zamknij

Wiadomości

Na Rudzkiej światła przepuszczają po jednym samochodzie. Miasto: winni kierowcy (wideo)

2021-06-15, Autor: 

Nie tylko na skrzyżowaniu Mikołowska-Wyzwolenia-Sybiraków kierowcy mogą spotkać się z utrudnieniami. Dostajemy sygnały, że problemy występują na ul. Rudzkiej. Tam światła zmieniają się po zaledwie kilku sekundach. - Przede mną było 6 samochodów i każdy pojedynczo przejeżdżał – pisze Czytelnik. Co na to miasto? Zauważa problem, ale w czymś innym.

Reklama

Wczoraj poruszaliśmy problem niedziałających świateł na skrzyżowaniu Mikołowska-Wyzwolenia-Sybiraków. Rozpisaliście się na ten temat w komentarzach. Jeden z nich poruszał inny problem z sygnalizacją, ale na ulicy Rudzkiej.

- Nie działają także od rana (a może prędzej) do teraz na ulicy Rudzkiej przy skręcie na ul. Energetyków. Światło zielone na Rudzkiej załącza się na dwie (2) sekundy i tak w kółko. Korki są ogromne. Czy nikt tego nie widzi!? „Służby” są ślepe? - napisał Czytelnik.

W tej sprawie dostaliśmy też wiadomość na Facebooku. Sławek wysłał nam film obrazujący problem na Rudzkiej.

- Przede mną było 6 samochodów i każdy pojedynczo przejeżdżał - dodał.

Co na to rybnicki magistrat? Dostaliśmy odpowiedź od Jacka Hawla, naczelnika Wydziału Dróg w UM Rybnik. Jego zdaniem problem leży w zupełnie czymś innym.

- Po analizie przesłanego materiału filmowego oraz analizie zapisów monitoringu z tego skrzyżowania należy stwierdzić, że kierowca pojazdu poprzedzającego widoczny na filmie samochód marki Honda CRV ruszył dopiero po 3 sekundach wyświetlania sygnału zielonego. W takich sytuacjach program sterowania realizowany przez sterownik sygnalizacji świetlnej w celu optymalizacji i przyspieszenia kolejnych cykli realizuje minimalny czas światła zielonego wynoszący 5 sekund – tłumaczy Jacek Hawel.

Zdaniem naczelnika Wydziału Dróg, takie zachowania kierowców niejednokrotnie spowodowane prowadzoną rozmową przez telefon, pisaniem SMS'a czy wykonywaniem innych czynności powodują opóźnienia w opuszczeniu obszaru skrzyżowania doprowadzając do sytuacji przedstawionej na filmie.

- Reasumując, sytuacje takie, niestety, ale będą się zdarzały, lecz tylko i wyłącznie w sytuacjach, kiedy kierowca oczekujący na sygnał zielony (poprzedzony sygnałem czerwono - żółtym, który informuje o konieczności przygotowania się do przejazdu przez skrzyżowanie) nie ruszy oraz nie opuści skrzyżowania w możliwie najkrótszym czasie – dodaje Hawel.

Zgadzacie się z naczelnikiem Wydziału Dróg?

Oceń publikację: + 1 + 17 - 1 - 130

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~Enoch Root 2021-06-15
    11:54:54

    160 5

    Na co zdecydowanie pomogłoby zamontowanie licznika przy światłach. I na bank dałoby się to połączyć z inteligentnym sterowaniem światłami. Tylko trzeba chcieć...

  • ~olxmff 2021-06-15
    12:03:17

    157 7

    Kiedy miasto wreszcie pozbędzie się tych wszystkich niedziałających sygnalizacji świetlnych? Co najmniej od 2013 roku można pisać do urzędu miasta, że kamery praktycznie nigdy nie widzą motocyklistów i rowerzystów (a często nawet na zwykłych samochodów), przez co przejazd przez skrzyżowanie w nocy jest praktycznie niemożliwy. Na pustym skrzyżowaniu trzeba czekać wiele minut na to, aż z tyłu przyjedzie inny pojazd, żeby system łaskawie dał zielony sygnał dla tego kierunku. Przed skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną trzeba jechać slalomem, żeby kamery wyłapały rower.

