepu bo plaza ma takie a nie inne zasady za złamanie których są wysokie kary. Poza tym te kilka samochodów na parkingu nie zrobiłoby większej różnicy. Parkingi świecą pustkami bo pracownicy pobliskich sklepów i osób zostawiających samochody w plazie żeby załatwić coś na mieście stają gdzie indziej a plaza jakos bardzo by nie zbiedniała jakby pracownicy mieli możliwość kupienia tańszych karnetów

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 11:06:39

    @morfeus - większość mieszkańców byłaby przeciw wybudowaniu parkingów wielopoziomowych na 3 Maja czy Hallera i to nie tylko ze względów estetycznych. Poza tym nie zgodziłby się na to żaden urbanista. Parkingi muszą być dodatkiem do obiektów, a nie zajmować miejsca same w sobie. Obecne parkinigi na 3 Maja i Hallera powstały po wyburzeniach miejskiej tkanki i tam z powrotem musi wrócić "miasto" bo to jest część śródmieścia. Chciałbyś aby np. w centrum Rudach wybudowano wielką sortownię śmieci? Na pewno nie. Tak samo nie można w Rybniku w centrum wybudować jakiegoś szpecącego żelastwa. Pomijam już kwestię że skazanie centrum miasta wyłącznie na parkingi byłoby przeciwne zrównoważonemu rozwojowi związanego z transportem publicznym. Poza tym po wprowadzeniu opłat w Plazie co przejeżdżam obok - jest pełno miejsc parkingowych! Więc chyba nie jest tak źle z wolnymi miejscami w centrum miasta :) Tylko chodzi o to, że ludzie chcieliby parkować za darmo a to nie jest możliwe w dzisiejszych czasach w takich miastach jak Rybnik. Ps. I nie używaj dużych liter bo to niezbyt taktowne jeśli chodzi o wypowiedzi na forach i opiniach.

    0 0
  • ~truman20 2012-09-14 11:42:58

    Arteks - ale wybudować dwa szpecące żelastwa w postaci galerii w samym centrum miasta to można? Pożytku z tego nie ma prawie żadnego a ostatnio stwarza tylko same problemy. Już wolalbym żeby był ten parking i można było swobodnie zaparkować auto i isc na miasto.

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 11:54:17

    @truman20 - z Plazy i Focusa pożytek jest spory. Wystarczy się zapytać w okolicznych miastach bo oni nam tego zazdroszczą bardziej niż czegokolwiek innego. Dla budżetu miasta to też spory zastrzyk gotówki w postaci podatków. Ale ja widzę inny problem. Jaki pożytek z ciebie na tym forum? Żaden! Zawsze piszesz jedne i te same bzdury jak jakiś zaściankowy wieśniak.

    0 0
  • ~eloo 2012-09-14 12:08:00

    Pracownicy Plazy: gdzie mamy parkować? a co to pracodawce interesuje, masz byc w pracy o tej i o tej a jak sie dostaniesz to nikogo nie interesuje.Taka prawda niestety

    0 0
  • ~g2mk 2012-09-14 12:08:19

    No, no - rzucając tym wieśniakiem, to się Arteks zachowałeś jak prawdziwy, obyty, miastowy dżentelmen.

    A żeby było choć odrobinę konstruktywnie, dodam do poprzedniego posta - firmy wynajmujące lokale w Plazie są klientami Plazy, a Plaza powinna zapewnic miejsca parkingowe klientom i w tym kierunku radziłbym się pracownikam tych firm temat podrążyć.

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 12:21:50

    @g2mk - ale jak nazwać typa który po raz setny pisze negatywnie o wyglądzie naszych galerii, a jednocześnie nie przeszkadzałyby mu wielopoziomowe parkingi zagracające najbardziej atrakcyjne miejsca w Śródmieściu? W Plazie i Focusie parkingi zostałt dyskretnie schowane a dzięki umieszczeniu ich na dachu dodatkowo miasto zyskało platformę z której można obejrzeć panoramę miasta i regionu (przy dobrej pogodzie). Nawet jeśli on mieszka w Rybniku (w co zaczynam wątpić) to ma wieśniacką mentalność... a ja jestem typowym mieszczuchem.

    0 0
  • ~Adaśko 2012-09-14 12:55:14

    Przedewszystkim takich molochów nie stawia się w centrum miasta,które nie ma dobrze rozwiązanego ruchu drogowego.Obwodnice jakie są takie są,sięgają centrum miasta,a nie na tym to polega.Są poprostu za blisko centrum.Szkoda mi ludzi pracujących w tych molochach.Znając życie będą musieli kupic ten karnet za 100 zł.UM im nie pomoże,bo znów rozschodzi się o pieniądze.Wypowiedż p.Fudalego w cale mnie nie dziwi .Ten pan jest zawsze zaskoczony takimi absurdami.On się normalnymi ludżmi ,którzy pracują w Rybniku w cale nie przejmuje.Dam tylko jeden przykład :godz.8.50 PL.Wolnści główna droga każdego dnia zakorkowana,bo samochody ustawiają się do Focusa.Autobusy nie potrafią wyjechac z PL.Wolności.Zaczyna się trąbienie,a nawet krzyki i bardzo złe gesty w śród kierowców.Po prostu ani w tą strone,ani w drugą.Trzeba czekac spokojnie do godz.9.00,aż otworzą Focus.Brawo UM!!!

    0 0
  • ~g2mk 2012-09-14 13:03:37

    @arteks. Ja tam nie identyfikuję się z właścicielami Plazy i Fokusa na tyle, żeby nazywać te galerie naszymi. Co do ich wyglądu nie widzę w nich nic specjalnego: Plaza - beznamiętny sześcian, Fokus - trochę lepiej, ale po skróceniu komina browaru wygląda jak... ekhm... za wcześnie, żeby pisać kto, z obciętym czym. Widok z ich dachów jest niestety dla mnie mniej istotny niż niekorzystny wpływ jaki wywarły na ruch w centrum, czy zmiany na Placu Wolności. Parking w centrum jest potrzebny - mieszkańcy i firmy bez miejsc parkingowych, interesanci, klienci obecnych sklepów. Co do wielopoziomowego parkingu - jeżeli jego istnienie okazałoby sie ekonomicznie uzasadnione, to nie mam nic przeciwko, a wbrew temu co piszesz nie ma powodów dla których jakikolwiek urbanista miał rwać z ich powodu szaty. Co do trumana20, to IMVHO ty wyraziłeś swoją opinie, on swoją, obrażając go z tego powodu - a zrobiłeś to kolejny raz - pozwalasz mi wyrobić sobie opinie o sobie.

