zamknij

Biznes

Miasto sprzedaje atrakcyjne działki. Do trzech razy sztuka?

2011-07-11, Autor: 
Urząd Miasta Rybnika po raz trzeci wystawia na sprzedaż działki przy ul. Hallera, 3 Maja i Obwiedniej Północnej. Żeby znaleźć inwestora magistrat znacząco obniżył ceny wywoławcze tych nieruchomości.

Reklama

Rybnik usiłuje sprzedać te tereny od co najmniej 3 lat. Niestety, pierwsze przetargi na najbardziej obecnie atrakcyjne działki w centrum miasta zostały ogłoszone po wybuchu kryzysu na rynku nieruchomości. Już dwukrotnie do licytacji nie stanął ani jeden inwestor.

Urzędnicy liczą, że teraz będzie inaczej. Cena wywoławcza działki przy ul. 3 Maja (parking za nową częścią urzędu miasta) została obniżona o prawie dwa miliony złotych i wynosi 6 315 000 zł. Aż o 3,5 miliona zmniejszono cenę wywoławczą działki przy ul. Gen. Hallera (teren parkingu i dawna siedziba straży miejskiej). Obecnie wynosi ona 9 990 000 zł.

Na sprzedaż wystawiono także dwie odrębne, niezabudowane nieruchomości przy ul. Obwiedniej Północnej. Przylegają one do obwodnicy i znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie hipermarketu Carrefour. Cena wywoławcza pierwszego terenu o łącznej powierzchni prawie 5 hektarów to prawie 10 milionów zł. W stosunku do pierwszego przetargu obniżono ją o 3 421 000 zł. Drugi teren o powierzchni 3,6 ha jest do sprzedania za prawie 6 300 000  zł – w pierwszym przetargu cena wywoławcza była wyższa o 2,5 mln.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, władze miasta oczekują, że na działce przy ul. 3 Maja inwestor wybuduje hotelu lub biurowiec o wysokim standardzie z podziemnymi parkingami. Na terenie przy ul. Hallera ma powstać tzw. mały rynek, czyli apartamentowce, sklepy i podziemne parkingi. Działki wzdłuż obwodnicy przeznaczone są pod pod budowę wielkopowierzchniowego sklepu.

We wszystkich trzech przypadkach o wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą dwa kryteria: cena netto (70 %) i koncepcja architektoniczno-urbanistyczna zagospodarowania nieruchomości: (30 %).

 

Magistrat na oferty zainteresowanych czeka odpowiednio: teren przy ul. 3 Maja – do 2 września, działki przy obwodnicy – do 14 września, tereny przy Hallera – do 28 września.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (62):
  • ~qwerty 2011-07-11
    13:36:18

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    16:04:49

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Fiodore 2011-07-11
    17:01:19

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    17:41:07

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~werkk 2011-07-11
    17:53:51

    1 0

    Trzeci przetarg to pudzie za groszowe sprawy jak nie ma kasy to się sprzedaje wszystko nawet wieżę ciśnień z 1905 r przy ul. Prostej. Pozwolę sobie przypomnieć że taka władzę wybraliśmy większością głosów tych którzy poszli do wyborów.

  • ~charlie 2011-07-11
    17:58:24

    0 0

    Portal jest prywatny i mogą sobie tutaj usuwać co chcą i jak chcą i nie ma to nic wspólnego z komunizmem. Poza tym ten link był kompletnie nie na temat.

  • ~Negro 2011-07-11
    18:01:21

    1 0

    A może zamiast sprzedawać za marne 10mln działkę między Hallera i Raciborską zrobić na tym placu park z prawdziwego zdarzenia. Nacyna coraz czystsza, a większość Rybniczan wolałaby przechadzać się po bezpiecznym parku w centrum miasta zamiast po kolejnych plastikowych sklepach sieciowych, które zabijają rybnickich handlowców. Wybudujmy Rybnicki Central Park dla przyszłych pokoleń!

