zamknij

Wiadomości

Marszałek nie „flirtuje” z Rybnikiem

2010-09-01, Autor: 
Mamy kolejny dowód na to, że region rybnicki jest przez władze województwa traktowany po macoszemu. Marszałek nie chce skierować na nasze tory nowoczesnych pociągów typu Flirt, mimo że 2 lata temu tory z Rybnika do Katowic przeszły gruntowny remont.

Reklama

W ostatnich miesiącach ciężar lobbowania na rzecz poprawy sytuacji na kolei wziął na siebie prezydent Rybnika Adam Fudali, którego przedstawiciele brali m.in. udział w spotkaniach z pracownikami urzędu marszałkowskiego odpowiedzialnymi za transport kolejowy. Wśród postulatów przedstawianych przez rybnickich urzędników było równoprawne traktowanie potrzeb pasażerów naszego regionu, w tym propozycja, aby w kierunku Rybnika jeździły nowoczesne pociągi typu Flirt.

Kilka dni temu marszałek Bogusław Śmigielski odpowiedział w oficjalnym piśmie na propozycje władz Rybnika. „Obecnie na odcinku Katowice – Rybnik pociągi osiągają prędkości rzędu od 20 do 80 km/h. Skierowanie nowego pojazdu na ww. trasę – co niewątpliwie przyczyniłoby się do zwiększenia komfortu jazdy podróżnych, polepszenia bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz skrócenia czasu podróży - wydaje się uzasadnione dopiero po przeprowadzeniu stosownej modernizacji nawierzchni kolejowej, będącej w gestii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” - odpisał marszałek.

 

Zdaniem specjalistów zajmujących się tematyką kolejową, taką odpowiedzią marszałek skompromitował się, bo... remont linii kolejowej z Rybnika do Katowic zakończył się nie dalej jak 2 lata temu! - Odpowiedź pana marszałka Śmigielskiego jest niezgodna z faktami. Trasa Rybnik-Katowice została w ciągu kilku ostatnich lat gruntownie wyremontowana. Obecnie pociągi jeżdżą tu ze stałą prędkością 80km/h, a do 20 km/h zwalniają w kilku miejscach na niestrzeżonych przejazdach kolejowych. W interesie marszałka powinno być równe traktowanie wszystkich miast, a nie faworyzowanie wybrańców pod pretekstem nieprawdziwych danych dotyczących stanu linii. Na przyszłość panu marszałkowi radziłbym zamienić samochód służbowy na transport publiczny, wtedy osobiście zobaczyłby jak wyglądają pociągi i linie, które on finansuje – komentuje Łukasz Wała prezes Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.

 

Słowa Łukasza Wały potwierdza Zbigniew Czyż z Zakładu Linii Kolejowych w Gliwicach PKP PLK, który odpowiada za linię z Rybnika do Katowic. - Pociągi poruszające się na wyremontowanej trasie Rybnik-Katowice mogą jeździć z maksymalną szybkością 80km/h. Jednak istnieją na niej 4 miejsca, przy przejazdach kolejowych, w której muszą zwolnić do 20 km/h. Być może marszałkowi Śmigielskiemu chodziło o to, że pociągi typu Flirt mogą rozwinąć prędkość nawet do 160 km/h, a na tej trasie nie mogłyby w pełni wykorzystać swoich technicznych możliwości – dywaguje Zbigniew Czyż.

 

Problem w tym, że na Śląsku jest niewiele miejsc, w których pociągi kursują ze stałą prędkością powyżej 100 km/h. Mało tego, jedynym niewyremontowanym odcinkiem trasy Rybnik – Katowice, jest fragment Katowice Brynów – Katowice Ligota, gdzie pociągi zwalniają do prędkości ok. 30 km/h. Co ciekawe, pożądany przez rybniczan flirt jeździ właśnie tym samym odcinkiem do Tychów!

 

Eksperci z którymi rozmawialiśmy, nie mają wątpliwości, że zaniedbania w komunikacji kolejowej w takich regionach jak rybnicki czy bielski, to brak woli politycznej. Od wielu lat władze województwa systematycznie inwestują w rozwój połączeń kolejowych np. w kierunku Tychów. Wątpliwości nie ma również kolega marszałka w Platformie Obywatelskiej, starosta rybnicki Damian Mrowiec, który przymierzany jest do roli zastępcy Śmigielskiego w fotelu marszałka. - Ja, wraz z innymi przedstawicielami naszego regionu wielokrotnie wskazywaliśmy, że dwugodzinna podróż z Raciborza do Katowic to skandal. Niestety, w minionych latach naszemu regionowi brakowało siły przebicia. Mam nadzieję, że za kilka miesięcy to się zmieni. Panu marszałkowi sugeruję, aby więcej energii kierował w rozwiązywanie np. problemów śląskich kolei niż w kolejne kampanie reklamowe województwa – komentuje starosta Mrowiec.

