zamknij

Biznes

PGG: rewolucja w górniczych pensjach

2016-09-26, Autor: 

Jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna” według projektu układu zbiorowego Polskiej Grupy Górniczej deputat węglowy ma być mniejszy, a czternastka wypłacana tylko wtedy, gdy firma odnotuje zysk.

Reklama

W Polskiej Grupie Górniczej trwają negocjacje układu zbiorowego. Jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna”, jedną z najważniejszych propozycji nowego układu jest założenie, że czternastka będzie nagrodą wyłącznie z zysku. Deputat węglowy ma być natomiast zmniejszony z 8 do 6 ton rocznie na osobę.

Z informacji DGP wynika, że fundusz płac pozostanie na niezmienionym poziomie, jednak wynagrodzenia mają być uproszczone, maksymalnie elastyczne i częściowo powiązane z sytuacją ekonomiczną firmy.

Obecnie koszty płac to ponad 50 proc. kosztów spółki.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (46):
  • ~terrorist 2016-09-26
    13:17:06

    59 4

    Artykuł jak byk! no i to zdjęcie od 10 lat jedno do wszystkich artykułów o kopalni.

  • ~ 2016-09-26
    14:12:16

    A trzynastki? Ekwiwalenty za drugie śniadanie (za które można ugotować obiad)? Ołówkowe? Dalej się należą nawet jeśli zysków nie ma?

  • ~rad11 2016-09-26
    15:24:36

    13,12,11 zostawią Kasia t dla twojej informacji a i lunch też zostawią. Ludzie wypowiadają się nie mając zielonego pojęcia mając się za najlepszych ekonomistów. Ps: trzynasta pensja została zabrana w latach 90

  • ~Manipura 2016-09-26
    15:42:29

    Być może mój komentarz nie wszystkim się spodoba, nie spodoba się zapewne górnikom i ich rodzinom, ale zupełnie nie rozumiem przyznawania deputatów węglowych pracownikom kopalni. Idąc tym tropem czy będąc nauczycielem dostanę darmowe czesne na uczelnie wyższe dla moich dzieci? No właśnie! O instytucjach, które nie są utrzymywane z budżetu państwa nawet nie wspomnę, bo np w aptece, której pracuję, gdybym wyszła choć z propozycją darmowych leków dla siebie czy dziecka każdy popukałby się w głowę. Ja rozumiem, że przez lata przyzwyczailiśmy górników do wysokich pensji, 14tek, barbórek, deputatów i innych, z których teraz tak trudno zrezygnować, bo przecież od zawsze tak było, więc dlaczego zmieniać teraz. Czasy świetności górnictwa mamy już dawno za sobą i archaiczne myślenie, że górnictwo to przyszłość, bez którego państwo sobie nie poradzi niestety dawno straciło na znaczeniu. Bardzo przepraszam jeśli kogoś swoją wypowiedzią uraziłam, jestem Ślązaczką z dziada, pradziada, mój tata również pracował na kopalni, wiem jaka jest to ciężka praca i jak niebezpieczna, ale widzę też, że niestety większość górników wychodzi jedynie z założenia "bo mi się należy", zerknijcie na problem trochę szerzej, a zapewne przyznacie mi rację,

  • ~Ancymon 2016-09-26
    17:16:31

    82 64

    Do Kasia T. Nie obraź się co napiszę ale w końcu ktoś to musiał napisać , ale jesteś tempa .

