zamknij

Wiadomości

Kopalnie w Rybniku uginają się pod zwałami węgla!

2020-01-09, Autor: 

Związkowcy ze „Sierpnia 80” domagają się od premiera Mateusza Morawieckiego natychmiastowej reakcji. Alarmują, że sytuacja zespolonej Kopalni Węgla Kamiennego „ROW” jest katastrofalna. Zakłady uginają się pod zwałami węgla. Mówimy tu o setkach tysięcy ton! Jeżeli nic się nie zmieni, górnicy zablokują granicę.

Reklama

Organizacje oddziałowe Wolnego Związku Zawodowego „Sierpień 80” działające w należącej do Polskiej Grupy Górniczej kopalni zespolonej KWK „ROW” (Ruch „Jankowice”, Ruch „Chwałowice”, Ruch „Rydułtowy” i Ruch „Marcel”) wydały dzisiaj oświadczenie. Domagają się od Premiera RP – Mateusza Morawieckeigo oraz wicepremiera - Ministra Aktywów Państwowych Jacka Sasina natychmiastowych i zdecydowanych działań w związku z katastrofalną sytuacją zespolonej Kopalni Węgla Kamiennego „ROW”.

- Na zwałach kopalni zalega tak dużo węgla, że wkrótce wydobycie na tychże kopalniach trzeba będzie zatrzymać, a górników odesłać na przymusowe postojowe. Sytuacja budzi słuszne niepokoje wśród załóg górniczych, które gotowe są blokować przejścia graniczne, aby chronić swoje miejsca pracy i nie dopuścić do masowego importu obcego węgla, głównie z Rosji – czytamy w oświadczeniu.

Setki tysiące ton na zwałach

Aby zobrazować skalę problemu, związkowcy wskazują, że na zwałach kopalni „Jankowice” leży ponad 260 tysięcy ton węgla, podczas gdy całkowita pojemność tych zwałów wynosi niewiele ponad 300 tys.

- Na zwałach kopalni „Rydułtowy” leży ok. 20 tys. ton, a pojemność tych zwałów to nieco ponad 50 tysięcy ton i przy dziennej produkcji 8 tys. ton, która w całości idzie na zwały, kopalnia za kilka dni stanie. Podobna jest sytuacja w innych kopalniach „ROW” („Chwałowice” przeszło 100 tys. ton przy pojemności 160 tys.), a także innych kopalniach PGG jak np. w kopalni „Ziemowit”, na której zwałach leży ponad 500 tys ton. Węgla! - dowiadujemy się.

Jak dodają, kopalnie wchodzące w skład kopalni zespolonej „ROW” produkują węgiel po jednych z najniższych cen. Za ubiegły rok kopalnie te przyniosły zyski liczone w setki milionów złotych. Wkrótce jednak będą musiały stanąć, a górnicy zostaną bez pełnych wynagrodzeń, co doprowadzi do poważnego wrzenia na Śląsku.

- Wydaje się, że rząd przestał już niestety panować nad sytuacją w górnictwie węglowym. Błędy w zarządzaniu spółkami węglowymi doprowadziły natomiast do sytuacji, w której spółki energetyczne odmawiają odbioru zakontraktowanego węgla. Sama tylko Polska Grupa Górnicza mogłaby paczkować i sprzedawać z dużą marżą milion ton węgla rocznie. Tymczasem paczkuje - wedle wiedzy strony społecznej – zaledwie od 100 do 150 tysięcy ton – czytamy w oświadczeniu „Sierpnia 80”.

Górnicy zablokują tory?

Związkowcy wskazują, że import węgla do Polski rośnie i osiąga rekordowe rozmiary. Tymczasem polskie elektrownie odmawiają realizacji kontraktów na podpisane dostawy z polskich spółek węglowych, bo coraz częściej korzystają z importu.

