zamknij

Wiadomości

Parking przy Hallera świeci pustkami. Kierowcy wolą parkować na klepisku

2019-02-13, Autor: 

Choć parking wielopoziomowy przy Hallera od ponad tygodnia stoi otworem dla kierowców, ci wolą parkować obok – na zabłocony klepisku. Dlaczego?

Reklama

Przypomnijmy, 4 lutego otworzono dla kierowców parking wielopoziomowy. Miejsca parkingowe w nowym obiekcie rozmieszczone są na 5 poziomach obsługiwanych przez rampę ślimaka, wraz z możliwością parkowania na dachu obiektu. W gmachu znajdują się toalety, stacja ładowania samochodów elektrycznych oraz stojaki na rowery. Całość jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, zwłaszcza tych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Mimo tych komfortów, wielu kierowców decyduje się jednak parkować tuż obok obiektu, a dokładnie na klepisku przed parkingiem wielopoziomowym. Co prawda parter i pierwsze piętro są na ogół wypełnione samochodami, tak kolejne kondygnacje świecą pustkami. Dlaczego?

Jeden z kierowców, który zaparkował na klepisku powiedział nam, że w ten sposób zaoszczędza czas. - Przyjechałem tu tylko na chwilę, bo mam jedną rzecz do załatwienia tuż obok parkingu. Nie ma sensu, bym wjeżdżał do środka i tracił czas – wyjaśnia. Od innych usłyszeliśmy natomiast, że parkują w starym miejscu z przyzwyczajenia.

- Każdy wybiera to, co lubi. Można zaparkować pod dachem lub na klepisku. Do czasu dalszej inwestycji w Projekcie Rzeczna będą współistniały obok siebie dwa parkingi – wielopoziomowy oraz pozostałość po poprzednim placu z nierównym i nieestetycznym terenem – komentuje Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu. Przypomina jednak, że od 18 lutego za postój na obu parkingach kierowcy będą musieli zapłacić tyle samo, czyli 2,5 za godzinę. Pytanie, jakie miejsce wtedy wybiorą kierowcy?

Przypomnijmy, że w pobliżu parkingu wielopoziomowego przy ul. Hallera mają powstać jeszcze dwa budynki – komunalny oraz Centrum Edukacji Artystycznej. Kiedy dokładnie? Jeszcze nie wiadomo. - To dość długotrwały proces – zaznacza Agnieszka Skupień.

Oceń publikację: + 1 + 104 - 1 - 21

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~ 2019-02-13
    18:14:46

    135 9

    "Przypomina jednak, że od 18 lutego za postój na obu parkingach kierowcy będą musieli zapłacić tyle samo, czyli 2,5 za godzinę. Pytanie, jakie miejsce wtedy wybiorą kierowcy?"

    Odpowiadam: wielu wybierze parking koło nowej "galerii" handlowej przy Kotucza (tam, gdzie jest "Action" itd.). Ten parking zresztą już cieszy się sporą popularnością. W tygodniu w godzinach roboczych parking jest już w ponad połowie zapełniony przed otwarciem jakiegokolwiek sklepu (tak było w ubiegłym tygodniu, gdy pojawiłem się tam kilka minut przed otwarciem Lidla).

  • ~slawek5052 2019-02-13
    18:18:06

    67 10

    Prawda taka ze nie wszyscy wiedza ze jak narazie parking darmowy tablice na Hallera nie dzialaja a tez nie wszyscy maja internet

  • ~Arteks 2019-02-13
    18:22:46

    Dziadowanie niektórych ludzi mnie nie dziwi - w końcu jeśli ktoś w XXI wieku chce się paprać węglem w swoim własnym domu, może mu też nie przeszkadzać parkowanie na błotnistym klepisku. Ale gdzie jakaś godność? Gdzie chęć zakosztowania jakieś wyższej cywilizacji? Bardzo zdziwiła mnie wypowiedź rzeczniczki która potwierdza, że to jest nieestetyczne miejsce, a jednocześnie informuje, że nadal obydwa parkingi mają... współegzystować. Mamy nowoczesny parking - ZLIKWIDUJMY jak najszybciej to klepisko-złomowisko, jedno z najgorszych miejsc Rybnika! To nie uchodzi aby się chlubić z wielopoziomowego, ładnego gmachu i obok niego tolerować coś co straciło w tym momencie swoją rację bytu. @siwy_rybnik - niech wybierają gdzie chcą. Jak Plaza będzie zapchana lub parkingi od placówek handlowych - te same wprowadzą opłaty albo podwyższą je. Wiesz ile kosztuje godzina parkowania pod Sparem na Nowinach - 10 zł. I dzięki temu jest rotacja, prawdziwi klienci zawsze mają miejsce.