  • ~ 2016-09-26
    18:04:59

    54 79

    ha ha ha:) :) Tak, tak, jak to boli, jak ktoś prawdę powie, no nie? :) Tak boli, że aż się zapomina o ortografii (no, chyba że się jest tak tĘpym, że się ortografii nie zna...) :) :)

  • ~ 2016-09-26
    18:07:17

    61 62

    Manipura - oczywiście, że Twój komentarz nie każdemu się spodoba. Prawda w oczy kole... Ale nawet jeśli się to komuś nie podoba, to prawda pozostaje prawdą. Bez względu na to, ile świętych krów (hodowanych przez kolejne rządy, trząsące portkami przed tą grupą wyborczą) temu zaprzeczy

  • ~superelektro 2016-09-26
    18:34:28

    82 36

    Nie wszystkim się podoba, to prawda. Ale prawdą jest że jeżeli mieli to przyrzeczone kiedy przyjmowali się do pracy w kopalni to im się należy jak psu micha. Gdyby przywołanemu nauczycielowi obiecano że jego potomek będzie miał darmowe studia to też powinien mieć. Pacta sunt servanda, umów należy dotrzymywać. Można nie obiecywać, ale obiecane powinno być dotrzymane,

  • ~berni 2016-09-26
    19:20:33

    53 42

    Kasia T , to się bardzo najesz gotując obiad za ekwiwalent za drugie śniadanie !!!! Życzę powodzenia.!!!

  • ~ 2016-09-26
    20:10:13

    55 55

    A moze wolisz mój ekwiwalent za śniadanie do pracy? Dla ułatwienia dodam, że wynosi 0 (słownie: zero) złotych. Tak samo jak w innych zawodach

  • ~ 2016-09-26
    21:20:21

    76 33

    a do kogo masz pretensje ? nie pracujesz fizycznie powyżej określonego przepisami Prawa Pracy wydatku energetycznego, to Ci się posiłek profilaktyczny nie należy, jeżeli chcesz to zmienić przyjmij się np zimą do odśnieżania, a wtedy, jeżeli Twój pracodawca oszwabi Cię z należnego świadczenia, będziesz mogła swoje żale wylewać tutaj

  • ~minowa 2016-09-26
    21:59:34

    51 35

    Kasia T - zawodowa komentatorka na wielu wątkach z ciężko chorym dzieckiem na astmę. Czas przez cały dzień. Gratulacje.

  • ~fuckPR 2016-09-27
    13:32:06

    60 27

    Kasiu T. Jesteś może chwyć się lepiej roboty zamiast wypominać komuś śniadanie.

  • ~berni 2016-09-27
    14:02:02

    50 27

    KasiaT. To nie pisz takich głupot że za ekwiwalent idzie ugotować obiad. Najpierw trzeba mieć jakieś pojęcie w temacie , a potem się wypowiadaj.

  • ~ 2016-09-27
    14:24:16

    54 43

    Widzę, jak żony górników przychodzą z bonami do sklepu. I co za to kupują. Możliwe, że z kilku dni uzbierane, ale w przypadku innych pracowników zero z kilku dni uzbierane nadal jest zerem. Ja nie mam nic przeciwko temu, jak jakaś firma rozdaje swoim pracownikom premie, ekwiwalenty, paczki, może nawet rozdawać samochody - ale niech to robi z własnych, zarobionych przez tę firmę pieniędzy

  • ~rad11 2016-09-27
    15:06:41

    52 36

    A no tak górnik dostaje bony z karitasu a nie z własnej firmy masz rację Kasia daj spokój nie pograrzaj się!

  • ~fuckPR 2016-09-27
    15:36:59

    72 21

    Przepis art. 232 Kodeksu pracy oraz przepisy Rozporządzenie Rady Ministrów z 28 maja 1996 r. w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów nakładają na pracodawcę obowiązek zapewnienia darmowego posiłku dla pracownika.

    Poczytaj KasiuT a odkryjesz ,że nie tylko górnicy dostają bony w tym np. JA mimo, że kopalnie oglądam tylko przejazdem ,większość moich znajomych też je dostaje lub mają dofinansowanie do posiłków w stołówkach. Nie znam nikogo kto ich nie ma ciężko pracując.

