zamknij

Koronawirus w Rybniku. Informacje

Nie żyje 71-latek z Rybnika zakażony koronawirusem

2020-04-04, Autor: 

Smutna informacja na koniec tego dnia. Dzisiaj w Raciborzu zmarł 71-letni mieszkaniec Rybnika. Był zakażony koronawirusem.

Reklama

Informację o śmierci rybniczanina przekazał prezydent Piotr Kuczera.

- Dziś w szpitalu w Raciborzu zmarł 71- letni mężczyzna z Rybnika zakażony koronawirusem. Wcześniej leżał w szpitalu w Wodzisławiu Śląskim. Miał choroby współistniejące. Składam wyrazy współczucia rodzinie i bliskim zmarłego – mówi prezydent Rybnika.

Aktualna sytuacja epidemiologiczna w woj. śląskim:

- liczba osób poddanych kwarantannie domowej na podstawie decyzji organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej / ostatni raport– 3 330 / 3 278
- liczba osób hospitalizowanych z powodu podejrzenia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 /ostatni raport 205/ 231
- liczba osób pozostających pod nadzorem epidemiologicznym /ostatni raport - 7 008 / 7 175
- liczba próbek zbadanych w ostatnich 24 godzinach dla woj. śląskiego - 473
- liczba próbek zbadanych dla woj. śląskiego łącznie - 5 482
- liczba przypadków potwierdzonych labolatoryjnie z wynikiem dodatnim /ostatni raport - 496 / 481
- liczba ozdrowieńców (osoby z potwierdzonym COVID-19, które wyzdrowiały)/ostatni raport - 12 / 8
- liczba zgonów/ostatni raport -23/ 19

W woj. śląskim odnotowano 4 kolejne zgony - mężczyzna w wieku 58 lat, który zmarł w szpitalu w Bytomiu, kobieta w wieku 75 lat oraz mężczyzna w wieku 70 lat, którzy zmarli w szpitalu w Raciborzu i kobieta w wieku 85 lat, która zmarła w szpitalu w Bielsku-Białej.

Oceń publikację: + 1 + 29 - 1 - 86

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~Franek7 2020-04-04
    20:36:18

    Ciekawy artykuł, polecam:

    Katarzyna Tubylewicz, pisarka i dziennikarka o tym, dlaczego Szwecja nie boi się koronawirusa

    „Szwedzi wierzą, że będzie dobrze”, podkreśla Katarzyna Tubylewicz


    Mimo ogólnoświatowej paniki, w tym północnym kraju wszystko toczy się bez większych utrudnień. Postawa Szwedów wzbudza sensację na całym świecie. Dlaczego nie zdecydowali się wprowadzić obostrzeń tak jak inne państwa? To forma buntu czy może... roztropności? O tym Katarzynie Sielickiej opowiedziała pisarka Katarzyna Tubylewicz, mieszkająca na co dzień w Szwecji.
    Katarzyna Sielicka: Szwecja jest na ustach i pod obserwacją całego świata. Jako jedyny kraj nie wprowadziła ogromnych ograniczeń w związku z pandemią koronawirusa.

    Katarzyna Tubylewicz: To nie tak, że szwedzkie podejście do walki z wirusem jest naiwne albo że Szwedzi nic nie robią. W Szwecji od początku uważa się, że walka z wirusem powinna się opierać na idei wzajemnego zaufania państwa do obywateli i obywateli do państwa. Lepiej jest pewne rzeczy doradzać niż nakazywać, bo wtedy można liczyć na solidarność i odpowiedzialność społeczną. Główne decyzje podejmowane są nie przez polityków, tylko przez ekspertów. Kryzysem zarządzają epidemiolodzy z agencji Folkhälsomyndigheten. To odpowiednik polskiego sanepidu.

    Cały artykuł tu:

    https://viva.pl/ludzie/wywiady-vivy/koronawirus-w-szwecji-brak-ograniczen-z-powodu-pandemii-dlaczego-moacutewi-katarzyna-tubylewicz-124852-r1/

    Dlatego jeśli w przyszłości apiS będzie twierdził, że dramatyczna sytuacja gospodarcza to wina epidemii i wirusa to nie będzie prawda. Taka sytuacja będzie wynikała ze strategii jaką przyjął rząd i jego decyzji. Można było przyjąć strategie taką jak Szwedzi zamiast zaduszą gospodarkę głupimi decyzjami. Te decyzje będą powodem sytuacji jaka nastąpi w gospodarce w przyszłości.

