zamknij

Wiadomości

Obostrzeń już nie ma, podobnie jak pociągów do Bohumina. Żądają przywrócenia połączeń

Bartłomiej Furmanowicz 2022-04-06, Autor: 

Dlaczego pociągi Kolei Śląskich nie dojeżdżają do czeskiego Bohumina? Takie pytanie zadają sobie pasażerowie z naszego regionu chcący podróżować po kraju naszych sąsiadów. Wiadomo, że od 2021 roku pociągi śląskiego przewoźnika przestały docierać do Czech. Stowarzyszenie Kolej na Knurów żąda przywrócenia połączeń.

Reklama

Połączenia kolejowe do Bohumina nie oblegały może tłumy, ale były ciekawym uzupełnieniem rozkładu jazdy Kolei Śląskich. Pasażerowie z naszego regionu korzystali z tej relacji, by odwiedzić na przykład tę przygraniczną miejscowość lub też rozpocząć dalszą podróż w głąb kraju. O ile na początku 2020 roku (ogłoszenie pandemii koronawirusa) decyzja przewoźnika o zawieszeniu połączeń była jeszcze sensowna, o tyle przedłużająca się przerwa – już nie.

Wiadomo, że z początkiem lipca 2020 roku  przywróciły pociągi do Bohumina. Ten stan nie trwał jednak długo, bo ogłoszono drugą falę koronawirusa, a połączenia znów zostały przerwane. Ta sytuacja trwa aż do dzisiaj – mimo tego, że zniesiono obostrzenia i wiadomo, jak radzić sobie z wirusem.

Pociągi Kolei Śląskich nie dotrą do Bohumina do końca roku?

Tematu zablokowanych połączeń do Bohumina podjęło się ostatnio Stowarzyszenie Kolej na Knurów. Zażądało wprost przywrócenia połączeń transgranicznych.

Po wczorajszej publikacji z informacją o przedłużeniu zawieszenia połączeń transgranicznych przez Koleje Śląskie postanowiliśmy ruszyć z tematem. Otrzymaliśmy mnóstwo wiadomości i komentarzy, z których jasno wynika, że opinia publiczna nie zgadza się z decyzją, jaką podjął zarząd Kolei Śląskich w sprawie połączeń transgranicznych z Chałupek do Bohumina i z Cieszyna do Czeskiego Cieszyna. Zwróciliśmy się do Urzędu Marszałkowskiego woj. Śląskiego, a także do Kolei Śląskich w sprawie wyjaśnienia powodów, przez które przedłuża się zawieszenia połączeń transgranicznych – mówi Robert Kufieta przedstawiciel stowarzyszenia Kolej na Knurów.

Jak dodaje, informacja przesłana stowarzyszeniu przez Koleje Śląskie sugeruje, że przyczyną nie jest pandemia Covid-19.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę na fakt, że pociągi innej spółki: Koleje Dolnośląskie już od roku cały czas kursują w relacjach transgranicznych. Dodatkowo na  chwilę zostały zniesione praktycznie wszystkie obostrzenia związane z Covid-19 – słyszymy.

Robert Kufieta zawraca też uwagę na zbliżający się sezon wakacyjny, w którym takie połączenia są bardzo potrzebne.

Ponadto obecna sytuacja związana z migracją uchodźców z Ukrainy zwiększa zapotrzebowanie na połączenia transgraniczne, taka sytuacja znacząco utrudnia im przemieszczanie się w relacjach transgranicznych. Społeczność lokalna również jest odcięta od połączeń transgranicznych – zaznacza nasz rozmówca.

Stowarzyszenie otrzymało sporo wiadomości od mieszkańców regionu. Nie są one pochlebne dla .

Opinia publiczna jest oburzona sposobem, w jaki spółka traktuje podróżnych, niestety ma to znaczący wpływ na całokształt odbioru działalności Kolei Śląskich. Takie działania niestety, ale zniechęcają do wyboru kolei jako środka transportu i ma to wpływ na przychody firmy. Przed pandemią połączenia cieszyły się dużą sympatią pasażerów oraz zwiększały przychody z biletów wewnątrz województwa – dodaje Robert Kufieta.

Co na to Koleje Śląskie? Od kilku dni czekamy na odpowiedź. W biurze prasowym przewoźnika dowiedzieliśmy się tylko tyle, że „zarząd przygotowuje informację” dla naszej redakcji.

Dodajmy na koniec, że aktualnie dojdziemy koleją do Bohumina, ale tylko pociągami InterCity.

Brakuje Wam połączeń kolejowych do tej czeskiej, przygranicznej miejscowości?

Jesteś za przywróceniem połączeń Kolei Śląskich do Bohumina?




Oddanych głosów: 516

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (9):
  • ~Kurt_Wallander 2022-04-06
    13:30:31

    4 9

    Pytam serio: to nie przez to, że pociag do/z Bohumína jeździł pusty od/do Chałupek? Widzę, że się nic nie zmieniło - czy to "za" PR czy KŚ, chcesz liczyć to licz na siebie - dobrze, że z dworca na nám. Svobody nie jest daleko, stąd można autobusem podjechać do Ovy, a to już dużo daje...

