zamknij

Biznes

Koparki i wywrotki na „Glinioku”. Co tam powstaje?

2018-01-26, Autor: 

Od dłuższego czasu mieszkańcy Rybnika mogą zaobserwować wzmożone prace na terenie po byłej cegielni czyli tzw. „Glinioka”. Działa tam prywatny inwestor z Raciborza. Co zamierza wybudować?

Reklama

W dawnych czasach teren znajdujący się między ulicą Kotucza, a Cegielnianą znajdował się rękach miasta. „Gliniok” wrócił jednak w 2003 roku do spadkobierców dawnego właściciela, a w 2008 roku został sprzedany prywatnej osobie. Dodajmy, że plan zagospodarowania przestrzennego opracowany w 2009 roku w magistracie, dopuścił w tym miejscu zabudowę mieszkaniową, wielorodzinną i usługową.

Teren po byłej cegielni przez lata stał pustkami, do czasu. 23 października 2017 roku wydano decyzję – firma Kampka z Raciborza otrzymała pozwolenie na budowę budynku handlowo-usługowego oraz handlowo-usługowo-gastronomicznego wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu.

- Decyzja obejmuje również pozwolenie na budowę: drogi wewnętrznej, murków oporowych, fundamentu pod namioty, pawilon wystawowy, zewnętrznej sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, instalacji elektrycznej NN, instalacji oświetlenia zewnętrznego, instalacji zasilania pylonów reklamowych, dwóch wolnostojących, trwale związanych z gruntem urządzeń reklamowych, placu parkingowego samochodów osobowych oraz urządzeń technicznych: separatora tłuszczów, separatora olejów i hydrantów – wylicza Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku.

Informację potwierdza Grzegorz Kampka – prezes raciborskiej firmy. - Inwestycję chcemy zakończyć w 2018 roku – mówi. Jak dodaje, toczą się właśnie rozmowy z najemcami przyszłych powierzchni handlowych i usługowych.
Do tematu będziemy jeszcze wracać.

Oceń publikację: + 1 + 113 - 1 - 60

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~norton 2018-01-26
    14:52:49

    A to takie piękne miejsce na jakiś skwer, park - cokolwiek zielonego. Każde takie miejsce jest bezcenne w tym śmierdzącym, zasyfionym mieście. I będziemy mieli kolejnego blaszoka w centrum.

  • ~Janusz_Cebularz 2018-01-26
    15:28:33

    @norton: Trzeba było teren kupić i coś zielonego zrobić za własne pieniądze. Coś Cię powstrzymało?

  • ~pprywatne 2018-01-26
    15:58:30

    Janusz_Cebularz - Miasto powinno wykupywać takie działki i budować parki, skwery, a nie idiotyczne dróżki rowerowe wokół Urzędu Miasta.

  • ~NOWY02017 2018-01-26
    17:11:23

    44 54

    Ludzie mówią na mieście, że tam będzie IKEA :-))

  • ~arteksik 2018-01-26
    19:32:33

    32 44

    co by to nie było jest to robione ku wygodzie mieszkańców..inaczej chyba się nie da...

  • ~arteksik 2018-01-26
    19:38:43

    26 5

    zacna redakcjo jak to jest, że ja podpisuję się (...), a Wy zmieniliście mi nick na B-klasa...w sumie wolałbym C-klasa, ale....trudno

  • ~Arteks 2018-01-26
    20:51:29

    Szkoda, że w ciekawym widokowo miejscu powstanie jakiś kolejny banał w postaci małego marketu i przydrożnej knajpy. W miejscu gdzie mogło powstać jakieś fajne osiedle (z drugiej strony jest park), biurowiec lub coś rekreacyjnego o czym wspomniało parę osób. Wstyd, że miasto 10 lat temu pozbyło się tak cennego terenu. @norton - dziura po cegielnia mogła być kapitalnie wykorzystana np. na jakieś zjeżdżalnie grawitacyjne i inne atrakcje. Przesadziłeś jednak z tym śmierdzącym i zasyfionym. U nas już przynajmniej rzeki i potoki nie śmierdzą czego nie można powiedzieć o ciekach wodnych w okolicznych miastach i wsiach. Po ustawie antymułowej, można wieczorem wyjść z domu. :) @pprywatne - a dlaczego drogi rowerowe są dla ciebie idiotyczne? Jeśli nie rozumiesz praw Newtona lub zjawiska fotosyntezy czy Prawa Lewisa-Mogridge’a to nie znaczy, że są one idiotyczne. Przyczyna może być odwrotna to nie one są idiotyczne tylko ci którzy ich nie rozumieją - mogą być bardzo mało pojętni. Wypowiedziałeś się o swoim natręctwie czyli drogach rowerowych które mają za cel zrównać prawa rowerzystów z kierowcami - a nie zauważyłeś, że w tekście wyraźnie pisze, że miasto było właścicielem tej działki, a niestety ją sprzedało w 2008 roku co było oczywistym błędem ówczesnych władz.

