zamknij

Wiadomości

Pociąg się spóźni, dostaniesz zwrot za bilet - Parlament Europejski o nowych prawach pasażerów

2018-12-09, Autor: 

Posłowie do PE poparli nowe przepisy wzmacniające prawa pasażerów w ruchu kolejowym w całej UE, w tym wyższe odszkodowania w przypadku opóźnień i większą pomoc dla osób niepełnosprawnych.

Reklama

Każdego roku pasażerowie pokonują około 500 mld kilometrów po europejskiej sieci kolejowej. Parlament Europejski chce dopilnować, by byli przy tym chronieni.

Proponowane przez posłów zmiany obejmują kilka kluczowych obszarów i miałyby zastosowanie we wszystkich krajach UE i we wszystkich rodzajach usług kolejowych. Zostały one już zatwierdzone przez Komisję Transportu Parlamentu.

Lepsze prawa osób niepełnosprawnych
Wszystkie przedsiębiorstwa kolejowe w UE musiałyby zagwarantować bezpłatną pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Musiałyby również zapewnić pełne odszkodowanie za zagubiony lub uszkodzony sprzęt do poruszania się oraz za zagubione lub zranione wyszkolone zwierzęta. - To ważne – mówi europoseł Marek Plura z Katowic, sam jeżdżący na wózku.

– Dziś jest jeszcze tak, że jeżeli ktoś na wózku, niewidomy czy osoba z inną niepełnosprawnością chce pojechać koleją w sposób bezpieczny, musi ona zgłosić ten fakt co najmniej 48 godzin wcześniej. Nowe rozwiązania powodują, że na dużych stacjach dostępność ma być zapewniona od ręki, a na tych mniejszych będziemy zgłaszać się trzy godziny wcześniej, po prostu, by ktoś na nas czekał i umiał nam pomóc – dodaje europarlamentarzysta.

Informacja pochodzi z portalu slaskibiznes.pl. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Oceń publikację: + 1 + 28 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (57):
  • ~terrorist 2018-12-09
    15:32:19

    38 4

    Czyli pkp pójdzie z torbami.

  • ~Lateks 2018-12-09
    15:54:20

    20 5

    Ciekawe ile zdrożeją bilety gdy wzrosną ceny emisji CO2, ehhh ta UE dba o interes koncernów samochodowych...

  • ~Arteks 2018-12-09
    16:04:48

    9 44

    @terrorist - no widzisz, jeśli pociąg się spóźni dostaniesz nawet odszkodowanie. Jeśli jedziesz autem i spóźniasz się przez korki, wypadki lub jakieś blokady na autostradach - nie masz szans na żadną rekompensatę i odszkodowanie. @lateks - jak to? Przecież minister Tchórzewski i premier zapowiadają rekompensaty. Mogą np. dołożyć dotacji do przewozów pasażerskich i bilety wcale nie muszą zdrożeć. Zobaczymy na ile minister i premier są uczciwi w deklaracjach i jak dbają o interes polskich kolei, ekologię i czy zależy im na zmniejszaniu korków w miastach.

  • ~pprywatne 2018-12-09
    16:47:44

    37 7

    Arteks - Ale w pociągu można załapać wszy albo inne paskudztwo.

    Cyt. "Powodem 40-minutowego opóźnienia pociągu Intercity relacji Kraków-Warszawa były dokuczliwe insekty, na które uskarżali się pasażerowie. Pochodziły one od dwóch bezdomnych osób i szybko rozprzestrzeniły się po całym wagonie."

    Więc jak zawsze wybieram samochód. :)

  • ~MaciejK 2018-12-09
    17:02:34

    24 7

    Ha ha ha, na trasie Rybnik-Katowice gdyby mieli zwracać za wszystkie spóźnienia, to by zaraz z torbami poszli:) Na 5 dni w tygodniu co najmniej 3 razy spóźnieni :) Na szczęście sa busy - niezawodne, wygodne, latem chłodne zimą ciepłe (a pociąg albo wieczny przeciąg, albo tak grzeją, że można się ugotować), spóźniają się przez korki maksymalnie raz w tygodniu. Tak że ja kolei podziękuję

