zamknij

Wiadomości

Koniec z parkingową partyzantką. Miasto zapowiada kontrole!

2019-10-23, Autor: 

Kierowcy parkujący „na dziko” muszą się mieć na baczności! Pracownicy Rybnickich Służb Komunalnych będą sprawdzać parkowanie w pasach drogowych w rejonie śródmieścia. To nie wszystko, wkrótce zniknie możliwość parkowania w pasie drogowym na ul. Chrobrego!

Reklama

Rybnik wypowiada wojnę kierowcom parkującym "na dziko"! 

Do tej pory kontrolowano trzy miejskie parkingi (przy ul. Rzecznej, Klasztornej i Młyńskiej oraz Wysokiej), na których pracownicy służb komunalnych w tym roku wręczyli ponad 1600 wezwań do zapłaty za brak opłaty parkingowej.

Opłata za nieprawidłowe parkowanie wynosi 50 zł. Dodatkowo zostanie zwiększona ilość kontroli parkowania w rejonie śródmieścia, szczególnie w Rybnickiej Strefie Śródmiejskiej.

- To kolejny etap porządkowania parkowania w mieście, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami po wybudowaniu parkingu wielopoziomowego wprowadzamy zwiększone kontrole parkowania w miejscach, gdzie są parkomaty w pasach drogowych i na miejskich parkingach. Jednocześnie wypowiadamy walkę kierowcom parkującym na „dziko”, którzy zabierają miejsca dla pieszych, rozjeżdżają trawniki i zieleńce – zapowiada prezydent Piotr Kuczera.

– Wprowadzamy też ograniczenia dla kierowców wydzielając obszary chodników słupkami lub zielenią. Bardzo zależy mi na porządkowaniu przestrzeni publicznej, która często zostaje „zagracona” przez chaotycznie parkujących kierowców. Musimy się nauczyć tego, że dla wspólnego dobra, nie można porzucać samochodu byle gdzie, bo przeszkadza on innym korzystającym z przestrzeni publiczne, mamy gdzie parkować w mieście. W Rybniku mamy parkingi, na których można bezpiecznie zostawić samochód i do naszego celu kawałek dojść, nie martwię się, że tych miejsc zabraknie

- wyjaśnia prezydent.

Miejsca dla pieszych zostały wydzielone słupkami w rejonie parkingu wielopoziomowego i w rejonie ul. 3 Maja. Przy placu Armii Krajowej w rejonie przystanku autobusowego, gdzie do niedawna na trawniku parkowały samochody, kilka tygodni temu została w tym miejscu nasadzona dodatkowa zieleń, ustawiono ławki i kosze na śmieci.

- W Rybniku powstały też dwa parklety w pasie drogowym, które zastąpiły miejsca parkingowe od ul. Miejskiej i ul. Bolesława Chrobrego), w tych obszarach powstały nie tylko strefy do krótkiego wypoczynku ale pojawiła się dodatkowa zieleń i drzewa

- mówi Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Na Chrobrego już nie zaparkujesz

To nie wszystko! W najbliższym czasie zostanie zlikwidowana możliwość parkowania w pasie drogowym przy ul. Bolesława Chrobrego na rzecz dwukierunkowej drogi rowerowej.

- W przyszłości w planach jest porządkowanie dotyczące parkowania w obszarze Placu Wolności i ul. Miejskiej

- dodaje Agnieszka Skupień.

Magistrat przypomina, że na trzech miejskich parkingach - w ścisłym centrum - parkujemy bez opłat przez pierwszych 90 minut, bezpłatnie zaparkujemy na wszystkich parkingach w ciągu tygodnia po godzinie 18.00, w soboty po 14.00 a w niedzielę przez cały dzień.

Szczegóły dotyczące opłat za parkowanie:

https://www.rybnik.eu/dla-mieszkancow/komunikacja/miejskie-parkingi/

---

Zmiany dotyczące kontroli parkowania zostały zawarte w zarządzeniach Prezydenta Miasta Rybnika:

https://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=214&Id=47312

https://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=214&Id=47311

Oceń publikację: + 1 + 71 - 1 - 100

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~bikerek 2019-10-23
    16:28:46

    Ludzie nie chcą parkować w betonowym bunkrze to trzeba ich siłą zmusić.
    Brawo Panie Kuczera, tego można się było po Panu spodziewać.

