zamknij

Wiadomości

Od poniedziałku (8 kwietnia) strajk nauczycieli!

2019-04-07, Autor: 

To już pewne. Związkowcy i rząd nie doszli dzisiaj do porozumienia. To oznacza, że od jutra (8 kwietnia) rozpocznie się strajk nauczycieli. Te szkoły w Rybniku i w regionie, które wyraziły gotowość wzięcia udziału w proteście – będą zamknięte.

Reklama

Dzisiejsze rozmowy pomiędzy ZNP, FZZ a przedstawicielami rządu były określane jako „ostatniej szansy”. Nie udało się jednak dojść do porozumienia.

- Zakończyliśmy dzisiejsze rozmowy na temat sytuacji w oświacie i propozycji, które zostały przygotowane przez rząd. To nie były łatwe ani krótkie rozmowy. Strona rządowa przedstawiła kilka propozycji. Te propozycje zostały – co mówię z wielki żalem - przez dwie centrale związkowe odrzucone, ale przyjęte przez związek "Solidarność". Z tego bardzo się cieszę – czytamy wypowiedź Beaty Szydło w Wirtualnej Polsce.

To oznacza, że przedszkola i szkoły, które wyraziły gotowość wzięcia udziału w proteście będą jutro zamknięte. - Propozycje rządowe są nie do przyjęcia. Nieadekwatne do oczekiwań strony związkowej. Apeluję do moich koleżanek i kolegów o wsparcie strajku jutro. Propozycja rządu jest destrukcyjna - czytamy słowa prezesa ZNP Sławomira Broniarza w Wirtualnej Polsce.

Przypomnijmy, ZNP w Rybniku zorganizował referendum w 71. placówkach edukacyjnych. W każdej z nich rozpocznie się strajk >>Szkoły w Rybniku jednomyślne. Będzie strajk!<<

Oceń publikację: + 1 + 206 - 1 - 219

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (87):
  • ~Foxy_02 2019-04-07
    21:58:45

    Nauczycielem jesteśmy z Wami !!!

    Solidarność zdradziła, a powinna być za ludźmi pracy !!!

  • ~ada24 2019-04-07
    22:30:15

    Tyle zostało z etosu "Solidarności" :( Zdrajcy !

  • ~Katarzyna Piła 2019-04-07
    22:36:07

    Skandal moje dzieci mają obowiązek i prawo do nauki,które właśnie zostało im odebrane.Rodzice zmuszeni są do brania urlopów i niestety jeżeli teraz to zrobią ,w wakacje kiedy jest możliwość spędzenia czasu z dziećmi mówimy tu o dwóch tygodniach, a nie jak w przypadku nauczycieli dwóch miesiącach,zostają tego pozbawieni.

  • ~ 2019-04-07
    22:38:22

    Solidarność Oświatowa popełniła błąd. Zakładam, że ZNP zwiększy ilość członków kosztem właśnie Solidarności.
    Solidarność faktycznie okazała brak solidarności. Daleko jej do tej z lat ’80-’90-tych. Niestety... :(

  • ~ 2019-04-07
    22:53:31

    Ze strony Solidarnosci od poczatku to byla ustawka. Nie poddawajcie sie!!

  • ~ 2019-04-07
    22:54:41

    Katarzyna Piła, ucz swoje dzieci sama, skoro nauczyciele tacy zli. Proste

  • ~palaczzasypowy 2019-04-07
    22:55:09

    Piła katarzyna,nauczyciele mają prawo do strajku także nie płacz,spędzisz więcej czasu ze swoim dzieckiem,poświęć mu czas w domu,zagraj w np.grę planszową,zrób mu obiad jeśli potrafisz,będzie super!

  • ~Katarzyna Piła 2019-04-07
    23:01:01

    Palaczzasypowy szkoda że krytyka w moją stronę od Ciebie bo zawsze idę za Tobą ,ale strajkować przecież mogą ale w inny sposób ,chodzi o to że jeśli teraz wypłuczę się z urlopu to w wakacje moje dzieci już nie mogą liczyć na mamę cały dzień chociaż przez dwa tygodnie.Szkoda że tak to wszystko się toczy :(

  • ~mada1 2019-04-07
    23:06:44

    Solidarność to nie Związek Zawodowy to grupa ludzi chodząca na smyczy Rządu. Trzymam kciuki za nauczycieli!

  • ~rekin59 2019-04-07
    23:24:46

    Władze Solidarności sprofanowały tę nazwę i piękną ideę. Czego dotknie PIS zamienia w g......Nauczyciele powodzenia i wytrwałości.

  • ~ 2019-04-08
    00:05:29

    @ Katarzyna Piła są przecież punkty, które w czasie strajku podejmą się opieki nad dziećmi. Zamiast lamentować, że musisz brać urlop, wystarczy poszukać.

