zamknij

Biznes

Na rynku przybywa ogródków

2010-05-14, Autor: pw
Z roku na rok na rybnickim rynku pojawia się coraz więcej ogródków piwnych. Tego lata chęć sprzedaży alkoholu i jedzenia zadeklarowało 12 restauratorów.

Reklama

Gospodarzem ogródków gastronomicznych na rybnickim rynku w pierwszej kolejności mogą zostać właściciele i najemcy lokali barowo – kawiarniano – gastronomicznych, które są zlokalizowane w kamienicach przy rynku. W przypadku wolnych miejsc, o pozwolenie mogą starać się także inni restauratorzy. - Zainteresowani muszą złożyć wniosek określający powierzchnię ogródka oraz czas trwania dzierżawy. Zobowiązani są także zapewnić swoim gościom sanitariaty – wyjaśnia Lucyna Tyl, rzeczniczka Urzędu Miasta Rybnika.

Rzeczniczka dodaje, że nie da się określić ile ogródków maksymalnie pomieści się na rynku, gdyż każdy lokal wnioskuje o inną powierzchnię.

 

Miesięczny koszt najmu za metr kw. ogródka, w którym sprzedaje się alkohol, wynosi 30 zł netto. W ogródkach, gdzie nie sprzedaje się alkoholu, koszt 1 metra kw. Wyceniono na 15 złotych.

 

W tym roku na rynku pojawi się 12 ogródków. Na ich stworzenie zdecydowały się: Delicje Ristorante, Pizza Hut, Oberża, Żelazna, Fantasy Park, Restauracja Sphinx, firma Astro, Kulturalny Klub, Celtic Pub, McDonald's, Pod Tubą oraz Klub VIP. W tej chwili funkcjonuje 8 z nich.

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (34):
  • ~KeRim 2010-05-14 14:59:16

    To sie lokale muszą nastawić na brak zysków w tym roku :)

    0 0
  • ~ 2010-05-14 20:50:37

    przy takiej pogodzie ...to pewne :)

    0 0
  • ~P_Buchta 2010-05-14 21:12:55

    A niech jest tych ogródków jak najwięcej. Przynajmniej coś się dzieje.

    0 0
  • ~ 2010-05-15 08:59:49

    Jeśli mam wybierać pomiędzy bezpłatnym parkingiem samochodowym na płycie rynku (co obecnie ma miejsce -pozdrowienia dla władz miasta), a ogródkami piwnymi, to wolę ogródki piwne......

    0 0
  • ~leo_rybnik 2010-05-15 09:15:07

    no niech przybywa chociaż 6,5 za piwo lekka przesadą ja na pewno w tych ogródkach piwa nie wypije

    0 0
  • ~ 2010-05-15 09:38:51

    Na całe szczęście jeszcze nie ma przymusu picia na ogródkach. Nie chcesz/nie stać Cie to nie pij, przynajmniej przy takiej cenie nie siedzą tam jakies lumpy.

    0 0
  • ~1sas1 2010-05-15 09:51:02

    przy 5 zł też "lumpów" by tam nie było...

    0 0
  • ~ 2010-05-16 12:03:36

    Oberża - Lokal nad Empikiem i ma ogródek na rynku, brak słów .... następnie Fantasy Park, do wc trzeba będzie biegać do plazy, no pięknie, ciekawe kto i ile dostał za pozwolenie, brak słów no i następna perełka to firma Astor, sklep odzieżowy i ogródek ? Bez komentarza, widać że UM szuka kasy gdzie się da nie patrząc na nic ...

    0 0
  • ~tommi 2010-05-16 19:34:14

    osobiście jestem niezadowolony tym co się dzieje na rybnickim rynku, wprawdzie Rybnik jest związany z browarnictwem, ale ilośc ogódków mnie wkurza, nie dośc że jest i pełno na rynku to jeszcze jeżdzące i parkujące samochody sprawiają ,że rybnicki rynek jest bardzo mało atrakcyjny. zieleni wcale, ogólnie bardzo mi się to nie podoba.

    0 0
  • ~Max 2010-05-17 01:27:28

    Przecież się mówi "pogoda barowa":)))Nikt nie straci .a rynkowych parasolach!Bardzo dobrze, ze w naszym mieście jest gdzie spędzić wolny czas, mamy gdzie posiedzieć, napić się wyśmienitego piwka, potańczyć i pobawić się......Inne miasta tego nie mają!!!!Nie ważne jaka pogoda!!!Cieszmy sie i bawmy w naszym mieście!!