  • ~sianio 2016-10-01
    17:33:45

    33 20

    Kto to jest ta Kasia T?Wypowiada się na każdy temat tak choćby wypiła pół litra atramentu .Kasiu Ty się tak nie podniecaj bo zajdziesz w ciążę, a jesteś przeciw skrobance i będziesz musiała się z tym zmagać całe dorosłe życie.A teraz do lekcji bo w poniedziałek masz religię w gimnazjum i musisz pochwalić się panu w sukience ile to komentarzy napisałaś.

  • ~ 2016-10-01
    20:13:36

    15 25

    siano, nie na każdy, nie na każdy:) Na sporcie się nie znam:)

  • ~Ancymon 2016-10-02
    18:29:59

    13 10

    Do siano -czy twòj login pochodzi od tego że zamiast mózgu masz siano w głowie.

  • ~moto13 2016-10-02
    19:34:44

    15 3

    ancymon a tam pisze siano czy sianio czy ty moze tak bardzo chciałeś być do przodu że ci tyłu brakło

  • ~moto13 2016-10-02
    19:38:30

    16 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~borok 2016-10-02
    20:19:08

    7 6

    proponuje strajki blokowanie ulic itp.

  • ~Sargon07 2016-10-03
    18:37:26

    46 16

    Witam was :D należę do licznej grupy rybniczan, którzy na utrzymanie swoich rodzin i domów zarabiają pracą na kopalni. Sądząc po waszych wypowiedziach pytam się was" Po co nam węgiel?" skoro każdy ma wiecznie pretensje ile zarabia górnik. Najlepiej było by zamknąc wszystkie kopalnie i wysłać pracowników gdzieś na produkcje drzwi albo serków. Bo po co prąd elektryczny, ciepło w zimne dni i pieniądze z logistyki i exportu. To wszystko to przecież nic szczególnie prąd elektryczny pfff... kto dziś z niego korzysta to zamknijmy też elektrownie węglowe bo nie dość, że korzystają z naszego węgla to też nie mało zarobią nie mówiąc o innych dodatkach... Ale chyba najlepiej patrzeć na swój nos a nie czy ktoś ma wiecej a ktoś mniej. Polityka ? za wprowadzanie chaosu dostaje niesamowite pieniądze, immunitet, diety. Ale to nie ważne lepiej mścić się na latach śląskiej tradycji.
    Pracuję na kopalni Rydułtowy. Dziennie zjeżdżając na głębokość 1200m pod ziemie zastanawiam się czy wyjade na powierzchnie z powodu metanu, tąpań, wstrząsów, pyłu węglowego i ciepła ale to nie ważne bo praca jest ciężka i trzeba zapewnić sobie tą pracą bezpieczne wydobycie kopaliny aby zapewnić zyski firmie oraz żeby zarobic w pocie czoła i przeciążonym kręgosłupie na normalne życie.
    I to nie tylko my górnicy ze Śląska ale również KGHM " miedź polska", kopalnie węgla brunatnego, kopalnie siarki i ołowiu, kopalnie złota, srebra, platyny, fosforu i wielu różnych skał i minerałow które są niezbędne dla gospodarki kraju. Jestem także studentem wydziału górniczego. Nie niszczcie tego co mnie i nie tylko mnie bardzo interesuje i co chciałbym udoskonalać. Zajmijcie się sobą !!!!!!
    P.S. Niech ktoś kto zna się na rzeczy porówna wam zarobki i zagrożenia w pracy miedzy PGG a KGHM" Polska miedź"
    zapraszam do lektury.