  • ~Arteks 2018-12-09
    17:17:44

    8 37

    @pprywatne - a jadąc autem można złapać gumę, można przeżyć pożar, można zostać kaleką lub zginąć w wypadku, można zapłacić mandat, można kogoś potrącić, można mieć awarię czy stłuczkę czyż nie? Życie kierowcy wcale nie jest kolorowe - szczególnie w kraju gdzie wariatów nie brakuje, a większość aut to stare powypadkowe trupy. @MaciejK - a jednak chętnych na busiki musi być mało bo cały czas jeżdżą te same niezbyt pakowne busiki Sprintery co 5 lat temu, a składy pociągów co raz dłuższe. Skąd możesz wiedzieć, że pociągi się spóźniają skoro jeździsz busami? Ja z kolei jak większość szanujących się Europejczyków i mieszczuchów jestem w stanie zamienić auto na pociąg, ale w zamianie auta na busa nie widzę żadnego sensu - nawet jeśli chodzi o bezpieczeństwo to jest jeszcze gorzej niż w autach nie mówiąc już o wygodzie. Szczególnie osoby wysokie lub przy kości wiedzą jak dyskomfortowe jest jeżdżenie busami. Słynny pisarz Filip Springer który często jeździ po Polsce i był także na Rybnickich Dniach Literatury powiedział słynne zdanie "busy to narzędzie upokarzania Polaków". I miał w tym dużo racji. A pociągi - jak ten na zdjęciu - to jest poziom europejski.

  • ~Arteks 2018-12-09
    17:22:15

    12 26

    @pprywatne - ja nie znam osoby która dostałaby w pociągu wszy ale mam na cmentarzu znajomych którzy zginęli w wypadkach w tym mój kolega ze szkoły i kuzyn. :/

  • ~pprywatne 2018-12-09
    18:30:07

    24 6

    ~Arteks - Z tego wynika, że samochód masz tylko po to, aby nabijać mu klimę co roku.

  • ~pprywatne 2018-12-09
    18:37:26

    17 5

    ~Arteks - Jadąc pociągiem to można przeżyć pożar, można zostać kaleką lub zginąć w wypadku, można zapłacić mandat, można kogoś potrącić, można mieć awarię czy stłuczkę. Jedynie gumy złapać nie można...

  • ~ 2018-12-09
    18:54:38

    13 3

    i można oberwać po gębie, czy zostać obrobiony z kasy, EZT maja niby monitoring, ale zwykłe wagony już nie

  • ~Arteks 2018-12-09
    19:07:25

    4 23

    @pprywatne - gdybyś nie był tak cienki jak jesteś - to byś odpowiedział jakie jest większe prawdopodobieństwo. Dostać wszy w pociągu czy zginąć w wypadku samochodowym? Ja stawiam, że to drugie bo dziennie w Polsce ginie w wypadkach drogowych dziennie ok. 8-9 osób, a ponad 100 jest rannych, wielu zostaje kalekami. A przypadek z wszami mieliśmy chyba jeden w tym roku czyż nie? Ale ty wolisz dalej trollować i pytać o moje prywatne sprawy... Strasznie infantylny jesteś. @ursus - drugi się urwał jak z choinki. W naszej rzeczywistości jednak łatwiej o bójkę kierowców - niż być pobitym w monitorowanym pociągu. Łatwiej stracić z parkingu auto lub jakieś drogie przedmioty z auta niż być okradzionym w pociągu pełnym pasażerów.

  • ~pprywatne 2018-12-09
    19:14:24

    15 2

    ~Arteks - Czyli w komentarzach wychwalasz zalety pociągów, autobusów, rowerów i całej tej masowej komunikacji, a prywatnie śmigasz sobie samochodem, ale o tym mamy nie wspominać, bo to twoje prywatne sprawy...

  • ~Arteks 2018-12-09
    19:27:37

    7 27

    @pprywatne - niczego nie wychwalam. Zwracam tylko uwagę na potrzebę równowagi transportowej i bardzo się dziwię, że kierowca przyklejony do siedzenia taki jak ty nie cieszy się z rozwoju dróg rowerowych, linii autobusowych czy kolejowych. Przecież czym więcej osób się przesiądzie do nich - tym więcej miejsca zostanie dla ciebie i innych Januszów czy Grażyn które jeżdżą autem po nic niezbędnego. Ale właśnie jedną z cech bycia motokultystą poza egoizmem jest też - brak racjonalnego myślenia. W Niemczech czy Szwajcarii wielu posiadaczy aut - korzysta z transportu publicznego i rowerów bo w jednym celu podróży lepszy może być zbiorkom, w innym rower, a w innym auto. Ja postępuje tak jak miejscy Europejczycy wykorzystując auto tylko w niezbędnych celach. A mimo to jestem przerażony zdziczeniem jakie nastąpiło na polskich drogach w ostatnich 5 latach.