- Przynajmniej jedna spółka kontrolowana przez Skarb Państwa zajmuje się sprowadzaniem i przetwarzaniem rosyjskiego węgla. Przypominamy, że 7 stycznia br. Komisja Krajowa WZZ „Sierpień 80” zwróciła się do Pana Premiera z wnioskiem o informację które spółki zależne od Skarbu Państwa, ile i na jakie potrzeby zaimportowały w ostatnich dwóch latach zagranicznego węgla, głównie z Rosji. Tej samej Rosji, od której chcemy uniezależnić import gazu, lecz ochoczo zwiększamy import węgla. Tej samej Rosji, której prezydent obraża Polskę i Polaków, fałszując historię. Jak to się ma do Polskiej Racji Stanu? Gdzie tu honor, dbałość o nasze interesy i troska o bezpieczeństwo energetyczne? Co z przyzwoitością? Mamy dalej napędzać gospodarkę Rosji i napychać kieszenie rosyjskich oligarchów, do których płyną zyski z importu węgla do Polski? - mówią górnicy.

Jak dodają, Polska ma swój węgiel.

- Ekspansja rosyjskiego możliwa jest przez to, że jest on powszechnie dotowany. Rosji nie wiążą bowiem tu żadne restrykcje Unii Europejskiej. Władimir Putin może sobie dotować surowiec jak tylko chce i jak tylko wymaga tego interes jego i powiązanych z Kremlem oligarchów rosyjskich. Węgiel ten nie jest obciążony szaleńczą polityką klimatyczną UE, która to wykańcza polskie kopalnie. Unia Europejska rządzona jest przez sabotażystów i pożytecznych idiotów, którzy ze wszystkich sił krzyczą o konieczności neutralności klimatycznej i wyeliminowania górnictwa węglowego i hutnictwa w swoich państwach członkowskich, a którzy milczą, gdy obcy surowiec sprowadzany jest na masową skalę z Federacji Rosyjskiej. Jaki to „Zielony Ład”? To zdradziecki ład według Putina! Ład pisany na Kremlu i podyktowany eurobiurokratom z Brukseli – mówią ostro w „Sierpniu 80”.

WZZ „Sierpień 80” działający w kopalniach KWK „ROW” domaga się szczególnych działań, zwłaszcza od premiera. W przeciwnym razie górnicy z zagrożonych kopalń wyjdą na ulicę w obronie swoich miejsc pracy.

- Podobnie jak za rządów Donalda Tuska zablokują granice uniemożliwiając dziki napływ węgla ze Wschodu zabierającego im pracę, a ich rodzinom środki utrzymania – słyszymy.

Oceń publikację: + 1 + 259 - 1 - 74

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (49):
  • ~awek520 2020-01-09
    12:47:05

    Jest na to sposób.
    Zamknąć kopalnie

  • ~exx 2020-01-09
    13:06:25

    A można z Ryd czy Chwałowic kupić węgiel jako odbiorca indywidualny? Chyba nie. To o co wam chodzi? Obniżyć cenę węgla o 20% min. i odbiorcy się znajdą, ale z wami zarządcami rodem z PRL jest tak jak z przekupami na targu. Prędzej niech zgnije i wyrzucę, niż obniżę cene i sprzedam! Ręce precz od budżetu państwa!

  • ~absurdalny 2020-01-09
    13:06:58

    ~awek520 a jaki jest sposób na Twój głupi komentarz? Pomyśleć zanim się go napisze.

  • ~Franz Kawka 2020-01-09
    13:10:58

    50 lat socjalistycznej gospodarki nie nauczyło naszych rządzących niczego. Potrzebne jest jeszcze 100 lat żeby zrozumieli, że państwowe dziadostwo nigdy nie będzie działało dobrze.

  • ~rosthost1 2020-01-09
    13:52:20

    W Europie jest wiele państwowych firm co działają świetnie!!! Ale górnictwo musi wiedzieć że najpierw rynek a potem państwo. Ja nie chcę prądu o 30% droższego tylko dla tego aby górnik i jego zona szaleli po sklepach i salonach w grudniu. A na emeryturze odbierał pracę młodym.

  • ~zbig67 2020-01-09
    14:02:24

    no jeśli węgiel z Rosji sprowadza facet który ma taką firmę i jest bratem ministra energetyki, to co się dziwić?

  • ~Ustiao 2020-01-09
    14:05:09

    UE niszczy europejski przemysl nakaldajac nowe podatki, a w zamian sprowadza sie wegiel z rosji na ktora nalozone sa sankcje. Ue to jest jeden wielki nowotwor, gdzie urzednicy sprzedaliby wlasne matki jakby im sie to oplacalo.