  • ~hanys z Rybnika 2018-01-26
    21:40:24

    65 84

    Do norton jak Ci te miasto śmierdzi powiem Ci tylko jedno wy.......aj z Rybnika tam gdzie pięknie pachnie !!

  • ~norton 2018-01-26
    21:46:00

    53 21

    Umyj gumofilce :)

  • ~pprywatne 2018-01-26
    23:56:26

    ~Arteks - Rowerzyści nie są równi z kierowcami ponieważ:
    1. Nie płacą za drogi.
    2. Nie posiadają ubezpieczenia OC (powinno być obowiązkowe).
    3. W większości nie posiadają wiedzy o ruchu drogowym.
    4. W większości nie posiadają nawet karty rowerowej.

    Co do ścieżek rowerowych, to jestem za, ale w miejscach przemyślanych i potrzebnych. Jestem ciekaw jak będzie cieplej, to chcę widzieć jak rowerzyści będą karować w koło UM i US muskając jeszcze dworzec PKP.
    Szczerze mówiąc to nie widziałem tam jeszcze rowerzysty, no ale jest zima i to też był powód by wykluczyć część i tak wąskich jezdni pod ścieżki, których prawie nikt nie używa przez 1/3 roku.

  • ~MTWWD 2018-01-27
    09:48:29

    36 9

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~przykopa 2018-01-27
    10:34:57

    38 28

    Taka duża inwestycja. A nie zadbano o to, by postawić pomnik wielkiego wodza ?

  • ~sarin 2018-01-27
    12:17:42

    11 3

    Reprywatyzacja? za Leszka M.?

  • ~secretkey 2018-01-27
    19:35:57

    27 1

    @Arteks Wyraźnie _jest napisane_ że miasto nie było właścicielem. W 2008 roku spadkobiercy sprzedali nieruchomość prywatnej osobie. Plan zagospodarowania przestrzennego opracowany w 2009 roku dopuścił takie przeznaczenie terenu a obecny właściciel buduje zgodnie z założeniami tego planu.

  • ~Arteks 2018-01-27
    20:56:02

    13 65

    @pprywatne - ja pytałem co jest idiotycznego w przyulicznych "drogach rowerowych". Nie odpowiedziałeś i nie dziwi mnie to bo to twój pogląd jest idiotyczny. Przepisy drogowe nie zabraniają tworzyć ich w ten sposób jak w Rybniku, a w zachodniej Europie kontrapasy i wydzielone drogi rowerowe z ulic to normalność. A co do twoich propozycji to są infantylne więc można to obalić w sekundę: "1. Nie płacą za drogi". - Tak samo jak kierowcy którzy płacą jedynie za niektóre odcinki autostrad, na innych drogach jeżdżą za darmo.
    "2. Nie posiadają ubezpieczenia OC (powinno być obowiązkowe)". Tak ale pod warunkiem, że koszt były adekwatny do promilowej ilości wypadków jakie powodują rowerzyści. "3. W większości nie posiadają wiedzy o ruchu drogowym". Tak samo jak większość kierowców którzy łamią prawie wszystkie przepisy i często nie ich nie znają lub nie rozumieją. "4. W większości nie posiadają nawet karty rowerowej". Bo nie jest obowiązkowa. A skoro rzadko widzisz rowerzystów co o tym sądzisz. Bo niedawno radny Wojaczek stwierdził, że wiele parkingów w centrum pustych. Czy należy je w związku z tym zlikwidować? Bo cytuję ciebie: "których prawie nikt nie używa przez 1/3 roku". @secretkey - masz rację. Źle zinterpretowałem tekst. Szkoda jednak, że to miasto nie odkupiło od prywatnych właścicieli lub nie zawarło odpowiedniej klauzuli np. o budowie czegoś co będzie miastotwórcze i reprezentacyjne. Plan zagospodarowania to umożliwiał.