    0 0
  • ~ 2010-05-17 09:17:04

    tommi: a co wg ciebie powinno sie znajdować na rynku, bo chyba nie powiesz mi że chodzisz tam po to by w ciszy i spokoju kontemplować przyrodę. W Rybniku jest całkiem sporo zielonych miejsc w centrum, a do tego mamy w koło całkiem niezłe lasy więc na rynku dżungli bym sie nie spodziewał. Jeżdżące samochody to rzeczywiście kłopot, szczególnie w weekendowe wieczory, jak wieśmaki przyjadą zrobić zawrotke na płycie swoimi limuzynami, ale to akurat jest problem znany od dawna (btw żeby te pajace wiedziały co sobie o nich myślą ludzi to by tam nie wjeżdżali).

    0 0
  • ~pit75rk 2010-05-17 12:16:20

    Podoba mi się że na rynku coś się dzieje ale cena piwa dość wysoka mimo że mnie stać na to ale to ma drugą stronę medalu a mianowicie gdyby cena była 3,0 lub 3,50 to meneli byłoby tam sporo i wtedy z dziećmi napewno po rynku bym nie pospacerował a napewno nie siadłbym z nimi do ogródka.

    0 0
  • ~tommi 2010-05-17 12:48:50

    schiphol to zapraszam Cię na rynek z dziecmi, które od czasu do czasu chca zjeść loda, w parku tego nie zrealizuję, tymczasem na rybnickim rynku oprócz tego że nie ma zieleni wogóle ( choć w 2000 roku Rybnik otrzymał nagrodę za zielone tereny w tym i rybnik) to jeszcze ogórki piwne i jak wspomnieliśmy jezdzące i parkujące samochody nie poprawiają wizerunku miasta. Nawet imprezy organizowane przez miasto takie obchody świąt są upchnięte gdzieś pomiędzy parasole Heinekena, Żywca itp. Tłumaczenie że Rybnik wokól ma wiele terenu leśnego nie jest żadnym rozwiązaniem, chciało by się odpocząc czasem w mieście w niedzielę. Wszak jestem człowiekiem nie np bobrem. Napisz mi zatem, w którym miejscu oprócz rynku mógłbym przysiąść? ławeczek na powstańców czy sobieskiego prawie nie znadziesz( są dwie naprzeciw Basisty o ile znowu tam nie powstanie ogórdek, który odetnie dostep do pompy wodnej, którą zainstalowały wodociągi). Jest wprawdzie Plac Wolności ale ile on pomieści ludzi? Jeśli nie dba się o rynek należycie to okoliczne dróżki powinny być zadbane. Np fontanna w pasażu od Sobieskiego do Łony/Plac Wolności mogła by odzyskać należyty stan, wizualizacji jest duzo, ale jak w tym tempie to będzie postepować to faktycznie dzieci podrosną, odejda na swoje a ja będę biegał pomiędzy Zusem apteką a domem. Taki scenariusz mi się nie podoba. Przepraszam, ale nie jest wążne żeby było w mieście tanie piwo i żebym miał gdzie posiedzieć z kumplami, mam inne priorytety.

    0 0
  • ~Aksamitka 2010-05-17 13:59:10

    A ja uwielbiam przysiąść w ogródku piwnym na rynku. Robię to rzadko ale zdarza mi sie pójść na kawkę czy małe piwko z przyjaciólkami bądź z znajomymi. Jest tam cudowna atmosfera typowo miejska. Jak potrzebuję kameralności umawiam się w innej knajpce. Jak chcę zjeść lody w innej kawiarni bądź cukierni. Gdy chcę gwaru, ludzi i ciekawostek siadam właśnie tam. Ogródki piwne na rynku czy w centrum to domena wielu, wielu krajów i miejsce spotkań wielu ludzi.

    0 0
  • ~maryn_83 2010-05-17 14:14:47

    DO ~Lucas:
    Fantasy Park dogadało się z Pizza Hut w sprawie toalet itp. Dodatkowo można na ich ogródku pizze zamówić i zjeść.
    Więc jak nie byłeś i nie znasz tematu to nie sap. Zawsze sie znajdą jakieś marudy. PozdROWienia dla normalnych

    0 0
  • ~mily pan 2010-05-17 14:45:26

    Picie piwka z kubka plastykowego czy z butelki w ogrodku to jest prawdziwy obciach a za piwko trzeba zaplacic 6,5 zl.Tylko w Rybniku jest jeszcze ta tradycja picia piwa w plastyku a to juz brak kultury.Jedni pisza do manelach ale jak juz manel idzie do baru a tam mu zawsze podaja piwo w szklance.Ogrodki w Rybniku sa brzydkie szczegolnie te z gornej czesci rynku.Teraz obowiazuje juz inny jest wystroj ogrodkow a tam sie nic nie zmienilo od 20 lat, stare wykladziny brzydkie stoliki i krzeszla,takie mam odczucia ale moze sie mysle bo nie wiem jak smakuje piwko z plastyku.