  • ~templariusz 2019-02-13
    18:36:07

    65 16

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~orka 2019-02-13
    19:45:12

    Dlaczego nie parkuje w tym poziomowym bublu:
    -niewygodny wjazd i wyjazd
    -podjazdy pokryte jakąś dziwną farbą na której samochód się ślizga
    -wracając wieczorem boje się chodzić po takich zakamarkach jak te klatki schodowe
    -czemu te automaty do płacenia są tylko na dole
    zaparkowałam dwa razy, pooglądałam i jakość wykończenia woła o pomste do nieba, oby się to komuś nie zawaliło na głowę

  • ~Antosia_0613 2019-02-13
    19:46:04

    55 30

    Wcześniej czy póżniej parking się zapełni (to kwestia czasu i przełamania "bariery "ale ludzkiej ) .Wszystko co nowe i nieznane musi nabrać mocy poznawczej :) ale ..... nadal uważam ,że pół godziny powinno być darmowe. Parking jest duży więc te obecne wolne miejsca na górnych piętrach mówią same za siebie .

  • ~qwer 2019-02-13
    19:52:26

    83 32

    Styropianowy Rybnik umiera a szkoda takie ładne miasto było

  • ~Arteks 2019-02-13
    20:16:25

    Wiedziałem, że zaraz odezwą się wieczni malkontenci i słabi kierowcy, niezadowoleni z nowoczesności, bojący się automatów, ślimaków wjazdowych, dużych miejskich gmachów, ciemności(!), nowości. Jak ja się cieszę, że tacy ludzie nie rządzą miastem, a jedyne co im pozostaje to ględzenie i stawianie auta na brudnym i grząskim klepisku... @orka - kiedyś wyśmiewałeś dojeżdżanie transportem publicznym do Rybnika. Ale... jakby tak porównać poziom zadbanych peronów z dobrej jakości płytek czy chociażby przystanki autobusowe w centrum z tym klepiskiem obok parkingu wielopoziomowego to... najgorzej traktowani mogą czuć się kierowcy. Tylko oni wychodzą z pojazdu prosto do błota! @antosia_0613 - absolutnie. Każdy jadący do centrum autem musi się liczyć, że poza paliwem - musi płacić za miejsce które zajmuje swoim pojazdem. W nowoczesnym centrum miasta dosłownie każdy metr powinien mieć swoją cenę. Parkowanie w Polsce jest śmiesznie tanie... 2,50 zł za zajęcie przez godzinę kilku metrów kw. powierzchni to żadna opłata.

  • ~ 2019-02-13
    20:18:09

    Rybnik umiera!!! Zamienia się w jakąś betonowo - asfaltową twierdzę. Teraz czytam, że znów kolejne betonowe molochy mają powstać. Masakra jakaś. A Arteks znów podniecony, bo ktoś parkuje tam gdzie chce a nie gdzie każe Arteks

  • ~Domkers 2019-02-13
    20:24:35

    Szanowny Panie Arteks , a może na tym klepisku zaparkował też ktoś z bloków?Czy może ma Pan wiedzę ,iż byli to tylko ludzie palący węglem w domach?

  • ~Arteks 2019-02-13
    20:36:41

    @domkers - widzę, że swoją wypowiedzią uderzyłem w słaby punkt. I o to mi chodziło. ;PPP Wielu rozsądnych ludzi ma dość takiego dziadowania w różnych dziedzinach - tak parkowaniu, funkcjonowaniu miasta czy ogrzewaniu. Mówimy temu dość. I choćby nie wiem jak dziady próbowały się bronić przed nowoczesnością - wygrają postępowi i miejscy ludzie. :) @monnie - to popatrz jakim betonem zalewane są Katowice rządzone przez PiS i ile betonu chciał na Srebrnej wybudować prezes którego tak hołubisz. A jak u nas coś budują to dla ciebie masakra. Miasta to nie wieś - muszą być różnego rodzaju budowle. Kim trzeba być, żeby nie rozumieć takich oczywistości?

