zamknij

Wiadomości

Które ze źródeł nieemisyjnych chciałbyś mieć w swoim domu? Wypełnij ankietę

2015-07-15, Autor: 

Prezydent Miasta Rybnika zaprasza do wypełniania ankiet, które pozwolą ocenić jakie jest zapotrzebowanie na niskoemisyjne i wykorzystujące odnawialne źródła energii intalacje.

Reklama

Ankieta jest częścią działań przygotowawczych do realizacji projektu pod nazwą „Wzrost ilości energii produkowanej ze źródeł nieemisyjnych, poprzez montaż odnawialnych źródeł energii w budynkach jednorodzinnych”. Inicjatywa jest kierowana do właścicieli budynków mieszkalnych jednorodzinnych, którzy zainteresowani są instalacją kolektorów słonecznych, pompy ciepła lub ogniw fotowoltanicznych na cele przygotowania C.W.U., czyli ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania pomieszczeń, a powyższe cele realizują poprzez źródła opalane paliwem kopalnym.

Ankieta dostępna jest w Kancelarii Urzędu Miasta Rybnika przy ul. Bolesława Chrobrego 2, w Wydziale Ekologii (pokój nr 013). Można ją pobrać również TUTAJ. Termin skladania ankiet mija 30 września 2015 roku.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (21):
  • ~GieKSa2 2015-07-15
    08:02:20

    11 0

    Mówimy tutaj o luksusach, a w wielu sołectwach powiatu rybnickiego NIE MA KANALIZACJI!!! ....i nie będzie przynajmniej przez następne kilkanaście lat.....a smrodzik z szamb jest bardzo "niskiej emisji"

  • ~raffo85 2015-07-15
    08:10:40

    40 0

    a jak kolektory słoneczne czy ogniwa fotowoltaiczne mają ogrzać dom zimą??? Najlepszym pomysłem byłyby dopłaty do ocieplenia budynków - wtedy mniej się spala węgla lub obniżenie podatków/akcyz itp na gaz żeby cena była porównywalna do ogrzewania węglem.

  • ~jaro_t 2015-07-15
    08:57:36

    42 0

    Kto przygotowywał tę ankietę? Przecież to jest jakaś kpina. Jeszcze raz chcę tu wyraźnie podkreślić - dofinansowujcie nie pierdoły, tylko termomodernizacje domów jednorodzinnych a następnie montaż pieców gazowych i zużycie gazu na potrzeby ogrzewania budynków (podliczniki). Jeżeli tańsze będzie ogrzewanie gazem niż węglem, to za 5 lat problem ze smogiem sam zniknie w naszym mieście.

  • ~dropsy 2015-07-15
    09:04:16

    24 0

    Czy takiej ankiety nie można przeprowadzić przez internet? Ludzie mamy 21 wiek.

  • ~rys51 2015-07-15
    09:53:01

    4 0

    A na spotkaniu z mieszkańcami w UM Prezydent prawie, że obiecał że nie będzie dopłat do solarów. Miał być zmieniony regulamin dofinansowania dopłat do źródeł ekologicznych !!! I co ??? I nić !!! Urzędnicy UM nadal robią co chcą !!!!

  • ~tuptyś 2015-07-15
    09:53:41

    12 0

    Ankieta pokazuje poziom umysłowy tzw "urzędników" z chrobrego. Nikt nie jest w stanie wymyślić niczego mądrzejszego od solarów, ogniw czy pompy ciepła. Wiemy, że z tych urządzeń można" wyrwać" najwięcej kasy ale już czas skończyć z folwarkiem i wziąć się za prawdziwą ekologię. A gdzie uciepłownienie miasta, gazyfikacja, edukacja w zakresie spalania odgórnego, zakaz sprzedaży i stosowania mułu i floatu? Czy krótkowzroczność "urzędników" i prezydenta jest aż taka?

  • ~Arteks 2015-07-15
    10:02:22

    0 13

    @GieKSa2 - no cóż, jeśli ktoś wybiera "domek za miastem" musi liczyć się z uciążliwościami, a poza Jejkowicami które są podłączone do rybnickiej kanalizacji i oczyszczalni raczej trudno będzie o wyzbycie się uciążliwych i śmierdzących szamb... A co do nieemisyjnych źródeł, bez jakieś ustawy i przymuszenia ludzi do podłączania się do sieci ciepłociągowej - za wiele się nie zrobi, co najwyżej przekona ludzi świadomych problemu. Ciemnogród dalej będzie palił mułem w piecu, a latem codziennie rozpalał ogień żeby się wykąpać tak jakby w ogóle nie było przepływowych ogrzewaczy wody czy instalacji solarnych.

