zamknij

Wiadomości

PO: dajmy mieszkańcom inicjatywę

2010-01-14, Autor: 
Możliwość płacenia kartą płatniczą w urzędzie miasta, inicjatywa uchwałodawcza dla tysiąca obywateli i zmiany w statucie miasta, to kolejne pomysły rybnickiej Platformy Obywatelskiej na poprawę życia w mieście

Reklama

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez rybnicką Platformą Obywatelską, poseł Marek Krząkała i radny Piotr Kuczera przedstawili nowe pomysły, mające służyć polepszeniu życia mieszkańców Rybnika. - Chcemy, aby wprowadzono możliwość płacenia kartą płatniczą w rybnickim urzędzie miasta. Bardzo często mieszkańcy muszą zapłacić np. podatek, a nie dysponują odpowiednią ilością gotówki, bo bankomat był nieczynny - mówi poseł Marek Krząkała. - Większość dużych miast wprowadziła takie rozwiązanie, dlaczego rozwijający się Rybnik ma być gorszy? - pyta Krząkała.

Kolejnym pomysłem Platformy Obywatelskiej jest umożliwienie wyjścia z inicjatywą uchwałodawczą grupie tysiąca obywateli. Od niedawna podobne rozwiązanie stosowane jest w Katowicach i Orzeszu. - Podczas ostatniej sesji rady miasta bardzo dużo mówiono o obywatelskości. Dlatego chcemy dać mieszkańcom szansę na wypowiedzenia swoich opinii, również poprzez uchwały - tłumaczy radny Piotr Kuczera. - Oczywiście mieszkańcy nie mogliby decydować o wszystkich sprawach np. o budżecie. Radni czuwaliby nad projektami i na pewno nie popieraliby absurdalnych pomysłów - zapewnia Kuczera.


Ostatnią kwestią poruszoną przez Platformę, jest wprowadzenie zmian do statutu miasta. Chodzi o możliwość opiniowania projektów uchwał nie tylko przez radcę prawnego zatrudnionego przez urząd miasta, ale o umożliwienie opiniowania niezależnym radcom. - W statucie miasta jest napisane, że wszelkie projekty uchwał muszą być zaopiniowane przez radcę prawnego. Okazuje się, że może to być wyłącznie radca zatrudniony w urzędzie miasta przez prezydenta. Gdy opozycja idzie do radcy z projektem, to bardzo często nie ma on czasu, aby projekt zaopiniować - mówi radny Kuczera. - Dlatego chcemy wprowadzić zmiany w statucie i umożliwić opiniowanie projektów radcom niezależnym - wyjaśnia.


Czy propozycje opozycji mają szansę realizacji? Prezydent Rybnika, Adam Fudali jest sceptykiem. Jego zdaniem, Platforma nie wykazuje się pomysłowością, tylko powiela gotowe projekty innych. - Co do pierwszego pomysłu kolegów z Platformy, muszę przyznać, że się spóźnili. Już od listopada 2009 roku trwają rozmowy z odpowiednimi organami na temat wprowadzenia możliwości płacenia kartą płatniczą w urzędzie - mówi prezydent. - Jeśli chodzi o drugi pomysł, to nie mówię "nie", ale wymaga to głębszej analizy. Po to mieszkańcy wybierają swoich radnych, aby mogli reprezentować ich interesy. Ponadto w wielu kwestiach mieszkańcy mają możliwość wypowiedzenia swojego zdania, choćby przy planowaniu zagospodarowania przestrzennego - tłumaczy prezydent.