  • ~Barra_cuda 2019-04-08
    06:29:43

    Nie nauczyciele. Nie jesteśmy z wami jak to napisał Foxy_02. Kosztem dzieci i problemów rodziców bierzecie udział w politycznym proteście opozycji. Mówicie że "Solidarność" zdradziła i jest na smyczy rządu ale tego że ZNP jest na smyczy opozycji jakoś nie widzicie? Czy kiedykolwiek jakieś negocjacje płacowe zakończyły się jednoznacznym ustąpieniem jednej ze stron i daniem takiej podwyżki jakiej żądają pracownicy? Wątpię. Na tym polegają negocjacje żeby znaleźć kompromis. ZNP tego kompromisu nie szuka. Ma zrobić dym przed wyborami no i robi. Popierają go nauczyciele i fanatycy opozycji. Reszta rodziców ma kłopot.
    To że w społeczeństwie każda praktycznie praca jest potrzebna to nauczyciele nie odkryli nic nowego. Gdyby wam drodzy nauczyciele zastrajkowały wodociągi, śmieciarze, hydraulicy albo nawet te, tak poniewierane przy tym proteście, kasjerki z marketu to nie odczulibyście tego strajku? Popieralibyście go?

  • ~ 2019-04-08
    06:56:35

    Katarzyna Piła - widzę , że nie masz pojęcia o pracy nauczycżycia. Skoro tak Ci szkoda to trzeba było zostać nauczycielem to byś miała "dwa miesiace" urlopu. W przedszkolu są w tym czasie dyżury. Mnie osobiście irytuje takie porownywanie się kto ma lepiej a kto ma gorzej. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.

  • ~Barakuda 2019-04-08
    07:08:01

    Droga Katarzyno Piła, pretensje do rządu. Biało - czerwona drużyna nie dała rady. A ustawka z solidarnością rodem z komuny. Dogadali się si że sobą i ogłosili sukces.

  • ~ozung 2019-04-08
    07:12:53

    Rozwiązać umowy komu się nie podoba jest dużo chętnych na stanowisko nauczyciela na takich zasadach ja są ,a nikt nikogo nie trzyma w zawodzie nauczyciela jak się nie podoba to zmień zawód...

  • ~ozung 2019-04-08
    07:20:58

    I jeszcze jedna sprawa nauczyciele chcą zbliżyć się z płacą do europy ale z godzinami pracy to nie....

  • ~ 2019-04-08
    07:26:24

    Mnie zastanawia , dlaczego z poprzednim rządem nikt nie strajkował, tak dobrze wtedy Wam było ? Tym którzy najbardziej płaczą, nigdy łzy nie lecą. Od górników chcieliscie pasków, pokazali. Teraz Wasza kolej . Ja tez mogę pokazać swój :-).

  • ~rosthost1 2019-04-08
    07:30:11

    Nauczyciele jesteśmy z wami!!! ale nie kosztem naszych dzieci!!!! Więc niech ten strajk trwa i pokaże czyje dobro tutaj się liczy - tak jak mówią w mediach szkoły, dzieci i nauczycieli czy to polityczny strajk ZNP.

  • ~rosthost1 2019-04-08
    07:48:58

    90 49

    ~rekin59 i ~Barakuda - już pisaliście jakie to zarobki w NBP. A potem wyszło że Hanna Gronkiewicz-Waltz w roku 1999 zarabiała –45073 zł, Marek Belka w 2015 r. –74136 zł, a Adam Glapiński w 2018 r. –63531 zł. Tylko wg inflacji wynagrodzenie wg tego co dostawała Hania powinno dzisiaj wynieść prawie 80 000zł!!!! Za Belki jeden z dyrektorów zarabiał tyle ile prezes teraz. Ale dziś jest moda na ZNP - polityczny strajk w który wkręciła się cześć nauczycieli. Więcej kasy dla Nauczycieli tak ale nie za taki STRAJK!

  • ~Bernard Jona 2019-04-08
    07:52:30

    Dla mnie taki strajk i to co robią nauczyciele dzieciom oraz ich rodzicom to poprostu jest obrzydliwe świństwo! Nauczyciele zostali wkręceni i są wykorzystywani do walki politycznej. Żądania podwyżek są słuszne ale nie mogą one przecież przekraczać pewnej rozsądnej granicy.

  • ~Bernard Jona 2019-04-08
    07:52:59

    98 88

    Dla mnie taki strajk i to co robią nauczyciele dzieciom oraz ich rodzicom to poprostu jest obrzydliwe świństwo! Nauczyciele zostali wkręceni i są wykorzystywani do walki politycznej. Żądania podwyżek są słuszne ale nie mogą one przecież przekraczać pewnej rozsądnej granicy.