    0 0
  • ~przemo7 2012-09-14 13:04:32

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

    0 0
  • ~truman20 2012-09-14 13:18:12

    Arteksa prawda w oczy kole, stąd ton jego wypowiedzi. Wiele osób na tym forum już mu to mówiło a on dalej liże ręce naszym kochanym włodarzom i uważa, że nic się nie dzieje. A miasto zarządzane jest coraz gorzej, absurd goni absurd. Oglądanie panoramy miasta, to rzeczywiście duży atut galerii i atrakcja na wysokim poziomie. Co do galerii zdania nie zmienię. Są niepotrzebnym i szpecącym elementem centrum. Poza centrum jest dużo wolnego pola na takie zabawki dla mieszczuchów.

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 13:27:26

    @g2mk - porównaj sobie mój wpis z wpisem przema7 i porównaj sobie który jest obraźliwy. Tutaj masz przykład kretyna który nie potrafi na słowa kogoś merytorycznie pokonać to próbuje z forum robić szambo i używać niecenzuralnych słów aby kogoś poniżać. Nazwanie kogoś wieśniakiem a nazwanie gokoś głupim ciulem to duża różnica. Wypowiedzi przema7 traktuję jako śmieci i nie zamierzam tego zgłaszać do prokuratury. Ale warto zwrócić uwagę na to, że gdyby ktoś się odniósł tak np. do Tadka Dybały - to miałby sprawę w sądzie.

    0 0
  • ~g2mk 2012-09-14 13:33:33

    @arteks: truman20 przemo7 ?!? IMO obraźliwość "szpecące żelastwa"

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 13:43:35

    @truman - poza centrum to można stawiać nawet wieśniackie domki ale centrum to centrum i to był kapitalny krok w rozwoju śródmieścia Rybnika. I nie chodzi o żadne lizanie władz miasta bo wiele fajnych obiektów powstało w centrum miasta przez dekady typu np. dworzec, teatr, urząd miasta czy bazylika i być może w tamtych czasach też były jakieś trumany którym się taki rozwój nie podobał. Kiedy Fudali pozwolił na powstanie na terenie dworca PKS biedronki - byłem jednym z głośniejszych przeciwników i do dzisiaj uważam, że był to fatalny błąd urbanistyczny. Kiedy Fudali chciał budować szpetną halę targową koło zabytkowego sądu - też byłem przeciw. To nie jest tak, że ślepo popieram władze miasta. Nie podoba mi się też wygląd i przebieg naszej "obwodnicy". W każdym razie Plaza i Focus się udały. Owszem można dyskutować o ich wielkości, wyglądzie itd ale nie o samej potrzebie ich istnienia w naszym centrum. Miasto musi iść do przodu, a centrum w szczególności. @g2mk - a ja się identyfikuje bo to miejsca które wpisują się we współczesną historię miasta. Czemu wielu ludzi umawia się np. w Plazie czy Focusie na różnego rodzaju spotkania? Bo to są miejsca które ludziom się podobają! @jan karolewski - no ale to jest amerykańska mentalność gdzie szacunek do drugiego człowieka to sprawa podstawowa, w SR i tak nie jest jeszcze tak za bardzo źle bo Ślązacy trzymają jakiś "fason", dzięki temu mimo korków w Rybniku i na Śląsku ludzie są wobec siebie bardziej uprzejmiejsi niż w reszcie kraju.

    0 0
  • ~orient 2012-09-14 14:12:05

    Z punktu widzenia klienta takie rozwiązanie jest korzystne. Płacę niewiele w zależności od czasu jaki przebywam na parkingu. A jeśli chodzi o pracowników to nawet pracownicy skarbówki nie mają zagwarantowanych bezpłatnych miejsc parkingowych. Społeczeństwo jest co raz to bogatsze - tak twierdzą władze naszego kraju i dlatego można się spodziewać że wszystkie możliwe opłaty będą cały czas rosły. Taniej już było szanowni państwo :)

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-14 15:47:34

    @Arteks, znów paplesz jak potłuczony. Plaza jako cała firma znana jest z tego, że jej centra handlowe są obrzydliwie kiczowatymi, postmodernistycznymi klockami z wystającymi znienacka innymi wielościanami. Rybnicka Plaza jest dokładnie taka sama i na pewno nie można powiedzieć, że dzięki niej poprawił się wygląd śródmieścia. Poza tym, wbrew temu, co piszesz, parking w Plazie nie jest na dachu, tylko na wszystkich trzech kondygnacjach. Swoją drogą, elewacja od strony parkingu jest najbardziej udaną elewacją tej galerii... Focus jest już znacznie lepszy i tu faktycznie parking jest nad sklepami, ale nie ma tam żadnego miejsca do obserwacji panoramy miasta, bo zbliżenie się do barierki i ewentualne robienie zdjęć kończy się natychmiastową interwencją ochrony ;)

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-14 15:51:36

    Natomiast do innych osób - jeździć autobusami lub rowerami! Nie ma żadnego prawa, które nakazywałoby miastu budowanie parkingów, bo ludzie pracują w centrum. Osobiście uważam, że im mniej samochodów, tym lepiej. Sami sobie odpowiedzcie, czy przyjemniej jest na rynku (gdzie jest ograniczenie ruchu) czy pod parkingiem Tesco... No ale w Rybniku wszyscy chcąc czy nie chcąc jeżdżą blachosmrodami, bo polityka urbanistyczna miasta to jakaś porażka: budowanie domów pośrodku pola kartofli, wydawanie pozwoleń na nowe osiedla bloków w peryferyjnych dzielnicach i to jeszcze na terenach szkód górniczych (te nowe bloki w Gotartowicach/Boguszowicach), do tego jeszcze te wioseczki poprzyłączane do miasta...