    Nawet na dedykowanych przejazdach rowerowych (np. na Mikołowskiej-Sybiraków) trzeba kombinować jak podjechać i się ustawić, żeby na czujniku zapaliła się czerwona dioda sygnalizująca wykrycie roweru. Inaczej tam nigdy nie pojawi się zielone światło. Problem zgłaszany do UM i jak zawsze zero reakcji - niedziałający system dalej nie działa.

    To jest patologia. Ten system ewidentnie nie działa. Kamery nie nadają się do wykrywania pojazdów bo często jest zbyt ciemno, albo słońce świeci, albo czujniki są zakryte przez liście (jak np. na przejeździe rowerowym obok Lidla na Żorskiej). Zamiast zrobić normalne sygnalizacje z ustalonym czasem dla każdego kierunku, to od dekady miasto wyrzuca pieniądze na system, który nigdy nie działał, przez który ludzie zaczynają przejeżdżać na czerwonym świetle, bo inaczej w nocy się nie da.

    Inna sprawa to sygnalizacje zmieniające światło na czerwone podczas dojeżdżania do przejścia dla pieszych lub skrzyżowania. Można jechać nawet 30 km/h albo i wolniej, a światło i tak zmieni się na czerwone, po czym będąc tuż przed przejściem, światło zmienia się na zielone. To ma odwrotny skutek do zamierzonego - większość osób regularnie jeżdżących w takich miejscach wie, że światło i tak zaraz zmieni się na zielone, więc nawet nie zwalniają na czerwonym.

  • ~Bernard Jona 2021-06-15
    12:05:48

    "Winni kierowcy bo nie ruszają jak żużlowcy spod taśmy" - absurd! Zatrudnijcie fachowca który potrafi te światła wyregulować!

  • ~Dador 2021-06-15
    12:21:33

    64 84

    Korzystam codziennie z inteligentnego skrzyżowania Kotucza/Raciborska/Reymonta i tam światła działają na podobnej zasadzie. Z pewnością nagrywający był ostatnim samochodem i ten interwał wystarczyłby na przejazd tych 3 pojazdów. A, że auto nr 2 się zatrzymało, to nie wina świateł. Jak takie melepety jeżdżą po mieście, to nie dziwota, że się korkuje. Miasto rond, a połowa kierowców zatrzymuje się przed pustym rondem i patrzy czy nic nie jedzie, zamiast płynnie się włączać do ruchu. Zawalidrogi z prawem jazdy z chipsów.

  • ~zaniepokojony 2021-06-15
    12:24:38

    84 21

    nic w tym rybniku nie działa jak powinno. Jak się jedzie, miejscami widać trawę po kolana , trochę upałów niedopałek i będzie bardzo gorąco. Brak strefy kibica .Kolosalne wydatki na kamienicę . Rybnik jest skończony. Syf i ubóstwo. Odpycha zamiast przyciągać. Niech się to miasto zapadnie w jakiś szkodach górniczych, będzie najlepiej.

  • ~Fenrir 2021-06-15
    12:47:50

    63 2

    @olxmff
    To samo przy lewoskręcie z Rudzkiej w Energetyków. Pusto w niedzielę rano, stoję i stoję, światła zapaliły się dopiero jak za mną bus stanął. SUV-a czujniki "nie zauważyły"

  • ~Admirał Pieskov 2021-06-15
    13:01:08

    97 3

    Co do świateł w Rybniku to największym nieporozumieniem są te spowalniające ruch i włączające czerwone na kilka sekund... Jeszcze w ciągu dnia jest to w jakiś sposób zrozumiałem tłumacząc bezpieczeństwem, ale w godzinach wieczornych i nocnych jest to kuriozum.

  • ~ 2021-06-15
    13:04:45

    27 58

    Po co liczniki skoro kierowcy gapią się w smartfony albo podziwiają okolice?
    Może jeszcze hostessy przypominające o ruszaniu?

