zamknij

Wiadomości

Na dworcu PKP budują windy. Będzie też platforma przyschodowa

2018-01-24, Autor: 

Trwają prace na trasie Chybie-Żory-Rybnik. W przypadku naszego miasta są one najbardziej widoczne na dworcu PKP w centrum. Powstają tam windy, które ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Przebudowywany jest też peron 3.

Reklama

PLK wykonały już część prac m.in. przy peronach na stacjach: Rybnik i Żory. - Na stacji Rybnik postępuje też budowa wind na peronie 1 i 2. Peron 3 zostanie wyposażony w platformę przyschodową – informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

To właśnie w tym miejscu skoncentrowane są prace – robotnicy wymieniają m.in. podkłady szynowe, a także rozbierają starą nawierzchnię peronu 3.

Z kolei na odcinku Chybie – Żory zakończono przebudowę jednego toru, rozjazdów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac znalazł się most nad Wisłą, na którym wymieniono jeden tor i odnowiono konstrukcję stalową. Teraz prace trwają na sąsiednim torze trasy Chybie – Żory.

- Roboty postępują zgodnie z harmonogramem i obejmą łącznie 5 stacji: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowice, Żory oraz przystanki: Nędza Wieś, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Rybnik Piaski. Pasażerowie zyskają wygodne perony z wiatami i lepszym oświetleniem oraz systemem oznakowania. Zgodnie z wprowadzanym przez PLK standardem, perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych, zwiększy poziom bezpieczeństwa. Sprawny przejazd pociągów w zimie zapewnią rozjazdy wyposażone w elektryczne ogrzewanie do usuwania śniegu i lodu – dodaje Jacek Karniewski.

Projekt na trasie Chybie – Nędza, to istotna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Śląsku, która usprawni ruchu kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie.

Jednym z głównych celów zarządcy infrastruktury kolejowej w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 jest poprawa warunków dla kolejowego transportu pasażerskiego i towarowego.

Inwestycja w liczbach:

- Przebudowa obejmie
- 60 km linii kolejowej
- 20 przebudowanych peronów
- 91 obiektów inżynieryjnych
- 20 przejazdów kolejowo-drogowych

Oceń publikację: + 1 + 46 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (9):
  • ~HAN 2018-01-25
    00:13:54

    23 5

    Dlaczego na 3 peronie nie bedzie windy? Tam inwalidzi, rodzice z wozkiem dzieciecym i podrozni z bagazami nie beda mieli dostepu? Platforma przyschodowa czyli to cos co nigdy na zadnej stacji nie dziala a do obslugi potrzebny jest uprawniony pracownik, ktorego trzeba zamowic tydzien wczesniej. Litosci. Czy PKP PLK potrafi porzadnie wykonac jakas inwestycje? Miasto powinno tez zainterweniowac w tej sprawie.

  • ~Orlik 2018-01-25
    09:52:00

    16 10

    Bo tam są podstawiane pociągi w kierunku Pszczyny, gdzie nikt nie jeździ, a windy będą na peron 2 gdzie są faktycznie potrzebne. Nigdy tu wind nie było a ludzie sobie jakoś radzili, teraz jak mają być to zamiast się cieszyć to jest jęczenie że nie na wszystkie perony. No ale dla malkontentów zawsze szklanka w połowie pusta.

  • ~marcin_o 2018-01-25
    11:02:13

    5 1

    No w końcu... Przecież takie windy nie tylko służą niepełnosprawnym ale też rodzicom z dziećmi w wózku. PKP PLK powinno również pomyśleć o innych stacjach: Rybnik Paruszowiec (jak można było wyremontować dworzec bez wykonania dojścia od strony ulicy Żużlowej!, o windzie nie wspomnę), Leszczyny (nie wspominając o nieszczęsnym wiadukcie, który utrudnia życie mieszkańcom Rybnika i Leszczyn).

