zamknij

Wiadomości

Ksiądz z Rybnika skazany za głośne dzwony. Zbigniew Ziobro chce jego uniewinnienia

2017-11-24, Autor: 

Temat zbyt głośnych dzwonów w Rybniku odbił się głośnym echem w całej Polsce. Wyrok skazujący proboszcza parafii Królowej Apostołów dotarł również do uszu Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego Zbigniewa Ziobry. Ten domaga się uniewinnienia rybnickiego duchownego.

Reklama

Przypomnijmy, pod koniec września tego roku pisaliśmy o „krucjacie” przeciwko Werbistom, jaką wydał pewien mieszkaniec ul. Tęczowej. Jego zdaniem dzwony kościoła były za głośne, które budziły go co niedzielę o 6.30. W wyniku składanych skarg do policji, straży miejskiej i magistratu, sprawa została przekazana do sądu. Ten ukarał księdza proboszcza Jana Pilaka 200-złotową grzywną.

Dzwony zostały wyciszone, ale to nie powstrzymało mieszkańca Tęczowej przed wysyłaniem kolejnych skarg. Szeroko na ten temat pisaliśmy w artykule >>Komu bije dzwon? Rybnickie parafie płacą kary za hałasowanie<<

Jak się okazuje, powyższy temat dotarł do uszu Prokuratora Generalnego i Ministra Sprawiedliwości – Zbigniewa Ziobry. Skierował on do Sądu Najwyższego kasację od wyroku w sprawie ks. Jana. - Prokurator Generalny uznał, że wyrok ten nie powinien się ostać. Sąd Rejonowy w Rybniku w sposób rażący naruszył bowiem art. 93 par. 2 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Zgodnie z tym przepisem orzekanie w postępowaniu nakazowym może nastąpić, jeżeli okoliczności czynu i wina obwinionego nie budzą wątpliwości – czytamy w najnowszym komunikacie Prokuratury Krajowej.

W uzasadnieniu kasacji Prokurator Generalny podkreślił, że zebrany w sprawie materiał dowodowy, w tym wyjaśnienia obwinionego proboszcza, który nie przyznał się do popełnienia zarzucanego mu wykroczenia, nie dawały Sądowi podstaw do uznania, że zachowanie księdza wyczerpało ustawowe znamiona wykroczenia z art. 51 par. 1 kodeksu wykroczeń. - Sąd Rejonowy w Rybniku uznał, że uruchamianie przez proboszcza dzwonów kościoła w porze dziennej, których natężenie dźwięku przekracza dopuszczalne normy hałasu, jest równoznaczne z wybrykiem, od popełnienia którego art. 51 par. 1 kodeksu wykroczeń przede wszystkim uzależnia odpowiedzialność za to wykroczenie – czytamy dalej.

W ocenie Zbigniewa Ziobry z takim stanowiskiem Sądu nie sposób się zgodzić. - W rozumieniu potocznym przez wybryk rozumie się w zasadzie każde zachowanie, które odbiega od przyjętego zwyczaju w danym miejscu, czasie i okolicznościach. Zasadniczym elementem oceny zawartej w pojęciu wybryk jest stwierdzenie, że czyn odbiega od przyjętych norm zachowania się w określonej sytuacji. Jest to zachowanie, jakiego wśród danych okoliczności czasu, miejsca, otoczenia itp., ze względu na zwykłe normy ludzkiego współżycia, nie należało się spodziewać. Zachowanie to musi pozostawać w ostrej sprzeczności z zasadami współżycia społecznego. Wybryk charakteryzuje ostra sprzeczność i uczucia odrazy, gniewu, oburzenia – dowiadujemy się z uzasadnienia.

Jak wskazuje minister Ziobro, istotne jest też to, że nie każda emisja hałasu przekraczająca dopuszczalne normy wyczerpuje znamiona wykroczenia z art. 51 par. 1 kodeksu wykroczeń, jeżeli działaniu sprawcy nie można przypisać umyślności.

Na końcu Prokurator Generalny podkreśla, że kościelne dzwony są powszechnie akceptowane przez społeczeństwo. - Uruchamianie dzwonów kościoła w celu powiadamiania wiernych o zbliżającej się Mszy Świętej to powszechnie akceptowany, utrwalony w społeczeństwie sposób zachowania się, oparty na tradycji i zwyczajowo przyjęty w polskiej kulturze i ewidentnie dopuszczalny – czytamy.

