zamknij

Wiadomości

PKS zawiesza kursy na linii Racibórz-Rybnik. Dlaczego?

2015-03-19, Autor: bf
PKS w Raciborzu poinformował, że 1 kwietnia zawiesza wszystkie kursy na linii Racibórz-Rybnik przez Raszczyce, Lyski i Jejkowice. Dlaczego przewoźnik podjął taką decyzję?

Reklama

Nie tak dawno temu, bo w październiku 2014 roku pisaliśmy o tym, że raciborski PKS uruchomił nowe połączenia autobusowe na trasie Rybnik-Racibórz. Pojazdy zatrzymywały się po drodze w takich gminach jak Jejkowice, Lyski, Żytna czy Raszczyce. Jednakże, w związku z niskim poziomem napełnień pojazdów, 1 kwietnia 2015 roku przewoźnik zawiesza wszystkie kursy.

Niemniej, PKS utrzymuje nadal regularne połączenia na linii Racibórz-Kraków przez Pszów, Wodzisław Śląski i Rybnik (dworzec przy ul. Budowlanych). Autobusy kierują się następnie na autostrady A1 i A4.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (13):
  • ~piotrekdec 2015-03-19 13:00:48

    omnibus arteks nam zaraz wyjaśni przyczyny; pewnie busy za małe jeździły prawda?; )

    9 0
  • ~mistral134 2015-03-19 17:15:56

    Było to do przewidzenia, te autobusy są potrzebne tylko w weekendy. Przynajmniej dla ludzi z Lysek, Suminy i górnej części Jejkowic.

    5 0
  • ~Arteks 2015-03-19 17:38:36

    Do było do przewidzenia. Od Lysek do Rybnika jeżdżą tanie i dotowane autobusy ZTZ. Z Raciborza do Rybnika jeżdżą dotowane pociągi. Komunikacja autobusowa ma oczywiście sens, szczególnie tam gdzie nie jest dublowana ale tylko z dotacjami samorządów. @piotrekdec - potwierdzam że twój byt na tym portalu związany jest wyłącznie z kąsaniem innych. Niestety niczego innego nie masz do przekazania obojętnie jaki by nie był temat.

    1 9
  • ~piotrekdec 2015-03-19 17:59:37

    widzicie państwo i już wszystko wiemy w kwestii pks; dziękuje ci arteks w imieniu ciemnej masy, świecącej jedynie twoim odbitym światłem; jakież to szczęście dla tego portalu, że ma ciebie, nieskalnego dyletanctwem wyważonego erudytę przez wielkie g

    6 0
  • ~StosJoannyd\'Arc 2015-03-19 20:37:29

    Hipokryzja A. Zawsze pisał, że autobusy ZTZ są drogie a to naraz że tanie ???

    5 0
  • ~Arteks 2015-03-19 23:56:35

    @stosJoannyDarc - pijesz do mnie bo jako jeden z nielicznych potrafię w kompetentny sposób wykazać lenistwo i bezkoncepcyjność ZTZ. Przejazdy autobusami ZTZ są bardzo drogie i stanowią jeden z kilku czynników dlaczego mieszkańcy tak niechętnie korzystają z waszych usług. Natomiast macie tę przewagę nad PKS-ami że bazujecie na dotacjach od miasta i tak naprawdę w ogóle o nic nie musicie się starać, a szczególnie o coś takiego jak zwiększenie przewozów i nowych pasażerów. Nie potraficie nawet dogadać się z Wydziałem Dróg w sprawie nowych przystanków i mamy takie kuriozalne przypadki w naszym mieście jak przystanki jednostronne na Raciborskiej czy Żorskiej. Drugą linię metra w Warszawie budowano 5 lat, a dworzec w Katowicach 3 lata, a my mamy w Rybniku tak "zdolnych" urzędników w UM i ZTZ że nie potrafili w ciągu ostatnich 10 lat wymyślić dogodnego miejsca na przystanek autobusowy naprzeciw Media Marktu i Tesco... Kompletni dyletanci :[

    3 0
  • ~Teddy 2015-03-20 08:56:16

    W temacie planowania przestanków popieram Arteksa. Jeden koło Tesco, a powrotny przy OBI albo Bazylice. Neandertalczycy mieli więcej wyobraźni i logiki w działaniu niż rybnicki ZTZ. może byłby czas wywalić tego starego grzyba ze stołka Dyrektora ZTZ, który wywala pieniądza na tablice świetlne za 130 tys. jedna, na kasowniki dotykowe, a nie potrafi sensownie skonfigurować sieci?

    2 0
  • ~superelektro 2015-03-20 12:00:37

    Jak wygląda to dotowanie komunikacji widzę naocznie. Dziewczyna która dojeżdża z Lysek płaci za autobus w jedną stronę 3,80 zł, a za powrót pociągiem już 6,20. Więc 12 dni dojazdów kosztuje ją 120,00 zł, podczas kiedy na dojazd samochodem wydaje równo połowę tej kwoty. Jak jedzie z koleżanką to 12 dni dojazdów kosztuje je tylko po 30 zł. Więc różnica jest znacząca. Parafrazując przysłowiowego Jasia : gdzie tu sens, gdzie logika ? Te koszty powinny być dokładnie odwrotne aby coś zaczęło się dziać w tym temacie i nie mam na mysli podwyższenia ceny paliwa a raczej dotację do przewozu pasażera. Nie ogólną dla firmy przewozowej a do każdego sprzedanego biletu.