  • ~Domkers 2019-02-13
    20:48:00

    Szanowny Panie Arteks.
    Na blokach ciepło nie jest dostarczane przy pomocy węgla ? Po drugie nie jesteśmy na Ty. A po trzecie nie odpowiedział Pan na zadane przeze mnie pytanie skąd Pana wiedza o parkujących na klepisku ? A może sam Pan pozostawił swój rower na rzeczonym klepisku ,a potem wyskoczył na miasto.Pozdrawiam z uśmiechem

  • ~qwer 2019-02-13
    21:02:51

    Wystarczy spojrzeć na poprzednich prezydentów. Fudali bazował na osiągnięciach poprzednika natomiast obecny
    nie wnosi nic poza 0,49.

  • ~mariuszgrodecki 2019-02-13
    21:02:57

    63 13

    Zapytajcie ludzi którzy parkują pod samym wejściem do marketu dlaczego w ten sposób parkują , dostaniecie taką samą odpowiedź od tych którzy parkują na dzikim klepisku.

  • ~Kwinto 2019-02-13
    21:17:56

    79 68

    No proszę! Ostatnie lata było narzekanie że nie ma porządnego parkingu w Rybniku, teraz Kuczera go wybudował i znowu jest problem bo jest porządny parking w Rybniku. Dramat!

  • ~ 2019-02-13
    21:38:40

    72 46

    ~Kwinto. Ty z tym Kuczerą wypaliłeś jak ten furman co z koniem i furmanką przywiózł węgiel a gospodyni powiedział, że ON przywiózł. A ten koń mówi do niego. Ja tyś przywiózł! Tak po Polsku staram Ci to napisać żebyś zrozumiał. Kuczera wybudował he he, ale w sumie masz rację. Jedyną budowlę, którą "wybudował" za swoich dwóch kadencji. Nie liczę kolejnych sklepów

  • ~asdfzxc 2019-02-13
    21:59:40

    Nie ma w tym nic dziwnego. Jeśli ktoś przyjechał na 20 minut załatwić jedną sprawę to szybciej jest zostawić samochód na klepisku niż wjeżdżać powoli po ślimaku, czekać na windę itd. Później z takich 20 minut robi się 40... Jakbym jeszcze mieszkał w Rybniku to w takiej sytuacji postąpiłbym tak samo.

    Co innego gdy przyjeżdża się na dłużej, wtedy zadaszenie to bardzo komfortowa opcja. Ale wtedy wybrałbym Plaze/Focusa bo jest 3 razy taniej xD

  • ~ 2019-02-13
    22:27:14

    76 24

    Parking powinien być darmowy przynajmniej przez pierwszy rok funkcjonowania, inaczej na zawsze pozostanie pusty niczym miejsca do ładowania samochodów elektrycznych zafundowane prywatnej firmie i zabrane chamsko mieszkańcom Rybnika.

    @Antosia_0613 Obawiam się, że pierwsze pół godziny będzie trwało parkowanie na najwyższym poziomie + zejście + opłacenie + wejście i wyjazd ślimakiem :)

  • ~Arteks 2019-02-13
    22:57:46

    @tf2 - klepisko w centrum nigdy nie było puste, a widywałem czasami tablicę "brak wolnych miejsc". Ale jeśli okazałoby się, że ten wielopoziomowiec jest pusty to problemem nie jest cena tylko to co każdy urbanista zauważy patrząc na Rybnik z góry - mamy zbyt wiele parkingów w centrum i kilka z nich można spokojnie zlikwidować. @asdfzxc - klepiska należy zlikwidować ze względów estetycznych. I to pewnie tylko kwestia czasu. Ale naprawdę ciekawym zjawiskiem społecznym jest to, że mając do wyboru: bagno lub autopałac - niektórzy chcą wybierać to pierwsze. Parking wielopoziomowy jest nowoczesny, wygodny, zabezpiecza przed zamarzaniem szyb, przed śniegiem, gradem czy upałem - ale... trzeba poświęcić trochę czasu na wjazd, windę, parkomat, bramki. I to jest taki sprytny haczyk w miejskiej równowadze transportowej. Chcesz przyjechać autem do centrum - poświęć trochę czasu na obsługę parkingową. Wydaje mi się, że to nie jest przypadkowe. :) @domkers - poczytaj najpierw netykietę, a potem pouczaj innych. W internecie zwracamy się do siebie na ty i to od Lizbony po Władywostok czy od Harbinu po Nowy Jork. 10 lat temu ktoś mógł takich prostych zasad nie znać - ale dzisiaj? Świat idzie do przodu w każdej dziedzinie, a niektórzy zostali w tyle z swoimi piecami i kopcącymi kominami. Kto na świecie by jeszcze chciał tak żyć poza naszymi krajanami?