  • ~raffo85 2015-07-15
    10:27:55

    24 0

    Arteks - nie zgadzam się z tobą, ludzie to nie żaden ciemnogród, ludzi na to nie stać!!! Dajcie alternatywę, by ogrzewanie domu czy wody kosztowało tyle samo co węglem/mułem to ludzie z chęcią przestaną "smrodzić"

  • ~biuro@. 2015-07-15
    10:36:01

    9 0

    Uważam że Prezydenci powinni napisać piosenkę o smogu rybnickim i nakręcić teledysk ,tak naprawdę to jedyne co mogą zrobić w/s smogu ..

  • ~imrahil 2015-07-15
    10:38:12

    4 0

    ludzi stać lub nie stać, różnie bywa, ale wybierają grzanie węglem. czasem tańsze jest bezobsługowe źródło ciepła (na pewno przy niewielkim domu). dla starszych domów jedynym rozwiązaniem jest termomodernizacja + wymiana kotła na ekogroszkowy o ODPOWIEDNIEJ mocy. płaczący o gaz lub sieć ciepłowniczą powinni sobie uzmysłowić ile kosztuje 1 kWh ciepła z tych źródeł. przy nowym domu można śmiało zastowosać pompę ciepła - koszt instalacji niewiele wyższy niż kotłowni gazowej z przyłączem i kominem, natomiast sporo niższy niż kotła węglowego, składu opału, komina. koszt eksploatacji sporo niższy niż gazu, często niższy niż źle dobranego kotła węglowego. tylko ludzie nie zdają sobie z tego sprawy, co w połączeniu z poradami "ekspertów" prowadzi do takiego zanieczyszczenia powietrza w Polsce.

  • ~Arteks 2015-07-15
    10:40:29

    0 18

    @raffo85 - nie zgadzam się z taką opinią i wiele razy była już dyskusja na ten temat! Możliwe że są jakieś jednostki których nie stać ale większość mieszkańców domów jednorodzinnych to ludzie bogaci, których stać na wszelkie wygody, niezłe auta i dostatnie życia tylko w przypadku ogrzewania są skąpi na maksa trując siebie i sąsiadów. To nie są już lata 90. Poziom dochodów i poziom życia znacząco wzrósł - a zwróć uwagę że powietrze jest co raz gorsze. Zauważ że nikt nie widzi nic złego w tym aby płacić 90 zł za abonament telewizji cyfrowej (rocznie ponad 1000 zł) ale jakoś w przypadku ogrzewania - na nic nikogo nie stać...

  • ~Radegast 2015-07-15
    11:34:26

    9 0

    ~Arteks proszę o źródło skąd zaczerpnąłeś informacje, że "powietrze jest coraz gorsze" oraz "większość mieszkańców domów jednorodzinnych to ludzie bogaci". Nie wiem ile masz lat, ale kto pamięta smog, jaki panował w miastach GOPu w latach 80-tych i na początku 90-tych ten wie, że pierwsze stwierdzenie to nieprawda.

  • ~THE Bill 2015-07-15
    12:11:37

    1 0

    ~Radegast - choćby ostatni ranking, w którym Rybnik zajął coś koło 330 miejsca NA ŚWIECIE pod względem zanieczyszczenie powietrza, w PL tylko Sosnowiec wypadł gorzej. W latach 80 ile było przemysłu w naszym regionie a ile jest teraz? Ile fabryk upadło? Ile miało filtry? A jak nie wierzysz, że "domkowicze" to ludzie zamożni to przejedz się choćby po wspomnianych Jejkowicach, Zebrzydowicach. Jakie tam stoją domy, auta, baseny itp.