  • ~marys76 2020-04-04
    20:37:31

    Co to są te CHOROBY WSPÓŁISTNIEJĄCE?
    Czy jak powiem, że boli mnie kolano to już będzie to?

  • ~ 2020-04-04
    20:40:34

    Włosi też się nie bali, a teraz nie ma kto chować zmarłych

  • ~Franek7 2020-04-04
    20:43:12

    Należy izolować osoby w podeszłym wieku i z chorobami przewlekłymi. Reszta powinna funkcjonować normalnie. I testy, testy, testy... Rząd PiS wybrał najgłupszą ze wszystkich opcji.

    A najbardziej z powyższego tekstu w Vivie podoba mi się ten fragment:

    „W Szwecji od początku uważa się, że walka z wirusem powinna się opierać na idei wzajemnego zaufania państwa do obywateli i obywateli do państwa. Lepiej jest pewne rzeczy doradzać niż nakazywać, bo wtedy można liczyć na solidarność i odpowiedzialność społeczną. „

    W naszym komunistycznym kraju to nie możliwe...U nas obywatela uważa się za idiotę, który nie jest w stanie sam ocenić co jest dla niego do te a co nie. U nas o wszystkim decyduje urzędnik który wie lepiej niż obywatel.

  • ~Konrad Klink 2020-04-04
    20:49:22

    99 34

    @marys76 tak szczerze to tak. Ból kolana może być spowodowany zapaleniem stawów. Jeżeli twój organizm walczy już ze "bólem kolana" to nie będzie mógł z całych sił oprzeć się koronawirusowi. Więc jest to choroba współistniejącą.

  • ~MaciejK 2020-04-04
    21:04:17

    80 11

    Wyrazy współczucia dla rodziny

  • ~MaciejK 2020-04-04
    21:05:46

    I zgadzam się z tym, co w innym miejscu ktoś napisał: za wiele tych zgonów (których jest i będzie wielokrotnie więcej niż w innych regionach kraju) jesteście odpowiedzialni wy, którzy dymicie z waszych kominów dniem i nocą, trujecie nas wszystkich. Współczuję nam, że musimy żyć w waszym towarzystwie. Współczuję wam waszego chamstwa i złych serc

  • ~MaciejK 2020-04-04
    21:09:00

    Franek, nie zgadzam się z tym tekstem, który linkujesz. Tzn zgadzam się, że w Szwecji może to zadziałać. Ale w Polsce nie ma mowy. W Polsce jak nie zakażesz, to nie będzie rozsądnego postępowania, bo o rozsądek u większości Polaków trudno:( Wystarczy spojrzeć na kopciuchów: dopóki nie będzie absolutnego zakazu smrodzenia, to będą smrodzić, choć wiedzą (tzn w większości wiedzą, bo część jest tak prymitywna, że nie wie), że szkodzą ludziom i trują ich.

  • ~palaczzasypowy 2020-04-04
    21:10:14

    ~Franek7 to podaj złoty środek,~MaciejK we włoszech czy hiszpanii nie dymią a umierają,no i co masz do powiedzenia?

  • ~Maksymilian Popeć 2020-04-04
    21:15:05

    @Franek7 - różnica między Szwecją a Polską jest taka, że tam od 70lat jest EDUKACJA a u nas system trzy razy „Z" Zakuj, Zalicz, Zapomnij. Z tegoż powodu, mało rozumne społeczeństwo, wybiera na swoich przedstawicieli osoby o bardzo wąskich horyzontach, którzy z kolei traktują swoich wyborców jak osoby o bardzo małym rozumku.

  • ~frbro 2020-04-04
    21:25:23

    79 61

    Franek7, a podatki to tez byś chciał płacić jak w szwecji? Bo wiesz, coś za coś. Jak masz wydajną służbę zdrowia i sensowną edukację, to sobie możesz pozwolić na inne rozwiązania niż w kraju w którym ludzie nie rozumieją, że za 2mld lepiej dofinansować służbę zdrowia niż TVP.

  • ~master4k 2020-04-04
    21:25:37

    @ Franek7

    Po pierwsze Viva, to nie żaden naukowy tytuł prasowy, czy chociażby quasi medyczny. To takie "Życie na gorąco" na lepszym papierze. Szwedom się wydaje, że znaleźli panaceum organizacyjne na opanowanie koronawirusa. Jeszcze nie tak dawno tak samo wydawało się Anglikom. Ostatnia wiadomość z Anglii? Selekcja chorych. Rokujących ratujemy, słabo rokujących odpinamy od respiratorów. W sumie zmarło 4,313 osób.

