zamknij

Wiadomości

Podwyżki cen biletów przegłosowane. Rybnik lekceważy ostrzeżenia z innych miast

2013-01-25, Autor: 
W środę rybniccy radni przyjęli uchwałę o podwyżkach cen biletów autobusów. Władze Rybnika ignorują informacje napływające z innych miast o tym, że podwyżki cen obniżyły zainteresowanie mieszkańców komunikacją miejską.

Reklama

O zamiarach władze Rybnik informowaliśmy już Was we wtorek – zobacz. W środę nad projektem uchwały debatowali radni. Przeciwko podwyżce zaprotestowali opozycyjni radni Platformy Obywatelskiej. Skrytykowali uzasadnienie uchwały mówiące o wyższych cenach paliw, ale nie tylko. - Władze Rybnika proponują podwyżkę w momencie, gdy wyraźnie pogorszyła się jakość świadczonych usług. Aktualnie mieszkańcy borykają się z przedłużającymi się remontami dróg, na wielu przystankach nie ma wiat, a autobusy jeżdżą objazdami. To bardzo niestosowny moment na obciążanie pasażerów wyższymi kosztami – powiedział Piotr Kuczera szef klubu radnych PO. – Poza tym, jaki dajemy obywatelom sygnał w kontekście walki ze smogiem? – pytał retorycznie radny.

Odpowiadająca za komunikację miejską wiceprezydent Joanna Kryszczyszyn tłumaczyła, że podwyżki są podyktowane wyższymi cenami usług świadczonych przez przewoźników. – Jeśli wymagamy od przewoźników, aby podwyższali jakość usług, kupowali nowe autobusy, musimy liczyć się z tym, że koszty komunikacji będą rosły – mówiła wiceprezydent.

 

Dodała, że kalkulacja cen paliwa przez przewoźników nie obejmuje tylko ostatniego kwartału, gdzie ceny utrzymywały się na niższym, stabilnym poziomie, ale okres co najmniej kilku lat.

 

Tymczasem wczoraj, Dziennik Gazeta Prawna przytoczył dane świadczące o tym, że w miastach które podwyższyły ceny biletów, pasażerowie zaczęli rezygnować z usług komunikacji miejskiej.

 

Według danych zebranych przez dziennik, w Katowicach rok temu ceny biletów poszły w górę o 7 proc. co skutkowało spadkiem sprzedaży o 3,5 mln biletów jednorazowych mniej niż rok wcześniej i o 3,7 mln mniej okresowych. W Białymstoku po podwyżce o 16 proc., sprzedaż spadła o 2,8 mln sztuk.

 

Dla odmiany, w Gdańsku, gdzie władze w 2007 roku zdecydowały się obniżyć ceny biletów, rok później wpływy ze sprzedaży wzrosły aż o 8 milionów złotych.

 

Dodajmy, że decyzję władz Rybnika skrytykował również ekspert z naszego regionu – Łukasz Wała, który zamiast podwyżek zaproponował gruntowną reformę taryfy.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 39

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (54):
  • ~Arteks 2013-01-25
    11:39:20

    0 0

    Bardzo dobry artykuł! To samo wczoraj mówiono w programie informacyjnym TVS. Nieuzasadnione podwyżki cen biletów przyczyniają się do osłabienia roli komunikacji miejskiej w mieście i do zwiększenia się ruchu indywidualnego. A przecież obowiązkiem miasta jest przeciwdziałanie takim procesom. Jednym z atutów przemawiających do ludzi mogłaby być taniość komunikacji miejskiej. Tania komunikacja miejska również przekładałaby się na większą mobilność biedniejszej części społeczeństwa i większe zaangażowanie zawodowe. Bardzo mądrze wypowiedział się radny Kuczera. Nareszcie można liczyć na to, że opozycja w sposób merytoryczny wykazuje błędy rządzącym naszym miastem! Ja również nie zamierzam popierać władz Rybnika w podejmowaniu błędnych i szkodliwych decyzji. Chciałbym przy okazji zwrócić uwagę że Rybnik wydaje na komunikację dużo mniej od innych miast. W TVS podano przykłady z których wynikało np. że Gliwice dopłacają do komunikacji 25 mil. zł a Dąbrowa Górnicza do komunikacji ponad 30 mil. Rybnik zdaje się tylko ok. 12 mil. W Rybniku trzeba zreorganizować komunikację miejską! Nie może być tak jak teraz że układ linii nie jest czytelny i logiczny, dojazdy między południem czy północą miasta są utrudnione, autobusy jeżdżą stadami, a bilety są drogie!

  • ~fukas1 2013-01-25
    12:00:56

    0 0

    A pamiętacie jak Fudali dopłacał do scieków przed wyborami , to czemu teraz np. nie idzie dopłacic do biletu .

  • ~przem78 2013-01-25
    12:24:47

    0 0

    Teraz czekają nas jeszcze podwyżki wody i ścieków. Gratuluje włodarzom miasta dobrego samopoczucia, a leśnym dziadkom z BSR już dziękujemy.