  • ~secretkey 2018-01-27
    22:09:56

    41 5

    @Arteks Mylisz się, kierowcy płacą za wszystkie autostrady, drogi ekspresowe i krajowe. Natomiast za inne drogi w tym wojewódzkie, powiatowe czy gminne/miejskie płacą wszyscy mieszkańcy odprowadzający podatki bez względu na to czy poruszają się samochodem, rowerem pieszo czy komunikacją zbiorową. OC dla rowerzystów to temat dyskusyjny, wg statystyk z lat 2012 - 2014 we wszystkich zdarzeniach z udziałem rowerzystów w 40% z nich rowerzyści byli sprawcami. Takie ubezpieczenie ułatwiło by uzyskanie odszkodowania za szkody - dziś jedynie sąd w przypadku opornego sprawcy. I jeszcze jedno, jaką klauzulę masz na myśli? Wyobraź sobie sytuację, kupujesz działkę budowlaną od osoby prywatnej a osoba trzecia zobowiązuje Cię do wybudowania toru saneczkowego czy zieleńca na Twojej posesji.

  • ~ 2018-01-28
    00:41:22

    47 6

    @Arteks,
    ad 1. Nie jeżdzą za darmo. Podatek drogowy jest wliczony w cenę paliwa. To czy jest on w całosci przeznaczany na drogi to już inna sprawa.
    ad 2. Cena powinna być adekwatna do kwoty szkód jakie rowerzyści powodują a nie liczby wypadków które powodują. Co nie zmienia faktu, że OC dla rowerzystów powinno być obowiązkowe.
    ad 3&4. Chodzi o to, że rowerzysta nie musi posiadać żadnej wiedzy na temat prawa o ruchu drogowym. Kierowca w założeniu musi z powodu konieczności zdania egzaminu na prawo jazdy.
    A widok nieoświetlonego rowerzysty jadącego ulicą po zmroku nie jest wcale rzadkością. Podobnie jak rowerzysta wymuszający pierwszeństwo na chodniku czy na skrzyżowaniu podczas wyprzedzania aut z prawej strony.

  • ~konsior 2018-01-28
    13:17:49

    3 3

    ~MTWWD po jakiemu Ty piszesz?

  • ~Mariusz Grodecki 2018-01-28
    14:50:44

    9 8

    Mogli zrobić skwer , zasadzić kwiatki , sprowadzić Amerykańskie Sekwoje ... zapewnie sami pomysłodawcy co niedzielę spędzają czas na spotkaniach "modlitewnych" w galeriach handlowych.

  • ~Lateks 2018-01-28
    16:06:01

    6 2

    ~owen przeczytaj art 24 punkt 12 kodeksu drogowego.
    A później się wypowiadaj " Podobnie jak rowerzysta wymuszający pierwszeństwo na chodniku czy na skrzyżowaniu podczas wyprzedzania aut z prawej strony. "

  • ~Arteks 2018-01-28
    18:19:49

    4 40

    @owen - nie ma czegoś takiego jak podatek drogowy. Oczywiście paliwo jest obciążone różnymi akcyzami i podatkami - ale na podobnej zasadzie jest z energią elektryczną, węglem, alkoholem czy tytoniem. Natomiast kierowcy podobnie jak rowerzyści NIE PŁACĄ za korzystanie z dróg które utrzymywane są z ogółu podatków. Wyjątek to niektóre autostrady i system viatoll - ale on dotyczy tylko aut powyżej 3,5 t i też tylko niektórych odcinków. @secretkey - dlaczego uważasz, że płacą skoro jest inaczej? Spotkałeś gdzieś w Rybniku, Katowicach, Wrocławiu - jakieś bramki i opłaty za korzystanie z dróg? A co do zagospodarowania powierzchni to właśnie plan zagospodarowania przestrzennego powinien chronić interesy miasta i zobowiązywać właściciela gruntu do wybudowania obiektu - który leży w interesie miasta, a nie jakieś budy czy hangaru.

  • ~1floyd 2018-01-28
    18:46:49

    31 3

    Arteks. Uzupełnij swoją wiedzę. W cenie paliwa, jest wliczony podatek drogowy. Kilkanaście lat wstecz został zmieniony system jego naliczania. Wrzucono go w cenę paliwa, tłumacząc że, ci którzy więcej jeżdżą bardziej niszczą drogi. Kupując więcej paliwa tym samym odprowadzają wyższe podatki. Problemem są auta zasilane gazem. Więc już kombinują by tam też wrzucić.