  • ~charlie 2011-07-11
    18:16:19

    0 0

    Nie. Park powinien być tam gdzie teraz jest targowisko, tylko trzeba dwóch rzeczy. Wywalić stamtąd sprzedawców a tego nikt nie zrobi bo się będą bali akcji a la KDT w Warszawie i dwa znaleźć miejsce. Jednak jeżeli to drugie byłoby atrakcyjne to i tego pierwszego można by uniknąć a sam park lepiej pasowałby do zamku niż między Hallera i Raciborską. A poza tym nie zauważyłem, żeby Nacyna była jakoś specjalnie czystsza, chociaż... jakby mniej śmierdziało.

  • ~Negro 2011-07-11
    18:44:04

    0 0

    charlie01 łosmol to i torgowi dej pokój

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    18:50:49

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    18:56:12

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    19:11:02

    0 0

    Porta - Raciborską 226 (dwa budynki – zabytki i dużą działkę) wartą 700 tysięcy sprzedano za 216, pisałem na ten temat. Jak przestanie być prezydentem Adam F., to już nic nie będzie w tym mieście. Do reszty zarzutu się nie odniosę, bo jest infantylny. To już tak jest, że jak ktoś nie ma coś mądrego do napisania to chwyta się obrażania.

  • ~Fiodore 2011-07-11
    19:28:54

    0 0

    Central Park w Rybniku? To raczej jastrzębski WKU nadaje sie do takiej adaptacji. Wiesz w ogole jaka jest historia nowojorskiego CP?

  • ~Fiodore 2011-07-11
    19:30:20

    0 0

    Panie Tadeuszu, juz to Panu mowilem, niech da nam Pan swiety spokoj. Nikt nie chce juz czytac tych Pana klotni i sporow z UM! To Wasza prywatna sprawa. Mylisz Pan, ze jestes jedyny w tym kraju? Nie interesuja nas Wasze problemy!

  • ~Fiodore 2011-07-11
    19:32:12

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~charlie 2011-07-11
    19:41:32

    0 0

    Ten artykuł nie ma nic wspólnego z newsem na stronie. TEDE piszesz coś człowieku a pretensje kierujesz nie do tych osób do których trzeba. Po pierwsze należy zwrócić się do KWK Jankowice i dowiedzieć się dlaczego 1963 roku nie przekazali tych pieniędzy urzędowi miasta. Dwa, Fudali jak każdy prezydent ma zastępców i dyrektorów różnych instytucji, nie po to żeby sobie tam siedzieli, tylko po to żeby załatwiali właśnie takie sprawy. Gdyby Fudali miał się zajmować każdą sprawą, z którą rybniczanie mają problemy to byłby dopiero paraliż i mógłbyś wtedy pisać całe elaboraty na temat opieszałości w UM.

  • ~KSnake 2011-07-11
    19:42:04

    0 0

    To już nawet nie chodzi, że kryzys, że ceny działek wysokie, albo że brak inwestorów. Inwestorzy po prostu mają inną wizję zagospodarowania tych terenów aniżeli władze miasta. Przede wszystkim ten durny pomysł na drugi rynek - pytam się po co!?

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    20:11:12

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2011-07-11
    20:24:01

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    20:44:47

    0 0

    student - nie warto z tobą podejmować polemiki, napiszę ci jednak co to polemika: publiczna dyskusja na ważne tematy polityczne, społeczne lub kulturalne, prowadzona zwykle na łamach pism.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    20:49:43

    0 0

    Fiodore - to co Pan pisze to jest merytoryczne i tego nie powinna redakcja usuwać, gdyż Pan nie łamie regulaminu. Nie łamie go Pan bo nigdy go Pan nie przeczytał a w Polskim prawie jest napisane, że występek popełnia ten kto to robi świadomie. :) Szanowna Redakcjo proszę o wyrażenie swej opinii, czy pan Fiodore złamał regulamin.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    20:55:18

    0 0

    Redakcja ma prawo usunąć każdy wpis powołując się na regulamin. Cytuję: "Redakcja zastrzega sobie prawo do wyłączenia podstrony „opinie” bez podawania przyczyn takiego działania.", dlatego nie mam pretensji do redakcji, trudno niech usuwa.

