zamknij

Wiadomości

M. Małek na emigracji smogowej: „znowu mam ochotę do życia”

2020-02-10, Autor: 

Wkrótce minie miesiąc, od kiedy Mirosław Małek udał się na emigrację smogową. Prowadzi na Teneryfie szkółkę windsurfingową, pracuje i po raz pierwszy od dawna czuje się naprawdę szczęśliwy.

Reklama

Przypomnijmy, w połowie stycznia pisaliśmy o tym, że na Teneryfie powstał Rybnik 2. W Los Abrigos zatrzymały się 4 rodziny z naszego miasta, które miały już dość wdychania dzień w dzień zanieczyszczonego powietrza. Na taki krok zdecydowali się przedsiębiorcy, którzy mogą zdalnie zarządzać swoim biznesem. Są też tu ludzie wolnych zawodów, dla których podstawowym narzędziem pracy jest laptop i internet >>Na Teneryfie powstaje Rybnik 2<<

Wśród tych emigrantów jest m.in. rybniczanin Mirosław Małek – olimpijczyk z Atlanty, który wielokrotnie głośno mówił o problemie smogu w Rybniku. Czara goryczy przelała się w tym sezonie grzewczym. Mirosław Małek spakował swoje rzeczy i przeniósł się wraz z rodziną na Teneryfę.

Jest tam od prawie miesiąca, gdzie prowadzi szkolenia żeglarskie i windsurfungowe. Czuwa też nad obozami sportowymi dla dzieci. Jak mówi nam dzisiaj, decyzja o przenosinach była strzałem w dziesiątkę.

- Jest mi tutaj bardzo dobrze, bo nie ma smogu. Zorganizowałem sobie pracę i nie mam dla siebie za dużo czasu. Przyjeżdżają do mnie grupy dzieci z Rybnika i Krakowa. Żona zajmuje się natomiast domem. Dzieciaki są zachwycone delfinami, żółwiami, ciepłym powietrzem. No i przede wszystkim jest tu czyste powietrze – wymienia Mirosław Małek.

Rodzina olimpijczyka również jest zachwycona Teneryfą.

- Przede wszystkim możemy spędzać dni do 18.00-19.00 na świeżym powietrzu, a nie siedzieć w domu, więzieni przez kopciuchy. Myślę, że w taki sposób będziemy funkcjonowali. Dopóki w Rybniku coś się nie zmieni, to będę wyjeżdżał na zimę z tego miasta – dodaje nasz rozmówca.

Jak nam zdradza – znowu chce mu się żyć.

- Nie mam depresji, jaka towarzyszyła mi w Rybniku. Znowu mam wielką ochotę do życia. Witam się ze wschodem słońca, mam ochotę biegać, czego w naszym mieście nie jestem stanie zrobić. Każdemu życzę, by mógł sobie tak życie poukładać. Wiadomo, że wolałbym być w Rybniku, wolałbym tam funkcjonować, ale dopóki to się nie zmieni, to nie ma o tym mowy. Nie mam zamiaru tego zmieniać. Ci, którzy kopcą niech dalej to robią. Niech siebie trują. Ja już nie mam zamiaru w tym uczestniczyć – słyszymy od Mirosława Małka.

Oceń publikację: + 1 + 76 - 1 - 185

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~Specc 2020-02-10
    09:51:53

    19 11

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~x.treme 2020-02-10
    09:55:54

    Portal rybnicki pisze o tym jak wyemigrować stąd - super, macie rozmach!!!:)

    Ale cieszę się, że chłop w końcu znalazł pracę i może utrzymać rodzinę. W sumie chyba nie miał wyjścia.

    " Nie mam depresji, jaka towarzyszyła mi w Rybniku"
    hmmm,...też bym miał, jakbym na Nacynie miał uczyć serfowania i nikt by nie przychodził:)

  • ~Dawid Dziwoki 2020-02-10
    10:00:41

    Panie Małek, na Teneryfie jest wulkan. W razie jego przebudzenia bardzo bym prosił wytrwać w swoim mocnym postanowieniu

  • ~jojo 2020-02-10
    10:12:47

    Przecież może wracać do Rybnika smog się stracił.Portal teraz nie ma o czym pisać.

  • ~ 2020-02-10
    10:18:33

    13 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-02-10
    10:24:05

    Panie X.treme, portal o którym Pan mówi pisze o palącym problemie tego miasta, którym jest zapylenie w sezonie grzewczym a nie o tym jak wyemigrować. Emigracja w tym przypadku jest skutkiem katastrofalnej jakości powietrza powodowanej bezmyślnością ludzi wściekle kopcących węglem i lat zaniedbań w polityce związanej z ogólnie pojętą energetyką.