  • ~ 2018-01-28
    20:28:52

    4 1

    ~1floyd czas leci, było to w pierwszej połowie lat 90

  • ~Arteks 2018-01-28
    20:50:37

    7 29

    @1floyd - ależ ja właśnie z tego powodu tu jestem. :) Bo lubię uzupełniać swoją wiedzę. Często można się coś ciekawego dowiedzieć. Także moje wypowiedzi mają na celu przekazać pewne informacje czy idee. A w jaki sposób kupując paliwo przekazujesz środki na drogi w Rybniku? Przecież państwo nie dotuje ani ich remontów, ani inwestycji, ani odśnieżania? Robi to miasto z podatków wypracowanych z PIT czy CIT. Owszem, trochę kasy dają też lokalne podatki transportowe czy z rejestracji aut ale na pewno nie są to środki z paliwa które w całości trafiają do wspólnej państwowej kasy - tak większość innych podatków. Budowa nowej obwodnicy w Rybniku P-R to tylko środki miasta, z kredytu i z UE - a nie z budżetu państwa (z czego pewnie mało kto zdaje sobie sprawę). Wydaje mi się, że z "utrzymywaniem" dróg przez kierowców jest trochę tak jak z "utrzymywaniem" kolei czy komunikacji miejskiej przez korzystających z nich pasażerów... Po prostu utrzymuje to każdy podatnik i jest to całkowicie normalne i zrozumiałe. Dlatego tak bardzo ważne jest to aby szanować wzajemnie swoje potrzeby i inwestować nie tylko w drogi, ale także ścieżki rowerowe, chodniki, przepusty, pasaże, transport zbiorowy.

  • ~MTWWD 2018-01-28
    21:40:53

    3 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2018-01-28
    22:33:15

    14 1

    ~Arteks piszesz "A w jaki sposób kupując paliwo przekazujesz środki na drogi w Rybniku? " zapytaj ówczesnego prawodawcę, jaką miał wizję przerzucając część podatków od środków transportu do ceny paliwa, czyli z budżetu gmin do państwa "Wydaje mi się, że z "utrzymywaniem" dróg przez kierowców jest trochę tak jak z "utrzymywaniem" kolei czy komunikacji miejskiej przez korzystających z nich pasażerów." wydaje Ci się zacytuję tutaj": "Ważną częścią ceny jest opłata paliwowa (3-6 proc.). Pieniądze te trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego oraz Funduszu Kolejowego i finansują inwestycje drogowe i kolejowe. Obydwa fundusze zostały utworzone w Banku Gospodarstwa Krajowego.
    Opłata paliwowa jest jednym z podstawowych źródeł zasilania KFD . Fundusz ten stanowi wsparcie dla realizacji rządowego Programu Budowy Dróg i Autostrad. W 2013 roku z opłaty paliwowej tylko do KFD trafiło 3 mld 584 mln zł.
    1 stycznia weszła w życie ustawa, która podwyższa stawki opłaty paliwowej na lata 2015-2018 o 25 zł za tysiąc litrów. Obecnie wynoszą one: 129,41 zł za tysiąc litrów dla benzyn, 288,05 zł dla oleju napędowego i 159,71 zł/1000 kg dla LPG." (niestety nie mogę podać linku)

  • ~Teddy 2018-01-29
    07:37:44

    18 2

    Tam w okolicy nie ma Biedronki, prawda? Najbliższa na Sybiraków. Koniecznie trzeba postawić Biedrę!!!

  • ~ 2018-01-29
    11:33:51

    5 0

    @Lateks
    Mówi on że rowerzysta może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące pojazdy z ich prawej strony.
    Tylko że co to znaczy powoli? 2, 5, 10 km/h? Czy 20 km/h to jest powoli czy już szybko?
    Czyli mówisz że rowerzysta na pierwszeństwo podczas wyprzedzania na skrzyżowaniu samochodu który sygnalizuje zamiar skrętu w prawo?