    3 0
  • ~Arteks 2015-03-20 12:06:44

    @superelektro - podałeś bardzo dobry przykład. W Niemczech czy Czechach taka osoba nie musiałaby kupować osobnych biletów na autobus czy pociąg bo jeden bilet miesięczny obowiązywałby u jednego i drugiego przewoźnika. W Polsce się nie da mimo że Koleje Śląskie są podobno samorządowe, a ZTZ jest również instytucją samorządową. Nie da się bo nikomu się nie chce. Efektem końcowym jest to że faktycznie czasami autem można podróżować taniej niż dotowaną komunikacją publiczną co jest absurdem samym w sobie bo wtedy zachodzi pytanie - na co komu taka komunikacja publiczna...

    0 1
  • ~Arteks 2015-03-20 12:12:18

    @teddy - takich przystanków w Rybniku jest więcej ale ten obok MediaMarkt to modelowy przykład na niekompetencję rybnickich służb. 10 lat nie wystarczyło aby wpaść na pomysł jak rozwiązać problem przystanku z drugiej strony. Dzięki temu zachęca się aby te tysiące osób które przyjeżdżają do Tesco i MM robiły to autami. Nieco więcej szczęścia mają klienci z Boguszowic czy Gotartowic bo oni mają przystanek. Czyli z jednej strony ktoś zauważył potrzebę przystanku w tym miejscu ale tylko w jedną stronę... Chociaż jestem fanem naszego miasta to muszę szczerze powiedzieć że raczej żadne miasto w Polsce nie pozwoliłoby sobie na taką niekompetencję służb odpowiedzialnych za przystanki. Wszędzie przy marketach powstają nowe przystanki - wiąże się to po prostu z tym, że jest to korzystne zarówno dla przewoźników, dla miasta jak i samego handlu. W Rybniku mamy też kilka innych "jednostronnych" przystanków (Raciborska-Zawiszy Czarnego, Nowiny Popiela, Reymonta-Rondo Wodzisławskie). To taki rybnicki patent, szkoda że bardzo, bardzo negatywny.

    1 0
  • ~superelektro 2015-03-21 07:54:59

    Czy to nie pan POseł Niesiołowski powiedział że Polska to dziki kraj a jego kolega dodał że istnieje tylko teoretycznie ? Bywam stosunkowo często w Hannoverze, tam na jednym bilecie w czasie jego ważności ( 30, 60 a nawet 120 min ) po skasowaniu, mozna jeździć wszystkim. Autobus, tramwaj, U-Bahn, a nawet łódką na Wann See. Więc można się rozliczyć ? Jak widać można. To jest naprawdę Polski patent " nie da się ". Aż w końcu przychodzi taki który nie wie że to się nie da i w 5 minut robi to czego nie zrobiono przez lata " bo się nie da ", tylko że nikt nawet nie próbował.

    0 0
  • ~obserwathor 2015-03-21 17:05:36

    ~superelektro w temacie o którym piszesz, to problem nawet nie polski, a lokalny w polskiej "stolycy" też da się jeździć wszystkim na jednym bilecie (no może oprócz wspomnianej łódki), a pociągi nie stoją w korkach, co przyspiesza czas przejazdu w zakorkowanym mieście, do tego system biletowy jest prosty i zrozumiały i przejrzysty (ma to szczególne znaczenie dla przyjezdnych), a bilet czasowy ma formę papierową , jest ważny określony czas po skasowaniu, proste i da się, tylko nasi zaściankowi włodarze nie chcą tego zrozumieć i nawet ich wyjazdy do wielkiego świata na targi niczego nie zmieni (bo nie jadą tam podpatrzeć, jak mogą wyglądać sprawdzające się rozwiązania)

    0 0
  • ~Arteks 2015-03-21 19:12:15

    @obserwathor @superelektro - macie rację z tymi przykładami. Na zachodzie czy u sąsiadów takich jak Czechy, wspólne bilety to standard od wielu lat. Natomiast warto wiedzieć że taryfy i ogólnie cała komunikacja miejska nie jest zależna od niewiadomo jakich tam urzędników z Warszawy, od sejmu, ministerstw itd. Nie. Komunikacja jest zależna od lokalnych samorządowców którzy przez to, że nie potrafią się dogadać między sobą - tak naprawdę szkodzą swoim mieszkańcom. Brak dobrze funkcjonującej i zrozumiałej, jeżdżącej regularnie od świtu do wieczora komunikacji - to kilkukrotnie większy ruch na drogach, większe korki, większy hałas, smród, więcej wypadków i większy dyskomfort mieszkańców. Kilka lat temu władze województwa obiecywały nam "swoje, samorządowe koleje". Mamy Koleje Śląskie ale nadal kompletnie niezintegrowane z komunikacją poszczególnych miast. Pomijam już fakt, że koleje te nie są tańsze od Przewozów Regionalnych... Po co więc było ich powoływanie, skoro żadnego problemu nie udało się z nimi załatwić? Swoją drogą przejazd z Rybnika do Katowic kosztuje pociągiem samorządowym 11 zł co uważam za cenę znacznie przesadzoną jak na środek transportu do którego i tak wszyscy dopłacamy z naszych podatków. Na pewno taka cena nie zachęca do tego aby zamienić auto na pociąg. Czy to wynika zaniedbania ze strony samorządowców, lenistwa czy może celowego braku zainteresowania, a przez to szkodzenia własnym mieszkańcom?

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Co wg Ciebie jest przyczyną wyludniania się Rybnika?













Oddanych głosów: 4028