Pomysł zatrudniania zewnętrznych radców prawnych prezydent określa „nieznajomością prawa”. - Przecież nawet w Sejmie nie ma takiej sytuacji, że to niezależni eksperci opiniują projekty uchwał koalicji czy opozycji - argumentuje.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~ 2010-01-14
    15:11:32

    0 0

    "Dlatego chcemy wprowadzić zmiany w statucie i umożliwić opiniowanie projektów radcom niezależnym - wyjaśnia.". Co w dzisiejszym świecie oznacza ponoć ta "niezależność" i co się za tym kryje, wie tylko z pewnością pomysłodawca. Dla mnie to "kręcenie lodów" i możliwość dorobienia do "skromnych" pensji dla kolegów prawników...........Co jedna partia, stowarzyszenie itd to "coraz genialniejsze"lekarstwa na zło tego świata. Przez te programy wszystkich partii, przebija moim zdaniem, brak kompetencji i umiejętności w funkcjach na które się kandyduje, populizm, mydlenie ludziom oczu, stwarzanie problemów zastępczych.....Jeszcze nie natknąłem na program w którym ktoś wyjaśniłby od A do Z, jak i za pomocą jakich środków( i skąd pochodzących) sprubuje spełnić jakąś obiecankę wyborczą. Wszyscy produkują szybko psującą się kiełbasę wyborczą. I nie obchodzi mnie argument :"Nie będziemy szczegółowo opisywać rozwiązań bo nie po to jest program, to tylko hasła. Poza tym ludziom i tak to niewiele mówi". A ja bym chciał, aby ktoś się postarał i to napisał. Wtedy mogę ocenić czy coś ma sens i szanse powodzenia.

  • ~thedcn 2010-01-14
    15:16:36

    0 0

    chyćcie sie roboty, a nie pierdoły wam we łbie

  • ~solo 2010-01-14
    15:32:48

    0 0

    Panie prezydencie, ekspertyzy robią niezależni radcy. Pomysł z 1000 podpisów jest super. Mam nadzieję, że wejdzie w życie. Tylko czy prezio fudali podzieli się władzą? Mam nadzieję, że PO w najbliższym czasie podejmie się kolejnych rzeczy. I żeby te uchwały zaproponowali na najbliższej sesji. ciekawi mnie wynik głosowania nad pomysłem z 1000 podpisów.

  • ~solo 2010-01-14
    15:34:17

    0 0

    to są konkrety a nie info od fudalego na temat chińczyków i to bez konkretów.

  • ~se60 2010-01-14
    16:02:36

    0 0

    solo konkret to tyś sie powinien nazywać

  • ~tropiciel_debili 2010-01-14
    16:03:23

    0 0

    PO w Rybniku zajmuje sie pierdolami typu smieci albo placenie podatkow karta. Moze byscie tak zaproponowali co zrobic zeby spoleczenstwo mialo z czego placic te podatki? Bo przez kilka ostatnich lat w sprawach gospodarczych nie zaproponowaliscie NIC.

  • ~qwerty 2010-01-14
    16:14:32

    0 0

    Pomysl z niezaleznym radca jest calkiem OK. Zakladajac, ze PO wygra nastepne wybory, to nie byloby im to na reke (tak jak obecnej wladzy nie jest na reke - przyklad w artykule), wiec mozna zalozyc, ze pomysl nie jest robiony "pod siebie" i "pod przyszle latwe rzadzenie", ale pod usprawnienie procesow uchalania uchwal.

  • ~cige 2010-01-14
    16:28:15

    0 0

    niech słynny kolarz G. coś temu PO podpowie bo on zawsze taki mądry był przeca - czekamy na POmysły ; zróbcie sobie komisje i przesłuchujcie najlepiej we własnej sprawie ;)

  • ~mily pan 2010-01-14
    17:02:24

    0 0

    A teraz lodziarze z PO wyobrazmy sobie taka sytuacje .Tusk prezydent,rzad PO jeszcze 2 lata,Krzakala prezydentem miasta i polowa Polakow kible po swiecie szoruje a reszta jak rzecznik rzadu Gras u Niemcow cieciuje.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2010-01-14
    17:05:53