  • ~Lateks 2019-10-23
    16:42:11

    p. Fudali nie żyje, zmienił się skład RM ale UM nic się nie zmieniło. Jak kiedyś chcieli sprzedać park za Domusem to też obowiązkowo zrobili płatny parking. Teraz chcąc zapełnić bunkier znów zwalczają wszystkich w centrum. A na koniec znów z naszych podatków będą rewitalizować centrum. Brawo dla durnoty urzędniczej i dla Kuczery że w pełni popiera debili. Logiczne myślenie to nie jest najmocniejsza strona urzędników. Ciekawe co zrobią by zamienić meneli na rowerzystów w centrach...

  • ~Lateks 2019-10-23
    16:46:24

    Jeśli UM chce to uporządkować to niech zrobią bunkier bezpłatny bo i tak był wybudowany za pieniądze podatników posiadających samochody. Wtedy każdy tam będzie chciał parkować.

  • ~Lateks 2019-10-23
    16:48:20

    P.s. ciekawe że na likwidowanie miejsc parkingowych są pieniądze, a na podwyżki dla pracowników RSK już nie ma funduszy.

  • ~ 2019-10-23
    16:53:58

    Dwukierunkowa droga rowerowa na Chrobrego? hahaha teraz nawet na tej jednokierunkowej nikogo nie można uraczyć a co dopiero na dwukierunkowej??! Jenak dalej brną w kontrapasy zamiast zacząć od remontu dróg w mieście! brawo panie Kuczera brawo!

  • ~ 2019-10-23
    16:58:00

    97 13

    Ciekawe czy zauważą też dziki parking na Kościuszki (pod górską chatą). Wątpię.

  • ~morfeus12 2019-10-23
    16:59:24

    I bardzo dobrze. Wszyscy płacimy za urdzymanie miasta a później jeden z drugim rozjeżdża chodniki, zieleńce bez żadnego poszanowania. Szkoda tylko, że na zwyczajne egzekwowanie prawa trzeba w tym mieście urządzać szopkę i zapowiadać skoordynowaną akcję. Służby powinny same reagować od lat a przymykały oczy. Markety i sklepy z parkingami już się cieszą ;)

  • ~Sebastian Ryszka 2019-10-23
    17:06:46

    Rybnik wypowiada wojnę kierowcom parkującym "na dziko"!

    Wojna ,ale nie możecie karać ludzi parkujących zgodnie z kodeksem drogowym ,Rybnik to nie PO co własne zasady ustala ,Kodeks drogowy to rzecz święta ,Są wytyczne ,i jak i gdzie można parkować .Rybnik (Kuczera )stara się to zmienić ,ale karać należy tego co łamie prawo ogólnokrajowe ,nie terytorialne

  • ~kurier 2019-10-23
    17:36:30

    99 49

    Popieram i to zdecydowanie. Parkujacy byle gdzie są nie tylko utrapieniem dla pieszych ale utrudniają często dostawy. Niszczą też zieleń. Mamy sporo legalnych miejsc parkingowych i tam parkujmy a nie byle gdzie.

  • ~Abisall 2019-10-23
    17:43:54

    55 82

    " bunkier bezpłatny bo i tak był wybudowany za pieniądze podatników posiadających samochody."
    I tych którzy ich nie mają i nie zgadzają się na uprzywilejowane traktowanie żebraków co mając na wachę skąpią na parking.
    Przed postawieniem parkingu klepisko też nie było bezpłatne.
    Jak ktoś mając porządny, zadaszony parking w centralnym pkt miasta nie korzysta z niego to cóż, niezbyt pochlebnie świadczy to o jego intelekcie...
    Mam nadzieję że powstanie w Rybniku śródmiejska strefa płatnego parkowania gdzie wg weszłej 5 września ustawy o drogach publicznych będzie miasto mogło wprowadzić opłatę za pierwszą godz parkowania w wysokości nawet 10zł.

    https://www.prawo.pl/samorzad/wyzsze-stawki-za-parkowanie-i-srodmiejska-strefa-parkowania-nowe,468301.html

  • ~ 2019-10-23
    17:51:45

    Zamość piękne turystyczne miasto ,wszystkie parkingi i ulice i nie ma ani jednego płatnego .Rybnik to jeden wielki bajzel ,gdzie jest kawałek wolnej ulicy postawic parkomat i kasa się zgadza.Radni to tylko przed wyborami , ładne piękne oczy a po wyborach zapomnij o przyjaznym Rybniku,a o smogu nawet nie wspomnę , bo tu jest wielka przepaść.