  • ~Arteks 2019-02-13
    23:19:44

    31 96

    @qwer - odnośnie tych prezydentów to malkontentów nie zadowoliłby nikt nawet gdyby naszym miastem sterował Zygmunt Solorz lub Tadeusz Rydzyk. Natomiast mi Kuczera imponuje tym, że naprawia błędy poprzedników! Bo Makosz uruchomił to klepisko-złomowisko, Fudali to tolerował i nie miał żadnego pomysłu na to straszne miejsce poza nieudanymi próbami sprzedaży. A Kuczerze udało się zagospodarować w sensowny sposób kawał miejskiej przestrzeni i nie wątpię, że uda się to samo zrobić z resztą częścią terenu.

  • ~ 2019-02-13
    23:40:52

    71 15

    @arteks skończ już porównywać byłych prezydentów Rybnika do obecnego to nonsens, są inne czasy. Za Makosza ludzie jeździli i parkowali właśnie tam, bo najbliżej było na targ, nie było plazy czy fokusa. Każdy się dostosowywał do swoich czasów. Nie było kasy z UE, kapitał zagraniczny się Rybnikiem nie interesował. A z Kuczery nie rób wizjonera, bo jakby patrzył do przodu, to ściąga tu firmy z branży IT i buduje grunty pod nowe technologie, centra badawcze itp.

  • ~ 2019-02-14
    00:03:37

    56 20

    @Arteks
    Na szczęście nie każdy urbanista ma nie poklei w głowie i nie każdy urzędnik musi mieć instynkt dyktatora. Rozumiem, że jak coś jest źle zaprojektowane, za drogie i niefunkcjonalne, to wg Ciebie trzeba zlikwidować pozostałe dobre rzeczy, aby zmusić ludzi do korzystania z tego badziewia?
    Zamiast proponować lepszą alternatywę - zlikwidować wszystkie inne?
    Rozumiem, gdyby jeszcze wprowadzić parking "tylko dla mieszkańców" a ten w centrum oferować gościom, ale nie. Problem w tym, że w tym mieście za dużo się likwiduje nie oferując niczego sensownego w zamian.

    Panu Kuczerze jak na razie udało się zgromadzić grupę naiwnych, którzy na niego zagłosowali po mimo katastrofy jaką była jego pierwsza kadencja i skłonić Arteksa do bezgranicznego poparcia wszystkich swoich "pomysłów". To jego jedyny sukces.

  • ~truman20 2019-02-14
    05:29:23

    53 11

    ~Arteks - "że ten wielopoziomowiec jest pusty to problemem nie jest cena tylko to co każdy urbanista zauważy patrząc na Rybnik z góry - mamy zbyt wiele parkingów w centrum i kilka z nich można spokojnie zlikwidować.". Ty to piszesz całkiem na trzeźwo czy jadłeś obiad z Prezydentem? To może zlikwidujmy wszystkie inne parkingi w Rybniku, wtedy będą wszyscy parkować na parkingu w kolorach smogu i może da się udowodnić, że te 20 baniek jednak nie było wyrzucone w błoto? Jeśli włodarze chcą przyciągnąć ludzi do centrum, to powinny być parkingi i powinny być darmowe, bo jak tak dalej pójdzie, to do centrum będą przyjeżdżali tylko ci, którzy tam pracują. Ja sam już w centrum nie byłem ogrom czasu, bo nie dość, że przyjeżdżam tam zostawić pieniądze w postaci różnych podatków, to jeszcze muszę płacić za to żeby te pieniądze móc wydać. No paranoja jakaś.