  • ~Arteks 2011-07-11
    21:29:08

    0 0

    @Tadek - jeśli jest jakiś temat polityczny produkuj się i pisz ile wlezie - nie ważne czy z sensem czy bez. Ale jeśli jest jakiś ciekawy temat związany z urbanistyką miasta - nie zaśmiecaj go wycieczkami w prawo i lewo. Zresztą ta uwaga nie dotyczy tylko ciebie
    @negro - wszystko na swoim miejscu, w planach jest nowoczesny park miejski w okolicach Nacyny i kampusu
    @werkk - zdziwiłeś mnie taką opinią bo tereny te były przeznaczone na inwestycje jeszcze w czasach Makosza, a Fudali sprzedał teren koło UM jakieś firmie która nie wywiązała się z umowy i teren został z powrotem odkupiony przez miasto ok. 2000 roku. Swoją drogą obecny rząd chce sprzedać wszystko aby ratować budżet nawet kosztem samorządów np. kwestia PEC... Ale wy w tej rybnickiej PO jesteście niedouczeni lub obłudni @Ksnake - miasta które posiadają sporo ciekawej przestrzeni w centrum do zagodposarowania oraz place czy pasaże są zawsze lepiej oceniane od innych, a więc pomysł na nowy plac, podziemny parking i nowe kamienice i pasaże nie jest zły ale zgodzę się z tobą, że jeśli nie sprawdzi się pozyskanie inwestora na Hallera tym razem to być może należy pomyśleć o innym rozwiązaniu, np. podzielić ten teren na kilka mniejszych działek w których kilku developerów mogłoby wybudować nowe kamienice. Musimy powiększać Śródmieście, a nie go zmniejszać!

  • ~ 2011-07-11
    21:43:03

    0 0

    "Nie łamie go (regulaminu dop.) Pan bo nigdy go Pan nie przeczytał a w Polskim prawie jest napisane, że występek popełnia ten kto to robi świadomie."
    Dziekuje Internaucie za porade prawna! Nie wiedzialem, ze za łamanie postanowień regulaminu prywatnego portalu grozi grzywna powyżej 30 stawek dziennych, kara ograniczenia wolności albo kara pozbawienia wolności przekraczającą miesiąc.

    Wracajac do meritum..
    Jako mloda osoba cieszylbym sie, gdyby w Rybniku powstała wreszcie dyskoteka z prawdziwego zdarzenia (przykładów nie bede podawał z wiadomych powodow) jakich sporo czy to w Katowicach czy innych miastach studenckich, bo za takie Rybnik sie uwaza. Mysle, ze warto by bylo jeden teren poswiecic na ten cel.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    21:53:24

    0 0

    Arteks - ty nie zaśmiecasz? Inwestorzy lubią tereny do których można dojechać, co do pomysłu z budową kamienic, zgadzam się gdyż mieszkań brakuje. Przydałby się również jakiś park w którym ludzie starsi z wnukami mogliby odpoczywać. Zaś co do następnych centrum handlowych to już lepiej się nie będę wypowiadał, nam brakuje strefy ekonomicznej, jak to jest w Gliwicach, Tychach, Żorach i tam ludzie zarabiają, ale kto postawi strefę ekonomiczną w mieście w którym nie idzie do nich dojechać. Zapewne powiesz Arteks buduje się, nie prawda, remontuje się stare które nie zmienią nic, chociaż jak już nie raz pisałem dobrze, że się remontuje.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-11
    21:56:59

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2011-07-11
    21:57:32

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~KSnake 2011-07-11
    22:00:11