  • [email protected] 2016-10-04
    12:43:53

    28 9

    Kasia T prosze sie zapoznac z kodeksem pracy kazdy pracujacy w szkodliwych warunkach ma prawo do posilku regeneraycjnego zamienionego na kopalni w bony zywnosciowe. Jak siedzi pani w jakims biurze lub na kasie w markecie takie bony pewnie nie przysluguja .Wiec prosze nie zadzroscic.
    Na kopalni pracuje wiele kobiet w roznym wieku pracuja ciezko w szkodliwych warunkach w pyle weglowym ,prosze przyjsc powiedziec takiej 50 letniej kobiecie ze nie naleza jej sie posilek regeneracyjny,
    Pisza 50 % to place tylko czyje bo napewno nie zwyklego gornika,nie wierzcie chociaz tu na slasku w to co pisza gazety z polski centralnej.
    Bez tych dodatkow za gola pensje uwierz malo kto bedzie chcial w tym smrodzie i brudzie pracowac.
    Wiekszosc mlodych gornikow nie zarobi nawet 2500 wiec kto nie zna realiow niech sie nie udziela.
    Prosze tez szanowna Kasie T o wziecie pod uwage ze po zamknieciu i likwidacji kopalni wygladac tu bedzie jak w Czarnobylu

  • ~trolls 2016-10-04
    20:18:36

    19 20

    berni71 za 17 zeta masz schabowy z biedronki 5 porcji za ok 6 zeta ziemniaki 3 kg (umyte) surowke i cala rodzina zje dobry obiad jeszcze na browar ci zostaje . ja pracuje caly rok na dworze zima nie zima i tylko w okresie zimowym ma 3 zeta na sniadanko zamienisz sie
    popieram Kasie

  • ~lukasz76 2016-10-04
    23:52:05

    19 5

    ~trolls dobrze kombinujesz , ale wszystko to surowe zjesz? , bez mycia , obierania , gotowania, mycia talerzy itd ? Ja mam taki przepis de lux - woda 1l -darmo, kostka rosołowa 50 gr czerstwy chleb -darmo i oczywiście czosnek - z własnego ogródka -wszystko do kociołka nad ognisko i zostaje na 8-paka żubra z biedry :) da się? ..a na poważnie średnia cena obiadu w barze mlecznym to ok 10 zeta.. Pozdrawiam pracujących na pełen etat 9 miesięcy w roku :

  • ~moto13 2016-10-05
    18:50:33

    28 10

    kasiaT -jak tak bardzo cię boli ten ekwiwalent na śniadanie ze go nie masz to zmień pracę zamiast smolić głupoty na necie .ale nie na kopalnie tylko może do sejmu .tak najeżdzasz na tych górników że oni maja taką lekką robotę i chłopaki dostają 14,50zł za dniówkę na pożywienie .a tacy posłowie tak cieżko harują i sobie na śniadanko i obiady ośmiorniczki wcinają ,telefony tablety im fundują nie wspominaając o innych dodatkach i to z twoich i naszych podatków to czemu nie jazgoczesz w warszawie że mają za dużo .a może byś chciała zostać prezesem banku albo jakiejs państwowej firmy wtedy będziesz miała codziennie fundusz reprezentacyjny na śniadanie obiad i kolacje i z czyich pieniędzy -z naszych .więc może zamiast drzeć kopare o parę złotych dziennie za ciężką pracę powiedz swojemu żeby sie chycił normalnej roboty a nie zasiłku to też tak będziesz jak sąsiadki latała z kartkami do spożywczaka

  • ~borok 2016-10-05
    19:34:14

    10 22

    Dac im medale i emerytke po 20 latach pracy a zwyklym robolom podniesc wiek emerytalny do 70 i bedzie ok .gornictwo polskie jest ponadpodzialami .