    Po drugie w Szwecji mają nieporównywalnie lepszą służbę zdrowia od naszej pod każdym możliwym względem (sprzęt, ilość personelu) i być może to zadecydowało, że postanowili robić sobie eksperyment społeczny na własnych obywatelach. Przypomina, że mamy najmniejszą ilość lekarzy per capita w całej UE. Włosi na północy też mają bardzo dobrze szpitale i większą kadrę niż u nas. Efekt? 15,362 zgonów. Sam jestem ciekaw wyników tego eksperymentu, chociaż osobiście wolę zalecenia WHO.

    "Lepiej jest pewne rzeczy doradzać niż nakazywać, bo wtedy można liczyć na solidarność i odpowiedzialność społeczną.".

    To jest chyba jakiś wyszukany żart z Twojej strony. Byłeś ostatnio w jakimś markecie? Tak jak przed pandemią ludzie bez rękawiczek obmacywali bułki w Biedrze, tak i w czasach pandemii równie namiętnie je macają. Swoją drogą po cholerę macają te bułki? Jakieś pomysły?

    "Taka sytuacja będzie wynikała ze strategii jaką przyjął rząd i jego decyzji."

    Ten rząd w sprawie pandemii sporo rzeczy zrobił źle i pewnie jeszcze klika złych zrobi. Ale trzeba rządzącym oddać sprawiedliwość, że możliwie szybko przynajmniej zrobili niezbędne minimum. Boję się tylko, że ani obecna, ani przyszła ekipa nie wyciągnie z aktualnej sytuacji żadnych wniosków na przyszłość.

  • ~Franz Kawka 2020-04-04
    21:35:08

    62 38

    Najważniejsze to widzieć rzeczy w kontekście a nie wybiórczo.
    Wg szacunków w Polsce umiera rocznie 45 tyś. osób z powodu złej jakości powietrza ale z tego powodu jakoś nikt nie panikuje. Podobnie jest z narkotykami - jednym z najsilniejszych narkotyków jest alkohol, ale że był znany od dawna dlatego jest legalny.

  • ~Franek7 2020-04-04
    21:49:25

    19 70

    Master4k czyli uważasz, że gdyby poszedł komunikat i zalecenie do używania rękawiczek w Biedrze to nikt by go nie respektował? Tylko karaniem i mandatami można to osiągnąć? Tak uważasz bo zbyt długo żyłeś w komunizmie i twoja mentalność nie dopuszcza takiego myślenia że warto apelować i zalecać zanim się zacznie karać.
    Franz Kawka- w punkt.

  • ~Abisall 2020-04-04
    22:00:54

    58 11

    @master4k
    " Swoją drogą po cholerę macają te bułki? " - bo są durni.
    Tak jak ci co potrafią otworzyć 5 kostek masła w poszukiwaniu bardziej żółtego.
    "możliwie szybko przynajmniej zrobili niezbędne minimum." czy ja wiem - pamiętaj że w momencie kiedy we Włoszech było już wiadomo że będzie wujnia z grzybnią u nas w dalszym ciągu nie pomyślano choćby o tym aby uruchomić więcej laboratoriów - do tej pory z niecałym 2000 testów na milion mieszkańców jesteśmy w ogonie krajów UE.
    Ale jednego im nie odmówię - mimo że przespali okres bezpośrednio przed, to zareagowali stanowczo i zdecydowanie kiedy i u nas już się zaczęło. Teraz niestety zaczynają się chaotyczne ruchy miejmy nadzieję że nie będą tragiczne w skutkach.