    0 0

    @~Arteks - kamienice, parking... OK! Zwiększanie atrakcyjności, jak najbardziej! Tylko weź pod uwagę, że nasze miasto ma bardzo dobrze usytuowane centrum, ale nikt nie potrafi tego wykorzystać. Świetna architektura, długie deptaki, blisko kampus, gdzie można zrobić wielki park, parę eleganckich skwerów i... "smród i ubóstwo".Mam na myśli "śmierć" rynku, ul. Powstańców i Sobieskiego - wszędzie w kamienicach rozpleniły się banki, kredytówki etc. Zniknął handel, nie ma kawiarń, ale mamy ogródki piwne, które nie bardzo nadają się na spacery z rodziną (a często nawet z przyjaciółmi, bo w ogródkach rządzi głównie rozwrzeszczana smarkateria). Dziurawy asfalt, samochody blokujące przejście, zero zieleni - więc co to za deptaki, co mają przyciągnąć ludzi. Jeśli chce się mieć atrakcyjne centrum to trzeba o nie zadbać, a nie budować nowe. Centra handlowe to też nie jest rozwiązanie problemu, a raczej same w sobie są pewnego rodzaju problemem, bo trzeba wymyślić jak uatrakcyjnić ich otoczenie, żeby nie były jedyną "atrakcją".

  • ~rybapila 2011-07-11
    23:02:48

    0 0

    ja jestem za "cental parkiem". Jak ktoś ma dzieci, to bardzo dobrze rozumie problem i wie że jest to bardzo, ale to bardzo potrzebne.
    I bez żadnych pretensji do bezdzietnych, ja też wielu rzeczy nie zauważałem wcześniej, ot tak już się zmienia optyka z czasem ;)

  • ~Ksenopita 2011-07-11
    23:14:02

    0 0

    Od lat piszę, żeby tego nie sprzedawać a zrobić tam park. Ale od kiedy dowiedziałem się, że Fudali wystawił na sprzedaż Park obok Domusu poddałem się. Żal mi nas. Szkoda takiego ładnego miasta ale bezsilność w walce z betonem może zmęczyć. Z UK przywiozłem sobie frisbee. Tam mieliśmy gdzie w to grać. Tam dzieci, i nie tylko, miały gdzie puszczać latawce. Tęsknie za Streatham Common, Tooting Bec Common, Clapham Common, przepięknym Wimbledon Common czy Battersea Park z mini zoo, nie mówiąc już o Richmond Parku ze stadami saren, ryczącymi jeleniami i stadami papug nad głową. Ludzie mieli, gdzie biegać, wypoczywać, opalać się, grać w tennisa na kortach w wielu parkach, jeździć na rolkach a nawet na koniach jak np. w Hyde Parku. W Rybniku zamiast parków i skwerów mamy Biedronki, itp...

  • ~Arteks 2011-07-11
    23:20:09

    0 0

    @Ksenopita - bredzisz jak zwykle. Rybnik jest jednym z najbardziej zielonych miast jakie znam, wszędzie mamy drzewska! My musimy rozbudowywać nasze Śródmieście bo jest stosunkowo małe, a nie tworzyć nowe parki. Za to jestem bardzo dużym zwolennikiem zagospodarowania na cele rekreacyjne Księżoka, Okrzeszyńca czy okolicy kampusu i pozostawienie tego terenu jako niezurbanizowanych płuc miasta. Natomiast tworzenie parku w miejscu które może powiększyć centrum naszego miasta jest poglądem równie obłędnym co proponowany przez bodajże Jędrośka parking wielopoziomowy w tym miejscu... Przecież ten terne od wieków był zabudowany!

  • ~qwerty 2011-07-12
    00:00:52

    0 0

    tak ta- zrobmy wszedzie parki a samochody bedziemy parkowac w powietrzu. moj wpis widze, ze zosatl usuniety, ciekawe dlaczego. Nie spodoblao sie komus, ze napisalem o tym, ze Fudali zostal nabity z butelke jesli chodzi o rozwiazania drogowe przez Carrefoura, Tesco/MEdia/Praktiker oraz jesli chodzi o parkingi przez Plaze i Focusa?

  • ~Negro 2011-07-12
    07:10:05

    0 0

    Nie rozjeżdżajmy centrum miasta samochodami. Zaparkuj samochód kilometr od rynku i przejdź się pieszo deptakiem, parkiem, zadbaną ulicą handlową.