Czy zgadzacie się z argumentacją przedstawioną przez ministra Zbigniewa Ziobrę?

Oceń publikację: + 1 + 624 - 1 - 246

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (57):
  • ~Lateks 2017-11-24
    12:45:00

    Trudno się nie zgodzić z argumentami ministra. Jednak pewnie zacznie się burza jak przeczytają to osoby które są obrażone na rodziców...

  • ~Analpenetrator 2017-11-24
    12:57:06

    Naprawdę tak poważna sprawa, że minister musiał zabrać głos.

  • ~ 2017-11-24
    12:58:21

    powyższy temat dotarł do uszu Prokuratora Generalnego i Ministra Sprawiedliwości – Zbigniewa Ziobry......jakoś jest on głuchy na fakt, że w Mikołowie dwie dziewczynki zabito na przejściu dla pieszych, a kierowca/sprawca jest na wolności....*przynajmniej informacja była taka, że po przesłuchaniu został zwolniony przez są, a prokuratura nie wiedziała, czy się będzie odwoływać...

  • ~hub381 2017-11-24
    13:03:12

    Tu w tym przypadku popieram opinię min.sprawiedliwości !
    Kto to widział,że od wieków dzwoniły dzwony kościelne i nikomu to nie przeszkadzało.Aż znalazł się jeden parafianin(znany),któremu to przeszkadzało.

  • ~hub381 2017-11-24
    13:09:36

    Mam nadzieję,że minister poprze również proboszczów sąsiednich kościołów np.bazyliki,których również ukarano za powyższy czyn i ponoszą nie potrzebne koszty przerabiania"zawiesiń dzwonnych".
    Czekamy na ten gest.

  • ~polk 2017-11-24
    13:16:03

    Hub381 to co było od wieków nie zawsze musi na wieki pozostać. Kiedyś ludzie mieszkali w jaskiniach więc po co dziś domy? Chodzili pieszo, jeździli konno to po co dziś samochody, pociągi, przecież całe wieki tak było?
    A gadanie ministra o tym, że w dzisiejszych czasach dzwony powiadamiają o nadchodzącej msz, powinno urazić każdego myślącego człowieka. Zainteresowani mszą dobrze wiedzą kiedy ona jest i mają zegarki!!!

  • ~ 2017-11-24
    13:18:12

    W pełni popieram argumentację Prokuratora Generalnego, dzwony biły, biją i będą biły w kościołach rzecz powszechnie stosowana od wieki wieków, więc dlaczego z powodu jednej osoby, której przeszkadzało niedzielne bicie dzwonów ksiądz miałby być ukarany...??? myślę, że była już to czysta złośliwość kogoś bo jak inaczej nazwać tyle interwencji z powodu bicia dzwonów???

  • ~awas 2017-11-24
    13:31:49

    ja mam w bloku za ścianą psa u sąsiadki który ujada nieraz od 5:30 rano z kilkuminutowymi przerwami więc jestem ciekaw gdyby ten ktoś miał za ścianą takiego kundla szczekającego przez pół doby to ile wówczas musiało by być interwencji?

  • ~Lateks 2017-11-24
    13:32:18

    76 21

    ~polk skończy się ropa wrócimy do koni... spokojnie

  • ~templariusz 2017-11-24
    13:52:04

    Skoro dzwony biły o 6:30 a cisz jest do 6:00 więc? Sąd zaspał? Swoja drogą KTO TO JEST ten mąciciel?

  • ~master4k 2017-11-24
    14:06:28

    Wielu chyba nie do końca czyta ze zrozumieniem. Ksiądz nie został ukarany za samo dzwonienie, ale za ZBYT GŁOŚNE dzwonienie. Jak dla mnie może sobie dzwonić bez przerwy, nawet dzień i noc, byle tylko nie robił tego zbyt głośno. I błagam skończcie z tym odwoływaniem się do tradycji. Idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy przywrócić np. ordalia albo prawo pierwszej nocy...