  • ~rob78 2019-04-08
    07:57:19

    97 58

    SUKCES rządu! Po długich i ciężkich negocjacjach, Szydło z PiSu podpisała porozumienie z Proksą z PiSu:) Babka jest niesamowita...

  • ~bikerek 2019-04-08
    07:57:51

    Na płocie jednego z rybnickich przedszkoli widziałem baner ZNP o strajku. Dziwne że to przedszkole nie protestowało po wprowadzeniu ustawy o obowiązku szkolnym sześciolatków.
    Wtedy w tym przedszkolu zlikwidowano dwie grupy przedszkolne i zwolniono 5 pracowników. Nie widziałem żeby wtedy ktoś z ZNP protestował i stanął w obronie wyrzuconych pracowników przedszkola.

    Jeden z dyrektorów rybnickich szkół na stronie szkoły napisał "Wszystkie „niezaopiekowane” dzieci, przebywające w obrębie szkoły będą odsyłane do domu po wcześniejszym kontakcie z rodzicami, a w przypadku braku możliwości takiego kontaktu, będą traktowane, jako pozostawione bez opieki"
    A na stronie MEN możemy przeczytać "Strajk nie jest powodem do odwołania zajęć w przedszkolu/szkole oraz nie może stanowić przyczyny zamknięcia tych placówek. Dyrektor przedszkola/szkoły ma obowiązek zapewnić dzieciom lub uczniom bezpieczne i higieniczne warunki pobytu na terenie placówki (1). Przystąpienie nauczycieli do strajku nie zwalnia go z tego obowiązku (2)"

  • ~kawa76 2019-04-08
    07:58:57

    Jakie dyżury?
    w wakacje w przedszkolu są mieszane grupy i tak trzy latek bawi się z sześciolatkiem do 13.00 bo potem jest opłata.
    a w szkole jest pani sekretarka ,woźna i nauczycielka która mieszka najbliżej szkoły żeby przyszla w czasie kontroli .
    Tyle w temacie.
    Nauczyciele pokażcie paski!

  • ~imrahil 2019-04-08
    08:00:38

    59 85

    ~goliat - może dlatego nikt nie strajkował, bo płace nauczycieli w trakcie rządów PO rosły? a ostatnio płaca nauczyciela dyplomowanego niewiele przekracza minimalną krajową, czyli zarobek np. sprzątaczki.

  • ~MAXTON20 2019-04-08
    08:01:35

    Dziwie się tym, którzy piszą jak to solidarność zdradziła, przecież wywalczyła 15 % podwyżki dla każdego nauczyciela. Jednorazowo to przecież duża podwyżka. Poza tym oczywiście nikt nie napisze jak to ZNP chodzi na pasku opozycji, na ilu wiecach opozycji był obecny pan Broniarz. W dodatku nawet gdyby rząd zaproponował 30 % podwyżki to by wymyślili inny powód do strajku, bo przecież w przedszkolu do którego chodzą moje dzieci informacja o strajku i zapewnieniu dziecku opieki wisi już od zeszłego wtorku, więc całe te negocjacje to było pic na wodę, a protest i tak miał się odbyć.

  • ~Joanna Rostek 2019-04-08
    08:02:22

    Popieram strajk nauczycieli . Obecny pisowski rzad widzi w tej grupie swoich przeciwnikow - bo nie sa moherami i stara sie ich upokorzyc . A ostatnia zagrywka kaczora z 500+ dla krowy i 100 + dla swini , byla szczytem bezczelnosci . Podobnie jak poprzednia wypowiedz szczerskiego o zrobiniu sobie dzieci na 500+ Solidarnosc niech sie wstydzi !!!

  • ~imrahil 2019-04-08
    08:02:46

    50 39

    a że solidarność poszła na ustępstwa - czy na pewno wszyscy w Solidarności, czy tylko pan Proksa, radny z ramienia PiS? może Beacie Szydło należy się teraz bukiet kwiatów za owocne negocjacje zakończone sukcesem?

  • ~rosthost1 2019-04-08
    08:04:36

    Strajkuje się w miejscu pracy, a nie w domu przy kawie - ilu strajkujących jest w szkołach??????????

  • ~bikerek 2019-04-08
    08:06:52

    79 27

    ~Joanna Rostek Pieniądze na dopłaty do krów i świń będą pochodzić z programu unijnego (Wspólnej Polityki Rolnej)

  • ~Lahcim 2019-04-08
    08:09:21

    Nauczyciele trzymajcie się i powodzenia!

  • ~bikerek 2019-04-08
    08:09:35

    44 17

    ~imrahil Krzysztof Baszczyński - wiceprezes ZG ZNP który brał udział w rozmowach w RDS to działacz SLD (polski polityk, nauczyciel, działacz związkowy, poseł na Sejm II, III i IV kadencji).