    0 0

    Panie Krząkała mi w Rybniku żyje się dobrze..mimo podniesienia podatków :( Ale ja nie zagłosuję na Pana ani na Pana Fudalego i nie wiem na kogo (mimo ,że z Rybnika zrobił super miasto)-ale czas na zmiany! Wracając do tematu, to uważam ,że troszke zaczynacie mydlić oczy (mimo ,że jestem zwolennikiem PO)! Zaproponujcie coś extra , np idąć przykładem: Bierunia i Tychów czy Kobierzyc - gdzie obniżono do maxa podatek od środków transportu(np: w rybniku ciągnik+naczepa to około 3,5tyś zł na rok a w Tychach ok 2 tys) , spowodowało to sciągniecie do miasta przedewszystkim fundusze leasingowe. które moga swoim klientom zaoferowac pakiet z tanim podatkiem!!! - płacą u nas podatki...
    Wiem ,że nie macie większosci ,ale zlóżcie taki projekt , wiem ,że pzrepadnie ale trochę "PR"- wtedy powiecie my chcieliśmy obniżyć, ale oni nie...to asamo dotyczy Krusu w sejmie, te samo zagranie may chcemy ale oni nie, mamy związane ręce!!!
    A co do przeciętnego "KOWALSKIEGO"??? Proszę nie odbierać mnie jako populistę ,ale: PO ma większość w sejmie , mamy Jerzego Buzka , czy nie można tego wykorzystać prz poszukiwaniu inwestrów dla rzeczy typu" KAMIEŃ i RUDA" ????
    Tak więc , Panie Krząkała i rybnicko PO więcej konkretów sensownych!!!

  • ~outsider 2010-01-14
    17:26:19

    0 0

    to może i ja wcisne swoje trzy grosze. Z płaceniem kartą kredytową - pomysł jest spóźniony o kilka lat. Teraz jak sa elektroniczne przelewy to mi to pika. Zgadzam się, że faktycznie od jakiegoś czasu coś tam w urzędzie z tym robią. Znajomy mówił mi juz o tym w grudniu. Radca prawny - no nie wiem, ale jak na mój rozum to w sejmie czy w senacie chyba nie jest tak, że parlamentarzyści przynosza projekty ustaw zaopiniowane przez niezależnych radców prawnych, po co w takim razie byłoby biuro legislacyjne (czy jakoś tak) sejmu i senatu. I wreszcie ostatnia propozycja - inicjatywa mieszkańców. W sumie pomysł dobry, tylko że generalnie w Polsce nie do zrealizowania. Na szczeblu sejmu i senatu to już funkcjonuje, zdaje się, że trzeba zebrać 500 tysięcy podpisów czyli sporo. I co - i nic. Jakoś nie przypominam sobie żeby jakikolwiek projekt społeczny, który dotarł do naszych parlamentarzystów doczekał sie realizacji. Przeciez oni i tak wiedzą wszystko lepiej, więc co będą słuchac ludu. I teraz proponują zrobienie tego na poziomie miasta. Pokażcie nam dobry przykład w Warszawie, a potem proponujcie coś nam.

  • ~marus 2010-01-14
    17:34:15

    0 0

    ~bogdann55 Jesteś na przepustce czy uciekłeś?

  • ~wawokanin 2010-01-14
    17:47:28

    0 0

    Inicjatywa obywatelska co do uchwał już istnieje sprawdziłem :D Toruń i Kalisz maja ponad 150 000 mieszkańców...a potrzeba odpowiednio 150 i 200 podpisów np. Co do ilości podpisów można pewnie dyskutować ale to już sprawa do uzgodnień. Jestem za i dwiema rękami się podpisuje pod tym pomysłem. Płacenie karta to super ułatwienie... aż dziw bierze, ze tego jeszcze nie ma w UM z reszta co się dziwić dziady z Fudalim na czele pewnie nawet się karta płatnicza posługiwać nie potrafią hehe

  • ~AntyFudali 2010-01-14
    17:52:45

    0 0

    Powielanie dobrych pomysłów panie prezydencie to cnota jakiej pan nie posiada... Wymyśla pan jakiś abstrakcyjnych Chinczyków zamiast się do roboty wziąć. No muszę przyznać ze pan Krząkała dobrze kombinuje. Widać ze ma coś do powiedzenia KONKRETNEGO dobrze, że choć on tutaj stara!!!! bo się nam to Fudalowe towarzystwo panoszy. Tak trzymać!! :)