  • ~Piotr Mieszkowski 2017-11-24
    14:31:33

    kto chce isc do koscioła ten idzie nie trzeba przypominac tym co chcą uczestniczyć w mszy a tłumaczenie ze tak jest przyjete w polsce ze dzwony bija pół godziny przed mszą i wszyscy sie na to zgadzaja jest bzdura wprowadzcie podatki od przynaleznosci do wiary zobaczycie ilu wtedy bedzie katolików po prostu ludzie tak rozbestwili ksieży że robią co chcą poniewaz pan proboszcz wybiera sobie kogo dopuscic do komuni mowie tu o tym ze np matka ma dwojke dzieci z czego starsze nie chodzi na lekcje religii ktore nie sa obowiazkowe i przez to owy ksiadz nie dopuszcza młodszego z braci do komuni poniewaz pani katechetka doniosła mu o tym fakcie wiec gdzie tu jest wiara SKORO PISZE W BIBLI NIE SADZCIE A SAMI NIE BEDZIECIE SADZENI ponadto kaze kupowac rodzicom biblie za 70 złotych najnowsza w złotej oprawie składka na prezenty dla ksiedza i katechetki za to ze dopuscili dzieci do komuni łaski nie robia to jest podobno ich obowiazek i gdzie tu jest wiara jak tylko chodzi o kase zeby wyciagnac od rodziców ciekawe czy ci co tu pisza ze ksiedza trzeba uniewinnic to niech zadaja sobie pytanie czy jak oni puscili by głosno muzyke i dostali mandat to ktos by sie za ni mi wstawił

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2017-11-24
    14:54:17

    99 51

    Witam. W artykule jest napisane, że powyższy temat dotarł do uszu prokuratora, a on uznał, że wyrok nie powinien się ostać. Nawiązując do tego chciałem wyrazić iż lubię otworzyć okno gdy leci Apel Jasnogórski o 21:00 by lepiej do mnie dotarło. A najbardziej lubię kiedy co piątek o 15:00 Bazylika włącza mistycznie brzmiący dzwon. Wraz z pierwszym uderzeniem całe miasto jakby zamiera. Życie doczesne nagle przestaje mieć znaczenie. Koronkę odmawiam chwilę przed, żeby móc wsłuchać się w te monumentalne brzmienie.

  • ~spirit-of-the-town 2017-11-24
    15:08:11

    87 97

    Mnie osobiście dzwony nie przeszkadzają, lecz wspomniane tradycje należałoby już w końcu chyba zaktualizować w świetle obecnego poziomu nauki. Czy dalej wierzymy w diabełki, aniołki, płaską ziemię i drugie życie?

  • ~spirit-of-the-town 2017-11-24
    15:08:38

    81 60

    "sprawcy nie można przypisać umyślności", czyli dzwony codziennie są włączane nieumyślnie?

  • ~Targenor 2017-11-24
    15:16:30

    Na zachodzie też kiedyś stwierdzili, że im dzwony przeszkadzają. Teraz zamiast dzwonów mają muezinów drących się przez megafony z minaretów. Ciekawe czy ktoś tam odważyłby się im wlepić mandat za hałasowanie.

  • ~truman20 2017-11-24
    15:34:27

    ~Piotr Mieszkowski - " łaski nie robia to jest podobno ich obowiazek" - no właśnie to jest problemem dzisiejszych ludzi, są niby wierzący, ale traktują sobie wiarę bardzo wybiórczo. Na religię twoje dzieci nie mają obowiązku chodzić, do kościoła nie masz obowiązku chodzić, ale ksiądz ślubu musi ci udzielić, dziecko do komunii ma obowiązek przyjąć. Ogarnij się.

  • ~ 2017-11-24
    15:44:13

    za niedługo bedzie cicho ,bo w meczetach dzwonów nie mają

  • ~djmaddog 2017-11-24
    15:54:54

    Dzwony to pikuś w porownaniu do nawolywania w meczetach:)

  • ~master899 2017-11-24
    16:10:15

    mieszkam naprzeciw tego koscioła i jak człowiek śpi to tych dzwonów wcale nie słychać, a dzwonią chyba 30 sekund dosłownie i tak cicho że w mieszkaniu musi panować idealna cisza żeby było cokolwiek słychać.

  • ~minowa 2017-11-24
    16:39:05

    82 64

    Dzwony były dobre w czasach pańszczyzny - rano biły, by isc do pola a wieczorem- do chałupy

  • ~ 2017-11-24
    17:05:16

    78 96

    Polska to nie państwo wyznaniowe. Nie wolno stawiać religii ponad prawem a fanatyzm nie upoważnia do bezprawia panie ministrze.
    PiS mnie bardzo rozczarowuje zachowując się niesprawiedliwie i premiując znowu kościół kolejnymi prawami do przywilejów i nadużyć.