  • ~krzychool85 2013-01-25
    12:28:06

    0 0

    Urzędnicy na tych swoich stołeczkach mają gdzieś mieszkanców Rybnika tak jak nasz rząd ma społeczenstwo w dupie oni mają auta prywatnych kierowców a mało tego my płacimy za jeich zachcianki i paliwo które niby jest powodem tych podwyżek smieszne

  • ~Darecki83 2013-01-25
    12:35:07

    0 0

    Trochę z innej beczki. Ja się pytam po co było wprowadzenie E-karty? z tego co pamiętam dzięki temu systemowi miał być dostosowywany rozkład jazdy tzn. godziny, częstotliwość, połączenia. Niestety od wprowadzenia e-karty nic nie zmieniono w tym kierunku. Mieliśmy tą kartą płacić w ośrodkach miejskich np.: basen, teatr i co??

  • ~interwojciech 2013-01-25
    12:50:22

    0 0

    Haha, Kuczera z z PO też się nie popisał wiadomościami "Aktualnie mieszkańcy borykają się z przedłużającymi się remontami dróg, na wielu przystankach nie ma wiat, a autobusy jeżdżą objazdami. ". Haha, jakie remonty, jakie objazdy? Obecnie jak mnie pamięć nie myli ŻADNA z rybnickich linii nie ma objazdu, a wszystkie jeżdżą zgodnie z zaplanowaną trasą - osobną kwestią jest oczywiście przebieg tej trasy i częstotliwość kursów. Także nie rozumiem, co tu chwalić - niewiedzę i niekompetencję? Szkoda tylko, że ta podwyżka zabierze kolejnych pasażerów, którzy przesiądą się na własne środki transportu.

  • ~lukaszn84 2013-01-25
    13:12:20

    0 0

    Przy następnych wyborach lepiej nie głosować bo nie ma na nikogo godnego!!! rybnik żal.pl
    Radni to wożą swoje tyłki samochodami. żal żal żal

  • ~Gwidon 2013-01-25
    13:12:41

    0 0

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć co ma P.Kryszczyszyn do jakości taboru ZTZ .O czym ta Pani p..rdoli ? To tak jak ja bym miał wpływ na loty kosmiczne w NASA.Śmiech na sali nad tym babskiem.

  • ~MARIO777 2013-01-25
    13:16:51

    0 0

    poprawcie warunki w autobusach a potem robcie podwyzki bo panuja tam spartanskie warunki zimno w autobusach spozniaja sie chodzi mi o autobusy linii 17,18,19....

  • ~xenir 2013-01-25
    13:24:57

    0 0

    Darecki, dobrze móiwsz. Były takie plany co do Ekarty. A tymczasem po latach, nie dość że nici z tyych planów to jeszcze są nawet trudności by w kiosku dołądować tą ekratę. Zabrakło motywacji, pomysłów czy po prostu nikomu się nie chce? A może to jednak zbyt duże technologicznie wyzwanie było jak na takie miasto jak Rybnik.

  • ~smertetka 2013-01-25
    13:41:21

    0 0

    Braawo dla włodarzy miasta. podwyżki cen biletów to już paranoja. Cena paliwa systematycznie jest obniżana więc pytam skąd głupie gadanie o stale rosnących cenach? Jeśli chodzi o tabor to tez był zamieszczony na portalu artykuł który mówił że ZTZ otrzyma ze środków EFS 20 autobusów, węc wychodzi na to ze robia ludziom wodę z mózgu. Sami gubią się w tym co mówią i myślą, że ludzie tego nie widzą. Przeprowadziłam się niedawno do Rybnika i nie jestem ani w 30% zadowolona z tej decyzji. Wszystko najdroższe w regionie a chodniki nie odśnieżone. Trzeba ciągle ludziom wciskać kit, że sami to mają robić przy posesjach. Tylko dziwne że w innych miastach to właśnie włodarze dbają o ludzi a nie ludzie o włodarzy. Na koniec dodając ZTZ Rybnik chce powielić chyba los Miasta Wodzisław, które strzeliło sobie samobója jeśli chodzi o komunikację miejską. Życzę powodzenia w głupich pomysłach!

  • ~Grisza 2013-01-25
    13:47:54

    0 0

    Przy założeniu, że mały samochód spala średnio 5 l paliwa /100 km to opłaca się nim jechać do 11 km od miejsca zamieszkania. Przy takim dystansie komunikacja miejska jest droższa od samochodu przy założeniu, że bilet normalny kosztuje 3 zł (e-karta). W takim razie jaki jest sens korzystania z komunikacji miejskiej, skoro już jednej osobie opłaci się jechać własnym samochodem np z Boguszowic, Chwałowic do centrum. Nie dość, że taniej to 2-3 razy szybciej. Prosiłbym ZTZ w kwietniu o udostępnienie raportu ilości użytkowników komunikacji miejskiej w marcu 2013 w stosunku do marca 2012.

  • ~KuCyK aka KCK 2013-01-25
    13:51:30

    0 0

    Przydałaby się odpowiedzialność za wprowadzanie zmian. Jeżeli straty wyniosą x% za głupie uchwalenia to cała rada na bruk. Wtedy może znajdą się kompetentni ludzie na tych stanowiskach.

