zamknij

Wiadomości

Miasto sprawdzi z jakich źródeł ciepła korzystają mieszkańcy

2021-07-01, Autor: 

1 lipca rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Miasto sprawdzi, z jakich źródeł ciepła korzystają rybniczanie.

Reklama

Ewidencja ma na celu zebranie informacji o źródłach ciepła wykorzystywanych na potrzeby ogrzewania budynków, ale także przygotowania ciepłej wody użytkowej, zarówno w budynkach mieszkalnych jak i niemieszkalnych.

Docelowo CEEB będzie narzędziem wspomagającym organy administracji centralnej i samorządowej w realizacji programów dofinansowań do wymiany źródeł ciepła oraz polityki niskoemisyjnej.

- Urząd Nadzoru Budowlanego stworzył narzędzie, które pozwoli uzyskać informację na temat sytuacji dotyczącej wymiany kotłów na terenie całego kraju. Dzięki temu, administracja samorządowa uzyska wreszcie informację na temat jakości ogrzewania na terenie swojej gminy - podkreśla prezydent Rybnika, Piotr Kuczera, będący członkiem Komitetu Sterującego projektu ZONE.

Projekt ZONE (Zintegrowany System Ograniczania Niskiej Emisji) pracuje nad przygotowaniem centralnej bazy emisyjności. Projekt jest realizowany w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego pod przewodnictwem Doroty Cabańskiej p.o. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

- To narzędzie, o którym rozmawialiśmy jeszcze z pełnomocnikiem rządu do spraw powietrza, Piotrem Woźnym. Bardzo się cieszę, że wreszcie pojawił się taki obowiązek, wreszcie będziemy wiedzieli jak jest. Takie dane będą też w przyszłości znacznie ułatwiały pracę strażnikom miejskim. Bo oni wyjeżdżając na kontrolę będą od razu wiedzieli z czym mają do czynienia – komentuje Zdzisław Kuczma należący do Rybnickiego Alarmu Smogowego i Polskiego Alarmu Smogowego.

Jaki jest cel Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków?

Jak informuje Emil Nagalewski, członek Polskiego Alarmu Smogowego, dane te mają posłużyć w walce ze smogiem:

- W Rybniku jest jakieś 18,5 tysiąca domów jednorodzinnych. Już niedługo będziemy dokładnie wiedzieli czym są ogrzewane. To już nie będą domniemania. Żeby z czymś walczyć trzeba mieć dane, wcześniej nam ich brakowało – dodaje.

Deklaracja: jak złożyć, do kiedy i co należy wpisać

Złożyć deklarację będzie można na dwa sposoby: w formie elektronicznej na stronie www.zone.gunb.gov.pl za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu lub w formie papierowej - bezpośrednio w urzędzie właściwym dla umiejscowienia budynku bądź wysyłając pocztą.

W deklaracji trzeba będzie oznaczyć wszystkie źródła ogrzewania w budynku - eksploatowane oraz zainstalowane, a także te nieużywane. Trzeba też wskazać rodzaj wykorzystywanego paliwa.

Termin składania deklaracji dla istniejących budynków wynosi 12 miesięcy, natomiast dla nowo powstałych budynków oraz nowo instalowanych źródeł ogrzewania – 14 dni. Obowiązek składania deklaracji spoczywa na właścicielu lub zarządcy budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw.

Prezydent Kuczera przypomina, że nie złożenie deklaracji skutkuje grzywną:

- Warto pamiętać, że niezłożenie deklaracji w ustawowym terminie zagrożone będzie grzywną, wymierzaną na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń. Jeżeli jednak zgłaszający zreflektuje się, że nie złożył deklaracji zanim organ „poweźmie o tym informację”, może uniknąć kary, przesyłając wymagane informacje w ramach tzw. czynnego żalu – mówi prezydent Piotr Kuczera.

W najbliższym czasie Urząd Miasta planuje otwarcie punktu obsługi klienta, który ma pomóc mieszkańcom w złożeniu deklaracji. Niestety, dokładna data nie jest jeszcze znana.

 

--

Przypominamy, że w całej Polsce trwa akcja społeczna Karny Kopciuch. To akcja pomocy obywatelom zatruwanym przez swoich sąsiadów. Zgłoszenia kopcących budynków przyjmowane są poprzez formularz na stronie www.karnykopciuch.pl.

Organizatorem akcji Karny Kopciuch jest grupa medialna tuPolska. Akcję wspierają partnerzy – firmy, samorządy i organizacje społeczne:

Partnerami medialnymi akcji są:

Chcesz dołączyć do akcji? Napisz na adres [email protected]. Możesz też wesprzeć akcję Karny Kopciuch poprzez portal Zrzutka.pl: https://zrzutka.pl/hmzhpa

Oceń publikację: + 1 + 17 - 1 - 48

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (61):
  • ~dr_Moriarty 2021-07-01
    11:14:48

    40 63

    Cieszy mnie coraz większa cisza pod tego typu artykułami. Do tej pory wielu tu było polemistów, kpiarzy i buntowników, którzy twierdzili, że węgiel jest i będzie. Że mają na to wyjechane i że "psem poszczują". I że świat się zawali bo ludzie zamarzną lub umrą z głodu po zakazie używania węglowych pieców.

    Mam nadzieję, że cisza ta wynika przede wszystkim z gorączkowego załatwiania przez nich nowego rodzaju ogrzewania przed początkiem nowego roku. Bo - tak jak wcześniej wspominałem - setki ludzi zatruwanych tylko na tę datę czeka.

  • ~hexon 2021-07-01
    12:56:26

    44 12

    Dziwne, bo kilka lat temu chodziła straż miejska wszędzie i oprócz sprawdzania opału to spisywali rodzaj pieca i typ zgodnie z tabliczkami znamionowymi (nowsze piece). Rozumiem, że zgubili ten zeszyt..?

  • ~znawca again 2021-07-01
    13:15:03

    23 30

    Wspaniałe zmiany ida. Wreszcie doczekaliśmy tych dni.
    Pierwszy komentarz-W PUNKT!

  • ~ 2021-07-01
    13:18:23

    19 3

    Nie jestem .EKO .Nawiedzony .ale palenie [róbta co chceta ]To nie to.