  • ~Mateus4 2019-04-08
    08:10:36

    Nauczyciele - dacie radę! Nie poddawajcie się!

  • ~rosthost1 2019-04-08
    08:14:01

    ~kawa76 nauczyciel paska Ci nie pokaże - co najwyżej przelew mniejszy od kwoty na pasku. Dziennik Zachodni pokazał że dyplomowany nauczyciel ma ok 5800zł z dodatkami (w Rybniku). Ale w TeVałeNie24 pokażą ci pasek z 2600zł albo powiedzą o biednej nauczycielce co zbiera na dentystkę.

  • ~rosthost1 2019-04-08
    08:16:42

    84 45

    za Solidarności to strajkowało się w zakładach pracy !!!! a nie w domach dając + i - na lybnik.com i popijając kawkę z wybiorczą.

  • ~rosthost1 2019-04-08
    08:17:48

    76 28

    ~imrahil - pokaż mi sprzątaczkę co zarabia 5800zł!!!!!!!

  • ~Hajer Przodowy 2019-04-08
    08:23:10

    26 29

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~imrahil 2019-04-08
    08:30:56

    46 72

    ~rosthost1 - miałem oczywiście na myśli nauczyciela stażystę. ale to nie zmienia faktu, że Polska to dziwny kraj, gdzie osoba po studiach, która ma być częściowo odpowiedzialna (po rodzicach) za wykształcenie przyszłych pokoleń zarabia tyle co sprzątaczka. z pensji nauczyciela ciężko utrzymać rodzinę, szczególnie przez pierwsze lata pracy, kiedy człowiek chce gdzieś mieszkać i mieć dzieci. w zasadzie to więcej od Państwa dostaje patologia niż taki nauczyciel (mieszkania socjalne, dopłaty do ogrzewania, 500+, jakieś inne zasiłki i bony żywnościowe). i potem patole pracują na pół etatu (albo w ogóle), a reszta społeczeństwa się na to zrzuca. nauczyciel to powinna być minimum klasa średnia. trudno nazwać początkującego nauczyciela klasą średnią. a tego dyplomowanego z 5600 zł brutto też, bo co to za pieniądz w dobie inflacji wywołanej przez rozdawnictwo partii? w nierentownej kopalni pracownik fizyczny zarabia więcej...

  • ~rosthost1 2019-04-08
    08:40:05

    78 30

    ~imrahil -zgadzam sie. Ale czemu sa winne dzieci co maja miec teraz egzaminy??? Co One zrobily panu Brodniarzowi?

  • ~imrahil 2019-04-08
    08:50:20

    44 27

    ~rosthost1 - nie wiem, ale w inny sposób do obecnej władzy nic nie dotrze. skoro w kraju jest tak dobrze, to niech wszyscy zaczną się domagać swojego, nie tylko nauczyciele. jedyni którzy nie mogą wyjść na ulice to zatrudnieni w sektorze prywatnym. a też powinni, nie w celu wymuszenia podwyżek od "prywaciarzy", ale zmniejszenia obciążeń przez państwo. bo w tej chwili wygląda to tak, że dostaje kasę patologia za głosy, bogaci mogą się bronić przed obciążeniami (własna działalność, odliczenia, zwolnienia itd.), a zatrudnieni uczciwie na etacie z płacą w przedziale 2-15 tys. zł brutto muszą to wszystko pracować, bo nie mają się jak bronić. a jaja to będą jak się okaże że zadłużone państwo wypłaci im głodowe emerytury i w ramach sprawiedliwości społecznej będą mieli poziom życia jak Wacek z mieszkania socjalnego. w ten sposób nigdy w tym kraju nie będzie dobrze, a niewyedukowane społeczeństwo tylko pogorszy sytuację

  • ~lukson997 2019-04-08
    09:07:14

    22 14

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-04-08
    09:11:04

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Fischer 2019-04-08
    09:12:58

    17 6

    ~lukson997 kto będize badał nierobów?

  • ~rzyt 2019-04-08
    09:15:07

    97 26

    Dzięki nauczycielom zrozumiałem, że trzeba zwijać biznes w RP. Podsyłają mi absolwentów, którzy nie mają podstawowej wiedzy z matematyki, ortografii, geografii nie wspomnę o logice czy jakimś języku. Za to wszyscy są prawnikami, bo wiedzą jakie mają prawa zapominając o obowiązkach wynikających z umowy o pracę. Państwo Pedagodzy zrozumcie, że pieniądze nie rosną na jabłonkach.