  • ~rybol9999 2020-01-09
    14:11:27

    WOLNY RYNEK I TYLE.
    JAK DŁUGO JESZCZE MA TRWAĆ KULT TYCH KOPIDOŁÓW?
    TERAZ DOKŁADAJĄ SIĘ DO NICH FIRMY ENERGETYCZNE, CZYLI MY WSZYSCY, PŁACĄC WYŻSZE RACHUNKI ZA PRĄD.
    NIECH WĘGIEL KOSZTUJE 300 ZŁOTYCH ZA TONĘ, NA KOPALNI PRACUJE 700 OSÓB (BO TYLE WYSTARCZY) ZAMIAST 4000 LUDZI I WSZYSTKO BĘDZIE RENTOWNE I BĘDZIE SIĘ OPŁACAŁO.
    KAŻDA GRUBA TO MULTUM LUDZI, DO TEGO KILKANAŚCIE ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH I ZABAWA TRWA.
    DOPŁATY, REKOMPENSATY, PODWYŻKI, 13, 14 PENSJE, CIĄGLE TAM WSZYSTKIM MAŁO I IM SIĘ NALEŻY, BO JAK NIE, TO STRAJK, BLOKADA, "JADYMY NA WARSZAWA".
    A POZOSTAŁA CZĘŚĆ SPOŁECZEŃSTWA POLSKIEGO TO CO?
    JESTEŚMY GORSI? ZA PENSJE 2600 BRUTTO.....

  • ~Jan R. 2020-01-09
    14:15:25

    Czyli polska, narodowa Elektrownia Rybnik (PGE Energia Ciepła S.A. Oddział w Rybniku) też nie chce spalać polskiego, zabezpieczającego polskie, narodowe bezpieczeństwo energetyczne, narodowego węgla kamiennego?

  • ~master4k 2020-01-09
    14:24:43

    Pisałem to nie raz i nie raz powtórzę. Nie mam nic przeciwko temu, żeby górnicy zarabiali i po 10.000, 20.000 zł miesięcznie albo i lepiej. Warunek jest jeden, jedyny. Zarobki będą z zysku, a nie mimo braku zysku. Sztuczne podtrzymywanie przy życiu nierentownych kopalń nikomu nie służy.

    @ rosthost1

    Dopóki polskim przemysłem wydobywczym będą zawiadywać politycy, a nie ekonomiści, dopóty będzie to studnia bez dna wiecznie generująca straty. Żal tylko bierze, że ludzie dalej dają sobie wmawiać, jaką to niby strategiczną branżą jest polskie górnictwo i jak bardzo państwo powinno o nie dbać. Ja, yhym. I pewnie dlatego w rok w rok padają kolejne rekordy importu węgla z zagranicy. W tej materii wyjątkowo zgodzę się z Morawieckim, który w przypływie szczerości powiedział: "Ludzie są tacy głupi, że to działa. Niesamowite!" Otóż tak na prawdę nie działa i bez zmian działać nigdy nie będzie.


    @ Ustiao

    "UE niszczy europejski przemysl nakaldajac nowe podatki, a w zamian sprowadza sie wegiel z rosji na ktora nalozone sa sankcje.".

    UE sprowadza węgiel z Rosji? Kto konkretnie? Timmermans? Barosso? Jucker? Może Tusk?

    To nasz rząd zamawia z roku na rok coraz więcej. UE nie ma z tym nic wspólnego. Co więcej, Unia ostatnio chciała Polskę od tego odżegnać i tradycyjnie skończyło się kolejnym wielki zwycięstwem 1:27. Teraz Unia daje kasę na innowacje i jak się na ten pociąg nie załapiemy, to potem będziemy musieli z własnych pieniędzy wykładać na to, na co pieniądze są przyznawane z unijnych środków już teraz.

  • ~ 2020-01-09
    14:41:17

    64 54

    do jasia r. - nie ogarniasz tego. Nie ma już PGE Energia Ciepła, a jest PGE GiEK. Elektrownia ma wieloletnie umowy z kopalniami i nigdy nie spalała,ani nie spala rosyjskiego węgla, a tylko spala lokalny tani węgiel, przeznaczony specjalnie dla energetyki. Rosyjski węgiel zakupują małe lokalne ciepłownie głównie we wschodniej i północnej Polsce. No cóż, jest wolny rynek. Nie można tego zabronić, bo będą konsekwencje. Już raz za PO tak było. Rosja znacznie ograniczyła rynek rolny z Polski.