  • ~frbro 2013-01-25
    14:04:02

    0 0

    Ktoś przecież musi zapłacić te pieniądze na żużel i piłkę nożną.

  • ~tasia79 2013-01-25
    14:18:28

    0 0

    Ludzie zróbcie bilety dobowe jak wszędzie a nie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nawet w Jastrzębiu mają dobówki a w Rybniku nie można zrobić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nie zdziwie sie jak jeszcze troche to narzekają że,Rybnik zakorkowany ludzie przestaną jeżdzić autobusami tylko wsiądą za kierownice i wolą sami pojechac!!!!!

  • ~Arteks 2013-01-25
    15:11:44

    1 0

    @smertetka - jeśli jakiś chodnik jest nieodśnieżony to zwróć uwagę właścicielowi obiektu a nie obrażaj się na miasto bo to trochę niepoważne z twojej strony. Chociaż ja krytykuję decyzję władz miasta podnoszącą cenę biletu i uważam to za niepotrzebny, negatywny "wkład" w degradację komunikacji miejskiej to nadal po podwyżkach cen biletów na Śląsku w Rybniku te ceny będą prawdopodobnie jednymi z najniższych na Śląsku. To niewielkie pocieszenie ale jednak nadal przejazd z ekartą np. ze Śródmieścia do Boguszowic (2,80 zł) czy z dworca do bazyliki (1,40 zł) to najniższe stawki w naszym województwie. Zarówno MZK Jastrzębie, MZK Tychy, KZK GOP mają wyższe (lub będą miały wyższe od marca) ceny biletów. Tylko w Wodzisławiu po wyjściu z MZK bilety są tańsze (przejazd 2 zł) ale tańsze tylko na dłuższych przejazdach bo przejazd do dwóch przystanków w Rybniku jest tańszy nawet od Wodzisławia.

  • ~sweeTeddy 2013-01-25
    15:22:16

    0 0

    Kocham to miasto, ale to co się dzieje z tutejszą komunikacją to jakiś kolejny absurd zrodzony w głowach leśnych dziadków - świty Adama von Hipermarketa Fudalego... Rybnik kreuje się na miasto porównywalne z Katowicami/ Wrocławiem ehe... tylko, że w tych miastach komunikacja jest na wysokim poziomie: autobusy pośpieszne, biletomaty na każdym rogu, i w autobusach, w kioskach bilety, bilety całodobowe i semestralne, komunikacja nocna, co chwilowych podwyżek brak.... Chcecie coś ulepszać Szanowni Włodarze? To przestańcie najpierw rozpie*ać i ustabilizujcie sytuację! A zdegustowanych komunikacją miejską zapraszam, w miarę możliwości, na przesiadkę na 2 koła (bez silnika) ;)

  • ~Murzin 2013-01-25
    15:48:34

    0 0

    Jak dobrze, że za niedługo wynoszę się z tego śmiesznego miasta :)

  • ~wera 2013-01-25
    15:54:23

    0 0

    Arteks-ty sie na tym znasz .Ciekawi mnie co ma na celu takie działanie ,jesli odstraszą jakaś grupe pasażerow cenami i ci przestana korzystać ,a wydatki na utrzymanie KM raczej nie zmaleją a bedą rosly,kolejne podwyżki z tym związane bedą obciążały jeszcze mniejszą grupę klientów niż dotychczas i będą bardziej dotkliwe co przeniesie sie w jakims stopniu na kolejna utratę pasażerów itd.
    czy jest w przyszłości możliwe ,że ZTZ skończy jak Gliwickie tramwaje działające ponad 100 lat?

  • ~wielki_BU 2013-01-25
    16:24:44

    0 0

    Jedyne co nam przeszkadza to pasażer....łatwiej będzie zlikwidować

  • ~minowa 2013-01-25
    16:35:56

    0 0

    Niech sobie Kryszczyszyn sama jeździ. Najlepiej do swojej kamienicy i z powrotem

  • ~lukaszn84 2013-01-25
    16:59:50

    0 0

    Może jakaś prywatna firma zaczęła by obsługiwać połączenia z dzielnicami rybnika, małe busy co 20 minut na przykład i komunikacja miejska może się zesrać i potem będzie wina radnych bo to przez nich mieszkańcy dupami się wypną na ztz !!!

  • ~Grzesiek 2013-01-25
    17:57:44

    0 0

    ~lukaszn84 Taa jasne. Już widzę jak prywaciarze jeżdżą w godzinach wieczornych. A ludzie też muszą dojechać, mimo, że organizatorowi się nie opłaca. Dlaczego więc prywaciarza nie uświadczysz wieczorem w kursach do Jankowic, Chwałowic, Jejkowic czy Knurowa? I co powiesz na to, że jeszcze trzeba się przesiadać?

  • ~Tadeusz Dybala 2013-01-25
    18:22:48

    0 0

    To nie tylko "leśne dziadki BSR" to również PiS-owcy. Od lat mówię, że mamy w Urzędzie "bandę" klakierów a nie radnych dla mieszkańców. Niestety coraz mniej ludzi chodzi do wyborów i oni praktycznie sami się wybierają.