  • ~MaciejK 2021-07-01
    14:57:05

    26 13

    Przecież dokładnie widać, kto pali syfem, smrodzi na całą okolicę i truje sąsiadów. Bez żadnych spisów i deklaracji. Czas wreszcie nakładać kary na tych chamów

  • ~ 2021-07-01
    14:58:07

    32 11

    W wydanej niedawno miejskiej propagandówce prezydent autorytatywnie wypowiadał się ile źródeł ciepła ma zostać wymienionych a tutaj czytamy że miasto dopiero korzystając z państwowych danym pozna skalę problemu, skąd były poprzednie dane z fusów po kawie ? tak niestety działa nasz magistrat

  • ~ 2021-07-01
    15:05:56

    23 9

    dr_Moriarty a z kim chcesz dyskutować ? z oszołomem który twierdzi że 80 letni kocioł grzejący jego blok jest eko i emituje tylko czyste powietrze o zapachu fiołków ?
    czy może z montarzystą pomp ciepła który każdy swój wpis kończy wklejką nie dla paliw stałych, co akurat nie dziwi, biorąc pod uwagę to, czym się zajmuje

  • ~artefaks 2021-07-01
    15:30:44

    16 7

    ~dr_Moriarty 2021-07-01 11:14:48

    ,,Cieszy mnie coraz większa cisza pod tego typu artykułami. Do tej pory wielu tu było polemistów, kpiarzy i buntowników, którzy twierdzili, że węgiel jest i będzie "
    @~dr_Moriarty. Borsig jest i będzie. I to tak od 80 lat

  • ~Terrorysta 2021-07-01
    16:04:10

    14 14

    Jakieś pół roku temu przyszedł do mnie list z kancelarii jarka reka ... ;) akurat szedłem na "dwójeczkę" i papier mi się przydał.Papier wysłany bez sensu jednak na coś się przydał.

  • ~Arteks 2021-07-01
    18:25:24

    12 31

    To także lista osób żyjących poniżej norm socjalno-bytowych. No bo jak można żyć w XXI wieku z piecem pod jednym dachem. To się wielu Europejczykom w głowie nie mieści! @dr_Moriarty - to nie znaczy, że jeszcze jakiś debil piecowy nie zakwili w obronie pieców. ;) Ale faktycznie kiedyś dyskusje dotyczyły wielu osób. Były burzliwe bo biedni właściciele pieców obawiali się o swój los, a górnicy i związkowcy górniczy bali się o swoje miejsca pracy. Cynicy uważali, że nikt im nie może nic im zrobić bo "zawsze" się w takich warunkach żyło i zawsze się truło sąsiada. Tymczasem poszło to w niespodziewanym dla nich kierunku. Dyskusje cichną jeszcze z jednego powodu. Wielu rozsądniejszych osób zrozumiało, że palenie w piecu w XXI wieku to coś poniżej godności i trzeba z tym skończyć, a inni zrozumieli, że sprawa jest już postanowiona i piece węglowe są passe. Myślę, że dużo dobrego zrobiły komentarze ośmieszające dziadostwo węglowe, a kwintesencją tego były akcje "Karny kopciuch", ulotka "Gańba" oraz klipy z Dymną, KMP czy Pieczką ostatecznie dokopujące smrodzącym.

  • ~ 2021-07-01
    19:51:12

    23 9

    a Borsig dalej smrodzi spalając najgorsze odpady węglowe grzejąc króliczok największego hipokryty węglowego tego portalu, nie widziała tego Dymna ani Pieczka, nie pisała o tym broszurka podpisana przez 0,49
    nie będzie kotłów węglowych w domach, a smród z Borsiga dalej będzie zatruwał powietrze, no chyba że się prędzej rozleci, bo i tak ledwo zipie, na szczęście zimy ostatnio są łagodne

  • ~Arteks 2021-07-01
    20:32:17

    8 24

    @pasażer - tutaj o kopciuchowatej liście wstydu - a ten znowu o jakichś Borsigach na które nikt się nie skarży. Wszyscy skarżyli się na niską emisję z niskich chałup i trzeba powiedzieć, że się za was biorą. Powoli ale skutecznie. Ty też trafisz na tę listę ze swoim kopciuchem. Czujesz z tego powodu satysfakcję czy zażenowanie? ;)

  • ~ 2021-07-02
    07:59:42

    21 2

    Arteks
    o mnie się nie martw, bo swojego domu w odróżnieniu od twojego bloku nie grzeje kopciuch, dlatego to ty powinieneś czuć zarzenowanie, a nie satysfakcję jak obecnie, nie pomogą tutaj twoje bajki o rzekomych filtrach i czystym powietrzu, bo obaj wiemy że to fikcja, dlatego nie dziwi że jak masz napisać coś konkretnego o tej "nowoczesnej technologi grzewczej " wykręcasz się ogonem twierdząc że to nie twoja sprawa w jaki sposób ogrzewany jest twój blok, to cóż pozostaje ci tylko to co potrafisz kłamstwo, hejt i trolowanie, bo w tych dziedzinach osiąnąłeś mistrzowski poziom
    wkrótce w mieście znikną wszystkie kipciuchy ot się nie skarży ? mastylko siebie? Nie dziwi

  • ~ 2021-07-02
    08:02:55

    20 3

    Wkrótce znikną w mieście wszystkie kopciuchy oprócz jednego w Chwałowicach, na co wtedy zrzuci się winę za złą jakość powietrza ?