  • ~piowaj 2016-10-06
    21:47:10

    31 4

    witam wszystkich za i przeciw chcialbym wypowiedziec sie co do waszych sugesti i komentarzy i nie piszcie mi ze pisze z bledami bo tu tak jakby sami poligloci pisali dobra jestem gornikiem pracuje na rydultowach juz 28 lat pracowalem na poczatku na dole potem chwile na powierzchni teraz znow na dole ale to nie wazne
    co do zarobkow jak w innych firmach ludzie na dole zarabiaja od 2000 zl do 4000 zl na reke w zaleznosci gdzie pracuja na jakim oddziele 13 tej pensji juz niema od 95 roku 14 juz tez sa zawieszone a co do deputatu to zobaczymy czas pokaze tak mowicie zamknac kopalnie sami zobaczcie co stalo sie z miastem pszow po zamknieciu tam kopalni anna misato puste duzo sklepow zamkniete . zaden z was nie wie czy niechce wiedziec jakie przywileje maja policjanci strazacy zolnierze odchdzacy po 25 latch pracy na emeryture wszyscy maj przywileje i nauczyciele ale kazdy tylko widzi gornikow co maja co chca to chyba jedna dziedzina pracownikow ktorzy nie daja sobie tak latwo tego co sie im nalezalo od wieku zeszte mozecie sobie doczytac w historji slaska i gornictwa zagranica na sile chce zniszczyc nasz wegiel i nasze zaklady co juz sie dzieje od 20 pare lat dziekuje za wyrozumialosc

  • ~montok 2016-10-10
    08:19:35

    12 21

    Czas wreszcie uporządkować sprawy górników, 13 pensja, 14 pensja, węgiel, dodatki, bony żywnościowe, a czy pracując w sklepie mam 13 lub 14 pensje? darmowe jedzenie? Czasy PRL się skończyły, wszyscy na to płacimy bo kopalnie są ciągle dotowane przez państwo, ciągle uważają że wszystko sięim należy, a po robie 3 piwa w spożywczaku i autem do domu jadą, co niektórym metan mózg wypalił co widać wśród nas...

  • ~lolol 2016-10-10
    20:07:40

    16 7

    Znów odzywają się Ci co mają kiepską robotę tzn mało zarabiają i sobie myślą: " że skoro ja nie mam, to inni też nie mogą mieć". Praca jakiejś innej pracy nie jest równa, tak też różnią się pensjami. Nie chcę tutaj "dokuczać" jakimś tam poszczególnym grupom zawodowym, bo nie o to mi tutaj chodzi, ale jak Ci się Twoja praca nie podoba, to ją zmień na lepszą !

    P.S: Są stanowiska (nie tylko w górnictwie) co ludzie za siedzenie na dupie biorą po kilkanaście tyś zł, lub jeszcze więcej tylko za to że za "stanowisko" się należy. I co, też mam siedzieć na kompie 24h i pisać na tego typu forach że im się nie należy albo inne takie głupie gadki.
    Nie jesteśmy w przedszkolu, jesteśmy już dorośli odpowiedzialni za siebie.

  • ~exx 2016-10-12
    18:52:03

    12 9

    To ja może zadam pytanie które jeszcze nigdzie nie padło. ILE musi kosztować tona węgla żeby wam drodzy ciężko pracujący górnicy bilans wyszedł na zero z waszymi deputatami, kredkowymi i 13tkami itd. , no ile ? Ja w tym roku przestałem sponsorować Chwałowice bo tam już kogoś pogrzało w beret z ceną węgla.Macie swoje pięć groszy w obalaniu komuny,chcieliście kapitalizmu jak w Niemcach tylko że zysków ni ma i trzeba kroić a jest z czego. Rozumiem ,że praca na ścienie jest cieżka i tam można przywileje zostawić ale nie pierdzącym w stołek i tym którzy zjeżdżają raz na tydzień.A ilu emerytów "ciężko" zharowanych dorabia i to na TRZY zmiany ?