  • ~Piotr Czaja 2020-01-09
    14:59:22

    Co na to PIOTR DUDA -zabrakło opon do palenie w Warszawie?może jest ze swoim pieskiem Kacperkiem na wczasach?Górnicy przez swoją pazerność wykończą kopalnie tak jak stoczniowcy stocznie!Każdy towar jest wart tyle ile klient chce za niego zapłacić.

  • ~Franz Kawka 2020-01-09
    15:12:32

    94 20

    ~Ustiao UE sprowadza węgiel z Rosji? Coś ci się pozajączkowało , każdy kraj sprowadza skąd chce. Polska akurat z Rosji, bo pewnie jest tańszy niż krajowy.

  • ~ 2020-01-09
    15:17:45

    9 58

    do herr Czaja - może i masz rację, ale popraw ortografię, bo walisz błędy. Czy wiesz, co to jest interpunkcja? A innym to wytykasz.

  • ~Wyborny 2020-01-09
    15:24:07

    136 7

    A co robi sklep ktory ma za duzo towaru ? Obniza cenę !!! Niech tak zrobia i zwały znikną !!!

  • ~Dawid Dziwoki 2020-01-09
    15:36:25

    Tauron i PGE głównymi sponsorami sylwestra z Polsatem w Katowicach i sylwestra z TVP2 w Zakopanem. Swoich podwyżek za prąd szukajcie w portfelu Szpaka i Martyniuka. Czekamy na informację od premiera - o łagodnej w Polsce zimie.

  • ~Piotr Czaja 2020-01-09
    15:48:10

    27 7

    Trop leminga- może jakieś konkretne uwagi co do mojej ortografii!

  • ~sympatykrybnika 2020-01-09
    16:23:49

    51 9

    ~zbig67 proszę po nazwisku; Zarówno minister energetyki, jak i facet, który ma firmę sprowadzającą węgiel z Rosji, to OSOBY PUBLICZNE!!!

  • ~Sebastian Ryszka 2020-01-09
    16:47:26

    25 51

    ~awek520 Mam inny sposób- zamknąć ,ale Ciebie na Gliwickiej ,będziesz mógł bez biletu żużel oglądać

  • ~sympatykrybnika 2020-01-09
    16:51:35

    37 30

    A w Niemczech elektrownie spalające węgiel kamienny wytworzyły w 2019 roku o 31 proc. ENERGII MNIEJ w stosunku do roku poprzedniego, a te spalające węgiel brunatny o 22 proc. mniej.
    Rośnie również świadomość społeczna, jeśli chodzi o pilną potrzebę ochrony klimatu. Emisje gazów cieplarnianych spadły o ponad 50 mln ton i obecnie wynoszą 35 procent mniej, w porównaniu do poziomu notowanego w 1990 roku. Niemcy chcą osiągnąć 40-procentową redukcję emisji do 2020 r.

  • ~Sebastian Ryszka 2020-01-09
    16:57:48

    88 22

    ~rosthost1 2020-01-09 13:52:20 Odbieranie pracy młodym ,człowieku ogarnij się .Pracy jest do h..a ale robić ni ma komu .Zatrudnij młodego ,to pół dniówki na smartfonie siedzi ,a wypłaty chciał by ze 10 k .Widziałeś kiedyś 20 latka na szambiarce ,albo śmieciarce ,lub w ochronie .Młodzi zarabiają w internecie ,a do fizycznej pracy ich nie zmusisz

  • ~ 2020-01-09
    17:01:18

    43 32

    Europa ma niecałe 10 % udziału w światowym CO2. Zamiast dążyć do globalnego rozwiązania tego problemu z udziałem największych trucicieli, którzy za nic mają ekologię, próbuje się gnębić Polskę, której udział jest poniżej 1 %. Niemcy są obecnie największym konsumentem węgla brunatnego w UE oraz drugim po Polsce konsumentem węgla kamiennego. Węgiel kamienny i brunatny są w RFN trzecim najważniejszym źródłem energii, po ropie naftowej i gazie ziemnym.

