zamknij

Wiadomości

Nie żyje pasażerka ranna w wypadku na autostradzie A1 (zdjęcia)

2018-03-23, Autor: 

Rybniccy śledczy wyjaśniają przyczyny i okoliczności tragicznego wypadku drogowego, do którego doszło wczoraj na autostradzie A1. W wyniku tego zdarzenia jedna osoba zginęła, a dwie zostały ranne. 

Reklama

Przypomnijmy, do tragicznego wypadku doszło wczoraj, około 13.00 na 15 kilometrze autostrady A1 w kierunku Łodzi. Pisaliśmy o tym wczoraj >>Wypadek na autostradzie A1. Po ranną osobę przyleciał śmigłowiec LPR<<

- Z wstępnych ustaleń policjantów wynika, że kierująca seatem jechała środkowym pasem jezdni. Nagle zmieniła pas ruchu na skrajny lewy, którym poruszał się kierujący mercedesem. Aby uniknąć zderzenia kierowca tego pojazdu skręcił w lewo uderzając w bariery energochłonne, a następnie odbijając się od nich uderzył w seata. Seat po uderzeniu zaczął się obracać po jezdni, uderzając w samochód osobowy marki Daihatsu oraz ciężarowego stara – mówi st. sierż. Anna Karkoszka, rzecznik policji w Rybniku.

Niestety 46-letnia pasażerka seata zabrana z miejsca wypadku śmigłowcem lotniczego pogotowia ratunkowego zmarła w szpitalu. Prokurator zarządził przeprowadzenie sekcji zwłok kobiety. Do szpitala zostały przewieziona także kierująca oraz druga pasażerka Seata. Na miejscu zdarzenia przez kilka godzin pracowali policjanci z komisariatu autostradowego. Odcinek drogi, na którym doszło do zdarzenia był zablokowany i wyznaczono objazdy. Ruch na autostradzie został odblokowany o 17.30. Teraz śledczy wyjaśniają dokładne przyczyny i okoliczności tego tragicznego wypadku. Postępowanie prowadzą śledczy z Komendy Miejskiej Policji w Rybniku.

Oceń publikację: + 1 + 16 - 1 - 10

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~PogromcaSzkodnikow 2018-03-23
    09:46:27

    Na Polskich autostradach jest w modzie jezdzic srodkowym pasem..

    nie wazne czy sie jedzie 70km czy 140km.. jak ktos sie juz wys..ra na autostrade to pierwsze co robi to od razu na srodkowy pas..

    potem idiote trzeba wyprzedzac skrajnym lewym pasem.. chociaz juz coraz wiecej osob robi to prawa strona - na autostradzie dozwolone..

    potem przez takich mastahow srodkowego pasa dochodzi do takich wypadkow..

    wiec idioto jak wyskoczysz na autostrade i zdecydujesz sie jechac tym swoim obesr..nym srodkowym pasem..

    to badz swiadom tego, ze jestes skonczonym debilem, ktory nie powinien miec prawa jazdy bo jest zagrozeniem na drodze.

  • ~Ania Hołowaty 2018-03-23
    10:15:53

    2 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~jand 2018-03-23
    11:01:38

    Aha, czyli środkowym pasem nie wolno jeździć? Ciekawe. Rozumiem, że jadąc 140 muszę jechać prawym pasem, bo jaśnie Pan Pogromca jedzie i trzeba mu z drogi ustępować.

  • ~ 2018-03-23
    11:01:44

    52 12

    I jak tu nie jeździć z kamerą pokładową...

    @ PogromcaSzkodników - jazda środkowym pasem nie jest niczym niezwykłym i można machnąć na to ręką o ile masz jeszcze trzeci pas i nie ma dużego ruchu. Niechęć do prawego pasa ma swoje korzenie w tym, że:
    - prawym pasem jeżdżą frajerzy (pejoratywnie)
    - prawym pasem jeżdżą ciężarówki
    - z prawej strony jezdni z reguły są dziury
    - na środku jest bezpieczniej (sic!)