  • ~ 2020-02-10
    10:29:03

    Panie Jojo, tak jak tu już pisałem, klimat się zmienia. Charakterystyczny dla Rybnika był praktycznie brak wiatru w styczniu/lutym dlatego wtedy właśnie obserwowaliśmy największe ekstrema koncentracji pyłów zawieszonych w powietrzu. Mam nadzieję, że dostrzegł Pan, że ten rok jest inny, mamy temperaturę na plusie i cały czas wieje, ale problem pozostał ten sam. Wystarczy, że na chwilę przestanie wiać tak jak 7 i 8 lutego a już mamy przekroczony poziom dopuszczalny dla PM10.

    Problemem jest węgiel i jego spalanie w domowych kotłowniach, a rozwiązaniem nie jest liczenie na ciepłą zimę i wiatr a likwidacja przydomowych kotłowni zasilanych węglem kamiennym.

    Stop węglowemu terroryzmowi. Jedynie całkowity zakaz spalania węgla i paliw stałych w indywidualnych kotłowniach domów jednorodzinnych może przynieść wymierną poprawę jakości powietrza.

  • ~exx 2020-02-10
    10:34:07

    Tu trzeba spełnić kilka warunków, żeby cieszyć się normalnym życiem zagranicą.
    -praca zdalna (laptop+internet),
    -brak dzieci w wieku szkolnym, a najlepiej wcale,
    -dobry stan zdrowia,
    -trochę oszczędności na początek.
    A jak tego ni ma to trzeba wąchać smród, rybnicki smród.

  • ~lok 2020-02-10
    10:35:23

    Też bym chciał wyjechać na zimę z tego smrodu ale kopalnia mnie nie puści, trzeba fedrować węgiel dla elektrowni albo na zwały...

  • ~Dawid Dziwoki 2020-02-10
    10:40:53

    92 17

    Panie Piotrze Kowalski zgodzę się z panem co do spalania węgla w domach że dym z kominów jest trujący. Ale również nie zgodzę się z Pana teorią iż smog zniknie. Pomijając przykład Krakowa, który odszedł od paliw stałych, proszę w tej chwili wejść na stronę https://airly.eu/map/pl/ i odnaleźć na mapie czujniki z sąsiadujących od siebie dwóch alpejskich miast szwajcarskiego Lugano ( norma przekroczona o 250% ) i włoskiego Como ( norma przekroczona o 450%).

  • ~ 2020-02-10
    11:10:04

    36 64

    Panie Dawidzie Dziwoki, nie przypominam sobie, żebym mówił, że smog zniknie kiedykolwiek. Zawsze mówiłem, że zanim zabierzemy się za inne problemy jak spaliny samochodów, samoloty czy też chemię w jedzeniu, to należy zaprzestać wściekłego kopcenia węglem. Mieszkając w aglomeracji należy liczyć się z tym, że powietrze może być zanieczyszczone, a taką aglomeracją jest Mediolan. Jest jednak różnica między okresowym przekroczeniem norm, a permanentnym podczas całego sezonu grzewczego tak jak to bywało do tej pory. Dopiero ciepła wietrzna zima wybawiła nas od tego problemu choć i tak śmierdzi i dym unosi się w powietrzu.

    Co do Lugano, to leży na wysokości 273mnpm, Como 201mnpm (Rybnik 210-308mnpm). Nazywanie tych miast alpejskimi to tak jakby nazwać Kraków miastem tatrzańskim. Tak miasta te leżą obok gór, które ograniczają wymianę powietrza i lezą nad zbiornikiem wodnym, który ogranicza wymianę powietrza poprzez konwekcję. Oba miasta są miastami uprzemysłowionymi. Cały rejon podalpejski Włoch szczególnie dolina Padu(o czym już tu dokładnie pisałem) są rejonami borykającymi się z problemami jakości powietrza, ale jak poszuka Pan zestawień rocznych, średnich i porónań w których jest także obecna Polska, to i tak średnio jest tam 2 razy lepiej. Co więcej, co dzieje się z katastrofalnym zapyleniem gdy kończy sięsezon grzewczy ? Odlatuje do ciepłych krajów ? Zapada w sen letni ?