  • ~Natalka616 2019-02-14
    05:50:54

    43 5

    Faktycznie brak możliwości "objechania " poziomu dookola ale generalnie jedna rzecz najbardziej mi przeszkadza
    Wszędzie jezdze z 7 miesieczna córeczka ostatnio zaparkowalam na piętrze i otworzyć te ciężkie drzwi by dostać sie do windy co od razu jest przy samych drzwiach, ze ciężko sie minąć jak akurat ktoś np wjedzie a nie każdy ma ochotę pomóc przytrzymać te drzwi
    To co dopiero osoba na wozku?
    Pod tym względem.Focus i plaza wygrywają

  • ~PawelE39 2019-02-14
    07:46:16

    39 9

    Ja to sie w ogóle nie dziwie tym parkującym na placu. Jak ktoś z wiekszym autem chce mieć drzwi poobijane to wjeżdża na paking. Raz że miejsca dosyć ciasne dla większych wozów a dwa to ludziska nie szanują cudzej własności i walą drzwiami jak chachary po autach zaparkowanych obok.

  • ~ 2019-02-14
    08:10:51

    29 4

    to było oczywiste strata czasu jak ktoś na chwilę przyjeżdza i komu by się chciało na któreś tam piętro wjeżdzać schodzić z tamtąd i wchodzić zawsze omijam wielopoziomowe parkingi z daleka jak jest możliwość zaparkować gdzie indziej

  • ~ 2019-02-14
    08:30:35

    45 8

    Jak słyszę , ze Kuczera wszystko naprawia po poprzednikach , to normalnie wody mi odchodzą. Niestety, budowane u oddane w pośpiechu, jak z reszta wszystko u nas, „ malowanie molo na mrozie ...itp”. Zmieszczenie się w 5 minutach , z osoba na wózku inwalidzkim graniczy z cudem , jeśli mamy zaparkowane na gorze, nawet ze zwykłym wózkiem dziecięcym, owteieranie tych drzwi dla inwalidy to nie lada wyzwanie, opisy gdzie co jest robił projektant escape roomu , można wymieniać w nieskończoność. Jak dla mnie, wystarczyło stary parking wyasfaltować porządnie i wszyscy byli by zadowoleni, niestety dzisiaj świat tak zap.....a bo liczy się każda minuta. Pan Prezydent niech dalej ma słowa ludzi w d.......

  • ~VWKafer 2019-02-14
    09:29:54

    16 23

    Same narzekacze, co by nie było to ŹLE.
    Już kiedyś napisałem o propozycji przeprowadzki do pobliskiego Wodzisławia.

  • ~Arteks 2019-02-14
    09:46:03

    13 47

    @tf2 - a dlaczego cię ta propozycja tak zdziwiła? To jest alternatywa to tych wszystkich przypadkowych i fatalnych klepisk które robiły wstyd miastu. @goliat - słowa malkontentów rzeczywiście można mieć w d. dlatego, że oni na niczym się nie znają, nic im się nie podoba i zawsze są na nie. @truman20 - przyciąganie ludzi do centrum wcale nie musi opierać się na autach. Jednym z podstawowych plusów dla których wielu lubi spacerować po deptakach jest to... że nie ma tam aut. @PawelE39 - to najlepiej w ogóle nie wyjeżdżać nigdzie autem i zostawić go sobie w garażu jako "pomnik" skoro boisz się porysowania. Rzeczywiście sporo kierowców nie potrafi parkować co widzi się na publicznych parkingach. SRB szczególnie słabo sobie z tym radzą. @ryhor - to ktoś inny porównał, moja odpowiedź była tylko ripostą bo niektórzy muszą ponosić niestety błędy poprzedników. A utworzenie w centrum tak wiele miejsc parkingowych w czasach Makosza było wielkim błędem i jednym z kluczy który zakorkował miasto. Ściąganie firm IT? To rybniczanie sami powinni je zakładać. W Gliwicach firmy IT nie zostały ściągnięte tylko założone. Zadaniem władz miasta jest raczej to aby: rozwijać je architektonicznie, prowokować ruch turystyczny, uprzyjaźniać i rozwiązywać problemy mieszkańców, wprowadzać innowacyjne nowoczesne myślenie. I można powiedzieć, że władze wywiązują się z tego znakomicie - natomiast niektórzy mieszkańcy miasta i okolic nie dorośli do takich czasów i takich inwestycji. Stąd niezrozumienie roli parkingu wielopoziomowego czy anachronizmu pieców węglowych.