  • ~rodzyn 2010-01-14
    18:18:42

    0 0

    I tyle czasu kombinowali żeby wymyślić raptem 3 pomysły i to jeszcze takie że żal się nimi chwalić. Jeżeli chcecie zachęcić mieszkańców Rybnika to musicie mieć coś co każdy zauważy. Brakuje mi innowacji i waszych propozycjach :P

  • ~Fiodore 2010-01-14
    18:24:26

    0 0

    "Zakladajac, ze PO wygra nastepne wybory" Hahaha dobry żart! Ty to jednak masz poczucie humoru! Kto Ci tak powiedzial? Pies na Boze Narodzenie? Pfff hahaha. Szkoda, ze rybnickie PO nadal odstawia jakies szopki i do tego prowizorki. Nie po to glosowalismy za nimi w wyborach do rzadu zeby teraz tu wracali. Nie zrozumieli woli obywateli, nie chcemy ich w tym miescie, niech zostana w stolycy.

  • ~tropiciel_debili 2010-01-14
    18:28:22

    0 0

    Wawokanin, Kalisz ma ponad 150 tys mieszkancow? I co jeszcze nam ciekawego powiesz? :D LOL

  • ~magik 2010-01-14
    18:32:17

    0 0

    Popieram podoba mi się szczerze muszę przyznać jakiemuś politykowi, że się z nim zgadzam. Karta płatniczą otwiera drogę do płatności przez internet a to byłoby wspaniałe dla mnie np. Inicjatywa obywatelska też ma wiele zalet. Ci radni często wszystko obiecują, że załatwia a nic się nie dzieje. Tak sami sobie zadbamy o swoje otoczenie. Czekam na następne propozycje PO widzę, że rozsądek bierze górę nad populizmem i obietnicami nie do spełnienia... a to trzeba docenić

  • ~Tadeusz Dybala 2010-01-14
    18:34:29

    0 0

    Prezydent się w życiu nie podzieli władzą, jest to król absolutny a królestwem jest Rybnik, dlatego 1000 głosów aby wprowadzić uchwałę za czasów Fudalego jest niemożliwe. Zaś co reprezentowania nas przez obecnych radnych, oni nas nie reprezentują mam na to bardzo dużo dowodów, a nawet niekiedy zastanawiam się czy posiadają umiejętność czytania z zrozumieniem. Nadszedł czas na konkretne zmiany. Mieszkańcy Rybnika rozgońcie to towarzystwo.

  • ~michael123 2010-01-14
    18:36:25

    0 0

    mi się podoba to z tysiącem podpisów, obniżyłbym jednak tę liczbę, może 500 Panie Krząkała. Z radcą jest dobre. Karta - ok, ale chodzi o kartę miejską, czy o kartę kredytową? Fajnie, że się odzywacie. A widzę, że to przydupasów fudalego denerwuje. I dobrze. Siedzą i oceniają artykuł na 3, hehe, nie można Was przebić. Widać, że prezio to Wasz wódz. Mam nadzieję, że PO będzie miało więcej takich akcji. A bogdanem 55 nie przejmujcie się - to koleś, który ciagle kopiuje i wkleja te same opisy:):):)

  • ~wawokanin 2010-01-14
    18:38:10

    0 0

    OKOK wybacz mój skrót myślowy 104 tyś mieszkańców ma Kalisz ( wybacz mój błąd) nie będziemy się kłócić o liczbę mieszkańców grunt, że to jest do zrobienia i ma wg mnie sens :)

  • ~michael123 2010-01-14
    18:39:07

    0 0

    aaa, chodzi o kartę płatniczą - to ok, już dawno powinno to być

  • ~solo 2010-01-14
    18:41:42

    0 0

    no i dobrze - niech chłopaki działają i nas przekonują. Widzę, że obóz Fudalego jest na nie z zasady. A zarzucają ten fakt PO. Fajno, że to konkretne postulaty - zobaczymy głosowanie.