    Zagrożeniem nie jest jazda środkowym pasem. Już pal sześć. Problemem jest to, co widzę najczęściej: zmiana pasa ruchu bez spojrzenia w lusterka albo wrzucenie kierunku wraz z manewrem. Gadanie przez telefon i zmiana pasa ruchu. Brak umiejętności oceny sytuacji z tyłu pojazdu - ludzie w autach mają tak pierd(^*#$ne szyby i lusterka i boczne szyby, że ledwo co w nich widzą. Policja określa potem takie zdarzenie jako "nieumiejętna i nieprawidłowa zmiana pasa ruchu". Inne rzeczy, które mnie ruszają czasem za kółkiem - ktoś nie potrafi się porządnie włączyć do ruchu (bo nie popatrzył w lusterko i nie pomyślał, że koleś z prawego pasa mu nie może zrobić miejsca bo na środkowym ktoś jest) albo przy wyprzedzaniu.

    A potem mamy takie kwiatki, jak ten...

  • ~ 2018-03-23
    11:07:23

    103 3

    @ ~jand - w Polsce ruch jest prawostronny, a jadąc po jezdni o co najmniej dwóch pasach ruchu masz jechać pasem znajdującym się na jej prawej połowie, możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Regulację taką zawiera Prawo o ruchu drogowym. Jak tego nie wiesz, weź sobie poczytaj kodeks ruchu drogowego... jeżeli droga jest pusta, masz jechać prawym pasem, e basta.

  • ~jand 2018-03-23
    11:10:29

    14 25

    ~pääkäyttäjä Zgadzam się z Tobą, ale Pogromca pisze bzdury.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2018-03-23
    11:15:39

    37 36

    ~jand

    Tak - Srodkowym pasem nie wolno jezdzic - w Polsce obowiazuje ruch prawostronny - i kur.. nie kloc sie z przepisami - zloz wniosek do kaczynskiego, zeby ci to zmienil na ruch lewostronny.

    ...wiem, ze tacy jak ty beda jezdzic stodkoeym pasem z premedytacja bo wam to sprawia przyjemnosc jak inni ludzie mysla sobie o was "co za debil albo ku..wa"..

    ..generalnie mam nadzieje, ze twoja jazda srodkowym pasem zabije kogos z twojej rodziny, a nie mojej. Modle sie o to jak polscy ksieza o smierc papieza Franciszka.


    ~pääkäyttäjä
    A powiedz mi jak mam bezpiecznie wyprzedzic takiego debila, ktory jedzie srodkowym pasem 90km/h ?

    Nie jestesmy na filmie szybcy i wsciekli, gdzie samochody do 140km/h przyspieszaja w mrugniecie okiem..

    wiec jak przez idiote ze srodkowego pasa sie wys..ram na skrajnie lewy pas to jestem zagrozeniem dla tych, ktorzy juz leca te 140km/h.. a podejrzewam, ze wlasnie tak doszlo do tego wypadku.

    ~pääkäyttäjä
    wiec jak jezdzisz tym srodkowym pasem - a bronisz tej jazdy cholernie - wiec pewnie tak jezdzisz - to przestan.

  • ~ 2018-03-23
    12:21:49

    27 19

    @ ~PogromcaSzkodnikow - nie, nie jeżdżę tak. Nie przypniesz mi tej łatki.

    Chyba jesteś kretynem albo celowo wkładasz kij w szprychy. Jak masz wyprzedzić wg Twojego mniemania, pajaca, jadącego środkiem 90 km/h? Lewym pasem, logika tak wskazuje taki manewr wykonać w sytuacji, gdy środkowy pas jest zajęty.

    Nie jesteśmy na filmie Szybcy i Wściekli. No, nie jesteśmy - jeżeli masz problem z wyprzedzaniem, to jest to brak umiejętności. Mam drugie auto, które ma zaledwie 70 KM i jakoś potrafię wykorzystać ten miniaturowy zaprzęg. Ale to trzeba pomyśleć - nie umiesz, idź na kursy doszkalające. Przy okazji polecam jeszcze zainteresować się pojęciem "jazda defensywna".

    Jeżeli żółć Cię zalała i masz przez to problem z czytaniem ze zrozumieniem - nakaz jazdy prawym pasem dotyczy się tylko wtedy gdy ten pas jest wolny i pojazd nie wykonuje manewru wyprzedzania.

    Nie ma obowiązku przyspieszania i nikt nikogo nie może do tego zmusić. Aha, ograniczenie prędkości do 140 to nie jest wyznacznik, że KAŻDY musi z taką prędkością jechać. Wyprzedzam z taką prędkością, z jaką zacząłem to robić.