  • ~psyche09 2013-01-25
    18:29:08

    0 1

    Do "włodarzy" miasta: A może zamiast podwyżkami cen biletów zajmiecie się zapewnieniem MIEJSC DO DOŁADOWANIA EKARTY?! Ja się pytam po co było to plastikowe dziadostwo wprowadzane, skoro teraz nawet nie ma tego gdzie doładować! Na Placu Wolności? Hmmm.. kiedy nie mam nic na ekarcie, to nawet na Plac nie dojadę!
    Poza tym ludzie, którzy mają samochody, a jeżdżą autobusami proszę niech się nie wypowiadają w kwestii podwyższenia cen biletów. Mają alternatywę do busów, wsiądą w auto i nic ich nie interesuje. Ja i pewnie WIELE osób takiego wyboru nie ma! Muszą jeździć kom. miejską - i to, podejrzewam, wykorzystują władze - są ludzie którzy po prostu nie mają wyboru i, chcąc niechcąc, muszą korzystać z busów. Inna sprawa, że na podwyżkach oczywiście ucierpią UCZCIWI pasażerowie, którzy płacą za przejazdy, bo niepłacącemu menelstwu to, mówiąc nieładnie, wisi, czy jedzie za 2zł czy za 4 bo i tak nie płaci! To może najpierw niech w zimie nie zamarzają okna (z wiadomych powodów) w autobusach, niech wyrzuca się gapowiczów - nie mam zamiaru fundować im przejazdów, to może wtedy nie będzie nietaktem (lekko powiedziane) podwyższanie cen biletów...

  • ~ 2013-01-25
    19:45:26

    0 0

    http://natemat.pl/45693,bezplatna-komunikacja-miejska-jest-mozliwa-mieszkancy-tallina-juz-jezdza-za-darmo

  • ~MQ 2013-01-25
    19:50:52

    0 0

    Komunikacja w Rybniku ma ma jeszcze jeden problem, guru ZTZtu Pana B.

  • ~Adaśko 2013-01-25
    20:03:21

    0 0

    Pani Kryszczyszyn nie wie co mówi .Na pewno nie jeżdzi autobusami.UM nie słucha nikogo!Dlaczego są jeszcze przy władzy?W autobusach jest zimno,są oczywiście wyjątki.Jak widze w telewizji np.pana Śmigielskiego to poprostu nóż w kieszeni się otwiera,oni już kłamią na całą Polske.Są bez wstydu.Problemy w Rybniku narastają i nic się z tym nie robi.UM śmieje się i robi swoje.Ci ludzie są bez honoru.My piszemy o tych problemach,mówimy,nawet jesteśmy już wtelewizji i co i nic.Dalej urzędasy robią po swojemu.To co się dzieje w Rybniku to jest po prostu absurd.We wszystkich instytucjach państwowych są powiązania.Nie masz znajomości nie załatwisz nic.

  • ~ 2013-01-25
    20:53:40

    0 0

    @psyche09 - akurat w momencie wprowadzenia ekarty rozwiązano problem dystrybucji i sprzedaży bo wcześniej była tylko jedna kasa na cały Rybnik, dzikie kolejki do niej i jeszcze trzeba się było z pracy zwolnić żeby zdążyć bo kasę zamykano o 15.30. A teraz nabić kartę możesz nawet na basenie na Powstańców, na dworcu KM czy w Bushido które jest czynne do wieczora oraz w kilku innych punktach. @MqG - Berger na pewno nie jest winny podwyżce. To nie jest MZK które narzuca regulaminy i taryfy. W przypadku Rybnika ceny ustala Rada Miasta i to do niej mieszkańcy mogą mieć pretensje. Mogą to na przykład wyrazić w następnych wyborach.

  • ~Kurz 2013-01-25
    22:09:05

    0 0


    Będzie jak za komuny.
    Wszyscy na gapę jechali,
    A jak wszedł kontroler,
    To go wypchali i podeptali.

  • ~wagon 2013-01-25
    22:40:44

    0 0

    A wiaty na Rymecze nie ma Rymer boisko jak spłonęła 3 miesiące temu to nic nie umieją zrobić

  • ~cige 2013-01-26
    03:34:06

    0 0

    TO TERAZ BEZ-RADNI MACIE PRZEWALONE BO LUDZIE wam TEGO NIE ZAPOMNĄ I JUŻ NASTĘPNYM RAZEM NIE BĘDZIECIE RADNYMI

  • ~ufok64 2013-01-26
    07:55:24

    0 0

    Chyba czegoś nie rozumiem... Idąc tokiem myślenia P. Kryszczyszyn, bilety powinny tanieć... W ostatnich miesiącach diesel potaniał o ok 50 gr/l !