  • ~mentor 2010-01-14
    18:44:12

    0 0

    Pokazał się Dybala, w wielu sprawach się muszę z nim nie zgodzić ale A.F to król i nieodpuści i że koniec jego jest bliski.

  • ~qwerty 2010-01-14
    18:45:01

    0 0

    co do karty platniczej - ciekawe czy mozliwe jest (ja szczerze w to watpie), zeby karta zaplacic dokladnie tyle, ile jest naleznosc. Bo przeciez od transakcji karta ten, kto transakcje otrzumuje musi zaplacic jakas prowizje. Wiec jesli nie bedzie prawnej mozliwosci, zeby wplata (pomniejszona o prowizje) pokryla calkowite zobowiazanie, to placacy karta bedzie musial de facto pokryc koszt prowizji. A wtedy to juz opdejrzewam, ze zaden ze zwolennikow platnosci karta nie bedzie nia placil, tylko grzecznie przyniesie odliczona gotoweczke ;) no chyba, ze to moze byc tak zrobione, ze UM zaplaci prowizje (ale jak pisalem - nie wydaje mi sie to mozliwe, ale moge sie mylic).

  • ~lukaszem 2010-01-14
    19:53:22

    0 0

    ~qwerty kolego w dzisiejszych czasach płacąc kartą nie płacisz prowizji :) , chyba że kartą z ING czy PKO wyciągasz gotówkę z bankomatu Euronet , lub inny bankomat nie należący do twojej karty - opłata od 1,5 do 5 zł max. A taka płatność przydała by się w UM - ZUS oraz US i nie tylko. Większość nas nie nosi już żywej gotówki tylko wirtualną jak JA :)

  • ~lukaszem 2010-01-14
    19:56:04

    0 0

    Prowizje płacą jedynie duże sklepy oraz Stacje Benzynowe - z moich informacji , a od urzędów Państwowych nie są pobierane.

  • ~Dawidddddddd 2010-01-14
    20:45:32

    0 0

    płacenie kartą to dziś standard... Więc inicjatywa jak najbardziej potrzebna wręcz niezbędna. Kwestia jednak czy można już dziś myśleć o takich transakcjach przeprowadzanych droga elektroniczna. Podaje oczywiście jako przykład do dyskusji. Fajnie że mamy w Rybniku ludzi myślących przyszłościowo i w sposób, który ułatwia życie mieszkańcom. Tak trzymać :)

  • ~michael123 2010-01-14
    23:04:34

    0 0

    mam nadzieję, że radni dają szansę kształtowania politywki przez mieszkańców, pomysły ok, ciekawie czy prezydent powie swoim radnym żeby byli na tak. jeśli nie, to koniec z nim.

  • ~ziupo 2010-01-14
    23:34:40

    0 0

    O tak, super, że wpadli na ten pomysł, ale dlaczego nie jako pierwsi? Co to za chwalenie się takim pomysłem, który już jest wdrażany? No to może niech też "wymyślą" budowę obwodnicy od ul.Budowlanych przy Shellu do Orzepowic, rondo ER? Zresztą to już nie pierwszy raz przecież kiedy to wpadają na taki "nowatorski" pomysł; patrz deptak.

  • ~rybnickicaly 2010-01-15
    00:08:00

    0 0

    O kurde ! jak ten Prezydent pie....i, jak poczaskany ! Oczywiście już prowadzi rozmowy i wszystko już dawno wiedział ! Żaden tęgi umysł nie dorównuje jego bystrości umysłu ! Pewnie Pan Nasz Wspaniały i Władca rozmawiał z chińczykami albo z duchami ! Tego już się nie da słuchać ! Proszę Was wszystkich internautów, nie krytykujcie Pana Prezydenta ! Jego trzeba leczyć ! -ale pewnie w tej sprawie Prezydent tez już dawno prowadził rozmowy z idiotami !

  • ~kazned64 2010-01-15
    01:13:29

    0 0

    PO-to zwykła Partia Oszustów i nie mogą nic zrobic(prócz ogłupiania społeczenstwa)bez wiedzy swojego "szefa szefów"Widac ze ida wybory i pewnie wygra je Partia Obiboków,bo mają mistrza w ogłupianiu i oszukiwaniu narodu.