  • ~Arteks 2021-07-02
    09:06:58

    4 23

    @pasażer - ja walczyłem swoimi tekstami o lepsze powietrze, popierałem uchwałę antysmogową, domagałem się zakazu palenia mułem, wyśmiewałem zacofanie cywilizacyjne dziadów węglowych. I mogę mieć z tego satysfakcję, że stanąłem po dobrej stronie idei. Wielu ludzi którzy zlikwidowali piece sami teraz żałują, że tak długo się męczyli z brudem, popiołem, pyłami i brakiem komfortu. Ty sprzeciwiałeś się (jako @ursus i @pasażer) wszystkiemu dostając nawet od ludzi przydomek "obrońca smrodu". Wszystkie dyskusje zostały w necie. Łatwo to sprawdzić. Ja ci kiedyś napisałem, że przyjdą czasy, że będziesz się tego wstydził - i już tak jest bo kiedyś zrobiłeś obciach chwaląc się swoim piecem, dzisiaj się do niego nie przyznajesz... A co do najbliższej przyszłości to nawet biedota z familoków cię wyprzedzi. Jak ZGM wymieni źródła ogrzewania do 2023 roku - to ty nadal będziesz chodził do swojej brudnej piwnicy i żył ze swoim piecem pod jednym dachem i kopcił jak aspołeczny lump... Aż uchwała antysmogowa obejmie także twojego kopciucha.

  • ~Arteks 2021-07-02
    10:03:15

    3 20

    @pasażer - ubawił mnie ten twój bełkot na końcu wpisu: "wkrótce w mieście znikną wszystkie kipciuchy ot się nie skarży ? mastylko siebie? Nie dziwi". To nie zwykła literówka czy błąd, to mogą być objawy jakiegoś zespołu nerwicowego... Jesteś bardzo zagubiony w swoim zadymionym światku.

  • ~artefaks 2021-07-02
    12:29:20

    20 1

    Eco borsigow ,,na które się nikt nie skarży" Jest więcej niż jeden. Oprócz tego są równie ekologiczne WRy. Arteks jesteś na etapie wyparcia, syndromu znanego z terapii alkocholikow. Ale takie zaklinanie rzeczywistości niewiele zmieni. Świadomość mieszkańców jest coraz większą i końcowym etapem będzie odstawienie do lamusa ekologicznej nazistowskiej techniki grzewczej. Arteks aż się strach bać ,czym ty się będziesz grzał.

  • ~Arteks 2021-07-02
    19:13:34

    4 18

    @artefaks - już ci kiedyś napisałem, że mieszczuch nie musi się o nic martwić - wszystko ktoś za niego załatwi. Wy z kolei musicie się rejestrować na liście "hańby". Smród i jego producenci są zdefiniowani i co ważne - potępieni społecznie. Tak, zgadzam się - pozostało was dwóch ostatnich obrońców smrodu... na tym portalu. Dodatkowo nigdy nie zapomnę ci kiedyś wyskoczyło, że tęsknisz za mułem - tak samo jak @pasażerowi wyskoczyło "pochwalenie" się nowym piecem węglowym. Macie trochę z obciachowców - trza wam przyznać. ;PPP

  • ~ 2021-07-03
    10:20:07

    14 1

    Arteksik muszę cię zmartwić, to zwykła literówka powstała w wyniku pisania po małej klawiaturze dotykowej urządzenia z Androidem, ale jeżeli takie rzeczy dają ci tyle podniety, mogę celowo robić je co jakiś czas

  • ~ 2021-07-03
    10:56:00

    12 1

    likwidacja najgorszych źródeł ciepła przyniesie wymierna korzyść w jakości powietrza, nigdy nie negowałem ich wpływu na powietrze w mieście, tylko Arteks jak zwykle uparcie broni przestarzałej technologii grzewczej sięgającej czasów III Rzeszy wypisując coraz to nowsze bajki o jej znikomym lub wręcz zerowym wpływie na jakość powietrza w naszym mieście, tylko jak to się ma odbywać, skoro spalane w niej są najgorsze, niesprzedawalne odpady węglowe, a stosowane tam przestarzałe filtry mają działanie raczej symboliczne i nijak nie przystają do współczesnych standardów ? niestety jak przychodzi to konkretów, czyli opisania tych rzekomych super rozwiązań, to jedyne co Arteks potrafisz, to prymitywny hejt, trollowanie i stek kłamstw w których sam się już gubisz, pod iloma nickami miałem pisać, z ilu miejsc w Polsce miałem wg ciebie pochodzić ? już dawno straciłem rachubę,z resztą sam się ostatnio przyznałeś do trollowania pisząc że że lubisz droczyć się z innymi (cóż za prymitywne zajęcie) , dostałem przydomek " obrońcą smrodu" ? od kogo ? naczelnego trolla portalu, który napisze wszystko by tylko odwrócić uwagę od największego kopciucha grzejącego jego króliczok? wiem Arteks że jestem solą w twoim oku, bo piszę prawdę i obnażam głupoty jakie tu wypisujesz, dlatego jedyne co ci zostało, to prymitywny atak i kłamstwa, w czym osiągnąłeś zresztą mistrzowski poziom
    a jeżeli chodzi o ścisłość, w ekologii grzania mojego domu, to Borsig którego "ekologii" tak bronisz na każdym kroku, przedstawia erę kamienia łupanego względem tego co mam
    generalnie dla zasady nie odpowiadam na prymitywne zaczepki internetowych trolli, tym razem jednak zrobiłem wyjątek, nie licz jednak na wciągnięcie mnie w kolejne swoje prymitywne gierki słowne, dające ci podnietę
    mimo to życzę wygodnego fotela - do wielogodzinnego przesiadywania przed monitorem, prawdziwego zajęcia internetowego trolla

  • ~rob78 2021-07-03
    11:09:28

    5 0

    Jak wygląda ten Borsig? Bo w googlach tylko parowozy wyskakują....