    Kolejną kwestią jest również wiarygodność airly, która m.in. przez Minowę była podważana. Airly w Polsce może być ok do porównania gdzie jest gorzej bo wszystkie czujniki są takie same, natomiast jak chodzi o agregowane dane z całej Europy to warto być ostrożnym przy porównaniach. Ja jak odnoszę się do danych to korzystam z GIOŚ i WIOŚ w Polsce i niemieckiego luft daten. Niestety po włosku nie potrafię, więc na dane ich państwowych instytucji nie mam się jak powołać.

  • ~ 2020-02-10
    11:13:25

    13 45

    Proszę spojrzeć na poniższe zdjęcia, czy na prawdę nie normalnym jest uważanie, że takie zachowania są karygodne ?

    https://photos.google.com/share/AF1QipMC_gd9e4DvoBw9tORtS__FRCyBtkqwkIRvUEpmANAQpa5izDIpqfuHRMExg0FWtQ?key=Z1VQMDdqamNnMV9XLWg4UWM5RU1tZUFQTGwxTVB3

  • ~Arteks 2020-02-10
    11:13:49

    33 92

    @Dawid - przekroczenia różnych norm zdarzają się w różnych miejscach globu ale to nie jest równoznaczne ze SMRODEM, a to jest najbardziej uciążliwy skutek uboczny używania pieców do ogrzewania chałup. Właśnie z tego powodu Europa już dawno odeszła od węgla. Tam prawie nikt nie chce dziadować. U nas niektórzy bronią dziadowania tak samo jakby chodziło o walkę i śmierć za kraj czy naród. ;(

  • ~arkussinus 2020-02-10
    11:19:01

    68 32

    panie Kowalski napisał pan: "wściekle kopcących węglem"...to węgiel kopci??? Może śnieg też kopci? Może kamienie kopcą? pańskie zacietrzewienie jest już żałosne

  • ~Piotr Czaja 2020-02-10
    11:37:17

    13 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Bartek Malina 2020-02-10
    11:41:04

    7 20

    ja chciałbym się zapytać czy może coś wiecie co się stało na placu wolsnośći bo 2 karetki tam stały?

  • ~Arteks 2020-02-10
    11:49:41

    30 65

    @PiotrCzaja - nie można jednocześnie być patriotą i paskudzić wizerunek swojego miasta i regionu. Ktoś kto autentycznie dba o dobro wspólne - nie będzie mu szkodzić. A palenie w piecach szkodzi, truje i powoduje uciążliwości do życia. Nadmiar kopcących kominów nie tylko szkodzi ale też ośmiesza nasz region i psuje jego estetykę. Wyobrażasz, żeby np. jakieś czeskie, włoskie czy francuskie miasteczko które tak chętnie podziwiamy na wycieczkach, urlopach czy oglądając filmy podróżnicze - tliło się w dymach tak jak wiele naszych domkowych dzielnic przypominających ubogie fawele?

  • ~ 2020-02-10
    11:52:33

    71 18

    Poziom zenady tego Pana urwal dno. Tysiace rybniczan sa na emigracji i nikt z tym nie biegnie do mediow. Ja tez. Nie zyje w smogu od 16 lat. Ooops, huragan mi sie przyplatal, mosty zalane i nie ma jak do pracy dojechac...

  • ~spirit-of-the-town 2020-02-10
    12:10:19

    75 16

    Panie Mirosławie, to po co wracać, jeśli tak łatwo wpada Pan w depresję?

  • ~Barakuda 2020-02-10
    12:10:43

    37 30

    Nie trzeba wcale na Teneryfę choć zapewne jest to przyjemne miejsce. Ja polecam Trójmiasto. Mieszkam tu od trzech lat i jest świetnie... Powietrze bajka, ludzie otwarci, komunikacja miejska XXI wiek. Gdyby nie korki byłoby to miejsce idealne...

  • ~wojto 2020-02-10
    12:42:46

    29 12

    @jojo - smog jest u nas problemem przez parę/paręnaście dni w roku (w zależności od wiatrów, a przez 180 dni mamy problem z bezpośrednimi wyziewami z kominów, tak że z chałupy nie da się wyjść, nie mówiąc już wyjście z psem czym z dzieckiem na spacer. Ktoś kto mieszka na blokach, to tego nie rozumie.