    0 0
  • ~przemo7 2012-09-14 16:30:06

    zostawcie atreksa !!! on uważa że bardzo dobrze ze mamy focusa i plaze bo nam tego inne miasta zazdroszczą !!!bardziej debilnej wypowiedzi nie słyszałem !!! a nie uważasz ze zamiast tych dwóch molochów w centrum przydałyby się np: ze 2 ,3 jakieś porządne duże zakłady pracy .(oczywiście nie w centrum-bo po twoim toku myślenia wszystkiego można się spodziewać).

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-14 16:35:30

    No co Ty ;) Według Arteksa centra handlowe są znacznie lepsze niż fabryki, bo np. w takich żorskich fabrykach wszyscy pracują za minimalną pensję. A przecież powszechnie wiadomo, że w rybnickich hipermarketach kasjerki dostają 5 tys. + premie :D

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 17:52:19

    @hindenburgstrasse - chociaż jesteś czasem dziecinny (co akurat jest zrozumiałe), złośliwy i tendencyjny to jednak wolę dyskutować z tobą. Bo z takim przemo7 właściwie nie wiadomo o czym rozmawiać skoro w temacie parkingów pisze że wolałby 2-3 duże zakłady pracy??? A co do ma do rzeczy? Poza tym mam rozumieć, że te zakłady przemysłowe miałyby powstać w centrum miasta??? No nie ma w ogóle sensu rozmawiać z gościem który bredzi. Natomiast hs wpis o parkingu zaczął ok ale dlaczego skończył na szkodach górniczych czy wsiach to nie wiem. Wbrew pozorom wokół Rybnika są włodarze tacy którzy dbają o to aby ich mieszkańcy mieli się dostać komunikacją publiczną do Rybnika np. władze Jejkowic, Gaszowic, Radlina, Rud, Czerwionki. Ale są też takie którym to zwisa np. Świerklany, gmina Lyski i in. I to przez nich mamy po części nalot samochodami i to nawet przez ekspedientki czy fryzjerki które muszą swoim cinqucento dojechać do pracy bo nie mają czym innym się dostać... Świadomość dobrej komunikacji miejskiej w naszym subregionie jest generalnie średnia, ale są takie miejscowości typu Żory czy Świerklany gdzie ona w ogóle prawie nie istnieje. Ja conajmniej od 7 lat uświadamiam na forum ludzi w tym i władze miasta, że na zachodzie Europy tendencje są inne czyli zdecydowanie preferuje się transport publiczny w centrum, parkingi w centrum zazwyczaj są drogie, ludzie do pracy i szkół przeważnie dojeżdżają transportem zbiorowym, w centrum tworzy się ścieżki dla rowerów i pasaże dla pieszych.

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-14 18:00:15

    C.D. busami nikt tam nie jeździ, a u nas na forum dla niektórych jak się pojawiły busiki do Katowic to prawie zachwyt był jak w reklamie ptasiego mleczka, "latanie w chmurach" ;) Może coś czasami gdzieś wskoczy ale większość tego nie rozumie. Dopóki nie wyjedzie za granicę na studia, staże, turystycznie czy do rodziny i nie przekona się, że całkiem dobrze i wygodnie można podróżować komunikacją publiczną jeśli ta funkcjonuje dobrze. Ale nikt nie wymaga aby w dzisiejszych czasach ludzie nie mieli aut. Dobrze jest jednak korzystać z nich racjonalnie. Niektórzy myślą że auto to prestiż ale tak było 20 lat temu. Dzisiaj auto traktuje się jak coś takiego samego jak inne przyrządy które służą nam do normalnego życia. Ludzie na zachodzie już dawno się z tym oswoili. Władze miasta i ZTZ zbyt wolno wdrażają pewne zmiany i do nich też mam żal ale nie mniejszy niż do niektórych ludzi dla których przejścia 200 m dalej z bezpłatnego parkingu to dramat i powód do histerii...

    0 0
  • ~szatanielica 2012-09-14 18:05:28

    ojejejej !! g***jadów nie stać zapłacic za parking 100 zł ale samochodem to się jeżdzi! Trzeba wziąć d*** w troki i przesiąśc sie na komunikację miejską jeśli jest za drogo. Wsioki autami się rozbijają ale parking dla hrabiów juz za darmoche...

    0 0
  • ~orient 2012-09-14 18:39:14

    @h-strasse - masz rację że lepiej przebywać na rynku gdzie teoretycznie nie powinno być aut (chociaż też czasami są) niż na parkingu przed marketem. Lubisz trochę kolorować i nie wiem kiedy piszesz coś na poważnie, kiedy żartujesz a kiedy kłamiesz. Ale nigdy mi się nie zdarzyło, żeby ktoś mnie odganiał od barierki na fokusie. Może dzieci albo pijanych odganiają. Dorosłych nie. Bywało że braliśmy znajomych z innych miast aby im pokazać panoramę Rybnika i nigdy nam nikt nic nie powiedział. Spokojnie można było sobie zrobić zdjęcia etc. Zresztą to chyba celowo zostało tak zaprojektowane aby można było patrzeć z góry. No ale już kilku samobójców się z Focusa zrzuciło toteż ochrona musi też uważać na jakichś podejrzanych typów. Ja tam jestem z tych obiektów zadowolony i jakoś już trudno byłoby mi sobie wyobrazić nasze miasto. Jak miną emocje związane z Fudalim i przestanie on rządzić miastem to nawet jego przeciwnicy przestaną narzekać na te galeriowce.