  • ~tommi 2010-01-15
    06:41:37

    0 0

    tym najważniejszym ułatwieniem płacenia kartą to mnie Po rozbawiło, fakt że sa jeszcze na rynku sklepy które tego nie wprowadziły, ale to jako główny postulat to jest co najmniej ośmieszający. chroń na Panie Boże przed kolejnymi pomysłami.

  • ~solo 2010-01-15
    07:36:46

    0 0

    tak, prezio powie, że prowadzi rozmowy i wszyscy wierzą. w taki sposób może skomentować każdy pomysł. zobaczymy następne pomysły PO. pewnie będą. a wszystkim nigdy sie nie da dogodzić. kazned 64 - Ty też uciekłeś jak bogdann?

  • ~Leoncio Almeida 2010-01-15
    07:59:00

    0 0

    Platforma jak zwykle serwuje nam tematy zastępcze, żeby odwrócić uwagę od prawdziwych problemów. To samo na poziomie państwa jaki i samorządowym. Głosowałem na nich dwa lata temu i wiecej nie zagłosuje. Narazie nie zrealizowali żadnej obietnicy przedwyborczej. Gdzie jest tańsze państwo, gdzie reforma służby zdrowia, likwidacja KRUS itp. Jak narazie tylko podatki dzwigaja (np. opłata paliwowa na olej ) a mieli obniżać. To samo będzie w samorządzie.
    poza tym jesli wszym głównych postulatem wyborczym jest płacenie kartą w UM to nie mam więcej pytań..... Tym sie wogóle radni nie powinni zajmować. K..wa czy radni naprawdę nie mają większych zmartwień???
    ciekawe czy którakolwiek lokalna partia ma konkretne pomysły jak zwiększyć wpływy miasta bez podnoszenia podatków albo gdzie szukać oszczędności aby zmniejszyć porażający deficyt?

  • ~alchemik 2010-01-15
    08:34:39

    0 0

    ~rybnickicaly - Oddychaj! Oddychaj!! bo pękniesz :P (nie, żeby to jakaś wielka strata była :D)

  • ~mily pan 2010-01-15
    09:19:46

    0 0

    Pryszcze z PO wasza karte to tak naprawde mam w d.pie a ze to jedyny wasz problem w miescie to znaczy ze wszystko idzie ku lepszemu dzieki Fudalem a zeby nie bylo zadnych juz negatywnych postwo to sie podepsze opinia pana TREPKI wlasciela duzej firmy z Rybnika ktory mowi( wywiad obok) ze w Rybniku ludziom zyje sie dobrze i sa z tego zadowoleni a to jest najwazniejsze niz opinia kilku lodziarzy z PO

  • ~~BG 2010-01-15
    10:09:16

    0 0

    ~bogdan55 przeczytałeś że w Rybniku ludziom żyje się dobrze(wywiad obok), a mi się udało tam przeczytać" informacje rządu o „zielonej wyspie” jaką jest Polska na mapie kryzysu, nie są przesadzone i mają odzwierciedlenie w rzeczywistości."( też wywiad obok) . o jakim rzadzie on mówi????? jak myślisz? bo chyba coś źle napisali ,sprawdź to i zainterweniuj odpowiednio

  • ~charlie 2010-01-15
    10:48:48

    0 0

    Jestem przeciwny możliwości wyjścia z inicjatywą uchwałodawczą grupie tysiąca obywateli. To absurd. Jestem antydemokratą i rządzenie przez ludzi to największe zło jakie może być, plebs ma być daleko od władzy. Władza musi być silna i trzymać ludzi za twarze i to mocno. Ten pomysł jest poroniony. Ja rozumiem, że demokratom coś takiego odpowiada, ale mi jako monarchiście jakakolwiek władza dla ludu to raz utopia a dwa pierwszy krok do zniszczenia. Dalej radca. W demokracji niemożliwym jest wprowadzenie jakiejkolwiek niezależności politycznej! Zawsze ten radca będzie wybierany przez władzę dlatego nigdy nie będzie obiektywny, więc to populizm i mydlenie oczu. Karta płatnicza, pomysł dobry, ale rewolucji to od niego nie będzie. Od PO żądam, polityki liberalnej, skoro uważają się za liberałów, to żądam obniżenia podatków i zmniejszenia o połowę wydatków na socjalne potrzeby, dopóki tego nie zaproponują nigdy na nich nie zagłosuję. Albo ktoś jest liberałem gospodarczym, albo nie.