 

Członkowie Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska zarzucają władzom nie tylko faworyzowanie wybranych regionów naszego województwa, ale i brak pomysłu na systemowe rozwiązania. Z problemem komunikacji kolejowej znacznie lepiej radzą sobie inne regiony. Na poparcie tej tezy porównują inwestycje w infrastrukturę kolejową województwa zachodniopomorskiego (1,7 mln mieszkańców) i śląskiego (4,65 mln mieszkańców). W województwie śląskim w 2010 roku zakupiono 4 jednostki Flirt i 8 Elfów. W Zachodniopomorskiem 10 nowoczesnych szynobusów, 6 używanych szynobusów z Niemiec, a w 2011 na szyny wyjedzie 12 nowych Elfów.

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~werkk 2010-09-01
    09:52:43

    0 0

    Szkoda dla Rybnika ale skąd ta niechęć niestety tu tez jest polityka Bogusław Śmigielski jest z PO Rybnikiem rządzi PiS i to jest powód odmowy jak władze w Rybniku przej mnie PO pociąg będzie. Dlatego bardzo ważne jest aby władze lokalne były z tej samej partii co władza państwa bo tak już to jest ze te miasta zyskują. Ja rozumie decyzje Marszałka jak by się zgodził jak myślicie kto by to wziął za swój sukces wiec nie dziwie nikt nie zrobi podarunku przed wyborami konkurentowi.

  • ~rodzyn 2010-09-01
    10:06:17

    0 0

    Co ciekawe, pożądany przez rybniczan flirt jeździ właśnie tym samym odcinkiem do Tychów - tak ale tory w stronę Tychów są w lepszym stanie niż te do Rybika bo są tam 3 tory

  • ~Styrk 2010-09-01
    11:05:31

    1 0

    Pociągi do Katowic z Rybnika prędkość 80 km/h mogłyby osiągnąć gdyby spadły z wiaduktu na Paruszowcu. Z dworca głównego w Rybniku do głównego w Katowicach podróż trwa minimum godzinę i 15 minut nie wliczając w to opóźnienia z jakim ZAWSZE wyruszają z Rybnika, pomijam kwestię, że wg rozkładu podróż trwa znacznie krócej. Jeśli torowisko jest wyremontowane to chyba przez chore dzieci bo na niektórych odcinkach rzuca tak, że plomby z zębów wypadają. Flirt nie Flirt jedyna nadzieja w tym, że pojawi się konkurencja dla PKP, bo jak tak dalej pójdzie to na hulajnodze będzie się podróżować szybciej i bardziej komfortowo.

  • ~mily pan 2010-09-01
    11:08:33

    0 0

    Jeszcze wczoraj RYZY ZAPEWNIL ze BANKOW nie bedzie LUPIL ale nas to juz moze J.BAC wyzszym podatkiem VAT

  • ~dominika40 2010-09-01
    11:17:52

    1 0

    pewnie gdyby dostali ten nowy pociąg to zaraz z rozkładu poskreślali by kilka kursów starych maszyn.Niestety nasza kolej nie dba o podróżnych i głupie są tłumaczenia,że za opóźnienia nie są winni,że za stan torów nie są winni, że za wygląd dworców też nie oni ponoszą winę. Nie można dbać tylko o jedno, nowy "flirt " nie uzdrowi naszej kolei. Coraz mniej nas zachęca do korzystania z tego środka transportu. Jakoś w Czechach choć dworce stare wszystko inaczej funkcjonuje i bilety są o duuużo tańsze.

  • ~leo_rybnik 2010-09-01
    11:21:29

    1 0

    ~bogdann55 pisz po polsku a nie po chińsku a jak nie umiesz to wracaj do szkoły , nie zaśmiecaj forum

  • ~qwerty 2010-09-01
    11:22:17

    0 0

    "Wojne" polityczna zaczal Fudali zaraz po tym jak wladze przejela PO. Np powiedzial,z e nie bedzie juz "wspieral" szpitala umazajac mu podatek. Wspieranie szpitala bylo OK jak wladze mialo zwiazane z Fudalim PiS i blisko kiedys zwiazany ze szpitalem Piecha. Jak przyszlo PO, to Fudali stwierdzil, ze juz nie bedzie wspieral szpitala, ktorego budzetem zarzadza PO, wiec zaczal kopac po kostkach. Te kilkaset tysiecy w budzecie miasta to pikus, a w budzecie szpitala jest to juz bardziej znaczaca kwota. Pomijam juz manipulowanie informacjami, na ktore zwrocil uwage rodzyn. To ze Flirt przejezdza przez ta sama stacje nie znaczy ze tymi samymi torami i nie znaczy, ze one sa w takim samym stanie jak tory do Rybnika. Co do lupienia bankow - bogdan55 - Ty myslisz, ze pieniadze, ktore banki oddaja w postaci podatkow to skad sa? Dodrukowuja je?

  • ~ 2010-09-01
    11:24:15

    1 0

    Ale o co te plucie? Te pociągi zostały kupione specjalnie na jedną rewitalizowaną linię Katowice-Tychy, a tu nagle wszyscy zaczęli się o nie drzeć jak małpy. W przyszłym roku ma być 8 Elfów, to może wtedy coś dostaniemy.

  • ~mily pan 2010-09-01
    11:35:18

    0 0

    Przez POLITYKE tuska mamy co mamy czyli NIC, jeden dobry pociag o ktory caly SLASK nie kloci bo jest bieda a takie pociagi powinny byc na KAZDNEJ lini kolejowej wiec mamy czyli CUDA TUSKA.

