zamknij

Biznes

PKP budować będzie stację paliw

2011-12-05, Autor: 
Kolejowa spółka PKP Energetyka zainwestuje w Rybniku. Budować będzie nową stację paliw dla lokomotyw spalinowych.

Reklama

Stacja kolejowa w zasadzie nie różni się niczym od ogólnodostępnej stacji paliw służącej do tankowania pojazdów samochodowych. Różnica między tymi stacjami to ilość dystrybutorów i ich wydajność. Wydajność stacji samochodowych wynosi do 120 l/min., zaś kolejowych 220 i więcej. Obecnie użytkowe są dystrybutory o wydajności 350 l/ min. Zasadniczą różnicę stanowi również tzw. pole tankowania. W stacji ogólnodostępnej jest to droga, a na kolejowej odpowiednio zabezpieczony tor kolejowy.

- Planujemy wykonanie stacji w wersji bezobsługowej.  Zatem uruchomienie dystrybutora będzie możliwe po odpowiednim zalogowaniu się do systemu przy użyciu specjalnych flotowych kart zbliżeniowych. System dokona rejestracji zdarzenia handlowego, czyli kto i ile pobrał paliw. Następnie prześle te dane do centrum w Warszawie oraz do odpowiedniej  bazy danych transakcyjnych, przygotowanych dla poszczególnych kontrahentów. W odróżnieniu od stacji ogólnodostępnej na kolejowej stacji paliw będzie możliwe tankowanie pojazdów kontrahentów, z którymi zawarto określone umowy handlowe – tłumaczy Mirosław Frajny, dyrektor Oddziału Paliwa, PKP Energetyka SA.

Stacja powstanie w tym samym miejscu co istniejąca. Dlaczego więc buduje się nową? - Zgodnie z przepisami, stacje paliw muszą spełnić wszystkie wymagania środowiskowe. Stara stacja została zbudowana w latach 70-tych i nie spełnia wszystkich aktualnych wymogów, np. nie posiada zbiorników dwupłaszczowych zapewniających możliwość kontrolingu szczelności przestrzeni międzypłaszczowej czy możliwości zastosowania zdalnego sterowania – wyjaśnia dyrektor Frajny.

Spółka już rozpoczęła przygotowania do budowy. Potrzebnych jest szereg uzgodnień i pozwoleń administracyjnych. Najdłużej – prawie 4 miesiące –  potrwają uzgodnienia kwestii natury środowiskowej. Budowa samej stacji zajmie zaledwie 3 miesiące. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2012 roku.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~zxr9 2011-12-05
    07:50:30

    0 0

    "Zasadniczą różnicę stanowi również tzw. pole tankowania. W stacji ogólnodostępnej jest to droga, a na kolejowej odpowiednio zabezpieczony tor kolejowy. " no chyba kur$#@a logiczne...

  • ~danielo78 2011-12-05
    23:28:24

    0 0

    no to ci co pracują w pkp i kradną paliwo będą mieli raj.znam takiego jednego to kradnie na potęge.mieszka w żorach na sikorskiego.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5086