    Po tekście "wiec jak przez idiote ze srodkowego pasa sie wys..ram na skrajnie lewy pas to jestem zagrozeniem dla tych, ktorzy juz leca te 140km/h" wnoszę, że nie potrafisz wyprzedzać. Byle małpa potrafi nacisnąć wajhę przyspieszenia a wyprzedzić to trzeba umieć. Źle oceniłeś sytuację i się, jak Ty to ująłes, wysr...łeś się. Po prostu "nie umisz".

    Pozdo.

  • ~PogromcaSzkodnikow 2018-03-23
    13:17:43

    57 5

    ~pääkäyttäjä

    Ciesze sie, ze nie jezdzisz srodkowym pasem.

    Przeanalizuj 3 sytuacje:

    1. Jedziesz czerwonym seatem - autostrada, prawym pasem.

    Na prawym pasie jada 3 samochody, wyprzedzasz - spogladasz w lusterka, zajmujesz srodkowy pas ruchu.

    Po wyprzedzeniu 3 pojazdow na srodkowym pasie, ktorym wyprzedzales spotykasz debila, ktory mimo wolnego prawego pasa nie zjedzie na niego i sie wlecze 90km/h.

    Spogldasz w lusterka, masz wolne, wrzucasz kierunek, wyprzedzasz debila.

    Sytuacja jak milion innych.

    2. Jedziesz mercedesem 140km/h - na prawym pasie widzisz 3 samochody - patrzysz w lusterka, wrzucasz kierunek, wyprzedasz samochody..

    na srodkowym pasie widzisz kolejne 2 auta..

    nie tracac predkosci spogladasz w lusterka, wrzucasz kierunek, wyprzedzasz seata i debila, ktory blokuje srodkowy pas ruchu.

    Sytuacja jak milion innych.

    No to teraz 3.. najciekawsza bo polaczenie 1 i 2.

    3.

    Kierowca seata jedzie prawym pasem - widzi 2 samochody przed nim - patrzy w lusterka, wrzuca kierunek, wyprzedza samochody..

    na srodkowym pasie napotyka debila, ktory jedzie 90km/h i nie zamierza zjechac na prawy pas.

    Kierowca seata znow patrzy w lusterka - widzi samochody na prawym pasie (w tym jedno nowe - mercedes), srodkowy pas za nim jest pusty.. spooglada w lewe lusterko..

    W tym samym czasie kierowca z mercedesa leci 140km/h.. z prawego pasa zjezdza na srodkowy - w tym czasie kierowca seata spoglada juz w lewe lusterko..

    Kierowca seata widzi, ze jest wolne wiec wykonuje manerw wyprzedzania debila ze srodkowego pasa, w tym samym czasie robi dokladnie to samo kierowca mercedesa, ktory jedzie 50km/h szybciej od kierowcy seata.. - w miedzyczasie znajduje sie w martwym punkcie lusterka kierowcy seata..

    W wypadku ginie jedna osoba - pasazer seata.

    Kierowca seata dostaje wyrok za spowodanie wypadku - ludzie mysla, ze nie popatrzyl w lusterka..

    Kierowca mercedesa jest nazywany zabojca bo zapier..lal jak szalony 140km/h.. ludzie mowia, ze bylo to 230km/h..

    a prawdziwy zabojca z czystym sumieniem nadal jezdzi srodkowym pasem i powoduje kolejne zagrozenia, za ktore nigdy nie bedzie winny.

    Historyjke wymyslilem na poczekaniu, zbieznosc miejsc, samochodow, sytuacji jest przypadkowa..

    ~pääkäyttäjä

    wiec zanim jeszcze raz naplujesz na kierowce seata.. to przeanalizuj 3ci przypadek jeszcze raz.. i sie zastanow czy tobie sie napewno nie zdarzy mimo patrzenia w lusterka i prawidlowej jazdy.

  • ~jurempus 2018-03-23
    13:32:06

    13 1

    każdy mądry ale nikt nie widział jak do tego doszło...może kierowca seata lubiła tak jeździc (jak niektórzy wyjazda z podporzadkowanej i zawalidrogi) może ktos jej zajechał drogę poczekajmy do wyjaśnienia przez Policje tej sprawy anie od razu rzucac winę na kogos