    0 0
  • ~przemo7 2012-09-14 19:16:34

    mówiłem że z arteksa jest ułomi nie rozumie co się do niego pisze .chłopie czytaj najpierw kogoś komentarz jak na niego odpisujesz a po drugie nie udawaj inteligenta bo nim nie jesteś i nawet nie potrafisz inteligentnie komuś dogadać choć wydaje ci się ze w taki to sposób robisz .a ja nie udaje inteligenta i mówie wprost---- ARTEKS JESTEŚ NIESAMOWITYM BURAKIEM I DUPOWŁAZEM.już ty dobrze wiesz co mam na myśli

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-14 19:25:33

    @Arteks - celowo wspomniałem o urbanistycznej porażce, jaką jest większość obszaru Rybnika, bo wiedziałem, że (słusznie) będziesz podawał przykłady miast w Europie Zachodniej. Tyle tylko, że tamtejsze miasta są bardzo zbite, skupione: centrum płynnie przechodzi w osiedla mieszkaniowe, a w dzielnicach peryferyjnych domy stoją w równych rzędach jeden obok drugiego. Dlatego jedna linia autobusowa czy tramwajowa o długości dziesięciu kilometrów obsługuje kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Nie wspominając o Paryżu, gdzie 10 km jest z jednego końca miasta na drugi, a mieszka tam (w granicach administracyjnych) 2 mln osób! Tymczasem w Rybniku pół obszaru miasta to takie ni to wieś, ni to miasto - domy stojące w polu, domy pomiędzy blokami, jakieś warsztaty, markety, nieutwardzone, błotniste uliczki i nie wiadomo co jeszcze. Linia nr 14 ma mniej więcej 10 km i obsługuje ledwo kilka tysięcy mieszkańców (2 tys. w Golejowie, po 1,5 tys. w Ochojcu i jeszcze jakieś 1-2 tys. w centrum). W takich warunkach budowanie komunikacji publicznej jest całkowicie nieopłacalne i nieomal niemożliwe.

    0 0
  • ~marcin14 2012-09-14 19:36:39

    Praca w takiej Plazie czy Focusie to przerąbana sprawa. Dziwię sie znajomym, że jeszcze tam pracują. żałosny zarobek i jeszcze muszą sobie z tego parking miesięcznie opłacić.

    0 1
  • ~ 2012-09-14 20:35:04

    ten srartek to strasznie plytki czlek,nawet jak mu naplujecie na pysk to powie ze deszcz pada,srartek masz ty wogole prawo jazdy?

    0 0
  • ~ 2012-09-14 22:33:13

    na parkingu w Plazie zostały wydzielone i odpowiednio oznakowane nowe miejsca dla zmotoryzownych niepelnosprawnych....cóż z tego skoro wydane przez UM europejskie karty parkingowe nie są odpowiednio honorowane .... to dziwne bo okazując tę samą kartę na parkingach w innych miastach w kraju i za granicą-np w Słowacji inwalida nie uiszcza opłaty ....

    0 0
  • ~adamb 2012-09-14 23:01:44

    ... a mnie tam opłaty za parking nie przeszkadzają :) cieszcie się, że jeszcze możecie wjechać do centrum bez dodatkowych opłat !

    0 0
  • ~ 2012-09-15 03:30:51

    Widzę, że jednak pracownicy Plazy i Focusa dobrze zarabiają skoro stać ich na utrzymanie auta. Socjologowie, pedagodzy, psycholodzy czy też osoby po resocjalizacji, marketingu itp. śmiesznych kierunkach, znaleźli zatrudnienie adekwatne do posiadanych kwalifikacji :)

    0 0
  • ~andrzejg 2012-09-15 07:25:11

    zarób 900 zł pracuj 12 godzin zajeć i wrócić autobusem , patrz na kretynów na spacerach w niedziele z przyklejoną czerwoną kapustą do gęby praca marzenie

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-15 19:24:33

    @Wójcicka - skoro niepełnosprawni chcą być traktowani w wielu dziedzinach jak pełnosprawni to dlaczego nie chcą płacić za parkingi? Należy im się specjalne traktowanie jeśli chodzi o miejsca ale nie widzę przyczyn dla których nie mieliby płacić za parking skoro mają dochody @hs - największy problem z tobą jest taki, że świat oceniasz z perspektywy internetu i Dębieńska gdzie mieszkasz. A to nie są najlepsze, poznawcze miejsca. Poza tym jesteś złośliwy bo piszesz o polnych drogach których w Rybniku jest tyle co kot napłakał. Przejedź się do Częstochowy - tam osiedla typu Wierzbowa mają polne drogi. Błędy urbanistyczne są ale one nie są dużo większe niż w innych miastach w których bloki też zbudowano między małymi budynkami. Natomiast bardzo zdziwiłeś mnie pisząc o tej komunikacji miejskiej twierdząc że u nas się nie da bo nie ma sensu puszczać linii do małych dzielnic typu Ochojec. No i widać że kompletnie nigdzie nie byłeś... Podam może takie miażdżące przykłady. W Berlinie tramwaje po Kopenicku łączą malutkie osiedla domków leżących w lesie i przy jeziorach. Są to nierzadko osiedla wielkości Grabowni! Wokół Berlina funkcjonuje S-bana która wiele przystanków ma dosłownie w lesie. Przy takim przystanku jest duży parking i pętla aut. To samo jest w Oslo gdzie metro dosłownie wyjeżdża na wieś. Sam to sprawdziłem na własnej skórze np. linia 2 do Osteras. Poza tym SR i okolica to całkiem gęsto zaludniony teren. Poza północą większość linii łączy gęsto zaludnione dzielnice.

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-15 19:37:02

    cd @hs - przyznaj że problemem naszego całego subregionu jest słaba świadomość włodarzy dotycząca transportu publicznego. Rybnik się trochę obudził z 6-7 lat temu, m.in po mojej krytyce naszej komunikacji i jakieś pozytywne zmiany zaczynamy obserwować. Zauważam, że niektóre podrybnickie miejscowości dość rozsądnie podchodzą do tego tematu np. twoja Czerwionka (nie słyszałem aby narzekali kiedykolwiek na dopłaty do kursów). Ale są takie miejscowości, które gdyby nie ustawa to w ogóle zlikwdowałyby komunikację publiczną i specjalnie nie widzą sensu jej utrzymywania. Bardzo kiepsko w tym temacie wychodzą np. Żory, Świerklany, Mszana, Połomia. Mi kiedyś znajomy z innego miasta który ma do czynienia z różnymi wójtami, sołtysami itd powiedział, że np. w gminie Lyski woleliby zamiast komunikacji wyremontować przedszkole albo wybudować basen... I to jest niestety właśnie przykład krótkowzrocznego myślenia, które powoduje, że komunikacja nie jest przez wielu traktowana jako coś ważnego i priorytetowego. Skutkiem tego mamy co raz bardziej zatkane większe miasta, co raz większy problem z parkingami itd. Pewnym optymizmem napawają mnie Koleje Śląskie. Akurat Rybnik jest świetnym, aczkolwiek niewykorzystanym węzłem kolejowym. Przy odrobinie chęci nowego przewoźnika, władz województwa i lobbingu miasta możnaby w dużo większym zakresie wykorzystać pociągi. Także w dojazdach ludzi do pracy i szkół czy w innych sprawach.