  • ~ 2018-12-09
    19:30:30

    10 2

    ~Arteks ".@ursus - drugi się urwał jak z choinki" czy aby na pewno ? opieram się na własnych negatywnych doświadczeniach

  • ~xtrybnik 2018-12-09
    19:45:47

    8 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~adamos33 2018-12-09
    20:02:30

    10 3

    a pro po "zdziczenia" ostatnio głośno było o pewnej starszej osobie którą pasażerowie o mało co nie wyrzucili z autobusu,grożąc nawet pobiciem,a to tylko że starszy Pan wsiadł z rowerem
    i nie chodzi mi o to czy mógł czy nie,ale podłość jednego człowieka do drugiego,Arteks o samochodach lepiej się nie wypowiadaj,z Twoich komentarzy wynika że samochodem praktycznie w ogóle nie jeździsz,
    no chyba że do mechanika przegląd zrobić,też się nie dziw że widzisz to inaczej jak "normalny" kierowca busa,taksówki itd. a takich ludzi jest sporo co unikają jazdy samochodem,po prostu to ich przerasta
    i wolą samochód w garażu trzymać niż kombinować kto gdzie ma pierwszeństwo itd.

  • ~MaciejK 2018-12-09
    20:23:43

    18 1

    Widać, Arteks, że się nie orientujesz, tylko na ślepo zachwalasz to co lubisz:) Dojeżdżam codziennie busami i chwalę sobie bardzo. Kolega z pracy dojeżdża pociągami i on albo do pracy spóźniony przyjeżdża (co najmniej dwa razy w tygodniu, a najczęściej 3), albo w domu jest 40 minut później niż ja (w zeszłym tygodniu był nawet 3 godziny później). Cena busów jest wyższa i to ich jedyna wada, ale uważam, że czas to pieniądz i moje nerwy i zdrowie nie mają ceny, tak że wolę płacić. Dojeżdżamy tak już 15 lat, tak że kolego dokładnie wiem o czym mówię - w przeciwieństwie do ciebie akurat w tym temacie:) Trochę mi to przypomina takie stare babcie, które się upierają na ślepo przy czymś, o czym nie mają pojęcia, no ale skoro tak lubisz...

  • ~PawelE39 2018-12-09
    20:29:01

    20 2

    Arteks, zblizaja sie Swieta. Czas milosci, radosci,dla jednych spokoju i wyciszenia. Zrob Nam wszystkim ( tym na SRB i SWD takze ) prezent i wroc tam, skad przybyles do Rybnika.

  • ~Arteks 2018-12-09
    20:52:11

    4 30

    @MaciejK - nie możesz dojeżdżać 15 lat busem, bo tych wtedy nie było. Ale to szczegół. Chwalenie dojeżdżania busikami trochę przypomina mi... chwalenie się piecem na węgiel. I jedno i drugie w innych krajach zamiera lub zamarło, a w Polsce istnieje tylko z powodu tego, że u nas - jeszcze nie wszyscy się szanują. No i w związku z tym ty mi bardziej przypominasz babcie - które przyzwyczaiły się do różnych przestarzałych i mniej wygodnych urządzeń, pieców itd i nie chcą wypróbować czegoś nowszego i bardziej trendy. Mówienie, że pociąg który jest bezkolizyjny częściej się spóźnia od busika który nie stoi w korku jedynie w weekendy i wieczorami - jest oczywistym wydziwianiem. A porównanie komfortu jady busem z pociągami - po prostu nie istnieje bo to trochę tak jakby porównywać jazdę furmanki z autem... Wiem co piszę bo oczywiście wypróbowałem kilka razy busy i jeszcze raz na rok przejechać się w tych warunkach aby nie czekać pół godziny na pociąg to rozumiem... Ale dojeżdżać do pracy i czuć się jak paczka? To tylko dla jakichś hardcorowców. Uczciwie powiem, że jakbym miał do wyboru dojeżdżanie busem lub autem - wybieram auto.