  • ~Wi4n 2019-10-23
    18:13:02

    96 28

    Kolejny "genialny" pomysł utrudniający życie mieszkańcom centrum. Chodnik przy chrobrego na wysokości parku jest na tyle szeroki, że można by ścieżkę rowerową połączyć z chodnikiem. No, ale to byłoby za proste. Dobrze by było też kontrolować tą "liczną" grupę rowerzystów, to co wyczyniają w centrum woła o pomstę do nieba. Jedna pani z trudem przedziera się jadąc rowerem przez chodnik pełny pieszych, gdy obok chodnika ma pustą ścieżkę rowerową. Inny pan jedzie rowerem po chodniku lewą stroną Chrobrego w górę gdy po drugiej stronie drogi piękna nowa ścieżka rowerowa. Gdy auto stoi zaparkowane nieprawidłowo wystarczy zrobić zdjęcie nr rejestracyjnego, zgłosić SM i delikwent ukarany, co z rowerzystą zrobić? Gonić do przyjazdu SM?

  • ~Abisall 2019-10-23
    18:37:38

    38 9

    @[email protected]
    "wszystkie parkingi i ulice i nie ma ani jednego płatnego"


    "UCHWAŁA NR XXVIII/334/2017

    RADY MIASTA ZAMOŚĆ

    z dnia 27 marca 2017 r.

    w sprawie płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych Miasta Zamość

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn.zm.) oraz art. 13 ust. 1 pkt 1, art. 13 b ust. 3 i 4 oraz art. 13 f ust. 2 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1440), Rada Miasta Zamość uchwala, co następuje:

    § 1. Na drogach publicznych na terenie Miasta Zamość ustala się strefy płatnego parkowania:

    1) strefa 1- obejmująca obszar Starówki,

    2) strefa 2- obejmująca obszar Nowego Miasta."
    "Za pierwszą godzinę zapłacimy 3 zł, za drugą godz. 3,50 zł, a za trzecią godz. 4 zł. Czwarta i kolejne godziny to koszt 3 zł. Ci, którzy dobrowolnie nie uiszczą opłaty parkingowej i tak będą musieli ją zapłacić, tyle że wraz z dodatkową opłatą karną 50 zł. Tę trzeba będzie zapłacić w kasie Zarządu Dróg Grodzkich."

  • ~Anna Ryż 2019-10-23
    18:59:56

    78 49

    I bardzo dobrze. Parkujące auta na Chrobrego to koszmar (za sprawą "super kierowców") parkujących skośnie, tj. tył samochodu zajmuje 1/3 pasa ruchu. Jestem za!

  • ~Anna Ryż 2019-10-23
    19:14:04

    60 44

    Do właścicieli minusów. To znaczy, że lepiej blokować pas ruchu niż zlikwidować miejsca parkingowe? Proszę pojechać swoim BMW lub Mercem do Pragi, Berlina, Ostravy lub Bohumina i zaparkować sobie w miejscu przez siebie wybranym, to blokada koła gwarantowana.

  • ~polk 2019-10-23
    19:15:23

    33 17

    Za dziki parking na Szczęść Boże niech się zabiorą! To co się tam dzieje to już przesada!

  • ~ 2019-10-23
    19:16:54

    83 33

    Anna Ryż - wszystko było dobrze dopóki nie zwężyli tych miejsc parkingowych z powodu ścieżki rowerowej teraz obecnie szerokością to są one dobre dla Seicento lub Matiza każde szersze auto siłą rzeczy wystaje poza obręb tej szerokości parkowania. Brak mi słów na głupotę tej decyzji mam głęboką nadzieję, że ludzie będą pamiętali za 4 lata w wyborach o tej i innych decyzjach, które skomplilowały nam mieszkańcom życie w mieście.

  • [email protected] 2019-10-23
    19:38:09

    50 47

    Dobry wieczór,
    Decyzja o ograniczeniu miejsc parkingowych w centrum miasta nie jest łatwa. Urząd Miasta oraz Rada Miasta, która reprezentuje mieszkańców Rybnika podjęła decyzję jeszcze w tamtej kadencji, że chcemy w mieście większej mobilności miejskiej tzn. większej różnorodności w wyborze możliwości poruszania się po centrum (pieszo, komunikacją miejską, rowerem, samochodem… hulajnogą jak kto woli ;) ). Rada miasta przyjęła bez głosy sprzeciwu Plan zrównoważonej Mobilności Miejskiej na następne kilkanaście lat (dokładna data to 2031r). To nie tylko Prezydent Miasta, pracownicy urzędu, ale również rada miasta, która reprezentuje mieszkańców dała zielone światło do zmian. Nie jest łatwo i nie będzie łatwo, ponieważ zmiany nie dotyczą samego krajobrazu, ale również naszych nawyków i przyzwyczajeń, a tutaj… nie jest łatwo.