    Jak obserwujesz sygnalizator to spokojnie na widok czerwono-zoltego można przygotować się do ruszenia na zielonym. Trzeba tylko nie myśleć o tym co k... to zielone światełko może oznaczać?

  • ~ 2021-06-15
    13:05:37

    32 5

    olxmff - masz rację zgadzam się z Tobą całkowicie, jadąc od ulicy Na Górze do skrzyżowania obok przychodni na Byłych Więźniów kamery ewidentnie nie wyłapują motocyklistów. Miałem już tam kilka razy taką sytuację przy dojechaniu do świateł motocyklem stałem do czasu aż z tyłu nadjechał pojazd i dopiero wtedy nastąpiła zmiana na zielone - czyli kamery regulujące zmianę świateł ewidentnie nie wyłapują jednośladów i nikt nad tym nie panuje światła rządzą się jak chcą.
    Odrebną sprawą jest fakt, że zawalidrogi ruszają dopiero jak zielone świeci już kilka sekund bo chyba czekają aż z zielonego zrobi się niebieskie i takie sytuację powodują, że jadący za takim niedorajdą już nie zdąży przejechać na zielonym i musi czekać na kolejną zmianę świateł - tak np. jest kawałek dalej na skrzyżowaniu Byłych Więźniów z Żorską

  • ~ 2021-06-15
    13:06:59

    15 10

    @bartezz,
    Kamery?

    A to w takiej sygnalizacji nie ma pętli indukcyjnej pod wierzchnia warstwa asfaltu?

  • ~ 2021-06-15
    13:14:02

    47 4

    Dodam jeszcze, że sekundniki odliczające czas do zmiany świateł są super rozwiązaniem i dziwię się, że nie ma ich jeszcze w Rybniku a np. w takich Lyskach są.
    Jak ktoś wyżej zauważył, niektórzy kierowcy zamiast obserwować zmianę świateł na sygnalizatorze gapią się w smartfony lub myślą o niebieskich migdałach to wtedy ani sekundniki nie pomogą.

  • ~ 2021-06-15
    13:15:41

    19 1

    kulfoniasty - na wymienionym przezemnie skrzyżowaniu zmianę świateł regulują kamery wyłapujące pojazdy.

  • ~Maksymilian Popeć 2021-06-15
    14:03:52

    44 3

    Wiecie co jest najgorsze w tych wszystkich światłach? Niezależnie od tego czy jest się pieszym, rowerzystą czy kierowcą samochodu/motoru "inteligentne inaczej" światła działają na Twoją niekorzyść i dla uprzykrzenia Tobie życia. Gdyby chociaż oferowały one zwiększone bezpieczeństwo... Jedynie urzędnicy zza swoich biurek są zadowoleni z ich działania.

  • ~jajko 2021-06-15
    14:16:41

    51 3

    W tym mieście wszystkiemu winni są mieszkańcy. Źle działają światła - kierowcy, podwyżka śmieci - mieszkańcy bo nie potrafią segregować, kolejki w urzędzie - mieszkańcy bo nagle się rzucili załatwiać sprawy, burdy na rynku - winni mieszkańcy bo nie reagują, JPR.

  • ~ 2021-06-15
    14:30:55

    47 5

    Czy naczelnik wydziału dróg wyjaśni w jakim celu ustawiono na rybnickich drogach zmianę świateł z zielonego na czerwony w taki sposób by podjeżdżajacy, przy zapalonym świetle zielonym, do świateł samochód po jego wykryciu przez czujnik włączył mu czerwone światło? Dodam, że dzieje aie tak przy pustym skrzyżowaniu, gdy jedzie 1 samochod więc po zmianie na czerwone światło zmienia się na zielone po 5 sekundach?

    W jakim celu sa zapalane sa przez automat czerwone światła na przejściu dla pieszych gdy przejscie jest puste?

    Jenocześnie prowokuje się wypadki: żółte światło zapala się na 1,5s. A pieszych wysyla zielonym na pasy i puszcza się na nich samochod zapalajac kierowcy zielone.

