zamknij

Wiadomości

Kolejne Impulsy na naszych torach. Na jakich liniach będą kursowały?

2015-04-29, Autor: 
W czwartek (30 kwietnia) pasażerowie oraz miłośnicy kolei od godziny 10.00 do 12.00 na peronie III katowickiego dworca PKP będą mogli zobaczyć nowy pociąg typu Impuls. Jeden ze składów będzie kursował na linii Rybnik - Katowice - Kraków.

Reklama

Jest to jeden z trzech ostatnich składów, jakie trafiły w kwietniu na tory województwa śląskiego, z 6 zakupionych przez Województwo Śląskie w ramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej.

Trzy nowe pociągi zostaną wydzierżawione Przewozom Regionalnym i będą kursować w połączeniach międzywojewódzkich na trasach: Częstochowa – Kielce, Katowice – Kielce (przez CMK), Katowice – Kraków, Rybnik – Katowice – Kraków.

Wszystkie zakupione pojazdy posiadają między innymi:
- trzy człony niskopodłogowe,
- 156 miejsc siedzących oraz cztery miejsca na rowery,
- klimatyzację, monitoring,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej,
- windy dla osób niepełnosprawnych,
- bezprzewodowy internet WiFi,
- wygodne, ergonomiczne siedzenia z zagłówkami.

Przypominamy, Województwo Śląskie zakupiło sześć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach Projektu „Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie”.

Wspólny projekt tzw. Południowej Grupy Zakupowej uzyskał dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wartość zakupu dla Województwa Śląskiego to ponad 88,3 mln zł. W tej kwocie ok. 50,2 mln zł to wsparcie z Unii Europejskiej. Pierwsze trzy pojazdy trafiły do województwa w październiku 2014 roku i jeżdżą obecnie w barwach Kolei Śląskich, obsługując połączenia w granicach regionu. Więcej na ten temat pisaliśmy w osobnym artykule: >>W Rybniku powiało wielkim światem. Pociągi Impuls jeżdżą już po naszych torach!<<

Oceń publikację: + 1 + 7 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (12):
  • ~ 2015-04-29
    17:25:27

    4 0

    ale 3 godziny do Krakowa to i tak długo więc szkoda ze nie skorzystam

  • ~ 2015-04-29
    19:08:02

    3 0

    ciekawe jaka cena biletu za rybnik / kraków

  • ~Arteks 2015-04-29
    19:11:36

    0 0

    @Marek - pisało kiedyś - 18 zł

  • ~ 2015-04-29
    19:20:12

    6 0

    może i fajnie, ale godziny odjazdów sa dziwne jakies , nici z rodzinnej wycieczki zeby pokać dzieciom pkp.
    18:30, 22:40, 4:30, 5:50- jest o 9:20 (tu od biedy)

  • ~Arteks 2015-04-29
    21:11:58

    2 0

    @Jarosław - trochę dla "nocnych Marków" ale z drugiej strony jest możliwość dotarcia do Krakowa na 8.00 rano i wyjazdu z Krakowa po 20.00 - do tej pory takiej możliwości nie było. Natomiast z mojej wiedzy jaką posiadam wynika, że pociągów z Rybnika do Krakowa będzie więcej - musimy jednak poczekać na to aż linia z Katowic do Krakowa będzie w całości wyremontowana. Oczywiście skróci się też diametralnie czas jazdy. Myślę że dojedziemy jeszcze z Rybnika do Krakowa w okolicach 2 godzin. :)

  • ~Jan R. 2015-04-29
    21:30:07

    0 0

    Czy w tych "Impulsach" jest ubikacja, bo nie piszecie.

  • ~Dintojra 2015-04-29
    22:38:12

    0 3

    Jest ! ...ale nie w każdym, i nie każda czynna :)

  • ~Arteks 2015-04-29
    22:47:09

    0 0

    @dintojra - w każdym bo taki był wymóg w przetargu. @Jan R. - nawet było w jakimś reportażu zdjęcie, nareszcie na europejskim poziomie z zamkniętym obiegiem, a nie tak jak kiedyś że kupy lądowały na torach. Zerknij na to: http://www.rybnik.com.pl/fotogaleria,nowoczesny-pociag-impuls-na-rybnickim-dworcu,fot13-11-2977-19.html

  • ~Max 2015-04-30
    01:24:17

    3 0

    Niedawno jechałem pociągiem do Warszawy i muszę powiedzieć, że pociągi jeżdżące w Polsce są na wysokim europejskim poziomie!!Czysto, miło, przyjemnie...Nawet w ubikacji nie śmierdzi:)

  • ~auralfloat 2015-04-30
    12:25:55

    7 0

    Na ch.. nam takie składy, Impulsy srulsy, pier..olino i inne, skoro infrastruktura nie podąża za nimi. Podróżowanie pociągami jest fajne, ale nie we współczesnej Polsce. Przed wojną z Rybnika pociąg do Katowic jeździł 1,5h, teraz, 80 lat później niewiele krócej. Nie wyobrażam sobie jazdy do Krakowa 3h. Autem przez Olkusz będzie ciut drożej ale wygodniej. W Polsce kolej upada, stacza się po równi pochyłej, wciąż pomimo drogiego paliwa bardziej opłacalne jest podróżowanie autem - tylko polski bus i kilka innych firm przewozowych ma ciekawe oferty. Komunikacja miejska - leży odłogiem w Rybniku.

  • ~ 2015-04-30
    15:01:56

    1 0

    no mnie też nie obchodzi czy jadę impulsem czy EN 57 liczy się tylko czas przejazdu,nawet podobno do Chałupek po remoncie nie dojedzie się prędzej

  • ~Arteks 2015-04-30
    18:44:39

    0 0

    @chochlik - do Chałupek przed remontem 60 minut, po remoncie ma być 40 minut. @auralfloat - trochę bym sprostował twój wpis - tzn. po upadku PRL każdy kolejny rząd koleją w ogóle się nie interesował, w czasach premiera Buzka interesował się o tyle, że doprowadził do tragikomicznego podziału PKP na 30 spółek ze zdecydowanym zwiększeniem dyrektorów i naczelników, a zarazem obniżeniem środków na działalność. Dzięki temu polskie koleje znalazły się w grupie najbardziej zaniedbanych kolei w Europie gdzieś pomiędzy Rumunią, a Serbią. Inne kraje dawnego bloku wschodniego (nie mówiąc już o zachodnich) traktowały ten rodzaj transportu bardzo poważnie, remontując, inwestując i przede wszystkim utrzymując dobry poziom dworców, taboru i linii. U nas podejście zmieniło się dopiero po wejściu Polski do EU. W zasadzie to EU narzuciła nam swoje standardy bo w krajach EU, drogi żelazne są równouprawnione w stosunku do drogowych. Nie ma się co dziwić, tam od lat wdraża się zasady zrównoważonego transportu. Natomiast należy zauważyć postęp ostatnich powiedzmy 5-7 lat. Co raz więcej dworców jest wyremontowanych (Rybnik w 2009), co raz więcej linii jest modernizowanych (praktycznie budowa od nowa) np. Rybnik-Chałupki, co raz więcej stacji jest przebudowywanych np. Katowice czy Gliwice, a Rybnik w 2016-17. Na niektórych kierunkach skrócenie czasu jazdy jest znaczące. Z Katowic do Gdańska po raz pierwszy w historii dojedziesz poniżej 6 godz. Z Rybnika do Katowic 59-60 min a 10 lat temu 80-85 min.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5075