  • ~spirit-of-the-town 2020-02-10
    12:43:15

    60 6

    Zastanawiam się ponadto, co taki artykuł ma spowodować. Chyba każdy głupi wie, że w tym okresie w wielu miejscach jest lepsze powietrze niż w Rybniku. I co, każdy ma pisać ile dni gdzie był aby publicznie połechtać swoje ego? Teneryfa, Islandia, Babia Góra, co jeszcze? Ja, nie mając wpływu na kopcących sąsiadów, staram się np. sam wytwarzać normalną żywność, aby przynajmniej w ten sposób jakoś zdrowie zachować, ale nie afiszuję się z tym na wszystkie strony, bo po co. Wiadomo, każdy nie może na parę miesięcy emigrować. Artykuł z serii: "patrzcie jak można żyć gdy ma się takie możliwości". A pany Mikowi polecam sąsiednią Maderę - podobno najczystsza woda w Europie.

  • ~ 2020-02-10
    13:01:27

    20 33

    Panie Arkussinus, palący się węgiel przy ograniczonym dostępie tlenu wściekle kopci. Wiele osób uważa, że oszczędnie pali węglem sterując kotłem poprzez ograniczenie dostępu powietrza. Nie palący się węgiel, nie kopci, tylko pyli. Pył węglowy jest szkodliwy, właśnie dlatego górnicy mogą przechodzić na wcześniejsze emerytury.

  • ~ 2020-02-10
    13:07:06

    23 47

    Święte słowa Panie Arteks. Tak jak tu pisałem wielokrotnie, wiele osób prezentuje skrajną hipokryzję. Nieskoszona trawa, nie zgrabione liście to powód do wstydu, bo podwórko nie wysprzątane. Wściekłe kopcenie węglem już dla tych samych osób jest czymś normalnym. Ktoś tu dobrze to porównał do załatwiania potrzeb fizjologicznych w ogrodzie. Czym różnią się ludzie zatruwający powietrze w takim stopniu od osób zostawiających swe ekskrementy gdzie popadnie ?

    Tak Panie Arteks grupa węglowych dziadów rujnuje wizerunek nie tylko miasta ale i regionu.

  • ~ 2020-02-10
    13:14:48

    15 34

    Panie Duchu Miasta, o tak wielkim problemie jakim jest jakość powietrza w mieście Rybnik w sezonie grzewczym należy pisać przy każdej nadarzającej się okazji, bo wymaga natychmiastowej zmiany. Szczęśliwie przez ostatnie ok 3-5lat ludzie dojrzeli i praktycznie brak już tutaj jakże licznych przed laty "Obrońców Dymu i Smrodu". W nie tak dalekiej przyszłości czeka nas pierwsza obligatoryjna wymiana źródeł ciepła, więc nagłaśniając problem realnie można wpłynąć na część osób, aby wreszcie wybrały komfort, czystość a i nie rzadko oszczędności finansowe poprzez rezygnację z przestarzałego nośnika energii (w przypadku budownictwa indywidualnego) jakim jest węgiel kamienny.

    Nie ma potrzeby atakować prywatnie osób, które mają odwagę aby mówić o problemie. Produkty spalania węgla kamiennego trują i jest ich za wiele w zimowym powietrzu w Rybniku. Co więcej jest ich za dużo niepotrzebnie, bo są technologie na wyciągnięcie ręki, które pozawalają ich emisję zredukować kilkukrotnie.

  • ~Wojciech Pawela 2020-02-10
    13:15:03

    37 1

    Po co jeździć tak daleko- całkiem spora grupa rybniczan przeniosła swoje życie do Karviny tuż za czeska granicą.

  • ~ 2020-02-10
    13:17:34

    56 6

    @spirit of the town
    "Zastanawiam się ponadto, co taki artykuł ma spowodować."

    To ja Ci odpowiem. Wcale nie chodzi o smog, tylko sprytny PR firmy tego pana. Zauwaz ze to jeuz drugi taki artykul. Ktos moze nie potrafic lub nie lubiec plywac czy cokolwiek robi ten Pan, ale on sprzedaje nie kursy plywania tylko "wakacje wolne od smogu"... I moze jeszcze jakis jeden maly turnusik w swoim zimowym geszefciku upcha...
    Cos , jak kobiety kupuja torebki Michaela Korsa nie po to zeby tam wkladac rzeczy, ale zeby pokazac, ze je stac.

  • ~spirit-of-the-town 2020-02-10
    13:24:41

    49 5

    Benett, niemożliwe że to kryptoreklama, przecież redakcja ze wszystkich sił walczy realnie ze smogiem, nawołując do naklejania karnych kopciuchów :), coś pominąłem?
    Piotr Kowalski, owszem trzeba pisać o problemie smogu, ale przyznasz, artykuł jest tak naciągany, że aż w oczy kole.