    Master 899 pora kupić zegarek albo skończyć kłamać (to rzekomo grzech?), wcześniej kościół walił ponad 3 minuty.

  • ~Kwinto 2017-11-24
    17:52:32

    64 54

    Co tam promowanie faszyzmu i rasizmu, są ważniejsze sprawy dla szeryfa dobrej zmiany. Ksiądz winny czy niewinny pewnie teraz dostanie odszkodowaniem z budżetu państwa za straty moralne. Żądam powołania w tej sprawie komisji śledczej pod przewodnictwem Macierewicza i niejakiego Jakiego, trzeba przeprowadzić testy tych dzwonów i posłuchać czy na pewno dzwonią po Polsku. Może to jakieś Niemieckie dzwony i przez to za głośno biły.

  • ~siarzewski 2017-11-24
    18:39:53

    62 40

    Pytanie zasadnicze. Czy w przypadku tej parafii problem dotyczy dzwonów normalnych spiżowych czy tzw elektronicznych wyjących niczym megafony na dworcu kolejowym ??

    Abstrahując bezpośrednio od tej sprawy jest w Polsce coraz większy problem z dzwonami elektronicznymi. Im większa wiocha, tym często większa nachalność i nieznośność tego zjawiska. Sam sąsiaduje z parafią, gdzie lokalnemu kieckowemu same dzwony elektroniczne wygrywające w kółko kościelne pieśni to było stanowczo za mało. Cała moja okolica ma wyjątkową przyjemność przymusowego brania udziału w kilku niedzielnych mszach nagłaśnianych na całą okolicę. Swego czasu kieckowy nawet pasterki puszczał przez megafony.

    Bez względu czy to jest legalne, jest to na pewno nieprzyzwoite.

  • ~kierowca bombowca 2017-11-24
    18:40:35

    70 54

    Szkoda że ten konfi dent nie wytacza spraw strzlającym wiecznei petardy, wyjącym syrenom i pijackim burdom na psedomeczach ale na kosciół łatwo jest pluć i atakowac bo nie oddaje, bohater jak palikot z wibratorem w ręce

  • ~zbig67 2017-11-24
    20:33:43

    63 76

    nie może być tak że jeden ateista wygrywa w sądzie z resztą społeczeństwa i z kościołem, bo mu dzwon przeszkadza. dlaczego to inni mają się dostosować do niego? jakim prawem? znalazł sobie pomysł na łatwy zarobek. bardzo dobrze że Ziobro się tym zajął!

  • ~MTWWD 2017-11-24
    20:41:54

    43 70

    Jo nie rozumia po kiego łazita do tych kościołów. Dowajom wom tam co abo sie boicie co do piekła pudziecie. Ale wam w tych czerepach pokiełbasiły klechy.

  • ~waldus 2017-11-24
    20:48:22

    32 42

    no i jak w tej Polsce moze byc dobrze jak ludzie sie totalnie "odludzili"? Zas wychodzi ze w rybniku tylko frustraci mieszkaja bo jakis nadwrazliwy na dzwonowy dzwiek sie znalazl. Takiej prasy jak nasze miasto nie ma chyba zadne inne w tym czcigodnym kraju. Inna sprawa ze panstwo powinno chyba jednak byc neutralne, czyli niewspierajace ruchow pseudowolnosciwych, odmiennosci seksualnej ale tez nie wspierajace Kosciola skadinad Swietego. Z jeszcze innej strony lepiej jak wladza promuje wartosci takie jak Bog, Rodzina niz aborcja i robta co chceta. ech ... generalnie w glowach sie poprzewracalo. a bedzie gorzej ... jak czytam co niektorzy wypisuja.

  • ~ 2017-11-24
    21:01:01

    64 29

    dzwony biły, dzwony biją i dzwony bić będą!!!
    smog był, smog jest i smog będzie!!!
    I TEGO NIE ZMIENI NIKT!!!
    Ale próbować można...

  • ~Luty 2017-11-24
    23:59:46

    45 32

    Pokazówka jakaś. Przecież jeśli decybeli nie wolno przekraczać, to wszystkim. Równość wobec prawa gdzie? I dziwię się, że miasto pozwala tak pisać o tej sytuacji, gdy w Rybniku nie było typowej sytuacji 1 dzwon w kościele, a kilka dzwonów na 1 wieży oraz dzwony elektroniczne. Słaba jest lewica w Rybniku, że takie prostej sprawy nie umie załatwić.