  • ~ 2018-12-09
    22:09:11

    5 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2018-12-09
    22:17:33

    5 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~stam55 2018-12-09
    22:26:07

    13 3

    Po to mam samochód żeby z niego korzystać, nie wyobrażam sobie podróżować pociągiem

  • ~ 2018-12-09
    22:31:52

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~MaciejK 2018-12-09
    22:40:17

    15 0

    Arteks, Dojeżdżam od 15 lat, a od kilku busami i byla to jedna z lepszych decyzji w życiu. I to koniec mojej rozmowy z toba, bo ze ślepym o kolorach sie nie da :)

  • ~ 2018-12-09
    22:46:56

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2018-12-09
    23:00:01

    3 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2018-12-09
    23:07:36

    2 16

    @stam55 - no i znowu trochę to z twojej strony dziwnie brzmi bo obwieszczasz, że pociągami nie jeździsz, a więc co cię obchodzą odszkodowania za opóźnioną trasę? Powinieneś bardziej upomnąć się o odszkodowania dla opóźnionych wyjazdów autem i czas zmarnowany w korkach, a gdybyś tak podliczył ile marnujesz czasu na korki pewnie wyszłoby rocznie kilkaset godzin czyż nie? Kojarzę twoje wpisy z patriotyzmu gospodarczego. Szkoda, że taka osoba jak ty nie korzysta z polskich pociągów, wyprodukowanych przez polski przemysł w których pracują polscy kolejarze i które jeżdżą na prąd kupowany z polskich elektrowni produkujących energię z polskiego węgla. A ty wolisz ruską ropę do auta i pewnie niemiecki lub japoński przemysł motoryzacyjny... ;P

  • ~ 2018-12-09
    23:15:30

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2018-12-09
    23:16:07

    7 2

    Arteks nudny już jesteś z tą ruska ropą w każdym wątku, skąd wiesz, że nie jeździ na tej wydobywanej w okolicach Krosna przez Orlen, czy tej z Bałtyku lub Morza Północnego przez Lotos i przerabianej w polskich rafineriach, patriotyzm pełną gębą

  • ~Arteks 2018-12-09
    23:22:40

    2 17

    @ursus - ojej, a jaki ty jesteś nudny z tymi ścieżkami rowerowymi w co drugim temacie - a też cię znosimy. Polska ma tyle ropy, że pewnie nie starczyłoby jej nawet dla przemysłu farmaceutycznego. ;) A co do dyskusji ze @stam55 to nie wtrącaj się bo gość jest bardzo patriotycznie nastawiony do węgla, dlaczego więc nie namówić go na patriotyzm wobec innych działek polskiej gospodarki, a transport publiczny mógłby w dużej mierze uniezależnić nas od innych gdybyśmy traktowali go tak jak np. Szwajcarzy, Niemcy, Skandynawowie, Austriacy, Hiszpanie - czyli ci najsprytniejsi gracze w Europie.

  • ~ 2018-12-10
    00:13:06

    12 3

    ~Arteks "@ursus - ojej, a jaki ty jesteś nudny z tymi ścieżkami rowerowymi w co drugim temacie" jak mocno jestem nudny, świadczą oceny moich komentarzy wystawione przez innych użytkowników, zbieżne z opiniami zdecydowanej większości czytelników portalu, a oceny Twoich powinny dać Ci do myślenia

  • ~THE Bill 2018-12-10
    07:15:02

    4 13

    Arteks - odpuść. Malkontentów nie przekonasz, choćby pociągi były za darmo i jeździły z prędkością światła. Polacy cebulacy kraj marud. Nie poradzisz. Wszystkim nie dogodzi. Mnie natomiast martwi ciągłe wyłączenie z użytkowania windy na 1 peronie. Kasa w błoto! Nadal upieram się, że lepsza była by zwykła metalowa/betonowa pochylnia. Schody są na tyle szerokie, że zmieściła by się bez problemu.

  • ~Arteks 2018-12-10
    07:38:16

    2 19

    @The Bill - z tymi cebulakami to się zgodzę. Zarówno jeśli chodzi o piece śmieciuchy, jazdę pociągami zamiast busikami, drogi rowerowe. Ale w końcu rozsądek zwycięży - za dużo ludzi bywa w Europie i chce żyć jak Europejczycy. @ursus - tak, zdecydowana większość... cebulaków. ;)

  • ~ 2018-12-10
    09:48:42

    14 1

    Arteks, powiedz to jeszcze raz wprost co zasugerowałeś, że wszyscy, którzy nie zgadzają się z Twoimi "nowoczesnymi złotymi myślami" to cebulaki
    bez komentarza