  • ~ 2020-02-10
    13:26:20

    25 2

    @ spirit.
    kryptoreklama jest wtedy, gdyby im za to placil, a tego nie wiemy.
    Ja pozoostaje przy zdaniu, ze to jego PR.

  • ~hans dunderschtytz 2020-02-10
    13:43:16

    11 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hans dunderschtytz 2020-02-10
    13:48:41

    9 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hans dunderschtytz 2020-02-10
    13:59:05

    8 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~zbrudzinski 2020-02-10
    14:26:43

    76 0

    Panie Mirosławie, jak Pan wytłumaczy fakt, że w swojej kamienicy w centrum miasta jako jedyny nie chce Pan wykonać ocieplenia ścian budynku? Sąsiedzi z pierwszego i drugiego piętra są wstrzymani przez Pana odmowę współfinansowania. O ile ma Pan prawo do tego, to skarżenie się w mediach na smog, jest wyrazem zwykłej hipokryzji!

  • ~artefaks 2020-02-10
    14:26:50

    33 5

    Nie mógłby tam trochę jeszcze zostać ?

  • ~artefaks 2020-02-10
    14:35:21

    17 19

    Arteks 2020-02-10 11:13:49

    @Dawid - przekroczenia różnych norm zdarzają się w różnych miejscach globu ale to nie jest równoznaczne ze SMRODEM, a to jest najbardziej uciążliwy skutek uboczny używania pieców do ogrzewania chałup. Właśnie z tego powodu Europa już dawno odeszła od węgla. Tam prawie nikt nie chce dziadować. U nas niektórzy bronią dziadowania tak samo jakby chodziło o walkę i śmierć za kraj czy naród.
    Panie Arteks czy wi wicie i rozumicie za ja się z wami zgadzam !
    Starych 80 letnich borsigów kopcacych z mocą 11 tyś napiętnowanych przez Was chałup.Bronicie jakby to chodziło o niepodległość. Nie myślcie że Rybniczanie zmodernizują swoje układy grzewcze. A wy dalej pozostaniecie w epoce smrodu i zacofania.
    Nie myśl że krzykiem zagłuszysz argumenty i o Tobie Mój Drogi się zapomni. To se ne da .

  • ~Wojciech Czajka 2020-02-10
    16:25:09

    9 18

    wydaje mi się , że aby zapobiec sezonowości działalności ( szkółka windserfingu) - też bym wyjechał. Dobre posunięcie, trzymam kciuki za rozwój biznesu. Słyszałem, że miał Pan jeszcze coś na Chorwacji.

  • ~ 2020-02-10
    17:41:13

    32 4

    i tylko o to tu chodzi, o przetrwanie martwego sezonu, dorabianie "ideologii" jest tutaj co najwyżej żenujące

  • ~Arteks 2020-02-10
    19:12:03

    10 18

    @artefaks - możesz napisać kto broni jakichś węglowych Borsigów? Nikt - bo je po prostu trzeba wymienić w związku z ich starością. I powiem więcej - mieszkańcy podpięci do ciepłociągu zupełnie się tym nie muszą martwić bo robi to ktoś za nich. Kolejny dowód na większą wygodę i niezależność tych którzy mają szczęście być ogrzewani ciepłem systemowym. Mieszkańcy nie skarżą się na smród z ciepłowni bo od lat zgodnie z ustawą o ochronie środowiska jest wyposażona w filtry, a przez to nie smrodzi. Zresztą ty sam również w pewien sposób to potwierdziłeś bo chciałeś podciągnąć kominy ciepłowni do akcji "karny kopciuch", a nie jesteś w stanie zrobić zdjęć, które potwierdziłyby dymienie kominów. GR 1/20 podaje kilka ciekawych faktów związanych z ciepłownią. W fazie projektowej są nowe instalacje tak aby od 2022 roku zastąpić obecne piece. Ciepło produkują tam: 4 kotły Borsig z lat 40., 1 z 1958, 2 z 1982, 1 z 1991. Czyli piece w ciepłowni montowano zgodnie z ówczesnymi praktykami i trendami jakie były. Bo jakie technologie w Niemczech/Polsce i możliwości były na początku lat 40. ,80. czy 90.? Ale zupełnie niezrozumiała jest indolencja właścicieli współczesnych chałup które wybudowano po 2000 i wyposażono w archaiczne i brudne technologie z minionych dekad. Nikt już z powodu smrodu nie chciałby mieszkać pod jednym dachem z krowami czy świniami, nie sposób więc zrozumieć ludzi którzy chcą mieszkać pod jednym dachem z okopcającym wszystko piecem.