  • ~Sebastian Jurkiewicz 2017-11-25
    07:57:11

    44 45

    Minister broni księdza, sprawcę uciążliwego wykroczenia... Takie właśnie sytuacje powodują, że ludzie przestają chodzić do kościoła.

  • ~Jan R. 2017-11-25
    10:44:33

    16 12

    Na zdjęciu Ziobrobespierre.

  • ~awas 2017-11-25
    10:56:22

    38 26

    Sebastian Jurkiewicz ja mieszkam naprzeciw tego kościoła i chyba widzę i słyszę jak te dzwony biją. Przy zamkniętych oknach normalnie człowiek niekiedy ani nie wie że coś bije w dodatku trwa to kilkadziesiąt sekund. W obrębie kościoła mieszkają setki ludzi dlaczego nikt inny oprócz jednego człowieka nie głosił tego tyle razy, powtarzam nikt z pośród tych setek ludzi?

  • ~Ryszard Siw 2017-11-25
    11:44:34

    36 20

    Zamontujcie je przy domu Ziobry.Ciekawe jak wtedy zareaguje.

  • ~truman20 2017-11-25
    11:53:44

    31 3

    ~Sebastian Jurkiewicz - jeśli do kościoła chodzą dla księdza, to lepiej jak przestaną.

  • ~Janusz Piotrowski 2017-11-25
    12:29:21

    12 26

    W marcu 1945 roku, po trzech miesiącach ciężkich walk o Rybnik, kiedy sowieci podchodzili od strony Raciborza, jeden z żołnierzy Wehrmachtu przestrzelił strzałem z pistoletu niemal nowy dzwon (1936) ufundowany przez Związek Rybnickich Kolejarzy. A rybniccy kolejarze to Ślązoki były- i Poloki, i Niemcy, i Czesi ... . I tak zatrzymajmy się teraz nad tym faktem, i zadajmy sobie pytanie- co powodowało tym Niemcem, by uszkodzić kościelny dzwon strzelając wtedy do niego? Pytam, bo odnoszę takie wrażenie- najprawdopodobniej jak najbardziej słuszne- iż strzał padł jeden i jak wspomniałem końcem wojny. Niby końcem wojny- bo huk tego wystrzału niesie się po całym mieście do teraz... .
    A choćby tutaj.

  • ~ 2017-11-25
    12:46:56

    32 11

    Panie Januszu w czasie wojny niejeden żołnierz nie tylko Wehrmachtu przestrzelił różne rzeczy. Ta patetyczna mowa niczego do tematu nie wnosi tak samo jak bezsensowne hałasowanie.

  • ~Francek2 2017-11-25
    13:37:27

    1 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Sebastian Jurkiewicz 2017-11-25
    14:09:56

    28 18

    Kolego "Awas" to czy przeszkadza to tylko jednemu czlowiekowi czy wielu osobom tego nie wiadomo. Nie wiadomo też czy tylko jedna osoba złożyła zawiadomienie ( możliwe, że więcej ). Po drugie to, że tobie nie przeszkadza nie oznacza, że komuś innemu nie może przeszkadzać i ma siedzieć cicho. Jeśli faktycznie zgłaszający jest przewrazliwiony a argumenty Ziobry słuszne to należy się nimi posłużyć przed Sądemdem i jeśli Sąd je podzieli to wyda wyrok uniewinniajacy. Abstrahując jednak od wszystkiego w normalnym państwie niedopuszczalne jest aby minister sprawiedliwości wygłaszał swoje oczekiwania co do wyroku w trakcie trwania procesu...

  • ~Zoltan666 2017-11-25
    14:10:01

    33 13

    Normy emisji hałasu obowiązują wszystkich tak samo. Jeśli ekspertyza wykazała, że norma jest przekroczona to mandat jest w pełni uzasadniony i koniec dyskusji. Ksiądz jako osoba zaufania publicznego powinien przestrzegać prawa a nie wymigiwać od jego przestrzegania.