  • ~wilhelm 2013-01-26
    10:42:39

    0 0

    Dopóki ludzie z widłami pod magistrat nie przyjdą to nic się w tym mieście nie poprawi

  • ~KSnake 2013-01-26
    10:56:54

    0 0

    Dziennie jeżdżę autobusem, na co najmniej dwóch różnych liniach, i niestety to co obserwuję w KM to kpina. Po pierwsze dlaczego mam DOPŁACAĆ DO GAPOWICZÓW, których jest CORAZ WIĘCEJ. Ostatnio, kurs poranny ~6 rano, na 10 wsiadających osób TYLKO 3 miały bilet! GDZIE SĄ KONTROLERZY?! Druga sprawa to punktualność, a raczej jej BRAK - autobusy spóźnione nawet o 15-20 minut, przy pustych drogach, bo p. kierowca jedzie sobie 20km/godz (sprawdziłem GPS'em). Komfort jazdy: temperatury ekstremalne i zimą i latem, brak klimatyzacji i ogrzewania. Latem ludzie na potęgę mdleją w autobusach, bo nawet okien NIE MA, albo są ale z urwanymi klamkami. Zimą można zamarznąć gdyż temperatury oscylują w granicach tych, które są na zewnątrz autobusu. Miejsca, w których można doładować E-Kartę - MAŁO i otwarte w tak durnych godzinach, że nie wiadomo dla kogo one są. Trzeba kombinować, żeby zdążyć przed zamknięciem - jeśli ktoś pracuje na zmiany to wie, o czym piszę. Gdzie są biletomaty i automaty do doładowań, nawet tych biletów okresowych. KPINA.

  • ~kamil12345 2013-01-26
    12:01:23

    0 0

    Popieram ~Arteks
    Gliwice dokładają do komunikacji miejskiej ok 25 mil zł
    Dąbrowa Górnicza dokłada do komunikacji miejskiej ok 30 mil zł
    Rybnik dokłada do komunikacji miejskiej ok 11mil zł
    patrząc na Gliwice i Dąbrowę Górniczą to nie jest dużo
    bilety maja uleć podwyżce z 1.70+0,40gr podwyżki =2,10 za bilet ulgowy w I strefie
    a autobusy sobie kursują jak się kierowcy podoba przykład z wczorajszego dnia autobus miał jechać o godz.16,03 był już na przystanku o godzinie 15,56 num autobusu 26 więc jechał 7 min szybciej !!!
    w okresie zimowym w autobusach jest zimniej niż na zewnątrz nie mówię o pierwszych kursach ale o godz. 10.00 a kierowcy jak się nie da odliczonej gotówki to reszty nie dostaniesz 1,70 kosztuje bilet daję 2zł i 0,30gr reszty to mówi że nie mam 0,20 gr nie mam 0,10 gr i się tak nazbiera . Pozostając przy kierowcach to ich uprzejmość jest powalając nie mówię o wszystkich kierowcach.
    więc pytam po co podwyżki biletów

  • ~soundkaill 2013-01-26
    12:22:29

    0 0

    ~Arteks niestety mylisz KZK GOP ma niższe stawki np. z Leszczyn do Gliwic płace 2,2 zł z z Leszczyn do Rybnika juz 2,4 zł a o wiele mniej kilometrów. Ja już się przeżuciłem na pociąg 1,7 zł z leszczyn do rybnika szybciej i wygodniej no i częstotliwość nie aż taka zła

  • ~Grzesiek 2013-01-26
    13:57:34

    0 0

    ~soundkaill Jak ty możesz płacić 2,4 za jazdę z Leszczyn do Rybnika? Najdroższy bilet jest po 2 zł i kupisz go u kierowcy. A normalnie na karcie po 1,40. Przy każdym leszczyńskim przystanku jest punkt doładowania. Jak nie wiesz gdzie to ci chętnie napiszę :-)
    O ile pociągiem jest szybciej i wygodniej, to napewno nie jest bezpiecznie przebywać w okolicach leszczyńskiej stacji PKP :( No i autobus jedzie średnio co 40 min poza szczytem

  • ~xenir 2013-01-26
    15:47:09

    0 0

    Orient, bardzo dobrze, że bilety można kupić w bushido, na basenie czy dworcu KM. Ale to nie jest centrum! W kiosku na placu wolności oraz w pasażu z rynku na plac wokności na ostatnie ok. 10 prób udało mi się RAZ doładować ekartę. Pozostaje odstać czasami nawet około 30 minut w budce na placu wolności. Mamy XXI wiek, internet, e-przelewy, smsy, karty zbliżeniowe a biletu na autobus nie można kupić w kiosku ??

  • ~ 2013-01-27
    09:19:54

    0 0

    Witam!
    Dziennie dojeżdżam do pracy autobusem i muszę przyznać,że notorycznie ma opóźnienie linia 32 to kilka minut.Poza tym w autobusach jest bardzo zimno,sa albo wcale nieogrzewane albo bardzo słabo.Jeżeli koszt przejazdu ma ulec podwyżce to może warto przede wszystkim pomyśleć o podwyższeniu standartu jazdy autobusem.
    Pozdrawiam.