    Proszę was o odrobinę cierpliwości i… przeczytanie dokumentu, który mam nadzieję stanie się podstawą do ewentualnej dyskusji. Zawsze możemy coś dopracować, poprawić. Najczęściej dopiero po zmianach widać, co można zrobić lepiej. Jestem otwarty na merytoryczną dyskusję.

    Link do Palny mobilności - https://old.rybnik.eu/__files/pzmm_rybnik_2016_.pdf

    Mój e-mail: [email protected]

    Przewodniczący Komisji Komunikacji i Transportu Zbiorowego
    Radosław Knesz

  • ~minowa 2019-10-23
    19:40:13

    65 20

    Jak to dobrze, że mieszkam na obrzeżach Rybnika i rzadko jestem w centrum, wręcz unikam a często w Radlinie, Wodzisławiu, Jastrzębiu. Tam nie ma problemów z parkowaniem i to za darmo.

  • ~Lateks 2019-10-23
    19:50:45

    88 18

    Panie Radosławie Knesz rozumiem że już teraz pan jako przykładny obywatel zrezygnował z samochodu i na codzień do pracy i do UM korzysta tylkobi wyłącznie z komunikacji publicznej? Jeśli nie to w zasadzie dyskusja jest bez celowa. Coś na zasadzie jakby prezydent pisał o problemie pijanych kierowców.

  • ~HAN 2019-10-23
    19:53:33

    62 18

    Prezydent chce uporzadkowac przestrzen publiczna a nie przeszkadza mu chaos urbanistyczny , ktory mamy w miescie. Nie przeszkadza mu tez ze miasto blokuje inwestycje deweloperskie. W Rybniku nie powstaja zadne nowe osiedla i bloki. Chcesz kupic mieszkanie to tylko w starym bloku. Jedyne co sie buduje to domki szeregowe i dwupietrowe budyneczki z porazajaca liczba mieszkan w liczbie 6 sztuk, zwane apartamentami bez wind i garazy podziemnych. Taki rybnicki standard. Ale samochody sa be.

  • ~wojto 2019-10-23
    20:09:13

    50 10

    Niech zlikwidują parking na Chrobrego ale na miłość boską niech nie robią tam drogi rowerowej w dół. Toż to zupełnie na złość rowerzystom! Niech tam zrobią po prostu pas zieleni.

  • ~Analpenetrator 2019-10-23
    20:14:42

    49 28

    Może w końcu zlikwidują też dziki parking na ul. Kościuszki, który jest robiony co niedziela NA PASIE RUCHU ! No chyba że nad parkującymi tam czuwa opaczność i się tego nie ruszy :)

  • ~ 2019-10-23
    20:15:53

    65 16

    Panie Knesz, czym pan dojeżdża do pracy (przez cały rok)?
    Może spotkamy się w autobusie i porozmawiamy? A może jeździ pan zimą na rowerze? Kontra pasy podobno będą odśnieżone. Z chęcią ocenię pana "nawyki".

  • ~bikerek 2019-10-23
    20:39:22

    63 13

    Panie Knesz, kiedy zostanie naprawiona jezdnia na Zebrzydowickiej (wzdłuż Kauflanda, przez kontrapas kierowcy muszą jeździć po dziurach), Żorskiej od Lidla do ronda z bilami.

    Może w pierwszej kolejności niech urzędnicy przeniosą się z parkingu przy UM do bunkra (może im prezydent jakiś ulgi zaproponuje). A krótki spacer dobrze zrobi przed 8 godzinną pracą siedzącą.

  • ~bikerek 2019-10-23
    20:41:07

    37 9

    ~tf2 Nie wiadomo czy jak przyjdzie zima to będzie komu odśnieżać, bo RSK zanotował spory ubytek pracowników.

  • ~ 2019-10-23
    20:46:38

    26 28

    Bardzo dobrze. Sam czesto jezdze samochodem, korzystam z parkingow. Ale samochody stoja doslownie wszedzie. Czasami nie da sie przejsc chodnikiem

  • ~Sylwia Górska 2019-10-23
    20:46:44

    40 22

    W innych miastach ceny nie są takie wysokie za parkowanie w soboty są bezpłatne w Rybniku nie

  • ~ 2019-10-23
    20:48:36

    27 40

    I jakos tak dziwnie mi sie wydaje, ze te zawalidrogi samochodowe to te same osoby, ktore puszczaja z kominow smrod i te same, ktore glosuja jak wiekszosc... To ta lepsza czesc narodu

  • ~Irena Pośpiech 2019-10-23
    20:59:22

    25 9

    Ulica Gliwicka. Parkowanie obok domu gdzie są kancelarie prawnicze też należałoby zrobić porządek z parkującymi na chodniku dla pieszych.