  • ~artefaks 2021-07-03
    11:14:14

    13 0

    ,,Już ci kiedyś napisałem, że mieszczuch nie musi się o nic martwić - wszystko ktoś za niego załatwi."
    @Arteks. Masz 100 % rację . Ktoś to za ciebie załatwi i wygasi ekoborsigi które spalają odpady które spółka węglowa nie może sprzedać na rynku.
    Arteks .Ukochane przez Ciebie ,,mułły "są sprzedawane w postaci domieszki do innych sortymentów. Gdyż jakiś tajemniczy ,,mułła " blokuje przepisy o jakości węgla będacego w obrocie handlowym.
    Arteks . Nie bądź mułłą i nie ośmieszaj się

  • ~ 2021-07-03
    12:10:31

    11 0

    rob78
    wyskakują Ci parowozy, bo to ten sam producent, i technologia
    zdjęcie trudno znaleźć, właściciel się nim nie chwali (nie dziwne), a poza Rybnikiem ciężko coś takiego znaleźć w użyciu

  • ~ 2021-07-03
    12:22:51

    12 1

    nie dziwne że naczelny troll portalu jako miłośnik starych pociągów broni zarówno Borsiga, jak i podnieca się sezonowymi retro pociągami jeżdżącymi nad morze, reprezentujące styl lat 80, złożonych z wyciągniętych z czeskich krzaków wagonów, oba reprezentują poziom znacznie odbiegający od współczesnych standardów

  • ~Arteks 2021-07-03
    13:19:23

    1 16

    @pasażer - szalejesz tworząc te swoje elaboraty rozpaczy i tęsknoty za starymi piecami i brudnym stylem życia który tak ukochałeś - a przecież już jest za późno. Posprzątane. Nikt nie słucha dziadów węglowych - tylko się was tępi, edukuje i zapisuje w rejestrach - jako eko-szkodników. Nie podniecają mnie pociągi - ale korzystanie z nich to żaden wstyd bo przynajmniej są czyste - nawet jeśli są stare. Schodzenie do stęchłych, brudnych piwnic i obsługiwanie pieców z minionej epoki - to oznaka obciachu i braku ludzkiej godności. @rob78 - masz rację bo stare parowozy (Borsiga i innych producentów), parowce, stare auta, wehikuły - mają swój klimat, budzą zainteresowanie pasjonatów i historyków, a czasami ściągają rzesze fanów w czasie różnego rodzaju jubileuszy, zjazdów, wystaw itd. Natomiast jak się wpisze w google "piec śmieciuch" to wyskoczy obrazowe zdjęcie prymitywnego pieca i piwnicy takich @pasażerów czy @artefaksów. Kto by chciał oglądać takie piece i się nimi ekscytować poza brudasami i prymitywami uodpornionymi na zmiany społeczne, mentalnościowe czy edukację? Niektórzy chcą truć innych tak jak robili ich rodzice czy dziadkowie.

  • ~Arteks 2021-07-03
    13:30:34

    0 18

    @artefaks - w wielu ekologicznych krajach są ciepłownie w których spala się śmieci. Jak myślisz - dlaczego ludzie pozwolili na ich budowę i dlaczego w czasie procesu spalania i produkcji ciepła nie produkują smrodu? Z tych samych powodów co nasze polskie ciepłownie oparte o węgiel czy miały. Mają odpowiedni system filtrów. A nasze kilkanaście tysięcy chałup kopci bez żadnych filtrów. Drugie tyle w miejscowościach okolicznych. No i mamy wywołane przez nich piekiełko. Problem jest przez ekspertów poznany, wyjaśniony, a różnorakie działania podjęte - większość właścicieli kopciuchów się z tym pogodziła. Niektórzy wywalają je w popłochu bo przyszły sezon mogą zostać bez ogrzewania - nie będzie bowiem wolno zgodnie z prawem używać najstarszych kopciuchów. Nigdy w żadnym opracowaniu inżynierów zajmujących się problemami smogu nie czytałem, żeby ciepłownie były winne smogowi naszym regionie. Mógłbym cię poprosić o to abyś powołał się na jakąś opinię - ale tak samo jak płaskoziemcy - pominiesz to milczeniem. Już raz dałem ci zadanie sfotografowania kopcących kominów naszej ciepłowni. I niestety mimo 2 sezonów nie udało ci się zrobić choćby jednego zdjęcia potwierdzającego twoje zniesławienia wobec naszej ciepłowni.

  • ~ 2021-07-03
    13:59:50

    14 2

    ~Arteks 2021-07-03 13:19:23

    "@pasażer - szalejesz tworząc te swoje elaboraty rozpaczy i tęsknoty za starymi piecami i brudnym stylem życia który tak ukochałeś "
    w którym miejscy, kolejny raz udowadniasz że kłamstwo i mitomania to twoja domena
    zachowujesz się jak mały kundelek, który tyle co poszczeka, to jego, ale naprawdę nikt na niego nie zwraca uwagi
    piszesz " obrazowe zdjęcie prymitywnego pieca i piwnicy takich @pasażerów " tylko że ja nie mam piwnicy, a tym samym stojącego tam "prymitywnego pieca", za to "stęchła i brudna piwnica" kojarzy mi się z blokiem, byłem kiedyś takiej w sąsiedztwie twojego bloku: szczury syf, stęchlizna, pomieszane z zapachem kocich odchodów, dziękuję za takie "nowoczesne i wielkomiejskie" mieszkanie, ale co kto lubi, nie sądzę że u ciebie piwnica blok obok znacząco różniła się od tej
    jako obrońca Borsiga idealnie pasowałbyś jako kustosz tego obiektu, poszedłbym dalej proponując w ramach Szlaku Zabytków Techniki rybnicką trasę rowerową "nowoczesnej techniki grzewczej" start w Chwałowicach, trasa biegłaby wzdłuż ciepłociągu gdzie tracona jest większość energii, a meta byłaby pod twoim blokiem, jako przykładem nowoczesnego i wielkomiejskiego mieszkalnictwa, co ty na to ?
    w swoich "wywodach" na temat spalarni śmieci pominąłeś celowo istotny element - spełniają one rygorystyczne normy, a ty naiwnie (lub raczej celowo) przyrównujesz do nich bronionego przez siebie Borsiga, dopuszczonego warunkowo do eksploatacji, który żadnych współczesnych norm nie spełnia, ot kolejna twoja manipulacja

  • ~Arteks 2021-07-03
    14:20:51

    3 16

    @pasażer - i znowu słowny bełkot i ujadanie na kulturalnych ludzi którzy mają dość trucicieli. Bo samej brudnej piwnicy ci nikt nie broni mieć. Możesz sobie nawet na pamiątkę zachować swojego kopciucha zamiast go wywalać na złom. Dość się już nabroniłeś smrodu i smrodzących - zamknij się wreszcie.