  • ~Arteks 2018-01-25
    11:34:53

    9 6

    @han - istotnie na miejscu dziennikarzy zapytałbym w PKP PLK - kto będzie obsługiwał tę platformę? Na dworcu w Toruniu Miasto widziałem taką platformę i adnotację, że trzeba zgłosić chęć skorzystania z niej chyba z 2 godziny przed odjazdem... Z drugiej strony możliwe, że tam jest problem techniczny bo 3 peron jest węższy, a w dodatku przy nim zaraz odchodzi tunel w kierunku Kolejowej. @orlik - nikt nie jeździ bo na razie oferta jest słaba, a linia w trakcie remontu (na razie odcinek Rybnik-Żory). Tak samo było kilka lat temu do Chałupek/Wodzisławia. Też nikt nie jeździł dopóki nie zmodernizowano linii i zrobiono dobry rozkład. Od razu pojawili się pasażerowie. Natomiast od czerwca ma być więcej pociągów w kierunku Wodzisławia. Z pewnością część z nich będzie korzystało z 3 peronu.

  • ~terrorist 2018-01-25
    16:58:22

    11 1

    przejście podziemne lepiej by zrobili porządnie, bo ten śmierdzący rynsztok woła o pomste do nieba.

  • ~Arteks 2018-01-25
    18:13:13

    8 13

    @terrorist - ale tam od trzech lat nie ma już żadnego śmierdzącego rynsztoka. Trzy lata temu przejście podziemne przeszło lifting, a po remoncie wiaduktu Chwałowickiego PKP PLK zamierza także gruntownie wyremontować to przejście w ramach prac modernizacyjnych. https://www.rybnik.com.pl/fotogaleria,przejscie-pod-dworcem-kolejowym-po-remoncie-jak-teraz-wyglada,fot5-7-3144.html Nie korzystasz? Nie bywasz? Nie powtarzaj bzdur.

  • ~mewa74 2018-01-25
    21:23:31

    11 0

    Arteks, Mam krewnych na Kolejowej. Na krótkie trasy samochody zostawiamy w garażu, a lubimy się przespacerować, więc zdarza mi się przechodzić tamtędy. Owszem tunel jest po remoncie. Jednak wciąż przy krawędzi jest coś w rodzaju rynsztoka, wąski pasek, zawsze pełen wody, błota/brudu. Poza tym chyba czas najwyższy żeby PKP zainwestowało w monitoring, albo panowie z ochrony kolei stanęli po drugiej stronie tunelu. Nie zazdroszczę osobie, która tam sprząta, (a sprzątane jest). Stale w tym przejściu pojawiają się puste butelki, puszki po piwie, inne śmieci. Monitoring, albo częstsze kontrole by to rozwiązały. A już teren za tunelem to woła o pomstę do nieba. Podziwiam pana z rady dzielnicy, który stale o coś walczy z koleją, że ma na to siły.

  • ~terrorist 2018-01-27
    00:18:01

    4 1

    Kolego arteks, bywam w tym przejsciu 2,3 razy w tygodniu. Nadal sa rynsztoki po obu stronach. Widok, to obsikane ściany o które lepiej sie nie opierac, a zapach dosłownie powalający. Zgadzajac sie z przedmówcą zadaje pytanie, gdzie monitoring czy sokiści którzy najwyraźniej wolą pilnować budki z kebabem. Zadbac i ochraniać. W teraźniejszych realiach nie ma innej opcji, szczególnie zważając na remont wiaduktu i budowane windy, które moga okazac sie noclegowniami i toi toiami.

  • ~mewa74 2018-01-27
    14:07:20

    4 0

    Na dworcu mogliby wykonać jeszcze nowe drzwi wejściowe. Te, które są nie nadają się do tego żeby przez jedno ze skrzydeł przejść np. z walizką, plecakiem. Są wąskie, ciężkie. A wystarczyło podczas remontu budynku wykonać drzwi otwierane automatycznie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5075