  • ~Lateks 2019-02-14
    11:09:19

    31 12

    Litości, parking piętrowy 20mln zł, jedyny żłobek w Rybniku 9 mln zł...
    Na tym piętrowcu zaparkują ci ludzie co samochód zostawiają na cały dzień w centrum, jak ktoś ma coś na szybko załatwić to wjazd wyjazd itp zajmie więcej czasu niż sprawa do załatwienia...
    Komentarzy Arteksa nawet nie ma sensu komentować, tylko mnie to dziwi że on nie pracując w UM ma podejście typowego urzędnika, niczym oficer rowerowy który się szczycił tym że utrudniając życie ludziom na Karolince czy wycinając drzewa zwiększył zainteresowanie mieszkańców tym co się w mieście wyprawia,,,,

  • ~Arteks 2019-02-14
    11:32:20

    11 40

    @Lateks - litości! Porównaj sobie kubaturę obiektu parkingu wielopoziomowego i żłobka... A na miejskie myślenie już cię nawet nie namawiam odkąd pojąłem kim jesteś i czym się zajmujesz. Ja mam podejście biznesowe, wolnorynkowe i europejskie, nigdy nie chciałbym zamienić się w urzędnika bo to nie dla mnie a ty? Nie rozumiesz ani miasta ani biznesu. Masz mentalność rolnika co nie jest niczym złym, pod warunkiem, że mieszka się gdzieś na wsi i nie wtyka się w miejskie problemy.

  • ~ 2019-02-14
    11:34:19

    14 3

    Ferie są. Ludzie na urlopach z dziećmi siedzą w domach i nie dojeżdżają do pracy do centrum albo wyjechali poza miasto. Widać, że ruch samochodowy słabszy jest.

  • ~hub381 2019-02-14
    11:35:53

    8 4

    A co to 2,5 zł/h ?? Postawić zakaz na placu i po hałasie.

  • ~PawelE39 2019-02-14
    12:17:20

    27 8

    Arteks zostaw te mądrości dla siebie. Nie wygrałem auta na loterii tylko sobie zapracowałem i nie musi być poobijane przez jakiegoś typa co przez brzuch nie potrafi sie wydostać z auta z ciasnego miejsca parkingowego. Co do SRB - robisz sie już nudny. Chcąc nie chcąc duzo jeżdżę po tym " mieście " i widzę co wyprawiają kierowcy. Tyczy sie to tak samo SRB jak i SR. Nie wspominając juz co robi na drodze taki SR co wyrwie sie z tej metropolii na jakąś powiatówke

  • ~SuppIT 2019-02-14
    13:14:36

    12 20

    Jak czytam wypociny malkontentów to mi się robi ciężko... Jeden narzekacz z drugim próbują wmówić ludziom, że wjazd na parking i zjazd więcej zajmuje niż załatwienie sprawy. Jeśli sprawą jest wyszczanie się pod najbliższym drzewem to owszem - tak może być. Prawda jest taka, że żaden z tych, którzy tak mówią nie wjechał na górę parkingu i nie zjechał z niego, żeby sprawdzić ile to trwa! Prawda jest taka, że trwa bardzo krótko... Podobnie krótko jak zaparkowanie w tym syfie obok parkingu. Ale po co sprawdzać, skoro można wiecznie psioczyć, prawda? Ja się cieszę, że narzekacze nie będą tam parkować - więcej miejsca na parkingu.

    Osobno napiszę do użytkownika Orka - ogarnij się. Błagam. Nie uczestnicz w rozmowie jeśli nie masz nic do powiedzenia.