  • ~Arteks 2015-07-15
    12:23:22

    0 9

    @radegast - pytasz o źródła? Nie słyszałem 10 lat temu aby Rybnik był w czołówce zanieczyszczonych miast Polski - teraz niestety słyszę i to notorycznie. 10 lat temu nie dusiliśmy się tak jak w ostatnich latach. Owszem, w okolicznych miejscowościach wcale nie jest lepiej, a może jeszcze gorzej bo tam się takich badań nie robi, a straży miejskiej często nie ma. Ale niech jakimś źródłem będą też nasze nosy. Ostatnie dwie zimy były bardzo łagodne a mimo to smród był naprawdę nieziemski. Kolejna ciekawostka która przeczy tezie o "biedzie". Nawet na początku maja kiedy temperatury były znośne, z rowera obserwowałem kłęby dymu wydobywającego się z wielu domów i nie mówię tu o jakichś szpetnych budynkach czy familokach ale takich naprawdę zadbanych, z pięknymi płotami, podwójnymi garażami np. w dzielnicy Zebrzydowice czy Maroko. Jeśli ktoś jest biedny czy będzie palił kiedy na dworze jest temperatura ok. 18-19 stopni? Wystarczy ubrać jakiś sweter czy dres, a w łazience załączyć dmuchawę jeśli komuś jest zimno w trakcie kąpieli i byłoby ok. Problemem nie jest bieda tylko bardzo często nadmiar opału(!) wynikający z ekwiwalentów, przestarzałe urządzenia grzewcze, brak umiejętności rozpalania (co udowodnił inny użytkownik tego portalu), słabej jakości paliwo grzewcze, nieszczelne budynki, brak wiedzy, przyzwyczajenie, lekceważenie innych. Jeśli ktoś zakosztowałby jednej zimy centralnego ogrzewania to nie chciałby już wrócić do tradycyjnego pieca mimo zwiększenia kosztów.

  • ~auralfloat 2015-07-15
    12:52:49

    5 0

    Produkcja kolektorów słonecznych, fotowoltaiki jest skrajnie nieekologiczna, podobnież jak tych unijnych durnych żarówek... Super wyjściem do ogrzewania domu jest kominek ze sterownikiem, z płaszczem wodnym + gaz, a kolektory względnie do ogrzewania wody.

  • ~imrahil 2015-07-15
    13:51:26

    0 3

    ~Arteks prawidłowo wymieniłeś przyczyny, dodałbym jeszcze do nich przewymiarowane smoki w nowych domach (w nowym domu praktycznie każdy kocioł węglowy będzie przewymiarowany, bo producenci nie oferują małych kotłów i nawet nie przeprowadzają badań na niskich mocach) - dlatego dwie ostatnie zimy charakteryzowały się takim zanieczyszczeniem. łagodna zima = mniejsza potrzebna moc kotła = duszenie opału = brak dopalania i powstawanie pyłu zawieszonego = smog.

  • ~imrahil 2015-07-15
    13:54:40

    1 0

    tak więc przyczyna zanieczyszczenia jest prosta do zdiagnozowania, szczególnie jeśli popatrzymy na to ile nowych domów powstało przez ostanie 20 lat, większość ogrzewana węglem (często z deputatu - jest deputat, musi być ogrzewanie węglowe)

  • ~Arteks 2015-07-15
    14:54:40

    0 7

    @imrahil - władze miasta za wiele nie mogą ale np. mogłyby zacząć motywować właścicieli domów które nie są ogrzewane węglem niższymi podatkami. Budżet miasta może lekko stracić ale poprawi się powietrze i wizerunek miasta. Warto byłoby się zastanowić nad wprowadzeniem zakazu budowy domów ogrzewanych węglem. Drastyczne posunięcie ale... sytuacja jest już nie do zniesienia na dłużej. Jeśli kogoś stać na budowę domu, musi sobie zadać pytanie czy będzie go stać na jego utrzymanie. To trochę tak jak ktoś montuje w domu klimatyzację czy podgrzewany basen lub jacuzzi musi sobie zdać sprawę czy będzie go stać na wykorzystywanie tych dobrodziejstw. Natomiast egzekwowanie palenia śmieci (częstsze sprawdzanie palenisk i większe kary) czy zakaz palenia mułem - to rzeczy które powinne być odgórnie wprowadzone dla całego województwa. To nie jest problem jednego miasta ale wszystkich. Co ciekawe jak byłem w zeszłym roku na urlopie na Półwyspie Helskim spotkałem we Władysławowie duży punkt sprzedaży opału i w ofercie miał różne rodzaje węgla - mułu tam nie było!

  • ~GieKSa2 2015-07-15
    16:42:14

    2 0

    arteks muły już tam nie było, bo jako najtańszy rodzaj został szybko wykupiony! a co do palenia mułem, to musi cię być dużo....

  • ~kurier 2015-07-15
    22:09:55

    0 5

    zabronić palenia jakimiś świństwami i tyle - inaczej się nic nie osiągnie, kogoś nie stać? to niech idzie na komunalne mieszkanie

  • ~dropsy 2015-07-16
    10:20:41

    0 1

    http://wiadomosci.wp.pl/martykul.html?kat=1027139&wid=17571828&ticaid=1153b2&_ticrsn=3 Jedno jest pewne coś trzeba zrobić.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5035