  • ~qwerty 2010-09-01
    11:35:38

    0 0

    Tym razem 100% zgodze sie z Vaflem, ale nie chcialem podnosci tego argumentu, bo zaraz Arteks by mnie zaplul. Tychy sobie wymyslily, ze zrobia sobie dobre polaczenie z Katowicami. Stworzyly plan, otrzymaly pieniadze z UE, wsadzily w to rowniez swoje pieniadze. Inne samorzady nagle zaczely zazdroscic i upominac o Flirty. Chcialyby dostac Flirty na krzywy ryj, bez wykonywania calej pracy, ktora wykonaly Tychy. Ale taka juz Polska rzeczywistosc.

  • ~bezimienny 2010-09-01
    12:02:40

    0 0

    gdzie jest @Arteks???_________ nie ma go, bo wypowiada się w tekście powyżej oficjalnie? to ten raport, o którym pisałeś Arteksie???______________:) pozdro 106

  • ~mily pan 2010-09-01
    12:25:12

    0 0

    A koniec dodam ze pociagow typu Firt nie ma nie bedzie w RYBNIKU bo najlepiej teraz wam idzie budowa AUSTOSTRAD na PIASKACH,zobaczymy POkemony jak za kilka lat te autostrady przez WAS budowanE sie RYPNA !!!!!!!!!!

  • ~werkk 2010-09-01
    12:49:59

    0 0

    bogdann55 co do autostrad jak by się rypły za kilka lat nie było by tak złe ale one jeszcze nie są wybudowane a już są cyrki z podbudowa dolomitowa.A co do torów Rybnik Katowice nie chce się wypowiadać bo nie znam tematu ale wiem ze je zaczęli 10 lat a może więcej remontować jeszcze nie skończyli?

  • ~werkk 2010-09-01
    12:51:29

    0 0

    -miała być z dolomitu a jest z badziewia.

  • ~Bialy Rekin_1 2010-09-01
    12:57:38

    0 0

    Ta odpowiedź marszałka Śmigielskiego i cała polityka prowadzona przez niego świadczą o tym, że ten człowiek nie nadaje się nawet na sołtysa.

  • ~ 2010-09-01
    13:01:00

    0 0

    Zwracam Wam wszystkim uwagę, że tutaj nawet nie chodzi tyle o fakt jeżdżenia "Flirta" do Rybnika lub nie. Zdecydowanie bardziej bulwersuje mnie fakt, że Pan Marszałek i jego doradcy nie mają pojęcia o kolei w regionie. Jak można napisać o linii, która przeszła w ciągu ostatnich 4 lat wymianę nawierzchni, że jest w złym stanie? 80km/h obowiązuje na całym odcinku (ograniczenia prędkości są jedynie punktowe). Natomiast między Leszczynami, a Rybnikiem po remoncie podniesiono prędkość do 100km/h! Tego Pan Marszałek już nie zauważył. Owszem, nie są to prędkości powalające na kolana, ale przy obecnych ogległościach pomiędzy przystankami oraz jak na Śląskie warunku to jest naprawdę przyzwoicie. Takich "Flirtów" czy "Elfów" to na potrzeby naszego województwa porzebaby ze 100, a nie 4...

  • ~ 2010-09-01
    13:33:05

    0 0

    Zwracam Wam wszystkim uwagę, że tutaj nawet nie chodzi tyle o fakt jeżdżenia "Flirta" do Rybnika lub nie. Zdecydowanie bardziej bulwersuje mnie fakt, że Pan Marszałek i jego doradcy nie mają pojęcia o kolei w regionie. Jak można napisać o linii, która przeszła w ciągu ostatnich 4 lat wymianę nawierzchni, że jest w złym stanie? 80km/h obowiązuje na całym odcinku (ograniczenia prędkości są jedynie punktowe). Natomiast między Leszczynami, a Rybnikiem po remoncie podniesiono prędkość do 100km/h! Tego Pan Marszałek już nie zauważył. Owszem, nie są to prędkości powalające na kolana, ale przy obecnych ogległościach pomiędzy przystankami oraz jak na Śląskie warunku to jest naprawdę przyzwoicie. Takich "Flirtów" czy "Elfów" to na potrzeby naszego województwa porzebaby ze 100, a nie 4...

  • ~auralfloat 2010-09-01
    13:47:41

    0 0

    bogdan, te 55 to od IQ czy od czego? Masz jakieś kompleksy, może niespełnienia, może małego członka? Nie zwalaj winy na partie polityczne, które ci nie leżą bo to najgorsza forma argumentowania (jeśli nie ma się nic do powiedzenia). Przypomnę ci, że fragment A1 między Bełkiem czy czymś tam a Gliwicami został w sumie nie dawno otwarty. Tak więc twoje urojenia nie mogą znaleźć tu pełnego wyrazu. Poszukaj na innych forach, może na jakiejś interii czy czymś tam innym jeszcze, gdzie cię posłuchają, światowcy.