  • ~Lahcim 2019-04-08
    09:18:36

    52 81

    Widze bardzo wiele komentarzy, które próbują zrobić z Broniarza polityka, którym nie jest. To jest strajk nauczycieli, nie Broniarza, on jest tylko przedstawicielem. Czy uważacie, że wszyscy nauczyciele to politycy? PIS bardzo lubi twierdzić, że co nie po ich myśli to polityczny atak.

    Strajk odbywa się w okresie egzaminów bo to jedyny moment kiedy mogą zostać wysłuchani. Do strajkujących w wakacje nawet burmistrz Brzeszcz by się nie pofatygował, a co dopiero ktoś z rządu.

    Nauczyciele, są pieniądze na 500+, premie+, wypłaty w spółkach dla swoich+, emerytury+, rozdawanie+ i inne pierdoły to i dla was się znajdzie. Powodzenia!

  • ~ 2019-04-08
    09:26:54

    15 10

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Lahcim 2019-04-08
    09:28:15

    43 49

    A najśmieszniejsze jest to, że jedyny polityk wśród strajkujących to Ryszard Proksa, przedstawiciel solidarności, który podpisał porozumienie z Szydło. I jest on z PISu.

  • ~imrahil 2019-04-08
    09:35:49

    43 40

    ~Lahcim - niezła zagrywka ze strony PiS. podpisali porozumienie sami ze sobą, a teraz sprzedadzą to w swojej telewizji jako sukces i jeszcze bardziej podsycą nienawiść do nauczycieli niewykształconej części społeczeństwa.

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2019-04-08
    09:36:51

    14 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-04-08
    09:39:48

    75 55

    Ten strajk i jego termin to typowo POwska walka z PISem.Jako mąż nauczycielski uważam , że pan Broniarz jest sterowany przez nieudacznika Schetyne i w ten sposób załatwił sobie miejsce na liście PO do jesiennych wyborów parlamentarnych.Natomiast zawód nauczyciela jest słabo opłacany na to jaką pracę nauczyciel wykonuje w szkole i potem w domu.Twierdzenie, że nauczyciel pracuje 18 godz. tygodniowo jest twierdzeniem głąbów.Tak samo sprawa urlopu nauczycieli.Ja nie mogę pojechać z żoną na tańsze wczasy poza wakacjami bo w tym czasie nie ma urlopu,albo np.losowe zdarzenie typu pogrzeb w tym przypadku nauczyciel musi wziąć opiekę lub L4.Więc Ci co mają pretensje do nauczycieli mają także siano w głowie.

  • ~ 2019-04-08
    09:46:47

    64 32

    Panu Broniarzowi nie zależy na nauczycielach dlatego brak porozumienia z rządem.

  • ~ 2019-04-08
    09:55:42

    36 66

    Trzymajcie się!!

  • ~ 2019-04-08
    09:58:19

    61 25

    Może ktoś z dziennikarzy pofatyguje się do pracodawców zatrudniających absolwentów szkół i zapyta ich czy warto dać podwyżki. Bo poziom edukacji jest tragiczny, nie potrafią nawet pisać i to ludzie z maturą, nie mówiąc już o wykonywaniu podstawowych czynności jak trzymanie łopaty. Pewnie każdy pywaciarz wywalił by z swojej firmy nauczyciela który w taki sposób szkoliłby mu pracowników.

  • ~minowa 2019-04-08
    10:01:51

    46 25

    @#19#: Nauczyciel zmuszany do wzięcia L4 na pogrzeb (gdy nie ma dzieci w wieku szkolnym NIGDY nie może wziąć opieki), czyli do oszustwa - to jest wredne. W Czechach nauczyciele maja kilka dni w roku urlopu na żądanie na np. zdarzenia losowe. W Polsce - nie. I to jest to "dobrodziejstwo" Karty Nauczyciela. KN to kajdany dla nauczyciela - teraz nie ma juz wczesniejszych emerytur z KN a urlop na poratowanie zdrowia to kosmos z załatwieniem go. Z KN zostały tak naprawdę tylko obowiązki dla nauczycieli i przymus wakacyjny w lipcu /sierpniu. Wyrzucić KN, wprowadzić normalny Kodeks Pracy. Wielu nauczycieli jest za, sprzeciwiają się tylko muzycy, WF-iści, itp. którzy mają bardzo mało pracy szkolnej poza szkołą w porównaniu z innymi przedmiotowcami, szczególnie w porównaniu z polonistami i matematykami. Tak jest prawda.

  • ~Barakuda 2019-04-08
    10:03:28

    37 59

    Rosthost1, ty jak prezes "wara od naszych dzieci". Tylko, że ani ty ani prezes dzieci nie macie. Więc mów za siebie bo my rodzice dzieci uczących się popieramy nauczycieli w 100%.

  • ~Barakuda 2019-04-08
    10:04:50

    39 58

    Farmy PiSowskich trolli widać idą pełną parą. Ponoć mieli podwyżki z 3,50 na 4 zł od wpisu....