  • ~Arteks 2018-01-29
    11:39:02

    5 22

    @ursus - dzięki za te ciekawe informacje. No dobra, autostrady są budowane z tego funduszu czy nawet remontowane niektóre linie kolejowe. Ale w mojej dyskusji z @pprywatne chodziło o coś innego. Napisał nieprawdę i uraził rowerzystów pisząc: "Rowerzyści nie są równi z kierowcami ponieważ Nie płacą za drogi". A tymczasem w przypadku naszego Rybnika - środki na utrzymanie dróg, odśnieżanie, naprawy, oznakowanie pochodzą z ogólnego zbioru podatków czyli WSZYSCY się na to składają. Środki na budowę drogi Pszczyna-Racibórz (obecnie największa inwestycja infrastrukturalna w województwie) pochodzą z funduszy miejskich, kredytu i środków UE - czyli zapłacimy za to WSZYSCY, a nie tylko kierowcy. Dlatego pieszy, matka z wózkiem, rowerzysta, niepełnosprawny na wózku może oczekiwać równouprawnienia w dbaniu o równą powierzchnię i inwestycje na równi z kierowcami. Dobrze, że prezydent Kuczera to zrozumiał! Mam nadzieję, że z tym się zgodzicie? A także z tym, że wbrew temu co myśli każdy kierowca - dla miast drogi chociaż bardzo potrzebne, są też bardzo deficytowe. @teddy - no niestety ale miasto nie zabezpieczyło się odpowiednio w planach zagospodarowania miasta przeciwko takiej pladze jak różnego rodzaju "Biedronki". Kotucza może być ulicą takich hangarowych marketów w przyszłości zamiast aleją pełną ładnych i nowoczesnych budynków...

  • ~frbro 2018-01-29
    14:23:14

    9 6

    @pprywatne ja jestem rowerzystą, a oprócz tego mam samochód i robię ponad 20tys km rocznie. To dość żebyś uznał, że płacę za drogi, czy jeszcze za mało?

  • ~pprywatne 2018-01-29
    14:59:18

    20 7

    ~frbro Ty płacisz, ja płacę, ale są inni którzy nie płacą. Nie chodzi o to, że ścieżki są złe, bo są dobre, tylko niech to projektuje ktoś z rozsądkiem. Bo to, co powstało w centrum, to z rozsądkiem nawet się nie widziało...

  • ~Arteks 2018-01-29
    17:52:56

    7 23

    @pprywatne - albo grasz głupa albo masz bardzo niskie IQ. Bo już to zostało wytłumaczone. Ani kierowcy, ani rowerzyści nie płacą za utrzymanie, remonty, oświetlenie, odśnieżanie, odkurzanie czy oznakowanie dróg. Płaci za to miasto z podatków WSZYSTKICH mieszkańców. Akurat drogi wcale nie są bardziej deficytowe od oświaty, transportu publicznego, kultury czy sportu, a może nawet bardziej od wymienionych. Aż 25,4% budżetu miasta idzie na drogi!!!
    Drogi rowerowe w Rybniku są bardzo profesjonalne, natomiast nie brakuje zaściankowych kierowców którzy autem nie wyjeżdżają za granicę województwa i nie mają pojęcia o nowoczesnych rozwiązaniach które umożliwiają rowerzystom bezpieczne poruszanie się na ich pasach ruchu. W przyszłości rowerzyści i piesi mają prawo wymagać zdecydowanie więcej niż do tej pory.

  • ~Grzegorz Sosna 2018-01-29
    21:24:26

    18 2

    Arteksa twórczość " Szkoda, że w ciekawym widokowo miejscu powstanie jakiś kolejny banał w postaci małego marketu i przydrożnej knajpy. "
    Pamiętacie jeszcze co ten człowiek pisał kiedy naprzeciw reala z parku robiono handel budę?

  • ~Arteks 2018-01-29
    21:43:04

    3 23

    @Grzegorz - ale co to za porównanie? Jaka buda "naprzeciw Reala".
    Inwestor wybudował całkiem ładnego kilkukondygnacyjnego nowego "Domusa", kilkupiętrowy nowoczesny obiekt mieszkalny i przeciętny ale niestraszący Kaufland. A tu nie ma nadziei nawet na takie obiekty...