  • ~Sirmario Niewiem 2020-04-04
    22:08:16

    47 35

    Choroby współistniejace-czyli? Umarł na zawał? W stanie pandemi można oskarżyć media społecznościowe o sianie paniki, karą jest więzienie... TVN i ta stacja, pod sąd! Albo piszecie prawdę, albo w cale nic nie piszcie... Takie samo prawo dotyczy wpisów na Twitterze, Justyno opanuj emocje, siedzimy w domu

  • ~Abisall 2020-04-04
    22:19:14

    34 10

    @~Sirmario Niewiem
    "Choroby współistniejace-czyli?" czyli np POChP którą to może mieć nawet 20% rybniczan jeśli opierać się na przeprowadzonych całkiem niedawno badaniach spirometrycznych. I tak owszem te badanie trudno uznać za reprezentatywne choćby z racji tego że wzięło w nim udział niewiele ponad 100 osób i gro z nich to jak zawsze były osoby 60+ ale i tak daje do myślenia

  • ~holender1987 2020-04-04
    23:03:26

    24 8

    Witam...mam dla Was pytanie czy chodzicie w maskach w pracy ?....pytam dlatego że u mnie w pracy nikt nie chodzi w maseczkach i czy jakbym założył to czy przełożony może się do mnie doczepić ?

  • ~Abisall 2020-04-04
    23:07:40

    18 5

    ~holender1987

    No bez przesady, na jakiej podstawie?

  • ~holender1987 2020-04-04
    23:16:44

    14 27

    ~Abisall
    No bez przesady, na jakiej podstawie?

    Na takiej podstawie że jeżeli pracownik chodzi w masce to może być (zarażony) i to odstrasza kolejnych klientow aby weszli do sklepu...

  • ~Abisall 2020-04-04
    23:49:52

    29 3

    Na takiej podstawie że jeżeli pracownik chodzi w masce to może być (zarażony) i to odstrasza kolejnych klientów aby weszli do sklepu

    Po pierwsze
    Zarażenie potwierdzają testy i w momencie kiedy ktoś ma wynik pozytywny to z automatu ma administracyjnie kwarantannę a ta jest kontrolowana.
    Dwa klientów którzy zrezygnowali by z wejścia bo widzą personel w maskach ochronnych obecnie nawet nie można by liczyć nie tylko w procentach ale i w promilach

  • ~Dariusz Padowski 2020-04-05
    00:40:48

    52 8

    Hm.....zobaczymy co Szwedzi powiedzą za 2 miesiące ....

  • ~Franek7 2020-04-05
    07:24:46

    21 34

    Tak? To zobaczymy jak będzie za dwa miesiące wyglądała nasza gospodarka a jak Szwedzka.

  • ~DonPedro 2020-04-05
    08:23:00

    28 18

    Niczego rzadowi nie bedziemy zawdzieczac. Pamietajcie, ze jesli ograniczamy pandemie to tylko dzieki wlasnej samodyscyplinie i stylowi zycia.
    Podziwiam spoleczenstwo Slaska (innego nie mam na razie okazji obserwowac) za to, ze potrafia sie zachowywac i pilnowac podstaw aby nie szerzyc zarazen. Pomimo zagrozenia w postaci ubogiego wyposazenia przez wladze szpitali i niedoinwestowania sluzb medycznych wiemy wszyscy co robic i jak ustrzec sie przed choroba. Na 140 tys. mieszkancow to bardzo malo zakazen.
    Najwiecej zarazen dochodzi w szpitalach, nie wykonuje sie testow na kazdym pacjencie bo nie ma na to pieniedzy. Nie trzeba przypominac na co wladza ma pieniadze?
    Styl zycia to druga sprawa: co robia nasi emeryci w czasie wolnym? Poza chodzeniem do kosciola i wyjazdami na pielgrzymki siedza na rzyci w domu. Bogu dzieki, ze sa malo aktywni. To nie Wlosi, to nie omki z Nimiec. Dzieki za przyzwoity zarzad wladz koscielnych, ze zamknal koscioly i dzieki za przyzwoite zachowanie dzieci i wnukow za to, ze nie sieja wirusa po swoich dziadkach. Oby tak dalej a przetrwiemy ten trudny czas.
    Zarzniecie gospodarki to juz sprawa rzadzacych.

  • ~Franek7 2020-04-05
    09:08:04

    14 30

    Don Pedro jest dokładnie odwrotnie bo zarżnięcie gospodarki to będzie właśnie nasza sprawa a nie rzadu. Gwarantuje ci, że członkowie rzadu doskonale sobie poradzą a zwykli ludzie będą wpadać w nędzę i niedostatek. Nie można nie brać tego od uwagę przyjmując strategie walki z wirusem. Wybór nie jest łatwy ale moim zdaniem jak kolejek to zabrzmi lepiej poświecić kilkadziesiąt ofiar niż gospodarkę kraju bo później będzie jeszcze więcej ofiar. Coś za coś....