  • ~Arteks 2021-06-15
    14:48:18

    5 46

    @zaniepokojony - zmienić władze na PiS i wszystko ulegnie cudownej przemianie. Nawet światła na skrzyżowaniach zawsze zaczną pokazywać kierowcom zawsze zielone światło, a sprzątaczka w urzędzie zarobi 5000 zł na rękę. ;) @bartezz - mi się też podobają sekundniki np. na Ukrainie - ale podobno nie da się tego sprzężyć z systemem inteligentnego sterowania jakie działa na niektórych skrzyżowaniach. Coś za coś. W Rybniku jest znana na całą Polskę fabryka urządzeń sygnalizacyjnych. Może wymyślą coś co będzie łączyło ze sobą oba systemy. Tak jak ty zauważam, że często problem leży w kierowcach którzy ruszają jak słonie, zamiast energicznie. Nie narzekam na światła w Rybniku jako kierowca, czasami jako rowerzysta - kiedy kamera nie widzi jednośladu.

  • ~ 2021-06-15
    15:18:08

    26 8

    Arteks to jest poważna sprawa. Z pewnością nie tylko pis umie ustawić światła i nie trzeba do tego fabryki i nowych wynalazków.

  • ~LeXaN 2021-06-15
    16:10:47

    21 1

    Przecież tam przed tą Hondą jest inny jasny samochód jeszcze, który przejechał przez skrzyżowanie tylko jest niski i widać go minimalnie Widać światło stopu że gaśnie i samochód rusza...

  • ~Kurt_Wallander 2021-06-15
    18:31:20

    20 2

    W pewnym stopniu zgadzam się z panem Hawlem (z częścią o tym, że kierowcy robią wszystko tylko nie monitorowanie sytuacji) ale to nie jest pierwszy raz w tym miejscu... Ogólnie to mam wrażenie że inteligentne skrzyżowania w mieście są zostawione same sobie (gdyby miasto zarządzało w podobny sposób kolejowymi systemami SRK, to mielibyśmy piękną kolejową katastrofę) a hitem są pętle i niektóre kamery nie wykrywające rowerzystów - sam stałem jak kołek na skrzyżowaniu Wielopolska/Gliwicka, próbując wzbudzić zielone dla siebie...

    Ah jo... Co za miasto.

  • ~snupi36 2021-06-15
    20:09:47

    22 1

    Władza i sterowniki wiedzą, co dla nas najlepsze. My po prostu tylko do tego nie dorośliśmy.
    A tak a propos - ograniczenie do 30 km na Mikołowskiej będzie do kiedy obowiązywać ? To nowy sposób włodarzy żeby nie naprawiać dróg ? Czy wszystko poszło na remont wiadomej kamienicy i na inne remonty już nie styka ?

  • ~Robert Cichy 2021-06-15
    21:19:21

    22 2

    Jeżdże tam dziennie i ewidentnie wczoraj coś było nie tak że światłami więc niech rybnicki magistrat nie zwala winy na kierowców tylko reagują natychmiast jak ktoś zgłasza problem. Bo widzę że się powoli wygodni robią...

  • ~ 2021-06-15
    21:37:13

    32 2

    włodarze maja rację, wszystkiemu winni są mieszkańcy, bo w końcu to oni wybrali tak nieudolne władze

  • ~Rod Silesia 2021-06-15
    22:48:08

    5 0

    skrzyżowania równorzędne rozwiążą ten problem

  • ~exx 2021-06-15
    23:45:48

    5 11

    Otóż to! Pi...eczki stoją na światłach i czekają na zmiłowanie Pańskie. Albo toczy się taki kiep na zielonym i zostawia przed sobą miejsca na trzy samochody . Obtrąbić dziada i tyle. W Warszawce już by takich zjedli, ale tu na Ślunsku dużo opóźnionych w rozwoju jeździ.

  • ~tomek13 2021-06-15
    23:55:19

    15 0

    Motocyklem stoję i czekam aż za mną przyjedzie jakiś samochód bo kamery nie reagują na jednoślady nikt z tym nic nie robi

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4922