  • ~1floyd 2018-01-29
    23:15:52

    14 2

    Arteks. Czytam twoje posty, od kilku lat. Jak wielu innych mam inną wizję miasta niż twoja. To że ktoś adaptuje własny teren, za własną kasę, i na własne potrzeby, to jego sprawa. Robi to co zwróci mu poniesione nakłady, i przyniesie być może zysk. Skoro miastu nie zależy na tworzeniu nowych parków, to nie zrzucaj problemu na prywatnych inwestorów. Na czym zależy obecnym władzom widać ,to budżecie obywatelskim. Przehulać kasę na festyny itp. imprezy. Bo wybudowanie skweru czy parku tworzy koszta. Nie tylko przy budowie. Ale ich późniejsze utrzymanie też tworzy spory koszt. A co do rowerów w naszym mieście. Mimo że sporo na nim jeżdżę, nie wiem czy aż taka rewolucja, jest nam potrzebna. Ale może się mylę.

  • ~Arteks 2018-01-29
    23:30:47

    4 19

    @1floyd - ale ja nie jestem przeciwny inwestycjom i nie pisałem, że musiał tam być park (wspomniałem jedynie, że gdyby teren był miejski, możnaby wykorzystać jedyną taką dziurę w Rybniku do jakiegoś nietypowego miejsca rekreacji). Ale jeśli już ktoś ma coś wybudować przy znaczącej ulicy - to niech to będzie jakiś budynek miejski, a nie byle jaki pawilonik który możnaby postawić np. przy drodze między Rybnikiem, a Raciborzem. A nasze miasto powinno się zabezpieczyć przed czymś takim właśnie w planie zagospodarowania - chociażby minimalną ilością pięter. Jeśli kogoś nie stać i nie potrafiłby wypełnić tego zastrzeżenia planu - nie musi budować niczego. Czasami lepiej aby jakiś teren stał pusty, niż jakby miał tam powstać jakiś kaszalot. Niestety takiego zapisu miasto nie zrobiło i to był błąd. Moja wizja to przede wszystkim dbałość o wszechstronną estetyzację, nowoczesność i rozwój architektoniczny miasta. Nie wiem jaka jest twoja wizja bo nie zauważyłem abyś miał coś do powiedzenia w tematach urbanistycznych.

  • ~1floyd 2018-01-29
    23:49:46

    14 5

    Arteks. Nie mam wiedzy na temat projektu, co tam dokładnie powstanie. Może coś nas mile zaskoczy? Co do urbanistyki Rybnika. mieszkam tu, ale też jeżdżę sporo po kraju. I kraje europy zachodniej nie są mi obce. Wiem że, dysponujemy innymi kwotami na rozwój urbanistyczny niż oni. Ale wskaż mi jakąś koncepcję (kierunek) rozwoju która istnieje w naszym mieście. Co władza to coś innego. Zauważ że co stało się z Campusem. Zaklinanie faktów nic nie zmieni. Juliusz ? To będzie kolejna wtopa. Kopalnia Ignacy? Jaki koszt do zysku? Wyliczać dalej?

  • ~secretkey 2018-02-01
    19:12:17

    3 1

    @Arteks ;-)
    "Ale w mojej dyskusji z @pprywatne chodziło o coś innego. Napisał nieprawdę i uraził rowerzystów"
    I nieprawdę próbowałeś wyprostować swoją nieprawdą (mam na myśli opłatę paliwową)?
    "Inwestor wybudował całkiem ładnego kilkukondygnacyjnego nowego "Domusa", kilkupiętrowy nowoczesny obiekt mieszkalny i przeciętny ale niestraszący Kaufland."
    "Domus" może nie jest zły za to widok na zabetonowany parking Kauflandu - bezcenny. ;-)
    Nie bywam tam, nie mieszkam ale Twój zmysł estetyczny i urbanistyczny powinien krzyczeć. ;-)
    "Akurat drogi wcale nie są bardziej deficytowe od oświaty, transportu publicznego, kultury czy sportu, a może nawet bardziej od wymienionych."
    To nie są bardziej deficytowe czy może jednak bardziej???
    "Ale jeśli już ktoś ma coś wybudować przy znaczącej ulicy - to niech to będzie jakiś budynek miejski"
    Chętnych do wybudowania na swojej działce teatru, kina, muzeum czy domu kultury jest bez liku. Czekają, czekają a zgody - nie ma. ;-)
    "Czasami lepiej aby jakiś teren stał pusty, niż jakby miał tam powstać jakiś kaszalot."
    Już masz wiedzę jak to będzie wyglądało? Widziałeś projekt?
    Z punktu widzenia finansów miasta bardziej opłaca się by działał tam jakiś biznes niż rosły dzikie chaszcze.
    Cegielni czy kuźni nikt tam nie buduje.
    Z ciekawości, podoba Ci się "Galeria Kamienia" vis-à-vis Parku nad Nacyną?
    "Nie wiem jaka jest twoja wizja bo nie zauważyłem abyś miał coś do powiedzenia w tematach urbanistycznych."
    Och, Ty wypowiadasz się na temat finansowania dróg mając tylko część wiedzy. ;-)
    Pokory trochę @Arteks. :-)