  • ~ 2020-01-09
    17:17:15

    33 60

    Rosyjski węgiel jest zasyfiony, niskiej jakości, zakamieniały, ale tani (bo dotowany). Problem w tym, że ten węgiel w niewielkiej części trafia do Polski, bo transport wędruje do "ekologicznych" państw UE z Niemcami na czele. To obrazuje kłamstwo komunistów z UE. Z jednej strony normy ekologiczne i prezentowanie bajeczek dziecka nieudolnie udającego naukowca a z drugiej strony kupowanie milionów ton węgla i do tego z poza UE!
    Najwięcej węgla z Donbasu i Rosji wjechało za czasów wielkiego przyjaciela Putina - Donalda T.
    Gdyby UE walczyła z CO2 to zablokowałaby granice całej UE w imię czystego środowiska, CO2 Grety czy jej Georga S. Oczywiście interes gospodarczy członków UE od dawna jest mitem.
    Niestety po blokadzie jaką planują wdrożyć polscy górnicy za moment ten węgiel pojedzie inną trasą, niczym putinowski gaz Bałtykiem. Straci tylko nasza kolej.

  • ~sympatykrybnika 2020-01-09
    17:19:12

    24 15

    ~Trop leminga – Agora Energiewende (think tank wspierający Energiewende w Niemczech; Jego analizy są cytowane w ramach debaty energetycznej) wskazuje, że udział odnawialnych źródeł energii w zużyciu energii elektrycznej wzrósł w Niemczech w 2019 roku do prawie 43 proc. (ostatnio instytut Fraunhofer ISE informował o ubiegłorocznym udziale OZE na poziomie 46 proc. w wytwarzaniu w niemieckiej elektroenergetyce).

  • ~sympatykrybnika 2020-01-09
    17:28:24

    19 9

    ~tf2 – w ciągu ostatnich 6-7 lat nastąpiła integracja pionowa – sektora wydobywczego z sektorem wytwórczym. Problem polega na tym, że wytwarzane moce utrzymują poziom, a BARDZO MOCNO SPADA WYDOBYCIE WĘGLA KAMIENNEGO, ENERGETYCZNEGO.

    Deficyt wypełniamy węglem z importu i to będzie największy techniczny problem w ciągu kolejnych 5-10 lat. Przez ostatnich 30 lat politycy mówili nam, że jesteśmy zabezpieczeni jeżeli chodzi o surowiec.
    Teraz okazuje się, że nowe kopalnie nie są otwierane, a nowa elektrownia węglowa – ostatnia – jest jeszcze planowana.

  • ~ 2020-01-09
    17:35:59

    50 36

    Kraje Europy zachodniej przez dziesiątki lat dochodziły do ograniczania emisji . My wcześniej nie mieliśmy na to szansy. Tyle tylko, że kiedy już weszliśmy do unii, to zrobiliśmy przez 15 lat więcej, niż te wszystkie kraje razem. Zachód zasyfił całą Ziemię w XIX i XX wieku. Na węglu i ropie zbudowali bogactwo. A teraz chcą, żeby im biedota ze Wschodu nie smrodziła pod nosem, tylko kupowała od nich wiatraki i panele solarne.

  • ~ 2020-01-09
    18:19:26

    74 41

    Nadal tepa brac gornicza nie pojmuje, ze nie trzeba az tyle tego ich ukochanego wegla? Nie trzeba!! Zamknac 80% kopalni!!

  • ~Kwinto 2020-01-09
    20:03:50

    67 13

    Musiało minąć aż pięć lat aby górnicy zrozumieli że rząd dyma ich bardziej niż poprzedni? Po co mają przepłacać za Polski węgiel, skoro można sprowadzić tańszy i jeszcze coś wrzucić do swojej kieszonki. Czyżby dopiero informacja o zamykanych kopalniach dała wam do myślenia? no bez jaj?Przecież rządzący mają głęboko w d.. co się stanie z górnictwem i górnikami w Polsce. O sorry z pewnością będzie jeszcze jeden zastrzyk gotówki przed wyborami, stawiam na marzec/kwiecień a potem już będziecie mogli protestować do bólu.