  • ~Arteks 2019-02-14
    14:06:18

    10 37

    @SuppIT - mieszkańcy wielu miast byliby wniebowzięci gdyby u nich taki nowoczesny obiekt powstał. Bo nie tylko jest przydatny, nie tylko dobrze wygląda ale to duży miejski gmach sprzyjający rozwojowi Śródmieścia i jak każdy nowy obiekt budzący prestiż. W okolicy nic takiego nie powstanie bo samorządy nie mają nawet połowy potencjału ekonomicznego jaki ma Rybnik. W Jastrzębiu od 25 lat planują budowę Rynku i nic z tego nie wyszło, w Żorach po 1989 roku w Śródmieściu nie wybudowano niczego. W Wodzisławiu powstała Karuzela - której parking znajduje się na zewnątrz jak przy Lidlu czy Biedronce... W Raciborzu władze nie mają pomysłu na pusty dworzec czy wylobbowanie remontu dworca który od powodzi jest w większej części nieczynny... Rybnik jest jeszcze jedynym miastem które potrafi od lat zaskakiwać i wnosić tu projekty "wielkomiejskie". Nie pasuje to ani zawistnikom z okolicznych miejscowości, ani ludziom którzy do miasta nie dorośli. No i oczywiście przeciwnikom politycznym.
    @PawelE39 - ty jesteś nudniejszy bo nigdy nie masz nic ciekawego do napisania poza jakimiś przygłupimi uwagami o Rybniku lub w kierunku komentatorów. Tutaj też wyskoczyłeś o tym, że niektórzy kierowcy odzierają inne auta. Ale co nas to obchodzi? To władze Rybnika mają nie cywilizować parkingów bo jacyś kierowcy nie potrafią parkować?! Odnośnie SRB nie przesadzam ani nic. Są naprawdę słabsi. Potrafią nawet na prostych parkingach typu przed Auchanem czy Lidlem stawiać auta kołami na wymalowanych liniach czy na miejscach objętych zakazem parkowania.

  • ~PawelE39 2019-02-14
    14:24:49

    29 9

    Arteks nie w kierunku komentatorów tylko w kierunku Ciebie. Zresztą to Ty jesteś minusowany nie Ja.

    Bez odbioru.

  • ~SuppIT 2019-02-14
    17:53:25

    7 14

    @Arteks - i ja się z tym zgadzam absolutnie, mało tego, ja myślę, że ci frustraci i malkontenci to w dużej mierze mieszkańcy miast i gmin ościennych. Także drodzy narzekacze i malkontenci - skoro wam parking nie odpowiada (z powodów nieuargumentowanych, chyba, że argumentem nazwiemy to, że pani Orka się boi chodzić po ciemnych parkingach) to po prostu na nich nie parkujcie! Więcej miejsca dla ludzi, którzy chętnie tam zaparkują. A jeśli mimo tego, że narzekacie postanowicie tam zaparkować to pamiętajcie o jednym - wyjdziecie na niekonsekwentnych, niesłownych i na takich, których zdanie nie ma znaczenia. I - na miłość boską - używajcie przecinków, bo się tego czytać nie da. A teraz proszę o symfonię minusów, bo na tym portalu jak się nie wylewa żali to się dostaje minusy.

  • ~orka 2019-02-14
    18:11:48

    13 8

    ~SuppIT , co konstruktywna krytyka boli, wypunktowanie braków i niedoróbek nie do przyjęcia, jak ja was lubię klakierzy władzy co by nie robiła zawsze jest dobrze, jest tylko jedno ale to nie są prywatne pieniądze pana Kuczery , tylko środki które wyciągnięto z naszych kieszeni i nie zgadzam się na ich marnotrawstwo

  • ~ 2019-02-14
    20:39:49

    6 6

    Czy na tym parkingu są schody czy winda, bo jak schodami trzeba wyjść z zakupami na wyższe poziomy to gratuluję pomysłu inwestycji i całej tej dyskusji. A Arteks to człowiek myślący inaczej, lub kosmita.Pozdrawiam

  • ~Arteks 2019-02-14
    21:12:23

    4 10

    Akurat dzisiaj media podały informację, że pierwszym miastem które skorzysta z możliwości podwyższenia stawek za parkowanie będzie pogrążony w smogu Kraków. Propozycje są takie aby pierwsza godzina parkowania w centrum kosztowała 8 zł (a druga 9,60 zł), a poza Śródmieściem w rozszerzonej strefie płatnego parkowania 5 zł za pierwszą (a druga 6 zł). U nas na razie stawki socjalne ale mam nadzieję, że władze miasta i radni dojrzeją do tego, że trzeba będzie je podnieść. Może nie tak drastycznie jak w Krakowie ale co najmniej do 4 zł za pierwszą godzinę. @maxo - jak można by w XXI wieku wybudować tak wysoki budynek bez... windy w cywilizowanym kraju europejskim?! Na jakim świecie i gdzie ty żyjesz? @orka - to co napisałeś, a co dyskretnie przemilczałem za pierwszym razem to nie krytyka ale podzielenie się swoimi obsesjami (lęk przed poślizgiem, lęk przed wjazdem i wyjazdem, lęk przed ciemnością, lęk przed parkomatem). Niektórzy się boją kontrapasów, inni boją się parkingu wielopoziomowego, a jeszcze inni ogrzewania gazem... Ale większość społeczeństwa nie ma takich lęków więc jeśli ktoś się boi - niech nie korzysta. Większość będzie korzystać.