  • ~Janusz_Cebularz 2018-12-10
    09:56:44

    9 0

    A wiecie, że u nas już nie działa jedna z wind? xD

  • ~jabibe 2018-12-10
    10:24:05

    19 1

    Standardzik, ktoś się nie zgodzi z oświeconym kochasiem europejskich standardów jest SRB/SWD/kopciuchem/motokultysta/cebularzem. Nie można uznać busów wygodniejszych od pociągów bez przypisania przez tą osobę do któryś z tych grup, nawet gdy za busami przemawia choćby to, że nigdy mnie nie zawiodły w przeciwieństwie do pociągów, zawsze miałem miejsce siedzące, mam do wyboru kilka wygodniejszych przystanków z których mogę skorzystać, a gdy pogada się z zawsze miłymi kierowcami to jest szansa na wysiadkę gdzieś po drodze. W busie nigdy nie trafiłem na grupkę pijanych sebixów wydzierających mordy na cały pojazd, nie trafiłem też na śmierdzących bezdomnych i nie miałem problemu z brakiem/zbyt intensywnym ogrzewaniem. Pociąg jest lepszy, tak mówi się w całej europie i nasze doświadczenia są nic nie warte bo jesteśmy zacofani i już, OBUDŹMY SIĘ bo tak mówi oświecony arteks....Człowieku czy ty jesteś w stanie pojąć, że ktoś może mieć własne zdanie? Że ktoś może mieć takie a nie inne doświadczenia? Jesteś tak zakochany w sobie, że będziesz bezmyślnie forsował swoje wizje i starał wmówić innym, że są źli, głupi i ogólnie to powinni wrócić do jaskiń. Brak ci pokory i głębszej refleksji nad sobą, wierzysz ślepo w jakieś wizje i zawsze starasz się dopasować rzeczywistość do swoich potrzeb, często pomijając przy tym niewygodne rzeczy. Ogarnij się.

  • ~Arteks 2018-12-10
    15:01:40

    1 18

    @ursus - niektórych tak tu odbieram i chyba decydenci. ;) Można mieć swoje zdanie co do tego kto co bardziej lubi czy co komu bardziej smakuje. Ale powiedz komuś w Europie, że busy są lepsze, pasy rowerowe niepotrzebne, a piece węglowe to przyszłość, a zostaniesz wyśmiany... Nikt nawet nie będzie chciał prowadzić dyskusji bo tam to są oczywistości takie jak to, że ziemia jest okrągła, a doba ma 24 godziny. :) @jabibe - busy zwane marszrutkami to pomysł rodem z ZSRR. To się skończy tak samo jak epoka mułu, handel z łóżek polowych, komputery Atari czy piece śmieciuchy... To tylko kwestia czasu. W pobliskich Czechach które wywodzą się z tej samej grupy byłych państwa socjalistycznych minibusów się nie uświadczy. Bo Czesi lubią się wzorować na Niemcach czy Austriakach. W Polsce mieliśmy niestety czasami zapędy aby brać pomysły od naszych wschodnich sąsiadów. Ale to się skończy w ciągu kilku lat. Średnia wieku wśród kierowców busów to +60, polityka miast jest na nie, podróżni też co raz bardziej wymagający. @MaciejK - dzisiaj widziałem busa Intera jak przyjechał na DKM. Według planu miał być o 8.05, a był o 8.12... Czyli nawet kurs z Katowic jest opóźniony, a co dopiero do - gdzie korki są większe? Na 5 porannych pociągów z Katowic do Rybnika 3 o planie, 1 opóźniony o 1 minutę, 1 opóźniony o 2 minuty. :)))

  • ~ 2018-12-10
    15:29:58

    14 1

    ~Arteks" Ale powiedz komuś w Europie, że (...) pasy rowerowe niepotrzebne, "
    nie wiem, czy zauważyłeś, ale po takim czasie już powinieneś, że toczące się wszelkie dysputy nie negują sensu budowy pasów dla rowerów, co miejsc i sposobu ich wyznaczania, często w sposób utrudniający i tak kiepski już ruch samochodowy, do tego bez uwzględnienia realnych potrzeb użytkowników rowerów, co widać chociażby po ilości rowerzystów na czerwonych malowankach w centrum, czy wyznaczania ich w miejscach, gdzie ruch rowerowy i tak będzie minimalny, generowany tylko przez mieszkańców, ale ze skutkiem całkowitego wywrócenia doi góry nogami sprawdzonych, istniejących od lat, rozwiązań komunikacyjnych (Karolinka)