  • ~bezimienny 2010-09-01
    13:49:08

    0 0

    @Gajdzik, poproś swojego kolegę Arteksa o wypowiedź na forum, __________________ ta oficjalna powyżej nam nie wystarcza; zastanawia mnie dlaczego ludzie z Wodzisławia tak się pchają do Rybnika???

  • ~lupa2010 2010-09-01
    14:59:36

    0 0

    No i super - marszałek nie da nam Flirttu, żeby mu znowu PO nie zarzucała, że wspiera Fudalego!!!

  • ~Lateks 2010-09-01
    17:18:07

    0 0

    A ja się spytam szanownych fachowców po co te pociągi zwalniają na tych przejazdach?
    bo jakiś dgłupek ścigał się z pociągiem i nie zdążył go wyprzedzić mimo iż ma tam znak stop... to jest śmieszne że szanowna komisja ds. wypadków jeszcze nic nie ustaliła...

  • ~ 2010-09-01
    18:37:07

    0 0

    "polityka Bogusław Śmigielski jest z PO Rybnikiem rządzi PiS i to jest powód odmowy jak władze w Rybniku przej mnie PO pociąg będzie."

    Wniosek z tego jest oczywisty - w naszym wspólnym interesie jest usunięcie PO, do to partia demagogii,i kierująca się własnym partyjnym interesem kosztem obywateli. Dobrze, że wskazałeś wprost ten szowinizm PO, jako wyborca tej partii zdajesz sobie w pełni z niego sprawę, ale nie posiadasz umiejętności poprawnego wyciągania wniosków.

  • ~ 2010-09-02
    00:08:25

    0 0

    nti. To są tylko twoje patologiczne domysły, tępy siku.

  • ~wojtek144 2010-09-02
    08:02:31

    0 0

    ~Vafel przeszedłeś zapewne krótki kurs propagandy w wydaniu PO.

  • ~bezimienny 2010-09-02
    08:28:16

    0 0

    hehe, i Arteks się zdemaskował :) pozdro 106 __________________

  • ~ 2010-09-02
    09:34:35

    0 0

    ____________________a mógł o to powalczyć P. Krząkała____________________________________
    ___________________________________________________________________________________

  • ~Arteks 2010-09-02
    09:59:58

    0 0

    @rodzyn - nie ma trzech torów do Tychów. Przejedź się to zobaczysz. A z qwertym nie potraficie czytać tekstu ze zrozumieniem bo wyraźnie jest wspomniane, że najgorszy odcinek na trasie to Katowice-Katowice Ligota czyli wspólny dla kierunków na Rybnik i Tychy Miasto. Wy tego nie musicie wiedzieć ale marszałek powinien bo taką odpowiedzią się po prostu kompromituje. Nie pierwszy raz zresztą. Cieszę się z uczciwej krytyki pana Mrowca. Widzę, że facet nie boi się skrytykować naszego daremnego marszałka nawet publicznie mimo przynależności do tej samej partii. Tu macie przykład antypolitykierstwa. Coś działa źle i starosta mimo koleżeńskich układów politycznych krytykuje marszałka. Wiele osób nie zdaje sobie sprawę, że koleje regionalne to już nie PKP. Całkowicie podlegają pod władze marszałka - tego samego, który w 2009 roku lekką ręką poskracał wszystkie składy na Śląsku, wycofał komfortowe i zmodernizowane w 2007-8 składy piętrowe, zgodził się na likwidację kas biletowych w Wodzisławiu, Bytomiu, Mikołowie czy Chorzowie i podpisał likwidację 150 pociągów na Śląsku na pocz. 2009 roku... Same "sukcesy". Pomijam już że jest to osoba na której ludzie związani z komunikacją z całej Polski na Rynku Kolejowym - nie pozostawiają suchej nitki! Mało tego, ludzie ze śląskiej PO nie cierpią Śmigielskiego i elity tej partii zapowiadają, że na pewno go nie wybiorą. A jak się zachowują rybnickie zgredziki z lokalnego klona? - Chwalą tą fajtułapę i jego fatalne decyzje związane z koleją ;P

  • ~bezimienny 2010-09-02
    10:00:37

    0 0

    _________________________________Fudali wysłał pismo i urzędników i niby wielki lobbing_______________________________ Tak jak w sprawie kamienia i donoparku, hehe, pozdro 106

  • ~bezimienny 2010-09-02
    10:03:27

    0 0

    oooooooooooooooooo Arteks, nie wystarczy Ci wypowiedź powyżej???________________________ jak sam wiesz, później byl czas kiedy przybyło połączeń do Rybnika, wtedy się cieszyłeś na forum, teraz krytykujesz; punkt widzenia siedzi od punktu siedzenia, pewnie siedzisz o Fudalego na podstawie jakiejś obietnicy::::::::)))))))) pozdro 106___________________________________