  • ~soundkaill 2013-01-27
    11:04:43

    0 0

    ~Grzesiek teraz jeszcze płace 2 zł oczywiście ale po planowanej podwyżce ma być 2,40 :) a jeśli chodzi o bezpieczeństwo to hmmm... cięzko mi się wypowiedzieć bo póki co nic złego mnie tam nie spotkało, ani też nic nie zauwazyłem... przynajmniej narazie

  • ~ 2013-01-27
    14:20:25

    0 0

    @soundkaill: wydaje mi się, że twoje obiekcje odnośnie ceny biletu są trochę nie na miejscu. gdyby zależało ci na oszczędzaniu to korzystałbyś z e-karty - różnica 60 gr. jeśli rzadko korzystasz z km i nie potrzebujesz karty to podwyżka też powinna ci wisieć.

  • ~psyche09 2013-01-27
    15:48:41

    0 0

    orient: a możesz mi powiedzieć jakie znaczenie ma to, że doładować "mogę" na Powstańców, w Bushido czy gdziekolwiek, skoro nie ma w mojej dzielnicy?? Były papierowe bilety to kupić można je było nawet w spożywczaku (w kiosku oczywiście też), a teraz jest święto, jeśli doładuję w kiosku!! Nie wiem gdzie Ty tu widzisz ROZWIĄZANY problem, no chyba, że ktoś mieszka w centrum, to ma dwa kroki i na Pl Woln, i do kolportera, i do kiosku, w żabce można? chyba nie.
    gosia1411: jeśli kiedykolwiek dojdzie do tego, że linia 32 się nie spóźni to przeczytam "Zmierzch" (bleeeeeeeeeeee) 3x!!! Pozdrawiam:*

    KIEDY PODWYŻKA CEN będzie... widoczna na kasownikach ekarty?

  • ~mprzywoski1983 2013-01-27
    20:49:12

    0 0

    No teraz to już przegięli na całej lini - czyżby Kazik z Adasiem za mało się naszych monet do prywatnej kieszeni nachapali?! Bo jak to inaczej wytłumaczyć? Zasadnicza kwestia - zgadzam się absolutnie z tym co piszą @psyche09, @MqG, Ksnake i anonim który o 19:45 podał linka do bardzo dobrego artykułu na, który już dawno zwracałem uwagę. Po pierwsze komunikacja publiczna nie jest prywatnym interesem więc sama w sobie nie może mieć statutu "musimy na nich zarobić ile się da". Płacimy za komunikację miejską już w podatkach, drugi raz płacimy w biletach, trzeci raz "dopłacamy" oglądając wszechobecne śmieci reklamowe. Przepraszam czy ktoś zapytał mnie o zgodę na oglądanie takiego badziewia? Ktoś mi za to zapłacił? NIE! My płacimy wielokrotnie a i tak traktują nas jak bydło! jak zło konieczne. Póki co mamy rosnące opłaty, z kosmosu wzięty regulamin i coraz większe wymagania ztz kontra likwidowanie ulg np dla honorowych dawców, likwidowanie kursów, notorycznie spóźniające się busy (5 min to jest minimum), wspaniały system e-karty kradnący ludziom pieniądze, niekompetentne buce w roli kanarów - nota bene ostatnio stali się bardzo wygodniccy i leniwi. Parokrotnie byłem świadkiem jak bezpodstawnie zatrzymali kurs na ok 10 min bo nie chciało im się przejść potem przystanka spowrotem albo podjechać innym busem. Ich też powinien obowiązywać jakiś regulamin wykonywania hmm...pracą bym tego nie nazwał... Tak jak napisał @psycha09 - wielu ludzi nie ma alternatywy i muszą jeździć komunikacją..

  • ~mprzywoski1983 2013-01-27
    20:58:26

    0 0

    ..i jest to kwestia bezdyskusyjna - miasto powinno ją (komunikację) zapewnić na właściwym poziomie swoim mieszkańcom - bez opłat lub przy jak najmniejszym ich udziale. Póki co płacimy drogo za brak jakości i wszechobecny "element społeczny" śmierdzący na cały bus.Jak wpada kanar to takiego się nie tyka bo przecież by się ubrudził :) Tak więc opłaty luksusowe a jakość śmieciowa. Również to o czym pisano wyżej. W zimie można zamarznąć, w lato ocip.. z gorąca i duszności. Przypominają mi się żenujące wypowiedzi adasia typu "ale ja nie mogę pozwolić żeby włączyć klimatyzację w autobusach - przecież ktoś może mieć uczulenie.." albo kazia "a to my mamy w busach klimatyzację? muszę zapoznać się ze sprawą" :) Do tego wypowiedzi wielu kierowców o nieoficjalnych "prikazach" kierasa :)(kto włączy klime/grzanie wylatuje - kierasa nie stać żeby grzać hołotę :) ) Do tego nieszczęsna e-karta i wszechobecne śledzenie pasażerów, likwidowanie kursów itp... Kiedyś podawałem ten sam link, który wklejony był wyżej o darmowej komunikacji połączonej ze ścisłym zakazem wjazdu do centrum (z wyłączeniem pojazdów ratunkowych i na ścisłych zasadach dostawczych) - jest jeden problem. Z czego by krad...eee przepraszam pożyczali Adaś z Kazikiem? :) Ciekawe kiedy w końcu mieszkańcy zdecydują się zrobić porządek z tym burd....cyrkiem na kółkach.