  • [email protected] 2019-10-23
    21:03:23

    38 55

    Lateks… pracuje w Rybniku, Raciborzu oraz Wodzisławiu Śląskim i miesięcznie pokonuje dystans ok. 1500 km . Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu osobowego na 4 osobową rodzinę, ale możesz mnie spotkać również na rowerze (trasa w kierunku Stodół lub w lesie w kierunku Szymocic), pieszo (głównie w drodze na kampus), w autobusie komunikacji miejskiej (najczęściej trasa UM – Maroko Nowiny Szkoła).

    Odnosząc się do twojego stwierdzenia „rozumiem że już teraz pan jako przykładny obywatel zrezygnował z samochodu i na co dzień do pracy i do UM korzysta tylko i wyłącznie z komunikacji publicznej? Jeśli nie to w zasadzie dyskusja jest bez celowa.” Panie Lateksie kochany… widzę, że jednak nie udało się Panu przeczytać Palnu Mobilności dla naszego miasta, ale mniej lub bardziej świadomie używa Pan tzw. argumentum ad personam (łac. „argument wymierzony w osobę”) czyli pozamerytorycznego sposobu argumentowania, w którym dyskutant porzuca właściwy spór i zaczyna opisywać faktyczne lub rzekome cechy swego przeciwnika. W ten sposób unika stwierdzenia, że jego racjonalne argumenty zostały wyczerpane, a jednocześnie sugeruje audytorium, że poglądy oponenta są fałszywe. Dodatkowo obrażanie oponenta ma na celu wyprowadzenie go z równowagi, tak by utrudnić mu adekwatne reagowanie na przedstawiane argumenty. (za wikipedia).

    Lateks, Mobilność to dla mnie synonim wolności… wolności wyboru środka komunikacji lub sposobu przemieszczania po mieście oraz między miastami. Niestety, w przypadku Rybnika z powodu wąskich ulic, dostępność dróg rowerowych lub bezpiecznych przestrzeni dla pieszych odbywa się to często kosztem kierowców samochodów. Zauważ jednak, że w 2020 roku oddamy do użytku największą inwestycję drogową w historii tego miasta. Drogową... taką po której jeździ się pojazdem na czterech kołach. To jest mobilność miejska tego miasta, to jest mobilność dla wszystkich jego mieszkańców.
    Dobrej nocy

  • ~Abisall 2019-10-23
    21:16:25

    32 13

    @~Sylwia Górska
    W Rybniku parkingi są bezpłatne w soboty od 14:00 do 7:00 w poniedziałek. W niewielkiej odległości od centrum są 3 parkingi gdzie pierwsze 90min jest zupełnie darmowe we wszystkie dni robocze.

  • ~ 2019-10-23
    21:19:20

    45 6

    Irena Pośpiech - jeżeli jest 1.5m. dla pieszych na chodniku to mają pełne prawo tam parkować jeżeli nie ma znaku zakazu a wiem, że nie ma tam znaku zakazu.

  • ~Gruby21 2019-10-23
    22:20:58

    21 4

    Najlepszy news tego tygodnia. Trochę ruchu im nie zaszkodzi ;) Co do usuwania miejsc postojowych z ulic - z rozwagą chłopaki! Bo drogi są dla wszystkich - samochodów też. Nie umiem zrozumieć ewenementu ul. Klasztornej w tym kontekście- gdzie jeszcze dwa lata temu mieliśmy ulice z dużym potencjałem deptaka przy Juliuszu a dzisiaj mamy szpetny parking. 150 m niżej jest parking przy ul. Młyńskiej. Naprawdę za daleko? To samo tyczy się pojazdów parkujących na trawnikach. Kilka razy widziałem kierowców parkujących na łąkach kwietnych. Naprawdę robi się niedobrze jak człowiek to widzi. Pytanie tylko czy wszyscy zaangażowani urzędnicy i pracownicy komunalni rozumieją jaki jest cel nadrzędny tej inicjatywy?

  • ~donia96 2019-10-23
    22:37:45

    45 24

    Chcieliście 0.49 jako prezydenta po raz drugi. Teraz Nam pokazuje dobro za głosy oddane na niego. Mieszkania w górę , woda w górę . śmieci i tak dalej jestem ciekawa co jeszcze pan wymyśli do końca roku .Nikty wiecej nie oddam na Ciebie głosu 0.49.