  • ~artefaks 2021-07-03
    15:10:29

    15 0

    Obrońca eco borsigów może zaklinać rzeczywistość .
    Mają one dopuszczenie środowiskowe do końca roku 2022.
    Czyli pozostało niepełne19 miesięcy. W swojej głupocie spowodujesz że będą przez to cierpieć spokojni mieszkańcy osiedli.
    Arteks lepiej sprzedaj kwaterę dopóki ma ona tanie ,,ekologiczne " ogrzewanie i możesz za to dostać w miarę dobrą cenę.
    W zawodach na idiotyczne zdjęcia nie zamierzam uczestniczyć. W paśmie widzialnym na fotografii (czarny dym) jest tylko sadza. Która jest dokuczliwa dla osób wieszających pranie na sznurku, ale mało szkodliwa. To co naprawdę truje i szkodzi . Czyli gazy i pyły o frakcji drobnej nie będzie na zdjęciu widać.

  • ~ 2021-07-03
    15:18:42

    13 0

    Arteks na jakich kulturalnych ludzi ? chyba nie masz na myśli siebie, który swoje wywody opiera na hejcie, kłamstwie i trollowaniu
    jak zwykle z braku argumentów pozostaje ci próba manipulacji, bełkot bez treści i stek kłamstw pod moim adresem
    nie bardzo mam co zachowywać, a największego

  • ~ 2021-07-03
    15:24:27

    12 0

    w mieście emitenta zanieczyszczeń bronisz w swoich wpisach, dlatego to ty powinieneś zamilknąć, bo dosyć już się nabroniłeś (nieważne że bez argumentów) największego truciciela powietrza w mieście

  • ~ 2021-07-03
    15:30:32

    12 1

    Artefaks to co piszesz o emitowanych frakcjach i gazach i tak do niego nie dotrze, będzie dalej brnął z uporem maniaka w swoje "mądrości", a tymczasem Borsig dalej emituje a wirtualne filtry nie wyłapią ani pyłu ani tlenków siarku

  • ~Arteks 2021-07-03
    17:43:30

    0 14

    @artefaks @pasażer - stanowicie już naprawdę ostatnie skamieliny na tym portalu broniące trucia, brudu, smrodu i pieców węglowych.
    Wasze poglądy z innej epoki nie tylko świadczą o waszym zacofaniu i obciachowatości. To pokazuje też wasz niezmiernie niski poziom intelektualny... Bo dajecie się wciągać w dyskusje które dotyczą całkowicie przegranej sprawy! Wasza aktywność zapisze się w archiwach i nie pozwoli zapomnąć, że jeszcze w 2021 roku byli ludzie którzy nie chcieli zaniechać używania pieców węglowych. Tacy piecoholicy nie rozumiejący zmieniającego się świata. Co zabawne to dosłownie kilka dni temu @pasażer sam zauważył, że lubię się podroczyć z piecowymi dziadkami. No i nadal się na dziadzio nabiera i myśli, że zawróci świat swoją łopatą od węgla... ;P

  • ~ 2021-07-03
    19:25:56

    14 1

    Arteks skoro piętnujących przestarzałą i uciążliwą dla otoczenia technologię grzewczą i jej jedynego już obrońcę - ostatniego Mohikanina dziadowania odpadami węglopochodnymi w przestarzałej kotłowni nazywasz "ostatnimi skamielinami na tym portalu broniące trucia, brudu, smrodu" czyli rzeczy których sam zawzięcie bronisz na każdym kroku, widać że zupełnie już straciłeś kontakt z rzeczywistością i funkcjonujesz w swojej rzeczywistości w którym jest tylko miejsce na twój hejt, trollowanie i droczenie się oparte na własnych urojeniach i kłamstwach
    dlatego nie pozostaje mi nic innego tylko życzyć udanego życia w swoim utopijnym świecie z bronionym przez ciebie eko Borsigiem spalającym najgorsze świństwa i emitującym do atmosfery produkty ich spalania
    świat tymczasem dawno poszedł do przodu

  • ~Arteks 2021-07-03
    21:56:49

    2 13

    @pasażer - oj tam oj tam dziadku węglowy to ty masz swój świat urojeń i natręctw, a nie ja. Twój świat składa się realnie: z gumowców, brudnego dresu, stęchłej piwnicy, starodawnego pieca węglowego (uważanego przez ciebie za nowoczesny), popiołów, zapylonej chałupy, kopcącego komina i jednego z głównych atrybutów - łopaty! Od innych smrodzących różni cię coś znaczącego - nie widzisz w takim stylu życia obciachu i chciałbyś tak przeżyć całe życie. "Źli ludzie" pozbawią cię tej przyjemności, a Arteks dołuje cię swoimi komentarzami i kpi sobie z ciebie na każdym kroku. Wczorajszy twój bełkot to przykład na stan twojej postępującej nerwicy. ;P Czego ja bronię?! Stwierdzam fakt, że kominy ciepłowni nie produkują smrodu bo ciepłownie wyposażono w filtry. Każdy EKSPERT uważa, że to NISKA EMISJA odpowiada za śląski smród. Na pytanie o filtry w twojej chałupie - odpowiadasz wyzwiskami. Zaakceptuję każdą zmianę technologii w produkcji ciepła i to nie z powodu tego, że piece są stare tylko z tego powodu, że cały cywilizowany świat odchodzi od węgla. Bo jestem kulturalnym i dostosowawczym człowiekiem, a nie prymitywnym egoistą jak ty.

  • ~ 2021-07-03
    23:07:10

    14 0

    Arteks już ci kiedyś pisałem, że nie posiadam filtrów, nie używam komina i nie mam kotła, a ty dalej powtarzasz jak mantrę swoje bajki brnąc dalej w kłamstwa i urojenia na mój temat opierając się na własnej prymitywnej wyobraźni, co pokazałeś powyższym wpisem
    jakie wyzwiska - widać twoja choroba postępuje
    nie wiem po co co odpowiadam, skoro i tak "wiesz lepiej" nie mając niczego mądrego do napisania w temacie największego truciciela w mieście którego tak zawzięcie bronisz, powtarzasz te same oderwane o rzeczywistości bajki o filtrach i skupiasz się na ataku , wyzwiskach, kłamstwach i prymitywnym hejcie, bo nie łykam twoich kłamstw, tak wygląda twoja"kultura"prymitywnego egoisty

  • ~ 2021-07-03
    23:15:50

    13 1

    "Czego ja bronię?! Stwierdzam fakt, że kominy ciepłowni nie produkują smrodu bo ciepłownie wyposażono w filtry"
    Arteks zamiast bełkotu który tutaj hurtem produkujesz napisz coś w końcu o tych filtrach zastosowanych w tak bronionej przez ciebie ciepłowni grzejącej twój blok, chętnie poczytam o instalacji eliminującej emisję pyłu zawieszonego czy tej do odsiarczania spalin, w końcu masz szansę się wykazać, do dzieła !