  • ~Arteks 2020-01-09
    20:50:47

    42 36

    @SebastianRyszka - mądrze napisałeś o młodych ludziach. Oni się szanują jeśli chodzi o swój czas, pilnują swoich interesów, lubią smartfony i chcą dobrze zarabiać. Ale ja widzę w tym także plusy. Dzięki ich wymaganiom, zaczęto w naszym kraju szanować pracowników. Poza tym młodzi ludzie (tak jak i ich rówieśnicy z całej Europy) chcą dobrze zarabiać, mieć dużo czasu dla siebie, mieszkać w miastach i nie brudzić się węglem i popiołami w piecach tak jak ich przodkowie. W naszym kraju z pewnością czeka nas mentalna rewolucją którą przeprowadzą młodzi.

  • ~Anna Ryż 2020-01-09
    21:40:15

    70 15

    Związkowcy sami zlikwidują górnictwo. Zyski żadne, inwestycje okrojone do minimum, ale premia 800zł i 14-tka muszą być. Rodem z PRL-u "Czy się stoi czy się leży 2 tysiące się należy". Żałosne.

  • ~Jacek Kamiński 2020-01-09
    21:51:06

    25 18

    do tf 2:
    Piszesz o "kłamstwie komunistów z UE"
    Rozwiń proszę swą opinię - co chcesz tym zdaniem przekazać.
    Ponadto gdybyś był łaskaw wytłumaczyć w jaki sposób kilkunastu komunistów zasiadających w 750 osobowym PE jest w stanie wpływać na działanie tej instytucji byłbym bardzo zadowolony.

  • ~blackboy_aj 2020-01-09
    23:21:10

    32 15

    "Ekspansja rosyjskiego możliwa jest przez to, że jest on powszechnie dotowany" - a nasze kopalnie to co nie są niby dotowane przez Państwo czyli przez nas wbrew naszej woli? Co roku dorzucamy do utrzymania kopalń. Czas najwyższy skończyć z tą górniczą patologią, jakoś Bogdanka, JSW sobie potrafią poradzić. Proponuję jeszcze założyć kilka związków zawodowych bo to jest produkt eksportowy w naszym górnictwie.

  • ~Dawid Dziwoki 2020-01-10
    00:35:06

    21 15

    Sama spółka PKP Intercity w 2020 roku z budżetu państwa otrzyma dotację 600 000 000 zł. Nie chce mi się dalej szukać podobnych przykładów. Dopłacanie państwa do kopalni jest tylko pozorne bo bilans odprowadzanych danin przez zakłady górnicze, a otrzymanej pomocy jest dodatni na korzyść państwa. W państwowym gornictwie brakuje gospodarza. Panuje marnotrawstwo i złodziejstwo . Tyle i aż tyle.

  • ~ 2020-01-10
    00:38:52

    22 24

    Kamiński, przecież wszystko napisałem. Troszkę się wysil.

    Jean-Claude Juncker - przewodniczący Komisji Europejskiej w latach 2014–2019.

    https://tvn24.pl/swiat/juncker-na-200-urodzinach-marksa-jesli-nie-ma-wspomnien-nie-ma-przyszlosci-ra834587

    A kłamstwem jest krytykowanie Polski przez państwa które opierają się na węglu i generują ponad 2x więcej dwutlenku węgla niż Polska, zakłamane jest twierdzenie o jedności UE i jednoczesne finansowanie rurociągu działającego na szkodę UE. To samo zakłamanie to biadolenie o CO2, złym węglu z Polski i trucie UE, sowieckim, zasiarczonym pseudowęglem.

  • ~rosthost1 2020-01-10
    00:46:11

    17 14

    Master4K - "Teraz Unia daje kasę na innowacje i jak się na ten pociąg nie załapiemy, to potem będziemy musieli z własnych pieniędzy wykładać na to, na co pieniądze są przyznawane z unijnych środków już teraz."
    Czyli ta Unia to jak Układ Warszawski. Abo robisz to co Moskwa mówi a jak nie to na Sibir!!!! Każdy wie ze niemieckie firmy czerpią z przemysłu ciężkiego w Polsce. A my z tego mamy kase. Jeżeli byśmy zmieniali się jak Niemcy i Francja to wykończyć przemysł ciężki dający ok 1.5 mln miejsc pracy do 2030. O to chodziło Ci Master 4k. Jaka alternatywa dla tych rodzin? ??