    0 0
  • ~smr 2012-09-15 23:31:46

    Darmowy parking dla pracownika i weekendy wolne najlepiej hehe co za wymagania ;)

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-15 23:35:43

    Mało interesuje mnie Częstochowa, która jest smutnym, brzydkim i masowo wyludniającym się miastem. Nie mieszkam w Częstochowie i raczej nigdy nie będę. Nie zrozumiałeś mnie ani z tym urbanistycznym chaosem, ani z liniami komunikacyjnymi. Autobus do Ochojca odjeżdża co godzinę (a o 14 jeszcze tak, że uczniowie liceów nie mają szans zdążyć, więc muszą czekać prawie godzinę), co jest częstotliwością wręcz żenującą. Ale więcej kursów zrobić nie można, bo ich koszty byłyby ogromne i nie miałyby szans się zwrócić - bo mieszka tam mało ludzi. I tu dochodzimy do źródła problemu - chaos urbanistyczny. Miasto zamiast zachęcać osoby zainteresowane budową własnego domu do kupowania działek na Północy czy maksymalnie w Wielopolu, wydaje zezwolenia na budowę całych osiedli mieszkaniowych w Ochojcu, Golejowie czy właśnie takiej Grabowni. Chyba nie muszę Ci tłumaczyć, dlaczego linia długości 5 km obsługująca 20 tys. mieszkańców jest lepsza od linii długości 10 km obsługującej 10 tys. mieszkańców. Berlin to bardzo zły przykład. Po pierwsze, berlińskie metro strajkuje 300 dni w roku, a przez pozostałe 65 dni strajkują koleje i autobusy. Po drugie, Berlin jest ciężko dotowany przez inne kraje związkowe Niemiec. Po trzecie, pomimo tych dotacji Berlin jest bankrutem (same władze to przyznają i reklamują się hasłem "arm aber sexy" co znaczy "biedny, ale seksowny").

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-15 23:46:37

    Po czwarte, przyznaję, akurat w Berlinie i Oslo jeszcze nie byłem, więc z ciekawości spojrzałem na te "osiedla wielkości Grabowni", czyli Koepenick. http://goo.gl/maps/OmMGw Mógłbym się założyć, że w tych dwóch blokach mieszka więcej osób niż w całej Grabowni ;) Jeszcze porównanie z satelity: http://goo.gl/maps/qh4VS (Koepenick) i http://goo.gl/maps/9rqHv (Grabownia). No cóż, różnica jest. I jeszcze: wprawdzie nie byłem w Berlinie, ale byłem w innych niemieckich miastach. Wszędzie komunikacja miejska jest świetna, ale autobusy i tak jeżdżą puste. A dlaczego? Bo Niemcy jeżdżą na rowerach! Tyle, że żeby jeździć na rowerze do pracy trzeba mieszkać maksymalnie 5 km od niej, a nie 15 km jak w Rybniku. Jeśli zaś chodzi o Oslo, to te Osteras to wcale żadna wieś nie jest, tylko rasowe przedmieście i osiedle mieszkaniowe. Między Osteras a Oslo nie ma żadnej przerwy w zabudowie, dom koło domu. Jeszcze taka ciekawosta: gęstość zaludnienia aglomeracji Oslo to 3100/km2 (nawet wliczając wody), gęstość zaludnienia Rybnika to 920/km2, a "aglomeracji" rybnickiej ledwo 430/km2. Niektóre regiony, nawet rolnicze (np. w Holandii) mają wyższą gęstość zaludnienia.

    0 0
  • ~Compaq 2012-09-16 00:00:51

    Pracownicy Plazy i Focusa powinni parkować za darmo w swoim miejscu pracy, tylko czekać jak za parkowanie pod własnym blokiem, kościołem lub pod marketem będzie trzeba zapłacić. Ciekawe czy Ci którzy uważają inaczej płacą za parkowanie u siebie w pracy? pewnie nie. Ludzie myślcie to naprawdę nie boli....

    0 0
  • ~ 2012-09-16 03:54:13

    @Arteks- masz rację-rzeczywiście niepełnosprawni mają duże dochody i nieograniczone możliwości podjęcia pracy więc powinni cieszyc się ,że w ogóle istnieją oznakowane dla nich miejsca parkingowe a karta honorowana w całej europie to zwykła fanaberia.....

    0 0
  • ~adamb 2012-09-16 11:00:28

    Jestem pracownikiem firmy X - gdzie mam parkować ? bo firma nie posiuada własnego parkingu...
    Nie rozumiem oburzenia pracowników Plazy czy Focusa - firmy nie mają obowiązku zapewniania miejsc parkingowych dla pracowników ! przecież w tych centrach pracuje kilkaset osób - więc jeśli TYLKO połowa chciałaby stawiać tam swoje 4-kółka to parking byłby zamknięty chwilę po otwarciu ! a chyba nie o to chodzi właścicelom butików, sklepów, marketów w tych przybytkach ? Załóżmy, że mam sklep w którym zatrudniam pracownika, a przed sklepem 2 miejsca parkingowe - czyli co jedno zajmę ja, a drugie pracownik ? NIE ! to są miejsca dla moich chlebodawców... ale pracownicy Plazy i Focusa nie chcą zrozumieć, że to oni są dla klienta a nie odwrotnie i to klient zostawia w kasie ich wypłatę.