  • ~Arteks 2021-07-03
    23:25:22

    0 15

    @pasażer - nie wiem dlaczego więc odpisujesz?! Wiem dlaczego ja tobie odpisuję. Droczenie się z dziadem węglowym i naczelnym obrońcą smrodu zwyczajnie mnie bawi. Logiczne, że te dyskusje nie mają obecnie sensu - w sytuacji kiedy los pieców jest przesądzony. Sam w pewien sposób to zauważyłeś i... ciągle dajesz się wkręcać.
    Można czasami się kłócić odnośnie jakichś ważnych idei światopoglądowych, politycznych albo społecznych. Ty zostaniesz zapamiętany jako dziadzio wykłócający się o możliwość smrodzenia... A to, że się wypierasz pieca, swoich pierdoł wypisywanych jako @ursus jest dowodem na to, że się wstydzisz swojej przeszłości i... wcale mnie to nie dziwi. @ursus to symbol piecowego zacietrzewienia.

  • ~ 2021-07-03
    23:48:52

    14 0

    Arteks
    obrońco największego w mieście truciciela powietrza, napisz w końcu coś o tych filtrach o których wspomniałeś
    chętnie poczytam, inni zapewne też
    czyżby kolejny raz zabrakło argumentów i dlatego znowu skupiasz się na wylewaniu tej samej swojej bezwartościowej papki pod moim adresem ?
    sam przyznałeś, że prymitywne zajęcia jak droczenie się dają ci podnietę, jakie to żenujące

  • ~Arteks 2021-07-04
    10:13:05

    1 14

    @pasażer - największe truciciele w mieście to... chałupy ze swoimi kopciuchami, zdiagnozowani przez ekspertów - negatywni bohaterzy zim. Łatwo ich rozpoznać jadąc/idąc zimą przez nasze miasto/region. Teraz w popłochu wymieniają swoje złomy bo zrozumieli, że stali się zakałą i żadne wytłumaczenie pokroju "biedy" już ich nie wybroni. Ty jako jeden z ostatnich trwasz przy swojej ideologii smrodu i nieudanych próbach zrzucania odpowiedzialności na innych. Wypierasz się swojego pieca - co jest dla mnie genialnym i niespodziewanym finałem. Człowiek który przez kilka lat aktywnie bronił smrodzenia, uważał piece węglowe za "nowoczesne źródło ogrzewania", krytykował uchwałę antysmogową, władze miasta, ciepłownie - wszystkich tylko nie siebie. Teraz nie przyznaje się nawet do posiadania pieca!!! Pojął, że to totalny obciach. A ja ci kiedyś pisałem, pokaż swój piec znajomym, a będą mieli ubaw z ciebie, pisałem też, że kiedyś się będziesz wstydzł tych bredni jakie tworzyłeś. O filtrach chętnie bym porozmawiał z ekspertami, a nie jakimś kotłowym który się na tym nie zna i nie widzi różnicy na filtracji dymu.

  • ~ 2021-07-04
    11:00:53

    12 0

    Arteks
    czyżbyś nie miał nic do napisania na temat rzekomych nowoczesnych filtrów o których się jeszcze niedawno rozpisywałeś ?
    nie dziwne, bo obaj wiemy że istnieją tylko w twojej bujnej wyobraźni
    swoimi wpisami na temat rzekomych filtrów potwierdziłeś to od dawna wiadomo, że nie ma prawdy w twoich wpisach, podobnie tak samo na poważnie można brać twoje bajki na mój temat
    swoimi wpisami udowadniasz, że nie różnisz się zbytnio od dziecka neostrady
    nie dziwne zatem, że pozostały ci tylko kolejne bajki i kłamstwa oraz oparty o nie prymitywny atak na mnie

  • ~Arteks 2021-07-04
    12:18:33

    0 14

    @pasażer - cieszę się, że czujesz na sobie piętno i słusznie zacząłeś się wstydzić swojego pieca i pierdoł wypisywanych pod nickiem @ursus. Cieszy mnie to, że taka aspołeczna jednostka jak ty, nie licząca się ze zdrowiem i komfortem oddychania innych - MUSI SIĘię dostosować pod uchwałę której tak nienawidzi! Cieszy mnie to, że jak typowy frajer musisz wydać kasę 2x zamiast raz na coś porządnego. Cieszy mnie, że musisz się rejestrować na jednym poziomie społecznym z patologią która także używa pieców. Jesteś przegrany, zagubiony, skompromitowany i sfrustrowany. Mimo twego kwilenia nie wzbudzasz ani trochę mojej listości. Zrobiłeś swoim piecem i obroną kopcenia naprawdę dużo zła na tym portalu. A to czy ty uznajesz działanie filtrów czy nie ma dla mnie żadnego znaczenia. Znaczenie dla mnie ma to, że twój brudny świat pomału odchodzi do lamusa.