  • ~VIP RANDKI 2020-01-10
    02:45:26

    2 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~sympatykrybnika 2020-01-10
    09:07:38

    19 2

    ~Dawid Dziwoki: „W państwowym górnictwie BRAKUJE GOSPODARZA. Panuje marnotrawstwo i złodziejstwo. Tyle i aż tyle.” Szkoda, że nie napisałeś, czemu PAD, PMM, MSEW i JK na to pozwalają?

  • ~zbig67 2020-01-10
    09:27:23

    11 3

    sympatykrybnika .wystarczy sobie wpisać w gogle który minister ma brata co zajmuje się sprowadzaniem węgla z Rosji. takie to trudne? są na ten temat artykuły.

  • ~sympatykrybnika 2020-01-10
    12:40:30

    23 2

    Na zwałach kopalni ZALEGA tak dużo węgla, gdyż:

    • Pod koniec roku zagraniczne elektrownie zaspokajały nawet 19 proc. zapotrzebowania Polski na moc. W 2019 roku najwięcej prądu kupiliśmy per saldo w Szwecji (2,9 TWh), Niemczech (2,3 TWh) oraz Czechach i na Litwie (po 1,9 TWh). Najbardziej wzrósł jednak import prądu z Czech (ponad trzykrotnie), Niemiec i Litwy. Energia kupowana za granicą pokrywa już 6 proc. zapotrzebowania naszego kraju i ten UDZIAŁ BĘDZIE ROSNĄĆ.
    • Ceny hurtowe energii elektrycznej w trzecim kwartale 2019 roku na europejskich giełdach wynosiły (dane PGE):
    Niemcy – 162
    Szwecja – 162
    Dania – 164
    Czechy – 175
    Słowacja – 175
    Finlandia – 207
    Estonia – 211
    Łotwa – 212
    Litwa – 212
    Węgry – 244
    POLSKA – 250

    I co Związkowcy ze „Sierpnia 80” zrobicie?
    Nic nie zrobicie!!!!

  • ~Dawid Dziwoki 2020-01-10
    17:02:00

    12 4

    Sympatyku Rybnika. Produkcja i kupno energii nie mogą mieć nic wspólnego z rosnącymi zwałami, dlatego że elektrownie i ciepłownie pracują na obcym węglu, nie kupując Polskiego. Co do Twojego pytania dlaczego nikt nic z tym nie robi... Albo się nie zna a jeśli się już zna to nie chce skończyć jak Dariusz Kmiecik. Takie pionek jak Sebastian Darul dążący do sprawiedliwości i prawdy zostaje zwolniony (kończy się na żółtej kartce). Natomiast kadra zarządzająca odpowiedzialna za wynik ekonomiczny, przy niespełnieniu swoich zadań nie ponosi żadnych konsekwencji ani finansowych ani stanowiskowych. Przeniesienie np. głównego inżyniera na stanowisko nadsztygara albo zmiana kopalni - bezczelnie byłoby nazwać konsekwencją. Pierwszym krokiem prawdziwej reformy i wyprowadzenia Polskiego górnictwa na prostą należałoby zacząć od budowy zakładu karnego.

  • ~Jacek Kamiński 2020-01-10
    20:01:31

    9 5

    do rosthost 1;
    Jest jednak różnica między Układem Warszawskim (choć bardziej adekwatne byłoby RWPG) a UE. Na tamtej przynależności traciliśmy, na obecnej wiele zyskujemy.
    Lecz jeszcze ważniejsze:
    Wówczas prznależność była obowiązkowa, teraz do tego elitarnego klubu należymy dobrowolnie. I możemy z niego wystąpić, bo kto nam zabroni na złość mamie odmrozić sobie uszy.

  • ~sympatykrybnika 2020-01-10
    21:40:20

    5 1

    ~Dawid Dziwoki – Czemu PAD, PMM, MSEW i JK pozwalają aby „kadra zarządzająca odpowiedzialna za wynik ekonomiczny, przy niespełnieniu swoich zadań nie ponosiła żadnych konsekwencji ani finansowych ani stanowiskowych”. Przecież nie „pionek jak Sebastian Darul dążący do sprawiedliwości” ma moc sprawczą w tej kwestii.