    0 0
  • ~orient 2012-09-16 11:35:32

    @h-strasse - wystarczyłoby dogadać się z gminą Pilchowice i miastem Gliwice, zrobić linię miejską do Gliwic i wymyślony przez ciebie problem "meganierentowności" linii do Ochojca znika. Położenie tej dzielnicy przy ważnej drodze łączącej duże ośrodki sprzyjałoby takiemu rozwiązaniu. Co do gęstości zaludnienia to zupełnie nie wiem czemu się czepiasz. We współczesnych czasach powrotu do natury i normalności jeśli chodzi o miasta to jest spory atut miasta. Tworzenie gęsto zaludnionych i stłoczonych miast to domena XIX wieku od której już od dawna się odchodzi :)

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-16 13:14:02

    @orient - widzę, że jesteś o 50 lat do tyłu (jak zresztą cała Polska) w sprawach urbanistycznych. To, co my mamy dzisiaj (ucieczka na przedmieścia, budowanie szerokich autostrad, hipermarketów na obrzeżach miast itd.) Zachód przerabiał w latach 60-tych. Na przykład w Glasgow wyburzono pod budowę tras szybkiego ruchu ponad 1,3 tys. zabytkowych kamienic - właśnie dlatego, że uważano je za relikt XIX wieku, niepotrzebny w czasach, kiedy każdy ma samochód i dom z ogródkiem. Tylko szybko okazało się, że te tysiące mieszkańców przedmieść stoi w ciągłych korkach, nie ma potem gdzie zostawić samochodu, miasta wymierają, a co najzabawniejsze, ocalałe XIX-wieczne kamienice stały się... topowymi lokalizacjami. Dzisiaj na Zachodzie miasta maksymalnie się dogęszcza. Nie tylko w Europie, ale nawet w USA, które są przecież ojczyzną przedmieść. W Detroit, które jest kolebką samochodu i najlepszym przykładem na to, do jakiego upadku prowadzi urban sprawl, od kilku lat notuje się spadek liczby mieszkańców na przedmieściach (wręcz się je wyburza!), a przyrost w Downtown, czyli centrum miasta. Mieszkańcy Zachodu po prostu nie chcą tracić czasu i pieniędzy na dojeżdżanie z dalekich peryferii. No ale Polaczki mądrzejsze, benzyna u nas tak samo droga, zarobki trzy razy mniejsze, ale nie przeszkadza to nam w budowaniu domów w Kłokocinie czy Zebrzydowicach...

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-16 13:18:43

    C.D. Linia do Gliwic istnieje, jest mało dochodową linią PKS Gliwice. Nie zrozumiałeś chyba, o co mi chodzi. Z Rybnika do Gliwic jest 25,2 km, ale po drodze same słabo zaludnione wioski: Wielopole (1,5 tys.), Golejów (2 tys.), Ochojec (1,8 tys.), Wilcza (2 tys., ale to długa wieś położona w poprzek drogi, więc w zasięgu przystanku przy DK78 mieszka może z 500 osób), Nieborowice (0,7 tys., ale podobnie jak Wilcza położone) i potem już tylko Trynek - przedmieście Gliwic. To bardzo mało ludzi.

    0 0
  • ~ 2012-09-16 14:22:19

    ~Compaq, nie do końca masz rację. Jako przykład podam rybnicki szpital. Tam pracownicy muszą płacić za parking. Nie jest to duża kwota (o ile wiem, to 20 zł). Ale jednak nie mają parkingu darmo. Arteks i inni polecają dojazd do pracy rowerem. Owszem, fajna sprawa. Problem w tym, że większość musi po pracy pozałatwiać wiele spraw. Niekoniecznie w samym centrum. Zakupy "od biedy" można zrobić w centrum, ale inne sprawy już nie. Nie każdy ma taki komfort, jak być może Arteks, że po pracy (o ile w ogóle pracuje) wraca spokojnie do domku i tam już wszystko jest gotowe. Zakupy zrobione, obiadek na stole i można poświęcić się swojemu ulubionemu zajęciu, czyli pisaniu komentarzy w necie. Wtedy można sobie jeździć do roboty na rowerku. Poza tym człowiek po przejechaniu np. 10 km w drodze do pracy jest raczej "nieświeży". Spocony, często brudny (pogodę mamy różną). Czy jest możliwość wzięcia prysznica przed pracą ? Opcja raczej nierealna. Pozdrawiam.

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-16 14:50:52

    @Don Tytus - w szpitalu jest chyba nieco inaczej. Parkowanie dla pracowników jest za darmo, ale wyrobienie karty kosztuje. Ale szpitala nie można porównywać z centrum miasta, bo leży na peryferiach i ma ogromny, jednopoziomowy parking, który i tak zazwyczaj jest w połowie pusty. Co innego Plaza czy Focus, które nieźle się wykosztowały na piętrowe parkingi (to jest ogromna inwestycja w porównaniu z wylaniem placu asfaltem jak na zwykłych parkinach), a teraz zajmowały je osoby, które i tak żadnego dochodu Plazie nie przynoszą.

    0 0
  • ~wagon 2012-09-16 15:07:27

    Teraz się przynajmniej fajnie parkuje na plazie niema chamów i w ogóle jest w końcu miejsce bo jak widzę wycieczki jadące do marketów żeby sobie tylko pochodzić to mnie h...j bierze

    0 0
  • ~ 2012-09-16 16:24:03

    ~hindenburgstrasse, zasięgnąłem języka. Pracownicy szpitala musieli wpłacić kaucję 50 zł za kartę parkingową. Ale co miesiąc potrącają im z wypłaty 20 zł za parkowanie. Czyli nie jest za darmo. Ta kaucja to raczej kasa utopiona, bo przecież nikt z tej karty nie zrezygnuje. A co do Twojego zdania, że ten parking jest w połowie pusty, to proponuję przejechać się tam w godzinach dopołudniowych. Trudno znaleźć miejsce. Oprócz pracowników parkują tam wszyscy odwiedzający chorych, jak i sami pacjenci, który przyjechali do przychodni przyszpitalnych i na różne zlecone badania. Jakieś 2 tygodnie temu byłem tam ok. 11-tej i długo musiałem objeżdżać ten parking, aby znaleźć miejsce. Tłok gorszy, niż na Hallera w dzień targowy.