  • ~Arteks 2010-09-02
    10:10:50

    0 0

    @qwerty - Flirty skierowano do Tych bo naciskał na to wicemarszałek Spyra, który mieszka w Tychach (jakbyś nie wiedział). I to jest właśnie przykład nonsensu. Flirty kupione z budżetu województwa - cieszą tylko mieszkańców dwóch miast, na bardzo krótkiej relacji, która dodatkowo miała świetną komunikację miejską autobusową... Zamiast skierować je tam gdzie ludzie masowo korzystają z pociągów. Takiej polityki nie prowadzi ŻADNE województwo w Polsce. Nowy tabor kierowany jest w różne trasy kolejowe. Ktoś napisał, że władze Tych się zaangażowały w ofertę biletową? A kto by się nie zaangażował? Czy myślicie, że nasz ZTZ i Fudali nie wprowadziłby nowych wspólnych taryf gdyby marszałek zaproponował mu np. opłacanie(!) nowoczesnych, klimatyzowanych pociągów - Flirtów puszczanych co pół godziny np. z Rybnika do Wodzisławia??? Ten argument też jednak leży bo od niedawna marszałek Śmigielski zadecydował, że jeden Flirt ma jeździć na trasie Gliwice-Częstochowa, a więc kolejna niekonsekwencja. Dziękuję redakcji za to, że nie daje sobie wcisnąć ściem marszałka tak jak inne media i że ujawniła informacje z jakich wiele osób nie zdaje sobie sprawy. To o czym piszecie to tylko wierzchołek góry lodowej. Pan Mrowiec ma u mnie dużego PLUSA. Jeśli zostanie marszałkiem chętnie mu mogę ZA DARMO doradzić co można zrobić aby uporządkować to kolejowe dziadostwo jakie zostawi po sobie Śmigielski i jak widzę nie tylko ja bo jest sporo osób, które mądrze piszą w sprawach komunikacyjnych...

  • ~Arteks 2010-09-02
    10:20:03

    0 0

    @bezimienny - i tacy w w rybnickiej PO jesteście - NIGDY NIE MACIE NIC MERYTORYCZNEGO do powiedzenia tylko pleciecie głupoty nie na temat i kąsacie innych forumowiczów! To, że przybyło połączeń w rozkładzie 2009/10 to nie był powód do smutku ale do radości. Marszałek nie zapłacił za to ani złotówki. Okazało się że przy obecnych kosztach pociągów może być więcej jak się tylko zrobi lepszy rozkład. I w centrali PR taki rozkład zrobiono, okazało się że można. Żadna w tym zasługa naszego marszałka. To raczej NIK powinien się zainteresować dlaczego za takie rozkładowe badziewie w latach 2005-9 nasze województwo płaciło gigantyczne pieniądze nie mając żadnego wpływu na pory odjazdów pociągów. Chciałbym również napisać, że władze województwa opamiętały się dopiero po materiałach prasowych, które upubliczniły dane, że tylko w pierwszym kwartale 2009 (po cięciach rozkładowych zaabrobowanych przez marszałka) ilość przewożonych pasażerów drastycznie spadła o prawie 180 tys. Rozmawiałem w tej sprawie z jeszcze wtedy radnym sejmiku - Zdziebłem. On mi mówił, że to radni zrobili karczemną awanturę Śmigielskiemu i Spyrze z powodu kolei. Stąd lekkie opamiętanie dzięki radnym sejmiku, którzy podnieśli raban. Ale i tak jesteśmy wraz z Podlasiem i Podkarpaciem na szarym końcu w koncepcjach i funkcjonowaniu kolei w Polsce. Można to powiedzieć szczerze i otwarcie. Dzięki niekompetentnemu marszałkowi z PO - Śmigielskiemu!!!

  • ~mily pan 2010-09-02
    10:36:38

    0 0

    Artex skad ty masz az tyle wiadomoci,piszesz na temat, doglebnie, nie jednego urzednika bys zalamal, wieki podziw, mysle ze POKEMONY TEZ TAK MYSLA ale niecha tego pokazac bo im wstyd ze sa mali przy Tobie

  • ~mily pan 2010-09-02
    10:39:54

    0 0

    sorry mialo byc wielki i niechca

  • ~bezimienny 2010-09-02
    10:51:30

    0 0

    @Arteks, dzięki za awans na czlonka PO jaki mi dałeś, jestem wzruszony; ja po prostu nie cierpię takich niby doradców jak Ty, wczoraj pisałeś, ze chcesz być doradcą za fajną kasę, dzis takie propozycje dajesz na forum, nie lubię oszustów, którzy gadają tak ajk im pasuje w danej chwili i tyle :), pozdro 106

  • ~Arteks 2010-09-02
    11:24:38

    0 0

    @bezimienny - w zasadzie nie musiałbym się przed tobą tłumaczyć bo nie jesteś dla mnie interesującym dyskutantem - dla mnie III liga jeśli chodzi o poziom. Ale to, że nie interesuje mnie kariera polityczna i nudziłyby mnie jałowe dyskusje z różnymi radnymi to nie znaczy, że nie mogę raz na jakiś czas w czymś doradzić osobistościom, które zechcą takich rad posłuchać. Tak więc nie próbuj mi robić przytyków bo to co zrobię to moja sprawa. Odpowiedziałem jedynie Bogdannowi, że rajcowanie to nie rzecz dla mnie. Odnoszę wrażenie, że z pewnością miałbym więcej do doradzenia Mrowcowi (jeśli zostanie marszałkiem) niż wszystkie rybnickie zgredziki z PO razem wzięte ;PP I być może zechce się w swoim czasie ze mną skontaktować jeśli czyta to forum, a sądzę że tak :)