  • ~ 2020-04-05
    11:01:11

    18 7

    "Należy izolować osoby w podeszłym wieku i z chorobami przewlekłymi. Reszta powinna funkcjonować normalnie. I testy, testy, testy... Rząd PiS wybrał najgłupszą ze wszystkich opcji."

    Rząd PiS niczego nie wybrał, bo się na tym nie zna, kopiuje rozwiązania jakie wdrożył Tajwan, obserwował sytuacje w innych krajach i nie lekceważył zagrożeń w imię ideologii i politycznych profitów. Oczywiście, że wprowadzanie ograniczeń jest niepoprawne politycznie, nikt nielubi być zamykany w domu i słuchać poleceń.

    Problemem nie jest tylko umieranie. Nie chcę zachorować i leżeć pod respiratorem w szpitalu, chcę normalnie funkcjonować na co dzień. Wystarczy jednak kilka sekund żeby się dowiedzieć, że umierali także 30 latkowie a ilość hospitalizowanych we Włoszech sięgała kilkunastu tysięcy, wśród nich tysiące w stanie krytycznym (informuje się najgłośniej tylko o zgonach). Zapalenie płuc z powikłaniami to nic przyjemnego i nie chciałbym na to zachorować przez kilku naiwnych dupków, którym się wydaje, że prawo do funkcjonowania normalnie zawsze jest zależne tylko od polityki.

  • ~PawelE39 2020-04-05
    11:15:22

    22 4

    MaciejK, pokaz nam te kopcace kominy w Hiszpanii czy Wloszech. Tam umiera na dobe 800 ludzi. Nie zebym bronil ale twoja cieplownia tez grzeje az milo. Hipokryzja u niektorych nawet teraz jest porazajaca.

  • ~Arteks 2020-04-05
    11:31:42

    20 26

    @palaczzasypowy @PawelE39 - ktoś zwrócił uwagę wczoraj, że w woj. śląskim jest największy odsetek (30%) umierających spośród zarażonych wirusem. We Włoszech i Hiszpanii - miasta należą do najbardziej zanieczyszczonych w Europie spalinami samochodowymi. Jeśli chodzi o mapy AQI to Włochy są bardzo zanieczyszczonym krajem związkami azotu, tak jak Śląsk PM10 czy benzopirenem. Czego wy jeszcze bronicie? Technologii z XIX wieku? W imię czego - swojej biedy i chęci świadomego dziadowania? Nie lepiej byłoby mniej zjeść i żyć godnie bez pieca? Opamiętajcie się wreszcie.

  • ~PawelE39 2020-04-05
    11:56:45

    19 6

    Ooo, lowca minusow sie znalazl. Z toba arteks to dyskusja przypomina gadanie do pieca

  • ~PawelE39 2020-04-05
    12:03:52

    30 8

    I kolejny raz napisze. Nie bronie syfiarzy palacych smiecmi czy innym syfem w bezklasowych kotlach. Tylko wkur*** mnie juz ten ciagly najazd na ludzi ktorzy grzeja sie w legalny sposob palac legalnym opalem w kotlach spelniajacymi obowiazujace normy. Jakie arteks normy spelnia twoja cieplownia ?? Czy dalej uwazasz ze twoj cieply grzejnik bierze sie z pedalujacych na rowerkach w piwnicy malutkich krasnali ??

  • ~ 2020-04-05
    12:13:54

    12 13

    Legalne trucie nadal jest truciem

  • ~ 2020-04-05
    12:15:55

    16 15

    Pawel, co to jest niby "moja cieplownia"? Mieszkam w domku jednorodzinnym, ktory ogrzewam w sposb cywilizowany: gazem i pradem. Nie potrafilbym sobie spojrzec w lustrze w oczy gdybym chamsko dymil i trul sasiadow

  • ~mister0282 2020-04-05
    13:58:58

    14 5

    Szwedzi postanowili wykasować starych i chorych, cała tajemnica.

  • ~Franek7 2020-04-05
    14:28:42

    8 10

    Tf2 to siedź w domu w izolacji i nie wychodź jeśli chcesz.

  • ~Wasz Stary 2020-04-05
    23:01:42

    12 1

    Wszystkim gloryfikującym podejście Szwecji pragnę nadmienić:

    - Szwecja - 10 milionów mieszkańców - powierzchnia 450 tys km2 - gęstość zaludnienia 23 osoby na kilometr kwadratowy
    - Polska - 38 milionów mieszkańców - powierzchnia 312 tys km2 - gęstość zaludnienia 123 osoby na kilometr kwadratowy

    Mamy więc ponad 5 razy wyższą gęstość zaludnienia, a Szwedzi mają dodatkowy bonus w postaci (generalizując) luźniejszych więzi społecznych i izolacji jako zjawiska dużo u nich powszechniejszego. Dodatkowo można faktycznie założyć, że ich społeczeństwu można bardziej "zaufać".