    0 0
  • ~ 2012-09-16 16:38:37

    I jeszcze jedna ciekawostka. Nie wiem, czy autentyczna. Wcześniej parkingiem szpitalnym zarządzała jakaś firma z Warszawy (Parkingi Polskie, czy jakoś tak). Obecnie parking jest zarządzany przez szpital. Kaucje, o których wspomniałem we wcześniejszym komentarzu są w posiadaniu tej firmy z Warszawy i ponoć szpital nie może ich odzyskać. Niezłe jaja.

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-16 16:55:03

    Nie wiedziałem o tym potrącaniu z wypłaty. A co, jeśli ktoś mieszka naprzeciw szpitala i nie musi parkować autem? Też mu się potrąca? Jeśli tak, to niezły przykład na kolejne "inteligentne" zarządzanie.

    0 0
  • ~ 2012-09-16 17:09:47

    Bez przesady, hehe. Potrącają tylko tym, którzy mają kartę parkingową.

    0 0
  • ~obserwathor 2012-09-16 17:45:40

    potwierdzam słowa poprzedników,wyrobienie karty parkingowej dla pracowników szpitala wymagało kaucji 50 zł (obecnie nie do odzyskania,ze względu na zmianę zarządcy parkingu),posiadacz karty ma co miesiąc strącane 20 zł z wypłaty (informacja z pierwszej ręki,żona tam pracuje)

    0 0
  • ~ 2012-09-16 19:59:55

    No nie, ja biedny pracownik Plazy za parking muszę płacić. Ale kasę na samochód mam i dupę wozić muszę! Jak nie będę dojeżdżał autem do pracy to mnie się krzywda stanie!!!
    Ten kto był na zachodzie Europy, wie że wszystkie parkinigi w centrum większych miast np. Strasbourg (takie miasteczko we Francji) ma 5 kilkupoziomowych parkingów i wszystkie płatne!

    0 0
  • ~firmaq5 2012-09-16 20:30:40

    A Pan P.M. Rybnika myśli już jak tu naciągnąć Rybniczan na kolejne opłaty .. CDN

    0 0
  • ~Arteks 2012-09-16 22:16:44

    @hs - wydaje się że przez to, że chcesz dyskutować z każdym i na każdy temat wiele z nich po prostu rozmywasz... Ja ci podałem celowo dwa miażdżące przykłady bogatych miast na zachodzie aby pokazać pewien ciekawy mechanizm. Że tam opłacało się wybudować i utrzymywać tramwaje i metro do małych dzielnic przez tereny słabo zaludnione (popatrz na całość dzielnicy Kopenick, a nie na kilka obrazków z jej centrum). Linia metra do Osteras pokonuj ogromny wiadukt i tereny słabo zaludnione. O ileż jednak metro czy tramwaje są droższe w utrzymaniu? One nadają się ewidetnie do terenów mocno zurbanizowanych, dużych osiedli itd. A takich przykładów mógłbym podać dużo więcej gdzie ze względu na wygodę bogatych ludzi z przedmieść doprowadzono im świetną komunikację. Chodziło mi tylko aby wykazać, że w swoim pędzie szukania haków na SR po prostu błądzisz. A ty zamiast pomyśleć trochę po co podałem takie przykłady, zacząłeś googlować i porównywać zdjęcia satelitarne... O tych rowerach w Niemczech masz rację ale chyba jednak w niewielu miejscach w Niemczech byłeś lub rzadko bo ja spotkałem tam nie tylko pełne pojazdy ale nawet zatłoczone. W samym Berlinie S-bahna na niektórych odcinkach czy metro też potrafią być zatłoczone. Generalnie Niemcy, Austriacy, Holendrzy, Skandynawowie, Szwajcarzy - kochają transport zbiorowy i mimo, że wielu z nich ma po dwa auta to i tak mają wiele okazji aby podróżować transportem miejskim. Zerknij też na mapę Bielska - tam kilka linii aut. kończy trasy w buszu :)

    0 0
  • ~STANFLY 2012-09-16 23:47:00

    Don Tytus - parking szpitala od lipca jest pod "Impelem".

    0 0
  • ~obserwathor 2012-09-16 23:54:34

    tak,a w Rybniku trzeba być desperatem,żeby kochać transport zbiorowy

    0 0
  • ~hindenburgstrasse 2012-09-17 00:00:59

    @Arteks - tyle, że wybrałeś swoje przykłady średnio trafnie... Koepenick, który miał być wioskami wielkości Grabowni okazuje się być dawnym miastem, które dzisiaj liczy ponad 60 tys. mieszkańców (czyli dokładnie sto razy więcej od Grabowni :P) i ma gęstość zaludnienia na poziomie 1723 osoby/km2. Do tego ten tramwaj kończy swoją trasę właśnie w tym centrum. Natomiast ta linia metra w aglomeracji Oslo nie ma prawa pokonywać terenów słabo zaludnionych, ponieważ pomiędzy Osteras a Oslo jedyną przerwą w zabudowie jest rzeka. Sam zobacz: http://goo.gl/maps/2TD5H Berlin to, jak wspomniałem, inna bajka pod wieloma względami. To mocno lewicowe miasto, gdzie większość ludzi żyje na zasiłku albo jest szeroko pojętymi artystami także żyjącymi na garnuszku państwa. Wobec tego miasto regularnie co roku notuje olbrzymi deficyt, który musi zrównoważyć cięciami budżetowymi i pomocą od innych niemieckich landów. Dlatego berlińczycy złośliwie wypominają, że tabor metra mają jeszcze od cesarza Wilhelma ;) Dlatego nie dziwię się, że tam komunikacja miejska jest przepełniona. W innych rejonach RFN Niemcy są zbyt oszczędni i skąpi, by wydać kilka ojro na bilet autobusowy i jeżdżą na rowerach :)

    0 0
  • ~kaziooo 2012-09-17 01:46:44

    "ekspedientki czy fryzjerki które muszą swoim cinqucento"-mam takie pytanie: skąd wiadomo, że pracownice tych zawodów jeżdżą poczciwymi cienkolami? No ciekaw jestem okrutnie...