  • ~Abisall 2022-04-06
    14:39:44

    14 2

    Po ostatnich korektach dostać się z Rybnika gdzieś dalej jak do Katowic zakrawa na cud, ok mogę zrozumieć że remonty itd ale żeby nie pomyśleć o jakiejś sensownej komunikacji zastępczej? Do Bielska trzeba jeździć przez Piotrowice...

  • ~ 2022-04-06
    17:11:24

    16 0

    ----Kurt nie podzielam twoich obserwacji. W 2018 i 19 kilka razy jechałem do Bohumina i czasami zdarzało się, że nie było wolnych miejsc na rowery. Bywały całe grupy wycieczkowe. Chyba to nikogo nie dziwi. Czechy to bardzo atrakcyjny dla nas kraj wycieczkowy.

  • ~Arteks 2022-04-06
    18:35:35

    11 14

    Na początku KŚ był słynny falstart i porażka. Potem z rokiem na rok były zakupy nowego taboru, poprawa oferty rozkładowej, co raz ciekawsze relacje, zwiększanie pracy przewozowej. Prezesemw tamtych czasach był kompetentny i znający się na transporcie Dinges (teraz pracuje w ZTM). Kiedy do władzy w województwie doszło PiS - wykorzystuje się pozycję zbudowaną przez poprzedników ale niestety prezesi niemrawi, oferta kolejowa się pogarsza (jak np. na trasie Rybnik-Żory-Pszczyna czy pociągi do Bohumina). Brak zakupu nowego taboru. Brak wznawiania relacji które kiedyś zawieszono. Słowem PiSowska stagnacja. A przecież oficjalnie z ust premiera słyszymy ciągle o rozwoju kolei, nowoczesnego państwa, o derusyfikacji. To czemu PiS na Śląsku nie wprowadza tych światłych idei w życie kiedy Koleje Śląskie są "nasze" i w całości na prąd? Czemu jacyś społecznicy za pomocą mediów muszą się upominać o tak oczywiste rzeczy jak przywrócenie pociągów międzynarodowych po pandemii? @Kurt - zdecydowanie lepiej aby pociąg nie kończył biegu na wsi w Chałupkach ale w mieście i w węzłowej stacji jaką jest Bohumin gdzie można rozpocząć eskapady rowerowe czy przesiąśc się na pociąg do Ostrawy, Pragi, Ołomuńca lub Karwiny, Jablunkova czy Żyliny. W przypadku kolei w innych regionach mają zdecydowanie lepiej. Koleje Małopolskie, Mazowieckie czy Dolnośląskie - ciągły rozwój.

  • ~ 2022-04-06
    20:22:25

    5 6

    Czy Czesi wysyłają pociągi do Chałupek?

  • ~Arteks 2022-04-06
    21:12:38

    9 12

    @mui - KŚ miały obsługiwać Chałupki-Bohumin, a CD Czeski Cieszyn-Cieszyn. Połączenia nie działają z powodu braku zaangażowania władz naszego województwa. Tak niestety działa PiS. Oficjalnie - "zwrócimy Polakom kolej, PKSy i poczty". A prawdziwie - PKSy nie wróciły, połączenia kolejowe w naszym województwie nie są rozwijane, a przykład z Bohuminem świadczy nawet o cofnięciu się, a poczty na moim osiedlu pracują krócej niż kiedyś...

  • ~Grzegorz Maciejewski 2022-04-07
    00:09:09

    11 5

    Przecież to jest raptem jakieś 3 km do przejechania. Wstyd KS, że nie potraficie oferty przewozowej uzupełnić o możliwość podróży do Czech z dużej stacji węzłowej. Może to nie jest połączenie, którym codziennie będzie jeździło 100 osób, ale warte uzupełnienia choćby ze względów turystycznych!

  • ~Kurt_Wallander 2022-04-07
    09:26:40

    3 4

    @ ~reformatorski - to nie obserwacja tylko pytanie było... wcześniej jak robiłęm sobie wycieczkę to jeździłem z Rybnika do Wodzisławia, stąd PKS do Chałupek, z buta przez most i dalej autobusem (albo w skrajnym wariancie taryfą na dworzec w Bohumínie) na UAN w Ove. Stąd jakoś dostać się albo na dworzec do Svinova albo na hl.n. (już najmniejszy wariant). Teraz ta sama podróż to byłby koszmar... jak nie muszę w Czechach korzystać z auta to zostawiam gablotę na parkingu pod Svinovem albo w Bohuminie...

    @ ~Arteks - ruch przygraniczny w zasadzie (z małymi wyjątkami) w zasadzie nie istnieje. Ruch na Słowację jest w jeszcze gorszym stanie.

  • ~Arteks 2022-04-07
    10:47:53

    3 7

    @Kurt - no jak taki ruch ma istnieć jak nie ma pociągów? Przez kilka lat dobrze to funkcjonowało i się rozwijało. Czesi też z tego korzystali przyjeżdżając do Polski. Obecnie istnieje tylko ruch drogowy który wspiera... Imperium Putina. Dużo się mówi o niezależności naszego kraju, jednocześnie promując to co nas uzależnia od reżimów bogacących się na ropie...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5273