  • ~Lateks 2019-10-23
    22:40:07

    37 14

    Drogi Radosławie, wybacz nie miałem zamiaru nikogo obrażać.
    Czy Ciebie czy Piotra, po prostu chcę Wam uzmysłowić że wasze działania zamiast służyć utrudniają. Nie jesteś nikim nadzwyczajnym że przemieszczasz się między domem a pracą. Piszesz o 1500km miesięcznie tak jakby to był wyczyn. Dla mnie to nie jest nic nadzwyczajnego nawet jak w drodze zrobię 3000 km w tydzień.

    "Mobilność to dla mnie synonim wolności… wolności wyboru środka komunikacji lub sposobu przemieszczania po mieście oraz między miastami."
    To dajcie wolność ludziom, a nie róbcie ciągle im na złość.
    Wybierzesz pociąg, autobus zamiast samochodu jeśli czasowo i finansowo będzie się to Tobie opłacać. Jeśli tak nie będzie to nigdy nie zmienisz samochodu na pociąg i tyle.
    Chcecie zrobić getto komunikacyjne w centrum patrząc tylko przez idee wielkich miast. Tymczasem tutaj jest Rybnik, i gdyby nie Ukraińcy to liczba ludności by ciągle spadała. UM miasta wydaje kilkadziesiąt mln zł rocznie na komunikację publiczną która nic nie zmienia czego jesteś doskonałym przykładem.

    Pisząc najprościej jak się da, likwidacja darmowych miejsc parkingowych w centrum spowoduje już dokładną ruinę finansową centrum. Które nie jest atrakcyjne pod żadnym względem ani dla mieszkańców ani dla przedsiębiorców.

  • ~Jan Marian 2019-10-23
    23:25:42

    23 10

    Partyzantke to sie uprawia poprzez zamordyzm urzędasów, jakim prawem robicie partyzantkę i kradniecie pieniądze za parkowanie na moim naszym Polaków terenie?

  • ~withings 2019-10-23
    23:57:06

    18 18

    @Lateks: " Pisząc najprościej jak się da, likwidacja darmowych miejsc parkingowych w centrum spowoduje już dokładną ruinę finansową centrum. Które nie jest atrakcyjne pod żadnym względem ani dla mieszkańców ani dla przedsiębiorców. "

    To jest dawno obalony mit. W USA od kilku lat prowadzi się coraz więcej badań na ten temat (w Europie z resztą też) i na przykład w San Francisco mieli dokładnie ten sam problem, tzn. właściciele małych biznesów w mieście narzekali, że wprowadzenie płatnego parkowania wzdłuż ulic i/lub likwidacja miejsc parkingowych spowoduje spadek ich przychodów. Miasto zaproponowało wspólnie przeprowadzić badanie i okazało się, że zaledwie 5% osób z zaparkowanych przy ulicy samochodów kupiło cokolwiek w położonych przy tej ulicy sklepach. Pozostali parkowali tam, bo szli do urzędu albo mieszkali w okolicy.

    San Francisco jako technologiczna stolica świata zrobiło też drugi eksperyment, w którym dynamicznie zmieniali ceny parkowania w zależności od popytu (https://people.ucsc.edu/~adammb/publications/Millard-Ball_Weinberger_Hampshire_2014_Assessing_the_impacts_SFPark.pdf).

    W Los Angeles badano, jak darmowe parkowanie wpływa na krążenie po ulicach w poszukiwaniu tego darmowego miejsca. Okazało się, że na obszarze zaledwie 15 przecznic samochody krążące w poszukiwaniu miejsca parkingowego spaliły prawie 180 tys. litrów paliwa, wyemitowały 730 ton CO2 i przejechały niemal 1,5 mld km.

    Jest też większe amerykańskie badanie na przestrzeni 40 lat (https://www.citylab.com/transportation/2014/06/how-parking-lots-became-the-scourge-of-american-downtowns/372207/). Okazało się, że tam, gdzie w centrach wzrosła liczba miejsc parkingowych, liczba miejsc pracy spadła o 15%, a dochody ludności o 20-30%. Jest to niezaskakujące, bo odpowiedzmy sobie szczerze. Gdzie chciałbyś iść jako klient - na jedną z ulic śródmieścia, czy na rondo przy Makro? W tym drugim miejscu jest mnóstwo miejsc parkingowych, a jednak jakoś sklepy tam nie wyrastają jak grzyby po deszczu.