  • ~awas 2017-11-25
    14:24:42

    23 20

    Sebastian Jurkiewicz - po pierwsze nie jestem twoim kolegą żebyś tak do mnie mówił to raz, po drugie ten temat dzwonów śledzę od początku gdy tylko ukazał się w prasie w internecie i właśnie było wyraznie napisane, że zgłoszenia wpływały od jednej i tej samej osoby w takiej ilości, że sprawę przekazano do rozpatrzenia w sądzie! więc jeżeli jesteś niedoinformowany w tej sprawie to nie mój problem.

  • ~Barakuda 2017-11-25
    14:34:35

    12 21

    Awas a to Ty z magla masz te informacje i uważasz, że wszystko wiesz? Gratuluję...

  • ~awas 2017-11-25
    15:25:40

    14 12

    Barakuda umiesz czytać ze zrozumieniem? powtórzę się ostatni raz, takie informacje były w internecie i w prasie gdy temat się ukazał!

  • ~awas 2017-11-25
    15:33:57

    12 8

    żebyś zrozumiał mnie precyzyjnie dodam że takie informacje były jakiś czas temu gdy temat ukazał się po raz pierwszy.

  • ~Barakuda 2017-11-25
    16:21:34

    22 15

    Awas, w internecie było? A gdzie dokładnie? Masz jakiś link? Bzdury gadasz. Zrób ankietę anonimową wśród mieszkańców w promieniu 500 metrów od kościoła to będziesz wiedział. Ja słyszałem, że wielu ludzi męczyło się przez te dzwony. Osobiscie znam troje różnych ale problem nie jest taki jak próbujesz go przedstawić, że wszystko przez jednego nawiedzonego...

  • ~spirit-of-the-town 2017-11-25
    17:09:08

    30 4

    A jaka to różnica, czy pozew złożyła jedna czy tysiąc osób, jeśli zapadł wyrok skazujący? Jeśli np. sąd wyda wyrok skazujący jakąś instytucję za zanieczyszczenie rzeki, to należałoby się zapytać ile osób korzysta z jej wody? Jeśli tylko jedna, to można zanieczyszczać? Pozdrawiam

  • ~MaciejK 2017-11-25
    17:44:36

    32 14

    Czy ktoś umie odpowiedzieć na proste pytanie: PO CO te dzwony dzwonią?

  • ~Izabela Krettek 2017-11-25
    17:59:48

    26 11

    Katastrofa---czemu tak chętnie nie są wlepiane kary grzywny za zakłócanie spokoju w godz. 22.00-6.00

  • ~Barakuda 2017-11-25
    18:39:00

    15 11

    MaciejK, ja umiem odpowiedzieć. Po to, żeby ludzi wk..., znaczy denerwowac. Izabelo Krettek a zawiadamiasz Policję? Za to wykroczenie mandat można nałożyć tylko jeśli jest osoba zglaszajaca- pokrzywdzona. W innym przypadku Policja nie może nic zrobić.

  • ~Francek2 2017-11-26
    09:34:14

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Francek2 2017-11-26
    11:02:01

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~koszmarnik 2017-11-26
    20:29:16

    24 10

    Kiedyś też łaziły kondukty żałobne, zlikwidowano je z wiadomych względów. MIeszkam niedaleko tego kościoła i też twierdzę że było głośno, mało tego- w niedziele co godzine były odgrywanie "melodyjki" przez kilka minut i to dość głośno. Dzwonienie o 6:30 też jest naruszeniem ciszy obojętnie z jakiego powodu się dzwoni. Ziebro już też głębiej mocherom i kaczce wejść nie może?

  • ~gpileczka 2017-11-26
    21:40:08

    12 16

    Brawa dla ministranta i proboszcza. Sądy nie powinny wydawać w tej sprawie żadnych wyroków skoro taka jest wola Boga!!!

  • ~Bronisława Szymik 2017-11-30
    16:47:34

    4 2

    " Dzwony zostały wyciszone"... Jak się wycisza dzwony?

  • ~Doloresa Krupa 2017-12-09
    12:35:42

    1 2

    Wyciszanie dzwonow to jest tak jagbys widziol nawsi plompa z cieplom wodom

  • ~MIESZKANIEC CENTRUM 2017-12-12
    15:39:29

    7 2

    Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia... Jak mieszka się daleko od kościoła to nie ma najmniejszego problemu, ale jak już mamy kościół blisko to nikt sobie nie zdaje sprawy z tego jak bardzo może być to uciążliwe.

  • ~agent.z.rybnika 2018-05-02
    18:41:32

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5274