  • ~jabibe 2018-12-10
    17:19:38

    16 2

    A ty dalej swoje, dalej sobie dopowiadasz tak by wszystko pasowało do twoich teorii. Nie ogarniasz tego, że ludzie nie mówią, że kontrpasy są niepotrzebne. Zarzucają logikę ich wykonania w danym miejscu i w danej formie i bezsens malowania pasów na drogach które najpierw trzeba remontować. Nikt nie mówi że kotły na węgiel są przyszłością, większość zwraca uwagę na fakt, że albo nie mają alternatyw albo finansów, a ty oczywiście na podstawie kilku osób którzy mają więcej pieniędzy stwierdzasz, że wszyscy co mają kotły marnują kasę na głupoty. Komentujący opisuje swoje długoletnie doświadczenie z busami i pociągami a ty na podstawie jednostkowych przypadków wyrobiłeś sobie opinie i idziesz w zaparte. Taki właśnie jesteś ograniczony i żyjesz w swoim świecie gdzie Europa to miejsce gdzie wszystko jest idealne, raka leczy się szczeniaczkami i słodkimi kotkami, a ludzie pierdzą perfumami..A jak ktoś podaje wątpliwości lub sie z czymś nie zgadza do momentalnie jest wrzucany do poszczególnych kategorii złych, zacofanych itp itd.

  • ~Antyk 2018-12-11
    08:51:29

    7 4

    Przytoczę fragment:"Proponowane przez posłów zmiany obejmują kilka kluczowych obszarów i miałyby zastosowanie we wszystkich krajach UE i we wszystkich rodzajach usług kolejowych."....ośmielam się zauważyć, że jeszcze niczego nie ma, a wy jakbyście już ustawiali się w kolejce po te "zwroty"?? Poza tym jakie to musi być opóźnienie? minutę? 5 minut? godzinę? dzień? Zatem zluzujcie lejce....

  • ~Arteks 2018-12-11
    09:44:46

    2 17

    @jabibe - z teoriami mamy do czynienia wtedy gdy coś istnieje w sferze koncepcji lub przypuszczeń. Ale równowaga w transporcie czy anachronizm węgla w ogrzewaniu domów to nie są teorie - to jest europejska praktyka. Wcale nie segreguję ludzi na złych czy dobrych i chętnie z prawie każdym poza trolami dyskutuję - ale dlaczego ty w swoich wpisach koncentrujesz się tylko na hejtingu osoby z którą się nie zgadzasz zamiast na temacie lub tematach pokrewnych? Przydałoby ci się trochę więcej obycia i oczytania, a nie podniecanie się wpisem kogoś kto akurat lubi busy czy węgiel lub nie lubi rowerów. @antyk - tym razem mnie zaskoczyłeś pozytywnie. Przynajmniej napisałeś coś logicznie i wróciłeś do meritum dyskusji. A swoją drogą takie przepisy są ok. Bo one paradoksalnie znowu dodadzą punktów kolei! Jadąc autem i trafiając na korek, blokadę, wypadek - nie dostanie się odszkodowania za opóźnienie. A jeśli ktoś trafi na opóźniony pociąg - będzie miał na to szansę. :) Brawo EU. @ursus - wstyd za taki oftop przy artykule o drodze P-R. Tu też znowu odchodzisz z tematu w związku ze swoją rowerofobią i "malowankami". Co raz bardziej odzywa się w tobie gremlin. ;)

  • ~jabibe 2018-12-11
    09:57:59

    10 2

    arteks kolejny raz udowadnia że nie potrafi czytać ze zrozumieniem. gratuluje.

  • ~Arteks 2018-12-11
    10:35:58

    2 12

    @jabibe - przypomnę tylko, że w temacie artykułu nie napisałeś ani jednego zdania. Czytać artykułów ze zrozumieniem nie potrafisz, a chcesz sztorcować innych? Gdzie jakaś ogłada?

  • ~jabibe 2018-12-11
    10:56:58

    12 1

    czyli co ty masz prawo prowadzić dyskusje z komentującymi, odbiegać od tematu artykułu ale tobie już nie można odpisać bo to offtop? ogarnij się synku, bardzo proszę

  • ~Arteks 2018-12-11
    11:08:45

    2 15

    @jabibe - ty nie potrafiłeś napisać JEDNEGO zdania w temacie w nieskomplikowanym temacie obierając za cel ataku moją osobę. To co robisz to już nie jest offtop tylko rodzaj paranoi.

  • ~jabibe 2018-12-11
    11:17:49

    14 2

    No widzisz, bo komentuje twoje wypowiedzi, nie mam prawa? Jak to jest? ty jak atakujesz inne osoby bo wyrywasz ich komentarze z kontekstu to jest wszystko ok. Jak ktoś próbuje ci zwrócić uwagę to się oburzasz, że jesteś atakowany. Wyzywasz ludzi od kopciuchów, moto kultystów, szydzisz z srb/swd jest wszystko ok.?