    Poza tym „rosnące zwały” mają nie tyle coś wspólnego z produkcja i kupno energii, ale jej ceną, czyli
    z zyskiem,
    z realizacją obietnic socjalnych,
    niby to ze „zrównoważonym budżetem” i
    majowymi wyborami.

  • ~ 2020-01-10
    22:09:29

    11 3

    Gdyby ktos wpadl na pomysl inaczej przerabiac wegiel to nie bylo by teraz takiej sytuacji .
    Odrazu powietrze bylo by i czystrze.
    A tak problem nie kladzie do pieca to wegiel zalega.
    Co z ekologia.Sami sie trujemy.
    Ludzie nie oszukujmy sie.
    Kopalnie zeby istnialy musza jak najszybciej inaczej przerabiac wegiel.
    Bedzie powietrze czyste i robota.
    Nie mozemy tak szybko i bez myslnie pozamykac kopalnie.
    To musi byc zrobione etapami i najwazniejsze zeby ludzie nie ucierpieli.
    W przeciwnym razie bez robocie na slasku nas zabije!

  • ~rzyt 2020-01-11
    09:14:09

    9 5

    Rosyjski węgiel nie nadaje się do palenia w domowych kotłach. Wczoraj byłem u sąsiadki, bo strasznie kopciła i zobaczyłem piękny węgiel, którego bryłki można było rękami łamać. Nigdy nie widziałem takiego węgla wyglądającego jak kawałki lepiku. Piszę nie na darmo o lepiku, bo z przewodu kominowego kominiarz wyciągnął sądzę z mazią smoły. Dym z jej eko pieca był rudożółty i leciał zaraz z dachu w dół. Całe te pisanie o klasie węgla w punktach sprzedaży to pic na wodę.
    Kupiłem jej węgiel z pewnego źródła pochodzący z Marcela i problem uciążliwego kopcenia ustał. Za ten kopcący węgiel zapłaciła 600pln za tonę, a za 25kg worek z Marcela 22pln.

  • ~romcost 2020-01-11
    12:57:02

    3 4

    ~rzyt
    Chłopie nie pisz bzdur ... Jak ktoś pali tylko żeby taniej było, bez dopływu powietrza w starym śmieciuchu to efekty są jak piszesz, ale w piecu 3 kategorii takiego efektu nie ma prawa być ... Ponadto, gdzieś Ty widział węgiel z Marcela nadający się do Eko pieca ???

  • ~rzyt 2020-01-11
    20:16:58

    7 2

    ~romcost, piec na tabliczce ma 2015 rok produkcji. Montowany był w 2016 i podobno jeszcze może być używany przez 5 lat /sic/. Jak kupujesz węgiel i ktoś Ci sprzedaje legalnie tańszy węgiel to masz kupić droższy? Czy ponad 70 letnia kobieta musi znać się na gatunkach węgla? Ja ogrzewam gazem i na oszustwach producentów kotłów mogę się nie znać ale węgiel z Marcela rzeczywiście inaczej dymi. Dla mnie napis Eko na kotle powinien do czegoś zobowiązywać. Problem smrodu z kominów nasilił się gdy kotły Eko wydmuchują popiół do atmosfery.

  • ~arkussinus 2020-01-11
    21:28:09

    3 4

    Panie Kaminski oto pana słowa:" różnica między Układem Warszawskim (choć bardziej adekwatne byłoby RWPG) a UE. "...............nie cudzołóż chłopie, bo Układ Warszawski(tfu), to był pakt wojskowy państw socjalistycznych i był odpowiedzią na pakt Północnoatlantycki(NATO) i dalej RWPG to była "unia" (hmmm) gospodarcza bloku socjalistycznego, jako odpowiedź na EWG Europy kapitalistycznej(zachodniej)

  • ~Andrzej Kuśka 2020-01-12
    14:21:40

    2 2

    Rzut a widziałeś w życiu piec Eco, myślą że nie, bo pitolisz głupoty o wydmuchiwaniu popiołu. Obejrzeć se idź do kogoś wtedy może zrozumiesz zasada działania takiego pieca

  • ~Jacek Kamiński 2020-01-19
    13:52:34

    2 1

    do arkussinus:
    Sprostowałem wpis rosthosta zamieniając UW na RWPG. A ty się czepiasz, sam piszac to samo.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3621