  • ~pprywatne 2019-10-24
    01:22:39

    33 6

    Zamknijcie już to centrum całkiem i będzie spokój, pozbędziecie się wreszcie tych wstrętnych kierowców w ich śmierdzących samochodach. No i piesi będą mogli bezpiecznie chodzić całymi ulicami, a rowerzyści będą jeździć i jeździć.

  • [email protected] 2019-10-24
    06:41:40

    15 29

    Widzę Lateks, że jednak można bardziej merytorycznie, cieszę się, że zaczynasz prowadzić dyskusję, no to po kolei:

    Ad. 1 „Wybierzesz pociąg, autobus zamiast samochodu jeśli czasowo i finansowo będzie się to Tobie opłacać. Jeśli tak nie będzie to nigdy nie zmienisz samochodu na pociąg i tyle.” Osobiście wiem, że nie jestem w stanie zrezygnować z samochodu, reprezentuje nie mały odsetek aktywnych zawodowo mieszkańców tego miasta, którzy posiadają rodzinę, robi wspomniane ponad 1000 km miesięcznie i robą zakupy w ilości kilku siatek tygodniowo, ale… już nie raz wybrałem spacer, rower czy komunikację miejską. Myślę, że od jakiegoś czasu robię to dwa razy częściej niż kiedyś. Osoby wspierające plan mobilności w naszym mieście nie mówią „sprzedaj samochód, kup sobie rower” mówią „czy w tej konkretnej sytuacja musisz brać samochód?. Popatrz ile osób skracaj sobie tylko drogę jadąc przez centrum przez główne ulice, jak wielu szuka miejsca parkingowego, które będzie raptem 200 metrów bliżej miejsca gdzie się udaje (przez co robi po raz kolejny korek w centrum), zauważ jak dużo jest młodych osób, które parkują na parkingach szkolnych, itd. Itp.

    Ad. 2 „Chcecie zrobić getto komunikacyjne w centrum patrząc tylko przez idee wielkich miast.” – jak wyżej, nie chcemy i prowadź dyskusji w kierunku "czarno - białym" bo stać cię na więcej.

    Ad. 3 UM miasta wydaje kilkadziesiąt mln zł rocznie na komunikację publiczną która nic nie zmienia czego jesteś doskonałym przykładem. – Lateks, znowu zakrzywiasz rzeczywistość wskazując na przykład jednej osoby w kontekście analizy zachować mieszkańców całego miasta. To nie jest merytoryczna dyskusja, tylko zwykła erytyska, nie będę na to tracił czasu (niektórzy to lubią, ja nie przepadam). Tutaj garść danych z Rybnika. Według danych za październik 2015 roku komunikacja miejska przewiozła około 690 tysięcy pasażerów, przy czym około 337 tysięcy przejazdów było zrealizowanych bezpłatnie lub na podstawie biletu okresowego, 188 tysięcy było opłaconych za pomocą e-Karty ze środków na przejazdy jednorazowe, a 165 tysięcy – bezpośrednio u kierowców. Najbardziej powinny dać Ci do myślenia ostatnie liczny (przejazdy jednorazowe).

    Ad. 4 Tymczasem tutaj jest Rybnik, i gdyby nie Ukraińcy to liczba ludności by ciągle spadała.- zgadza się, wyludnianie się małych i średnich miast to trend ogólnopolski. To że Rybnik jako stolica subregionu zachodniego broni się wyludnienia (jako jedno z niewielu miast z takim wskaźnikiem) to zasługa przyjętej polityki miasta, stowarzyszeń (głównie myśl o stowarzyszeniu 17-tka, która wspiera mieszkających tu Ukraińców) oraz nas wszystkich. Tak więc… co chciałeś mi udowodnić? Może fakt, że gdyby nie 1,5 mln obywateli Ukrainy, którzy legalnie pracują w tym kraju (w tym również w naszym mieście) to mielibyśmy problem z emeryturami jak i możliwością rozwoju m.in. branży budowlanej czy nieruchomości? Jeśli tak, to zgadzam się w 100%.