  • ~Arteks 2018-12-11
    11:29:39

    2 13

    @jabibe - ale jeśli jest temat o kopciuchach, kiepskich kierowcach czy transporcie - to o tym się rozmawia i każdy ma prawo do swoich poglądów. Temat dotyczy opóźnień pociągów. Pół biedy jeśli dyskusja przeniosła się na transport. Ale ty próbujesz ją przenieść na osobę i... jak kontynuować w nieskończoność jak jakiś paranoik. Człowieku, uspokój się i zjedz tabletkę.

  • ~ 2018-12-11
    14:43:35

    11 1

    ~jabibe - szkoda czasu na polemikę z tym człowiekiem.

  • ~jabibe 2018-12-11
    18:47:25

    14 0

    No widać, że nie ma sensu bo zawsze dopowiada sobie historie by mu pasowało. Strasznie żal mi osób które muszą go znosić na żywo.

  • ~Arteks 2018-12-11
    19:01:31

    1 18

    @jabibe - a mi trochę żal ludzi słabych intelektualnie. Chcieliby trochę poszumieć w internecie, a na ich drodze albo zawsze stanie ktoś kto powoduje ich frustracje albo moderator. ;) @bartezz - nie spodziewałbym się po tobie, że mnie kiedykolwiek polubisz po tylu przegranych dyskusjach ze mną ale ty też nie potrafisz napisać chociaż jednego zdania na temat? ;)

  • ~ 2018-12-11
    21:14:25

    14 0

    ~Arteks - jakich przegranych dyskusjach z tobą...? ponad 90% komentujących się z tobą nie zgadza, czytających również co widać po minusowaniu i odp. na twoje wpisy!!! więc ci wszyscy w takim razie przegrywają z tobą dyskusje wg. twojego mniemania ;-) muszę się powtarzać czego nie lubię... ale jest to konieczne - każdy kto z tobą się nie zgadza jest twoim wrogiem wirtualnym, jest wiochmenem, jest cebulakiem, motokultystą, wyśmiewasz powiat SRB i SWD a tak naprawdę to ty jesteś pośmiewiskiem swoich komentarzy i swojego zamkniętego świata oderwanego od rzeczywistości...
    Trzeba być zatwardziałym hipokrytą co udowadniasz nawet teraz przypisując mi pisanie nie na temat, za to ty ostatnio w temacie Biegu Barbórkowego pisałeś o blokach twoich ukochanych króliczokach - aż jeden z komentujących cie oświecił bo tak się już zagalopowałeś , że tego nie dostrzegłeś :-)))

  • ~jabibe 2018-12-11
    21:46:44

    17 0

    Bo z tobą się człowieku nie da wygrać ;p ty wiesz zawsze swoje. Do palicy wchodzi ci nie to co czytasz ale to co chciałbyś przeczytać i w ten sposób próbujesz prowadzić dyskusje. Jedyny raz jak się przyznałeś do błędy to była sławna dyskusja o klimatyzacji, w późniejszych dyskusjach jak np o cukrzycy gdzie udowodniono ci twoja wybitną ignorancję i przede wszystkim arogancję zauważyłem, że uciekasz i robisz sobie przerwę od komentowania, ale potem zawsze wracasz jak w tytule wiadomości pojawia się hasło rower, kontrpas, korki, smog. W takich tematach srasz komentarzami jak potłuczony nie rozumiejąc kompletnie zarzutów jakie są stawiane przez komentujących, bo najważniejsze jest wklejenie wiązanki o zachodzie, o zrównoważonym transporcie, o kopciuchach i o moto kultystach.

  • ~Arteks 2018-12-11
    22:40:37

    0 17

    @jabibe @bartezz - kulturalnie poprosiłem o chociaż jedno zdanie na temat odszkodowań za bilety, a w zamian ja i czytelnicy co dostaliśmy? Żale i wyolbrzymienia w stosunku do mojej osoby. Albo kompletnie nie rozumiecie zasad dyskusji albo macie paranoje. Bo wasza skala agresji jest kompletnie nieadekwatna do problemów o jakich dyskutuje się na miejskim portalu. Doprowadzam do szału i frustracji kilku dziwaków tylko z tego powodu, że jestem zadowolony z miejsca w którym mieszkam, chciałbym oddychać lepszym powietrzem i popieram równowagę w transporcie i rozwoju miasta. Szok!