  • ~Arteks 2020-02-10
    19:19:28

    9 21

    @baracuda - mi też się podoba Trójmiasto i bardzo je cenię w wielu dziedzinach jako niedościgniony przykład dla śląskich miast (np. w transporcie publicznym). Mimo to jako podróżnik nie chciałbym tam mieszkać... Okręg Kaliningradzki nie budzi mojego zainteresowania - a wszędzie jest stamtąd daleko. Mieszkając w Rybniku można sobie zrobić jednodniową wycieczkę w góry czy do Czech. A jak ktoś chce nagle zobaczyć trochę europejskiego świata to wsiada w Rybniku do auta/pociągu i po kilku godzinach jest w Wiedniu, Pradze czy Budapeszcie... Morze? Można mieć do niego sentyment ale czy można z niego mieć jakąś pociechę? W zatoce morze jest brudne i prawie zawsze zimne, a jak zrobi się cieplej to kwitną sinice...

  • ~Przemo30 2020-02-10
    19:25:18

    35 3

    Typ nie robi nic by się coś zmieniło w rybniku, a ucieka z miasta na Teneryfę.
    Portal rybnik.com.pl pełen radości publikuje tekst o tym jak 4 rodziny z rybnika poleciały na Teneryfę.
    Czemu to ma służyć ??

  • ~artefaks 2020-02-10
    22:04:29

    13 4

    Arteks. Oj niepokój wkradł w pańskie serduszko. Dokształcacie się ale nadal jest słabiutko. To nie są piece , ale kotły wysokotemperaturowe . Te pozostałe są typu WR. Kotły te mają warunkowe dopuszczenia emisyjne. Więc los ciepłowni jest raczej przesądzony.Piszesz też:
    ,,Nikt już z powodu smrodu nie chciałby mieszkać pod jednym dachem z krowami czy świniami."

    Robiąc projekt ogrzewania budynku. Uwzględnia się tu również ilość osób będących w budynku. Gdyż uzyskuje się tu dodatkowy zysk energetyczny.... Budując chlewnię , czy oborę również liczy się ciepło uzyskane od zwierząt i z butwienia obornika. Nie należy również zapominać o uzyskanym biogazie.
    Po odstawieniu do rezerwy podstawowego źródła ciepła. Przyjdzie ci kupić aby nie zmarznąć jakiegoś chomika

  • ~1floyd 2020-02-10
    22:05:00

    24 1

    Różne są powody emigracji. Smog jest chyba, jednym z ostatnich. Ekonomia jest głównym. Sorry, ale szkoła windsurfingu takim miejscu jak Rybnik, to niestety nie jest super biznes. Nawet prowadzona przez olimpijczyka. To taka sama różnica, jakby czarterować jachty na Mazurach, lub nad Zalewem Rybnickim. Kto więcej zarobi? Mam kilku znajomych którzy są instruktorami narciarstwa. I sporo czasu spędzają w Austrii, Szwajcarii, czy Włoszech. Pracują tam, bo są lepsze warunki śniegowe i finansowe. Z przyczyny smogu żaden. Ale różne są sposoby autopromocji...

  • ~artefaks 2020-02-10
    22:14:37

    8 5

    ~1floyd .Pańscy znajomi widocznie są uczciwymi ludźmi . Gdyż mogliby przenieść biznes w alpy z powodu smogu. A jaka to reklama darmowa :)

  • ~kierowca bombowca 2020-02-11
    08:10:03

    3 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rzyt 2020-02-11
    10:33:21

    13 2

    Prezydent i Rada Miasta chyba tego smogu nie traktuje poważnie i pierwszoplanowo, więc decyzja Pana Małka mnie nie dziwi. Tylko Panie Mirku po co się tym tak afiszować?
    Arabskie przysłowie mówi, że najbardziej dzwonią w kieszeni drobne pieniądze.

  • ~hans dunderschtytz 2020-02-12
    09:16:54

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Wyborny 2020-02-12
    18:35:18

    4 0

    I po co ta dyskusja ??? Facet ma pieniadze to jezdzi. Moze teraz do USA,tam zbieraja chetnych do wyjazdu na księżyc.Podobno ruszy to za kilka lat.Smogu tam chyba nie ma... _:)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5296