  • ~Konrad Klink 2018-03-23
    14:28:30

    31 0

    Faktycznie poczekajmy na wyniki dochodzenia policji i prokuratury. Jeżdzę A1 prawie codziennie od Rownia do Pyrzowic i to co ludzie na niej wyrabiają nie mieści się w głowie. I historia Pogromcy oraz hipoteza pääkäyttäjä mogą być prawdziwe. Z moich obserwacji to ludzie jeszcze muszą się dużo nauczyć. Osobiście najbardziej mnie denerwuje chęć jak najwcześniejszego włączenia się do ruchu przy wjeździe na autostradę - mimo że pas przed tobą ma jeszcze 200 - 300 metrów i pomimo tego że twoja prędkość to zaledwie 60 - 70 km/h. A jak tylko się uda to myk na środek bo "bezpiecznie" pomimo że nie jest - chyba jesteśmy nielicznym wyjątkiem krajów gdzie wyprzedzanie prawym pasem jest dozwolone, co sprawia że jadąc środkiem wypada zerkać we wszystkie lusterka "oczekując nieoczekiwanego". Mój dobry znajomy mieszkający od 30 lat w Niemczech ma taką maksymę "Na autostradzie częściej patrzę w lusterka niż przed siebie"

  • ~Magdalena Kowalczyk 2018-03-23
    14:40:30

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2018-03-23
    16:27:45

    16 5

    Autostrady i drogi ekspresowe nadal należą w Polsce do czegoś z czym wielu kierowców spotyka się rzadko np. jadąc gdzieś na urlop. Ogólnie statystyki wypadków stawiają Polskę w czołówce najbardziej niebezpiecznych krajów w Europie. Na Śląsku jest i tak trochę lepiej bo ilość i historia wielopasmowych dróg sprawia, że kierowcy mają z nimi do czynienia od lat. @pääkäyttäjä @Konrad - współczuję wam szczególnie jeśli musicie stresować się prawie codziennie dojeżdżając gdzieś do pracy autem. Bo ja całkowicie potwierdzam wasze obserwacje. Wiele razy zdarzało mi się widzieć na autostradzie zachowania irracjonalne. Ale w przeciwieństwie do was korzystam z autostrady 1-2 w miesiącu. W Polsce co najmniej 1/3 kierowców nie ma predyspozycji do kierowania pojazdami. Prawdopodobnie jeżdżą nimi bo nie mają alternatywy gdyż nasz transport publiczny nie dociera w każde miejsce. Ale w wypadku na drodze może zginąć zarówno kierowca kiepski jak i ten który jeździ świetnie (z winy kogoś innego).

  • ~MTWWD 2018-03-23
    17:31:57

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~zbig67 2018-03-23
    19:18:31

    2 10

    mnie zastanawia co innego. po co ta sekcja zwłok? by powycinać i sprzedać co się da czyli narządy?

  • ~ 2018-03-23
    20:06:54

    8 13

    @ ~PogromcaSzkodnikow: nie mogę, Ty chyba jesteś mocno ograniczony i czytanie ze zrozumieniem najwyraźniej sprawia Ci problem. To napiszę jeszcze raz: przyczynami wypadków na autostradach w Polsce są:

    - nadmierna prędkość
    - brak sygnalizowania zmiany pasa
    - nieumiejętne wyprzedzanie
    - nieprawidłowa ocena sytuacji

    Ja na razie nie zamierzam jeszcze pluć na kierowniczkę Seata bo nagły manewr podchodzi mi pod zasłabnięcie albo zwyczajnie nieracjonalne zachowanie spowodowane prędkością kierowcy Mercedesa.

    Zapomniałeś o elementarnych zasadach: ograniczone zaufanie i to, że na drodze nie jesteś sam. Pomijam sytuacje nad wymiar niespodziewane i nie dające szans na reakcję - ale bezmyślne deptanie gazu to bo jadę lewym pasem to też stwarzanie zagrożenia. W Anglii taką sytuację określają jako "dangerous driving" i skończyłoby się zatrzymaniem prawka oraz kursem reedukacyjnym.

    Widzę że tym wszystkim, którzy dali Ci plusy jak i samemu Tobie jest potrzebny kurs jazdy defensywnej oraz skierowanie na sprzątanie miejsc wypadków drogowych. Ty i Twoje plusy to potencjalni niebezpieczni kierowcy, którzy lubią na asfalcie poganiać innych.

