Na realizację zadania miasto pozyskało dotację z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Środki unijne pokryją 75 procent kosztów inwestycji. Łączna umowna wartość inwestycji brutto wynosi 48 279 348,82 zł. Przetarg na wykonanie zadania wygrała firma Budimex Dromex S.A. z Warszawy.
Najbardziej newralgiczny punkt całej inwestycji – wiadukt nad stacją kolejową Rybnik Towarowy zamknięty będzie od kwietnia do końca roku.
Realizacja inwestycji obejmuje dwa zadania:
Zadanie nr 1 - Przebudowa wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 78 na ul. Wodzisławskiej w Rybniku (w obrębie dworca kolejowego Rybnik-Towarowy) oraz utwardzenie poboczy wzdłuż jezdni ul. Wodzisławskiej na odcinku od granic miasta z Radlinem do stacji paliw STATOIL w obrębie ul. Witosa. Dzięki przebudowie zwiększy się nośność wiaduktu z 30 do 40 ton. Będzie to możliwe poprzez rozebranie przęseł i przyczółków, wzmocnienie fundamentów i budowę nowych przęseł. Rozpoczęcie robót przewiduje się w drugiej połowie kwietnia 2006 r., a ich zakończenie planuje się jeszcze w tym roku.
Wraz z rozpoczęciem robót zamknięta zostanie ul. Wodzisławska, na odcinku od ul. Śląskiej do ul. Hetmańskiej. Objazdy dla pojazdów do 3,5 ton prowadzone będą przez dzielnicę Niedobczyce (ul. Konarskiego-Rymera-Górnośląska-Hetmańska). Objazd dla samochodów ciężarowych prowadzony będzie przez Radlin, a dojazd do Rybnika ulicą Sportową i Raciborską. Część objazdu prowadzona będzie również ulicą Śląską i Niepodległości. Objazdy będą obowiązywać do grudnia 2006 r.
Zadanie nr 2 - Remont i częściowa przebudowa ul. Rybnickiej i Gliwickiej (DK -78) w Rybniku na odcinku od rzeki Ruda do granic miasta Rybnik w dzielnicy Ochojec. Przebudowa obejmie: wymianę konstrukcji nawierzchni jezdni (rozbiórka nawierzchni i koryto na głębokość do 50 cm, nowa nawierzchnia asfaltowa na podbudowie tłuczniowej i mineralno-asfaltowej), wykonanie poszerzeń jezdni pod lewoskręty (prawoskręty) i pasy do wyprzedzania, budowę zatok autobusowych chodników i ścieżek rowerowych, kanalizacji deszczowej oraz oświetlenia ulicznego. Roboty będą wykonywane połówkowo przy ruchu wahadłowym pojazdów, odcinkami około 200 mb, od maja 2006 do listopada 2007.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pojawił się nowy inwestor w Rybniku. Gdzie się buduje? Czym się zajmuje?
+80 / -7Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
+55 / -19Miliardowa umowa na nowy tabor Kolei Śląskich. W cenie 26 nowoczesnych pociągów
+14 / -7Co dalej z CPK? "Infrastrukturę buduje się dla ludzi"
+25 / -28W rybnickim ZUS zgłoszonych ponad 20 tys. cudzoziemców. Na Śląsku pracuje ich blisko 100 tys.
+13 / -28Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~BartekH 2006-03-23
20:03:14
czemu tytuł brzmi "korki od kwietnia" ?
jak korki sa już dawno :D, szczególnie po budowie TESCO, i zamknięcia Żorskiej
~P_Buchta 2006-03-24
16:10:38
Jeszcze chwila i w naszym kochanym miescie bedzie trzeba przesiasc sie z samochodow do helikopterow...Innego rozwiazania nie widze.PS - Jutro ide kupic rower.Na heli mnie jeszcze nie stac.
~ 2006-04-15
08:49:53
Jeszcze nigdy nie było w Rybniku tyle DZIUR na jezdniach, moze w pierwszej kolejności zajac sie tym problemem , a pozniej budowac nowe drogi!!!???
Wspomne ze za Prezydenta Makosza nie miała miejsca na jezdni zadna dziura - to jest fakt ktory stwierdzam i nic wiecej.
~Zrzęda 2006-04-15
14:23:25
A ja wspomnę, że prezydent Makosz rządził w naszym mieście prawi 10 lat temu!
Inne czasy mniejszy ruch, mniej inwestycji.
W tej chwili w samym Rybniku zarejestrowanych jes 60 ty. aut (dane z urzędowego BIPu), do tego dochodzą goście, których też w Rybniku coraz więce, cięzki sprzęt z kilku budów, realizowanych w różnych częściach miasta, do tego tiry i takie tam...
Dziury nie biorą się znikąd.
Nic mnie tak nie bawi, jak wycieranie sobie gęby Makoszem. Tak, to był bardzo dobry prezydent. Prawdziwy gospodarz miasta. Ale "był" i nie chciał nadal "być".
Był dobry na ówczesne czasy. Nie wiadomo jak dziś by sobie poradzil z tym co dzieje się w mieście... z pozyskiwanie m inwestorów (jacy by oni nie byli), ze zdobywanieum funduszy unijnych, bez których w mieście nie dałoby się zrobic nawet połowy tego co jest zrobione.
Nie jestem specjalną entuzjaztką tych wszystkich centrów handlowych, które jak grzyby po deszczu pojawiają się w Rybniku, ale jeżeli miasto na tym zyska - to nam wszystkim wyjdzie to na dobre..
Remonty dróg to będzie konieczność... Tylko po co to marudzenie? Jak się nie remontuje, to krzyk, że nic się nie robi, a jak jak się remontuje, to jeszcze większy krzyk, bo... objazdy... :D
Samo nic się nie zrobi :P