  • ~endrju 2016-10-19
    09:35:04

    13 5

    Do wszystkich , którzy bardzo "kochają " górników . 13 pensji nie ma już od ponad 23 lat , pieniądze "za drugie śniadanie " to tak naprawdę jest rekompensata za posiłek regeneracyjny , który należy się wszystkim osobą zatrudnionym w Polsce , związane z wysiłkiem fizycznym, powodującym w ciągu zmiany roboczej efektywny wydatek energetyczny organizmu powyżej 2000 kcal (8374 kJ) u mężczyzn i powyżej 1100 kcal (4605 kJ) u kobiet, art.232 Kodeksu Pracy . 14 pensja jest "potrącana" przez cały rok aby ją wypłacić jednorazowo ;"ołówkowe" , dofinansowanie do wczasów ,itd. jest z funduszu socjalnego , który jest w większości firm w Polsce . Więc bardzo proszę nie bredzić na temat tego jak to górnicy "okradają podatników" !!!. Jeśli ktoś zazdrości to za niedługo będzie można skosztować tego "miodu " w otwieraej kopalni KWK Dębieńska !!!

  • ~Ancymon 2016-10-19
    10:35:36

    8 1

    Dla tych wszystkich którzy uważają , że tylko górnicy mają przywileje podaje link do strony "Gazety Prawnej" z przywilejami dla nauczycieli.
    .I nie mam nic do nauczycieli tylko chcę uświadomić co niektórym że inne grupy zawodowe też mają swoje przywileje. ~endrju masz 100% racji.
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/galerie/848653,duze-zdjecie,1,karta-nauczyciela-urlopy-emerytury-przywileje.html

  • ~ 2016-10-19
    13:21:39

    2 4

    a tak trochę BTW: co bracia górnicy sądzą na temat zapowiedzi odnośnie zniesienia możliwości wspólnego rozliczania podatków przez małżonków?

  • ~Ancymon 2016-10-19
    13:32:49

    3 0

    Zapowiedzi mają to do siebie że nie zawsze się sprawdzają tak choćby informacja o znowelizowaniu Ustawy Prawa Wodnego.

  • ~ 2016-10-19
    13:40:05

    1 5

    Ale fajny to rząd, który coś takiego proponuje?

  • ~Mariusz Kotula 2016-10-23
    17:04:52

    5 2

    Wszystkie dziwne dodatki typu 14-stka,barbórka, deputat węglowy to spuścizna z lat poprzedniego systemu i już dawno powinny być zlikwidowane a zarobek powinien być adekwatny do pracy(warunki otoczenia, presja , stopień skomplikowania , zaangażowanie) i tyle . Sam pracuję na kopalni i wiem jak wygląda to od kuchni, jest wiele rzeczy do poprawy. Trzeba wspomnieć o tym że niektórym się nie należy to co dostają 10 -tego ale również są tacy którzy powinni dostać więcej bo nie każdy przychodzi do pracy żeby tylko do niej przyjść

  • ~Mariusz Kotula 2016-10-23
    18:43:02

    4 1

    Zresztą tak jak poprzednik wspomniał nijaki "endrju" już niedługo będzie szansa tego miodu spróbować w KWK DĘBIEŃSKO więc wszystkich zainteresowanych WYSOKIMI płacami zapraszamy na kopalnie najlepiej na ściany lub przodki a potem po przepracowanych paru latach na tych oddziałach skomentować jak to w rzeczywistości wygląda . Powodzenia panie i panowie