  • ~Arteks 2018-02-01
    20:02:16

    4 11

    @1floyd - kampus jest bardzo udaną rewitalizacją. Zwróć uwagę ile w okolicy odbywa się różnych imprez wokoło. Nawet pikniki rodzinne, koncerty itd. Bo każdy lubi przebywać wśród ładnej architektury. A to, że jeden budynek jest niewykorzystany to przecież kwestia tego, że uczelnie humanistyczne przestały być na topie. @secretkey - żadnej nieprawdy nie użyłem. Wręcz sobie wyjaśniliśmy z ursusem pewne rzeczy. On zwrócił mi uwagę na to, że w paliwie jest opłata paliwowa która idzie np. na budowę autostrad czy inwestycji krajowych nawet kolejowych. A ja z kolei zwróciłem uwagę, że utrzymanie dróg leży w podatkach samorządu. Czyli naprawy, remonty, oświetlenie, odśnieżanie, oznakowanie, malowanie pasów, sprzątanie itd. Jeszcze coś jest niejasnego? Jeśli to co miałoby tam powstać na Kotucza będzie ciekawsze od nowego Domusa, to z pewnością przyklasnę. Galeria kamienia to jeden z najczęściej wyśmiewanych budynków przy tej ulicy. Mam nadzieję, że nie będzie wzorcem do tego inwestora? Cegielni nikt tam nie wybuduje ale większość budowli industrialnych z czasów pruskich miało naprawdę wiele uroku i architektonicznego piękna. Dzisiaj pseudoinwestorom często wystarczą jakieś modułowe niskie baraki. A jest to w pewnym sensie miejsce reprezentacyjne bo przy głównej ulicy, w dole - świetnie widoczne np. z parkingu Aldika czy z dachu Focusa.

  • ~secretkey 2018-02-02
    08:11:43

    4 4

    @Arteks
    " żadnej nieprawdy nie użyłem" vs "Tak samo jak kierowcy którzy płacą jedynie za niektóre odcinki autostrad, na innych drogach jeżdżą za darmo. "
    " On zwrócił mi uwagę na to, że w paliwie jest opłata paliwowa która idzie np. na budowę autostrad czy inwestycji krajowych nawet kolejowych. A ja z kolei zwróciłem uwagę, że utrzymanie dróg leży w podatkach samorządu."
    Nie Ty tylko ktoś inny to raz, dwa swoje kłamstwo tłumaczysz niewiedzą, czyjaś niewiedza jest kłamstwem wg Ciebie.
    Z mojej strony EOT. Nie chcę byś sprowadził mnie do swojego poziomu i pokonał doświadczeniem.

  • ~Arteks 2018-02-02
    11:14:45

    4 8

    @secretkey - nie tylko ci brak doświadczenia co nie dziwi ale niestety brak ci bardzo ważnej cechy w dyskusjach - czytania ze zrozumieniem i analizowania. Stąd nie na miejscu jest pisanie o czyimś poziomie.
    Jedyną osobą która napisała w tej dyskusji nieprawdę był pprywatne. Mam nadzieję, że już więcej tego nie zrobi. Natomiast w moim zdaniu które zacytowałeś "Tak samo jak kierowcy którzy płacą jedynie za niektóre odcinki autostrad, na innych drogach jeżdżą za darmo. " - w czym się doszukałeś jakiegoś przekłamania? Ba... w naszym regionie na razie nawet A1 jest bezpłatna czyli nawet za autostradę tu nikt nie płaci. Drogi są utrzymywane przez budżet państwa/miasta z wszystkich środków podatników - także tych którzy nie używają aut. A opłata paliwowa idzie w inwestycje - ale nie wszystkie bo taka droga P-R jest budowana z pięniędzy rybnickich i unijnych podatników - a nie z opłaty paliwowej.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4858