  • ~ 2021-07-04
    13:04:10

    13 1

    zieeeew
    nudzisz Arteks powtarzając swoje bajki
    a na temat rzekomych filtrów jakoś dziwnie milczysz
    czyli robisz dokładnie to, co mi zarzucasz w swoich urojeniach

  • ~Arteks 2021-07-04
    13:23:26

    1 13

    @pasażer - twój nowy avatar jest doskonałą kwintesencją obrońcy smrodu, miłośnika pieców, zwolennika bezkarnego dymienia. Doskonały wybór, ty naprawdę kochasz dymy i będziesz się z nimi kojarzył jako ostatni obrońca śmierdziszonów! ;P

  • ~ 2021-07-04
    13:38:27

    13 0

    ~Arteks
    mój nowy avatar jest doskonałą kwintesencją jak "działają" rzekome filtry o których się tak rozpisywałeś, w tak bronionym przez ciebie Borsigu, doskonale pokazuje jego obrońcę jako obrońcę smrodu, miłośnika przestarzałej technologii i zwolennika bezkarnego dymienia który kocha dymy i będzie się z nimi kojarzył jako ostatni obrońca największego kopciucha w mieście

  • ~Arteks 2021-07-04
    13:47:14

    1 12

    @pasażer - przed chwilą pisałeś "zieew", a nadal pitolisz. To tylko świadczy o twoim stanie emocjonalnym który jest wyjątkowo niestabilny. W pełni akceptuję twój avatar który świetnie pasuje do ciebie. Ty kochasz smród i dymy! Jako dziad kojarzony z węglem i dymami nie mogłeś sprawić większej satysfakcji swoim prześmiewcom. ;P Z ciebie jest naprawdę obciachowiec totalny.

  • ~ 2021-07-04
    13:55:05

    13 0

    ~Arteks
    miałeś pisać o rzekomych filtrach, nawet zamieściłem zdjęcie by ci to ułatwić, a ty jak zwykle zamiast zmierzyć się z postawioną przez siebie tezą pitolisz pod moim adresem, masz obsesję na moim punkcie ? to da się skutecznie leczyć, ale musisz wpierw uzmysłowić sobie swój problem

  • ~artefaks 2021-07-04
    14:03:59

    11 0

    @Arteks. Co grymasisz . Naganiasz od kilku lat na zrobienie zdjęcia kopcących kominów z eco borsigów ?
    To je dostałeś. Kulturalny i dobrze wychowany człowiek .Jak siebie samego nazywasz . By po prostu podziękował w tej sytuacji za spełnienie jego prośby. Więc podziękuj , bo mocno problematyczna staje się tu kreowana przez Ciebie sylwetka człowieka kulturalnego

  • ~Arteks 2021-07-04
    14:04:29

    1 13

    @pasażer - tylko się ośmieszyłeś. Ale przy okazji - czy masz autorskie prawo do korzystania z czyjeś własności w tym zdjęcia czy myślisz, że można kraść czyjeś fotografie tak jak bezkarnie można truć swoim piecem?

  • ~Arteks 2021-07-04
    14:13:14

    0 11

    @artefaks - to nie jest ani twoje zdjęcie, ani @pasażera tylko to co wszyscy znamy - zgarnięte z artykułu o awarii. Natomiast żadnemu z was nie udało się zrobić czegoś własnego tylko obaj macie tendencje do nie szanowania czyjeś własności. Nie dyskutujmy o awariach bo poza standardowym truciem przez chałupy im też często zdarzają się awarie i zapłony sadzy i dodatkowe interwencje strażaków - którzy w danym momencie zamiast walczyć z jakimiś średniowiecznymi instalacjami - mogliby ratować prawdziwie poszkodowanych: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,cale-nowiny-zadymione-w-domu-jednorodzinnym-zapalila-sie-sadza-w-kominie,wia5-3266-20723.html
    W czasie takiego zapłonu, dymienie jest 10x większe niż "normalnie".
    A avatar z dymami dla głównego obrońcy smrodu bardzo mi się podoba. Pasuje do niego jakby ulał! Tylko pytanie - czemu nie sfotografował swojego komina? Bo się go jednak wstydzi??? Ty też sobie spraw jakiś avatar z dymem. Też będzie ci pasować tylko nie kradnij czyjeś własności fotograficznej.

  • ~artefaks 2021-07-04
    14:18:12

    11 0

    ,,Korzystając z okazji, bo w końcu awaria też jest jakąś okazją, by naszym Mirkom, ludziom dobrej roboty, bo są nimi przecież, zaprezentować, do czasu usunięcia awarii, artystyczny program "

    @Arteks,Zachowujesz się jak wesoły Romek z filmu Miś. Serwując czytający program artystyczny

  • ~ 2021-07-04
    14:18:48

    10 0

    jak można dyskutować z idiotą, skoro mówi mu się jedno, a on dalej uparty jak osioł trwa przy swoich "mądrościach" i urojeniach ? jak mam ci pokazać zdjęcie czegoś, czego nie posiadam ?
    Arteks
    napisz w końcu coś o tych rzekomych filtrach o których wielokrotnie wspominałeś, zamiast prymitywnie odszczekiwać się na nas, czy tylko tyle potrafisz ? swoimi wpisami pokazujesz że tak

  • ~artefaks 2021-07-04
    14:40:37

    10 0

    W fabryce ,,nowoczesnych" filtrów powstał park tematyczny.
    Czyli muzeum.
    klub.pless.pl/47407-na-terenach-dawnej-fabryki-elwo-w-pszczynie-powstal-park-przemyslowy
    Produkty tego samego producenta (nowszej generacji)znajdują się w ER. Mimo zabudowania na układach odpylania mokrej instalacji odsiarczania MIOS . Dla ER z przyczyn niespełnienia wymogów emisyjnych został przygotowany program wygaszania.
    Ale eco borsiki to jest wunderwaffe Arteksa i mogą być spokojnie eksploatowane kolejne 80 lat.

    Zresztą ,,Arteks " to jest typ azbestowej płyty elewacyjnej znajdujących się do tej pory na niektórych blokach mieszkalnych.
    Czyli ekologicznie grzejacy się Arteks , ma zabezpieczony termicznie budynek równie ekologiczną płyta elewacyjną ,,arteks"

  • ~artefaks 2021-07-04
    14:54:14

    11 0

    @Arteks . Co mówi o twoim przypadku Imperatyw Kategoryczny Kanta

    ,,Imperatyw kategoryczny (niem. Kategorischer Imperativ) – zasada etyczna, którą można sformułować na wiele sposobów, w tym w sposób następujący: „należy postępować zawsze wedle takich reguł, co do których chcielibyśmy, aby były one stosowane przez każdego i zawsze”. Termin filozoficzny utworzony przez Immanuela Kanta jako skutek poszukiwań bezwzględnie ważnego prawa, dotyczącego każdej osoby, które byłyby spełniane niezależnie od istnienia Boga.
    Obowiązek etyczny powinien być przez człowieka spełniony dlatego, że jest obowiązkiem, a nie dlatego, że jest zgodny z naszymi chęciami, upodobaniami czy popędami. Jednostkowe pragnienia nie liczą się w zasadach moralnych."