  • ~edzia40 2016-10-23
    18:44:39

    6 1

    ok , ja rozumiem ze my ludzie , mamy tendencje do narzekania i wypominania komus czegos ... Ale nie rozumiem jak moga wypowiadać sie ludzie nie majac zielonego pojęcia o stanie faktycznym , bądz o przepisach które panujacych ... Ludzie gdzie wy i jak pracujecie nie znajac swoich praw i obowiązków , pracodawca może was rolować na kazdym kroku a wy czepiacie sie górnictwa ... trzabyło isc do pracy na kopalni , a nie narzekać i wytykać ze górnicy to i tamto ... Kasia nie wiem co ty tu robisz ale prosze cie nie pogarszaj swojej sytuacji takimi wypowiedziami , ja współczuje twojemu pracodawcy ,.NIECH KAZDY Z WAS ODPOWIE MI NA JEDNO PYTANIE ...czepiacie sie górników tak , ale popatrzcie oni pracuja ciezko pod ziemą , moze garstka z nicha zajmujaca wysokie stanowiska ma wiecej ale nie zwykly górnik , moze kadra kierownicza na powierzchni tez duzo zarabia ale to nie górnik, druga strona dlaczego wy odnosnie pieniedzy nie czepiacie sie np polityków zarobek górnika to nic ile zarabia i co ma politych osoba która bierze losy panstwa nas w swoje rece , niejednokrotnie sie dowiadujemy o jednym przekrecie o drugim , ten wypral tyle kasy tamtem tyle ... maja słuzbowe auta tele kto za to wszystko płaci ,, my wszyscy przestancie sie wreszcie czepiać górników a zobaczcie kto tak naprawde duzo zarabia i co robi dla nas .. pomyslcie i szczerze odpowiedzie czy ten górnik to zło konieczne !!! czy jego wynagordzenie az tak was w oczy kole , przeciez to jego zakład pracy płaci mu barbórki , i kartki na żywnosc .... oni tego nie maja z waszych podatków , oni tak samo na to pracuja jak wy , mało tego z kazdej sumy dosłownie z kazdej odprowadzaja podatki rok ma 12 ms a oni maja odprowadzane podatki za 14 ms .... to rzad to ustroj nas tak urzadził . nie miejcie pretensji do ludzi ciezko pracujących na chleb ... zreszta tak na serio , te duze zakłady pracy na slasku , nakrecaja małe miejscowosci, mieszam w jednej z takich gdzie zamkneli kopalnie i wiecie co sie stało , pozamykały sie małe sklepy bary fryzjer wzrosła przestepczosc , ludzie zamiast palić weglem pala starymi szmatami badz oponami , rodziny sie porospadały , wódka wino , pozabierali rodzinom dzieci , bo psychika nie wytrzymała , bezrobocie .. takie sa fakty ... kasia i inni czytajcie i módlcie sie aby duze zakłady pracy istniały , a niech zarabiaja duzo ... ps znam osoby zarazbiajace u prywaciarza prawie tyle samo co górnik pracujac 8 godz

  • ~ 2016-10-23
    20:21:10

    4 12

    45-letni zdrowy emeryt z 5tys emerytury i deputatem - nie, to nie jest normalne. Nawet dla ciezko pracujacych (bo zeby nie bylo - zgadzam sie z tym, ze praca gornika jest ciezka i niebezpieczna.). Jest mnostwo ciezkich zawodow, a do tego odpowiedzialnych, bywaja przywileje, ale nigdzie nie az takie i w takich ilosciach

  • ~ 2016-10-23
    20:23:48

    4 8

    I bynajmniej nie chodzi o duże zarobki - bo za ciężką i sumienna prace należy się dobra praca. Tylko o wybujale przywileje

  • ~Ancymon 2016-10-23
    22:17:05

    9 4

    Kasia T Emerytom którzy pracowali w kopalni nie przysługuje już deputat węglowy , emerytury górnicze w porównaniu z emeryturami nie górniczymi są dość wysokie ale z tymi 5 tyś to przesadziłaś ( taką emeryturę chyba ma niewielu emerytów ).Nie wiem kto wciska ci te kity ( czytając twoje komentarze ) ale nie wierz w wszystko co ludzie pletą .

  • ~ 2016-10-23
    23:21:40

    3 10

    Tak się składa, że w naszej dzielnicy bardzo dużo emerytowanych gornikow. I wiem co mówię

  • ~Ancymon 2016-10-24
    20:07:55

    11 1

    Kasia T Jeśli masz dzieci to nic tylko zachęcić ich by wybrały zawód związany z gòrnictwem , wtedy też będą miały przywileje , będą pracować do 45 lat i wysoką emeryturę (piszę to z czystego serca ) .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 4987