  • ~Grzegorz Sosna 2019-04-08
    10:11:44

    80 38

    PO przez osiem lat podniosło nauczycielom płace o 300 zł i Broniarz wychwalał ich pod niebiosa, PiS podniósł o 600 w ciągu dwóch lat i to jest karygodne, dramat, trzeba strajkować. ;-)
    Jak do tej pory żaden nauczyciel paska nie raczył pokazać, dane europejskie o liczbie godzin to także pewnie zmanipulowane info......
    Oczywiście że strajk jest wyłącznie polityczny i nauczyciele wiele na tym już stracili, wiarygodność nauczycieli na chwilę obecną wynosi zero.
    Moje dziecko na wycieczkę z nauczycielem więcej nie pojedzie, bo nie wiem co nauczycielowi strzeli do głowy, być może zostawi je bez opieki w środku miasta i pójdzie na wiec.

  • ~lukson997 2019-04-08
    10:12:40

    73 31

    Jeszcze raz. Nauczyciel chcą coś ugrać kosztem naszych dzieci. To ja się teraz pytam kiedy będzie strajkować sektor prywatny? Mam nie wolno bo stracimy pracę. Lekarze, pielęgniarki, policjanci. Teraz jeszcze nauczyciele. Śmietanka.

  • ~betta 2019-04-08
    10:12:58

    66 30

    Uwazam ze rodzice powinni się skrzyknąć i dzieci do szkoły/przedszkola przyprowadzić!! Nauczyciele w szkole są.

  • ~ 2019-04-08
    10:16:54

    38 53

    @Grzegorz Sosna nauczycielom nie chodzi tylko o kwestie finansowe. W czasach PO i innych partii jakie rządziły mieli względną stabilizację i wiedzieli czego się mogą spodziewać. PiS narobił strasznego bałaganu likwidując gimnazja. We wrześniu będą podwójne roczniki, a przez to będzie wydłużony czas pracy czy pogorszą się warunki prowadzenia lekcji. Poza tym zarobek dla początkujących nauczycieli jest uwłaczający. Czas z tym skończyć. Nauczyciele na całym świecie zarabiają bardzo dobrze bo realizują wyjątkowo ważne dla społeczeństw zadanie.

  • ~rad11 2019-04-08
    10:23:15

    84 13

    Każdy ma prawo do strajku również nauczyciele jestem za podwyżkami które proponują związki pod jednym warunkiem 180godzin miesięcznie i 26 dni urlopu tak pracuje większość Polaków.

  • ~rosthost1 2019-04-08
    10:26:22

    26 28

    ~Barakuda - wiem wiem nasz duże dzieci, skoro maja już 25 lat to może czas aby skończyły podstawówkę. Nie trzeba iść w ślady taty!!!!! PO co niszczyć im życie??? Tusku i Kopaczowa coś im załatwią jak zawsze.

  • ~ 2019-04-08
    10:27:00

    46 22

    Pracownicy są tacy jakich spłodzili i urodzili rodzice.Dziecko jest głąbem to rodzice idą do poradni psychologicznej i załatwiają zaświadczenia o dysleksji dysortografia i innych badziewiach.Wtedy dziecko może walić x błędów na dyktandzie sprawdzianach i maturach.Potem zaczynają pracować i się nie nadają bo mamusia z tatusiem żale życie głaskali i chuchali na dzisiusia.To wszystko wina rodziców ,a nie nauczycieli.

  • ~ 2019-04-08
    10:31:44

    32 26

    rad11 a co dzieci będą robić jak nauczyciel będzie brał urlop w czasie roku szkolnego?dwa tygodnie bez matematyki,potem historii,polskiego itd.Jak policzysz to nauczyciel ma troszkę więcej urlopu od Ciebie za to tylko w lipcu i sierpniu w październiku na wczasy jechać nie może to Twoim zdaniem przywilej?

  • ~Barakuda 2019-04-08
    10:32:53

    35 62

    Grzegorz Sosna PiS dał 600 zł podwyżki nauczycielom w ciągu dwóch lat? Buaaaaahahahahaha. Powiem Ci ile dał rząd PiSlamu w ciągu dwóch lat z dokładnością do trzech zer po przecinku. Uwaga 0,000. Jedyne co udało się zrobić Zalewskiej to bajzel spowodowany likwidacją gimnazjów. Nie było żadnych empirycznych argumentów za ich likwidacją. Jedyny powód to taki, że tamta reforma udała się a PiS nie lubi jak komuś się coś udaje....