  • ~mprzywoski1983 2013-01-27
    21:06:08

    0 0

    P.S. Propo "cudownej" e-szmaty..znaczy e-karty. XXI wiek tak jak napisał ktoś wyżej, karty zbliżeniowe, e-przelewy, mikropłatności a człowiek nie ma możliwości swobodnie doładować biletu. Powinna być taka podstawowa już funkcja jak np. doładowanie przelewem już nie mówię o sms. Z tego co pamiętam ztz oferuje płatność przelewem, ale żeby doładować taką kartę trzeba... przyjść do siedziby z potwierdzeniem przelewu i doładować kartę na miejscu :) żenada. Ponadto skrajnie propagandowe artykuły na stronach ZTZ trzeba dodać oraz wprowadzanie w błąd na witrynie ( nazywajmy rzeczy po imieniu - oszukiwanie mieszkańców) sugerując iż bilety okresowe można doładować na 30 dni. Czyli sprawa pod paragraf ! Przykładów można mnożyć długo, ale co tam najlepiej wprowadzić następną podwyżkę i "przyklepać" tym co zwykle - wszystko jest cacy my jesteśmy fajni a jeżeli coś jest źle to wina mieszkańców bo za mało nam dają kasy i nas okradają na biletach...to wszystko ich wina :) Ludzie zróbmy z tym coś w końcu.
    Tak w ogóle to chyba jedyny temat/artykuł w którym mogę zgodzić się z arteksem (w końcu pisze coś mądrego) - komunikacja miejska powinna mieć kluczową rolę i miejsce w mieście i powinna być o wiele bardziej dostępna - w każdym tego słowa znaczeniu.

  • ~katagi 2013-01-27
    23:16:09

    0 0

    mam nadzieję iż nasi radni są świadomi, że jeżeli źle podejmą decyzję a tak jak w artykule mają świadomość jakie są skutki podwyżki w innych miastach to nie powiedzą potem - sorry tylko wypi-lą z Rybnika

  • ~ 2013-01-27
    23:59:25

    0 0

    @mprzywoski1983: doładowując bilet przez internet trzeba udać się do punktu ztz albo infokiosku (?!) żeby ten bilet przenieść czy jak inni mówią zakodować na karcie. nie jest do tego potrzebne potwierdzenie przelewu. tak samo wygląda to w Krakowie, Warszawie i innych miastach - taka technologia - z tym że w tych miastach można to zrobić również w automatach biletowych. w Zielonej Górze rozwiązali to w ten sposób, że w każdym autobusie przynajmniej jeden kasownik posiada specjalną kieszeń, do której wsuwa się kartę i przenosi bilet. niestety w Rybniku 6 lat temu, wprowadzając ekartę, nie zostało przewidziane tego typu udogodnienie.

  • ~ 2013-01-28
    00:11:02

    0 0

    informatycy od ekarty zafundowali jeszcze jedno "udogodnienie". otóż kartę bez problemu można doładować punktami w parkomatach, z tym że zapłata za przejazd wygląda już nieco skomplikowanie. konto e-portmonetki (czyli parkingi i instytucje miejskie) to co innego niż punkty ztz (bilety autobusowe). jak widać nie można liczyć na ludzi Fudalego - odwalili robotę i wystarczy, tak samo z komunikacją - działa? działa, co ich reszta obchodzi.

  • ~batot 2013-01-28
    08:49:22

    0 0

    "A pamiętacie jak Fudali dopłacał do scieków przed wyborami , to czemu teraz np. nie idzie dopłacic do biletu."
    Bo to było przed wyborami a teraz jest po wyborach ;)
    Ludzie obudźcie się. Głosowanie na Fudalego było błęem bo nic się na lepsze nie zmienia poza kultura w rybniku. Obwodnice 40km/h gdzie na trawniku niebiescy już z suszarką czekają i polują. Zero przymysłu. Komunikacja drożeje a Fudali załatwia swojej rodzinie przetargi w UM. Ja podpytałem znajomych dlaczego głosuja na Fudalego. >50ltat: Ano bo jest ładny rybnik, kwiatki, chodniki, drzewa.
    Póki pokolenie ograniczonych umysłowo nie rozumie, że ładny wygląd nie wystarczy do prawidłowego funkocjonowania miasta póty nic na lepsze się nie zmieni i tyle w temacie. Zamiast narzekać zrzućmy się na referendum o odwołanie prezydenta i i radnych i zróbmy z tym porządek. Tyle w temacie.