  • ~bezimienny 2010-09-02
    11:38:05

    0 0

    @Arteks - musiałbym napisać "A JEDNAK"; cieszę się, że tak łatwo Cię sprowokować; zostaniesz moim doradcą ds. aktywności i manipulacji na forum rybnik.com.pl??? Proszę, proszę, proszę :) pozdro 106

  • ~HAN 2010-09-02
    11:46:55

    0 0

    Smigielski tymi wypowiedziami pokazal jak bardzo 'nadaje' sie na ten urzad ktory zajmuje. Od dawna bylo wiadomo ze nie ma pojecia o komunikacji kolejowej a opinia o zlym stanie torow do Rybnika 'przekona'l juz chyba wszystkich do siebie. Po prostu nie ma bladego pojecia o pewnych sprawach i na dodatek jeszcze zabiera glos, kompromitacja i nic wiecej. Zgadza sie ze Flirty mialy tylko do Tych jezdzic. W Czestochowie jednak tez sie pojawiaja. To z naszych pieniedzy tez zostaly zakupione te jednostki, nie tylko z tych miast do ktorych jezdza. Trzeba glosno upominac sie o swoje, tym bardziej jak pojawia sie nowe Elfy.

  • ~qwerty 2010-09-02
    12:25:22

    0 0

    Arteks - przestan klamac. Tychy mialy plan, zalatwily dofinansowanie do pewnych czesci tego planu. Podstawowym warunkiem wykonania planu bylo puszczenie na tej trasie nowych pociagow. Przypomnijmy, ze wczesniej na tej trasie POCIAGI NIE JEZDZILY. Wojewodztwo pomysl podchwycilo, zapewne ze wzgledu na bardzo duza szanse przedluzenia trasy Tychy - Katowice az do Dabrowy (nie jestem pewnyc czy to juz mialo miejsce), a nastepnie ze wzgledu na przekonanie pasazerow do podrozowania nowoczesnymi pociagami, rowniez zdaje sie w kierunku Gliwic. Ale w miedzyczasie zawistna polska prostacka niska klasa polityczna ze szczebli lokalnych zaczela zazdroscic dobrego planowania wladzom Tychow i zaczela "podkopywac" plan, naciskajac na wladze wojewodztwa o skierowanie nowych pociagow ZAKUPIONYCH Z AMYSLA O TRASIE TYCHY - KATOWICE do innych miast Slaska.

  • ~qwerty 2010-09-02
    12:29:19

    0 0

    Poza tym gdzie tu porownanie trasy Tychy-Katowice i Wodzislaw-Katowice? "...Według danych PKP w roku 2009 skorzystało z niego 1 mln 187 tys. pasażerów. W styczniu tzw. napełnienie pasażerskie wynosiło 89 tys. osób, w grudniu 121 tys.". Z Rybnika nigdy w zyciu nie bedzie takiego zapelnienia pociagow na calej trasie Wodzislaw - Katowice.

  • ~HAN 2010-09-02
    12:59:28

    0 0

    'a nastepnie ze wzgledu na przekonanie pasazerow do podrozowania nowoczesnymi pociagami, rowniez zdaje sie w kierunku Gliwc' - akurat w tym przypadku Flirt jezdzi na trasie Gliwice- Czestochowa, a poza tym mysle ze pasazerowie z Rybnika czy Wodzislawia tez by sie przekonali do nowoczesnych pociagow a nie do starych plastikowych siedzen i w wiekszej ilosci podrozowali by pociagiem. Mysle ze gdyby na trasie Tychy Miasto- Katowice jezdzily by stare jednostki tyle ludzi nie kozystalo by z uslug kolei. Gliwice i Czestochowa plakaly to maja teraz nasza kolej.

  • ~qwerty 2010-09-02
    16:09:58

    0 0

    Nie wiem jakie jest oblozenie linii Katowice-Wodzislaw, ale smiem watpic, ze jakkolwiek porownywalne do oblozenia relacji Tychy-Katowice, Gliwice-Katowice czy chocby Katowice-Czestochowa.

  • ~Arteks 2010-09-02
    18:09:41

    0 0

    @qwerty - już kiedyś pisałem ale ponieważ masz wybiórczą sklerozę to przypomnę. W 2008 roku Urząd Marszałkowski opublikował dane z przewozów pasażerskich na Śląsku. Zdecydowanie najwięcej pasażerów jeździło na trasie Gliwice-Zawiercie, na 2 miejscu Katowice-Bielsko, na 3 miejscu Katowice-Rybnik (mimo uciążliwego remontu linii!). A potem była bardzo dłuuuuga przerwa i inne linie Śląska. Nie musisz mi wierzyć na słowo. Zadzwoń do odpowiedniego wydziału UM. Na pewno te dane nie są tajne i Ci je udostępnią. Nie masz też racji co do frekwencji w pociągach Katowice-Rybnik i Tychy Miasto-K-ce. Na naszej linii w godzinach szczytu ludzie stoją. W kierunku Tych Miasta jeszcze takie zjawisko nie występuje. A mam znajomych, którzy dojeżdżają do Katowic prawie codziennie. Co do planów Tychów to inne miasta też chciały stworzyć SKM np. Sosnowiec, Gliwice, a nawet Rybnik pod koniec lat 90. Niestety zdecydowanie preferowane w tym kierunku są tylko Tychy (ze względów politycznych). Dziwię się też, że upierasz się (jak zwykle chyba na przekorę), że nowy tabor należy się tym tylko którzy wdrażają jakiś program. W trójmieście też nie ma nowego taboru, a SKM funkcjonuje już od ponad 60 lat bo tak naprawdę w takich kolejkach nie wygoda jest najważniejsza ale częstotliwość kursowania i pojemność składów. Z kolei w podróżowaniu na dłuższych odcinkach wygoda ma bardzo duże znaczenie. Przecież Tychy mogą takie Flirty kupić i jeździć nimi gdzie tylko chcą. Ale te 4 szt. kupiono za pieniądze całego woj.