  • ~rad11 2019-04-08
    10:41:37

    34 12

    #19# tak moim zdaniem to przywilej że mają wolne właśnie w sezonie wakacyjnym z którego jak najbardziej mogą nauczyciele korzystać, co do wolnego jeśli pracowali by jak większość Polaków zawsze byłby ktoś na zastępstwo kiedy dany nauczyciel wziął by wolne dni. Na pewno jest do tego potrzebna reforma przestarzałego systemu oświaty

  • ~waldus 2019-04-08
    10:49:24

    61 29

    Nauczyciele mianowani w jednej z gmin Maja 3700zl na reke. To jest malo? Broniarz na twiterze uzywa stwierdzen typu "pisowskie tolle". To jest Konflikt POLITYCZNY, a nauczyciele i Narod dali sie w to wciagnac.

  • ~waldus 2019-04-08
    10:53:02

    42 33

    jak nauczyciele maj zarabiaja 1700 zl to niech Ida do lidla na kase. Tam placa 2300 do reki.

  • ~ 2019-04-08
    11:07:46

    58 22

    Jak ktoś kto oszukuje własne państwo nie płacąc podatków od korepetycji ma być autorytetem dla dzieci. Przecież one to widzą że cwaniactwo popłaca.

  • ~Lahcim 2019-04-08
    11:10:53

    31 40

    ~waldus jasne, mogą iść na kase do lidla i zarobić więcej. Pytanie tylko kto zostanie w szkole uczyć dzieci. Nauczyciel na kasie się odnajdzie ale kasjer jako nauczyciel już średnio.

  • ~Grzegorz Sosna 2019-04-08
    11:11:58

    60 13

    orient pojechałeś z tą stabilizacją na maksa.
    Wiesz może kto i w jakich okolicznościach siłą wtrącił sześciolatków do szkoły? Wtedy jakoś nauczyciele nie płakali na temat dwóch roczników w jednej klasie, ba, głośno wołali że to cudowny pomysł. Ja nadal pytam, uważasz że dziecko 6 i 7 letnie ma taki sam poziom percepcji? Bo oceniane jest według jednakowych wymagań i skali.
    Wiesz może kto i w jakich latach zamknął największą liczbę szkół? To Broniarz także pomijał milczeniem.
    Wiesz może kto doprowadził do zwolnienia największej liczby nauczycieli? Tu także zero reakcji Broniarza.
    Jak już się dowiesz że była to poprzednia ekipa, to może jednocześnie zobaczysz że właśnie wtedy nauczyciele pierwszy raz stracili twarz opowiadając jak szkoła doskonale jest przygotowana na sześciolatków.
    Każdy kto miał realnie kontakt z rzeczywistością szkolną wie jak opłakane były i są nadal skutki wcielenia siłowego sześciolatków.
    Żeby było jasne nie jestem fanem obecnej ekipy, ale jestem fanem prawdy i szerokiego patrzenia na świat.
    Czy gimnazja to był dobry projekt to już inny temat, moim zdaniem nie był.

  • ~2018 2019-04-08
    11:15:43

    40 21

    Bernard Jona
    Jak górnicy demolowali Warszawę to było w granicach rozsądku ,
    czy już nie ?

  • ~waldus 2019-04-08
    11:22:03

    32 12

    ~Lahcim: Nie Twoj Problem kto bedzie uczyl dzieci. Poza tym jak masz powoloanie mozesz pojsc do szkoly prywatnej (placa lepiej) lub w ostatecznosci zalozyc swoja szkole. Bez sakrazmu, zycze powodzenia, bo mimo wszytko mam do Was szacunek.

  • ~martinmartin040 2019-04-08
    11:30:59

    58 38

    Proszę powiedzieć która grupa zawodowa dostaje 1000 zł podwyżki na dzień dobry, jak pamietam pielegniarki dostały 300zł i co jakiś okres mogą liczyć na dalsze podwyżki, Dyrektorzy przedszkoli powinni zostać ukarani za strajk, bo dużo ludzi musi kombinować co zrobić z małymi dziećmi

  • ~Fischer 2019-04-08
    11:41:13

    15 3

    ~martinmartin040 zawodowi posłowie.

  • ~dawnotemu 2019-04-08
    12:21:52

    57 27

    Ludzie, którzy chcą pracować jako nauczyciele, bo się im po prostu ta praca podoba, a nie mają "pleców" nie mają szans, żeby się dostać na etat do szkoły. Za to pracuje tam wiele osób, którzy nie mają cierpliwości, nie potrafią uczyć i są tam, bo mają załatwioną państwową "robotę", materiał zostaje zadany do domu i ile oni tak naprawdę uczą? Korków udzielają, ale pieniędzy wciąż jest każdemu za mało. Jak się nie podoba to wy***** pracy jest pełno na każdym rogu, a dajcie szansę tym, którzy marzą o takiej pracy. Jak ktoś dobrze wyżej napisał, wszyscy w czasie strajku - strajkują w miejscu pracy. A gdzie oni przebywają w tym czasie? Co to za strajk w ogóle, DYSCYPLINARKI powinny lecieć jedna po drugiej!
    I pokażcie paski jak wam tak źle!