  • ~Arteks 2010-01-15
    11:57:07

    0 0

    Może faktycznie nie wszystkie obietnice PO zrealizowała ale przynajmniej zatrzymała chaos jaki zrobiła banda rządząca przed nimi. Jak można zlikwidować KRUS czy zmniejszyć liczbę powiatów kiedy współrządzi się z wieśniakami z PSL, którzy dbają o interesy mieszkańców wsi bardziej niż inni o mieszkańcy miast... Natomiast smuci mnie to, że PO nie reformuje specjalnie systemu podatkowego, nie była w stanie skonstruować ustaw metropolitarnych czy skompromitowała się porażką w sprawie reformy PKP. Nasz region odczuł ją boleśnie bo straciliśmy połączenie kolejowe z Warszawą. Za to w nowym rozkładzie przybył kolejny pociąg do Terespola... Więc wcale nie chodzi o rentowność czy nierentowność - tylko jest to sprawa polityczna, a nasz region ma za słabych posłów i nie mówi jednym głosem, dlatego można nas traktować gorzej od Terespola... Rybnicka PO w minionych latach to porażka ale nie można na nich stawiać krzyżyka. Może wyciągną jakieś wnioski, wezmą się do pracy i coś zaczną robić dla tego miasta. Politykowaniem specjalnie pogłosu nie zdobędą. A w tematach takich jak urbanistyka, rozwój miasta, budownictwo mieszkaniowe czy komunikacja - niestety pomysłów żadnych nie mają. Mimo, że się interesuję od wielu lat życiem miasta - jakieś inicjatywy uchwałodawcze nie są mi do niczego potrzebne. Z podatków mieszkańców utrzymywana jest rzesza radnych, urzędników miejskich i przywódców miasta i od nich oczekuję aby zajmowali się uchwałami. To zawracanie głowy zapracowanym mieszkańcom miasta!

  • ~solo 2010-01-15
    12:05:46

    0 0

    almeida - kto zawetował reformę służby zdrowia? chyba ktos z pisu co nie

  • ~tropiciel_debili 2010-01-15
    12:36:35

    0 0

    Arteks ale Terespol jest stacja graniczna wiec nie mozna tak porownywac ze oni maja a my nie. To samo Przemysl, przeciez to jest male miasto, ale dojezdza tam masa pociagow z powodu takiego ze ludzie jadacy na Ukraine czesto dojezdzaja do Przemysla a potem jada na wlasna reke dalej.

  • ~Arteks 2010-01-15
    15:28:18

    0 0

    @tropiciel_debili - wyjątkowo bezsensowny argument... bo niby dlaczego dotowane przez polskie państwo pociągi mają dojeżdżać do Terespola czy Przemyśla ze względu na Ukraińców czy Białorusinów? To swoich obywateli w gęsto zaludnionym Śląsku z którego idzie gro podatków do budżetu można zwyczajnie olać? Poza tym my też mieszkamy blisko granicy (nie wiem czy zauważyłeś)... Posłowie z Podlasia i Podkarpacia są wyjątkowo zaangażowani i nie dają skrzywdzić tych miasteczek pod żadnym względem. Byłem w Przemyślu parę razy i frekwencja w pociagach stamtąd odjeżdżających nigdy nie była większa od naszego Hutnika.