    Ad. 5 Pisząc najprościej jak się da, likwidacja darmowych miejsc parkingowych w centrum spowoduje już dokładną ruinę finansową centrum. – na to pytanie bardzo rzeczowo ze źródłem odpowiedział Ci "withings". Tak, zmiany w parkowaniu mogą doprowadzić do szybszych zmian, pojawi się więcej klientów przyjeżdżających do centrum miasta w celu wypoczynku lub zakupu dóbr nietuzinkowych, niedostępnych w centrach handlowych, w celach wspólnego wypoczynku i relaksu, turystyki - gastronomia, puby itp. Tak, to może być transformacja, ale zmiana to postęp. Chce żyć w mieście, które się rozwija i które nie kładzie nacisku tylko i wyłącznie na wygodę w przemieszczaniu się , ale również (tutaj pojawia się słowo „również”, a nie „zamiast”), na interakcje pomiędzy swoimi mieszkańcami i zmianę w strukturze lokalnego biznesu.

  • ~ 2019-10-24
    07:41:41

    15 16

    Unikanie opłat za parkowanie jest jak jazda na gape autobusem lub kradzież czekolady w sklepie. To nie jest likwidacja parkingów tylko darmowy. Mnie to przekonuje.

  • ~spirit-of-the-town 2019-10-24
    08:33:08

    18 8

    To trochę "burza w szklance wody", wszystko przez dobrowolne zniewolenie się od "dojechania wszędzie". Kiedyś chodziło się pieszo kilometrami, masowo używało rowerów a teraz "nie ma czasu". Było i lepiej i zdrowiej:)

  • ~vv 2019-10-24
    09:24:58

    25 5

    Generalnie projekt "ścieżki i kontrapasy rowerowe w centrum" jest realizowany przez szaleńca z siekierą. Zrobimy tak. Nie wyszło. A to zrobimy inaczej. Też źle. To kolejny raz przemalujemy. Ludzie nie zdążą się przyzwyczaić i zmiana. Wodzisławska jest nie zrobiona od dwóch lat. Rozwiązanie przy ZUSie zasługuje na miano makabry drogowej. Podobnie na 3 maja. Ciekawe co wymyślą na ul. Poprzecznej. Kolejne cudo po kilka razy zmieniane.

  • ~myshorek1 2019-10-24
    09:53:39

    19 5

    O kurde ~withings ale popłynąłeś. Pomijając badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych ( :):):) super argument serio - wrzucić dane z badań w USA), powiem ci jak przedsiębiorca - centrum Rybnika NIE JEST atrakcyjne dla prowadzenia biznesu, z uwagi na postępującą likwidację miejsc parkingowych. Tak, ja wiem, powinno się namawiać klientów do korzystania z rowerów i przyjechania np na badania hulajnogą. Albo poczekać aż miasto zlikwiduje wszystkie miejsca i ludzie się nawrócą. A do tego czasu płacić ZUS i podatek z powietrza i iść w długi bo klient wybierze konkurencję z parkingiem. Serio, zejdźcie z tych swoich stołków, przejdźcie się po mieście i popytajcie ludzi zamiast wrzucać komentarze typu "bo w Los Angeles były badania". Biznes to nie jest wizja, ani bajka, ani czyjaś ułuda, czy badania ze Stanów, tylko twarda rzeczywistość. Nie ma klienta, nie ma kasy. A jeśli 90% klientów przyjeżdża do firmy autami, to sorry, nikt nie będzie czekał aż spełnicie swoje chore wizje, tylko wyprowadzi firmę albo do innego miasta albo poza centrum.

  • ~majster86 2019-10-24
    10:27:01

    12 4

    A dlaczego karać wszystkich za głupotę jednej grupy ludzi? Z pierwszego zdjęcia powinien dostać mandat kierowca volvo i skody a reszta? źle jest zaparkowana? moim zdaniem zamiast zamieniać każdy wolny skrawek drogi na ścieżki rowerowe powinno się egzekwować obecne prawo, czyli każdemu mandat za złe parkowanie i tyle. Swoją drogą nie rozumiem czemu tablice rejestracyjne są zamazane przecież to nie są dane osobowe jak ostatnio orzekł jeden z sądów.

  • ~Wciagam_Was_Nosemm 2019-10-24
    11:19:54

    3 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~nowbody 2019-12-30
    23:04:50

    0 1

    Uwaga pułapka : na Placu Wolności przy barierce ( skrzyżowanie Pl.Wolności / ul.Łony ) stoi znak ,, strefa ograniczonego parkowania do 30 minut " .Nieświadomy kierowca parkuje zaraz za znakiem nie wiedząc że parkuje mniej niż 10 m od w/w skrzyżowania ( mandat 300zł +1 pkt.). Powstaje pytanie po co ten znak jak nie można w strefie ograniczonego parkowania zaparkować ? Na rogu jest monitoring miejski który tylko czyha na kierowców parkujących w strefie parkowania !!! ???????

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5084