  • ~SuppIT 2019-02-14
    21:35:10

    7 6

    @Orka, Konstruktywna krytyka? KONSTRUKTYWNA? Ale która część tej krytyki była konstruktywna? Za wąski wjazd i wyjazd? Na miłość boską, ja się poruszam dużym samochodem i w żadnym wypadku nie powiedziałbym, że jest wąski... Jeśli nawierzchnia parkingu i ślimaka jest śliska to zupełnie poważnie i bez przekąsu radzę sprawdzić czy aby opony nie są łyse bo - serio - mógłbym się kilku rzeczy przyczepić względem tego parkingu, ale akurat nawierzchni nic nie brakuje. Z pewnością konstruktywnym argumentem będzie stwierdzenie, że parking to bubel bo użytkownik parkingu boi się poruszać po ciemnych klatkach schodowych. Coś ci powiem - klatka schodowa na tym parkingu jest oświetlona, tak samo jak każda inna klatka schodowa (no prawie). Nie muszę chyba wspominać, że twój strach to twoje własne paranoje? I choć je zupełnie rozumiem bo tak bywa, że ludzie się boją różnych rzeczy to i tak nie zmienia faktu, że twój strach nie sprawia magicznie, że ten parking to bubel (to twoje słowa). Nas "klakierów władzy" jednak pogrzebał kompletnie konstruktywny argument, w którym piszesz, że już dwa razy (!) parkowałaś na tym parkingu i przyjrzałaś (!) się konstrukcji. Wniosek - komuś to może się zawalić na głowę! No muszę powiedzieć, że nawet gdybyś była świetnym architektem, albo inżynierem budownictwa to "na oko" to sobie możesz soczewki nałożyć. Po prostu powstrzymaj się od nieprzemyślanych komentarzy, bo widzisz jak później trzeba cię cucić...

  • ~ 2019-02-14
    23:16:22

    7 2

    ~Arteks
    Zważ tylko na to, że w Krakowie mieszkańcy SPP mają do dyspozycji abonament, który kosztuje, uwaga... 10PLN/msc!
    W Rybniku dzieje się z kolei tak że w ramach walki z korkami kopie się jednocześnie mieszkańców i nie daje niczego w zamian, bo transport zbiorowy w tym mieście nie ma w tym momencie nawet możliwości być konkurencyjny.

    SPP w Krakowie jest bardzo dobrym rozwiązaniem, sprawdzonym, przemyślanym, dopracowanym i skutecznym. Nie mam więc pojęcia dlaczego w Rybniku trzeba na siłę wymyślać coś nowego zamiast wziąć przykład z miasta oddalonego ledwie o 100km w linii prostej.

    Bezwzględnym warunkiem jest jednak egzekwowanie jasnych i przejrzystych przepisów miejskich ORAZ zapewnienie alternatywy dla samochodu- i bynajmniej nie mam na myśli (tylko) roweru!

  • ~Arteks 2019-02-15
    10:32:10

    3 5

    @patp - ja też mam wiele zastrzeżeń do naszego transportu publicznego ale akurat dojazd do centrum miasta jest na przyzwoitym poziomie. Natomiast zmian domaga się układ linii. Może w tym roku wreszcie tego doczekamy. Pewnie w Krakowie podniosą ten niski abonament w ramach reformy parkingowej. U nas 35 zł to też nie jest jakiś majątek. Za to zbyt tani jest abonament dla dojeżdżających. 70 zł to śmieszna kwota za zagracanie naszego centrum autami przez wiele godzin dziennie.

  • ~Sebastian Ryszka 2019-03-14
    11:37:09

    1 0

    Widzę ,że ponad połowa z Was myśli ,że komentarzami w internecie zmienią Polskę ,czy Rybnik.70% z Was naskakuje na Kuczerę ,ale to On wygrał wybory ,bo Wy wstawialiście posty zamiast pójść na wybory.Pies który szczeka ,szczeka ze strachu ,bo nie ma odwagi ugryźć.A co do parkowania na klepowisku ,to parkuje tam gdzie mi pasuje ,a nie tam gdzie komuś by pasowało,a i w piecu pale tym na co mnie stać ,a nie jest nielegalne

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5057