  • ~grzesnick 2011-07-12
    09:04:08

    1 0

    Arteks - a gdzie w Rybniku jest prawdziwy park - przecież nawet Kozie Góry to skwerek..Jak ktoś z żadciem z McDonalda w ręce jest w stanie zrobić 3 kroki i ma zadyszkę to może ma takie wrażenie. Kwiatków to nam nie brakuje, ale w tym mieście parku po prostu nie ma. Zresztą - ja nie wiem czy to jest dobre miejsce na park - Rybnik nie jest jeszcze nasycony, to ciągle miasteczko z bardzo maą strefą centrum i inwestycje które to mogą zmienic mnie cieszą. Inną kwestią jest wałkowany przeze mnie temat tego dlaczego sie sprzedaje - czy dla nowych inwestycji, czy dla łatania dziur w budżecie? Ja tego nie wiem. Jednak sprzedaż cąłego zasobu kamienic w centrum uważam za debilizm i brak perspektywicznego myslenia.

  • ~ 2011-07-12
    10:13:19

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-12
    10:21:54

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Arteks 2011-07-12
    10:28:22

    0 0

    @qwerty - pisz na temat i nie kieruj dyskusji na inne tory to nikt nie będzie likwidować twoich wpisów choćby były nudne jak flaki w oleju @grzesnick - każde miasto ma swoją specyfikę, w Rybniku jest masa skwerów i mniejszych parków i tworzenie nowego w miejscu byłej zabudowy byłoby nadużyciem. Tym bardziej że większość mieszkańców ma na wyciągnięcie ręki jakieś tereny zielone bo Rybnik z tego słynie. Największy park w Polsce - WPKiW w Chorzowie i Katowicach powstał na peryferiach obu miast na byłych hałdach. Centrum trzeba rozwijać i rozbudowywać jeśli nie chcecie aby obumierało, a wierzę że nikt tego nie chce.

  • ~qwerty 2011-07-12
    10:57:42

    0 0

    Arteks - nudny jak flaki z olejem to jestes Ty z Twoimi teoriami na temat uzywania komunikacji publicznej. Liczba samochodow w naszym kraju bardzo rosnie z roku na rok czy Ci sie to podoba czy nie. Odpowiedzialny zarzadca miasta patrzy na takie statystyki i na przewidywania i probuje patrzac w przyszlosc przygotowac miasto na nadchodzaca sytuacje. Pan Prezydent Adam Fudali razem z jego doradcami sa za ciency, zeby potrafic patrzec w przyszlosc, co juz udowodnili dobitnie nie raz (chocby tym jakie skrzyzowanie pozwolili zbudowac obok Tesco, albo jak male parkingi pozwolili zbudowac w Plazie i Focusie, albo jak zakorkowali wyjazd z Centrum poprzez postawienie spowalniajacego ruch ronda obok Plazy).

  • ~ziupo 2011-07-12
    13:35:45

    0 0

    Park rekreacyjno-wypoczynkowy ma powstać na terenie pomiędzy ul Kotucza, a Kampusem. O progres trzeba zapytać UM.

  • ~ziupo 2011-07-12
    13:42:58

    0 0

    Nie no, bez przesady, parki mamy dwa: Hazynhajda i ten na górce z kościółkiem akademickim. Skwerów w centrum też mamy sporo. Na Central Park II miejsca nie ma - no chyba, że wyburzymy wszystko pomiędzy rynkiem, a nowym odcinkiem Chrobrego.

  • ~Fiodore 2011-07-12
    17:27:51

    0 0

    Alanku Ty to bys pewnie chcial tam zrobic parking z plyt, taki jaki teraz powstaje na Sklodowskiej, co?