    0 0
  • ~Teddy 2012-09-17 08:01:59

    Odezwał się Arteks - obrońca z urzędu Adama Fudalego i pier... tzn. opowiada głupoty. Po primo - wybudowanie estetycznego wielopoziomowego parkingu w centrum to tak samo ambitne zadanie jak postawienie w tym miejscu biurowca więc nie pieprz, ze ktoś by mial coś przeciwko. Na Grinzingu (pod Wiedniem) wybudowano ogromny podziemny parking nad którym funkcjonuje zupełnie normalnie miasteczko, a wjazd jest tak wkomponowany w otoczenie, ze niczego nie szpeci - można? Można! Tylko Rybnik ma tysiące powodów na NIE". Due - pokaż mi które to miasto nam zazdrości 2 galerii w centrum - chyba tylko to, które jest nieświadome, jakimi korkami to grozi i jak wyniszcza lokalny biznes przez zmowy cenowe.Tre - nie takie dochodowe te galerie skoro coraz więcej sklepów nich plajtuje a ludzi jest w nich coraz mniej, więc przestań z uporem maniaka bronić chorych decyzji Twojego Adasia. Quatro - a jaki to lewy biznes ma AF z Focusem, że Focus ma ulgi a Plaza nie. Jak widać nie tylko zmowa cenowa w sprawie czynszów w okolicznych kamienicach dla handlowców, żeby ich wykończyć, nie tylko zgoda na budowę Focusa, zanim projekt przegłosowano na Radzie Miasta, ale jeszcze i udziały nasz Prezio sobie przygruchał w Focusie. No no, niezły cwaniak. CBA miało by co robić chyba w Rybniku. Może to już czas ich tu ściągnąć???

    0 0
  • ~monika.mg 2012-09-21 18:17:16

    Kto nie pracował w galerii ten nie wiem jak to jest!!! Gdy w Plazie jeszcze mogli pracownicy parkować, w Focusie już nie. Przed Świętami BN zawsze pisma przychodziły o zakazie. Uważam to za absurd, bo jakiś niewielki segment powinien być dla nich wydzielony. Admini wjeżdżała na parkingi, pracownicy galerii nie. Wynagrodzenia nie są szaleńcze, a 50 czy 100 zł to dużo. Ktoś tu pisze, że jak kogoś stać na dojazd samochodem to na parking też powinno. Jasne.. większe głupoty nie słyszałam.. Nie zapominajmy, że są dzielnice w naszym powiecie i nie tylko w naszym bo i z Gliwic ludzie pracują, z Knurowa, w których autobusy nie kursują co kilka, kilkanaście minut!!! Zwłaszcza w weekendy!! I większość gdyby miała dobre połączenie pewnie wolałaby pojechać busem niż autem, bo miesięczny wychodzi o wiele taniej!! I jeszcze jedno w odpowiedzi na stwierdzenia niektórych, klienci przychodzą na zakupy sami dla siebie, nie dla pracowników galerii! Są miejsca pracy, gdzie pracodawca zapewnia parking służbowy. Pozdrawiam.

    0 0
  • ~hardmark 2012-09-25 12:58:54

    Przecież obok Plazy jest darmowy parking.Wystarczy tylko wjechać pod zakaz i zabrać miejsce niepełnosprawnym.Dzisiaj byłem świadkiem jak przyjechała skoda fabia a z niej dwie kobiety i do Plazy.Za 10 minut podjeżdża bmw o nr SR 155xx wysiada blondi i na zakupy.Na zwrócona uwagę - impertynencja. Oczywiście piszę o parkingu Przy MOPS-ie. Następnym razem zadzwonię po służby mundurowe.

    0 0
  • ~forumowicz 2012-09-29 18:19:00

    nareszcie jadac na zakupy nie bede jezdzil przez pol godz szukajac miejsca wole zaplacic ta złotowke i miec miejsce.

    0 0
  • ~koszmarnik 2012-09-30 17:04:30

    A to jest bardzo ciekawe. W takim razie dlaczego pracownicy sądu czy zusu stają za darmo na parkingu biedronki? Po 7 rano już nie ma tam miejsc parkingowych,mało tego,często stoją auta na przeciw przystanku autobusowego przy sądzie, mimo tego że stoi tam znak zakaz zatrzymywania. Pan Fudali i jego administracja pokazują coraz bardziej swoją niekomppetencje.Dlaczego straż miejska czy policja nie potrafi wyegzekwować prawa w stosunku do parkujących "na zakazie"?

    0 0
  • ~ 2012-10-01 23:07:33

    Pracownicy Plazy - z pretensjami do swojego pracodawcy, miejsca ma dosyć na parkingu, niech zapewni swoim ludziom miejsce do parkowania a nie do miasta!

    0 0
  • ~superelektro 2012-10-05 17:31:29

    Witam dyskutujących. Gdzie to jest napisane że pracodawca ma zapewnić miejsca parkingowe ? Pracodawca ma zapewnić regularne wypłacanie należnych pracownikom poborów i pozostałych świadczeń, a to czy ktoś przyjedzie do pracy rowerem samochodem czy per pedes, obchodzi go tyle co zeszłoroczny śnieg. Rozpoczynam pracę o 9 więc jadę odpowiednio wcześniej żeby bez problemu znaleźć miejsce jak najbliżej i ewentualnie przespacerować się do miejsca pracy. W czym problem ? Chyba w tym że czasem jestem w pracy o 8 a płacone mam od 9. Ale to mój problem nie pracodawcy. Wystarczyło by gdybym był o 8,50 żeby być punktualnym. Tylko że o tej porze o miejscu do zaparkowania można tylko pomarzyć. Jestem wcześniej i nie czekam aż będzie 9,00, tylko biorę się do pracy i robię co jest do zrobienia ( a zawsze jest co robić ) co jest doceniane wieloma bonusami. Ja na mojego szefa nie narzekam pomimo że nie opłaca mi miejsca parkingowego pod zakładem i czasem muszę przejść nawet ponad kilometr.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na czym Miasto Rybnik powinno oszczędzać?









Oddanych głosów: 3004