zamknij

Wiadomości

Miasto ma nowego naczelnika Wydziału Promocji. „Rybniczaninowi musi się dobrze żyć”

2016-08-03, Autor: 

Robert Cebula od poniedziałku (1 sierpnia) pełni funkcję naczelnika Wydziału Promocji Urzędu Miasta Rybnika. Zastąpił on na tym stanowisku Elżbietę Werner. 

Reklama

Przypomnijmy, latem ubiegłego roku Elżbieta Werner zastąpiła Krzysztofa Jarocha na stanowisku naczelnika Wydziału Promocji Urzędu Miasta Rybnika. W maju prezydent ogłosił jednak nowy konkurs na to stanowisko, a dotychczasowa naczelnik ma pełnić funkcję kierownika referatu ewidencji ludności w Wydziale Spraw Obywatelskich. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule >> Prezydent Rybnika szuka nowego naczelnika wydziału promocji<<

Kandydaci mieli czas na składanie swoich aplikacji do 25 maja. Najlepsza okazała się kandydatura Roberta Cebuli, który przez 12 lat pracował w jastrzębskim urzędzie miasta. – W tamtejszym magistracie przechodziłem przez wszystkie szczebelki począwszy od stażysty na inspektorze i redaktorze naczelnym miesięcznika „Jastrząb” kończąc. Teraz nadszedł czas na coś nowego, poniekąd ekscytującego – mówi.

Jak przyznaje Robert Cebula, jego koncepcja działania złożona w aplikacji o pracę była obszerna i ogólnikowa. - Nie chciałem koncentrować się na szczegółach nie znając specyfiki pracy rybnickiego urzędu miasta. Oczywiście podałem pewne pomysły, które chciałbym realizować w Rybniku, by miasto było jeszcze fajniejsze, piękniejsze. Jednym z ważniejszych rzeczy, których chciałem się zająć to strona internetowa miasta – może warto ją troszeczkę zmienić, odświeżyć. Pomyślimy o jakiejś mobilnej aplikacji – to jest modne w kraju i na świecie. Chcemy iść w kierunku nowoczesnym nawiązując do tradycji Rybnika – wyjaśnia.

Jak podkreśla prezydent Piotr Kuczera, wielu mieszkańców pomimo konferencji, spotkań i informacji w mediach i tak nie ma pojęcia o  niektórych wydarzeniach. - Myślę, że to będzie praca nowego naczelnika, jak przełamać pasywność mieszkańców i zainteresować 138 tys. ludzi. Dobra promocja to sprawność kanałów informacyjnych – dodaje.

Z kolei nowy naczelnik podkreśla, że nie ma lepszego czynnika promocyjnego niż zadowolony mieszkaniec, który mówi swoim znajomym i sąsiadom jak lubi swoje miasto. - Rybniczaninowi musi się dobrze żyć. Działania promocyjne to nie tylko gadżety, strony internetowe – dodaje Robert Cebula.

Co ciekawe, miasto chce jeszcze bardziej rozpowszechnić herb Rybnika kosztem logo. – Pamiętam burzliwą debatę na temat logo. Pytanie, czy było ono efektem mody? Na pewno czeka nas dyskusja. Dla mnie herb jest symbolem, który towarzyszy ludziom przez wieki. Brakuje mi go w przestrzeni miasta. To element cementujący tożsamość – mówi prezydent Kuczera.

Nowy naczelnik Wydziału Promocji od ponad roku mieszka w Rybniku. Ma 31 lat, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności Społecznych w Poznaniu (Wydział Zamiejscowy w Katowicach) na kierunku komunikacja społeczna ze specjalnością dziennikarską. Od 2005 roku pracował w jastrzębskim urzędzie miasta, tworząc m.in. artykuły dla miesięcznika samorządowego „Jastrząb”.

W 2010 roku został zastępcą rzecznika prasowego, zajmując się m.in. organizacją kontaktów prasowych, mediami społecznościowymi, redakcją miejskiej strony internetowej oraz tworzeniem tekstów promocyjnych. W 2013 roku został redaktorem naczelnym miesięcznika „Jastrząb”.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (3):
  • ~ 2016-08-03
    15:20:05

    17 3

    Tasujemy, tasujemy a nic nie zyskujemy !

  • ~Jan R. 2016-08-05
    10:04:49

    4 2

    Najważniejszym zadaniem nowego naczelnika jest przekonanie rybniczan, by wkrótce Rybnik liczył sobie nie 138 ale 140 tys. obywateli.

  • ~rybniczanka 2016-08-09
    22:36:42

    5 1

    Nowa strona internetowa? Udoskonalanie czegoś bez końca i na siłę nie jest chyba najszczęśliwszym rozwiązaniem. Przykład... stara strona prognozy pogody działała bez zarzutu, po zmianach często (szczególnie rano) zamiast wykresów widziałam tylko reklamy. Rezultat - ustawiłam przeglądarkę na meteo.pl i nie zamierzam już tego zmieniać.


    „Zadowolony mieszkaniec, który mówi swoim znajomym i sąsiadom jak lubi swoje miasto. Rybniczaninowi musi się dobrze żyć”. I zaraz poniżej cyt. „miasto chce jeszcze bardziej rozpowszechnić herb Rybnika kosztem logo”. Logo czy herb nie podniesie komfortu życia.

    A może by tak np. wzorem Żor darmową komunikację? Żeby miasto było przyjazne ludziom...
    Siostra na Mazury posyłała zdjęcie „darmowego autobusu” bo opowieściom nie chcieli dać wiary.
    Ot promocja, szkoda tylko że sąsiadów.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319