  • ~werkk 2011-07-12
    17:54:14

    0 0

    Arteks wie wiem musiał bym szukać w którym roku sprzedano teren o którym piszesz faktem jest że kupiono go z powrotem i chyba za te same pieniądze. Ale to nie prezydent sprzedaje miejskie tereny to R. M. podejmuje uchwalę o sprzedaży a prezydent ogłasza przetarg. Wiec nie przypisujmy prezydentom tego. Najlepiej by było gdyby na tak atrakcyjnych terenach budowało miasto a następnie czerpało z tego obiektu zyski. Ale skoro miasto nie ma w kasie pieniedzy na inwestowanie to sprzedaje. Tak to funkcjonuje w krajach trzeciego świata biedny sprzedaje to co wykopie np. diamenty za grosze a bogaci się cwaniak który potrafi je oszlifować. I to jest problem bo doskonale wiesz że za każdym kolejnym przetargiem cena idzie w dół. Dlatego mnie zastanawia czy to tak ma być bo inwestorowi który jest zainteresowany narzuca się wymogi jakie musi spełnić a tych się nie da ze względu na ogromne koszty chodzi mi o parkingi podziemne a tam już metr są wody podskórne wiec kolejny chyba już trzeci przetarg może być 1/4 ceny pierwszego i nie koniecznie (w zależności kto kupi) z wymogami pierwszego.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-12
    18:44:54

    0 0

    To Rada Miasta uchwałą podejmuje decyzję, ale na wniosek prezydenta po zaopiniowaniu przez komisję a w komisji wiadomo kto ma większość, był artykuł na temat. Później prezydent ogłasza przetarg. Tak to wygląda. Czyli jeżeli BSR + PiS mają większość to prezydent może robić co chce a i jeszcze ten Kuśka.

  • ~ 2011-07-12
    19:17:08

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-12
    19:57:31

    0 0

    Wracając do tematu. Nie znalazłem uchwały wniesionej przez radnych a radni mogą składać własne uchwały. Jeżeli ktoś znalazł to proszę o numer uchwały. Na przykład: Uchwała Nr 628/XLIV/2009 Rady Miasta Rybnika z dnia 21 października 2009 r. "na wniosek Prezydenta Miasta po zaopiniowaniu przez Komisję Gospodarki Przestrzennej i Działalności Gospodarczej". Moim zdaniem po prostu mamy słabych radnych, którzy nie potrafią korzystać z swoich praw a niektórzy po prostu się boją sprzeciwić prezydentowi, oraz wiceprezydentowi Śmigielskiemu.

  • ~Arteks 2011-07-12
    20:22:35

    0 0

    @werkk - niestety jest tak jak piszesz ale to smutne, że w Polsce nie ma za bardzo poważnych inwestorów. Ze wstydem można zauważyć, że przed wojną budowano w Rybniku bardziej okazałe kamienice niż te niskie potworki w ostatnim 20-leciu. Sytuacja finansowa naszego państwa też nie napawa optymizmem. Zobaczysz po wyborach jakie gigantyczne cięcia w budżecie będą. Ja żałuję, że terenu przy Hallera nie sprzedano w 2006-7 roku - to był okres wielkiej hossy w budownictwie mieszkaniowym i generalnie ceny nieruchomości poszły wtedy znacząco do góry. Jeśli teraz jakiś inwestor to kupi to będzie cud. Sugerujesz, że obniżono cenę pod kogoś. Nawet jeśli - to ja bym na klęczkach powitał każdego inwestora który w tak trudnym czasie chciabył zainwestować w mieszkaniówkę w Rybniku. Jeśli przetarg się nie uda to miasto będzie musiało pomyśleć o jakimiś innym rozwiązaniu zabudowy tego kwartału. Nie może straszyć w nieskończoność.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-12
    21:58:33

    0 0

    Panie Arteks proszę sprecyzować z czym się Pan zgadza z werkk-em co do sprzedaży? Samo mieszkalnictwo w Rybniku jak mówimy od lat można było uruchomić, dziś w Rybniku mielibyśmy całkowicie inną rzeczywistość, podatkową, rynku pracy a co najważniejsze nie byłoby takich kolejek po mieszkania. TBS proponowaliśmy w 2007r. to wiceprezydent powiedziała, czy wy chcecie ściągnąć do miasta biednych ludzi z okolicznych miast? Taką polityką nic się nie da zrobić.