  • ~EP07-135 2010-09-02
    18:33:23

    0 0

    Do kolegi qwerty i ludzi podzielających jego poglądy.
    Jeżeli Rybnik i subregion zachodni będą tworzyli ludzie, którzy odgórnie stwierdzają "NIEDASIE" to nic wartościowego w tym regionie nie dojdzie do skutku!
    @Qwerty - tłumaczyłem na forum, a ty dalej swoje! Tychy się dołożyły do flirtów! Przedstaw jakiekolwiek dowody swojej argumentacji. Tychy dołożyły się jedynie do tzw. taryfy pomarańczowej. Plan o którym piszesz był tworzony przez samorząd, ale na poziomie województwa! Doskonale pamiętam, pierwszy projekt LKMki Sosnowiec - Tychy Miasto, który zakładał budowę nowych torowisk. Projekt wykonano po łebkach. W Tychach Mieście i innych przystankach miały być windy dla niepełnosprawnych itd. Niedość że ta SKMka jest bez sensu (jeździ prawie pusta poza kilkoma kursami w szczycie) to jest ona doskonałym przykładem grą pozorów, że UMWŚ coś z koleją robi. Przypomnijcie sobie styczeń 2009, gdzie kosztem połączeń na liniach Katowice - Rybnik, Kat. - Bielsko czy Glwiice - Częstochowa utrzymano super hiper pociągi do Tychów Miasta.

    Nie widzę przeszkód, aby flirty jeździły do Rybnika. Mogłby przyciągnąć więcej pasażerów i pojechać szybciej o kilka minut do Katowic od zwykłych EN57 (mają lepsze przyśpieszenie). No ale jeżeli sami nie będziemy chcieli się lepiej wozić, to nikt nam prezentu na święta nie zrobi.

  • ~charlie 2010-09-02
    18:40:12

    0 0

    Rozumiem, że ludzie związani z PO czy też jego zwolennicy są niezwykle utalentowani i na wszystkim znają się najlepiej. Nie od dzisiaj wiadomo, że Arteks siedzi w temacie kolei i jak mało kto zna się na niej bardzo dobrze, tym bardziej dziwi mnie, że takie młokosy jak wy w ogóle wchodzicie z nim w spór nie mając o tym zielonego pojęcia. Swoją postawą tylko się kompromitujecie. Nie macie pojęcia o kolei to przynajmniej tutaj się nie kompromitujcie i nie wypowiadajcie

  • ~Arteks 2010-09-02
    19:48:44

    0 0

    A już dla zupełnie niewtajemniczonych to taka ciekawostka. W Berlinie jednostki wyprodukowane w latach 30. kursowały bez przerwy (przechodząc jedynie niezbyt wielkie modernizacje) do 1997 roku. Dopiero zakupy nowego taboru umożliwiły wymianę. Jeździłem nimi osobiście i chociaż były niezwykle archaiczne nie było to dla nikogo żadnym dyskomfortem czymś takim jeździć jako kolejka, którą się jeździ 15-30 minut. Ważniejsze było że kursowała na wielu liniach co 5 minut... Natomiast to co zrobiono z Tychami to ani nie jest szybkie, a nie nie jest to typowy SKM, ani nawet cyklu rozkładowego to nie ma... Stąd pasażerowie autobusów nie chcą się do tego przesiadać. Warto zauważyć, że w przeciwieństwie do mieszkańców Tychów - mieszkańcy Rybnika, Bielska, Czerwionki, Pszczyny itd nie mają alternatywnej komunikacji miejskiej ze stolicą województwa. Marszałek tego może nie wiedzieć ;P Tak jak napisał EP07 - z tymi Tychami to taka propagandówa, żeby nie było iż na Śląsku nic się nie robi w temacie. Jedną z najsłynniejszych wypowiedzi w internecie w styczniu 2009 była ta marszałka Spyry "Likwidujemy wiele pociągów ale dodajemy też nowe np. do Tych Miasta" - tak jakby dodawanie pociągów w jakimś kierunku usprawiedliwiało likwidację innych. Ta wypowiedź krążyła w światku miłośników kolei po całej Polsce ciesząc się podobną uciechą czytelników co wpadki i lapsusy słowne znanych polityków... Pośmiać się można ale takie tępe osoby naprawdę rządzą naszym województwem co śmieszne już nie jest :/