  • ~ 2021-07-05
    04:42:50

    7 0

    Arteks
    skoro w więszości swoich wisów piszesz o mojej rzekomo "kopcącej chałupie" to skoro opierasz swoje mądrości na czymś więcej niż chorej wyobraźni, np na własnych obserwacjach, wielokrotnie zapraszałem cię do siebie byś mógł przekonać się na własne oczy jak mocno się mylisz (adres musisz znać, skoro tak "dokładnie" opisujesz stan mego posiadania), jednak nigdy nie skorzystałeś z zaproszenia, wolisz skupiać się na wypisyws

  • ~ 2021-07-05
    04:43:35

    6 0

    na wypisywaniu swoich bajek w sieci

  • ~Arteks 2021-07-05
    09:26:55

    1 7

    @pasażer - oglądanie kopcących bud i wąchanie smrodu jaki produkują w każdą zimę jest dla każdego mieszkańca zjawiskiem powszechnym i obrzydliwym. Dlaczego miałbym jeszcze dodatkowo przychodzić i oglądać twój komin skoro sam napisałeś kiedyś, że masz piec na węgiel "nowy"? Ja wierzę w to co ludzie piszą o sobie - dlaczego mieliby kłamać? @artefaks - takie dyskusje uświadamiają, że naprawdę debili węglowych u nas nie brakuje i bez bata uchwały antysmogowej - nie pomogłoby nawet 1000 apeli i 1000 dyskusji. Całe szczęście, że eksperci i radni sejmiku uchwalili ten "młot na piecoholików". Mój nick bardzo grał ci na nerwy skoro stworzyłeś swój z anagramu mojego, trochę jak zafascynowany mną psychofan. ;P W przeciwieństwie do tego parku tematycznego na bazie fabryki filtrów o jakim mówisz gdzie zachowane zostaną pamiątki po różnorakiej produkcji, w Polsce za parę lat nie zostanie żaden ślad po produkcji kopciuchów. Ich producenci wymażą ten etap ze swojej historii tak jak @pasażer chce się wycofać z @ursusa. Bo takie piece to plama na honorze dla producentów i ich właścicieli. Produkcję filtrów dla przemysłu od dawna prowadzą przeróżne znane koncerny bo bez nich żaden duży zakład nie mógłby funkcjonować. Kontrolę nad ich użytkowaniem sprawuje Główny Inspektorat Ochrony Środowiska. Masz jakieś wątpliwości to skieruj się z zapytaniem do nich. A z poziomem intelektualnym palacza piecowego nie cytuj Kanta tylko np. @pasażera lub innego lumpika - będzie w temacie i na twoim niskim poziomie. ;) Kanta zostaw dla ludzi inteligentnych - bo dla takich kierował swoje prace filozoficzne.

  • ~ 2021-07-05
    11:27:25

    7 0

    Arteks
    Jeszcze dwa dni temu chwaliłeś się z dumą na tym portalu że „nowoczesny” Borsig którego tak zawzięcie bronisz nie zanieczyszcza atmosfery bo posiada skuteczne filtry, niestety przechodząc do konkretów milczysz i wymijasz się od odpowiedzi, za każdym razem tworzysz nudne i bez treści elaboraty, którymi prymitywnie atakujesz artefaksa i mnie.
    Obaj wiemy, że o tych rzekomych filtrach nie napiszesz, bo ich po prostu nie ma, musiałbyś się przyznać do własnego kłamstwa, a to jest ostatnia rzecz, którą jesteś w stanie zrobić. Pokazujesz przez to jaką wartość mają twoje wpisy.
    W tych okolicznościach nie dziwi zaciekłość z jaką prymitywnie nas atakujesz, nie chcąc przyznać się do prawdy pozostaje ci tylko prymitywne i dające ci podnietę droczenie się i hejt hejt hejt.
    Rzeczy przez które zeszłeś do poziomu internetowego lumpa.

  • ~Arteks 2021-07-05
    11:54:29

    1 7

    @pasażer - i to są właśnie twoje urojenia... Nigdy nie uważałem, że cokolwiek oparte na węglu jest czymś nowoczesnym. Natomiast zarówno eksperci jak i ja nie obciążamy produkcją smrodu ciepłowni czy elektrowni - bo jej nie ma. To ty jesteś fascynatem starych technologii opartych na dymie co ostatecznie potwierdziłeś swoim avatarem i kiedyś nazwając swój piec... nowoczesnym w XXI wieku! Jak można w ogóle oskarżać o hejt osoby walczące o coś całkowicie normalnego w innych krajach - czyste powietrze? Jak możesz się obrażać za nazywanie cię dziadem węglowym po tym jak używasz brudnego węgla i technologii niegodnych normalnie żyjących ludzi? Negowanie filtrów w zakładach przemysłowych to trochę tak jak negowanie filtrów w silnikach aut. Nie chcesz, nie wierz - twoje zdanie we wszystkim jest i tak bez znaczenia.

  • ~Arteks 2021-07-05
    11:59:30

    0 9

    @pasażer - proponowanie komuś oglądania zaniedbanej chałupy i sprawdzanie czy w danym momencie kopci jest godne prymitywa. To świadczy o totalnym brakiem taktu i kultury osobistej. :/ Stoczyłeś się.

  • ~Franek 7 2022-06-23
    18:00:30

    1 2

    Propaganda strachu i paniki. Tak samo straszyli w czasie spisu powszechnego, że kto się nie podda spisowi ten podlega grzywnie 5000 PLN. Ja się nie poddałem i żadnej grzywny nie dostałem…Bzdury kompletne. I w opisanym przypadku również. Co kogo obchodzi czym ja ogrzewam dom? Za chwilę będą kazać składać deklarację jakim papierem się podcieram w sraczu.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4954