  • ~Arteks 2011-07-12
    22:34:56

    0 0

    @Tadek - zgadzam się z werkkiem, że obniża się cenę aby pozyskać kogokolwiek, przy czym nie uważam tego za zarzut bo sytuacja ekonomiczna naszego kraju jest słaba i pozyskanie w tej chwili tego rodzaju inwestora mieszkaniowego prawie graniczy z cudem. Bo nie dość, że jest mniej chętnych na mieszkania to jeszcze taki inwestor może miec problemy z kredytem. Z drugiej strony pamiętam, że jak Plaza kupiła Raciborską w 2000 w czasie największego bezrobocia i dziadostwa jakie przeżywał nasz kraj - też to była sensacja prawie na całe województwo. Dzisiaj niektórzy tego nie doceniają ale w tamtym czasie pozyskać inwestora w sytuacji kiedy bezrobocie w Polsce wynosiło ponad 25% a ludzie zarabiali grosze... Niektórzy w ogóle nie wierzyli że taki obiekt powstanie w Rybniku. Ja bym takiemu inwestorowi nawet obniżył podatki na 10 lat byleby zabudował ten wolny teren czymś ciekawym i funkcjonalnym. Nie sądzę abyś ty sugerował TBS w 2007 roku w Rybniku bo cię chyba tu nawet jeszcze nie było ;). Ale co do sensu się zgadzam. Szkoda, że Rybnik nie wszedł w TBS. W Gliwicach w tym czasie powstało w ramach TBS dość dużo budynków w centrum i okolicy.

  • ~waldus 2011-07-12
    22:42:50

    0 0

    miasto nie sprzeda dzialki na hallera. teren pod dzialka ma slaba nosnosc co wiaze sie z bardzo duzymi kosztami budowy ew. domow, kamienic, itd. chodzi o tzw palowanie. poza tym ciagnie kolejny kryzys i nie bedzie latwo o inwestora. ech ... ile to kasy juz poszlo na targi ... prawda Panie F.?

  • ~dizers 2011-07-12
    22:59:25

    0 0

    aż trudno w to uwierzyć ,nasz prezydent który dał nam kanalizację ,wode po 14zł,korki w mieście,dino park , który był już niemal w każdym zakątku świata promować nasze miasto...nie potrafi przyciągnąć do rybnika inwestorów ?? niemożliwe :D

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-12
    23:23:11

    0 0

    Arteks - tak też się zgadzam, że teraz sprzedać działkę po normalnej cenie graniczy z cudem, tylko infrastruktura miasta też nie daje powodu do tego aby inwestor widział realnej możliwości utworzenia np stref ekonomicznych. Zaniedbano ten temat na całej skali. Ja zamieszkałem w Rybniku w 2003 roku, proszę sobie sprawdzić, gdzieś na starym blogu powinien być dokument na jakiej zasadzie dostaliśmy mieszkanie. Jak Pan widzi ja nie obciążam prezydenta całą winą. Ciągle piszę, że mamy słabych radnych. Dlaczego oni sami nie przedstawiają uchwał, rozwiązań, oczywiście prezydent tą sytuację wykorzystuje. TBS-y już dawno byłyby utworzone jakby było przyzwolenie na takie rozwiązanie. Znam parę osób, które bez żadnych problemów by się zajęli tematem a postawili już nie jeden budynek mieszkalny wielorodzinny, tylko jak mówią nie z ta władzą, po prostu boją się, że w jednym momencie UM czyli prezydencka ekipa odwróci się i zaczną mieć kłopoty. Dwie kadencje i koniec.