    0 0
  • ~mily pan 2010-05-17 15:01:49

    Jeszcze dopisze ze obowiazujacy jezyk niektorych panow po kilku piwkach to czesto k.rwa i ch.j wiec ja sie pytam kto tu jest manelem

    0 0
  • ~ 2010-05-17 16:35:04

    maryn_83 A ty co pracownik Fantasy, że się jeżysz ? Może za chwilę inne bary z poza centrum będą sobie stawiać na płycie ogródki, bo się dogadają ... żałosne. Na płycie Rybnika to teraz sama wieś siedzi, przyjeżdżają poszpanować swoimi furami, kupują jedno piwo i siedzą do wieczora a o wysławianiu się to szkoda słów Bogdanie bo wiadomo jaka to ynteligencja się zjeżdża.

    0 0
  • ~ 2010-05-17 18:06:14

    z racji tego ze mieszkam na Kosciuszki to z dzieckiem na lodach na rynku jestem bardzo czesto, jesli Twoje dzieci potrzebują jeść lody w dżungli to je po prostu kup w sklepie i je tam zawieź. Samochody tez mi przeszkadzaja wiec chociaz tu sie zgadzamy

    bogdann55 kiedy Ty ostatnio byles na tym rynku, bo od co najmniej zeszlego roku piwo podaja tam w szklankach, bo inaczej juz nie mozna. Uwielbiam ludzi, ktorzy wypowiadaja sie na tematy o ktorych nie maja pojecia

    0 0
  • ~ 2010-05-18 01:41:22

    Tragedia i porażka na całej linii. To już okoliczne bary i rozlewnie piwska nie wystarczą amatorom piwnego mięśnia?
    Teraz pijaków będziemy oglądać przymusowo na płycie rynku w ohydnych straganach.

    0 0
  • ~buma 2010-05-18 10:03:12

    a ja ostatnio bylem w Sekatej na ogrodku i to sie nazywa ogrodek a nie betonowa pustynia jak na rynku i browar za 5 to tyle w temacie

    0 0
  • ~Szpon 2010-05-18 11:34:33

    Ogródki na rynku są miedzy innymi po to by ludzie mieli się gdzie ze sobą spotykać i porozmawiać. A że ceny są takie i nie inne to też nikt nie ma tam obowiązku tam siedzieć.

    0 0
  • ~tommi 2010-05-18 13:56:35

    a parasole są po to by ich słoneczko nie prażyło po główce bo na rynku rybnickim nic oprócz betonu i brudnej wody z fontanny nie uświadczysz, taka wizualizacja mi się nie podoba.

    0 0
  • ~ 2010-05-18 15:44:16

    a co tam ma być innego??? co Wam maja sukiennice postawic?? fontanne na większa przebudowac?? a może wielki plac zabaw postawić, albo lunapark jak na Praterze i zoo oooo to było by piękne. Co za pieprzeni malkontenci, rzygać sie chce jak sie słyszy te wasze narzekania.

    0 0
  • ~investpm 2010-05-18 16:37:47

    warto pamiętać że co klika lat sami sobie wybieramy ludzi którzy za nas decydują - również wydając pozwolenia na takie ogródki na rynku.Chciałbym na przykład wiedzieć czy ktoś ustalił zasady przyznawania takich zezwoleń?czy jest ktoś kto kontroluje czy to co ogródek reprezentuj jest zgodne z pozwoleniem?chyba że po prostu ten kto płaci robi co chce!Tylko jedna sprawa -rynek to wizytówka miasta i jego wygląd jak najbardziej świadczy o władzach miasta.Czasy kiedy na rynku był bazar bez jakichkolwiek zasad już był i całe szczęście minął bezpowrotnie.Pozdrawiam wszystkich!

    0 0
  • ~ 2010-05-19 21:29:58

    Szkoda, że właściciele są jedynie zobowiązani do zapewnienia pularni, a nie że muszą się wykazać takim zjawiskiem w bezpośredniej bliskości. Podobno jeden z właścicieli zobowiązał się, że udostępni swoim klientom sanitariat w swoim domu. Przyklepali. Nie sprawdzili, że mieszka w Rogoźnej...

    0 0
  • ~ 2010-05-19 21:34:29

    schiphol jo cie kojarza, ciebie faktycznie Szarotka stykała do pełni szczyńścia... jo chodził do świyntej pamiyńci Kamola. Zresztą za wyjątkiem sląski to teraz już wszystkie bary świyntej pamiyńci. Abo mie pamiyńć myli?