  • ~ 2018-12-12
    02:29:49

    16 0

    Arteks - nie znam większego dziwaka, który popierałby chore pomysły wdrażane w życie by komplikować życie mieszkańcom, jak już ktoś tu na portalu słusznie zauważył i skomentował " że miasto zamiast działać dla mieszkańców walczy z nimi " i to widać. Nie mów mi, że mam poranoje bo nawet nie wiesz co mówisz, latem napisałem ci żebyś sobie przeczytał def. schizofrenii i głęboko przeanalizował jej treść i zastanowił się nad tym znaczeniem bo przypisywanie mi i innym określonych czynności i stwierdzeń jedynie na urojonych domysłach nie znając faktów normalne nie jest. Po tym trochę się wycofałeś ze swojej głupoty i przestałeś dopisywać mi określone czynności związane z życiem codziennym ale dalej brniesz w przekonaniu, że to tylko ty masz rację i wszyscy inni nie zgadzający się z tobą są be! Naucz się wreszcie szanować też zdanie innych, którzy niekoniecznie muszą ci przytakiwać i zgadzać się z tobą na każdym kroku!

  • ~ 2018-12-12
    06:23:08

    12 0

    ~Arteks "ursus - wstyd za taki oftop przy artykule o drodze P-R. " czy offtop, ocenili to czytelnicy, wykazałem po prostu kierunek w jakim idą nasze w ladze i w którym odnoszą , w swoim mniemaniu, sukces
    "Tu też znowu odchodzisz z tematu" to dlaczego piszesz do mnie w tym temacie, a nie tym, do którego się odnosisz ? robiąc dokładnie to, co zarzucasz innym, traktując podwójne standardy jako normę
    "w związku ze swoją rowerofobią i "malowankami" , lekarzu lecz się sam, akurat na rowerze jeżdżę stosunkowo dużo i to nie tylko po Rybniku i to co dzieje się u nas, mogę porównać do działań w innych miastach, na tle których działania naszych "fachowców" wyglądają słabo, jednak w Twojej głowie nie mieści się fakt, że można nie popierać bezmyślnie działań naszych władz, a jeździć na rowerze
    "Co raz bardziej odzywa się w tobie gremlin. ;)" masz aż tyle do powiedzenia ?słabo Arteks, jeżeli traktujesz ten wpis jako własną terapię, to ok, a jeżeli nie, to z ust pierwszego hejtera portalu ,potraktuje to co napisałeś, jako komplement :)

  • ~Arteks 2018-12-12
    10:34:08

    1 16

    @bartezz - ale to są dziwne pomysły czy dziwne poglądy tylko dla osób nieobytych i nieoczytanych lub dziwaków. Natomiast odnośnie paranoi - to nie jest przesadzone. Bo normalny człowiek skomentuje jakieś wydarzenie/zjawisko i co najwyżej puści jakieś 1-2 zdania riposty o drugiej osobie. A ty i @jabibe nie napisaliście ani JEDNEGO zdania na temat za to kolejny wpis co sądzisz o mnie. A sądzisz źle bo ci dołożyłem w dyskusjach i wykazałem w nich sprzeczności i brak logiki - więc nikogo ze stałych czytelników to nie zdziwi. @ursus - to miałem ci zwrócić uwagę w temacie drogi? Przecież wtedy zachowałbym się równie prymitywnie jak ty, a chciałem tego uniknąć. No i co z tego, że jeździsz na rowerze jak nie masz nic konstruktywnego do zaproponowania? Inni mają i są wysłuchiwani. :)

  • ~ 2018-12-12
    13:46:28

    12 0

    Arteks - dołożyłeś w dyskusjach ale swojej fanaberii, którą każdy tu obala a ty bardzo chciałbyś aby stała się rzeczywistością. Jesteś tak w sobie zadumany , że poza czubkiem swojego nosa nie widzisz nic innego co już nie jest po twojej myśli. Ty wreszcie przestań się już powoływać na tych stałych czytelników bo ci stali czytelnicy zostawiają ci pod twoimi komentarzami setki, tysiące minusów i mnóstwo odpowiedzi z afrontem w stosunku do twoich przekonywań o swojej racji.
    Zacznij wreszcie szanować tu na portalu większość komentatorów ok. 90% którzy nie zgadzają się z tobą tak jak ja i mają odmienne zdanie i skończ z wyzywaniem ludzi od cebulaków, moto kultystów, wiochmenów a zacznij ich szanować bo jest ich zdecydowana przewaga nad tobą.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5039