  • ~morfeus12 2019-04-08
    12:28:47

    28 35

    W tych trudnych chwilach wszyscy jesteśmy nauczycielami.

  • ~rekin59 2019-04-08
    12:29:55

    32 53

    Pisowska szczujnia ruszyła.

  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2019-04-08
    12:40:38

    17 10

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rzyt 2019-04-08
    13:28:23

    35 22

    Ktoś pisze o etosie Solidarności....pretensje do TW Bolka. W Polsce nie było, nie ma i nie będzie SOLIDARNOŚCI. Nauczyciele chcą poprawy m.in. od prezydentów wywodzących się z ich grona, bo od dawna wiadomo, że są najliczniejszą grupą zawodową reprezentowaną w samorządzie i Sejmie /łącznie z profesorami i katechetami/. Sami sobie zgotowali ten los, bo są najbardziej upolitycznioną grupą zawodową. A produkt jaki wypuszczają na rynek jest coraz gorszej jakości.
    Pozdrawiam i życzę przyjemnego strajkowania w domach przy kawie.

  • ~Jacek Kamiński 2019-04-08
    14:01:38

    18 32

    Do Grzegorz Sosna
    Poprzednicy podnieśli płace o 44%, więc skąd pan wytrzasnął 300 złotych?
    Obecni zbyt dużo opowiadali o rzekomych miliardach, rozdawali niepracującym, a dla nauczycieli brakło. Zresztą woleli przekupywać innych, gdyż wiedzą, że wykształceni nauczyciele nie uwierzą w propagandę dla "ciemnego luda".

  • ~rekin59 2019-04-08
    14:05:51

    20 26

    ~Rosthos1
    Typowa pisowska manipulacja, nie chodzi o zarobki prezesów NBP tylko pań świadczących nie wiadomo jakie usługi w firmie. Pisowskie trole świadomie manipulują informacjami i zakłamują rzeczywistość. Ludzie, nie dajcie się manipulować tym zakłamanym propagandzistom, siejącym nienawiść i szczującym na każdego kto zagraża pisowskiej władzy. To zorganizowany przemysł szczucia. Większość tych kłamstw można łatwo weryfikować.

  • ~rosthost1 2019-04-08
    14:59:17

    19 16

    "~rekin59 2019-04-08 14:32:00
    Jak nowa władza buduje nowe elity
    Krowy 500 zł
    Tuczniki 100 zł
    Nauczyciele 0 zł "
    tu masz Twoją manipulację - jaka dajesz na rybnik. Kasa dla rolników pochodzi z Unii Europejskiej a nie rządu. Ale ty dalej swoje - tak aby skłócić Polaków i osłabić nasz kraj.

  • ~rekin59 2019-04-08
    15:25:51

    11 11

    Rząd ma też swoją kasę? Znowu się czegoś nauczyłem. Jak to z UE, przecież to wyimaginowana wspólnota, do której dopłacamy?

  • ~frbro 2019-04-08
    15:36:28

    22 21

    Prześmieszni są ludzie którzy piszą komentarze w stylu "a czemu za PO nie strajkowali?". Przecież to było 4 lata temu albo i więcej :D Między innymi dlatego PO już nie rządzi, ale widać, że niektórzy nie potrafia się do tego przyzwyczaić. Dlaczego więc nie sięgnąć jeszcze dalej i powiedzieć "dlaczego nie strajkowali za Gierka?" albo i "Dlaczego nie strajkowali 100 lat temu? Chciałbym więc wszystkich jeszcze raz serdecznie powitać w roku 2019 i radziłbym się przyzwyczaić do tego, że czas biegnie do przodu, a nie wstecz.

    Propaganda widać działa doskonale. Mózgi wyprane na lata.

  • ~minowa 2019-04-08
    17:21:50

    9 5

    @rosthost1, z ta kasą na rolników na pewno tak jest jak piszesz ? Skąd pochodzi kasa na emerytury z KRUS, skoro składka to 130zł/rok przez 25/30 lat a emerytura 1200zł przez 22/27 lat ??? A gdzie jest kasa od rolników z podatku PIT skoro nie płacą go ani z przychodów rolniczych ani z dotacji z UE ?

  • ~jolaw2 2019-04-18
    13:56:14

    0 0

    Akty prawne są ogólnie dostępne.. tym którzy pracują pod Kodeksem Pracy polecam jako lekturę Kartę Nauczyciela.. wiele się tu zmieni w tych komentarzach uwierzcie..

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3578