    Także sorry koleś - weź rozpęd i uderz głową w najbliższą latarnię, może gwiazdki Ci rozjaśnią w tym pustym baniaku. I tak, mnie też zdarza się spieszyć, "pędzić" po autostradzie 160-180 "jak się w pracy pali" ale nie przeganiam nikogo z pasa ruchu ani ne podjeżdżam pod zderzak; podobnież sprawa ma się z zajechaniem komuś drogi - umiejętnie oceniam sytuację (i zdarzają się mi wtopy, jak mam słabszy dzień ale wyznaję zasadę "trzy długości auta" - żebym mógł poprawić lub przerwać manewr). Tego się nauczyłem sam, z własnej woli na płatnych kursach - bo jazda za kółkiem ma być przyjemnością a jak chcę się pościgać, jadę na tor.

    @ Arteks: szanuję Cię ale piszesz głupoty. Chociaż nie - krąży anegdota, że Polak zatrzymany na przekraczaniu prędkości lub łamaniu przepisów ogólnie, spieszy się do pracy której nienawidzi albo do domu, gdzie żona każe mu coś robić. Mój czeski kolega - "W Polsce każdy chyba myśli, że jest Kubicą zaś na drodze - lepiej być martwym, jak drugim". Kolega Brytol - "dlaczego polscy kierowcy są tacy niecierpliwi....?" To mu kiedys mówię, że niektórzy jeżdżą tylko po mieście i nigdy dalej się nie wypuszczają" a on mi na to - "stary, u nas jest to samo, kiedy ludzie ze wsi jadą do miasta ale my jesteśmy zbyt flegmatyczni a za niebezpieczną jazdę i agresywne zachowanie wobec innego kierowcy, idzie się do paki".

    Ja chętnie przesiadłbym się przynajmniej częściowo do zbiorkomu ale musiałbym mieć trzy bilety i zamiast 45 minut, traciłbym 90. Jazda samochodem dla mnie ma być przyjemnością ale nie zawsze tak jest bo ludzie są samolubami i najczęściej wychodzi to właśnie na drodze albo w sklepie.

    @ ~zbig67 - Ty jesteś taki głupi czy tylko udajesz? Z reguły w takich sytuacjach pojawia się prokurator - kierowca Mercedesa przyczynił się do śmierci kierującej Seatem ALE trzeba ustalić przyczynę nieracjonalnego zachowania na drodze kierującej i wyeliminować (lub potwierdzić) problemy zdrowotne (np. zasłabnięcie). Czyżbyś był w tej grupie, która zamiast pomóc ofiarze, wyciąga telefon i nagrywa...?

    Poziom wypowiedzi Pogromcy i Zbiga są grubo poniżej mułu...

  • ~adamos33 2018-03-23
    21:37:39

    4 0

    ~pääkäyttäjä zgadzam się z Tobą,tyle że napisałeś "kierowca Mercedesa przyczynił się do śmierci kierującej Seatem"
    a jest trochę inaczej (chyba) bo cyt."Nie żyje pasażerka ranna"

  • ~ 2018-03-24
    07:26:12

    1 0

    @ adamos33 - no spoko, racja.

  • ~keller 2018-03-25
    12:57:37

    3 2

    Na autostradzie jeżdże minimum 140 km/h. Bo po to są właśnie autostrady. Do jazdy 60-90 km/h mamy drogi innej klasy.

    Osoby (id...ci) którzy jeżdżą środkowym pasem podczas gdy prawy jest wolny stwarzają SZCZEGÓLNE NIEBEZPIECZEŃSTWO i zagrożenie dla życia i zdrowia innych uczestników osób, dla mnie prywatnie to mordercy lub osoby nie do końca rozwinięte.

    Jazda środkowym pasem z wolną prędkością to zdecydowanie większe zagrożenie niż pędzący 250 km/h samochód. Bo pędzący samochód nie wprowadza tak zwanej kolizji w ruchu. ... a jeżdżący środkowym pasem TAK.

    Za to przewinienie mandaty powinny opiewać na kwotę minimum 1000 zł i 3 miesięczny zakaz prowadzenia. Nie wiem ile jeszcze śmiertelnych wypadków musi się zdarzyć żeby ten taryfikator zmodyfikowali.

    Jazda środkowym pasem niczym nie różni się od jazdy pod prąd lub cofaniem na autostradzie - to tej samej klasy przewinienie.

    Dodam jeszcze, że ruch na polskich drogach ułatwił by zapis gdzie ciężarówki miałyby całkowity zakaz wyprzedzania poza wyznaczonymi znakami miejscami, bezpieczeństwo zwiększyło by się, ruch upłynnił, a GDDKiA zaoszczędziła by miliony złotych na znakach.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5082