  • ~werkk 2011-07-13
    04:55:26

    0 0

    Czyli wiekszośc zgadza się z tym ze w kryzysie sprzedawanie działek które są własnością miasta w jego centrum jest głupotą. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest np. budowa hotelu 5 gwiazdkowego z podziemnym parkingiem (taki hotel z pewnością by przyciągał do miasta biznesmenów o których tak usilnie zabiega Prezydent) ale mamy problem z gruntem wiec budowa takiego budynku wiąże się z ogromnymi wydatkami, na które miasta nie stać. Dlatego mierząc siły na zamiary należało by wybudować parking z prawdziwego zdarzenia bo na taka inwestycje zapewne by wysupłali pieniądze. Wtedy wszyscy byli by zadowoleni, i to by był rozsądny pomysł. Ale czy na 100% wszyscy tego chcą? A może ma być tanio to sprzedane. Co do budowy domów mieszkalnych to chyba nie najlepsza lokalizacja jest taka i są zdewastowane budynki przy hotelu "Rondo" właściciel PKP wystarczyło by się dogadać i zrobić z nich mieszkania takie jak na Kolejowej. No ale najlepiej nic nie robić tylko sprzedawać grunty. Jak to powiedział nasz jeden minister "Polska to dziki kraj"

  • ~ 2011-07-13
    08:33:18

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~dhakarey 2011-07-13
    10:24:27

    0 0

    Uważam, iż koncepcja z parkingiem podziemnym, oraz budynkami handlowo-usługowo-mieszkalnymi jest chyba najlepszą opcją. Jest to duży teren który szkoda by było przeznaczyć tylko na parking. Co do przeznaczenia na park to po pierwsze jest kilka parków w okolicy - wystarczy się przejść po mieście. Po drugie jak już by robili ten park i posadzą drzewa (które w jeden dzień nie urosną), to dopiero następne pokolenie by się nim cieszyło, czyli bez sensu. Koszt zrobienia i utrzymania przeogromny, czyli znowu Fudali by był posądzony o niegospodarność z kasy miasta. Wracając do pierwotnej koncepcji miała by ona sens tylko wtedy, gdy w innym miejscu powiększy się ilość miejsc parkingowych, np. parking kondygnacyjny na ul. Skłodowskiej. Co do hotelu, to też szkoda aż tak dużego terenu, też lepszy byłby za UM teren. I wszystko byłoby ok, ale miasto koniecznie musi pomyśleć o terenie na parking. ten na Hallera podziemny w większości będzie wykorzystany przez właścicieli budynków które tam wybudują. Teoretycznie miasto mogło by kupić teren po glinioku między pomiędzy Kotucza a Cegielnianą. Dużo tańsza lokalizacja względem działek ze ścisłego centrum, a jednocześnie blisko pod kątem dojścia. Po wybudowaniu budynków na Hallera można by na środku zrobić plac zabaw, jakieś rampy dla rolkarzy itp atrakcje dla najmłodszych, tego brakuje w ścisłym centrum

  • ~grzesnick 2011-07-13
    10:38:49

    0 0

    jeszcze słowo o parku. Teren przy Nacynie jest moim zdnaiem troche za mały. To nie wystaczy na porządny park - może wystarczy na przyzwoity plac zabw jak w Marklowichach czy Rydułtowach. W rybnickiej PO powstała rewelacyjna idea parku rybniczan - jak się komuś urodzi dziecko to zamist koca z haftem mówiącym o tym, że to prezent od Fudalego rodzic dostanie drzewko. Drzewko będzie można posadzić w wyznaczonym miejscu, z tabliczka informujaca o dziecku - tym sposobem za kilkadziesiąt lat będziemy miely żywy pomnik naszej społeczności.

  • ~ 2011-07-13
    13:28:46

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-13
    14:19:11

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2011-07-13
    19:38:11

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-13
    22:37:24

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2011-07-14
    07:27:03

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~Forest 2011-07-19
    00:05:16

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~qwerty 2011-07-19
    15:11:53

    0 0

    Arteks - jak zwykle wypisujesz WIERUTNE BZDURY. W Polsce BEZROBOCIE od 1990r. NIGDY nie wynosilo ponad 25%. W 2000 roku, o ktorym piszesz wynosilo 14-15%. Jestes strasznym manipulatorem i wypisujesz bajki wyssane z brudnego palca. Na dowod prosze - tabela z GUS: http://www.stat.gov.pl/gus/5840_677_PLK_HTML.htm Az sie czytac nie chce jakie pierdoly wypisujesz tu, zeby wychwalac pod niebiosa swiecie nam panujacego sprzedawce butow.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4859