  • ~Sajgon 2010-01-15
    16:51:34

    0 0

    Kurcze fajna sprawa z ta karta... Pomysł jak najbardziej udany i przydatny. Nie rozumiem malkontentów... Co to za różnica czy ktoś jest z PO czy jakiejś innej partii mnie ro nie obchodzi. Liczy się inicjatywa a tą to ja osobiście popieram. Uchwałodawcza inicjatywa dla mieszkańców powinna już być dawno... tak jest przecież w z ustawami... :) Krząkała&KUczera. Zapamiętam te nazwiska czekam na dalsze pomysły. Zmiana władzy idzie wielkimi krokami widzę :) i dobrze nowych nam trzeba :)

  • ~nikodem1 2010-01-15
    18:03:59

    0 0

    szkoda , że wszystko co robi PO to już robi albo zrobił Fudali . Katą płacić już można w ZGM i lada dzień w UM .... deptak - projekt dawno wymyslił Fudali . Wstyd , że nic im się nie udaje ... Może powalczą o pieniądze dla Rybnika w sejmie na drogi ... było by to coś konkretnego bo coś cieńko widzę te ich pomysły takie lekko odgrzane cieńkie i nieciekawe . jak pomysł na rządzenie to deptak i karta to może lepiej siedzieć w sejmie i nie niszczyć nam naszego miasta

  • ~Sajgon 2010-01-15
    19:20:43

    0 0

    Nie sądzę aby Fudali poparł inicjatywę obywatelską co do uchwał drogi Nikodemie to na pewno uwali... Dla mnie tak po prawdzie to jedyna partia która coś znaczy wnosi i może rozgonić to Fudalowe towarzystwo gdzie pieprz rośnie!!! Więc im kibicuje :)

  • ~karuzel 2010-01-15
    21:22:07

    0 0

    http://www.smolna.rybnik.pl/n/inicjatywa_obywatelska_karta_platnicza_urzad_platforma/555 Tak ten temat opisuje portal na Smolnej :)

  • ~ 2010-01-15
    22:39:12

    0 0

    ~bogdann55 powinienes sie leczyc stary komuchu

  • ~analizatorsciem 2010-01-16
    09:49:48

    0 0

    no tak nic nowego ! Kolejna PO- rażka posła i jego ekipy! Miasto boryka się z 10-tkami poważnych problemow a Krzakala wymyślił jak sprawniej wydawać nasze pieniądze. Zaraz mnie szlag trafi. Co do inicjatywy obywatelskiej - a co jeżeli takich grup po 1000 będzie w rybniku parę bo w 150 tys to normalne i to z różnymi opiniami ? No tak już wiem :) Krzakala z ekipa powoła komisję do rozwiązania tej kwestii. PO-rażka ! Ci ludzie biorą wiele tysiecy zł w wypłatach z naszych podatków .no właśnie :-):-). A teraz wymyślił sposób na sprawniejsze ich płacenie :) Ja się pytam za co ? Krzakala 10 lat w samorządzie i sejmie ! Co zrobił a co obiecywał ? Niech pan lepiej panie pośle wraca do szkoły uczyć dzieci to podobno jakoś panu wychodzi ! I ja na tego pana i ta ekipę głosowałem !nigdy więcej . PO - rażka !!! P. S czy rybnik musi być skazany na takich nieudaczników ? Pzdr .

  • ~lukaszem 2010-01-16
    19:10:04

    0 0

    Witam, znalazłem telefon samsung S3650 Corby - jeśli ktoś zgubił - proszę wysłać mi na pocztę IMEI może to właśnie ten [email protected]

  • ~ 2010-01-18
    15:57:46

    0 0

    świetna inicjatywa. Powiem szczerze jestem mile zaskoczony, powiedziałbym, że nawet zaskoczony. Myślę, że pomimo sceptycznego podejścia Fudalego zgodzi się na to, bo to w końcu ugrupowanie samorządowe. Czas pokaże.

  • ~mily pan 2010-01-19
    09:56:49

    0 0

    Droga redakcjo prosze juz sciagnac ta wiadomosc o PO poniewaz rybniczanie nie sa zainteresowani tym badziewiem a i PRYSZCZE malo juz pisza na ten temat .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5089