  • ~miastowy 2010-09-02
    20:08:57

    0 0

    Że ja też zabiorę głos w tej dyskusji, bo troszkę mnie te szczekanie mierzi. Po tekstach od razu widać, że kol. Arteks (ze sobie pozwolę na spoufalenie) jest w temacie tzw. Transportu szynowego. Natomiast Querty szczeka i rzuca jakimiś hasłami typu bo mi się tak wydaje.
    Całkowicie bezsensu. Nie znam się na tych wszystkich niuansach urzędniczych, ale fakt jest faktem, że pan Wojewoda się skompromitował i swoją argumentacją walnął jak kulą w płot. Torowiska do Rybnika są praktycznie wyremontowane łącznie z najnowszym odcinkiem Stacja Leszczyny - Rybnik. Projekt początkowo przewidywał V=120 km/h, jest chyba teraz 100 km/h (nie wiem dlaczego?) Linia do Tychów jest w dużo gorszym stanie niż ta do Rybnika i to jest fakt i wogóle bezsensu tu z czymś dyskutować. Swoją drogą skąd pan Śmiegielski ma o tym wiedzieć jak nawet w PLK nie pracują fachowcy, a tylko działacze z nadania.

  • ~qwerty 2010-09-02
    21:29:16

    0 0

    Arteks - liczby i linki. Ile razy Cie bede uczyl, ze jak podajesz jakies informacje, to podeprzyj je linkami. Tychy si enie dolozyly do Flirtow, ale wykonaly inne rzeczy. Remonty przystankow itd. Flirty byly przeznaczone na ta trase i juz. Ktos poda oblozenie trasy Wodzislaw-Katowice? Nie Rybnik-Katowice, ale Wodzislaw lub Raciborz.

  • ~kurier 2010-09-02
    22:48:16

    0 0

    Pociągami jeżdżę rzadko ale dostrzegam ich wielką potrzebę. Niektórzy członkowie mojej rodzinie wybierają się w różne podrórze pociągami. Z pewnością są dużo wygodniejsze od autobusów. Ja mam wrażenie, że jak na bogactwo tego regionu to 4 nowe pociągi flirt czy jak się to nazywa to ilość śmieszna... Kropla w morzu potrzeb. Potem rodzą się takie problemy - komu dać, a komu nie. Ale naprawdę dziwi mnie taka pasywna rola Śląska prawie we wszystkim. Kilka miesięcy temu byłem w Krakowie na dworcu głównym. Tam dosłownie co chwilę podstawiał się jakiś nowoczesny pociąg. Były to składy krótkie ale na pewno nowoczesne i niedawno kupione. Jeździły w różnych relacjach. Wszystko zależy od włodarzy, widocznie Kraków ma po prostu lepsze władze wojewódzkie. W artykule wspomniano o Zachodnim Pomorzu, które również więcej inwestuje w tabor kolejowy. Gdzie jest Śląsk i jego włądze? Przecież wiele korków w miastach można by rozwiązać właśnie za pomocą kolei... Nie rozumiem postawy czytelnika qwerty. Dlaczego on jest zawsze na nie i zawsze przeciw Rybnikowi? Czytam to forum od pewnego czasu. Niewidziałem jeszcze ani razu aby napisał coś miłego, pozytywnego, coś budującego... Zawsze albo wszczyna kłótnie albo się kogoś czepia, albo złośliwie komentuje. Bardzo smutny jesteś koleś i brak ci solidarności z innymi... Nawet jak się z czegoś nie korzysta to bardzo cieszy jak coś nowego się pojawia. Nowym pociągom w Rybniku ja mówię tak!

  • ~qwerty 2010-09-03
    10:41:10

    0 0

    Ja jestem przeciwko Rybnikowi? Niech Fudali stworzy program, ktory nazwie "rozwoj transportu kolejowego w ROW". Niech zrobi analizy, zaproponuje rozwiazania, przedstwai odpowiednim organizacjom przyznajacym dotacje i niech je przekona, ze warto w taki plan zainwestowac. Wtedy bede go chwalil pod niebiosa.

  • ~wojtek144 2010-09-03
    12:01:12

    0 0

    Jezeli nie wiadomo o co chodzi to na pewno chodzi o pieniadze. Marszałek w odpowiedzi daje do zrozumienia że na uruchomienie nowioczesnego połączenia brakuje środków i nawet napisanie najlepszych programów jak to sugeruje qwerty nic nie zmieni.

  • ~hub381 2010-09-09
    18:12:24

    0 0

    Tak czytam jak to ludzie biadolą a to na tą partie a znów na tamtą a ja zagłosuje na Przepraszam i Spierdalam.
    Wszystkich pozdrawiam.

  • ~hub381 2011-02-27
    13:15:07

    0 0

    No niestety w tej chwili należy"olać"Smigielskiego,ten facet nie panuje nad sytuacją w regionie.Nawet"czerwona kartka"nie skutkuje.
    To skandal,aby trasę 50 km jechać 1,5 godz.W roku 1936 trasę z Berlina do Gliwic jechało się 4,5 godz(500 km).
    Niech odzyje RAŚ !

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5078