    Koronawirus ruszył w Szwecji 3go marca; w Polsce - 6go, więc mamy podobny start.

    I co? Na chwilę obecną mamy w Szwecji 6830 zarażonych, w tym 400 zabitych (śmiertelność 5.9%); w Polsce - 4102 chorych, w tym 94 zabitych (śmiertelność 2,3%).

    Wiem, że wzrost jest wykładniczy, więc 3 dni mogą robić sporą różnicę, ale Szwecja 3 dni temu i tak wygrywała ze swoimi 4947 chorymi (a, przypominam, wszystkich Szwedów jest prawie 4 razy mniej i w ponad 5 razy niższym zagęszczeniu).

    Szwecja - 683 chorych na milion
    Polska - 108 chorych na milion

    I to pomimo niesprzyjających warunków wymienionych na początku posta.

  • ~ 2020-04-05
    23:39:43

    4 8

    Mam nadzieje, ze nasze obostrzenia przyniosa pozytywny skutek. Ale prezentujesz zbytni optymizm, bo u nas i zachorowan i zgonow jest duzo wiecej, niz sie oficjalnie podaje

  • ~ 2020-04-06
    00:18:51

    9 4

    nie dziwne, z popularnym podejściem także na tym portalu "a co mi władza będzie nielegalnie zakazywać", czy "mam w d... PiSowskie zakazy", zarażeń może być wkrótce zdecydowanie więcej

  • ~Franek7 2020-04-06
    07:04:12

    4 7

    Ursus, zakażeń będzie tyle samo albo i więcej. Jak widać pomimo tych zamordystycznym zakazów wychodzenia z domu i do lasu krzywa zachorowań rośnie. Rośnie bo nie ma sprzętu ochrony osobistej w szpitalach i dlatego, że robimy zbyt mało testów a nie dlatego, że ja pójdę sobie na spacer do lasu albo umyć samochód ( wczoraj w Szczecinie wypisywali mandaty ludziom na myjni samochodowej). Ten rząd po prostu nie zdał egzaminu w trudnym czasie i niech najlepiej poda się do dymisji bo się nie nadaje do swojej roli.

  • ~ 2020-04-06
    08:34:24

    6 4

    ~Franek7 2020-04-06 07:04:12
    "Ursus, zakażeń będzie tyle samo albo i więcej. Jak widać pomimo tych zamordystycznym zakazów wychodzenia z domu i do lasu krzywa zachorowań rośnie. Rośnie bo nie ma sprzętu ochrony osobistej w szpitalach i dlatego, że robimy zbyt mało testów(...)
    nie wiedziałem, że sposobem ochrony i leczenia jest robienie testów i od tego zależy ilość zachorowań, ale jak napisałeś "ja wierze w naukę i racjonalizm", dlatego chylę czoła przed taką "nauką"

  • ~Franek7 2020-04-06
    08:59:20

    4 6

    No widzisz Ursus bi ty mało wiesz, jak cały ten pożal się Boże rząd. Robienie testów jest ważne bo wtedy wykrywamy chorych i możemy ich izolować od zdrowych i w taki sposób ograniczyć liczbę chorych. Czego jeszcze nie rozumiesz razem z tym Szumowskim i Morawieckim?

  • ~ 2020-04-06
    14:15:29

    2 2

    ~Franek7
    liczyłem na bardziej merytoryczną odpowiedź, niż stek politycznych wyzwisk, czyżby nie dotarł właściwy przekaz z centrali ?
    już starożytni odkryli, że lepiej zapobiegać, niż leczyć (chociaż w tym przypadku trudno mówić o konkretnym leczeniu), robienie testów wśród potencjalnie zakażonych, to już "musztarda po obiedzie", jedyną skuteczną metodą prewencji jest higiena i maksymalna izolacja obywateli, na ile to jest możliwe, by jak najbardziej ograniczyć możliwość rozprzestrzenienia się wirusa, a nie robienie z tego gierek politycznych, pamiętaj - martwy wyborca to nieprzydatny wyborca

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4971