  • ~mprzywoski1983 2013-01-29
    16:45:00

    0 0

    @martt9 - przyznaję szczerze, że nie jestem pewien jak to wygląda teraz. Może rzeczywiście potwierdzenie nie jest już konieczne, ale na pewno było. Z tego co pamiętam pisał chyba nawet o tym nasz szacowny portal :) W każdym razie faktem jest, że przymus obecności fizycznej w placówce "ubija" całą idee płacenia online/sms/etc. To tak jakbym miał zamówić sobie lodówkę w sklepie w Gdańsku, przeprowadził transakcję online a i tak musiał jechać do sklepu żeby ją potwierdzić :) żenada. Co mi się jeszcze przypomniało przy okazji wspaniałej e-karty - cudu techniki, za który powinniśmy kazia i adasia po stopach całować. Kwestia "reklamacji" czy też zgłoszenia kradzieży/zagubienia/zniszczenia karty. Po pierwsze płać za nową, po drugie czekaj 2-3 tygodnie, po trzecie blokada dostępu do aktualnych środków i wydawaj dodatkową kasę na bilety. Niestety tak jest :( Spotkałem się z tym ja i moi znajomi. Rozumiem jakieś opłaty i niedogodności gdy ktoś wymienia karty co tydzień bo je nałogowo niszczy. Ale w przypadku np kradzieży? Jakim prawem ja mam dopłacać? I czemu np doładowany parę dni wcześniej bilet miesięczny jest blokowany i jestem zmuszony kupować zwykłe droższe bilety?? Powinien na czas wyrobienia kolejnego nieprzydatnego plastiku zostać wydany bilet zastępczy lub jakikolwiek dokument potwierdzający moje prawo do przejazdów na bilecie miesięcznym. Przecież to są naprawdę poważne straty. Ale co tam - ważne żeby jak najwięcej się nachapali naszej kasy :/

  • ~ 2013-01-30
    00:17:47

    0 0

    co do reklamacji nigdy nie czekałem dłużej niż 3 dni i zawsze były uwzględniane - być może dlatego, iż zawsze to była oczywista wina systemu. niestety po odbiór środków trzeba podejść do kasy na dworcu autobusowym. jeśli chodzi o te karty zastępcze to zastanawiałem się dlaczego na czas oczekiwania nie wydać karty na okaziciela z taką nakładką z widocznym jej numerem, a zdjęcie i dane umieścić na tej nakładce. wszystko trzymałoby etui, które jest powszechnie dostępne. nie wiem, może na karcie na okaziciela nie jest możliwe wgranie biletu okresowego, ale jakoś ten problem można by rozwiązać.

  • ~mprzywoski1983 2013-01-31
    23:11:56

    0 0

    @martt9 - wszystko się da zrobić. Tylko takie magiczne słowo. Potrzeba DOBRYCH CHĘCI, których za grosz nie ma po stronie kazia i adasia. Taka sytuacja jest na rękę bo można trzepać kasę. Innego wyjaśnienia na to niema. A takich negatywnych przykładów działania naszej pożal się boże komunikacji można by mnożyć. Nie wspominając już o czasem mniej lub bardziej głośnych aktach agresji ze strony kanarów :) albo notorycznie zgłaszanych przez podróżnych problemach z kasownikiem ( "pożerał" drobne kwoty bądź nie oddawał tych "promocyjnych"). Inną kwestią jeżeli mówimy o kanarach jest ich zachowanie i to w jaki sposób działają. Nie wiem czy pisałem wyżej - ostatnio notorycznie zatrzymują bus na min 5 min. Bo jaśnie wielmożni Panowie muszą sprawdzić całego busa i wysiąść spokojnie :) Na jednym z wieczornych kursów gdy była taka sytuacja, zagadnięty przez wkurzonego pasażera kanarek stwierdził, że on zaraz kończy pracę i nie chce mu się wracać te dwa przystanki - czy ile on przejedzie przez ten czas kontrolowania tak więc musimy czekać bo on ma do tego prawo :) Inny przykład - przy "złapaniu" gapowicza zabierają dowód i wychodzą z nim na przystanek spisać mandat. Z jednej strony ok ale z drugiej - za co ten mandat spisany skoro nie pozwolili mu dokończyć kursu? Mandat to opłata podwyższona za bilet/ przejazd danym kursem/linią. Skoro siłą go wyrzucił z autobusu przejazdu nie ma więc nie ma prawa narzucić mandatu. A jeżeli chce ukarać mandatem musi pozwolić gapowiczowi jechać do końca...

  • ~mprzywoski1983 2013-01-31
    23:18:05

    0 0

    Jestem ciekawy na ile od strony prawnej (prawo konsumenta?) taka sytuacja jest legalna. Czy kanar naprawdę powinien mieć prawo do zatrzymania kursu w tak błahym i nieuzasadnionym przypadku? Broni nikt mu do skroni nie przykłada - sam wybrał taką pracę i dostaje za to grubą kasę. Więc jego (za przeproszeniem) zasranym obowiązkiem jest sprawne i grzeczne przeprowadzenie kontroli w busie nawet jeżeli miałby jechać całą trasę i na kompletnym zadupiu czekać godzinę na kolejny autobus. Z tego co pamiętam kiedyś tak było. Tylko, że ostatnimi czasy te sku.... ze swoim kierasem się fest rozbestwili za nasze pieniądze :( Jak dla mnie jest to porażka na całej linii a nie "bardzo dobra komunikacji miejskich - jedna z najlepszych w regionie a nawet Polsce". Właśnie - i genialne podejście do pasażerów. Polityka pt "jeżeli wystąpił jakikolwiek błąd lub trzeba szukać winy to jest to twoja wina bo jesteś pasażerem czyli chcesz nas okraść" bosko :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4931