    0 0
  • ~ 2010-05-19 23:08:45

    19rekin nie wiem co to Szarotka po lumpiarnich jak sie domyslam nie chodze. Skoncz pic mamroty to Ci wizje przejdą ;) Jestescie pieprzonymi malkontentami jak niestety wiekszosc w tym pieknym kraju. Nic tylko narzekania, powrót komuny by wam trzeba bylo zrobic, to byście docenili to co macie. Naród stworzony do szlachectwa... Weźcie jeden z drugim coś stwórzcie a nie tylko drzecie kapcie, że to jest feee a tamto do dupy. Nikt wam żryc w knajpach nie karze, pic tez nie musicie na ogródkach czy w lokalach. Kupcie sobie piweczko w biedronce i chlejcie na swoim wlasnym balkoniku jak sie nic nie podoba.

    0 0
  • ~ 2010-05-20 13:12:14

    schiphol szkoda, że tu można tylko pisać, a nie się nagrywać, usłyszałbyś jak mnie przednio rozbawiłeś. Zacznij kolo czytać książki, by twój język się uszlachetnił i przestał ziać przekleństwami i nienawiścią. Może przyjdzie ci do twojej mądrej głowy, że może co niektórzy nie mają na co kapci założyć i dlatego siedzą przed komputerem... Dobrze, że ORMO to przeszłość, nieźle byś bracie co niektórych swoich ziomali pałeczką do posłuszeństwa wzywał, a tak nici, musisz czytać i wściekać się, że są ludzie o odmiennym poczuciu estetyki niż ty, a ty nic w temacie zrobić nie potrafisz. Ale mnie ubawiłeś mówie ci....

    0 0
  • ~ 2010-05-20 14:29:58

    19rekin chłopie przeczytaj jeszcze raz te wszystkie posty i napisz coś jeszcze tylko już w temacie. Bo co mają kapcie do wyglądu rynku to nie mam zielonego pojęcia. To że ktoś jest biedny nie usprawiedliwia jego ciągłego narzekania na wszystko i wszystkich. Niech ten czas spożytkuje na zarabianie pieniędzy, a nie wylewanie żali przed monitorem.
    Obyś przeczytał tyle książek co ja, bo jakoś Twój język do super oczytanego gościa też nie pasuje. Jeden już wyżej był co twierdził, ze piwo podają w plastikach, drugi chciałby, żeby dzieci jadły lody wśród pięknej zieleni, ale koniecznie na rynku, teraz Ty wyskakujesz jak Filip z konopii z kapciami. To nie jest/nie była dyskusja na temat zamożnośc. społeczeństwa. Zaproponuj co na tym rynku miało by być, tylko realnie a nie bajkowo. Kto by miał to finansować i z jakich pieniędzy.
    Tu nikt nie powinien robić niczego bo i tak wszyscy wkoło powiedzą, że złodziej, dorobkiewicz i oszust. Narzekać tylko potraficie i to w każdym temacie na tym forum. Na Białoruś jedzcie, tam będziecie mieli nawet trawę pomalowaną jak trzeba.

    0 0
  • ~ 2010-05-21 08:39:54

    Proszę jak piękne źródło dochodu (opłata za metry kw.na rynku ) do wzmocnienia naszych rzek które występują, i zalewają dzielnice ,ale po ...co jak się pytam gdzie te pieniądzę..... A ja się pytam czy powódź z 1997 r,nic nikogo jeszcze nie nauczyła? Mieliśmy nauczkę i co ? znowu zalane dzielnica Rybnika Ligocka,Piaski,Stodoły ,dlaczego nikt nic nie zrobił? przez tyle lat ? Szczycić się ,że Rybnik z Ikrą ..Ogródki na Rynku .Pieniądze na to co nie trzeba to są ? ale żeby wały zrobić wzdłuż rzeki ruda ,to po co .... niech wystąpi woda ,będzie okazji na kasę z UNI .... sam widziałem jak koparka czyściła rudęale tam gdzie są imprezy... aby ładnie wyglądało i co dalej .... nic ani metra dalej....bo i po co....

    0 0
  • ~fesi 2010-05-22 19:10:12

    W SPHINXIE mają HARNASIA po 4,90 zł a w nocy można zjeść dobrą zapiekankę i b.dużego kebaba za 8 zeta

    0 0
  • ~mily pan 2010-05-23 21:40:42

    schphol idz jeszcze raz z dzieckiem na rynek i policz na paluszkach ile ogrodkow piwko podaje sie w szklankach a ile w plastykach a pozniej mi napisz,ok.

    0 0
  • ~imprezowicz102 2010-05-23 23:41:14

    Pewnie , niech ogródków będzie jeszcze więcej , są ludzie jest klimat do imprezowania , mnóstwo znajomych i wieczorek leci aż miło :-)

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Liderzy biznesu w regionie

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

"Piątka dla zwierząt" - popierasz ten projekt ustawy?




Oddanych głosów: 620